نظر منتقدان در مورد فیلم Spencer - گیمفا
نظر منتقدان در مورد فیلم Spencer - گیمفا
نظر منتقدان در مورد فیلم Spencer - گیمفا
نظر منتقدان در مورد فیلم Spencer - گیمفا

نظر منتقدان در مورد فیلم Spencer

علی محمدپناه
۲۰:۰۶ ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
فیلم spencer

فیلم Spencer، جدیدترین فیلم با بازی کریستن استوارت است و منتقدان به ستایش این فیلم و بازی استوارت پرداختند.

فیلم اسپنسر (Spencer) با بازی کریستن استوارت (Kristen Stewart) است. منتقدان جدیدترین فیلم کریستن استوارت را ستودند. آنها بازی الهام‌بخش بازیگران و همچنین توجه آنها نسبت به لهجه را بسیار ستایش کردند.

فیلم اسپنسر، اثری درام، روانشناختی و بیوگرافی است که توسط پابلو لارائین (Pablo Larraín) کارگردانی شده است. در این فیلم، کریستن استوارت نقش شاهزاده دایانا را بازی می‌کند. فیلم‌نامه فیلم اسپنسر را استیون نایت (Steven Knight) نوشته است. او نویسندگی سریال پیکی بلایندرز (Peaky Blinders)، فیلم چیزهای زیبای کثیف (Dirty Pretty Things) و فیلم لاک (Locke) را در کارنامه دارد.

در فیلم اسپنسر، نقش شاهزاده چارلز را جک فارتینگ (Jack Farthing) بازی می‌کند. از جمله دیگر بازیگرانی که در این فیلم حضور دارند می‌توان به سالی هاوکینز (Sally Hawkins)، شان هریس (Sean Harris) و تیموتی اسپال (Timothy Spall) اشاره کرد.

فیلم اسپنسر در ۷۸ مین جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز به اکران در آمده بود. این فیلم در این جشنواره بسیار ستایش شد و بسیاری از افراد، نقش‌آفرینی کریستن استوارت در این نقش را عالی دانستند.

فیلم اسپنسر در مورد یک تعطیلات کریسمسی کوتاه است که در آن، شاهزاده دایانا در حال گذراندن تعطیلات به همراه خویشاوندان سلطنتی خود در املاکی در سندرینگهام بوده است. در این زمان، او تصمیم می‌گیرد تا به ازدواج خود با شاهزاده چارلز پایان بدهد و از خانواده سلطنتی خارج شود.

از ۸۵ نقد منتشر شده برای فیلم اسپنسر در وب سایت راتن تومیتوز، این فیلم امتیاز ۸۸ درصد را بدست آورده است. این فیلم در وب سایت متاکریتیک، امتیاز ۸۵ از صد را کسب نموده است. این امتیاز بر اساس ۲۱ نقد بوده است. از این ۲۱ نقد منتشر شده، ۱۹ نقد مثبت و ۲ نقد متوسط بوده است.

در ادامه، نقدهای برخی از منتقدین برتر جهان در مورد فیلم اسپنسر قرار دارد.

فیلم spencer

«۱۰۰/۱۰۰ Polygon | منتقد: رابرت دنیلز»

فیلم اسپنسر، یک اثر روانشناختی ترسناک به شمار می‌رود. این فیلم، یک داستان ارواح است. فیلم اسپنسر، داستان بقاء و زنده ماندن را با نقش‌آفرینی جذاب و تماشایی کریستن استوارت بازگو می‌کند. نقش‌آفرینی کریستن استوارت در فیلم اسپنسر را می‌توان بهترین نقش‌آفرینی او در کارنامه بازیگری‌اش تا به امروز دانست.

«۱۰۰/۱۰۰ Variety | منتقد: اوون گیلبرمن»

اسپنسر یک درام متفکرانه و صمیمی است. این فیلم بسیار به آنچه که ما در مورد شاهزاده دایانا می‌دانیم، نزدیک است و یک روایت نزدیک از زندگی او در این دوره زمانی را بازگو می‌کند. با این حال، این فیلم با وجود نزدیک بودن به حقیقت، پر از گزافه‌گویی و افراط شاعرانه است.

