شخصیت منفی فیلم Morbius کیست؟ - گیمفا
شخصیت منفی فیلم Morbius کیست؟ - گیمفا
شخصیت منفی فیلم Morbius کیست؟ - گیمفا
شخصیت منفی فیلم Morbius کیست؟ - گیمفا

شخصیت منفی فیلم Morbius کیست؟

علی محمدپناه
۲۲:۰۰ ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
فیلم موربیوس morbius

مت اسمیت قرار است نقش یک شبه خون‌آشام به نام هانگر را در فیلم Morbius بازی کند.

مت اسمیت (Matt Smith) در فیلم موربیوس (Morbius) نقش چه کاراکتری را بازی خواهد کرد؟ در تریلر تازه منتشر شده برای فیلم موربیوس توسط کمپانی سونی، به طور مختصر، کاراکتری که مت اسمیت بازی می‌کند، به نمایش در آمده بود اما این تریلر، هیچ اطلاعاتی در مورد ارتباط او با موربیوس و داستان کلی‌اش ارائه نکرده است.

فیلم موربیوس قرار بود تا در سال ۲۰۲۰ میلادی بر روی پرده سینماها اکران شود اما به دلایل مشکلاتی، تاریخ اکران آن به سال ۲۰۲۲ به تعویق افتاده است. در فیلم موربیوس، نقش اصلی را جرد لتو (Jared Leto) بازی می‌کند. در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی کاراکترهای فیلم موربیوس و شخصیت منفی آن بپردازیم.

خون‌آشام زنده، دکتر مایکل موربیوس، در ابتدا به عنوان دشمن و شروری برای مرد عنکبوتی خلق شده بود و از آن زمان، یک ضد قهرمان درون‌ستیز و خشن بوده است. دکتر موربیوس دچار یک بیماری خونی نادر بوده است و پس از اینکه درمان آن با شکست مواجه می‌شود، او به یک موجود شبه خون‌آشام تبدیل می‌شود.

او اکنون دارای تمام قدرت‌های یک خون‌آشام است. این در حالی است که او هیچ کدام از نقاط ضعف این موجود را ندارد. با این حال، او همانند خون‌آشام‌ها، عطش و اشتیاقی برای خون انسان دارد. فیلم موربیوس، احتمالا به تلاش و کشمکش‌های دکتر موربیوس برای درک و کنترل قدرت‌ها و عطشش خواهد پرداخت. با این حال، به نظر می‌رسد که او باید با دشمنان دیگری به جز خودش روبه‌رو شود.

در کنار جرد لتو در فیلم موربیوس، مت اسمیت بازی می‌کند. او تنها در یک صحنه کوتاه در تریلر به چشم می‌خورد. مت اسمیت نقش شخصی را بازی می‌کند که به جای عوامل فرا طبیعی، از طریق علم و دانش، به قدرت‌های خون‌آشامی دست پیدا می‌کند. این شخصیت نیز لوکسیاس کراون است.

داستان لوکسیاس کراون ملقب به هانگر در کتاب‌های کمیک

فیلم موربیوس morbius

اطلاعات بسیار زیادی در مورد کودکی لوکسیاس کراون در کتاب‌های کمیک مارول وجود ندارد اما به عنوان یک بزرگسال، او شخصیتی است که اشتیاق شدیدی برای بدست آوردن قدرت دارد و برای رسیدن به آن نیز هر کاری انجام می‌دهد.

در کتاب‌های کمیک، لوکسیاس کراون تعدادی دانشمند که در حال کار بر روی یک ژنراتور انرژی بودند را تهدید می‌کند و آنها را وادار به همکاری می‌کند. او می‌خواهد تا این ژنراتور منفجر شود. او قصد دارد تا پس از انفجار آن، تمام انرژی آن را جذب کند و قدرت بسیاری بدست بیاورد اما با ورود مرد عنکبوتی، نقشه او درست انجام نمی‌شود.

