آیا عرضه همزمان عناوین انحصاری پلی استیشن روی PC منطقی است 
آیا عرضه همزمان عناوین انحصاری پلی استیشن روی PC منطقی است 
آیا عرضه همزمان عناوین انحصاری پلی استیشن روی PC منطقی است 
آیا عرضه همزمان عناوین انحصاری پلی استیشن روی PC منطقی است 

آیا عرضه همزمان بازی‌های انحصاری پلی‌استیشن روی PC منطقی است

آرش بوالحسنی
۰۹:۱۷ ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
آیا عرضه همزمان عناوین انحصاری پلی استیشن روی PC منطقی است 

آیا سونی باید انحصاری‌های پلی استیشن را از همان روز اول روی پلتفرم رایانه‌های شخصی (PC) عرضه کند؟ یک اشتباه مرگبار یا تصمیم صحیح؟

God of War و Uncharted هر دو سال آینده روی پلتفرم PC عرضه خواهند شد. شایعات اخیر حاکی از عرضه‌ی Sackboy: A Big Adventure برای این پلتفرم هم هستند. به علاوه فاش شدن فهرست Nvidia GeForce نشان می‌دهد که چندین انحصاری پلی‌استیشن دیگر برای PC در دست توسعه هستند. در این میان نام‌ بازی‌هایی مثل Bloodborne و Demon’s Souls هم به چشم می‌خورد. این در حالی است که در سالیان اخیر هم شاهد عرضه‌ی انحصاری‌هایی مثل Detroit: Become Human، Horizon: Zero Dawn، Death Stranding و Days Gone برای PC بوده‌ایم. در جریان سال ۲۰۲۱ هم سونی استودیوی Nixxes را خرید که در پورت بازی‌های کنسولی برای PC مهارت دارد. ضمنا لیبل PlayStation PC هم نشان‌ می‌دهد که سونی برنامه‌های بیشتری برای پلتفرم PC دارد.

تماشای واکنش بسیاری از بازی‌بازان به رویدادهای مذکور بسیار جالب است. آن‌هایی که رخ دادن چنین اتفاقی را هرگز پیش‌بینی نمی‌کردند حالا مجبور به تغییر انتظارات خود شده‌اند. پیش از این گفته می‌شد که عرضه‌ی Death Stranding و Detroit: Become Human برای PC به خاطر رابطه‌ی خوب سونی با کوجیما و هم‌چنین جدایی کوانتیک دریم (Quantic Dream) از این شرکت است. تصور کلی این بود که آی‌پی‌های پرچم‌داری مثل God of War هرگز روانه‌ی PC نخواهند شد. حتی حالا هم برخی معتقدند که تنها بازی‌های پلی‌استیشن ۴ برای PC پورت خواهند شد و این اتفاق برای بازی‌های پلی‌استیشن ۵ نخواهد افتاد. تصوری که در صورت واقعی بودن پورت Demon’s Souls اشتباه از آب در خواهد آمد.

هدف من از نوشتن مطالب بالا این است که بگویم بازی‌های سونی برای PC پورت خواهند شد. این واقعیت امر است. سونی در سالیان اخیر به صورت آهسته و پیوسته بازی‌های بیشتر و بزرگ‌تری را برای PC پورت کرده و حالا نوبت به نام‌های بزرگ رسیده است. هر چه باشد استودیویی مخصوص این کار خریداری شده است. سوال این نیست که آیا بازی‌های پلی‌استیشن برای PC عرضه خواهند شد یا خیر. جواب آن سوال بله است. با این حال باید پرسید که بازی‌های انحصاری پلی‌استیشن چه زمانی برای PC عرضه خواهند شد؟

پلی استیشن
شاید تا یک سال پیش تصور عرضه‌ی بزرگ‌ترین فرنچایز پلی‌استیشن برای PC دشوار بود، اما حالا God of War برای این پلتفرم عرضه خواهد شد.

این سوال از بعد دیگری نیز مهم بوده و آن جانب ایکس‌باکس نسبت به عرضه‌ی بازی‌های روی PC است. چند سال پیش بود که ایکس‌باکس به عرضه‌ی تمام بازی‌های Xbox Game Studios به صورت هم‌زمان برای PC متعهد شد. این یعنی ایکس‌باکس در آینده هرگز یک انحصاری واقعی نخواهد داشت. در طول ۳۰ سال جریان داشتن بازار بازی‌های ویدیویی این باور وجود داشت که انحصاری‌ها عامل اصلی جذب بازی‌بازان هستند. اگر نرم‌افزار جذابی برای سخت‌افزار وجود نداشته باشد، چرا یک نفر باید آن سخت‌افزار را خریداری کند؟

با این حال فیل اسپنسر درک متفاوتی از ماجرا داشت. او باور داشت که کنسول و PC فارغ از انحصاری تفاوت‌های زیادی با هم دارند. هر کدام از این پلتفرم‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارند. طبیعی است که بازار آن‌ها هم متفاوت باشد. اسپنسر باور داشت که با گسترده‌تر کردن پلتفرم‌های بازی‌های ایکس‌باکس از جذابیت آن‌ها کاسته نخواهد شد. ایکس‌باکس دیگر یک محصول نبود، بلکه با ابزاری برای تجربه‌ی بازی‌ها طرف بودیم.

قمار اسپنسر جواب داد و Xbox Game Studios در حال حاضر بیش از هر زمانی موفق است. بازی Sea of Thieves به خصوص در استیم عملکرد شگفت‌انگیزی را به ثبت رسانده است. هم‌چنین فروش سخت‌افزار ایکس‌باکس آسیب ندیده است. فروش ایکس‌باکس در حد و اندازه‌ی پلی‌استیشن نیست، اما آن‌ها حتی قبل از عرضه‌ی بازی‌ها برای PC هم فروش کم‌تری را تجربه می‌کردند. ایکس‌باکس سری ایکس در حال حاضر از پلی‌استیشن ۵ عقب است، اما به نظر نمی‌رسد که عرضه‌ی بازی‌ها برای PC در این مهم موثر باشد.

آیا عرضه همزمان عناوین انحصاری پلی استیشن روی PC منطقی است 
پورت شدن Demon’s Souls برای PC می‌تواند سیاست‌های سونی در نسل نهم را مشخص کند.

اما آیا سونی هم می‌تواند چنین برنامه‌ای داشته باشد؟ آیا عرضه‌ی بازی‌ها به صورت هم‌زمان برای PC به فروش آن‌ها ضربه خواهد زد؟ به صورت کلی پاسخ من خیر است. البته کسانی هستند که صرفا بازی روی PC را ترجیح می‌دهند. هر چه باشد بهترین نسخه‌ی هر بازی روی PC قابل تجربه است و اگر از نینتندو فاکتور بگیریم، تقریبا تمام بازی‌های امروزی روی PC قابل بازی هستند. شاید این سوال برای شما پیش بیاید که چرا باید همه چیز را محدود به یک پلتفرم کرد؟ اما فیل اسپنسر در این مورد درست فکر می‌کرد. کنسول مزایای دیگری نسبت به PC دارد. در واقع فلسفه‌ی این دو کاملا متفاوت بوده و کنسول‌ برای برخی جذابیت خاصی دارد. همان‌طور که بازی‌بازان PC به آزادی عمل و انعطاف علاقه دارند، کنسولی‌ها هم سادگی تجربه‌ی بازی‌ها روی کنسول را ترجیح می‌دهند. البته در دهه‌ی اخیر استفاده از PC ساده‌تر شده و کنسول‌ها هم مشکلات بیشتری را به تجربه‌ی کاربری خود اضافه کرده‌اند. با این حال این دو پلتفرم در نهایت کاملا متفاوت هستند. هم‌چنین مسئله‌ی دیگری که نباید فراموش کرد قیمت این دو پلتفرم است. خرید یک PC با قدرت یک کنسول نسل نهمی بسیار گران‌تر خواهد بود.

این عوامل باعث شده تا برای بسیاری از بازی‌بازان کنسولی، پلتفرم PC یک فاکتور نباشد. برای کسی که قصد خرید یک کنسول را دارد، وجود Forza Horizon 5 روی PC تاثیری در تصمیم آن‌ها نخواهد داشت. گزینه‌های آن‌ها ایکس‌باکس، پلی‌استیشن و سوییچ است. وجود Forza Horizon 5 روی ایکس‌باکس به معنای انتخاب ایکس‌باکس است. کنسول انتخاب نهایی کسانی است که به تجربه‌ی بازی‌ها روی یک کنسول علاقه دارند.

بخش عمده‌ی بازار خریداران کنسول، یعنی آن‌هایی که به تجربه‌ی بازی‌هایی مثل Mario Kart، Call of Duty یا FIFA علاقه دارند، اصلا به خرید یک PC فکر هم نخواهند کرد. وجود نسخه‌ی PC یک بازی برای آن‌ها معنایی ندارد. پس عرضه‌ی بازی روی یک PC در بازار وسیع بازی‌های ویدیویی ضربه‌ای به فروش آن روی کنسول نخواهد زد. هم‌چنین شما با عرضه‌ی بازی روی PC می‌توانید بازار نرم‌افزاری خود را گسترش دهید. چرا که کسانی هم هستند که اصلا علاقه‌ای به کنسول ندارند. بازی‌های شما در این صورت به صورت کلی فروش بیشتری را تجربه خواهند کرد.

افزایش فروش بازی‌ها امری ضروری برای ناشران است. هزینه‌ی ساخت بازی‌ها نسل به نسل افزایش می‌یابد. قیمت آن‌ها تا حدی افزایش یافته که عرضه‌ی آن‌ها برای یک گروه مخاطب محدود چندان منطقی نیست. این یکی از دلایلی است که در نسل هشتم شاهد چند پلتفرمی شدن ناشران ترد پارتی بودیم. آن‌ها سخت‌افزارهای مقصد خود را برای سرگرمی دو، سه یا حتی چهار برابر نکردند، بلکه به فروش اضافه و مخاطبان اضافه آن پلتفرم‌ها نیاز دارند. حتی شان لیدن (Shawn Layden)، رئیس قبلی پلی‌استیشن، افزایش هزینه‌ی توسعه‌ی بازی‌ها را یکی از نگرانی‌های اصلی توسعه‌دهندگان قلمداد کرد.

آیا عرضه همزمان عناوین انحصاری پلی استیشن روی PC منطقی است 
گسترش مخطابان برای جبران هزینه‌ی ساخت بازی‌ها امری ضروری است.

