تحلیل: فروش ایکس باکس سری ایکس و اس به ۸ میلیون واحد رسید؛ سرویس گیم پس بیش از ۲۰ میلیون مشترک دارد
با استناد به تحلیلها، تاکنون ۸ میلیون کنسول ایکس باکس سری ایکس و سری اس به فروش رسیده و تعداد مشترکین سرویس گیم پس نیز از مرز ۲۰ میلیون کاربر عبور کرده است.
اخیراً آقای دنیل احمد (Daniel Ahmad) به عنوان یکی از سرشناسترین تحلیلگران صنعت بازیهای ویدیویی و عضوی از مرجع Niko Partners، آمار و ارقامی پیرامون کاربران سرویس گیم پس و فروش کنسولهای نسل نهمی شرکت مایکروسافت یعنی ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس منتشر کرد.
وی با توجه به این که گزارشهای مالی اخیر شرکت مایکروسافت اشارهای به ریز جزئیات و آمارها نداشت، با استفاده از فرمولهای مختلف سعی در تخمین اطلاعات مذکور شده و اطلاعات حاصل شده را طی پستی در توییتر با مخاطبانش به اشتراک گذاشت. وی طی این پست چنین ادعا میکند که تاکنون ۸ میلیون کنسول ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس به فروش رسیده و آمار کاربران سرویس گیم پس نیز از ۲۰ میلیون مشترک گذر کرده است. طبق آخرین اعلامیهی مایکروسافت در ماه ژانویهی سال جاری میلادی، این سرویس ۱۸ میلیون مشترک داشته است و ثبت شدن آمار بیش از ۲۰ میلیون کاربر برای گیم پس چندان عجیب به نظر نمیرسد.
از طرفی دیگر، کنسول پلی استیشن ۵ که همزمان با دو کنسول ایکس باکس سری ایکس و اس روانهی بازار شده بود، طبق آخرین اطلاعات منتشر شده در تاریخ ۶ آبان سال جاری، آمار فروشی معادل ۱۳.۴ میلیون واحد را به ثبت رسانده است. در مجموع، اگر تحلیلهای دنیل احمد را معتبر قلمداد کنیم و حتی با وجود اختلاف ۵ تا ۶ میلیون واحدی در آمار فروش کنسولهای نسل هشتمی و نهمی پلی استیشن و ایکس باکس، این آمار نشاندهندهی موفقیت چشمگیر ایکس باکس خواهد بود؛ چرا که کمتر کسی گمان میکرد که کنسولهای نسل نهمی ایکس باکس با توجه به سوابق این برند در نسل هشتم بتوانند طی کمتر از یک سال حدود ۸ میلیون نسخه فروش داشته باشند.
فروش کنسولهای ایکس باکس سری ایکس و اس به بیش از ۸ میلیون واحد رسیده است. (تخمین)
تعداد مشترکین سرویس گیم پس به بیش از ۲۰ میلیون کاربر رسیده است. (تخمین)
نکتهی اول: همچنان مشکل کمبود قطعات کنسولهای ایکس باکس وجود دارد.
نکتهی دوم: هنوز محتوایی برای این کنسول عرضه نشده است + انتشار Halo باعث رشد تصاعدی آمار فروش کنسولها خواهد شد.
— دنیل احمد (@ZhugeEX) 27 اکتبر ۲۰۲۱
علاوه بر این، شرکت مایکروسافت در خلاصهی عملکرد مالی خود چنین ادعا میکرد که تقاضا برای خرید کنسولهای ایکس باکس سری ایکس و اس در سه ماههی اخیر حدود ۱۶۶ درصد افزایش یافته است. همچنین، این شرکت بدون این که به عدد خاصی اشاره کند، اظهار داشت که تعداد مشترکین سرویس گیم پس رشد داشته است. بخش بازیهای ویدیویی مایکروسافت یعنی ایکس باکس در سه ماههی اخیر حدود ۳.۶ میلیارد دلار درآمدزایی داشته است که این آمار رکورد جدیدی در تاریخ این برند محسوب میشود. ساتیا نادلا (Satya Nadella)، به عنوان مدیر عامل شرکت مایکروسافت طی مصاحبهای این موضوع را تایید کرد و خبر از رشد بیسابقهی درآمدزایی ایکس باکس داد.
وی که عمدتاً در مورد ایکس باکس و به طور کلی صنعت بازیهای ویدیویی صحبتی نمیکند، افزود که انتشار چند بازی مهم از جمله Halo Infinite و Forza Horizon 5 و همچنین گسترش محبوبیت سرویس گیم پس باعث خواهند شد که این موفقیت چشمگیرتر شود. نادلا همچنین دربارهی تعدادی از توسعهدهندگان و بازیها از جمله Bungie (Destiny) و Krafton (PUBG) که از خدمات Azure شرکت مایکروسافت استفاده میکنند نیز صحبتهایی به عمل آورد.
