اگر سریال Squid Game توسط هالیوود ساخته می‌شد - گیمفا
اگر سریال Squid Game توسط هالیوود ساخته می‌شد - گیمفا
اگر سریال Squid Game توسط هالیوود ساخته می‌شد - گیمفا
اگر سریال Squid Game توسط هالیوود ساخته می‌شد - گیمفا

اگر سریال Squid Game توسط هالیوود ساخته می‌شد

علی محمدپناه
۲۲:۰۰ ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
سریال squid game توسط هالیوود

اگر سریال Squid Game توسط هالیوود ساخته می‌شد، چه بازیگرانی در آن بازی می‌کردند؟

بینندگان و مخاطبان سریال بازی مرکب (Squid Game) ممکن است بسیاری از ستارگان این سریال و سینمای کره جنوبی را نشناسند اما بسیاری از آنها، از جمله افراد شناخته شده در کره جنوبی هستند. از همین رو، اگر یک نسخه هالیوودی از این سریال ساخته شود، پس مطمئنا باید بازیگرانی برجسته در نقش‌های اصلی آن بازی کنند. در این مطلب قرار است به معرفی بازیگرانی بپردازیم که انتخاب ایده‌آلی برای نقش‌های اصلی سریال بازی مرکب نسخه هالیوودی هستند.

سریال بازی مرکب، داستان ۴۵۶ نفر از افراد بدهکار و بی‌پول را دنبال می‌کند که از روی ناچاری، در یک سری بازی‌های مرگبار شرکت می‌کنند تا جایزه بزرگ آن را برنده شوند. فرد برنده، جایزه ۴۵.۶ میلیارد وان این مسابقه را می‌برد. این در حالی است که افراد بازنده، خواهند مرد.

به دلیل حساسیت بسیار بالای بازی‌ها و همچنین ناچاری هر کدام از شرکت‌کنندگان و تلاش‌شان برای خارج شدن از زندگی اسفناک خود، این سریال در طی نه قسمت فصل اول خود، دارای لحظات تنش‌زا و تاثیرگذاری است که توسط نقش‌آفرینی بسیار عالی بازیگران آن به نمایش گذاشته شده است.

لازم به ذکر است، حالا که سریال بازی مرکب ساخته شده، نیازی به ساخت نسخه آمریکایی یا هالیوودی آن وجود ندارد. سریال بازی مرکب، خودش به تنهایی، دارای داستانی قانع‌کننده و به خوبی اجرا شده است. اما اگر سازنده این سریال، هوانگ دونگ هیوک (Hwang Dong-hyuk) این سریال را با حضور بازیگران برجسته هالیوودی می‌ساخت، این سریال چگونه می‌شد. در ادامه، به معرفی بازیگرانی برجسته برای هر نقش اصلی این سریال پرداخته می‌شود.

لئوناردو دی کاپریو در نقش سونگ جی هون

سریال بازی مرکب squid game

شخصیت اصلی سریال بازی مرکب، سونگ جی هون، شرکت کننده شماره ۴۵۶ است. این شخصیت در طی سریال، دچار دگرگونی‌های مختلفی می‌شود. او در ابتدا، فردی دمدمی مزاج و ساده‌لوح است و در ادامه، به یک قهرمان و یک انتقام‌گیرنده تبدیل می‌شود. این نقش را در سریال بازی مرکب، لی جونگ جه بازی می‌کند.

نقش‌آفرینی در نقش جی هون و گنجاندن تمام جنبه‌های این شخصیت که در طی سریال ظهور پیدا می‌کنند، نیازمند رسایی و ظرافت خاصی است. لئوناردو دی کاپریو (Leonardo DiCaprio) در طی حرفه بازیگری خود، نقش‌های مختلفی را بازی کرده و توانسته تا خصایص ظریف احساسی را به نقش‌های خود اضافه کند.

از جمله نقش‌های او می‌توان به جوانی خوش‌چهره در فیلم تایتانیک (Titanic) و رومئو و ژولیت (Romeo + Juliet) تا قهرمانانی در فیلم الماس خونین (Blood Diamond) و از گور برخاسته (The Revenant) اشاره کرد. با اینکه دی کاپریو در طی حرفه بازیگری خود، نقش‌های بزرگ زیادی را رد کرده است اما انتخابی بسیار عالی برای نقش سونگ جی هون به شمار می‌رود.

هیو دنسی در نقش چو سانگ وو

سریال بازی مرکب squid game

دوست کودکی جی هون به نام چو سانگ وو، یک شخصیت منفی شوکه‌کننده در سریال بازی مرکب بود. او از همان ابتدا، وانمود کرده که همراه با دوستان خود است اما در حقیقت، هر کاری برای زنده ماندن انجام می‌دهد. او یک شخصیت بی‌رحم و مبتکر است اما با این وجود، همچنان اندکی خوبی در درون خود دارد و در نهایت، برای برنده شدن جی هون، خودش را فدا می‌کند.

