تمامی احتمالات پیرامون بسته‌ی الحاقی Resident Evil
تمامی احتمالات پیرامون بسته‌ی الحاقی Resident Evil
تمامی احتمالات پیرامون بسته‌ی الحاقی Resident Evil
تمامی احتمالات پیرامون بسته‌ی الحاقی Resident Evil

تمامی احتمالات پیرامون بسته‌ی الحاقی Resident Evil

امیرعلی قهرمانی
۱۷:۰۲ ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
تمامی احتمالات پیرامون بسته‌ی الحاقی Resident Evil

در این مقاله قصد داریم تمام احتمالات و نظریه‌های طرح شده برای بسته‌ی الحاقی عنوان Resident Evil Village را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

بعد از موفقیت کم نظیر بازی Resident Evil Village به عنوان پر فروش‌ترین Resident Evil دهه گذشته، شرکت کپکام (Capcom) اعلام کرد که تصمیم دارد تا با انتشار یک بسته‌ی الحاقی جدید برای این بازی، از طرفداران تشکر کند. با وجود این که شرکت کپکام حرفی از زمان انتشار این بسته‌ی الحاقی نزده است، طبق گزارشات غیر رسمی، این بسته‌ی الحاقی در سال ۲۰۲۲، به صورت رایگان برای بازی‌بازان منتشر خواهد شد.

اخطار: این متن شامل اسپویل برای بازی‌های سری Resident Evil، به خصوص Resident Evil Village می‌شود.

این گزارشات با عقل جور در می‌آیند، چرا که هر دو بسته‌ی الحاقی عنوان قبلی این سری یعنی Resident Evil 7: Biohazard نیز در بازه زمانی تقریباََ یک سال از انتشار بازی اصلی منتشر شدند؛ با این حساب، عجیب نیست که تا بهار سال ۲۰۲۲، اخباری از انتشار این بسته الحاقی از شرکت کپکام منتشر شود.

تمامی احتمالات پیرامون بسته‌ی الحاقی Resident Evil
عنوان Resident Evil Village یکی از موفق‌ ترین عناوین اخیر کپکام در دهه گذشته و دومین اثر پرفروش این شرکت است.

بسته الحاقی Resident Evil Village چگونه خواهد بود؟

احتمالات زیادی برای بسته‌ی الحاقی بعدی Resident Evil Village وجود دارد که اکثر آن‌ها مربوط به خط زمانی این بازی می‌شوند. توجه کنید که عنوان Resident Evil 7: Biohazard دو بسته‌ی الحاقی داشت. اولین بسته (Not A Hero) داستان بازی را درست از نقطه پایان ادامه می‌داد و بسته‌ی دوم (The End of Zoe) در مکانی دیگر، پس از اتفاقات بسته‌ی الحاقی اول اتفاق می‌افتاد. با توجه به این روند، ممکن است سازندگان قصد داشته باشند که داستان بازی Resident Evil Village را از طریق یک محتوای اضافه ادامه دهند.

با وجود پتانسل برای ادامه دادن داستان نسخه هشتم این سری به وسیله یک به‌روزرسانی، ممکن است که سازندگان بخواهند روند جدیدی را در این به‌روزرسانی پیش بگیرند، مثلا داستان شخصیت‌های محبوب را حین وقایع بازی روایت کنند، یا حتی پای شخصیت‌های عناوین دیگر این سری را به این قسمت باز کنند.

تمامی احتمالات پیرامون بسته‌ی الحاقی Resident Evil
بسته‌ی الحاقی رایگان Not A Hero مستقیما داستان بازی Resident Evil 7: Biohazard را از پایان آن ادامه می‌دهد و طی آن شخصیت کریس ردفیلد (Chris Redfield) سعی در دستگیری و در صورت اجبار، کشتن آخرین عضو خانواده‌ی دیوانه‌ی بیکر (Baker) را دارد.

