ترتیب تماشای مهم‌ترین فیلم‌های مارول - گیمفا
ترتیب تماشای مهم‌ترین فیلم‌های مارول - گیمفا
ترتیب تماشای مهم‌ترین فیلم‌های مارول - گیمفا
ترتیب تماشای مهم‌ترین فیلم‌های مارول - گیمفا

ترتیب تماشای مهم‌ترین فیلم‌های مارول

علی محمدپناه
۲۱:۰۰ ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
تماشای مهم‌ترین فیلم‌های مارول

اگر به دنبال آن هستید تا در جریان همه موارد در دنیای سینمایی مارول قرار بگیرید، پس حتما باید این فیلم‌های مهم را تماشا کنید.

فیلم اترنالز (Eternals) به تازگی بر روی پرده سینماها اکران شده است و فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست (Spider-Man: No Way Home) نیز مدتی دیگر اکران خواهد شد. از همین رو، برخی افراد به دنبال آن هستند تا فیلم‌های دنیای سینمایی مارول را بار دیگر تماشا کنند. در ادامه با همراه باشید تا بهترین ترتیب برای تماشای مهم‌ترین فیلم‌های دنیای سینمایی مارول را به شما ارائه کنیم.

دنیای سینمایی مارول شامل ۲۶ فیلم و سریال است و خوشبختانه، برای آنکه در جریان تمام موارد این دنیای سینمایی قرار بگیرید، لازم نیست که تمام این فیلم‌ها و سریال‌ها را تماشا کنید. در این مطلب، قرار است مهم‌ترین فیلم‌ها و سریال‌های مارول که به معرفی کاراکترهای کلیدی می‌پردازند یا داستانی مرتبط به سنگ‌های ابدیت دارند را به ترتیب داستان و خط زمانی معرفی کنیم.

۱. فیلم کاپیتان آمریکا: اولین انتقامجو (Captain America: The First Avenger)

فیلم کاپیتان آمریکا اولین انتقامجو captain america the first avenger

قوس داستانی شخصیت استیو راجرز، نقش بسیار بزرگی در سه فاز ابتدایی دنیای سینمایی مارول دارد. این قوس داستانی در فیلم انتقام‌جویان: پایان بازی (Avengers: Endgame) به خوبی به چشم می‌آید. از همین رو، کاملا ارزشمند است تا اولین فیلم کاپیتان آمریکا را تماشا کرد و داستان آن در طی جنگ جهانی دوم را بار دیگر تجربه کرد.

این فیلم همچنین اطلاعاتی لازم و ضروری در مورد رابطه بین استیو راجرز و باکی بارنز را به مخاطبان ارائه می‌کند. دو دوستی که برای مدتی طولانی از یکدیگر جدا بودند و سرانجام، در فیلم انتقام‌جویان: جنگ ابدیت (Avengers: Infinity War) بار دیگر در کنار یکدیگر قرار گرفتند.

علاوه بر تمام این موارد، این فیلم به شدت بر روی تسرکت تمرکز دارد. تسرکت، شی‌ای در اختیار هایدرا است که رد اسکال از آن برای قدرت بخشیدن به ارتش خود استفاده کرده است و در درون آن، سنگ ابدیت فضا قرار دارد که اولین سنگ معرفی شده در دنیای سینمایی مارول به شمار می‌رود. علاوه بر این، به سرنوشت نهایی رد اسکال در فیلم انتقام‌جویان: جنگ ابدیت اشاره می‌شود.

۲. فیلم انتقام‌جویان (The Avengers)

2 فیلم انتقام‌جویان the avengers

انتقام‌جویان، اولین باری است که قدرتمندترین قهرمانان زمین در کنار یکدیگر با یک دشمن مشترک مبارزه کرده‌اند. این فیلم، واقعا یک سکوی پرتاب برای دنیای سینمایی مارول و آینده آن بوده است. علاوه بر این، این فیلم، اولین نبرد میان انتقام‌جویان و نیروهای تانوس را به تصویر می‌کشد.

