نگاهی به بازی‌ های انحصاری پلی استیشن در سال ۲۰۲۲ - گیمفا
نگاهی به بازی‌ های انحصاری پلی استیشن در سال ۲۰۲۲ - گیمفا
نگاهی به بازی‌ های انحصاری پلی استیشن در سال ۲۰۲۲ - گیمفا
نگاهی به بازی‌ های انحصاری پلی استیشن در سال ۲۰۲۲ - گیمفا

نگاهی به بازی‌ های انحصاری پلی استیشن در سال ۲۰۲۲

امیرحسین رنجبر
۱۸:۰۰ ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
نگاهی به بازی‌ های انحصاری پلی استیشن در سال ۲۰۲۲ - گیمفا

در این مقاله قصد داریم نگاهی به جذاب‌ترین بازی‌های انحصاری تایید شده از پلی استیشن در سال ۲۰۲۲ بیندازیم و اطلاعات رسمی آن‌ها را با هم مرور کنیم.

کنسول ۵ PlayStation هم‌اکنون در دسترس گیمرهای جهان قرار گرفته و خیلی‌ها لانچ این کنسول را یکی از موفق‌ترین عرضه‌های تاریخ خطاب می‌کنند. انتشار بازی‌های انحصاری متعدد، تغییرات چشم‌گیر نسبت به PlayStation 4 از جمله دسته جدید و پیشرفته، سخت‌افزار قو‌‌ی‌تر و UI جدید و کاربردی از جمله عواملی است که عرضه این کنسول را موفق کرده است. سال ۲۰۲۱ سالی هیجان‌انگیز از نظر انتشار انحصاری‌های خوب برای سونی بود.

نه تنها این بازی‌ها از تعداد خوبی برخوردار بود، بلکه کیفیت خوبی هم تقدیم گیمرها می‌کرد. از Returnal که یکی از نامزدهای بازی سال به شمار می‌رود بگیرید، تا بازی پرطرفدار جدید Arkane و عنوان تحسین‌برانگیز Ratchet and Clank: Rift Apart. سونی برنامه‌های زیادی در سال ۲۰۲۲ برای بازیکنان تدارک دیده است. در این مقاله قصد داریم نگاهی به بازی‌های انحصاری تایید شده سونی در سال ۲۰۲۲ بیندازیم. لازم به ذکر است که در این لیست از انحصاری‌های کنسولی و زمانی نیز نام برده شده است. با گیمفا و ادامه این مقاله همراه باشید…

نگاهی به بازی‌ های انحصاری پلی استیشن در سال ۲۰۲۲ - گیمفا

Horizon Forbidden West – (انحصاری کامل)

دنباله عنوان تحسین شده Horizon Zero Dawn، یکی از نزدیک‌ترین انحصاری‌های سونی به ما در سال ۲۰۲۲ است. نسخه اول این بازی موفقیت‌های متعددی کسب کرد. این اثر نه تنها موفق به کسب متای خوب ۸۹ از وبسایت متاکریتیک شد، بلکه فروش فوق‌العاده‌ای نیز به دست آورد. در سال ۲۰۱۹ اعلام شد این بازی موفق به فروش ۱۰ میلیون‌ نسخه‌ای روی پلتفرم PS4 شده است. با عرضه بازی برای PC، مطمئنا فروش بیشتری را به صورت کلی تجربه کرد.

Horizon Zero Dawn ایده‌ای جذاب را برای مخاطبین به نمایش می‌گذاشت. پارادوکس گذشته انسان با آینده او، کانسپت کلی جهان Horizon را تشکیل می‌داد. شخصیت اصلی بازی Aloy نام داشت که از کودکی همراه پدر خود، دائما از جامعه طرد می‌‌شد. با بالا رفتن سن، Aloy مهارت‌های بقا در جهان آخرالزمانی Horizon را کسب کرد و آماده رسیدن به جواب سوالات خود شد. بازی Horizon Forbidden West دقیقا پس از اتفاقات نسخه اول روایت می‌شود. بیماری و نفرینی بزرگ در جهان پخش شده است و Aloy وظیفه دارد تا منشا آن را پیدا کند.