شخصیت‌هایی که می‌توانند در بسته‌ی الحاقی Resident Evil Village حضور داشته باشند

چه کپکام تصمیم بگیرد که با این بسته‌ی الحاقی روند داستان بازی را مانند عنوان قبلی ادامه دهد و چه تصمیم بگیرد که کاری نوآورانه انجام دهد، این شخصیت‌ها پتانسل حضور در آن را خواهند داشت:

شخصیت لیدی دیمیترسک (Lady Dimitrescu)

پس از جنجالی که لیدی دیمیترسک در Resident Evil Village ایجاد کرد و با در نظر گرفتن تاثیر بسیار مثبتش در شناخته‌ شدن و فروش این عنوان، کاملا با عقل جور در می‌آید که که کپکام قصد داشته باشد تا حداقل یک بخش داستانی را از این بسته‌ی الحاقی به او اختصاص دهد؛ مخصوصا که خیلی از طرفداران از مرگ این شخصیت در نیمه اول بازی بسیار ناامید شدند و حتی از این مسئله به کپکام گله کردند.

البته، جالب است بدانید که این ایده نیاز به هزینه کمتری دارد، چرا که تمام مکان‌های مرتبط با این شخصیت در فایل‌های بازی وجود دارند. این موضوع به خودی خود احتمال ساخت بسته‌ی الحاقی درباره دیمیترسک را افزایش می‌دهد. جدا از این، گزارشات اشاره به این دارند که بخشی از داستان این شخصیت از بازی حذف شده است و فایل‌های مربوط به آن کامل هستند.

تمامی احتمالات پیرامون بسته‌ی الحاقی Resident Evil
شخصیت لیدی دیمیترسک ، خون‌آشام چهار متری پرطرفدار بازی Resident Evil Village، ستاره‌ی تبلیغاتی این عنوان به شمار می‌‌رود و احتمالا تا مدت‌ ها بعد نیز نام Resident Evil Village با نام ایشان عجین خواهد ماند.

اگر کپکام تصمیم داشته باشد که بخش داستانی‌ای مربوط به شخصیت لیدی دیمیترسک منتشر کند، داستان آن باید قبل از وقایع مربوط به ورود شخصیت اصلی بازی، ایتن (Ethan)، به روستا باشد.

طبق داستان بازی، شخصیت Lady Dimitrescu به خاطر بیماری هموفیلی خود و به امید درمان به روستا می‌آید تا مادر میراندا (Mother Miranda) را ملاقات کند. مادر میراندا هم او را آلوده به انگل کادو (Cadou) می‌کند. این انگل ضمن تحت تاثیر قرار دادن ذهن او، به او قدرت ترمیم بسیار زیاد، قد بلند و پنچه‌های بلند و برّنده می‌دهد.

بنابراین خیلی هم دور از ذهن نیست که سازندگان داستان ورود لیدی دیمیترسک به روستا، آلوده شدنش و نحوه آشنایی وی با سه دخترش را در این بسته‌ی الحاقی به ما نشان بدهند. با این کار، فرصتی برای سازندگان به وجود می‌آید که روستای محل بازی را قبل از تبدیل شدنش به خرابه‌ های پر از هیولا به ما نشان دهند.

تمامی احتمالات پیرامون بسته‌ی الحاقی Resident Evil
قصر دیمیترسک، محل سکونت لیدی دیمیترسک و دخترانش، پر از راز‌ها و نوشته‌های داستانی است.

البته این همه داستان نیست؛ اگر به نوشته‌ها و اشارات مخفی بازی در داخل قصر دیمیترسک (قصر محل سکونت لیدی دیمیترسک) توجه کنید، متوجه می‌شوید که این قصر شاهد وقایع زیادی بوده است که هیچ کدام در داستان اصلی نمایش داده نشده‌اند و هر یک از این وقایع، پتانسیل روایتی جدید را دارند.

شخصیت اِلنا لوپو (Elena Lupu)

اگر مرگ سریع و احمقانه اِلنا لوپو برایتان قدری عجیب و غیر طبیعی بود، تنها نیستید و البته، این مسئله بی دلیل هم نیست. طبق برنامه اصلی سازندگان Resident Evil 8، مرگ شخصیت النا خیلی بعدتر از وقایع خانه لوییزا (Luiza’s House) اتفاق می‌افتاد و حتی قرار بود که این شخصیت یکی از سه کاراکتر قابل بازی در داستان اصلی بازی باشد. در حقیقت، اگر با دقت به تریلر بازی نگاه کنید، سکانس‌هایی را از شخصیت اِلنا، کنار ایتن می‌بینید که در بازی اصلی وجود ندارند.