نقش چو سانگ وو را در سریال بازی مرکب، پارک سه هو بازی کرده است که یک بازیگر شناخته شده کره‌ای است. بازیگری که در نسخه هالیوودی بازی مرکب باید این نقش را بازی کند، باید به طور برابر شخصیتی خوب و بد داشته باشد. هیو دنسی (Hugh Dancy) برای این نقش انتخاب بسیار خوبی است.

او این چنین شخصیتی را در سریال هانیبال (Hannibal) و در نقش ویل گراهام به تصویر کشیده است. هیو دنسی می‌تواند به خوبی این نقش دوگانه را بازی کند و به سرعت، بین حالت شخصیت باحال و شخصیت دیوانه تغییر حالت بدهد. علاوه بر این، نقش ویل گراهام نشان داده که هیو دنسی در به تصویر کشیدن شخصیتی با تدبیر و در عین حال، مشکل‌دار مهارت دارد.

زندیا در نقش کانگ سای بایوک

سریال بازی مرکب squid game

کانگ سای بایوک، غم‌انگیزترین کاراکتر سریال بازی مرکب به شمار می‌رود. او بیشتر خانواده‌اش را به هنگام فرار از کره شمالی از دست داده است. او شخصیتی گوشه‌گیر و آرام است اما در لحظات کلیدی، احساساتی قوی از خود بروز داده است. این نقش را جونگ هو یون بازی کرده است. او یک مدل و بازیگر است.

این شخصیت، باید توسط بازیگری بازی شود که در عین سرد بودن نقشش، بتواند مخاطبان را به خود جذب کند. زندیا (Zendaya)، چنین شخصیت آرامی را در فیلم مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه (Spider-Man: Homecoming) بازی کرده است و انتخاب بسیار خوبی برای این نقش به شمار می‌رود.

فلورنس پیو در نقش جی یونگ

سریال بازی مرکب squid game

اگر چه شخصیت جی یون حضوری کوتاه در سریال بازی مرکب دارد اما نقش بسیار مهمی در انگیزه دادن به کانگ سای بایوک داشته است. این شخصیت، در نهایت، خودش را فدا می‌کند تا سای بیوک بتواند زنده بماند و سعی کند تا برای خانواده‌اش، برنده این بازی شود. این نقش را در سریال بازی مرکب، لی یو می بازی کرده است.

نقش‌های فلورنس پیو (Florence Pugh) در فیلم بیوه سیاه (Black Widow) و فیلم مبارزه با خانواده‌ام (Fighting With My Family) ثابت کرده که او می‌تواند به خوبی شخصیت پر حرف و کنایه‌زنی همچون شخصیت جی یونگ را به تصویر بکشد. این نقش، شخصیتی فداکار و احساسی دارد که فلورنس پیو می‌تواند به خوبی از پس آن بربیاید.

ریز احمد در نقش علی عبدل

سریال بازی مرکب squid game

بیشتر کاراکترهای سریال بازی مرکب، در برخی از نقاط، بدی وجود خود را آشکار کردند اما شخصیت علی عبدل، تا پایان، شیرین، فداکار و اعتمادکننده باقی مانده بود. او از پاکستان به کره جنوبی مهاجرت کرده تا پولی برای خانواده خودش بدست بیاورد اما با کم شانسی روبه‌رو شده است. این نقش را در سریال بازی مرکب انوپام تریپاتی بازی کرده است. او اهل هند است و در چندین سریال کره‌ای بازی کرده است.

شخصیت علی، شخصی بی‌گناه و مشتاق برای کمک به دیگران است. همین نیز سبب شده تا او، شخصیتی دوست‌داشتنی و اندوه‌آور داشته باشد. ریز احمد (Riz Ahmed)، انتخاب بسیار خوبی برای این نقش به شمار می‌رود. او در فیلم‌هایی همچون فیلم شبگرد (Nightcrawler) توانسته تا چنین شخصیت خوب و ساده‌لوحی را به تصویر بکشد.

مورگان فریمن در نقش اوه ایل نام

سریال بازی مرکب squid game

یکی از مهم‌ترین بازیکنان در بازی مرکب، اوه ایل نام است. او شخصیتی با ارزش و دوست داشتنی در تیم جی هان است و در نهایت نیز مشخص می‌شود که او خالق این بازی‌ها بوده است. نظریه‌هایی نیز وجود دارد که اوه ایل نام، پدر جی هان است. این نقش را در سریال بازی مرکب، او یون سو بازی می‌کند.

شخصیت اوه ایل نام، شخصیتی خوش‌بین، دوستانه و حتی وسواسی است که در نهایت، دارای پیچش داستانی تاریکی است. مورگان فریمن (Morgan Freeman) انتخاب خوبی برای چنین شخصیت مهربان و با جذبه‌ای است. مورگان فریمن در طی حرفه بازیگری خود، نقش‌های شخصیت‌های قدرتمندی را بازی کرده است و مطمئنا، برای این نقش، انتخابی عالی است.