حال این زن جنگجو، پای خود را فراتر از همیشه گذاشته و وارد سرزمین‌های ممنوعه و کشف نشده جدیدی می‌شود. مشخصا ورود به سرزمین‌های جدید، رازها و خطرات جدیدی نیز به همراه خود دارد. دشمنان و باس‌های جدید، یکی از تغییرات مهمی است که در نسخه دوم شاهدشان خواهیم بود. بازی Horizon Forbidden West اثری اکشن با رگه‌هایی از المان‌های نقش‌آفرینی است. دوربین بازی همانند نسخه اول، از زاویه دید سوم‌شخص دنبال می‌شود. همانطور که می‌دانید، بازی Horizon Forbidden West همانند نسخه اول خود، عنوانی جهان‌باز است.

سازندگان تایید کردند که نقشه نسخه دوم، جهان به مراتب وسیع‌تری را در دسترس گیمر قرار می‌دهد. برای اولین بار در این سری، Aloy می‌تواند زیر آب شنا کند و به نظر می‌رسد استودیو Guerilla Games سخت‌گیری شدیدی در طراحی جزئیات زیر آب انجام داده است. مبارزات پیشرفته‌تر، پرجزئیات‌تر و جذاب‌تر، از جمله ویژگی‌های دیگر Horizon Forbidden West نسبت به نسخه قبلی خود به حساب می‌آید. همچنین نمی‌توان از گرافیک فوق‌العاده چشم‌نواز این محصول میان‌نسلی و جزئیات باورنکردنی محیط آن چشم‌پوشی کرد.

نمایش Horizon Forbidden West مانند یک دفتر نقاشی، چشمانمان را نوازش کرد. به نظر می‌رسد موتور Decima باری دیگر قدرت خود را به رخ جهان کشیده است. بدون شک Horizon Forbidden West می‌تواند با رفع یک سری از ایرادات نسخه اول، محصولی به مراتب کامل‌تر و لذت‌بخش‌تر در اختیار ما بگذارد. بازی ذکر شده در تاریخ ۱۸ فوریه ۲۰۲۲، مصادف با ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ برای پلتفرم‌های PS4 و PS5 منتشر می‌شود. با توجه به سیاست‌های جدید سونی در قبال انتشار بازی‌های انحصاری برای PC، بعید نیست شاهد انتشار این بازی طی آینده‌ای نزدیک برای رایانه‌های شخصی نیز باشیم.

نگاهی به بازی‌ های انحصاری پلی استیشن در سال ۲۰۲۲ - گیمفا

God of War Ragnarok – (انحصاری کامل)

چه چیزی بیشتر از بازی جدید سازندگان بازی سال ۲۰۱۸ می‌تواند گیمرها را هیجان‌زده کند؟ وقتی یک بازی می‌تواند Rockstar و Red Dead Redemption 2 را برای برنده شدن جایزه بازی سال کنار بزند، حتما سازندگانی فوق‌العاده در اختیار دارد. بازی God of War Ragnarok بدون شک موردانتظارترین بازی سال ۲۰۲۲ برای طرفداران PlayStation به شمار می‌رود. استودیو سانتا مونیکا به قول خود عمل کرده و دنباله ریبوت سال ۲۰۱۸ را بزودی عرضه می‌کند.

God of War Ragnarok، عنوانی اکشن-ماجراجویی در ژانر Hack and Slash است که توسط استودیو آمریکایی سانتا مونیکا در دست ساخت قرار دارد. همچنین وظیفه نشر این عنوان برعهده Sony Interactive Entertainment یا SIE خواهد بود. همانطور که می‌دانید، Ragnarok عنوانی میان‌نسلی است و برای پلتفرم‌های PS4 و PS5 عرضه خواهد شد. این بازی در ابتدا قرار بود در سال ۲۰۲۱ منتشر شود‌ اما درنهایت تا سال ۲۰۲۲ تاخیر خورد. احتمال تاخیر دوباره این بازی به شدت پایین است و احتمالا در زمستان ۲۰۲۲، شاهد انتشار بازی خواهیم بود.

این عنوان، نهمین نسخه مجموعه God of War به حساب می‌آید که برای دومین بار، به متالوژی نورس و خدایان اسکاندیناوی خواهد پرداخت. بازی در نروژ باستان جریان دارد و داستان جذاب کریتوس و آترئوس در نسخه قبل را ادامه می‌دهد. همان‌طور که احتمالا می‌دانید، کارگردانی God of War Ragnarok برعهده کوری بارلوگ نیست و اریک ویلیامز، این نسخه از خدای جنگ را کارگردانی می‌کند. با وجود این‌ که سازندگان پیش‌تر ریبوت God of War را یک سه‌گانه توصیف می‌کردند، اما در رویداد PlayStation مطلع شدیم که God of War Ragnarok آخرین نسخه از خدای جنگ در متالوژی نورس خواهد بود.

