نظر منتقدان در مورد فیلم Finch - گیمفا
نظر منتقدان در مورد فیلم Finch - گیمفا
نظر منتقدان در مورد فیلم Finch - گیمفا
نظر منتقدان در مورد فیلم Finch - گیمفا

نظر منتقدان در مورد فیلم Finch

علی محمدپناه
۱۴:۱۳ ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
فیلم فینچ finch

منتقدان نظرات نسبتا خوبی نسبت به جدیدترین فیلم تام هنکس به نام Finch داشته‌اند.

فیلم فینچ (Finch)، اثری آخرالزمانی، درام و علمی – تخیلی است. تام هنکس (Tom Hanks) و کلب لندری جونز (Caleb Landry Jones) در این فیلم نقش‌آفرینی می‌کنند. کارگردانی فیلم فینچ در دستان میگل ساپوچنیک (Miguel Sapochnik) بوده است. او سابقه کارگردانی برخی از بهترین قسمت‌های سریال بازی تاج و تخت (Game Of Thrones) را در کارنامه دارد. فیلم‌نامه این فیلم را نیز کریگ لاک (Craig Luck) و ایور پاول (Ivor Powell) قلم زده است.

فیلم فینچ در مورد یک دنیای آخرالزمانی است. یک شعله خورشیدی، لایه اوزون سیاره زمین را از بین برده است، از همین رو، دمای هوا به بیش از ۶۵ درجه سانتی‌گراد افزایش پیدا کرده و زمین را به سرزمینی رادیواکتیوی و غیر قابل سکونت تبدیل کرده است. حدود ده سال از این حادثه گذشته است.

یکی از بازمانده‌های بسیار اندک این حادثه، فینچ واینبرگ، یک مهندس رباتیک است. او به همراه سگ خود به نام گودیر در درون یک آزمایشگاه زیرزمینی در سنت لوئیس در حال زندگی کردن است. فینچ زمانی که می‌خواهد برای تجهیزات و آذوقه از این پناهگاه خارج شود، لباس مخصوصی ساخته خودش را می‌پوشد و با استفاده از یک خانه سیار یا تریلر، به اطراف سفر می‌کند.

فینچ به دلیل مسمومیت رادیواکتیویی در حال مرگ است و از همین رو، در تلاش است تا رباتی ویژه برای سگش خلق کند تا بتواند در نبود او، از سگش مراقبت نماید. فینچ، این ربات را به نام جف نامگذاری می‌کند و اطلاعات و دانش بسیار زیادی از جمله در مورد آموزش و نحوه مراقبت از سگ در درون آن بارگذاری می‌کند.

با این حال، به دلیل طوفان شدید، آنها باید این محل را ترک کنند و به سانفرانسیسکو بروند. این در حالی است که به دلیل این سفر غیر منتظره، تنها ۷۲ درصد از اطلاعات لازم در درون ذهن جف بارگذاری شده و او عملا، یک ذهن بچه را دارد و باید بقیه اطلاعات را به صورت تجربی کسب نماید.

فیلم فینچ finch

این فیلم تحت عنوان BIOS در سال ۲۰۱۷ میلادی، چراغ سبز ساخت را گرفته بود. با این حال، فیلمبرداری آن در سال ۲۰۱۹ انجام شد و اکران آن در سال ۲۰۲۰ میلادی به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد. در نهایت، این فیلم به فینچ تغییر نام داد و به سرویس آنلاین اپل تی‌وی پلاس فروخته شد.

منتقدان در مورد فیلم فینچ گفته‌اند که با اینکه این فیلم، دارای داستان آخرالزمانی ماندگاری نیست اما حتی پس از فروپاشی تمدن و نابودی زمین، تام هنکس ثابت کرده که همراه بسیار خوبی است. منتقدان نقش‌آفرینی تام هنکس و همچنین کلب لندری جونز را در این فیلم ستودند و جلوه‌های بصری خیره‌کننده و آخرالزمانی فیلم را تحسین نمودند اما نسبت به فیلم‌نامه آن انتقادهایی داشته‌اند.

فیلم فینچ از منتقدان، امتیاز ۷۱ درصد را بدست آورده است. این امتیاز بر اساس ۱۰۵ نقد منتشر شده برای این فیلم در وب سایت راتن تومیتوز است. فیلم فینچ در وب سایت متاکریتیک، امتیاز ۵۶ را بدست آورده است. این امتیاز بر اساس ۳۵ نقد است که ۱۹ نقد مثبت، ۱۴ نقد متوسط و ۲ نقد منفی است.