«۱۰۰/۱۰۰ The Playlist | منتقد: جسیکا کیانگ»

کریستن استوارت در فیلم اسپنسر، یک نقش‌آفرینی تماشایی و جذاب ارائه می‌کند که با اینکه پایه آن بر روی افسانه دایانا قرار گرفته است اما از آن فاصله دارد. کریستن استوارت احتمالا تنها بازیگری است که ظاهر او همانند دایانا، ترکیبی متناقض از درخشندگی و کم‌گویی است.

«۱۰۰/۱۰۰ The Guardian | منتقد: زان بروکس»

کریستن استوارت در نقش اصلی فیلم اسپنسر کاملا قانع‌کننده و جالب توجه است. دایانا خودش رفتاری غیر ماهرانه و خاص داشته است و کریستن استوارت موفق شده تا این رفتار وی را به خوبی در نقش‌آفرینی خودش جای دهد.

«۸۰/۱۰۰ IGN | منتقد: رافائل موتامایور»

فیلم اسپنسر، از لحاظ داستانی، فیلمی جاه‎‌طلبانه است. این فیلم سعی دارد تا با ترکیب کردن واقعیت و خیال، ما را به درون ذهن شاهزاده دایانا ببرد. این فیلم سعی دارد تا با این کار، به بررسی بیماری روانی و همچنین، آسیب‌های روحی گذشته او که باعث رنجش وی شده است، بپردازد. کریستن استوارت موفق شده تا بهترین نقش‌آفرینی کارنامه خود را ارائه کند. کارگردان پابلو لارائین نیز موفق شده تا خودش را به عنوان یک کارگردان متفکر و منحصربه‌فرد در زمینه فیلم‌های بیوگرافی معرفی کند.

«۸۰/۱۰۰ The Hollywood Reporter | منتقد: دیوید رونی»

همه موارد، آن طور که باید به خوبی در فیلم اسپنسر در سر جای خود قرار نگرفته‌اند. از همین رو، این سوال شکل می‌گیرد که آیا سازندگان فیلم، از روی عمد، سعی داشتند تا بیننده را از این فیلم دور نگه دارند. با این حال، فیلم اسپنسر، یک روایت اندوهگین را بازگو می‌کند که همه ما فکر می‌کنیم آن را می‌دانیم.

«۷۵/۱۰۰ RogerEbert | منتقد: مونیکا کستیلو»

فیلم اسپنسر به کارگردانی پابلو لارائین، یک بازآفرینی فراموش‌نشدنی و تامل‌برانگیز از یک تعطیلات کریسمسی پر از تنش در زندگی شاهزاده دایانا است.

«۷۰/۱۰۰ Screen Rant | منتقد: مای عبدالباکی»

فیلم اسپنسر، خام و بیش از حد نیاز، طولانی است. این فیلم، شاهزاده دایانا را به عنوان یک زندانی در درون خانواده سلطنتی به سبکی ناراحت‌کننده و ترسناک به تصویر می‌کشد.

«۶۷/۱۰۰ IndieWire | منتقد: بل کرول»

فیلم اسپنسر، هیچ گونه تظاهری به مستند بودن یا واقع‌گرایانه بودن نمی‌کند. این فیلم نه یک زندگی‌نامه متعارف است و نه یک فیلم در مورد موضوعات خاص.

ollieDARKSIRENیوهانvergil2maxآرینP.morgan 𔓙اوسعلیmeysamb🤘Mohsenj74

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نظر منتقدان در مورد فیلم Spencer - گیمفا
نظر منتقدان در مورد فیلم Spencer - گیمفا
نظر منتقدان در مورد فیلم Spencer - گیمفا
نظر منتقدان در مورد فیلم Spencer - گیمفا
نظر منتقدان در مورد فیلم Spencer - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نظر منتقدان در مورد فیلم Spencer - گیمفا
نظر منتقدان در مورد فیلم Spencer - گیمفا