خبر مذکور در ابتدا طرفداران را ناامید کرد. با گذشت زمان و انتشار اخبار بیشتر، سانتا مونیکا قول عنوانی پرمحتوا با ساعت‌ها سرگرمی و داستان‌سرایی را به بازیکنان داد. داستان بازی سه سال پس از وقایع نسخه قبل روایت می‌شود. Ragnarok یا آخرالزمان نزدیک است و کریتوس به همراه فرزند خود، قصد دارند جلوی آن را بگیرند. برای رسیدن به جواب‌های خود، این دو مبارز به دنبال خدای جنگ نورس، یعنی Tyr می‌روند.

حضور خدایانی چون ثور و فریا در تریلر بازی تایید شده و به احتمال ۹۵ درصد، شاهد حضور اودین نیز در این بازی خواهیم بود. هایپ و انتظار برای ساخته جدید Santa Monica به قدری بالاست که به جرئت می‌توان God of War Ragnarok را به عنوان یکی از نامزدهای بازی سال ۲۰۲۲ پیش‌بینی کرد. با تایید عرضه بازی God of War 2018 برای PC، بسیاری از طرفداران انتشار Ragnarok برای PC را نیز محتمل می‌دانند. این مهم احتمالا یک الی دو سال پس از انتشار بازی برای PlayStation اتفاق می‌افتد.

نگاهی به بازی‌ های انحصاری پلی استیشن در سال ۲۰۲۲ - گیمفا

Gran Turismo 7 – (انحصاری کامل)

محبوب‌ترین بازی شبیه‌ساز ریسینگ صنعت گیم باز خواهد گشت. بازی Gran Turismo 7 یک عنوان شبیه‌ساز رانندگی و اتومبیل‌رانی است که توسط Polyphony Digital در دست ساخت قرار دارد. سونی این بازی را برای انتشار در تاریخ ۴ مارس ۲۰۲۲، مصادف با ۱۳ اسفند ۱۴۰۰، برنامه‌ریزی کرده است. این عنوان هشتمین نسخه اصلی Gran Turismo در صنعت گیم خواهد بود. بازی یاد شده اولین بار در رویداد ژوئن PlayStation در سال ۲۰۲۰ معرفی شد. Gran Turismo 7 نیز همانند دو بازی فرست پارتی دیگر سونی در سال ۲۰۲۲، عنوانی میان‌نسلی است و علاوه بر PS5، برای PS4 نیز عرضه خواهد شد.

این بازی نیز همانند God of War Ragnarok و Horizon Forbidden West، قرار بود در سال ۲۰۲۱ عرضه شود اما به دلیل مشکلات ساخت در پندمی کرونا، تاخیر خورد. آقای یامائوچی، کارگردان محبوب سری Gran Turismo و خود GT7، طی مصاحبه‌ای بازی Gran Turismo 7 را مخلوطی از المان‌های کلاسیک، حال و آینده سری توصیف کرد. همانطور که می‌دانید Gran Turismo Sport نتوانست آنطور که باید و شاید نام GT را با درخشش روبرو کند. با وجود هزاران هزار بازیکن فعال در این بازی و استفاده از آن در مسابقات ESport، کسی نمی‌تواند مشکلات و ضعف‌های GT7 را کتمان کند.

از طرفی، سری Forza Motorsport مدت‌هاست اوج گرفته است. وجود یک رقیب قدرتمند برای Gran Turismo 7، این عنوان را محکوم به موفقیت کرده است. به احتمال بسیار زیاد ریسینگ شبیه‌ساز مایکروسافت، یعنی Forza Motorsport، در سال ۲۰۲۲ برای Xbox و PC عرضه می‌شود. با این تفاسیر، می‌توانیم سال ۲۰۲۲ را میدان نبرد‌ بازی‌های ریسینگ‌ شبیه‌ساز خطاب کنیم. بازی Gran Turismo 7 دارای ۴۲۰ ماشین و ۹۰ پیست است که از نظر تعداد ماشین ۲.۵ برابر، و از نظر تعداد پیست، حدود سه برابر نسخه قبل است.