افزایش هزینه‌ی ساخت بازی‌ها یکی از دلایلی است که بازی‌های انحصاری پلی‌استیشن در سال‌های اخیر برای PC عرضه شده‌اند. تنها کافی است نگاهی به God of War Ragnarok یا Horizon: Forbidden West بیندازید تا متوجه شوید عرضه‌ی آن‌ها برای یک پلتفرم تصمیم چندان خوبی از نظر تجاری نیست. این در حالی است که هنوز واقعا وارد نسل نهم نشده‌ایم و هزینه‌ی بازی‌ها در یکی دو سال آینده بیش از این هم خواهد شد. ضمنا تک‌تک دارندگان کنسول‌های سونی انحصاری‌های این شرکت را نمی‌خرند. در واقع اکثر آن‌هایی که پلی‌استیشن دارند اصلا انحصاری‌های این پلتفرم را نمی‌خرند و بیشتر به تجربه‌ی بازی‌هایی مثل FIFA یا Call of Duty علاقه دارند. این مهم برای ایکس‌باکس هم صدق می‌کند. برای مطمئن شدن از ادامه‌ی ساخت بازی‌های بزرگ و AAA باید آن‌ها را برای پلتفرم‌های بیشتری عرضه کرد.

البته باید منصف بود و گفت که شان لیدن معتقد است سونی هرگز بازی‌های انحصاری خود را به صورت هم‌زمان برای PC عرضه نخواهد کرد. با این حال هدف من در این مقاله نه پیش‌بینی تصمیم سونی، بلکه عرضه‌ی بهترین و منطقی‌ترین راه برای آینده بود. به نظر من منطقی‌ترین راه عرضه‌ی هم‌زمان بازی‌ها روی PC است. مزایای انجام این کار بسیار زیاد هستند. خصوصا با توجه به اینکه به صورت سالیانه شاهد افزایش بهای ساخت بازی‌ها هستیم. در کوتاه‌مدت این تصمیم شاید به فروش انحصاری‌های سونی روی پلی‌استیشن ضربه بزند، اما خرید انحصاری‌ها اصلا منبع درآمد اصلی سونی از پلی‌استیشن نیست. فروش بسته‌های الحاقی، سهم سونی از پرداخت‌های درون برنامه‌ای و اشتراک پلی‌استیشن پلاس برای این شرکت مهم‌تر هستند. همان‌طور که می‌دانیم این شرکت‌ها به هنگام فروش سخت‌افزار ضرر هم می‌کنند.

با این اوصاف به نظرم عرضه‌ی بازی‌های پلی‌استیشن برای PC در طولانی‌مدت به نفع سونی خواهد بود. بازی‌های سونی روی PC تا حد زیادی موفق بوده‌اند. احتمالا در آینده بالاخره سونی به نتیجه‌گیری فیل اسپنسر و ایکس‌باکس خواهد رسید. کنسول و PC دو پلتفرم کاملا متفاوت هستند. بهترین کار عرضه‌ی بازی‌ها برای هر دو پلتفرم به صورت هم‌زمان است. در این صورت تمام طرفین برنده خواهند بود.

امیر حسینعلیPC gamer ;)Omid_Fshمحمدامین حیدری🅹🄰🆅🄰🅳 6҉ 2҉Sackboyردد۲ آشغال ترین بازی pcShahabHard gamerاوسعلیfarzaadnima-damhazermeysambmasoud pc gamerTang HaoP.morgan 𔓙shadowSmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

آیا عرضه همزمان عناوین انحصاری پلی استیشن روی PC منطقی است 
آیا عرضه همزمان عناوین انحصاری پلی استیشن روی PC منطقی است 
آیا عرضه همزمان عناوین انحصاری پلی استیشن روی PC منطقی است 
آیا عرضه همزمان عناوین انحصاری پلی استیشن روی PC منطقی است 
آیا عرضه همزمان عناوین انحصاری پلی استیشن روی PC منطقی است 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Marioman گفت:

    یه عده یه جور میان گارد میگیرن علیه کنسول یا pc ادم میگه انگار تنها دغدغه و دل مشغولیشون همین چیزاست.والا یکی مثل من انقدر مشکلات دارم که از خدامه دغدغه ی اصلیم همین چیزا باشه

    god of waronepunkmanعلیDARKSIRENOmid_Fshمحمدامین حیدریردد۲ آشغال ترین بازی pcShahabBlack Knightایمان غلامی مهرآبادیmore
    • Skull گفت:

      خب داداش اینایی ک شما میگی بچه هستن نمیدونن زندگی چیه که کله دغدغشون همین چیزاس وگرنه ب قول شما زندگی انقد سخت هس که اگر میدونستن این چیزا واسشون مهم نبود و به تجربه باقی گیمر ها حسودی نمیکردن

      onepunkmanعلیAlirezaDARKSIRENnavidphoenixOmid_Fshمحمدامین حیدریMariomanردد۲ آشغال ترین بازی pcShahabmore
    • Nietj گفت:

      جوری جامعه و گرونی ها به ادم ها فشار اورده که میرن سراغ کوچکترین لذت ها برای فراموش کردن سختی های بیرون تا بتونن ادامه بدن و در نهایت توش غرق میشن

      ولی جدا ازین موضوع همینکه سیل کمی از کسانی که پلی استیشن رو میخرن واسه انحصاریاش برای مثال تنها ۱۹ میلیون از صد و خورده ای گاد اف وارو خریدن و بازی کردن انحصاری به طور همزمان ضرر سنگینی به سونی نخواهد زد طوری که امار نشون میدن خرید کنسول واسه اون ۸۰ میلیون انحصاری نبوده و اگر بعد از ۲-۳ سال اینکار انجام بشه به نظرم اصلا ضرری نخواهد داشت برای سونی البته یادمون نره این امر ! هیچ ربطی به کیفیت بازی ها نداره میبینیم که همین الان فورزا داره میاد رو گیم پس با متای ۹۱ و طی چندین سال از کیفیت بازی کم نشده بلکه زیادم شده تنها چیزی که این وسط تغییر میکنه شکستن دل فن بوی هاست و بیشتر شدن اکانت های فیک توی سایت

      علیmasoud pc gamerمحمدامین حیدریردد۲ آشغال ترین بازی pcShahabHard gamerVampireshadowTlou part 2 game of the centurynavidphoenixmore
      • ۱. سونی یه دونه انحصاری نداره که فقط با آمار فروش گاد آو وار اون اومدید میگید افرادی که کنسول میخرن به خاطر انحصاری نیست. پس چرا اون همه نمیرن ایکس باکس بخرن. اون که گیم پس و … داره خیلی به صرفه است.
        ۲. از نظر من و افرادی مثل من عرضه انحصاری روی PC اشتباهه. حال هرچه قدر فروش زیادی داشته باشه و حتی باعث بشه تعداد مشترکین سونی زیاد بشه.
        ۳. مشخصه سونی به خاطر گادآووار رگناروک داره گاد ۲۰۱۸ رو روی سیستم عرضه میکنه وگرنه دلیل دیگه ای نداره.
        ۴. فکر نکن که فقط خودت مشکل داری. تا این لحظه بیش از ۹۰ درصد بازی جدیدا مثل چند سری آخر کال آو دیوتی (از جنگ جهانی به بعد)، فارکرای و خیلی بازیای دیگه رو نتونستم به خاطر گرانی بازی کنم. از اکانت هکی و .. هم خوشم نمیاد. فقط دیسک

        علیAlirezanavidphoenixmasoud pc gamerEhsanZeroمحمدامین حیدری
        • Nietj گفت:

          ۱-بیشترین نسخه فروخته شده تک گیم یه بازی هم حتی برترین فروشام به ۴۰ میلیون یعنی ۴۰ درصدش نمیرسه پس بازم ۶۰-۷۰ درصد بخاطر انحصاری پلی استیشن نخریدن همه ی بازیارو حساب نمیکنیم بیشترین بازی خریده شده و عامه پسند ترین رو فاکتور میگیریم
          ۲-نظر افرادی مث تو اصلا مهم نیست چون یه اقلیت هستین
          ۳-دلیل چرتیه اگر به گفته تو هرکی بخواد رگناروک رو پلی بده با گاد ۲۰۱۸ و حتی نسخه های قبلی اشناست نیازی به تبلیغش رو پی سی نیست اونم همچین بازی بزرگی
          ۴-من هیچ مشکی ندارم نمیدونم اینو از کجات در اوردی من داشتم راجب بقیه صحبت میکردم .تو با کال اف حال نکردی بازم جزو اقلیت حساب میشی چون بیشتر پلیرای کژوال و مولتی پلیرن چه تو کنسول چه تو پی سی فارکرای خراب کرده و بیشتریام نتونستن این نسخه اخرو تحملش کنن حتی و اینکه تو اینقدر به نظرت پایبندی که نمیخوای هکی بزنی یا کرک شده نظر خودته و واسه طیف دگ پلیرا اصلا اهمیت نداره هرکی هرکار دوست داشته باشه انجام میده
          البته بماند که خیلی از بازی هام با وجود هکی بودن یا حتی کرکی شدنشون اونم روز اول هیچ ضرری بهشون وارد نشده و دارن میلیونی میفروشن ویچر – دارک سولز – و …. که مثال زیاده

          علیAlirezaEhsanZero
    • سطح دغدغه فقط گوتی شدن استارفیلد و فیبل

      PC gamer ;)AlirezaShahabBlack KnightHard gamerArsiآرینکاپتان استخونیXERXESwitcher_cdprmore
    • mugiwara07 گفت:

      دقیقا واسه منم عجیبه من با سن نسبتا کمم (۱۶) انقد بدبختی و مشکل واسم پیش امده جدیدا که حتی وقت خوندن مقاله هم ندارم و فقط تیتر میخونم . الانم این مقاله جالب بود یه نگا کلی کردم و چشمم به اولین کامنت افتاد.
      نمیدونم کی میخوان بس کنن و از همون یه ذره وقتی که میتونن گیم بزنن لذت ببرن؟

      AlirezaBlack Knight
  • مقاله مختصر و مفیدی بود
    واقعیت هم همینه کسی که قصد خرید یه کنسول داره براش خیلی مهم نیست که انحصاری این کنسول برای pc هم منتشر میشه مثلا کسی که فقط کنسول میخره برای fifa و pes نهایتا وجود انحصاری کنسولی براش یه مزیت اضافه محسوب میشه
    حتی از لحاظ اقتصادی هم به صرفه تره شما با ۴۰۰ دلار صاحب یه کنسول نسل جدید میشین ولی برای خرید یه pc که تا آخر نسل دوام بیاره باید ۲۰۰۰ تا پیاده بشین
    از طرفی راحتی استفاده از کنسول رو هم اضافه کنید

    علیAlirezaHard gamerAmir(PC & PS4)shadowآرینکاپتان استخونیfarshadxMateusMR.Amore
  • shir taziyeh گفت:

    شاید یکی از بازیای مولتی پلیر روز عرضه بیاد ، ولی بنظرم هیچوقت شاهد بازیایی نخواهیم بود از فرست پارتیا که روز عرضه بر روی پیسی قرار بگیرند شایدفوق فوقش ۶ماه

    علیShahabHard gamerKiawitcher_cdprshadowکاپتان استخونیReversepointfarshadxALI_BABAmore
  • 🤘Mohsenj74 گفت:

    تقریبا با تمام حرفای داخل مقاله موافقم ، من به شخصه خودم عاشق کنسولم و پلتفرمم دیگه همیشه کنسول خواهد بود حقیقتا دیگه حوصله بازی نصب کردن رو ندارم دلم میخواد خیلی راحت از بازی کردن لذت ببرم اصلا هم برام مهم نیست بازی انحصاری باشه یا نباشه یا چطوری و کجا عرضه میشه برا منِ مصرف کننده تنها چیزی که اهمیت داره کیفیت محصولی هست که بابتش پول میدم و لاغیر ، فقط میتونم آرزو کنم سیاست های پلی استیشن به موفقیت هر چه بیشتر بازی هاش ختم بشه ، گیمر ها سلیقه ها و زندگی های متفاوتی دارن من بازی های داستانی همواره اولویت همیشگیم بوده و پلتفرم پلی استیشن در این مسیر بهترین دوستی بوده که تا حالا داشتم ❤ همچنین همونطور که قبلا گفتم این سیاست عرضه بازی رو pc را پلی استیشن و همچنین ایکس باکس باید از نسل ۷ شروع میکردن ، الان خیلی اوضاع فرق میکرد.