تام هاردی در نقش جانگ دیوک سو

سریال بازی مرکب squid game

شخصیت جانگ دیوک سو، در سریال بازی مرکب، شخصیتی خلافکار است و در درون بازی‌ها نیز شخصیتی قلدر دارد که گروهی از افراد گردن کلفت را گرد خود جمع کرده است. در طی سریال، جانگ دیوک سو هر کاری برای نجات خود انجام داده و همین نیز، باعث شد تا در نهایت، همه آن اتفاقات به خودش باز گردد. این نقش را در سریال بازی مرکب، هو سونگ ته بازی می‌کند.

تام هاردی (Tom Hardy) در حرفه بازیگری خود، نقش‌های خشونت‌آمیز و پر از هرج و مرج زیادی را بازی کرده است که از جمله آنها می‌توان به فیلم شوالیه تاریکی بر می‌خیزد (The Dark Knight Rises)، فیلم مکس دیوانه: جاده خشم (Mad Max: Fury Road) و فیلم ونوم (Venom) اشاره کرد. مطمئنا، تام هاردی انتخاب جالب توجهی برای این نقش به شمار می‌رود.

استفانی بیاتریز در نقش هان می نیو

سریال بازی مرکب squid game

شخصیت هان می نیو، پایان خود در سریال بازی مرکب را با پایان شخصیت جانگ دیوک سو همراه کرده بود. او، شخصیت غیر قابل پیش‌بینی سریال بازی مرکب بوده است که کارهای غیر منتظره‌ای در طی سریال انجام داده است. نقش این شخصیت را در سریال بازی مرکب، کیم جو ریونگ بازی می‌کند.

بازی در نقش هان می نیو، نیازمند کنترل بالایی است و لازم است تا عزم پولادین این شخصیت در تعادل با کج خلقی‌های او قرار داشته باشد. استفانی بیاتریز (Stephanie Beatriz)، انتخاب مناسبی برای این نقش به شمار می‌رود و او چنین شخصیتی را در سریال خانواده مدرن (Modern Family) و سریال بروکلین ۹۹ (Brooklyn 99) بازی کرده است.

جان دیوید واشنگتن در نقش هوانگ جون هو

سریال بازی مرکب squid game

شخصیت هوانگ جون هو، شخصیت اصلی داستان خود به شمار می‌رود و با اینکه در قسمت هشتم سریال کشته می‌شود اما برخی نظریات حاکی از آن است که احتمال زنده بودن او وجود دارد. جون هو، پلیسی است که به دنبال پیدا کردن برادر گمشده خود، به داخل سازمان این بازی‌های مرگبار نفوذ می‌کند. این نقش را وی ها جون بازی می‌کند.

جان دیوید واشنگتن (John David Washington) انتخاب خوبی برای این نقش به شمار می‌رود. او تجربه بازی در نقش‌های پلیسی و کاراگاهی را در فیلم تنت (Tenet) و فیلم بلکککلزمن (BlacKkKlansman) داشته است. او توانسته تا این نقش‌های پر از تنش و خطرناک را به خوبی به تصویر بکشد.

ادریس البا در نقش پیشرو یا هوانگ این هو

سریال بازی مرکب squid game

در نهایت، مشخص می‌شود که شخصیت مرموز پیشرو در سریال بازی مرکب، در حقیقت برادر گمشده هوانگ جون هو به نام هوانگ این هو بوده است. این شخصیت، قبلا برنده این بازی‌ها شده و اکنون، برگزارکننده آنها است. این نقش را لی بیونگ هون بازی کرده است که در چندین فیلم اکشن هالیوودی نیز حضور داشته است.

شخصیت پیشرو، حضوری قدرتمند و شوم دارد و مطمئنا ادریس البا (Idris Elba) برای این نقش، انتخاب قابل قبولی به شمار می‌رود. مطمئنا ادریس البا قادر است تا همانند لی بیونگ هون، این نقش را به خوبی به تصویر بکشد. نقش‌آفرینی ادریس البا در سریال لوثر (Luther) مطمئنا ثابت می‌کند که او برای این نقش، انتخابی عالی است.

در پایان، با اینکه نسخه هالیوودی سریال بازی مرکب ممکن است هرگز ساخته نشود و این ترکیب از بازیگران برجسته کنار یکدیگر هرگز در یک پروژه دیده نشوند اما مطمئنا، این بازیگران برای حضور در سریال بازی مرکب، انتخاب‌هایی بسیار ایده‌آل به شمار می‌روند. نظر شما در مورد سریال بازی مرکب چیست؟ به نظر شما کدام بازیگران هالیوودی می‌توانند در نسخه هالیوودی سریال بازی مرکب نقش‌آفرینی کنند؟

DARKSIRENCorvo✎﹏ȏṃıԀBobysad58کسری نراقیP.morgan 𔓙meysamb𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰ُSinesآرینalinerd

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

اگر سریال Squid Game توسط هالیوود ساخته می‌شد - گیمفا
اگر سریال Squid Game توسط هالیوود ساخته می‌شد - گیمفا
اگر سریال Squid Game توسط هالیوود ساخته می‌شد - گیمفا
اگر سریال Squid Game توسط هالیوود ساخته می‌شد - گیمفا
اگر سریال Squid Game توسط هالیوود ساخته می‌شد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

اگر سریال Squid Game توسط هالیوود ساخته می‌شد - گیمفا