تا الان تنها دو تریلر از بازی منتشر شده و اطلاعات زیادی از بازی Gran Turismo 7 در دسترس نیست. ما هنوز گیم‌پلی این بازی را از زاویه بیرون از اتومبیل ندیده‌ایم. تنها گیم‌پلی منتشر شده از بازی، رانندگی از زاویه دید اول‌شخص بود. دومین تریلر بازی هم در رویداد PlayStation Showcase 2021 به نمایش درآمد. بعضی از طرفداران، چندان که باید و شاید از گرافیک فنی بازی استقبال نکردند. آن‌ها گرافیک GT7 را برای عنوانی میان‌نسلی ضعیف توصیف کردند.

با وجود این‌ها، نورپردازی در این اثر فوق‌العاده به نظر می‌رسد؛ هرچند که در زمان لانچ از Ray-Tracing پشتیبانی نمی‌کند. طرفداران برای آینده Gran Turismo نگران و در عین حال امیدوار هستند. به نظر شما GT7 می‌تواند این سری را به شکوه و عظمت گذشته خود بازگرداند؟

نگاهی به بازی‌ های انحصاری پلی استیشن در سال ۲۰۲۲ - گیمفا

Forspoken – (انحصاری کنسولی)

اثر جدید سازندگان Final Fantasy XV‌ از راه می‌رسد! بازی Forspoken یک عنوان اکشن-ماجراجویی و نقش‌آفرینی است که توسط استودیو نه چندان باسابقه Luminous Productions در دست ساخت قرار دارد. Square Enix نیز وظیفه انتشار بازی در بهار سال ۲۰۲۲ را برعهده گرفته است. این عنوان، اثری تماما نسل بعدی بوده و علاوه بر PlayStation 5، برای پلتفرم رایانه‌های شخصی نیز عرضه می‌شود. از نکات جذاب تیم ساخت بازی، می‌توانم به حضور نویسنده سری Uncharted، یعنی Amy Hennig، در تیم نویسندگی بازی اشاره کنم.

این عنوان در ابتدا با نام رمزی Project Athia در رویداد Future of Gaming سال ۲۰۲۰ PlayStation معرفی شد. این بازی تماما از ویژگی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری PlayStation 5 برای ارائه تجربه‌ای دلنشین و چشم‌نواز استفاده خواهد کرد. بازی از تکنولوژی نورپردازی Ray-Tracing نیز پشتیبانی می‌کند. پروتاگونیست بازی Frey Holland نام دارد که توسط بازیگر مطرحی به نام Ella Balinska ایفای نقش می‌شود. این دختر به شکل عجیبی از شهر نیویورک به جهانی فانتزی تحت نام Athia، تلپورت شده است.

او رفته رفته خود را با جهان بازی تطبیق داده و نحوه استفاده از جادو‌های مختلف را می‌آموزد. به گفته کارگردان بازی، آقای Takeshi Aramaki، گیم‌پلی بازی حول محوریت پرش و جهش، به علاوه حرکات سرعتی جریان خواهد داشت. هرچند ما رگه‌هایی از سیستم مبارزات جذاب بازی را در رویداد PlayStation در سال ۲۰۲۰ مشاهده کردیم. این کارگردان، بازی را عنوانی داستان‌محور با المان‌های ماجراجویی نیز توصیف می‌کند. بازی جهانی آزاد خواهد داشت (Open-World) و بازیکن می‌تواند هر زمانی که اراده کرد به هر مکانی سفر کند.

احتمالا با نگاه اول به بازی، یاد آثار Final Fantasy افتادید؛ چرا که طراحی و آرت دنیای بازی، با این سری شباهت‌های زیادی دارد. شخصا با فاکتورگیری از سابقه این استودیو در ساخت سری Final Fantasy، به شدت به بازی Forspoken امیدوار هستم. باید دید ساخته جدید Square Enix تا چه حد می‌تواند در قول‌ها و وعده‌های خود موفق عمل کند…

پلی استیشن

Ghostwire Tokyo – (انحصاری زمانی)

اکثر ما استودیو Tango Gameworks را با ساخته‌های استاد شینجی میکامی و سری بازی‌های The Evil Within به یاد داریم. میکامی بعد ایجاد تحول و انقلاب در ژانر وحشت، از کمپانی Capcom جدا شد و استودیو خود را تاسیس کرد. همانطور که می‌دانید این عنوان در کنار بازی Deathloop که هم‌اکنون منتشر شده، یکی از دو انحصاری زمانی Bethesda برای PlayStation 5 به شمار می‌رود. با خریداری شدن Bethesda توسط Microsoft، دیگر شکی در این نیست که عنوان Ghostwire Tokyo بعد از یک سال برای کنسول‌های Xbox نیز عرضه خواهد شد.