تمامی احتمالات پیرامون بسته‌ی الحاقی Resident Evil
صحنه مرگ شخصیت اِلنا یکی از بخش‌های گیج کننده‌ی عنوان Resident Evil Village محسوب می‌شود، چرا که روند آشنایی ایتن و او با بقیه شخصیت‌های بازی متفاوت است و داستان این حس را منتقل می‌کند که شخصیت اِلنا نقشی اساسی در داستان بازی ایفا می‌کند. به همین دلیل هم بعشی از نظریه‌‌پردازان فکر می‌کنند که چون وقتی اِلنا به داخل آتش افتاد، مردن او را به چشم ندیدیم، او احتمالا از این اتفاق جان سالم به در برده است و در بسته‌های الحاقی آینده شاهد فرار او از روستا خواهیم بود.

طبق مصاحبه‌ی یکی از سازندگان بازی، بخش‌های بزرگی از نقش اِلنا، کمی قبل از پایان ساخت عنوان Resident Evil Village، از بازی حذف شدند و نکته جالب این است که محتوا و فایل‌های مربوط به وی، نه تنها تقریبا آماده هستند، بلکه در دسترس سازندگان قرار دارند. پس این که سازندگان بخواهند از این فایل‌ها و شخصیت اِلنا در بسته‌ی الحاقی بعدی استفاده کنند با عقل جور در می‌آید. از طرفی هزینه‌ی کمتری برای کپکام ایجاد می‌کند.

با توجه به این که مرگ اِلنا را به چشم خود ندیده‌ایم، ممکن است که سازندگان مرگ او را جعل کرده باشند و برنامه داشته باشند در طی این بسته‌ی الحاقی، داستانِ فرار او از روستا را به بازی‌بازان نشان دهند.

تمامی احتمالات پیرامون بسته‌ی الحاقی Resident Evil
در طول همراهیِ کوتاه مدتمان با اِلنا، دیدیم که بر خلاف بقیه زنان روستا، او توانایی استفاده از اسلحه را نیز دارد و این نکته هم به احتمال حضور او در بسته‌ی الحاقی بعدی می‌افزاید.

با توجه به این‌ که اِلنا در بخش بزرگی از مراحل منتشر نشده‌ی بازی Resident Evil Village حضور دارد، میل طرفداران به دیدن دوباره‌ی چهره‌ی او در این بسته‌ی الحاقی بسیار زیاد است!

ایدا وانگ (Ada Wong)

اگر از دیدگاه طراحی بصری به عنوان Resident Evil Village نگاه کنید، شباهت‌های غیرقابل انکاری بین این عنوان و بازی Resident Evil 4 خواهید دید. هر دو عنوان در بخش اول خود از یک روستا شروع می‌شوند، هر دو در بخش دوم خود یک قصر مرموز دارند، هر دو در بخش سوم خود به یک کارخانه‌ی بزرگ و صنعتی ختم می‌شوند و در هر دوی این عناوین، شاهد یک اسلحه فروش مرموز هستیم که بازی‌بازان را تامین می‌کند. اما شباهت این دو بازی خیلی بیشتر از این‌ها است، چرا که احتمالا شخصیت ایدا وانگ در هر دوی این عناوین حضور داشته است.

تمامی احتمالات پیرامون بسته‌ی الحاقی Resident Evil
ایدا وانگ یکی از شخصیت‌های بنیادی سری Resident Evil است. این کاراکتر معمولا به عنوان دزد سلاح‌های بیولوژیک کار می‌کند و یک شخصیت خاکستری محسوب می‌شود. اولین حضور اون در این فرنچایز در Resident Evil 2 بوده و از آن زمان تا کنون در عناوین Resident Evil 4 ،Resident Evil 6 و انیمیشن Resident Evil Damnation حضور موثری داشته است.

بله، درست شنیدید! نه تنها احتمال می‌رود ایدا وانگ به صورت پنهانی در بازی Resident Evil Village حضور داشته باشد، بلکه یکی از شخصیت‌هایی است که احتمال خیلی زیادی برای حضور در بسته‌ی الحاقی آینده خواهد داشت و برای این مسئله دلیل محکمی هم وجود دارد. فایل‌ها و طرح‌های پشت صحنه‌ی منتشر شده از بازی Resident Evil Village، به ما نشان می‌دهند که سازندگان وقت و انرژی زیادی برای طراحی سناریو‌های مختلف پیرامون این شخصیت گذاشته‌اند.