    علیمحمدامین حیدریPARASITE EVE 2ShahabBlack KnightHard gamerdamhazerAmir(PC & PS4)shadowهادی صفائیmore
  • اون بند آخر
    گفتید تا حد زیادی موفق بوده ، حالا آمار دیزگان و دث رو ندارم ولی هورایزن ابدا موفق نبوده ، با توجه به متایی که داره و درجه ی سنیش و سبکش
    طبق آخرین آمار ۷۰۰۰۰۰ نسخه فروخته که اصلا رقم بزرگی نیست نسبت به مثلا پیش فروش سایبر یا فروش ویچر و سکیرو رو پیسی
    دلیلش چیه؟
    اینا پورت نسبتا خوبی رو انجام دادن روی پیسی و حداقل اگر انجام ندادن انقدر خوب پشتیبانی میکنن که بدونیم بعد از یه مدت درست میشه
    ولی گوریلا چی؟
    هنوز که هنوزه بازی باگ داره و کرش می‌کنه و در کلپروفرمنس خوبی نداره ، ولی پشتیبانی از بازی رو کامل ول کردن!
    خب نمیشه از یه همچین بازی ای انتظار فروش داشت
    گاد رو اگر درست پورت کنن بنظرم می‌تونه ده میلیون رو بزنه ، با توجه به کیفیت و سبک بازی

    علیEhsanZeroShahabHard gamernima-KiaAmir(PC & PS4)Faithwitcher_cdprshadowmore
    • Ladon گفت:

      حرفت دقیقا درسته هنوزم که هنوزه horizon مشکل شدید داره باگ های خیلی بدی داره نمیتونید بگید چون سیستم ضعیفه چون خودشون زدن حداقل گرافیک ۷۸۰ بالاترین ۱۰۶۰ من بالاتر از این کارت گرافیک باگ میزنه اصن یه پورت وحشتناکی بود رو پی سی که واقعا زهر مار میکنه تجربه بازیو

      علیEhsanZeroمحمدامین حیدریHard gamerآرینmasoud pc gamershadowکاپتان استخونی
    • farshadx گفت:

      حالا پورتش اصلآ هیچی
      سونی هیچ تبلیغی برای این بازی انجام نداد یعنی ۰$ برای تبلیغش انجام نداد
      اگر درست بگم صفحه استیم سونی بعد از انتشار بازی درست شد
      الآ برای گاد حداقل تو خود استیم گذاشتش صفحه اصلی و تبلیغ خوبی براش شد ولی بازم به نظرم کافی نیست
      الآ تو ویش لیست استیم رتبه هفتم هست
      الدن رینگ با ۱ ویدیو بازیش شد سوم
      تبلیغات خیلی تاثیر داره

      علیmasoud pc gamerEhsanZeroمحمدامین حیدریShahabHard gamerآرینMICROSOFT.xbox onewitcher_cdprT800more
      • Nietj گفت:

        داداش یه بحثی هست بازی ای که ۲۰۱۸ اومده قرار نیست اندازه الدن رینگ توی تاپ سلر ها باشه
        اونم بازی ای که فقط داستانیه بخش انلاین نداره و همون سال هرکی خواسته بازی کنه حتما گاد رو بازی کرده
        به نظرت کدوم گیمری هستش که از گاد اف وار با خبر نباشه اکثر کسانی که پی سی گیمرن از استیم استفاده میکنن و در بدترین حالت هم اگر ندیده باشن اون رو توی استیم خواهند دید و این تعدادی که میگی خیلی خیلی کم هستن تبلیغ برای بازی ای که چند سال پیش عرضه شده و همه میشناسنش منطقی نیست و به نظرم قرارم نیست تغیرزیادی توی فروشش انجام بده الدن رینگ مورد انتظاره و بازی ترندینگ و نیو هست و به طور همزمان داره روی کنسول و پی سی میاد بماند که بیشتر طرفدارای سبک سولزبورن رو پی سی هستن مقایسه این یه بازی لااقل با نحوه تبلیغات سبک های دگ منطقی نیست

        علیمحمدامین حیدریHard gamerآرینAmir(PC & PS4)shadowTlou part 2 game of the century
        • farshadx گفت:

          برای مثال گفتم الدن رینگ
          درست بازی ۲۰۱۸ عرضه شده ولی اینجوری هم نیست که بدون هیچ تبلیغی توقع داشته باشی بازی چندین میلیون بفروشه منظورم هورایزن هست وضعیت گاد خیلی بهتر از هورایزن هست
          به نظرم تبلیغات همیشه تاثیر داره
          صفحه سونی تو استیم نزدیک ۵۷k فالور داشت با اولین ایونت تخفیفش که برای همه اکانتها یه نوتیفکشن میفرسته رسید ۱۴۰k و الآ فکر کنم نزدیک ۱۷۰k باشه
          اگر بازیها روز عرضه بیان و بخوبی هم تبلیغ کنه براشون مطمعآ خیلی بیشتر خواهند فروخت

          علیمحمدامین حیدریHard gamerآرینwitcher_cdpr
          • Nietj گفت:

            خب اگراینطوره واقعا چرا تبلیغی صورت نمیگیره ؟؟

            Hard gamerآرین
            • farshadx گفت:

              والا اینو دیگه باید از سونی بپرسی
              ولی من فکر میکنم بیشتر بخاطر فن بویهاست
              سونی بعد از هورایزن زرو دون یواش یواش تبلیغ میکنه مثلآ انچارتد رو تو رویداد معرفی کرد یا برای گاد تو استیم تبلیغ زد
              و اینکه تازه برند پلی استیشن پی‌سی معرفی کرده احتمالآ همین شاخه مسول پورت و تبلیغ و بازاریابی بازیهای سونی رو pc باشه
              باید صبر کرد خیلی چیزا معلوم میشه

              علیBlack KnightHard gamerNietjآرینwitcher_cdpr
      • آره اینم یه بحث دیگست
        همین گاد راحت میتونست یه رویداد رو کاملا بترکونه
        ولی تریلر همینطوری الکی اومد😂
        هر بازی ای نیاز به تبلیغ داره ، سونی نمی‌دونم چرا این رو رعایت نمیکنه

        علیمحمدامین حیدریShahabHard gamerآرینکاپتان استخونیshadowTlou part 2 game of the centuryfarshadx
        • داداش سونی باخبر انتشار یهویی گاد روی پی سی داغ پاک نشدنی برای خیلیا درست کرد ، حالا فرض کن بیاد هی تبلیغات فلان بهمانم بکنه ، …. یه ذره رو کامیونیتیش تاثیر منفی داره ، جِزِشون هی تازه میشه و سرباز میکنه ….. گرچه نام گار اونقدر بزرگ هست که خودش هم به تبلیغ اونچنانی احتیاج نداره ،،، اما برای هورایزن موافق نظر آقا فرشاد هستم

          امیر حسینمحمدامین حیدریHard gamerآرینwitcher_cdprfarshadxکاپتان استخونی
          • محتوای کلی صحبت شما رو قبول دارم.
            ولی مساله سونی در مورد تبلیغات یکم فرق داره. قطعا به خاطر یه تعداد گیمر هاردکور (!!!) نمیاد همچین کارایی بکنه. اتفاقا بر عکس به نظر من کار سونی درسته. یکم زیاده روی کنن ممکنه به برند پلی استیشن یکم خدشه وارد بشه وگرنه سونی تا همین جاش از مجموع نینتندو و مایکروسافت پول بیشتری واسه تبلیغات خرج کرده و از خرج کردن بیشتر هم ابایی نداره.
            یه مقداریش هم به ریسک بر می گرده. منم باشم اولش یکم چراغ خاموش شروع میکنم. تصور کنین سونی که تجربه چندانی تو پورت پی سی نداره بیاد مثلا هورایزن رو کلی تبلیغ کنه بعد بازی اونقدر مشکل دار باشه.
            در کل آروم آروم. نسل درازی در پیشه.