بازی Ghostwire Tokyo عنوانی اکشن-ماجراجویی با زاویه دید اول‌شخص است که توسط استودیو ژاپنی Tango Gameworks در دست ساخت قرار دارد و در سال ۲۰۲۲ توسط Bethesda Softworks منتشر می‌شود. این بازی یکی دیگر از عناوین نسل بعدی به حساب می‌آید و برای کنسول‌های نسل هشتمی منتشر نخواهد شد. بازی را می‌توان عنوانی اکشن و در عین حال ترسناک و Thriller خطاب کرد. در گیم‌پلی بازی، بازیکن از انواع و اقسام قدرت‌های فراطبیعی و Paranormal برای شکستن دادن دشمن‌های خود استفاده می‌کند.

بخش اعظمی از این قدرت‌ها یا به عبارتی می‌شود گفت همه آن‌ها، به وسیله دست شخصیت اصلی علیه دشمنان اعمال می‌شود. هنرهای دستی شخصیت اصلی اصطلاحا Kuji-kiri نام دارد که مخاطب به کمک آن طلسم‌های مختلفی را استخراج می‌کند. وقتی دشمن‌ها ضربه جدی می‌بینند، گیمر توانایی انجام فینیشر را خواهد داشت. داستان بازی در شهر توکیو روایت می‌شود. تقریبا تمامی ساکنین شهر به شکل مرموزی ناپدید شده و موجوداتی تحت نام Visitor، شهر را تسخیر می‌کنند.

شخصیت اصلی Akito نام دارد و سعی دارد پرده از این راز بردارد. در حین اینکه Akito با روح‌های عجیب شهر مبارزه می‌کند، با گروهی ماسک دار به نام Hannya روبرو می‌شود که احتمالا به جواب معماها مرتبط هستند. Ghostwire Tokyo اولین بار در E3 سال ۲۰۱۹ معرفی شد. دومین نمایش بازی تا رویداد PlayStation 2020 طول کشید و در همان تریلر بود که فهمیدیم زاویه دید این بازی سوم‌شخص نیست.

برای هایپ بودن برای بازی جدید کارمندان زیر دست شینجی میکامی، باید اطلاعات بیشتری به دست بیاوریم. ماهیت کلی بازی و قوانین جهان آن هنوز برای ما گنگ و نامفهوم است. از آنجا که با موتور گرافیکی Unreal Engine 4 توسعه می‌گردد، نباید انتظار گرافیکی دندان‌شکن و کاملا نسل نهمی از بازی داشت.

نظر شما درخصوص اثر جدید Tango Gameworks چیست؟ آیا به این بازی امیدوار هستید؟

پلی استیشن

Stray – (انحصاری کنسولی)

Stray می‌تواند به تنهایی یکی از متفاوت‌ترین بازی‌های سال بعد باشد. Stray، یک بازی ماجرایی جدید است که توسط BlueTwelve Studio ساخته شده و توسط ناشر همیشه موفقی به نام Annapurna Interactive منتشر می‌شود. بازی در ابتدا با نام رمزی HK_Project در دست ساخت قرار داشت. شاید برایتان جالب باشد که شخصیت اصلی این بازی گربه است! درست حدس زدید؛ شما در نقش یک گربه در جهان سایبرپانکی بازی قدم خواهید زد.