فیلم انتقام‌جویان بیشتر به تلاش‌های لوکی برای بدست آوردن تسرکت و اهدا کردن آن به تانوس تمرکز دارد و این داستان، سرانجام در فیلم انتقام‌جویان: جنگ ابدیت، تکمیل می‌شود و یک قوس داستانی جذاب را شکل می‌دهد.

۳. فیلم ثور: دنیای تاریک (Thor: The Dark World)

3 فیلم ثور دنیای تاریک thor the dark world

گرچه فیلم ثور: دنیای تاریک به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های دنیای سینمایی مارول شناخته نمی‌شود اما نقش بسیار مهمی در معرفی یک سنگ ابدیت دیگر دارد. این فیلم به معرفی سنگ ابدیت واقعیت می‌پردازد که در درون سلاح مرگبار و مخربی به نام ایتر قرار گرفته است. فیلم ثور: دنیای تاریک، همچنین، زمینه‌سازی‌های لازم برای سقوط ازگارد در فیلم‌های بعدی دنیای سینمایی مارول را انجام می‌دهد که در آنها، لوکی به اودین خیانت می‌کند و جای او را به عنوان حاکم می‌گیرد.

۴. فیلم نگهبانان کهکشان (Guardians of the Galaxy)

4 فیلم نگهبانان کهکشان guardians of the galaxy

قبل از فیلم انتقام‌جویان: جنگ ابدیت، بیشترین حضور تانوس در دنیای سینمایی مارول، مربوط به فیلم نگهبانان کهکشان در سال ۲۰۱۴ بوده است. این فیلم، کاراکترها و شخصیت‌هایی را معرفی می‌کند که در کهکشان، نقش مهمی دارند و در عین حال، شخصیت‌هایی همچون نبولا و گامورا را به عنوان آدمکش‌هایی ماهر و خشن به تصویر می‌کشد.

رابطه بین گامورا و تانوس در فیلم انتقام‌جویان: جنگ ابدیت، بخش بسیار مهمی به شمار می‌رود و نبولا نیز نقشی مهم در فیلم انتقام‌جویان: پایان بازی دارد. اولین فیلم نگهبانان کهکشان، سنگ ابدیت قدرت را معرفی می‌کند. این سنگ، از جمله اولین سنگ‌هایی است که تانوس آنها را بدست می‌آورد.

جدا از تمام این موارد، یکی از نقاط برجسته دو فیلم جنگ ابدیت و پایان بازی، به تصویر کشیده شدن اولین همکاری میان انتقام‌جویان و نگهبانان کهکشان بوده است و از همین رو، بسیار خوب است تا داستان این کاراکترها و نحوه شکل‌گیری گروه نگهبانان کهکشان را مشاهده کرد.

۵. فیلم انتقام‌جویان: عصر اولتران (Avengers: Age of Ultron)

5 فیلم انتقام‌جویان عصر اولتران avengers age of ultron

در دومین فیلم انتقام‌جویان، مسیر به سوی جنگ ابدیت، بسیار واضح‌تر می‌شود. این فیلم همچنین به معرفی سنگ ذهن پرداخته است. در این فیلم، از این سنگ برای تولد ویژن استفاده شده است. ویژن و سنگ ابدیت او بعدا به بخشی مهم و اساسی در فیلم جنگ ابدیت و سریال وانداویژن (WandaVision) تبدیل می‌شوند.

اما در کل، فیلم انتقام جویان: عصر اولتران، اشاره‌ای به اتفاقات تاریک‌تر و بزرگتری دارد که در انتظار انتقام‌جویان است. تونی استارک، کابوسی در مورد نابودی این تیم توسط تهدیدی کهکشانی می‌بیند. علاوه بر او، ثور نیز رویاهایی از نابودی و انقراض مشاهده می‌کند. این رویاها، اشاره‌های مهمی به فیلم جنگ ابدیت و فیلم ثور: رگناروک (Thor: Ragnarok) بودند.