در مجموع، عظمت شرکت مایکروسافت بر کسی پوشیده نیست و این ابرهولدینگ امریکایی با پشت سر گذاشتن شرکت اپل، با ارزشی معادل ۲.۴۵ تریلیون دلار به ارزشمندترین شرکت دنیا تبدیل شد. در نقطهی مقابل، بخش سرگرمی مایکروسافت تنها عضو کوچکی از این شرکت است. جالب است بدانید که شرکت مایکروسافت در سه ماههی اخیر حدود ۴۵.۳ میلیارد دلار درآمدزایی (۲۰.۵ میلیارد دلار سود خالص) داشته که تنها ۳.۶ میلیارد دلار آن سهم ایکس باکس بوده است؛ ایکس باکسی که در این برههی زمانی رکورد درآمدزایی تاریخ خود را شکسته است.
همچنین، رشد ۲۲ درصدی درآمدهای مایکروسافت در سه ماهی اخیر، تبدیل شدن این شرکت به ارزشمندترین شرکت دنیا و رکوردشکنی ایکس باکس و گیم پس باعث شدند تا فیل اسپنسر (Phil Spencer) به عنوان رئیس ایکس باکس مجدداً پیرامون خرید استودیوهای جدید اظهار نظر کند. وی چنین اظهار داشت که کار مایکروسافت به اتمام نرسیده و هر گاه استودیویی را مناسب و مفید برای ایکس باکس تلقی کند، آن را خریداری خواهد کرد.
پر بحثترینها
- تریلر معرفی بازی جدید ناتی داگ، Intergalactic، روی کانال پلی استیشن بیش از ۲۳ هزار دیسلایک دریافت کرده است
- اولین اطلاعات از بازی جدید ناتی داگ، Intergalactic: The Heretic Prophet، منتشر شد
- Astro Bot بهترین بازی سال شد؛ فهرست کامل برندگان The Game Awards 2024
- ناتی داگ از بازی جدید خود به نام Intergalactic: The Heretic Prophet رونمایی کرد
- رسمی: سونی تایید کرد که قصد دارد شرکت مادر FromSoftware را خریداری کند
- ناتی داگ بازی Intergalactic: The Heretic Prophet را با الهام از Akira و Cowboy Bebop توسعه میدهد + اطلاعاتی از مضامین داستانی و بازیگران
- ۱۰۰ بازی برتر در تمام تاریخ پلی استیشن
- نقد و بررسی بازی Indiana Jones and the Great Circle
- Black Myth: Wukong و Elden Ring: Shadow of the Erdtree در فینال رایگیری مردمی The Game Awards
- تریلرهای جدیدی از مبارزات Assassin’s Creed Shadows منتشر شدند
نظرات
باتوجه به این که فرست پارتی عرضه نکرده این رقم برای فروش کنسول فوق العادس
و گیم پس هم بنظرم توی این دوماه که فورزا هورایزن پنج و هیلو اینفینیت میان تا ۳۰ رو برسه
تمام موجودیش به فروش رفته, چه ربطی به فرست پارتی داره؟
اگر کمبود تراشه و کمبود کنسول تموم بشه و تعداد کنسول ها زیاد بشه در کنار عرضه ی بازیای بزرگ مایکرو (غیر از فورتزا و هیلو) از جمله بهترین rpg ها و بهترین شوتر ها در کنار اکشن ادونچرای نینجا تئوری و اینیشیتیو و مشین گیمز و کوالیشن و …، من آینده ی روشنی برای مایکروسافت و کنسول ایکس باکس میبینم.
مطمئنم فروش ایکس باکس در نسل نهم در سال های ۲۰۲۶ و ۲۰۲۵ زیاد میشه.
.
راستی جناب ثرد پارتی های عالی هم برای ایکس باکس داریم. شایعشون رو شنیدیم.
مثلا یکیش مربوط میشه به یک rpg که گروه هیپ هاپ هم رو موسیقیش کار میکنه.
استارفیلد بیاد فروشش کم میشه 😉
چقدر تو سمی هستی پسر 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
انفجار مغز ها 🤯🤓🤓🤓🤓🤓
ازت خوشم میاد😂
فشار خوردنت نسل نهمیه
از کجا پیدات شد؟
سیاره ی مریخ رو میبینی؟🪐🌑🌕
😂😂😂 پروفایل هاتون جالبه
در استارفیلد به این سیاره فرود خواهیم امد.
بچه جان
تو درس نداری؟!
کامنتای قبلیشو نگاه کنید با خانواده بخندید😂👍
هر چی مشکله سر این تراشه ها کمبود کنسول هاس
ولی سری ایکس همراه یه گیم پس دوونه کنندست نمیشه ازش گذشت از اونور هم سونی بازیهای شاهکار میده خیلی سخته 😂
مشکل اینجاست شما به دید مقایسه با ps کامنتمو میخونی
من کاری با ps ندارم مگه از ps حرفی زدم؟🤨
خب بله اونم کمبود تراشه داره.😂
.
بعد هم جدا از این مقایسه بازیای مایکرو رو هم گفتم.
