توضیحات آپدیت پلی استیشن 5 مشترکین پلاس را نگران کرده است 
توضیحات آپدیت پلی استیشن 5 مشترکین پلاس را نگران کرده است 
توضیحات آپدیت پلی استیشن 5 مشترکین پلاس را نگران کرده است 
توضیحات آپدیت پلی استیشن 5 مشترکین پلاس را نگران کرده است 

توضیحات آپدیت پلی استیشن ۵ مشترکین پلاس را نگران کرده است

امیرعلی قهرمانی
۰۷:۰۰ ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
توضیحات آپدیت پلی استیشن 5 مشترکین پلاس را نگران کرده است 

گزارش عملکرد به‌روزرسانی مربوط به از کار افتادن باتری داخلی دستگاه در پلی‌ استیشن ۵، برای همه‌ی کاربران این کنسول، به جز کاربران پلی استیشن پلاس خوشایند بود.

در اوایل سال ۲۰۲۱، خبر مشکل CBOMB/CMOS کنسول پلی استیشن ۵ در شبکه‌های مجازی منتشر شد. این مشکل بدین معنی است که اگر باتری مربوط به ساعت داخلی کنسول به هر دلیلی از کار بیوفتد، تا تعمیر آن و اتصال دوباره‌ی آن به شبکه‌ی PSN، کنسول هیچ بازی‌ای را اجرا نمی‌کند. این یعنی در آینده‌ی دور، وقتی شبکه‌ی PSN برای کنسول پلی استبیشن ۵ قطع شود، این مشکل غیر قابل تعمیر خواهد بود.

البته پس از به‌روزرسانی اخیر سونی برای پلی‌ استیشن ۵، تقریبا تمام این نگرانی‌ها از بین رفت، به جز یک مشکل کوچک برای کاربران پلی استیشن پلاس.

پس از انتشار این به‌روزرسانی، طرفداران در توئیتر، این به‌روزرسانی را در پلی استیشن ۵ چک کردند و نتایج برای‌ همه، به جز کاربران پلی استیشن پلاس (PlayStatin Plus) مطلوب بود.

با توجه به بررسی‌های کاربران توئیتر پس از این به‌روزرسانی، دیسک عناوین پلی استیشن ۴ و ۵ بدون هیچ مشکلی نصب می‌شود؛ عناوین آنلاین هم همینطور. اما عناوین کاربران پلی استیشن پلاس را اجرا نمی‌کند.

البته این مسئله از نظر قانونی اشکالی ندارد. اگر لیست تعهدات سونی در قبال پلی استیشن پلاس را بخوانید، متوجه می‌شوید که شما صاحب هیچ بازی‌ای که از طریق این سرویس دانلود می‌کنید، نیستید، بلکه این بازی‌ها، به نوعی به شما قرض داده شده‌اند.

پس با عقل جور در می‌آید که این عناوین بدون دسترسی به اینترنت قابل اجرا نباشند؛ چون نه تنها بدون ساعت دستگاه نمی‌توان اشتراک پلی استیشن پلاس را چک کرد، بلکه راه برای کرک کردن این کنسول و ایجاد بازی‌های کپی برای افراد باز می‌شود.

چندی پیش نیز بازی‌های ماه نوامبر سرویس‌های پلی استیشن پلاس و پلی استیشن نَو (PlayStation Now) نیز مشخص شدند.

parsa_-fury#ONLY_PS5علیMR.APC GamerShahabردد۲ آشغال ترین بازی pcامیرعلی قهرمانیVisible 6-tigh manمتأثر گشتهolliemeysambPiroozM.MTEllie terminatorکاپتان استخونیHard gamer𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰T800

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

توضیحات آپدیت پلی استیشن 5 مشترکین پلاس را نگران کرده است 
توضیحات آپدیت پلی استیشن 5 مشترکین پلاس را نگران کرده است 
توضیحات آپدیت پلی استیشن 5 مشترکین پلاس را نگران کرده است 
توضیحات آپدیت پلی استیشن 5 مشترکین پلاس را نگران کرده است 
توضیحات آپدیت پلی استیشن 5 مشترکین پلاس را نگران کرده است 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Black Knight گفت:

    کسی جدی میدونه میشه توضیح بده متن رو کامل خوندم یکم گیچ شدم

  • Sina_2081 گفت:

    (البته این مسئله از نظر قانونی اشکالی ندارد. اگر لیست تعهدات سونی در قبال پلی استیشن پلاس را بخوانید، متوجه می‌شوید که شما صاحب هیچ بازی‌ای که از طریق این سرویس دانلود می‌کنید، نیستید، بلکه این بازی‌ها، به نوعی به شما قرض داده شده‌اند.
    پس با عقل جور در می‌آید که این عناوین بدون دسترسی به اینترنت قابل اجرا نباشند؛ چون نه تنها بدون ساعت دستگاه نمی‌توان اشتراک پلی استیشن پلاس را چک کرد، بلکه راه برای کرک کردن این کنسول و ایجاد بازی‌های کپی برای افراد باز می‌شود.)
    خب الان مشکل چیه ؟ وقتی از قبل توی قوانین پلاس این موضوع اعلام شده پس دیگه مشکل چیه ؟ چند ماه پیش یه جو منفی شدیدی درباره این موضوع پیش اومد و همه شروع کردن به گفتن اینکه کنسولهای پلی استیشن بعد از ۱۰ سال از کار می افته . چند روز پیش که این مشکل حل شد ، فقط چندتا از رسانه ها یه اشاره کوچیکی به این موضوع کردن . چرا اینجا دیگه اون جو سازی نشد ؟ چرا اینجا خبرش بزرگ نشد ؟ شاید چون دیگه خبرش برای پلی استیشن بد نبود دیگه بزرگ نشد . از یکسال و نیم پیش با معرفی پلی استیشن ۵ تا حالا شایعات منفی پلی استیشن که رسانه ها و بخصوص اینفلوئنسرها بزرگش کرده باشن خیلی زیاد بوده . یک بار گفتن دوال سنس ۲ ساعت شارژ نگه میداره ، یه بار گفتن ps5 توانایی اجرا بازیها رو با ۴k نداره ، یه بار گفتن کنسولهای سونی بعد از چند سال از کار می افته ، یه بار گفتن تولیدات جدید ps5 داغ میکنه و کنسول از کار می افته ، یه بار حجم کنسول رو مسخره میکردن (که دیدیم حجم ۹۵ درصد بازیها روی ps5 خیلی کمتره) ، یه بار گفتن پلی استیشن دیگه به تیمهای کوچیک اهمیت نمیده و فقط بلاک باستر میسازه (که دیدیم فقط در سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ چندین بازی مستقل انحصاری قراره منتشر یشه) و مهمترینش که دریفت دسته بود ، دریفت دسته قطعا وجود داره و کسی نمیتونه نادیده بگیره اما به هیچ عنوان به گستردگی که خبرش بزرگ شد نبود ، به نظرتون اگه قرار بود ۱۰ میلیون کاربر دستشون مشکل داشته باشه الان سونی رو راحت میذاشتن ؟ همین مشکل در دسته های ۲۰۰ دلاری ایکس باکس هم وجود داره و مایکروسافت برای همین موضوع هم به دادگاه رفت ، چرا اونجا اینقدر این خبر بزرگ و مهم نبود ؟ شما در طول یکسال گذشته تا حالا شایعه منفی درباره ایکس باکس یا نینتندو شنیدید ؟

    onepunkman#ONLY_PS5shadowexampleعلیCommunistH.SONYShahabSlender ManAmir(PC & PS4)more
    • Hard gamer گفت:

      تمام دنیا هم بگن پلی استیشن بده آیا چیزی تغییر میکنه ، نه چون همه به سونی اعتماد دارن و میدونن که سونی پایه صنعت گیمه 👌

      onepunkman#ONLY_PS5shadowعلیNobodyCommunistShahabHGY007MrHill93Kiamore
    • S گفت:

      نه عزیز جو منفی مایکرو بیشتره🤡🤡

      shadowکاپتان استخونیShahabRaminHamid_Death Strandingمتأثر گشتهPC gamer ;)ردد۲ آشغال ترین بازی pcT800Starwarszeromore
    • باید هم علیه سونی شایعه منفی درست کنن
      چون چاره دیگه ای ندارن
      تا الان ps5 سریع ترین فروش توی تاریخ پلی استیشن داشته
      بهترین لانچ تاریخ کنسول ها رو تجربه کرده
      نوآورانه ترین دسته تاریخ معرفی کرده
      به نظر شما وقتی سونی تا این حد بی نقص عمل کرده
      این جماعت چاره ای جز دروغ گویی دارن ؟
      یادش بخیر میگفتن دوال سنس بعد ۵۰۰ ساعت خراب میشه
      من تا الان ۲۰۰۰ ساعت ازش استفاده کردم عین روز اولشه
      بذار این جماعت خوش باشن
      از قدیم گفتن جوجه آخر پاییز میشمرن
      خیلی زود مشخص میشه این نسل هم برنده نهایی کیه

      onepunkmanKiashadowعلیShahabامیرعلی قهرمانیHamid_Death Stranding𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰Amirhossein80olliemore
    • این رو قبول دارم
      وقتی تو قوانین هر چیزی نوشته شده و این قوانین در اختیار بازیباز قرار گرفته ، هر چیزی که تو دایره ی اون قوانین باشه جای اعتراضی نداره
      آقا اصلا سونی بیاد بگه کنسول رو باید سالی یه بار بخری ، اگر تو قوانین باشه بازیباز باید طبعیت کنه چون با خرید کنسول سونی این شرایط رو قبول کرده ( حالا شاید مثال درستی نباشه )

      shadowعلیCommunistShahabVisible 6-tigh manHard gamerTang HaoollieTlou part 2 game of the century
      • Kia گفت:

        فرمانده نکته جالب این قانون نیست نکته جالب ضایع شدن دوباره بعضیهاس که زیر پستهای مربوط به گیمپس کامنتهاشون هست “بازیهای که از پلاس دانلود میکنی همیشه مال خودته” ولی اینجا تصمیم گرفتن از این قانون برا دمیج کنترل استفاده کنن نمیدونم چرا همیشه سعی دارن همه چیز رو توجیح کنن حتی اگه حرفهای خودشونو نقض کنن .

        shadowHard gamerکاپتان استخونیEllie terminatorTlou part 2 game of the century
        • اونا که شعری بیش نمیگن ، تنها فرقی که پلاس و گلد با گیم پس مثلا دارن اینه که اگر اونا رو اد کنی تو اکانت ، تا هر وقت سرویسشون رو داشته باشی میتونی بازی کنی
          مثل گیم پس نیست بازیا بیان تو سرویس و تو یه تایم مشخص به بازیا دسترسی داشته باشی

          shadowعلیHard gamerکاپتان استخونیTlou part 2 game of the century
    • مثله اینکه یه عده شایعات منفیه ایکس باکسو یادشون رفته، من فقط اونی که خیلی تو ذهنم مونده رو میگم، یادتونه هنوز کنسول ها بصورت عمومی عرضه نشده بودن و فقط به یکسری از رسانه ها و اینفلوانسر ها داده بودن، اون موقع یکسری شایعه منتشر شد که ایکس باکس به شدت داغ میکنه و حتی گفتن یکنفر بعد دست زدن به ایکس باکس، دستش به شدت سوخته!!!! بعد از انتشارش هم یک فیلم پخش شد که نشون داد بشدت داره دود میکنه!
      حالا اینکه این شایعات بسرعت توسط رسانه های معتبر و اکانت رسمی ایکس باکس تکذیب شدن و مورد تمسخر قرار گرفتن باعث شد کسی یادش نمونه ولی دلیل براین نیست که پشت بقیه کنسول ها شایعه نبوده.