۶. فیلم کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی (Captain America: Civil War)

6 کاپیتان آمریکا جنگ داخلی captain america civil war

برای آنکه درک درستی از اتفاقات و داستان فیلم انتقام‌جویان: پایان بازی داشته باشید، دیدن تمام فیلم‌های انتقام‌جویان ضروری است. فیلم کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی را می‌توان به نوعی، یک فیلم انتقام‌جویان دانست و یکی از مهم‌ترین آثار در دنیای سینمایی مارول به شمار می‌رود.

فیلم جنگ داخلی به خوبی نشان می‌دهد که پیامدهای ناشی از اولتران و همچنین پیمان‌نامه سوکویا، چطور باعث تفرقه در میان تیم انتقام‌جویان شده است. از جمله چالش‌برانگیزترین مواردی که کاپیتان آمریکا، مرد آهنی و بقیه در فیلم جنگ ابدیت با آن روبه‌رو می‌شوند، این است که در برابر این تهدید، متحد نیستند.

این فیلم همچنین به معرفی دو قهرمان جدید در دنیای سینمایی مارول می‌پردازد که پلنگ سیاه و مرد عنکبوتی هستند. این دو قهرمان در داستان فیلم جنگ ابدیت، نقش مهمی دارند. به دنبال فیلم جنگ داخلی، فیلم‌های مستقل این دو کاراکتر ساخته شده است اما تمام موارد مورد نیاز در مورد این کاراکترها در فیلم جنگ داخلی ارائه می‌شود.

۷. فیلم دکتر استرنج (Doctor Strange)

7 فیلم دکتر استرنج doctor strange

اولین باری که دکتر استرنج و وانگ در کنار انتقام‌جویان مبارزه می‌کنند، در فیلم انتقام‌جویان: جنگ ابدیت بوده است. از همین رو، لازم است تا در ابتدا، داستان اصلی آنها را در فیلم دکتر استرنج محصول سال ۲۰۱۶ میلادی مشاهده کرد. این فیلم از نظر دیگری نیز حائز اهمیت است.

در این فیلم، یک شی به نام چشم آگاماتو معرفی می‌شود که در درون آن، سنگ ابدیت زمان قرار گرفته است. این سنگ ابدیت و نسخه‌های آن از آینده، نقش مهمی در داستان جنگ ابدیت و پایان بازی دارند.

۸. فیلم ثور: رگناروک (Thor: Ragnarok)

8 فیلم ثور رگناروک thor ragnarok

سومین فیلم از مجموعه فیلم‌های ثور، وضعیت دنیای سینمایی مارول را تغییر داد و راه به سمت فیلم جنگ ابدیت را هموار کرد. این فیلم، نابودی ازگارد را به تصویر کشید و ثور را به عنوان پادشاه مردمانی بی‌خانمان به نمایش گذاشته است. صحنه پساتیتراژ این فیلم، به طور مستقیم، زمینه را برای فیلم جنگ ابدیت فراهم کرده است.

فیلم ثور: رگناروک همچنین یک فصل تازه در رابطه ثور با برادرش به نام لوکی را رقم زده است. علاوه بر این، این فیلم یک قدم بزرگ برای کاراکتر هالک بوده است و همچنین، به این موضوع پرداخته که او این مدت کجا بوده و بازگشت او به سیاره زمین تا چه اندازه اهمیت دارد.

۹. فیلم پلنگ سیاه (Black Panther)

پلنگ سیاه black panther

از لحاظ ارتباط با فیلم انتقام جویان: جنگ ابدیت و انتقام‌جویان: پایان بازی، فیلم پلنگ سیاه نسبت به دیگر آثار اشاره شده در این لیست، اهمیت کمتری دارد. کاراکتر پلنگ سیاه قبلا در فیلم کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی معرفی شده است و با این حال، این فیلم همچنان ارزش دیدن دوباره را دارد.