او که می‌بیند این آرزویش بر باد رفته است، تصمیم می‌گیرد تا به هایدرا بپیوندد و یک رابطه را با یکی از دانشمندان هایدرا به نام دکتر آندره جانسون برقرار می‌کند. او بعدا متوجه می‌شود که این دانشمند در حال کمک کردن به موربیوس برای پیدا کردن درمانی برای خون‌آشام بودنش است.

در آن زمان، موربیوس اصلا اطلاع نداشته که آنها در حال کار با سازمان هایدرا هستند و پس از اینکه متوجه می‌شود، سعی کرده تا خودش را فدا کند تا به دستان هایدرا نیافتد. با این حال، او موفق به انجام این کار نمی‌شود و به عنوان زندانی در اختیار هایدرا قرار می‌گیرد. آزمایشات انجام شده بر روی موربیوس سبب شده تا لوکسیاس کراون بتواند خود را به یک شبه خون‌آشام تبدیل کند که به نام هانگر شناخته می‌شود.

قدرت‌های هانگر در کتاب‌های کمیک

فیلم موربیوس morbius

همانند موربیوس، هانگر نیز دارای قدرت‌های فرا طبیعی مختلفی همانند خون‌آشام‌ها است که شامل قدرت فرا انسانی، سرعت، استقامت، بهبود یافتن سریع و حس بینایی و بویایی بسیار قوی است. هانگر از نیش‌های بلند خود برای خوردن خون طعمه‌های خود استفاده می‌کند. او با این نیش‌ها می‌تواند دیگران را به یک نوع شبه خون‌آشام تبدیل کند.

او با ایجاد کردن مخلوقات خون‌آشام بدین شکل، یک ارتباط تلقینی با آنها پیدا می‌کند. او هر چه قدر افراد بیشتری را به خون‌آشام تبدیل کند، به قدرت بیشتری دست پیدا می‌کند و هر زمان که این موجودات کشته شوند، می‌تواند مرگ آنها را حس کند. در کتاب‌های کمیک، هانگر قادر است تا برخی از انرژی‌ها همچون آتش را دستکاری کند و می‌تواند از قدرت بزرگنمایی دست‌هایش بهره ببرد.

به عنوان یک شبه خون‌آشام، هانگر محدودیت‌های معمولی و مرسوم یک خون‌آشام را ندارد. او آسیب‌پذیری‌های مرسومی همچون سیر، آب مقدس، صلیب و نقره را ندارد و نمی‌توان او را با نور خورشید از بین برد. با این حال، او نسبت به نور خورشید نفرت دارد و بیشتر سعی دارد تا در طی روز، در سایه حرکت کند. هر چند، قرار گرفتن در معرض نور خورشید برای مدت طولانی، ناراحت‌کننده است و ممکن است باعث کاهش قدرت‌هایش شود.

مقایسه قدرت‌های موربیوس و هانگر

فیلم موربیوس morbius

در کتاب‌های کمیک مارول، خوردن خون انسان توسط خون‌آشام می‌تواند قدرت‌های او را به شدت زیاد کند. در مقایسه با موربیوس، هانگر دارای کشمکش‌های اخلاقی کمتری است و به راحتی از خون انسان تغذیه می‌کند و قدرت‌هایش را افزایش می‌دهد. هانگر همانند نامش، عطشی سیری ناپذیری برای خون انسان دارد و در هر موقع و به هر شکل، خواهان آن است.

از آنجا که موربیوس و هانگر هر دوی‌شان شبه خون‌آشام هستند، سطح قدرت‌هایشان همانند یکدیگر است اما از آنجا که هانگر بیشتر از موربیوس از خون انسان تغذیه می‌کند، پس قدرت‌های بیشتری خواهد داشت. بهترین شانس موربیوس برای شکست دادن هانگر، این است که عطش خود برای خون انسان را برطرف کند. در غیر این صورت، موربیوس در مقابله با هانگر شانسی نخواهد داشت.

