معرفی فیلم Eternals؛ تنوعی در دنیای مارول
معرفی فیلم Eternals؛ تنوعی در دنیای مارول
معرفی فیلم Eternals؛ تنوعی در دنیای مارول
معرفی فیلم Eternals؛ تنوعی در دنیای مارول

معرفی فیلم Eternals؛ تنوعی در دنیای مارول

محمد نیک‌نام
۲۰:۰۰ ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
فیلم eternals

کارگردان برنده اسکار فیلم Nomadland یعنی کلوئی ژائو، سبک احساسی و ظریف خود را با دنیای سینمایی مارول آمیخته و محصول آن یعنی فیلم Eternals دارای سبکی متفاوت است.

خود را برای شگفت‌زده شدن آماده کنید، اما نه آن گونه که فکرش را می‌کنید. فیلم Eternals بیست و پنجمین حماسه در دنیای سینمایی مارول، تقاضایی برای تنوع و همدلی می‌باشد که در یک فیلم پرفروش و چشم‌نواز گنجانده شده که غافلگیری‌های زیادی را که انتظار آن را ندارید، به شما ارائه می‌دهد.

فیلم Eternals هم اکنون در سینماها به نمایش درآمده است و همچنین وظیفه عظیم معرفی ۱۰ ابرقهرمان جدید به دنیای سینمایی مارول را بر عهده دارد. ابرقهرمانانی که پیشتر هرگز روی پرده نرفته‌اند. این چالش بر عهده کلوئی ژائو (Chloe Zhao)، کارگردان و نویسنده چینی و برنده جایزه اسکار می‌باشد که هرگز با چیزی به این اندازه سر و کار نداشته است.

فیلم eternals

ژائو که فیلم Nomadland او، او را به دومین زنی تبدیل کرد که برنده اسکار در زمینه کارگردانی شده است، در حوزه ساخت فیلم‌های مستقل مبتنی بر یک کاراکتر تبحر دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به فیلم‌های Songs My Brothers Taught Me و The Rider اشاره کرد. نکته جالب این‌جاست که بودجه دو فیلم مذکور از این کارگردان به سختی با هزینه پذیرایی یکی از فیلم‌های مارول برابری می‌کند.

این در حالی است که سبک شخصی ژائو است که باعث می‌شود فیلم Eternals از دیگر فیلم‌های این زمینه متمایز شود. علاوه بر این کار مثال‌زدنی او با ستارگانی از جمله آنجلینا جولی (Angelina Jolie) و سلما هایک (Salma Hayek) گرفته تا ریچارد مدن (Richard Madden) و جما چان (Gemma Chan) نیز باعث برجسته شدن کار او می‌شود.

فیلم eternals

موانع و دست‌اندازهایی در راه وجود دارد. حتی ژائو هم نمی‌تواند جلوی بهمن‌های نمایشی یا حملات بیگانگان (مراقب آن خرچنگ غول‌پیکر باشید) را با جلوه‌های ویژه‌ای که به نظر می‌رسد از کتاب‌های استاندارد مارول برداشته است، بگیرد.

فیلم Eternals با زمان ۲ ساعت و ۳۷ دقیقه طولانی به نظر می‌رسد، ولی این زمانی است که صرف می‌شود تا با بازیگرانی که اغلب در گروه‌ها ظاهر می‌شوند، آشنا شویم. مدیریت ۱۰ ابرقهرمان جدید که در حال حرکت هستند کار سختی است. ما متوجه این نکته هستیم. اما طرح کلی فیلم نیاز به بررسی دارد.

فیلم eternals

وقتی صحنه‌های اکشن به میان می‌آیند به معرفی کاراکتر‌های کمک می‌کند و اوضاع کمی بهبود می‌یابد. چیزی که شما باید بدانید این است که Eternals «ابدی‌ها» ۷۰۰۰ سال قدمت دارند، از سیاره المپیا آمده‌اند و توسط آسمانیان فرستاده شده‌اند (چیزی نپرسید) تا از انسان‌ها در برابر گونه‌ای هیولا به نام Deviants محافظت کنند.