یکی از بزرگترین صحنه‌های اکشن فیلم جنگ ابدیت در واکاندا رخ می‌دهد و علاوه بر این، فیلم پلنگ سیاه، یکی از بهترین فیلم‌های دنیای سینمایی مارول به شمار می‌رود و مطمئنا تماشای این اثر، کاملا به جا و ارزشمند است. چندی پیش، بازیگر پلنگ سیاه، چادویک بوزمن (Chadwick Boseman) از دنیا رفته بود.

مارول در حال تولید فیلم پلنگ سیاه: واکاندا تا ابد (Black Panther: Wakanda Forever) است و به جای آنکه بازیگر دیگری را به جای او برگزیند، قصد دارد تا در این فیلم، ادای احترامی به این بازیگر داشته باشد. علاوه بر این، با پیشروی دنیای سینمایی مارول، فیلم پلنگ سیاه به ما نشان داده که چرا کاراکتر پلنگ سیاه و واکاندا در دنیای سینمایی مهم هستند.

۱۰. فیلم انتقام‌جویان: جنگ ابدیت (Avengers: Infinity War)

فیلم انتقام‌جویان جنگ ابدیت avengers infinity war

فیلم انتقام‌جویان: جنگ ابدیت، یک حماسه ابرقهرمانی بزرگ را ارائه می‌کند که بیشتر داستان‌های ناتمام از دهه اول دنیای سینمایی مارول را پایان می‌دهد. در این فیلم، سرانجام، انتقام‌جویان و نگهبانان کهکشان برای شکست تانوس، برای اولین بار با یکدیگر همکاری می‌کنند.

به طرز شگفت‌انگیزی، این فیلم به صورت پیروزمندانه به پایان نمی‌رسد و در حقیقت، پایانی کاملا شکست‌خورده برای ابرقهرمانان رقم می‌زند. فیلم جنگ ابدیت، زمینه را برای مقاومت دوباره ابرقهرمانان بازمانده در مقابل تانوس در فیلم پایان بازی مهیا می‌کند.

۱۱. فیلم انتقام‌جویان: پایان بازی (Avengers: Endgame)

فیلم انتقام‌جویان پایان بازی avengers endgame

همانطور که از عنوان فیلم پیدا است، این فیلم پایان تمام داستان‌های دنیای سینمایی مارول تا این نقطه را رقم خواهد زد. چهارمین فیلم انتقام‌جویان، گروهی را نشان می‌دهد که در حال گلاویز شدن با شکست خود هستند و سعی در پیدا کردن راهی برای باطل کردن ویرانی‌های انجام شده توسط تانوس دارند.

فیلم پایان بازی، دارای سرگرم‌کنندگی بسیار خوبی است و دارای یکی از هیجان‌انگیزترین و احساسی‌ترین نبردها در دنیای سینمایی مارول است. چند تا از ابرقهرمانان دنیای سینمایی مارول در این فیلم به پایان راه خود رسیدند و بقیه ابرقهرمانان نیز آماده اتفاقاتی بزرگتر و بهتر شدند.

۱۲. فیلم مرد عنکبوتی: دور از خانه (Spider-Man: Far From Home)

فیلم مرد عنکبوتی دور از خانه spider man far from home

دومین فیلم مرد عنکبوتی در دنیای سینمایی مارول، یک سخن پایانی در مورد فیلم پایان بازی است و اشاره‌ای به اتفاقات پیش‌رو در فاز چهارم دنیای سینمایی مارول دارد. علاوه بر این، این فیلم نشان می‌دهد که پیتر پارکر باید جای خالی ابرقهرمانانی همچون کاپیتان آمریکا و مرد آهنی را پر کند.

صحنه پس از تیتراژ فیلم مرد عنکبوتی: دور از خانه، اشاره به مسیری دشوار و ناهموار برای پیتر پارکر دارد. علاوه بر این، فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست (Spider-Man: No Way Home) با تاکید بر مولتی‌ورس، نقشی بسیار مهم در آینده دنیای سینمایی مارول رقم خواهد زد.