جهان بازی توسط ربات‌های مختلف تصرف شده است و گربه قصه ما، قصد دارد راه بازگشت به سمت خانواده خود را پیدا کند. بازی Stray توسط سازندگان و کارمندان سابق مشغول در کمپانی Ubisoft در دست ساخت قرار دارد. نکته عجیب ماجرا این است که این بازی مستقل تقریبا ۵ سال است که در دست توسعه قرار دارد. دفتر کار سازندگان در شهر Montpellier در جنوب کشور فرانسه واقع است. هرچند هنوز کاملا مشخص نیست، اما بازی به کمک Unreal Engine 4 از پازل‌ها و مراحل پلتفرمینگ زیادی پشتیبانی می‌کند. بازی مذکور در ابتدا قرار بود در سال ۲۰۲۱ عرضه شود اما تا سال ۲۰۲۲ تاخیر خورد. Stray یکی از موردانتظارترین و جذاب‌ترین بازی‌های ۲۰۲۲ برای من به شمار می‌رود. شما چطور؟

پلی استیشن

Sifu – (انحصاری کنسولی)

بازی Sifu، یکی از متداول‌ترین نمایش‌ها در مراسم‌های اخیر به شمار می‌رود. ‌Sifu عنوانی اکشن-ماجراجویی و مبارزه‌ای است که با تمرکز روی هنر رزمی کونگ‌فو، توسط استودیو فرانسوی Sloclap ساخته و منتشر می‌شود. یک دانش‌آموز کونگ‌فو، وارد ماموریتی تمام نشدنی در زندگی خود می‌شود. با کشته شدن خانوده او توسط پنج اساسین و قاتل حرفه‌ای، او باقی زندگی خود را به جستجوی انتقام می‌پردازد. وقایع بازی در کشور چین جریان دارد.

ساخته قبلی این استودیو یک عنوان مبارزه‌ای دیگر بود که Absolver نام داشت. آن بازی نتوانست چندان با واکنش مثبت هواداران روبرو شود و شکستی نسبی قلمداد شد. برخلاف بازی قبلی، سازندگان هیچ المان مولتی‌پلیر یا آنلاینی در بازی Sifu قرار ندادند تا بتوانند داستانی زیبا را روایت کنند. به گفته سازندگان، بازی از فیلم‌های جکی چان الهام‌های زیادی گرفته است. این عنوان یکی دیگر از بازی‌های این لیست است که در ابتدا برای عرضه در سال ۲۰۲۱ برنامه‌ریزی شده بود، اما تا سال ۲۰۲۲ تاخیر خورد.

بازی از زاویه دید سوم شخص دنبال می‌شود و دارای بیش از ۱۵۰ انیمیشن رزمی مختلف است! یکی از ویژگی‌های جالب Sifu که موجب شد با استقبال خوبی از سمت گیمرها روبرو شود، سیستم مرگ و Spawn جالب بازی بود. بازیکن بعد از هر مرگ دقیقا از جایی که مرد به بازی ادامه می‌دهد؛ با این تفاوت که سن شخصیت بالاتر رفته و خط سلامتی کمتری را دارا می‌شود. Sifu برای انتشار در تاریخ ۲۲ فوریه ۲۰۲۲ برنامه‌ریزی شده است.

نگاهی به بازی‌ های انحصاری پلی استیشن در سال ۲۰۲۲ - گیمفا

بدون شک این لیست، تمام برنامه‌ریزی‌های سونی در سال ۲۰۲۲ نخواهد بود. با برگزاری مراسم‌های مختلف، احتمالا عناوین بیشتری به این لیست اضافه می‌شوند. نکته مهم دیگر، این است که احتمالا هیچ‌کدام از بازی‌های این مقاله در سال ۲۰۲۲ تاخیر نخواهند خورد. نظر شما چیست؟ آیا برای سال ۲۰۲۲ سونی هیجان‌زده هستید؟ حتما نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

marioGod of the gamePC gamer ;)Soheil hkعلیKurosurtor morganDARKSIRENTang HaoShahabVisible 6-tigh manfarzaad✎﹏ȏṃıԀBlack KnightXerexplaymeysambollieیوهانOmid_FshM.MTmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نگاهی به بازی‌ های انحصاری پلی استیشن در سال ۲۰۲۲ - گیمفا
نگاهی به بازی‌ های انحصاری پلی استیشن در سال ۲۰۲۲ - گیمفا
نگاهی به بازی‌ های انحصاری پلی استیشن در سال ۲۰۲۲ - گیمفا
نگاهی به بازی‌ های انحصاری پلی استیشن در سال ۲۰۲۲ - گیمفا
نگاهی به بازی‌ های انحصاری پلی استیشن در سال ۲۰۲۲ - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نگاهی به بازی‌ های انحصاری پلی استیشن در سال ۲۰۲۲ - گیمفا
نگاهی به بازی‌ های انحصاری پلی استیشن در سال ۲۰۲۲ - گیمفا