          • witcher_cdpr گفت:

            بیشتر به نظر میرسه سونی طی این سالها داغ روی دل امثال شما گذاشته بود که از تجربه بازیهاش محروم بودید و الان یه دفعه بغضتون ترکیده و دارید عقده گشایی میکنید و هذیان میگید کاربرهای ps نسل هشت بهترین بازیها رو تجربه کردند هر موقع هم احساس کنند از پلتفرمشون راضی نیستند خیلی راحت پلتفرمشونو عوض میکنند مثل شما پیسی گیمرا نیستند که نسل هفت که نصف ترد پارتی ها به اضافه انحصاری های مایکرو و سونی و نینتندو روی پلتفرمتون نیومد فقط تعداد اندکی بازی با پورت داغون روش میومد ولی بازم دل از پلتفرمتون نکنید چون نژاد پرست هستید اصلا شعاری که خودتون برای پلتفرمتون انتخاب کردید مصداق بارز نژاد پرستی و شی پرستی و آهن پرستی و فتیش اشیاست تعصب مخصوص شماهاست ما همیشه بهترین ها رو انتخاب میکنیم تا همین الانم پلی استیشن بهترین پلتفرم و سلطان صنعت گیم هست هر زمان پلتفرم بهتری پیدا شد به اون پلتفرم کوچ میکنیم فتیش موس و کیبرد و بستن کیس و اشیا پرستی و روحیات نژاد پرستی هم مثل شما نداریم که خودمونو متعلق به یه پلتفرم بدونیم و پلتفرمای دیگه رو برای خودمون قدغن و ممنوع کنیم

            Lucciola Balladامیر حسینعلیmasoud pc gamerOmid_FshEhsanZerofarshadx
            • عزیز همینطور که من شما رو با کامنتهات میشناسم ، شما هم باید من رو با کامنتهام بشناسی وگرنه هیچ راه شناخت دیگه ایی از هم دیگه نداریم …. در مورد امثال من، امثال من بازی رو برای لذتش انجام میدن ،نه برای کل کل و تعصب …. ما پی سی رو انتخاب کردیم نه برای صرف بازی کردن ، امثال من بادی به هرجهت هستن ، بازی اومد ،خوش اومد ،….نیومد هم مهم نیست ….
              من از اواسط نسل هفت و تا آخر نسل هشت از تعداد انگشتهای دستم کمتر بازی تموم کردم ،… در ضمن هیچ کسی هم جلوی کسی رو نگرفته که اگر از یک بازی خوشش اومد نتونه اون رو تجربه کنه ….. نهایتا یک کنسول اجاره میکنه و بازی دلخواهش رو انجام میده،به همین راحتی ….
              در مورد آهن پرستی و غیره و عشق پی سی بودن …. ما پی سی رو به منزله کنسول بازی بهش نگاه نمیکنیم ،که نسل تموم بشه بریم رو کنسول جدید تر … ما به منزله مایهتاج زندگی نگاه میکنیم ،…. در مورد اومدن بازیهای ps روی پی سی ، من خوشحالم این روند شروع شده تا سونی بتونه به سود بیشتری برسه ، قطعا آینده رو سونی بهتر از شما درک کرده ، که به یوزرهای پی سی میگی آهن پرست … …

              این رو هم بگم و تموم کنم بحثم رو که بنده اتفاقا قصد خرید کنسول رو دارم برای سال آینده ،تا بتونم بازی ها رو که فضای زیادی اشغال میکنن روی پی سی از سیستمم حذف کنم ،تا جا برای کار کردنم باشه ….

              farshadx
            • Nietj گفت:

              اینکه میگی داغ گذاشته توهمی بیش نیست گاد اومده تو لیست پرفروش ها نیست اون اخرا گم شده تو استیم یعنی پی سی پلیرا به هیچجاشونم نبوده از ابتدای کار و ارزشی واسه بازی های سونی در حدی که واسشون داغ بشه نداشته یه بازی مولتی مث الدن که عامه پسند هم نیست یا مثل فورزا وضعیت بهتری از گاد دارن که البته که هردو شاهکارن یا خواهند شد

              نژاد پرستی ؟؟ نژاد پرستی اصلا میدونی چیه لفضش رو میای ؟؟ چه ربطی به کنسول و پلتفرم داره اسم اون فن بوی بودنه چیزی که واضحه تو هستی برو لااقل یه سرچ کن ببین معنیش چیه با این اطلاعات ناقصت خودتو داغون نکن ضمنا اینجا تو و یکی دو نفر دگ هستن که خیلی فشاری هستن و ازین کامنتا میزارن بقیه نمیبینم ازین چیزا بگن

              ضمنا همه میدونن همون تاینی تون دروغ گو هستی 😐 حداقل مرد میبودی با اکانت واقعیت میومدی

              علیmasoud pc gamerÆMıř ĤªSŚÅŊPØØŔ
    • GameOver گفت:

      سلام، ویچر هم سال اول هفتصد هزار نسخه فروخت روی استیم بیشتر فروش سال اول روی کنسول ها بود ولی توی سال های بعدی که فروش کنسولی خیلی کم شده بود فروش pc هر سال زیادتر میشد تا جایی که مجموع فروش پی سی بیشتر شد. فروش هورایزن روی پی سی بیشتر میشه ولی زمان میخواد
      من بازی روی پیسی بازی کردم با پچ ۱.۱۰ بازی کاملا با ثبات بود و توی ۶۰ ساعت بازی چند تا باگ جزیی هم بود که مشکل ساز نبودن.
      نکته دیگه کلا در مورد همه بازی ها این که کنسول پلیر ها همه سخت افزار یکسانی دارند و برای همین اکثر فروش همون سال اوله ولی روی پی سی هم خیلیا بعد مدتی که سیسمشون اپگرید کردن تازه میتونن بازی های دو سه سال اخیر اجرا کنه برای همین فروش روی پیسی کمتره در کوتاه مدت ولی در دراز مدت جبران میکنه

      امیر حسینGameOverعلیHard gamershadowTlou part 2 game of the century
    • Mobin گفت:

      ربطی به پورت نداره
      دیزگان و دث پورت خوبی داشتن اما اونا هم مثل هورایزون فقط ۱.۵ میلیون فروختن
      سونی اگر میخواد بازی هاش فروش بره باید همزمان رو پیسی بده وگرنه مردم هم کرکی بازیش میکنن سونی فوت میشه

      علیBlack KnightShahabHard gameraliboostaniXERXESwitcher_cdprshadowTlou part 2 game of the centuryCommander jensen
  • سونی با عرضه نکردن همزمان انحصاری فقط میخواد هوای فن بوی هارو داشته باشه …کامیونتی فن بوهای سونی خوب خیلی عظیمه در هر صورت سونی و انحصاری یک نوستالژی و فرهنگ بین گیمیرهای قدیمی و طرفداره…..

    علیEhsanZeroHard gamerآرینnima-witcher_cdprshadowهادی صفائیT800Amirhossein80
  • عَرضه همزمان بازیهای پلی‌استیشن روی pc در آینده دور از انتظار نیست ؛ بازار کنسول ها و pc کاملا جداست و ربطی به هم ندارن.
    بعضیا کنسول رو برای راحت بودن رابط کاربریش و راحت بودن نصب بازی ها میخرن.
    بعضیا کنسول رو فقط برای فیفا بازی کردن میخرن.
    بعضیا کنسول رو بخاطر کنترلر انقلابی دوال سنس میخرن و نمیخوان با موس و کیبورد بازی کنن.
    بعضیا کنسول رو بخاطر قیمت کمترش میخرن.
    بعضیا کنسول رو بخاطر بازی کردن روی تلویزیون بزرگ میخرن. کسایی که pc میخرن معمولا با مانیتور بازی می کنن.
    اینا دلایلیه که نشون میده بازار کنسول و pc دو مسیر کاملا متفاوت رو طی می کنن. هرچند هنوز معلوم نیست سیاست سونی چطوریه و میخواد بازیاشو روز عرضه بده یا بعد از چند سال. اصلا همه انحصاریا میان برای pc یا خیر. تا الان تعداد کمیشون برای pc اومده و در آینده قطعا بیشتر میشه. من فک کنم اون انحصاریایی که باعث فروش کنسول میشن رو نمیاره روی pc مثل اسپایدرمن و ولورین که به تنهایی میتونن دلیل خرید کنسول ps5 برای خیلی از افراد که به شخصیت های مارول علاقه دارن باشه.

    AlirezabrnعلیSoheil hkHard gamerXERXESshadowTlou part 2 game of the centuryبراتون یه جوک بگم🤘Mohsenj74آرینmore
  • به نظر من سونی اگر انحصاری های خوبشو بعد ۲یا ۳ سال برای پیسی عرضه بکنه هیچ مشکلی نداره و خیلی هم خوشحال میشم البته اصلا نمیگم روز عرضه پورت نشه اگر روز عرضه پورت بشه هیچ دلیلی برای خرید کنسول جز دوال سنس که میشه ازش گذشت نمیبینم…
    میرم ایکس باکس میگیرم با گیم پس و از لحاظ سخت افزاری هم سر تره ایکس باکس
    در ضمن تمام اینارو گفتم در صورتی که روز عرضه پورت بشه اگر مثلا دو یا سه سال بعد پورت بشه مشکل نداره
    پورت در روز عرضه بی احترامی به تمام کسایی که میخوان پلی ۵/۴ بگیرن و یا دارن هستش

    امیر حسینعلیShahabHard gamerFelipealiboostanishadowTlou part 2 game of the centuryAmirhossein80farshadxmore
    • Ladon گفت:

      من قضیه بی احترامی و نمیفهمم شما داری پول کنسول ۴۰۰ دلار میدی پی سی پلیر داره ۲۰۰۰ دلار میده ینی شما ترجیح دادی پول کمتر بدی بازی کنی و اینو توجه کن که خود کنسول هم قابلیت داره دسته پلی استیشن با اون فید بکش تو خرج کنسول و دادی بازیو بده برای پی سی ولی اینم میگه شما تجربه رو پلی استیشن بیشتر و بهتر خواهد بود حتی کنسولش نفروشه مطمئنم کنترلرش زیاد میفروشه شما منطقی نگاه کنی از هر نظر به نفعشه اگر مردم پول خرید پی سی و داشتن کنسول کسی نمیخرید دلیل فروش سریز اس ایکس باکس هم همینه ارزون بودن

      علیShahabHard gamerکاپتان استخونیwitcher_cdprTlou part 2 game of the century
      • چه ربطی داره؟؟
        ما چهارصد دلار رو میدیم که انحصاری بازی کنیم همین
        ولی مثلا یه فرد پیسی پلیر میره دو هزار دلار میده برای انحصاری های پی اس؟چرا نمیره چهارصد دلار خود پی اس رو بخره و پنج برابرش هزینه میکنه؟برای اینکه میخواد کلی کار دیگه هم انجام بده و وقتی هم ما میایم چهارصد دلار فقط به خاطر اینکه پی اس بگیریم و انحصاری بازی کنیم میدیم بالاخره باید یه فرقی بینمون باشه وگرنه منم اگر میدونستم قراره همش واسه پیسی بیاد اصلا سمت پی اس نمیرفتم!

        witcher_cdprHard gamer
        • Ladon گفت:

          فرقش هزینه شه فرقش اینه پی سی پلیر همه چی میخواد بازی کنه نه یه سری بازی های خاص بعدشم ینی شما اگر مشکل تون پول نیست چرا جفتشو نمیخرید بعدش کسی که داشته باشه جفتشم میخره شما نگران این قضیه نباش بعد کسی که کنسول میخره معمولا کژوال پلیره سر در نمیاره از قطعه و این چیزا صرفا میخواد راحت بازی که میخوادو اجرا کنه

          Hard gamerwitcher_cdpr
      • آرین گفت:

        سلام
        نه ها! همیشه هم اینطوری نیست.
        صرفا علاقه‌ای وجود داره و آدم جذب یه پلتفرم می‌شه، اگه شرایط ما باشه طرف می‌شینه انقدر دو دو تا چهار تا می‌کنه.