تمامی احتمالات پیرامون بسته‌ی الحاقی Resident Evil
طراحی‌ها و ایده‌های مختلفی برای حضور شخصیت ایدا وانگ در عنوان Resident Evil Village در دسترس است. این طرح‌ها نشان می‌دهند که کپکام، قبل از این که تماماََ ایدا وانگ را از بازی حذف کند، برای او نقشه‌های بسیاری داشته است.

بعد از منتشر شدن خبر حذف ایدا وانگ از بازی، طرفداران سری Resident Evil شروع به تحقیق و نظریه پردازی کردند و متوجه شدند که با وجود حذف شدن تمام محتوای مرتبط با ایدا وانگ، هنوز هم رد پای او در این بازی دیده می‌شود. همین هم باعث شده تا طرفداران انتظار حضور او را در بسته‌ی الحاقی بعدی Resident Evil Village را داشته باشند.

طبق فایل‌های منتشر شده از پشت صحنه‌ی بازی، برنامه‌ی سازندگان این بود که ایدا وانگ برای پیدا کردن انگل مادر میراندا با نام کودو و فروش آن به شرکت‌هایی مثل آمبرلا (Umberella) وارد روستا شود و در طی بازی، چند بار با شخصیت ایتن برخورد کند و حتی جان او را هم نجات دهد. بنابر دلایلی نامشخص این سناریو از بازی حذف شد.

تمامی احتمالات پیرامون بسته‌ی الحاقی Resident Evil
یکی از سناریو‌های بازی Resident Evil Village، نشان می‌دهد که قرار بوده است ایدا وانگ شخصیت ایتن را از دست چهار ارباب نجات دهد!

یک نظریه‌ی دیگر هم درباره‌ی چگونگی حضور ایدا وانگ در این بسته‌‌ی الحاقی وجود دارد. در بخش‌های اولیه‌ی بازی، ایتن توسط لایکان‌ها (lycans) محاصره شده و در حالی که نزدیک به مرگ است، ناقوس روستا به صدا در می‌آید و هیولا‌ها ایتن را رها می‌کنند.

به نظر آشنا می‌آید؟ دلیلش این است که در ابتدای عنوان Resident Evil 4 نیز اتفاقی مشابه برای شخصیت اصلی، لیان اسکات کندی (Lion S. Kennedy) رخ می‌دهد و درست هنگامی که کاملا محاصره شده است، ناقوس کلیسا توسط اِیدا وانگ به صدا در می‌آید و هیولا‌ها او را رها می‌کنند. طرفداران احتمال می‌دهند کسی که ایتن را با به صدا در آوردن ناقوس نجات می‌دهد همان اِیدا وانگ باشد.

از آنجایی که شباهت میان دو عنوان Resident Evil Village و Resident Evil 4 بسیار زیاد است، نمی‌توان احتمال حضور اِیدا وانگ را در آینده این بازی نادیده گرفت.

شخصیت رز وینترز (Rose Winters)

در صحنه‌ی پایانی بازی Resident Evil Village با شخصیت رز وینترز، دختر ایتن، رو‌به‌رو می‌شویم که به قبر ایتن رفته و ادای احترام می‌کند. سپس متوجه می‌شویم که او یک اسلحه‌ی زیستی محسوب می‌شود، چرا که گروه BSAA، از جمله یک اسنایپر، از طرف شخصیت کریس ردفیلد (Chris Redfield) او را زیر نظر دارند.

تمامی احتمالات پیرامون بسته‌ی الحاقی Resident Evil
نمایی از رز وینترز در بخش پایانی Resident Evil Village. در این بخش متوجه می‌شویم که رز از قدرت‌های “گسترده‌ای” برخوردار است که باعث شده تحت نظارت دائم نیرو‌های BSAA و امنیتی باشد.

ما هیچ اطلاعاتی از این شخصیت نداریم، شاید سازندگان بخواهند با این بسته‌ی الحاقی ما را برای وقایع Resident Evil 9 آماده کنند. با وجود این که شواهد کمی مبتنی بر این مسئله وجود دارند، از دیدگاه اقتصادی و تبلیغاتی این مسئله بعید نیست.

تمامی احتمالات پیرامون بسته‌ی الحاقی Resident Evil
با توجه به این مسئله که کل وقایع بازی Resident Evil Village، به خاطر قدرت بیش از حد شخصیت رز صورت می‌گیرند و کل بازی روی قدرت‌های بالای او تاکید دارد، حدس میزنیم که در آینده، این شخصیت به یکی از کاراکتر‌های کلیدی سری Resident Evil Village تبدیل شود.