آیا مت اسمیت نقش هانگر را بازی می‌کند؟

فیلم موربیوس morbius

صفحه آی‌ام‌دی‌بی فیلم موربیوس، اسم مت اسمیت در لیست بازیگران را در مقابل شخصیت لوکسیاس کراون قرار داده است اما هنوز این موضوع به طور رسمی تایید نشده است. اینکه آیا مت اسمیت نقش لوکسیاس کراون را در فیلم موربیوس بازی می‌کند یا این فقط یک شایعه است، هنوز نامشخص است.

مت اسمیت اغلب اوقات کاراکترهایی را بازی می‌کند که بیشتر با تفکر پیش می‌روند و از جمله آن می‌توان به کاراکتر دکتر هو در سریال دکتر هو (Doctor Who) شبکه بی‌بی‌سی و کاراکتر جنسیس در فیلم ترمیناتور: جنسیس (Terminator Genisys) اشاره کرد. از همین رو، مطمئنا جالب توجه است تا مت اسمیت را در یک نقش خودخواه‌تر و غیر قابل کنترل‌تر دید.

مت اسمیت همچنین در سریال تاج (The Crown) سرویس نتفلیکس نقش شاهزاده فیلیپ را بازی کرده است و اخیرا در فیلم دیشب در سوهو (Last Night In Soho) حضور داشته است. از پروژه‌های آینده مت اسمیت می‌توان به پیش‌درآمد سریال بازی تاج و تخت (Game Of Thrones) به نام خاندان اژدها (House Of The Dragon) اشاره کرد. مت اسمیت قرار است نقش دیمین تارگرین را در سریال خاندان اژدها بازی کند.

داستان هانگر در فیلم موربیوس

فیلم موربیوس morbius

در یکی از صحنه‌های تریلر منتشر شده برای فیلم موربیوس، شخصیت دکتر مایکل موربیوس دیده می‌شود که در دورن یک زندان شیشه‌ای به دام افتاده است. این احتمال وجود دارد که لوکسیاس کراون با استفاده از آزمایش‌هایی بر روی موربیوس، به قدرت‌های خون‌آشامی دست پیدا کرده است.

اینکه فیلم موربیوس تا چه اندازه با دنیای سینمایی مارول مرتبط است همچنان نامشخص است. با اینکه حضور مایکل کیتون (Michael Keaton) در این فیلم، یک ارتباط احتمالی میان این فیلم و دنیای سینمایی مارول و فیلم‌های مرد عنکبوتی برقرار می‌کند اما مطمئنا، لوکسیاس کراون با سازمان هایدرا در ارتباط نخواهد بود.

در فیلم موربیوس، این احتمال وجود دارد که لوکسیاس کراون در حال دنبال کردن آزمایشات شخصی خود است و برای دست یافتن به قدرت‌های بیشتر، قرار است آزمایش‌هایی بر روی موربیوس انجام دهد. در این تریلر، به یک زن اشاره می‌شود که در حال کمک کردن به دکتر موربیوس در دست یافتن به درمان است. این احتمال وجود دارد که لوکسیاس با این زن ارتباطی داشته باشد.

در کتاب‌های کمیک، این زن به دلیل به دام انداختن موربیوس و زندانی کردن او، توسط موربیوس کشته شده است. از همین رو، لوکسیاس کراون به دنبال انتقام گرفتن مرگ این زن از موربیوس بوده است. این احتمال وجود دارد که این داستان، در فیلم به تصویر کشیده شده باشد.

فیلم موربیوس قرار است در تاریخ ۲۱ ژانویه سال ۲۰۲۲ میلادی بر روی پرده سینماها اکران شود.

1100P.morgan 𔓙✎﹏ȏṃıԀmeysamb

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

شخصیت منفی فیلم Morbius کیست؟ - گیمفا
شخصیت منفی فیلم Morbius کیست؟ - گیمفا
شخصیت منفی فیلم Morbius کیست؟ - گیمفا
شخصیت منفی فیلم Morbius کیست؟ - گیمفا
شخصیت منفی فیلم Morbius کیست؟ - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

شخصیت منفی فیلم Morbius کیست؟ - گیمفا