    • onepunkman گفت:

      هرچی رو ایکس باکسه روی پیسی هم هست
      پس خرید ایکس باکس غیر منطقیه؟ ۶ میلیون ادم اینطور فکر نمیکنن. موضوع چیز دیگه اییه

  • واقعا این مقاله وجود نیازش بود برای طرفدارای سونی که خودشون رو با دنیا بروز کنن الان دیگه نسل هفت نیست که بازی ها فقط برای سرگرمی باشن . الان صنعت گیم خودش یکی از ستون های اقتصاد کشور میتونه باشه دیگه PS یه کنسول نیست یه کمپانی سرگرمیه. تمام این جهش ها جوری بود که دیگه نه سونی نه مایکروسافت نمی تونستن خودشونو به یه دستگاه محدود کنن

    علیHard gamershadowmajidamfarshadxMR.A𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰
  • ۲۰۱۶ بود که مایکرو کوانتوم بریک رو برای pc تایید کرد و از قبلش هم چندین بازی مثل رایز برای pc پورت شد رفقای قدیمی حتما پست های اون زمان گیمفا یادشون هست و کامنت هایی که گذاشته میشد
    اون زمان بار ها میگفتم * کنسول گیمر* قرار نیست صرفا به خاطر انحصاری بره کنسول بخره خود من چه اون زمان که بازی ها برای pc اومد با ONE چه بعدش با ONE X چه الان با Series X همیشه کنسول خریدم چون اصلا pc گیمر نبودم از اولش بلد هم نیستم با موس بازی کنم بر عکسش هم همینه هیچ pc گیمری نمیاد pc رو ول کنه کنسول گیمر بشه مگر شرایط خاص از سره مجبوری
    الانم با اومدن بازی های ps رو pc اتفاقی نخواهد افتاد کنسول گیمر میره همون ps5 میخره pc گیمر هم هیچوقت نمیاد ps5 بگیره مگر گفتم شرایط خاص و از سره مجبوری مثل قیمت قطعات

    god of warعلیOmid_Fshr_dhSoheil hkShahabHard gamersamanاستاد موپالمو ( با فن بوی ها بر نمی تابم )Shougo Makishimamore
  • sam snake 47 گفت:

    بازیایی که برای پیسی پورت میشن رو روی ps now و پیسی بزاره. فقط روی همین سرویس. اینطوری now هم رونق میگیره. اگر اینکارو بکنه روز عرضه هم بازیاش واسه پیسی منطقیه.

    Omid_FshSoheil hkHard gamerwitcher_cdprshadow
  • sam snake 47 گفت:

    اصل فروش بازی همون روز عرضه س

    Hard gamerwitcher_cdprfarshadx
  • ALI_BABA گفت:

    الان بچه مچه ها و مهندسین شلوارک پوش میریزن اینجا با کمتر از ۱۷ سال سن و ان چنان تحلیل اقتصادی بکنن که کیف کنین و میگن وای مصیبتا سونی نابود میشه من دیگه PS5 نمیخرم 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    علیShahabHard gamerFaithwitcher_cdprshadowTlou part 2 game of the centuryh00manT800.
  • adams-khersi گفت:

    همزمان که هیچوقت امکان نداره، ولی یکی دو سال بعدش امکانش هست، همین الان یه سری بازیها باید بی خیال عرضه همزمان رو PC بشن چون با کرک شدن تمام زحمات اشون نقش بر آب میشه دیگه انحصاری که جای خود داره

    علیShahabHard gamerwitcher_cdprshadowTlou part 2 game of the centuryfarshadxT800
    • Ladon گفت:

      چرا من فک میکنم این اتفاق میفته شاید تو همه بازی های بزرگش این اتفاق نیوفته ولی زمان این قضیه رو حل میکنه یادتون باشه این چن سال و مرور کنی میبینی تایم اومدن بازی هاش رو پی سی داره کمتر و کمتر میشه بعید نیست بعد از یکی دو ماه بیاد رو پی سی تو نسل ۹ دیمن سولز خیلی حرفش است که میاد باید دید سونی چی کار میکنه بعد شما از چرا از این قضیه نگاه نمیکنی که زحمتاشون بیشتر نتیجه میده گاد اف وار ۱۹ میلیون فروخته میشه ۴۰ میلیون مثلا میگم این چه ضرری برای شرکت داره خود پلی استیشن ۴ که اگر اشتباه نکنم ۱۴۰ میلیون کنسول فروخته از این همه ۱۹ میلیون بازیو خریدن این رقم عجیبیه حتی خود کسایی که کنسول خریدن ینی بازیو نخریدن

      Hard gamerwitcher_cdprshadowTlou part 2 game of the centuryکاپتان استخونی
    • . گفت:

      بابا باور کنید رو کنسول هم کپی خور کردن و اکانت هکی و ظرفیتی وجود داره چیه گیر دادید کرک ، دستگاهتو ببر توپخونه ۲۰ تا بازی برات میریزه😐نباید اینارو بگم دیگه زشته بخدا

      علیadams-khersiHard gamerکاپتان استخونیwitcher_cdprshadowTlou part 2 game of the centuryfarshadxGameOver
    • T800 گفت:

      ویچر ۳ بدون قفل عرضه شد و در روز اول کرک شد ولی آیا فروشش روی pc کم شد؟
      در ضمن ریترنال و گوست برای pc لیست شدند تو همون لیست انویدیا

      Black KnightHard gamerُSines.witcher_cdprTlou part 2 game of the centurymajidamکاپتان استخونیGameOver
      • Black Knight گفت:

        ویچر ۳ یه بازی مولتی پلتفرم بود که برای ایکس باکس وان و PS4 هم اومد که رو اونا کرک نبود اینکه صرفا کرک بود کسی نگرفت دلیلش سادست چون اونجا مثل اینجا نیست که راحت بتونی بازی ها رو کرک دانلود بکنی کلی دردسر داره و به مشکل میخوری و اینکه خود CDPR هم اونقدر به گیمرا حال داد و اون زمان محبوب بود که همه حاضر بودن بازی هاش رو بخرن فکر میکنی یکی از دلایل اصلی افزایش هایپ برای Cyberpunk 2077 چی بود ؟ همین بود
        حالا هی زور بزن تو که نه سونی فنی و نه علاقه ای به سونی داری یه هیتر فشاری که مایکرو فنه
        ریترنال هم به خاطر سبک هاردکور و فروش کمش احتمال زیاد پورت میشه و همینطور دیمن سولز ولی بازی هایی مثل گاد رگناروک و غیره به این زودی ها و زمانی که سونی داره کنسول خودش رو میفروشه تا همینطوری رکورد بزنه پورت نمیشن !

        farshadxعلی
    • Nietj گفت:

      عرضه چند روز پیش فورزا درست روز عرضه کرک شدن همچنان امار ۱ میلیون فروشی زودتر از عرضه رسمی داشت و این حرف شما رو کاملا رد میکنه حتی با اینکه روی سرویس تقریبا رایگان خواهد بود ۲ یا ۳ روز دیگه همچنان ۱ میلیون این گیم رو فول پرایس خریدن

      علیکاپتان استخونی.masoud pc gamerwitcher_cdprfarshadx
      • adams-khersi گفت:

        خیلی راحت بازی می‌تونه فروشش رو تو کنسول بکنه، نهایت شیش ماه یا یه سال بعد بیاد رو پیسی بازم بفروشه، مطمعنا من اگه ناشر بودم اول بازی رو رو کنسول میدادم بعده نهایت شیش ماه واسه پیسی ام میدادم، مگه اینکه مطمعن میشدم بازیم به راحتی کرک نمیشه، البته تو اروپا و آمریکا ۶۰ ۷۰ دلار واقعا پولی نیس، ولی کشورهایی که ارزش پول پایینی دارن کم پولی نیس براشون

        علی
  • Ladon گفت:

    من نظرم اینه من چون بازی زیاد بازی میکنم نه اینکه میگم گیم پس میخرم استفاده میکنم من پی سی پلیرم کلا پول بازی نمیدم مگ اینکه آنلاین باشه اونم نه هر چی با وضع موجود و خدا رو شکر کرک که میشن تقریبا همه بازی ها رو میشه بازی کرد برای من پی سی بهترین گزینه است خرجش زیاده ولی همه رو پوشش میده کلا از محدود کردن پلیر با کنسول و استورش و خریدش و از این قضیه خوشم نمیاد در مورد سیاست اومدنش به پی سی من قبلا هم گفتم ولی یه مقداری زیادی از این کار کمبود قطعات کنسوله و خرج زیادی که پلی استیشن تو خرید استدیو ها داشته ولی مطمئن باشید مثلا اگر پیش خرید بشه رو پی اس ۵ یه سری اکسپنشن رو رایگان بدن هیچ ضربه ای بهش نمیخوره چون پی سی پلیر ثابت کرده هیچ وقت اونی که پی سی باز باشه نمیتونه از پی سی بیاد رو کنسول سیاست قدیم فرق میکرد و انحصار کنسولی بودن جواب میداد الان واقعا این قضیه جواب نمیده واقعا اگر سونی میخواد باشه و اتفاقی مث پلی استیشن ۳ رو تجربه نکنه باید فکر های قدیمی شو بریزه با یه سیاست امروزی پیش بره

    witcher_cdprshadowکاپتان استخونی
  • ravi گفت:

    دیگه ببینید چقدر به به انحصاری های بعدیش اعتماد داره که قبلیارو از الان داره میده بیرون