در زیر نظر برخی از منتقدان برتر جهان در مورد فیلم فینچ قرار گرفته است.

فیلم فینچ finch

«۸۳/۱۰۰ IndieWire | منتقد: دیوید ارلیچ»

میگل ساپوچنیک بر خلاف آثار علمی و تخیلی بزرگ، توانسته تا اثری آخرالزمانی و درام خلق کند که لطیف، آرام و فوق‌العاده تاثیرگذار است. کلب لندری جونز موفق شده تا صداپیشگی و نقش‌آفرینی سرگرم‌کننده و خنده‌داری در نقش جف داشته باشد.

«۸۰/۱۰۰ Variety | منتقد: تومریس لافلی»

فیلم فینچ، اثری پر از احساسات و قدرت گرفته از عشق به سگ‌ها است. این فیلم حماسی و آخرالزمانی ساخته میگل ساپوچنیک، ترکیب بسیار مناسبی از سبک و مفهوم را دارد. این فیلم، روایتگر یک داستان حماسی از یک مرد، یک ربات و یک سگ در سفری حماسی برای زنده ماندن در غرب آمریکا است.

«۸۰/۱۰۰ Screen Rant | منتقد: دیبوپریا دوتا»

فیلم فینچ، درامی پر از تنش را در تعادلی مناسب با طنزی جذاب و دلنشین به نمایش می‌گذارد. این فیلم، بدترین و بهترین جنبه بشریت را به تصویر می‌کشد و در عین حال، به یک دوستی ماندگار بین انسان و سگ می‌پردازد.

«۸۰/۱۰۰ Empire | منتقد: اولی ریچاردز»

این فیلم، تمام آنچه را که از این دست فیلم‌ها انتظار دارید، برای شما به ارمغان می‌آورد و احتمالا، به همین دلیل ممکن است اندکی قابل پیش‌بینی باشد. از سوی دیگر، این فیلم دارای لحظات شاد، غمگین و یک رابطه صمیمی با سگ است که مطمئنا، یک تجربه سینمایی لذت‌بخش را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

«۶۷/۱۰۰ The Playlist | منتقد: جیسون بیلی»

تام هنکس، یک نماد ایده‌آل برای خوش‌بینی و خوبی این کاراکتر است. دل شکستگی، آسیب‌پذیری و ناامیدی اندک این کاراکتر سبب شده تا تاثیر به سزایی بر روی داستان و همچنین فیلم داشته باشد. تام هنکس موفق شده تا بار دیگر، چنین کاراکتری را به خوبی به تصویر بکشد.

«۶۳/۱۰۰ RogerEbert | منتقد: نل مینو»

تام هنکس همانند همیشه، در این فیلم نیز به طرز شگفت‌انگیزی تماشایی است. او بدون هیچ زحمتی، همانند برخی از نقش‌های قبلی خود، موفق شده تا بدون حضور بازیگران زیاد، فیلم را به جلو پیش ببرد. فیلمبرداری فیلم خیره‌کننده و شاعرانه است. با این حال، فیلم‌نامه فیلم قابل پیش‌بینی، متناقض و اغلب اوقات، غیر ماهرانه بوده است.

«۶۰/۱۰۰ The Hollywood Reporter | منتقد: دیوید رونی»

فیلم فینچ دارای هیچ نوع تیزبینی و اصالتی نیست. با این حال، همیشه مخاطبانی وجود دارند که از این نوع آثار لذت می‌برند، به خصوص اینکه یک سگ در داخل این فیلم و داستان وجود دارد و آن را لذت‌بخش می‌کند.

«۴۰/۱۰۰ The Guardian | منتقد: پیتر بردشاو»

فیلم فینچ به یک گروه سه نفره جذاب و قابل ستایش می‌پردازد که در درون دنیایی آخرالزمانی و نابود شده در حال سفر هستند. در هر صورت، این اثر علمی و تخیلی و احساسی، فاقد هر گونه تهدید و خطر تنش‌زا است و دارای هیجان کافی نیست.

CorvomeysambmarioP.morgan 𔓙آرین

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نظر منتقدان در مورد فیلم Finch - گیمفا
نظر منتقدان در مورد فیلم Finch - گیمفا
نظر منتقدان در مورد فیلم Finch - گیمفا
نظر منتقدان در مورد فیلم Finch - گیمفا
نظر منتقدان در مورد فیلم Finch - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نظر منتقدان در مورد فیلم Finch - گیمفا
نظر منتقدان در مورد فیلم Finch - گیمفا