یکی از دلایل فروش بالای عناوین Resident Evil، وجود شخصیت‌هایی است که از قبل می‌شناسیمشان و یا حداقل با آن‌ها آشنایی حداقلی داریم؛ اگر کپکام قصد فروش بالا برای عنوان بعدی Resident Evil را داشته باشد، باید مخاطبین را تا حدی با این شخصیت آشنا کند. شاید به وسیله‌ی یک انیمیشن، یا شاید هم به وسیله‌ی یک بسته‌ی الحاقی کوچک.

شخصیت کریس رد فیلد (Chris Redfield)

اگرچه کپکام هیچ حرفی درباره این که چه شخصیتی در بسته الحاقی بعدی حضور خواهند داشت، نزده است، اما به نظر می‌رسد که حضور کریس ردفیلد و گروهش، جوخه‌ی هاوند (Hound Squad)، در این بسته الحاقی حتمی است؛ حال یا به صورت Merceneries و یا به صورت یک بخش داستانی پر و پیمان!

resident evil
طبق وقایع Resident Evil village، شخصیت کریس ردفیلد فرمانده‌ی جوخه‌ی هاوند است. این جوخه یک گروه نظامی مستقل از BSAA بوده که فقط از کریس دستور می‌گیرد و تا آن‌ جا که می‌دانیم، نه تنها فعالیت شرکت نئو آمبرلا (Neo-Umbrela)، بلکه حتی فعالیت شرکت BSAA را هم به شکلی بدبینانه زیر نظر دارند.

با وجود این که تنها در بخش کوچکی از بازی Resident Evil Village شاهد حضور جوخه هاوند و کریس بودیم، این جوخه نقش اساسی‌ای را در وقایع بازی ایفا می‌کند. شواهد مبتنی بر این است که همزمان با ماجراجویی ایتن در داستان بازی و درگیری او با چهار ارباب، این گروه نیز در حال مبارزه با تهدیدهای بزرگی در اطراف بوده است که از همین موضوع می‌توان یک بسته‌ی الحاقی جذاب درآورد.

resident evil
با وجود این که در بازی Resident Evil Village، مدت کمی را با اعضای جوخه‌ی هاوند می‌گذرانیم، تک تک اعضای گروه دارای شخصیتی عمیق و جداگانه هستند. البته دلیل این مسئله این است که قرار بود که این گروه نقش بزرگ‌تری را در داستان بازی داشته باشد.

در انتها، انتخاب شخصیت کریس و جوخه هوند می‌تواند واضح‌ترین و ساده‌ترین انتخاب کپکام برای بسته‌ی الحاقی پیش رو باشد؛ اما این مسئله اصلاََ بدین معنی نیست که این کار انتخاب بدی برای این بسته خواهد بود.

آینده‌ی شیطان

پس از موفقیت کم نظیر عنوان Resident Evil 7: biohazard در سال ۲۰۱۷ و رکورد شکنی بازی Resident Evil Village در طی سال گذشته، آینده‌ی این سری، آن هم پس از انتشار حدود ۲۰ بازی، ۱۰ فیلم و ۴ انیمیشن، روشن‌تر از همیشه است. جدا از فیلم‌های در حال ساخت، شایعه‌ی ساخت فیلم Resident Evil 4 و بازسازی آن برای واقعیت مجازی (VR)، احتمالا در آینده‌ی نزدیک شاهد خبر‌های بیشتری از کپکام درباره این سری خواهیم بود.

امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید.

DARKSIRENامیرعلی قهرمانیmatrix4221489MEYSAMB300alinerd🤘Mohsenj74Leonآرین

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

تمامی احتمالات پیرامون بسته‌ی الحاقی Resident Evil
تمامی احتمالات پیرامون بسته‌ی الحاقی Resident Evil
تمامی احتمالات پیرامون بسته‌ی الحاقی Resident Evil
تمامی احتمالات پیرامون بسته‌ی الحاقی Resident Evil
تمامی احتمالات پیرامون بسته‌ی الحاقی Resident Evil

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

تمامی احتمالات پیرامون بسته‌ی الحاقی Resident Evil
تمامی احتمالات پیرامون بسته‌ی الحاقی Resident Evil