    Hard gamershadow
  • دوتا عامل خیلی مهم از نظر من باعث میشه که کنسول ها همچنان فروششونو داشته باشن و همچنان خاص باشن
    اولیش اقتصادی ترین گزینه برای انجام بازیا کنسوله بدون شک
    دومیش هم سهولت و راحتی کار با کنسوله یعنی فقط مخصوص بازی کردنه دیسک و داخل کنسول قرار میدی بازی میکنی یا دانلود میکنی بازی میکنی
    اینو باید درنظر گرفت که اکثر پلیرا پروو پلیر نیستن اصلا، فقط میخوان تو اوقات فراغتشون سرگرم باشن
    یه آماری بود یکی از سازنده ها میداد میگفت ۸۰ درصد یا بیشتر ، از بازیبازا حتی بازیارو تا انتها هم نمیرن یعنی تا یجا بازی میکنن ول میکنن این آمار کاملا درسته درصد کسایی که بازیارو تا انتها میرن پایینه یا خیلی پایینه این خودش خیلی چیزارو نشون میده
    برای همچین شخصی اصلا یکم گرافیک بالاتر یا چنتا تکنولوژی خاص یا اف پی اس بیشتر نمیتونه عامل تعیین کننده برای بازی کردنش باشه
    یعنی به صورت کلی عرضه همزمان بازیا رو پی سی هم تاثیر زیادی رو فروش سخت افزاری کنسول نداره ولی سود های دیگرو منتقل میکنه
    منتها قضیه برای پروو پلیرا فرق میکنه یه پروو پلیر که هم حرفه ای بازی میکنه هم کیفیت براش مهمه هم محدودیت نداشتن قطعا انتخابش درصورت داشتن پول کافی یه پی سی حرفه ایه ، ولی از اونجایی که پروو پلیر خیلی کم داریم در نتیجه اصلا نمیشه گفت تاثیر بزرگی میتونه روی فروش کنسولا داشته باشه
    دقیقا از نظر من اصلا بازار هدف کنسول ها با پی سی یکی نیست یعنی کنسول ها تقریبا هیچ رقابتی با پی سی ندارن با خودشون رقابت دارن
    به طور کلی انجام اینکار به حدی سود داره برای سونی که ضرر کمش اصلا نمیتونه مانع بشه که اینکارو نکنه سودش بشدت میچربه به ضررش پس منطقیه اگه همچین کاریم بکنه

    علیHard gamer
  • Nathan گفت:

    قبلاً هم گفتم بیشتر درآمد سونی از طریق فروش بازی هاست.
    همین الانشم سونی داره ضرر میبینه از فروش کنسول پس ضرر ناچیزی ک از طریق پورت شدن بازی ها رو پی سی ممکنه ب فروش کنسول وارد شه در برابر سودی ک از طریق فروش بیشتر بازی ها رو پی سی ب دست میاره ناچیزه و این یک تصمیم منطقییه از نظرم

    علیBlack KnightHard gamerwitcher_cdpr𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰
  • T800 گفت:

    بیچاره فن بوی ها و سهام داران سونی
    یادمه چند سال پیش میگفتن xbox به خاطر عرضه انحصاری هاش رو pc دیگه انحصاری نداره و فلان
    الان دوست دارم اندر احوالات شون رو بپرسم 🤣
    تازه میدونستین عرضه انحصاری های سونی روی pc باعث فروش بیشتر ویندوز و در نتیجه سود مایکروسافت میشه 🤣

    علیSoheil hkBlack KnightHard gamerwitcher_cdpr𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰shadowTlou part 2 game of the centuryNathanbe name pc
  • farshadx گفت:

    من این بحث از اوایل نسل ۸ داشتم
    بنظرم کلآ انحصاری هیچ سودی نه برای گیمر نه برای پلتفرم نه برای صنعت گیم ندارن
    نه که بازیهای انحصاری بازیهای بدی هستنا نه منظورم کلمه “”انحصاری”” هست
    الآ دیگه مبنا سخت افزار نیست مبنا ipو کیفیت هست و باید باشه
    اینکه من یا شما کجا بازی میکنیم مهم نیست مهم اینکه هرجایی که بازی میکنیم سودش برای سونی یا هر شرکت دیگه ای باشه
    البته من فکر نمیکنم سونی سریع از سال بعد(۲۰۲۲) همزمان بازیهاش رو برای pc هم بده
    به نظرم مثل ماکرو اروم اروم پورت pc به روز عرضه نزدیک میکنه
    به نظرم “”””حداقل”””” ۲ سال طول میکشه(۲۰۲۴)
    من که از این تصمیم و اتفاق خوشحالم به نظرم نینتندو هم به زودی متوجه میشه

    ☆WKNWS☆Hard gamerwitcher_cdprshadowTlou part 2 game of the century🤘Mohsenj74کاپتان استخونی
  • GameOver گفت:

    خدا قوت و تشکر بابت این مقاله جذاب

    “اگر از نینتندو فاکتور بگیریم” حتی بازی های نینتندو هم با شبیه ساز قابل اجرا هستند. هر چند افرادی که با شبیه ساز بازی اجرا میکنند زیاد نیستند چون این کار دردسر زیادی داره پس اولویت اول اکثریت پلیر ها همون خرید کنسوله

    همون طور که اشاره کردید واقعیت اینه که کسایی که کنسول میخرند با pc پلیر ها اولویت های متفاوتی دارند مزیت اصلی یک کنسول سادگی کار با اون هست و طبق آمار خود سونی ۳۰ کاربران پلی استیشن یه pc هم دارند هیچ ایرادی نداره سونی بتونه بازی هاشو روی پلتفرم های بیشتری بفروشه. به شخصه برای خودم به عنوان یک pc پلیر گاهی پیش اومده به خرید کنسول فکر کنم ول تا الان این کار نکردم و خیلی بعیده در آینده هم تغیر پلتفرم بدم چون اولویت اول من گیمینگ نیست و ماوس با هیچ دسته ای عوض نمیکنم
    و یک نکته دیگه که مدام گفته میشه بهترین نسخه بازی روی pc هست ولی در واقعیت اکثر پی سی پلیر ها از جمله خودم سیستم قدرتمندی ندارند و به سختی قدرتی مشابه کنسول یا کمتر دارند. کافیه سری به صفحه آمار سخت افزار های استیم بزنید.
    به نظر من بهترین حالت انتشار بازی ها روی pc شش ماه بعد از انتشار کنسولیه اگر بیشتر بشه به فروش روی pc ضربه میزنه اگر کمتر باشه ممکنه اونایی که هر دو پلتفرم دارند بازی روی pc بخرند

    Hard gamerwitcher_cdprshadowTlou part 2 game of the century🤘Mohsenj74
  • be name pc گفت:

    همون حرفی که شان لیدن زد پیسی فنا بخاطر چندتا انحصاری حاضر نیستن کنسول پلی استیشن بخرن پس ما مجبوریم خودمون بریم سمت اونا

    علیHard gamerFaithwitcher_cdprshadowTlou part 2 game of the century
  • من این متن رو زیر یه پست دیگه گذاشتم که متاسفانه دیر گذاشته بودم پست رفت پایین الان دوباره با کمی اصلاحات مینویسم:
    قصد راه اندازی جنگ و اختلاف و ترول رو ندارم فقط کنجکاوم نظراتتون رو بشنوم
    با انتشار انحصاری های سونی روی PC موافقین یا مخالف؟ و چرا؟
    من نظرمو بخوام بدم از جهاتی موافقم از جهاتی مخالف
    موافق از این نظر که خب افراد بیشتری میتونن تجربه اش کنن و از این شاهکار لذت ببرن و به اشتراک گذاشتن چیزی که به آدم لذت میده خودش شادی آوره
    از طرفی این کار باعث سرازیر شدن پول به سمت سونی میشه که میتونه با استفاده از اون پول بودجه بازی های شاهکار AAA دیگه ای رو تامین کنه
    مخالف از این نظرم که از همون اول سونی روی این بازیا نوشت Only on PlayStation و الان انگار دروغ گفته به طرفداراش. خیلیا که یه چیزی رو میخرن به علت انحصاری بودن و کمیاب بودنشه. اصلا برای همینه که ما نسخه های Limited Edition و Collector’s Edition داریم برای این افراد.
    مثل این میمونه سونی یه نسخه پلی استیشن Limited Edition بزنه بعد چند سال همه کنسولاش رو شکل Limited Edition طراحی کنه و بفروشه خب کسایی که همون اول Limited Edition خریدن طبعا شاکی میشن چون فکر میکردن یه نسخه کمیاب خریدن
    این دروغ سونی روی بازیاش رو من اصلا نمیپسندم
    به نظر من سونی اگه انحصاری های نسل نهم رو تا وقتی نسل دهم شروع نشده و PS6 معرفی و عرضه نشده بده حکم مرگشو امضا کرده چه برسه همزمان!
    چون همونطور که میدونین بازی های انحصاری بی نظیر بودن که کنسول گران قیمت PS3 رو از شکست نجات دادن و اگه سونی همچین کاری بکنه به نظر من بازخورد شدیدا منفی ای دریافت میکنه
    ممنون میشم نظراتتون رو باهام به اشتراک بذارین
    دوست دارم نقطه نظراتتون رو بدونم
    پی نوشت:
    از جیم رایان متنفرم نه به خاطر سیاست هاش
    کلا این بشر رو میبینم کهیر میزنم واقعا شاون لیدن و اندرو هاوس به نظرم مدیران لایق تری بودن

    علیHard gamerکاپتان استخونیwitcher_cdprshadowTlou part 2 game of the centuryfarshadx
    • این نکته رو هم بگم با یه بخش مقاله خیلی موافق بودم
      کنسول باز ها کنسول میخرن و این که بازیشون روی پلتفرم دیگه ای عرضه میشه تاثیری روی تصمیمشون نداره
      من خودم با کنسول خیلی راحت ترم و لذت بیشتری میبرم از بازی باهاش
      به قول نویسنده گزینه های ایکس باکس، پلی استیشن و نینتندو رو دارم و خب چون از انحصاری های کنسولی سونی بیشتر لذت میبرم انتخابم پلی استیشن هست
      و البته از بچگی با پلی استیشن بزرگ شدم و یه رفیق قدیمی برام محسوب میشه ای برند😍😍😍

      علیHard gamerآرینwitcher_cdprshadowTlou part 2 game of the century
    • farshadx گفت:

      Only on PlayStation تو نسل هشتم بود
      تو نسل نهم رو هیچ کدوم از بازیهاش ننوشته و کلآ “”Only on PlayStation”” با ورود به نسل نهم حذف کردن
      و تبدیل شد به PlayStation Studios همین تغییر کوچک کاملآ نشون میده چقدر سیاستهای سونی تغییر کرده
      حالا بماند که برند PlayStation PC ساخته و استودیو برای پورت بازی خریده
      پس تو نسل نهم هیچ دروغی نگفته و حتی اگر نسل هشتم رو هم حساب کنیم بازم دروغی نگفته چون بازیهاش رو نسل نهم منتشر کرده
      ماکرو تو بهترین نسلش ۸۰ ۹۰ میلیون کنسول فروخته و تو بدترین نسلش ۶۰ تا ۷۰ میلیون
      نسلی که تغریبآ ماکرو هیچ انحصاری کنسولی کاملی نداشت
      کنسول کمتر ضرر کمتری هم براش داشت
      بازیهاش رو رو pc داد و دسترسی به مخاطبهای بیشتری پیدا کرد فروش بازیهاش بیشتر شد
      همین اتفاق هم برای سونی متصور هست
      نهایتآ سونی ۲۰ میلیون کنسول هم کمتر بفروشه خودم حدث میزنم کمتر از ۱۰ میلیون تو فروش کنسول تاثیر داشته باشه
      اما از اون ور هر بازی که بسازه و منتشر کنه تو روز عرضه به سود دهی میرسه
      البته کیفیت هم مهم نه هر بازی دیگه