۱۳. سریال لوکی (Loki)

سریال لوکی loki

سریال لوکی، اولین سریال از دنیای سینمایی مارول نیست که بر روی سرویس آنلاین دیزنی پلاس عرضه می‌شود اما تاثیر بسیار بزرگی بر دنیای سینمایی مارول دارد. این سریال شش قسمتی، داستان یک گونه از لوکی را دنبال می‌کند که در فیلم انتقام‌جویان: پایان بازی، از حبس گریخته است.

او توسط سازمانی به نام سازمان ناسازگاری زمانی به خدمت گرفته می‌شود تا جلوی یک نسخه بسیار خطرناک‌تر از لوکی را بگیرند. قسمت پایانی فصل اول سریال لوکی، بسیار جذاب و در عین حال، مهم است. این قسمت، علاوه بر اینکه زمینه را برای فصل دوم سریال لوکی آماده می‌کند، زمینه‌سازی‌هایی برای فیلم انت‌من و واسپ: کوانتومانیا (Ant-Man and the Wasp: Quantumania) و احتمالا فیلم بعدی انتقا‌م‌جویان فراهم می‌آورد.

۱۴. فیلم اترنالز (Eternals)

فیلم اترنالز eternals

فیلم اترنالز به کارگردانی کلویی ژائو (Chloé Zhao)، کارگردان برنده جایزه اسکار، است. این فیلم اشاره‌هایی به آینده دنیای سینمایی مارول دارد. فیلم اترنالز به موجودات فضایی بیشتری همچون سلستیال‌ها و طرح و نقشه آنها برای سیاره زمین می‌پردازد. صحنه‌های پس از تیتراژ فیلم اترنالز، چندین کاراکتر محوری و جدید را معرفی می‌کند که نقشی کلیدی در فاز چهارم دنیای سینمایی مارول و بعد از آن ایفا خواهند کرد.

ترتیب تماشای فیلم و سریال‌های مارول بر اساس داستان و خط زمانی

در زیر، فهرستی قرار دارد که به کسانی که علاقه‌مند هستند تا تمام فیلم و سریال‌های دنیای سینمایی مارول را به ترتیب داستان و خط زمانی مشاهده کنند، کمک خواهد کرد.

  1. Captain America: The First Avenger
  2. Agent Carter
  3. Captain Marvel
  4. Iron Man
  5. The Incredible Hulk
  6. Iron Man 2 
  7. Thor
  8. The Avengers
  9. Iron Man 3
  10. Thor: The Dark World
  11. Captain America: The Winter Soldier
  12. Guardians of the Galaxy
  13. Guardians of the Galaxy Vol. 2
  14. Avengers: Age of Ultron
  15. Ant-Man
  16. Captain America: Civil War
  17. Black Widow
  18. Black Panther
  19. Spider-Man: Homecoming
  20. Doctor Strange
  21. Thor: Ragnarok
  22. Ant-Man and the Wasp
  23. Avengers: Infinity War
  24. Avengers: Endgame
  25. Loki
  26. WandaVision
  27. The Falcon and the Winter Soldier
  28. Spider-Man: Far From Home
  29. Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings
  30. Eternals

دکتره گیمفاmeysambShougo Makishima

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

ترتیب تماشای مهم‌ترین فیلم‌های مارول - گیمفا
ترتیب تماشای مهم‌ترین فیلم‌های مارول - گیمفا
ترتیب تماشای مهم‌ترین فیلم‌های مارول - گیمفا
ترتیب تماشای مهم‌ترین فیلم‌های مارول - گیمفا
ترتیب تماشای مهم‌ترین فیلم‌های مارول - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

ترتیب تماشای مهم‌ترین فیلم‌های مارول - گیمفا
ترتیب تماشای مهم‌ترین فیلم‌های مارول - گیمفا