      shadowعلیCommunistShahabCommander jensenRaminHard gamerمتأثر گشتهXboss Series 5Tang Haomore
      • Sina_2081 گفت:

        آخه اون ویدیو دود کردن دیگه خیلی ضایع بود و حتی یه بچه هم میتونه بفهمه الکیه اما مثلا مشکلات همین باتری رو یه فرد معمولی نمیتونه قضاوتی درباره اش داشته باشه و اگه خودش توی این بحثها نباشه و به قول معروف کژووال گیمر باشه ، از این حرفها مثل خرابی دسته یا از کار افتادن کنسول تاثیر میگیره . و مهمترین ویژگی سونی سکوتش درباره شایعات هست که بهش ضرر میزنه . همین مشکل باتری اگه سونی همون موقع میگفت در چندماه آینده این مشکل رو حل میکنه ، دیگه اون جو منفی اون موقع شکل نمیگرفت . اما سونی توی سکوت مشکل رو حل کرد و حالا دیگه برای کسی مهم نیست و اون حس منفی قراره باقی بمونه . یا مثلا اون یوتیوبره که کنسول ساخت جدید رو باز کرد و گفت نسخه جدید داغ میکنه و روی کارکردش تاثیر میذاره ، اگه بعد از اون بقیه سایتها این موضوع رو تکذیب نمیکردن ، این موضوع دیگه باقی میموند و سونی هم مثل همیشه درباره اش سکوت میکرد و حتی توی فروش و مخاطب پلی استیشن تاثیر بذاره .

        shadowHard gamerTlou part 2 game of the centuryCommunistCommander jensen
        • ☆WKNWS☆ گفت:

          اصلا شایعه دود کردن هیچی. شایعه اوضاع فاجعه‌بار آبسیدین و بد پیش رفتن دوند توسعه Avowed رو چی ‌میگی؟
          امیدوارم از حرفم ناراحت نشی ولی این چیزهایی که بیان کردی چیزی جز توهم توطئه نمیشه بهش گفت.

          shadowعلیSina_2081Hard gamer
          • Sina_2081 گفت:

            ناراحت چرا داریم بحث میکنیم . بالا هم اشاره کردم که مشکل سونی سکوتش دربرابر شایعات هست . بارها شده که شایعات درباره ایکس باکس هم بوده اما سریعا تکذیب شده و تاثیری روی مخاطب نداشته . اما چون سونی همیشه سکوت میکنه ، ایجاد شایعه برای ایجاد کننده‌هاش خیلی جذابتره و چون با واکنشی روبرو نمیشه میتونه روی مخاطب اثر بذاره

            shadowCommander jensen☆WKNWS☆
        • «و مهمترین ویژگی سونی سکوتش درباره شایعات هست که بهش ضرر میزنه .»

          دقیقا، اگر دقت کنی من هم توی کامنتم به همین موضوع اشاره کردم که میگم: «حالا اینکه این شایعات بسرعت توسط رسانه های معتبر و اکانت رسمی ایکس باکس تکذیب شدن و مورد تمسخر قرار گرفتن باعث شد کسی یادش نمونه» ایکس باکس مثلا وقتی یه مشکل نرم افزاری برای دستگاه هاش پیش میاد و بولد میشه، میاد توییت میزنه که ما از این موضوع آگاهیم و درحال رفع مشکل هستیم اما سونی رو من خیلی کم دیدم که همچین کاری بکنه.
          اون کامنتی هم که دادم بخاطر جمله آخرت بود که می خواستم بگم بقیه هم شایعه داشتن اما خوب با پاسخگوییشون نزاشتن شایعه پخش بشه و تبدیل به فکت بشه.

          shadowSina_2081
    • ☆WKNWS☆ گفت:

      انتظار این صحبت‌های فن‌بوی گونه رو از شما نداشتم.
      شایعه دود کردن سری ایکس رو فراموش کردی که سیگار الکترونیکی میزاشتن توش که دود کنه؟

      shadowعلیکاپتان استخونیHard gamerEllie terminatorTlou part 2 game of the centuryCommunist
    • mo1234 گفت:

      واقعا این همه نشستی تایپ کردی ؟؟؟

      shadowHard gamer
  • یه جا شنیدم ps5 کپی خور (جلبریک) شده ولی هنوز منتشر نشده. نمیدونم درسته یا نه.

    shadowRaminVisible 6-tigh manXboss Series 5Tlou part 2 game of the centuryHard gamer
  • Ho3ein1996 گفت:

    اینو متوجه شدم بعد از خرید ۵ نسل از کنسول ها که فقط باید نسخه اسلیمو خرید خدای نکرده اگه جزو اون ۱۰ درصد خرابی ها باشید هیچ جا پاسخگو نیستند حتی اگه گارانتی داشته باشه

    shadowعلیامیرعلی قهرمانیollieردد۲ آشغال ترین بازی pcStarwarszerowitcher_cdprEllie terminatorTlou part 2 game of the centuryHard gamermore
    • Felipe گفت:

      این حرفا مال زمان سلطان خرابی ps3 و x360 بود
      سری اول ps1 و ps2 که عالی بودن
      سری اول ps4 هم مشکل کولینگ داشت هم مشکل نرم افزاری داشت که باعث کرش کردن و صدمات جدی به سخت افزار میشد
      اما سری اول ps5 هیچ مشکل کولینگ نداشت در حد صفر !!! و حتی هیت سینک رو هم تو سری ۱۱xxیکمی کوچیک کردن و مثل ساعت سویسی کار میکنه
      فقط در زمان عرضه مشکل نرم افزاری داشت که یه وقتایی باعث کرش کردن میشد که ممکنه صدمات جبران ناپذیری به سخت افزار وارد کنه
      در حال حاضر سیستم عامل ps5 خوب کار میکنه و دیگه گزارشی مبنی بر کرش کردن صادر نشده
      موفق باشید .

      علیHard gamerTlou part 2 game of the century
  • امیدوارم بتونم یه ps5 بخرم برا خودم. خیلی قشنگه و بازیاشم عالیه. اصنم نمیتونم هورایزن۲: فوربیدن وِست و گاد آو وار راگناروک رو پلی ندم. بماند که مارولز اسپایدرمن ۲ و مارول ولورین هم که قراره بصورت انحصاری برای ps5 منتشر بشه😍
    بازیای مولتی پلتفرم رو هم باهاش پلی میدیم و صفا میکنیم. چون اینجا اونقد قیمتا بالاست که اگه هم بخوام پی سی بخرم، قیمتا نمیزارن. (اگه)
    خداوکیلی کجا به دنیا اومدیم!!😔

    shadowایمان غلامی مهرآبادیShahabEllie terminatorHard gamer🤘Mohsenj74ollieS Ghost of SpartaاربابPiroozmore
  • Sackboy گفت:

    یکی از مشکلات PSN که هیچ وقت ندیدم کسی بهش اشاره کنه، اینه که وقتی شما یه بازی رو از PS plus دریافت کردی و به صورت موقت بهش دسترسی داری، تا زمانی که ps plus ت تموم نشه، نمی‌تونی اون بازی رو برای خودت بخری، چون توی store که می‌ریم زده purchased!
    تازه اینجوری تخفیف های پلاس اون عنوان رو هم از دست می‌دی.
    ممکنه بگین تو که بازی رو روی پلاس داری، برا چی می‌خوای دوباره بگیریش؟ ولی باید در نظر داشت که بازی های پلاس فقط تا وقتی فعال هستند که اکانت پلاس فعال باشه.

    shadowعلیکاپتان استخونیHard gamerCommunistCommander jensenTlou part 2 game of the century
توضیحات آپدیت پلی استیشن 5 مشترکین پلاس را نگران کرده است