      امیر حسینعلیNeil.DruckmannHard gamerwitcher_cdpr
    • Nietj گفت:

      چقدر بچه خوبی شده از اخرین باری که دیدمش 🙂 البته هنوزم همون عقاید انلی ان پلی استیشنش باقی موندن ولی خب زمونست ادم باید یا با تغیر ها کنار بیاد یا به فراموشی سپرده بشه
      اول از همه یه سوال ازت دارم جناب دراکمن اعظم !! نظرت راجب دروغ ۱۳ سال پیش چیه؟ لطفا مفصل توضیح بدین 😀
      سوال دوم تا الان کجا بودی ؟؟؟

      ..
      و حالا نظرات بنده راجب به عرایضتون با بیشتر گفته هاتون موافقم البته نمیدونم این تغیر دیدگاه یکهویی صورت گرفته یا طی این یک سال اما تقریبا با بیشتر نظرات موافقم انلی ان پلی استیشن یه دروغ بوده تو نسل ۸ لااقل فرقی نداره چند نسل بگره معنای عبارت یعنی فقط روی پلی استیشن حالا ۱۰۰ سال دگ هم در بیاد از انحصار بازم این دروغی که گفتن رو تغیر نمیده راجب قسمتی که گفتین انتشار بازی ها قبل از معرفی پی اس ۶ به نظرم نظرات متفاوته !!! اول باید در نظر بگیریم که اینده ی این صنعت به چه سمتی پیش میره با تغیر به پلی استیشن استودیوز به نظر کنسول های فیزیکی دارن از بین میرن و به سمت یه شبکه ابری برای تجربه بازی ها پیش میریم که روی هر دستگاهی بشه تجربشون کرد به صورت استریم لااقل با توجه به سرعت اینترنت داخل کشور های پیشرفته این امر ممکنه نه برای ایران یا کشور هایی که از اینترنت ضعیفی برخوردارن حالا سرعت این عمل بسته به پیشرفت صنعت داره و به نظرم طی بلند مدت انجام میشه و یکهویی صورت نمیگیره

      Hard gamerwitcher_cdpr
      • اول این که لحن ابتدایی نظرتونو دوست ندارم. اگه سن منو میدونستین این جوری صحبت نمیکردین
        سوال اول: دروغ سیزده پارسال اگه یادم باشه انتشار لست ۲ روی پی سی بود و به نظر من هنوز خیلی فاصله داریم تا انتشارش روی PC
        سونی بزرگترین برگ برنده اش که هنوز فروش داره رو به این زودی واسه PC نمیده
        سوال دوم: من همیشه تو همه پستا هستم فقط به علت جو مسمومی که وجود داره و پر از ترول و دعواهای مزخرفه لزوم نمیبینم نظر بدم و روانمو خراب کنم

        witcher_cdpr
    • آرین گفت:

      سلام بزرگوار
      خط مشی‌شون یه جوری می‌کشن که هر دو کاربر PC و PS سر جاشون بمونن.
      حتما پیش‌بینی کردن که مهاجرت‌ها خیلی کم و جزئی خواهد بود.
      علاقه و سلیقه مشتری‌ها هم بی‌تأثیر نیست! تا کارد به استخوان نرسه کسی پلتفرم مورد علاقه‌اش رو وا نمی‌کنه.
      تبلیغات و برندینگ هم که واضحه چقدر تأثیر داره.
      سرتون رو درد نیارم، مثال بزنم اپل رو، به شوخی می‌گن اپل باشه حالا هر چی و هر قیمتی باشه، ما می‌خریم!
      حتی با این همه فیلتر و سختی مردم ایران هم می‌خرن و ایده‌آل‌شون هست!
      روز خوبی داشته‌باشید.

      Neil.Druckmannfarshadx
  • به نظرم عرضه بازی های انحصاری رو پی سی به سود همه هست
    مثال اکس باکس داره عرضه می‌کنه ولی فروشش که خیلی کم نشده
    ولی موندم بعضیا چرا آنقدر عصبی هستن از عرضه رو پی سی

    Hard gamerwitcher_cdprshadowTlou part 2 game of the century
  • Mobin گفت:

    نسل قبل از هر کی می‌پرسیدی بهترین ترکیب چی هست می‌گفت پلی استیشن و پیسی

    اما این نسل دیگه فقط پیسی ارزش خرید داره
    بازی های مایکروسافت با گیمپس
    بازی های سونی هم کرکی

    علیBlack KnightHard gamerwitcher_cdprTlou part 2 game of the century
  • با افزایش هزینه های وحشتناک تولید گیم خیلی منطقیه سونی از این پلن استفاده کنه،pc و کنسول دو مقوله کاملا جدا هستن منه کنسول گیمر سمت pc نمی‌رم و بالعکس چون دلایل خاص خودمو مثه هزینه کمتر و رابط کاربری ساده تر دارم،سیاستهای سونی خیلی پیچیده تر از فن بوی و این مسخره بازیاست، پس از گیم لذت ببرین و راجع به چیزی که کوچکترین نقش و تاثیری توش ندارین جو ندین

    علیردد۲ آشغال ترین بازی pcHard gamerآرینwitcher_cdprTlou part 2 game of the century
  • مایکروسافت خطاب به سونی: وات! عرضه از روز اول رو پیسی؟😐 هع😏 این چیزایی که تو داری تجربه میکنی برای ما خاطرست. حتما چهار روز دیگه می خوای روز عرضه هم بیاریشون روی ps now و قابلیت استریمشون روی موبایل رو هم فراهم کنی😆
    سونی خطاب به مایکروسافت: بازی های داستانی و بلاک باستری!😁 هع😏 موفق باشی، ببینم چیکار می کنی😎

    علیmasoud pc gamerردد۲ آشغال ترین بازی pcHard gamerwitcher_cdprshadowTlou part 2 game of the century
  • witcher_cdpr گفت:

    “احتمالا در آینده بالاخره سونی به نتیجه‌گیری فیل اسپنسر و ایکس‌باکس خواهد رسید. کنسول و PC دو پلتفرم کاملا متفاوت هستند.” با تشکر از نویسنده ولی تحلیل بشدت مبتدیانه و ضعیفی بود چند بار به تغییر سیاست مایکروسافت و عرضه انحصاریاش روی pc اشاره کردید ولی هرگز از تفاوت مدل تجاری سونی و مایکروسافت حرف نزدید آقای نویسنده محترم مایکروسافت در سال ۲۰۱۶ تغییر سیاست داد و از ۲۰۱۶ به بعد تمام بازیهاشو روز عرضه برای پیسی داد درست یکسال بعد یعنی در سال ۲۰۱۷ بازم تغییر سیاست داد و تمام بازیهاشو روز عرضه روی سرویس ده دلاری روی کنسولش گذاشت حالا سوال من از شما اینه سونی که قصد نداره بازیهاشو روز عرضه روی سرویس ده دلاری بزاره چرا با مایکروسافت مقایسه ش میکنید چرا باید راه مایکروسافتو بره اگه بازیهاشو روز عرضه برای پیسی بده آیا بازم میتونه بازیهاشو هفتاد دلار به فناش بفروشه ؟ آیا اون فروش های نجومی بیست میلیونی انحصاریهاش روی کنسولش دوباره اتفاق میفته همون طور که شاون لیدن گفت سونی هیچوقت بازیهاشو همزمان روز عرضه برای پیسی نمیده نه بخاطر اینکه فناش ناراحت نشن نه علتش این نیست . علتش اینه این مدل خیلی خیلی بیشتر به نفعشه . راکستار با همین مدل تعداد خیلی بیشتری بازی نسبت به رقیباش فروخته . یه جا یه چیزی خوندم که هشتاد درصد خریداران نسخه پیسی هورایزون زیرو داون قبلا این بازیو روی ps4 هم خریده بودند به عبارتی دو بار این بازیو خریدن یه بار روی کنسول یه بار روی پیسی در مورد بازیهای راکستار هم بارها این اتفاق افتاده که فناش چند بار بازیهاشو خریدند . خیلی ها بودند اول gtav رو سال ۲۰۱۳ روی ps3 خریدن بعد سال ۲۰۱۴ روی ps4 خریدنش بعد از دو سال که روی پیسی اومد سال ۲۰۱۵ روی پیسی هم خریدنش سونی چرا باید این سیاست موفق اثباث شده راکستار رو ول کنه بره دنبالرو مایکروسافتی بشه که مدل تجاریش باهاش فرق میکنه

    علیmasoud pc gamerSackboynima-ردد۲ آشغال ترین بازی pcBlack KnightHard gamerآرینکاپتان استخونیfarshadxmore
    • farshadx گفت:

      اشتباهت همینجاست
      کی گفته سونی نمیتونه همزمان رو ps now هم منتشر کنه؟! چون الآ نمیکنه دلیل نمیشه در آینده هم نتونه یا نخواد
      به جز اینا شما خبر همکاری سونی و ماکرو برای استفاده از اژور از یاد بردی
      همین لیک انویدیا یعنی بازیهای سونی رو سرویس انویدیا هم میتونه منتشر بشه
      فعلآ این موارد مشخص نیست درست ولی ای مشخص نبودن به این معنی نیست که سونی نمیتونه یا نمیخواد
      PS now امسال با پارسال کلی تغییر کرده و معلومه برای سونی اهمیت داره
      اینکه تمام این موارد رو نادیده میگیرید خیلی عجیبه
      نکنه شما توقع داری نسل ۱۰ و ۱۱ هم شاهد کنسول سخت افزاری باشید؟!
      تو همین نسل ۹ اهمیت کنسول سخت افزاری بشددت کم شده و بنظر میرسه دیگه نسل ۱۰ چیزی به اسم کنسول سخت افزاری نداشته باشیم
      با این اوصاف بازم سونی باید سیاست سنتی خودش رو ادامه بده؟! یا باید از الآ فکر نسل ۱۰ باشه؟!
      مثلمآ باید از الآ فکر نسل دهم باشه
      و تغییراتی که دارید میبینید و خواهید دید در همین راستا هستن

      علیSackboyHard gamerwitcher_cdprکاپتان استخونی
      • witcher_cdpr گفت:

        کلود و استریم ابری بازیها ربطی به این موضوع ندارن دو چیز کاملا متفاوته . سونی سیاستش فروش هفتاد دلاری بازیهاش در روز عرضه ست اینو بارها و بارها خودش اعلام کرده و این اصلا ربطی به سخت افزار یا کلود نداره وقتی که کلود جای سخت افزار کنسولی و سخت افزار پیسی رو بگیره روی کلود هم میتونه بازیهاشو هفتاد دلار بفروشه نیازی به حراج بازیهاش روز عرضه روی سرویس ده دلاری نیست مهم همون تفاوت مدل تجاری این دو شرکته مایکروسافت میخواد سرویس بفروشه و به آینده چشم دوخته که کاربراش افزایش پیدا کنند قید سود زیاد کوتاه مدتو زده ولی سونی نه میخواد نه توانشو داره که میلیاردها دلار ضرر بده تا ده سال بعد به سوددهی بالا برسه بلکه بازیهای بلاک باستری صد میلیون دلاری به بالا میسازه و توقع داره پونزده تا بیست میلیون نسخه فروش کنه اگه زمانی سونی هم بازیهاشو روز عرضه روی سرویس ده دلاری بزاره دیگه هیچ مانعی برای عرضه همزمان بازیهاش روی پیسی نیست ولی سونی بارها خودش اعلام کرده تمایلی به این مدل تجاری نداره اینم در نظر بگیر عرضه همزمان بازبهای سونی روی پیسی به شدت به فروش کنسولش صدمه میزنه از لحاظ فروش بازیهاش هم که گفتم مدل راکستاری حتی از مدل سایر کمپانی هم پرسود تره پس سونی باید ناقص العقل باشه که بازیهاشو روز عرضه روی پیسی بیاره اکثر بازیهاش هم داستان محور و تمام افلاین هستند و کرک در روز عرضه تاثیر منفی تا حدودی ( حداقل در کشورهای روسیه و هند و ترکیه و خاورمیانه و قاره امریکای جنوبی کشورهایی مثل آرژانتین ) روی فروش بازیهاش میزاره

        farshadxعلیSackboyBlack Knight
        • farshadx گفت:

          قبول داری سخت افزار من اهمیت شده یا نه؟!
          شما توقع داری سونی مثل قبل کارش رو انجام بده و نسل ۱۰ هم با سر بخوره زمین
          ماکرو الآ داره این سرویس رو میده از نسل ۸ پایه ریزیش کرد دیگه اینو که قبول داری؟!
          بیه سونی نمیتونه مثل ماکرو ضرر بده اما مگه منو شما میدونیم ماکرو برای گیم پس چقدر خرج میکنه و چقدر سود یا ضرر داره؟!
          اینجوری که شما فکر میکنید ضرری نیست که سونی از عهدش بر نیاد
          وگرنه کرم نداشتن برای ps now و اژور و انویدیا سرمایه گذاری و مذاکره کنن
          بجایی که نسل ۱۰ سرمایه اش رو بزار برای سخت افزار تبلیغش و پورت بازی براش اونم با ضرر
          تو نسل ۱۰ با نصف ایم سرمایه سرویسش رو داره و اون زمان نیازی به پورت دوباره بازیهای نسل ۸ و ۹ دیگه نداره چون برای pc پورت شدن
          فقط بازیهای سونی افلاین نیستن خیلی بازیهای دیگه هم همین هستن
          ولی فروش خوبی هم میکنن چرا برای سونی خوب نباشه؟!

          • witcher_cdpr گفت:

            اصلا فرض کن دو سال دیگه بساط سخت افزار جمع میشه تولید کنسول ها متوقف میشه انویدیا و اینتل و amd هم دیگه فقط برای سرورهای ابری و سایر کارهای غیرگیمینگ سخت افزار میسازن همه مردم جهان به اینترنت با کیفیت و پرسرعت و باثبات مجهز میشن سونی هم از اژور مایکروسافت استغاده میکنه خب مرد مومن این چه ربطی به حرفای من داره من دارم میگم سونی قصد نداره بازیهاشو روز عرضه روی سرویس ده دلاری بیاره برعکس میخواد بازیهاشو روز عرضه هفتاد دلار به فناش بفروشه حالا چه کنسول باشه چه ابری برعکس مایکروسافت که سیاستش فروش سرویسه . روزی هم که سخت افزار حذف بشه هم سخت افزار کنسولی حذف میشه هم سخت افزار پیسی و دیگه این پلتفرما به صورت سخت افزاری بازی براشون ریلیز نمیشه اون موقع دیگه معنای انحصاری به طور کامل از بین میره و همه برابر هستند فقط اونی که اینترنت با کیفیت تر و پرسرعت تر و با ثبات تر داره کیفیت بیشتری هم دریافت میکنه ما هم با اینترنت ملی ۸k و ۳۶۰ فریم بازی میکنیم دیگه شما که اینقدر علاقه به حذف سخت افزار دارید آینده اینترنت ایرانو نمیبینید که قراره چه بلایی سرش بیاد

            farshadxSackboy
            • farshadx گفت:

              خیلی کامنتت جالب هست
              سونی بخواد هم نمیتونه تو حالت استریم ۷۰ دلار بگیره
              شما نگاه کن به تک تک شرکتهایی که دارن بازی استیریم میکنن
              همه به شکل سرویس دارن این کارو انجام میدن
              بعد سونی بیاد ۷۰ دلار هر بازی رو استریم کنه؟!!! اونم زمانی که دیگه سخت افزار کنسولی وجود نداره؟! خودت خندت نمیگیره؟! اصلآ کجا گفتن چنین هدفی دارن؟!
              عزیز اسم این سرویس و استریم چیه؟! سرویس و استریم گیمینگ
              pc به جز گیم کلی کاربرد داره و هیچ وقت حذف نخواهد شد از این اتفاق خیالت رو راحت کنم شرکتهایی مثل اینتل و amd از الآ رود مپ ساخت سخت افزارشون برای ۱۰ سال دیگه رو ترسیم کردن
              پیشرفت تکنولوژی هیچ ربطی به ما نداره ما جزو بازار جهانی نیستم جلوش رو هم نمیتونیم بگیریم با مخالفت باهاش
              حتی کشورهای دیگه هم نمیتونن چنین کاری کنن
              حالا این که کشور ما عقب مانده مقصرش نه سونی نه ماکرو مقصرش خودمونیم
              خلاصه که این واقعیتی هست که داره اتفاق میوفته چه کشور ما بتونه باهاش پیش بیاد چه نتونه این اتفاق میوفته

      • Nietj گفت:

        برا کی داری توضیح میدی داش یکی نخواد بفهمه تفنگم بزاری رو سرش نمیفهمه 😐

        farshadxSackboy
  • leftovers گفت:

    کجا خوندم درصد عزیزانی که بازی های کنسول رو رو پی سی بازی کردند رفتن کنسول خریدن.صبور باشید نتیجه رو خواهیم دید

    Hard gamerآرین
  • آرین گفت:

    سلام
    خیلی‌ها PCباز بودن و بخاطر انحصاری‌ها و… PC رو ول نکردند پس مطمئنا هم خیلی‌ها بخاطر همین انحصاری‌ها و… نمیان کنسول رو ول کنن و بچسبن به PC.

    Sackboy
  • Black Knight گفت:

    سونی طبیعتا تمامی بازی هاش رو برای PC عرضه میکنه این یه حقیقته
    ولی اینکه بخواد روز عرضه بده یا نه هنوز به نظرم جای بحث داره
    چون باید منطقی نگاه بکنیم سونی براش فروش کنسول اهمیت زیادی داره و از همین راه درآمد های مختلفی بدست میاره از فروش سرویس هایی مثل PS Plus و PS Now بگیر تا در صد فروش بازی های مولتی پلتفرم رو استور PS و غیره
    ولی اگه بخواد بازی هاش رو روز عرضه بیاره نه تنها از این چیز ها محروم میشه بلکه حتی باید ۳۰ درصد به استیم بده که رسما براش ضرره درحالیکه قبلا تو استور خودش رسما هیچ ضرری نمیکرد از این لحاظ
    شخصا نظرم این بازی های سونی همونطور که هالست و رایان و بقیه گفتن بعد از یه زمانی برای PC عرضه میشن
    به هر حال این نظر شخصیه منه

    witcher_cdprSackboyHunt Showdown
  • Sackboy گفت:

    تمام تحلیل هایی که مطرح شد، در رابطه با مزایای عرضه ی عناوین انحصاری روی PC بود. اما نویسنده حتی یک نکته هم از مزایای عرضه ی همزمان روی PC اشاره نکرده!
    ضمن این که تمام موارد سود آوری که برای سونی نام بردید، به شرطیه که کنسولش فروش بره. وگرنه کسی که پلی استیشن نخره، نه پلی استیشن پلاس می‌خواد، نه پول خرید بسته‌ی الحاقی و خرید درون برنامه ایش می‌ره تو جیب سونی. چون از استور سونی نمی‌خره.
    بنابراین (خصوصا با توجه به خروجی فنی قوی تر روی PC)، سونی کماکان باید مزایای خرید سخت افزارش رو حفظ کنه تا درآمدش لطمه نبینه. یکی از این مزایا همون عرضه ی زودتره. ضمنا قیاس کروسافت با سونی در این زمینه ما رو به اشتباه می‌ندازه. شرایط و مدل درآمدی این دو شرکت یکسان نیست که بگیم اگر یکی این کارو کرد و جواب داد پس اون یکی هم باید همین کارو بکنه!

    witcher_cdpr
    • Sackboy گفت:

      در واقع سونی اگر می‌خواست بازیاشو همزمان روی PC عرضه کنه، باید استور خودشو می‌زد و یه اکوسیستم کامل روی PC ارائه می‌داد که سایر منابع درآمدیشو هم بتونه روی PC بیاره. وگرنه در شرایط فعلی که فروش بازی ها روی PC درآمد جانبی و دومینو وار نداره، به نفعشه که محتوای PC رو با تاخیر عرضه کنه تا بتونه از اکوسیستمی که فقط روی سخت افزار خودش کار می‌کنه هم درآمدی داشته باشه.

      PC Gamerwitcher_cdpr
  • Romantic گفت:

    اگه اینطور پیش بره من‌ خودم کامپیوتر و ترجیح میدم اینجوری هم بازی های پلی استیشن و دارم و هم ایکس باکس و کلی بازی دیگه و کنسول و میفروشم کارت گرافیک بهتری میگیرم

    PC Gamer
  • Armageddon گفت:

    من که فقط رو پیسی بازی میکنم پولشم ندارم که برم یه کنسول بخرم برای انحصاری هاش با این که منم دلم last بازی کنم ولی وقتی ندارمش خودم و درگیرش نمیکنم ولی خوب نمیگم xbox اخه ps فلانه یا هر چی. از قدیم گفتن شد شد نشد ولش کن
    به قول شاعر (خودم) که میگه:
    ندارم من تعصب روی PS ….. و حتی رو XBOX سری اکس

آیا عرضه همزمان عناوین انحصاری پلی استیشن روی PC منطقی است