به روز هدیه در لندن امروزی می‌رویم، جایی که Deviants بازگشته‌اند و همه برای انتقام از ابدی‌ها عطش دارند. این بدان معناست که سرسی با بازی جما چان باید کار روزانه خود را در موزه تاریخ طبیعی رها کرده و با کمک شاگرد خود یعنی اسپرایت با بازی لیا مک‌هیو (Lia McHugh)، یک موجود باستانی که در بدن یک نوجوان به دام افتاده است، برای جنگیدن با آن‌ها آماده شوند.

فیلم eternals

صبر کنید باز هم هست. ایکاریس با بازی ریچارد مدن، عشق هزار سال پیش سرسی نیز با قدرت پرواز و پرتاب لیزرهای مخرب از چشمانش بازمی‌گردد و رابطه سرسی را با دین با بازی کیت هرینگتون (Kit Harington)، یک انسان دوست داشتنی، به هم می‌زند. به این نکته اشاره کردم که اسپرایت ایکاریس را از دور دوست دارد؟ بله دارد.

همچنین رابطه‌ای بین تنا با بازی آنجلینا جولی با موهای بلوند، الهه جنگ، و محافظ او یعنی گیلگمش با بازی دان لی (Don Lee) وجود دارد. این امر باعث می‌شود که آژاک با بازی سلما هایک، مادر ابدی‌ها، با یک شورشی به نام دروگ با بازی بری کیوگان (Barry Keoghan) که از قوانین آژاک برای استفاده از کنترل ذهن برای پایان دادن به خشونت خشمگین است و مککاری ناشنوا با بازی لورن ریدلوف (Lauren Ridloff) که از این که تبعید شده خشمگین است، تنها باشد.

فیلم eternals

در میان ابدی‌ها، هیچ کس به اندازه کینگو با بازی کمیل نانجیانی (Kumail Nanjiani)، بمب‌افکن آتشین که دوران تعطیلی خود را برای تبدیل شدن به یک ستاره بالیوود با یک فیلم‌بردار انسان به نام کارون با بازی هاریش پاتل (Harish Patel) می‌گذراند، خوش نمی‌گذراند. توانایی نانجیانی برای عملکرد روی صحنه را نمی‌توان زیر سوال برد.

درود بر ژائو به خاطر آوردن حسی متمایز به کاراکترهایی که زمانشان روی زمین شامل جوامع ناشنوا، بازیگران سیاه‌پوست، لاتین، اسپانیایی‌تبار و دیگر جوامع اقلیت هم می‌شود. این فیلم بر اساس کمیک‌های نوشته شده توسط جک کربی (Jack Kirby) در سال ۱۹۷۶، ساخته شده است. این فیلم نیز به نشانه احترام به او مفهوم Uni-Mind را که به ابدی‌ها اجازه می‌دهد از اختلاف دست کشیده و به عنوان یک نیروی واحد متحد شوند، به تصویر می‌کشد.

همان‌طور که فیلم Eternals جهان را از استرالیا گرفته تا آمازون طی می‌کند، در قسمت post-credits «صحنه‌های پس از تیتراژ پایانی فیلم» به ارتباط ابدی‌ها با تانوس و انتقام جویان می‌پردازد. این فیلم متفاوت است؟ بله، اما همچنین این چیزی است که فیلم Eternals را منحصربه‌فرد و فراموش نشدنی می‌کند.

vergil2max✎﹏ȏṃıԀP.morgan 𔓙meysamb

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

معرفی فیلم Eternals؛ تنوعی در دنیای مارول
معرفی فیلم Eternals؛ تنوعی در دنیای مارول
معرفی فیلم Eternals؛ تنوعی در دنیای مارول
معرفی فیلم Eternals؛ تنوعی در دنیای مارول
معرفی فیلم Eternals؛ تنوعی در دنیای مارول

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

معرفی فیلم Eternals؛ تنوعی در دنیای مارول