مایکرو در نسل هشت چیزی جز همین فورتزا و هیلو و گیرز نداشته ولی الان شوتر ها و rpg های به شدت زیادی داره حتی استدیو هایی برای اکشن ادونچر داره که کامنتم بهشون اشاره کردم.
فعلا اولشه باید همین استدیو ها بازی بدن، که بازیاشون از ۲۰۲۲ و همین اواخر ۲۰۲۱ شروع میشه. حتی باید چند سال هم بگذره. مایکرو فعلا تازه شروع کرده.
در مورد مقایسه هم باید بگم قابل مقایسه نیستن چرا؟
وقتی سونی روز عرضه به پیسی بازیاشو داد بیا میزان فروش رو حساب کن😂
بنظر من مایکرو که همزمان واسه پیسی هم میده در کنار اینکه هیچ بازی در نسل ۹ فعلا نداده و همچنین نسل هشت واقعا بازیاش کم بوده نسبت به الان و ناموفق بود، همین ۸ میلیون هم واسش واقعا عالیه.
.
هیت کنید و با ویچر باهم لذت ببرید
چرا اینو میگم؟ چون خیلی جا ها جار زدید که میکامی ممد رضاس و حسن و حسینه.😂
شما تشریف ببر هیلو رو هیت کن. همین مکفیه
درود بر مایکروسافت و ایکس باکس 🤚🏻
بی نظیره
اینکه ۸ میلیون فروخته شده هیچ ربطی به فرست پارتی نداره ماکروسافت فن بوی های دو آتیشه داره که نسل قبل که هر سال لیست آرزو ها مینوشتن و بعد میدیدن باز سرشون کلاه رفته باز از ماکروسافت دفاع میکردن
همچین فن هایی که اگر کنسول ایکس باکس ۱۰۰۰۰ دلار بشه
گیم پس نداشته باشه
فرست پارتی نداشته باشه
بازی ها رو ۲۴۰ پی هم اجرا کنه باز کنسول سونی نمیخرن میرن کسنول ایکس باکس میخرن
درود بر فشاری شدن تو
امید داریم با عرضه ی هیلو فشاری تر بشی جوانمرد🤚🏻
داداش لطفا آبروی ما طرفدارای ps رو نگه دار من خودم خجالت میکشم اینجوری بن بوی های سونی کامنت میدن
چه قدر آدم علاف و بیکار می تونه باشه.ps5 بهترین کنسوله.برو با آرزوی خریدنش خوش باش
نظرم من هم همینه با اینکه هنوز انحصاری نداشته نسل نهم ایکس باکس واقعا فروشش فوقالعاده بوده
نشون میده سوریس دهی چقدر مهم هست و سونی باید بفکر باشه
به نظرتون سری اس و اکس هر کدوم چند واحد فروختن؟
آمار مشخصی نیست، با استناد به فروش در ژاپن تو سه ماهه اخیر (که معتبر نمیتونه باشه البته) حدود ۳۵ تا ۴۵ درصد سری اس و باقی سری ایکس
پ.ن: دوستان نویسنده ها حق تایید یا رد کامنت ندارن (برای بار Nام)
🌷🌷.
آقای مناف زاده شما مهربون بودی چه خشن شدی 😀 البته حق داری بعضیا انقدر یه جملرو تکرار میکنن اعصاب آدمو خراب میکنن
تقاضا برای سری ایکس خیلی بیشتر از سری اس هست.
از قیمتشون هم میشه اینو تشخیص داد. الان سری اس تقریبا هیچ حباب قیمتی نداره ولی سری ایکس وضع حباب قیمتش تقریبا شیبه ps5
🌺👍👍.
منتظرم ببینم نظر هیترای مایکی در این خصوص چیه
با توجه به اینکه تمام موجودی یکس باکس سری ایکس و اس بفروش رسیده یعنی فقط ۸ میلیون تولید کرده بود؟ چون تقاضا برا هر ۲ مدل ایکس باکس خیلی بیشتر از این اعداده و کمبود تولید تنها دلیل جلوگیری از فروششه
به نظر شخص بنده مایکروسافت خیال نمیکرد حتی با کمبود روبرو شه، مثل اینکه خودشونم از این آمار فروش شکه شدن!
ما هم شدیم البته.
همه شوکه شدن 🙂
اما به شخصه امار دنیل احمد رو قبول ندارم
اصلآ بیس امارش به نظرم اشتباه هست
مخصوصآ فروش کنسول چون خود ماکرو امار نداده و همه اش حدس و گمان هست
واسه کاربرای گیم پس حداقل یک امار رسمی داریم ولی به نظرم ۲۰ میلیون هم کمه چون اخرین امار اگر دست بگم چند ماه قبل از E3 دادن که ۱۸ میلیون بود
اسپم )
اقایون بی جنبه این اکانت دیسکورد منه دسترسی ندارم به سرور ادم کنین
Missty Chief#704
Missty Chief#7040 اصلاح لطفا نویسنده ۰ تایپ نشد
رضا ویچر لو رفتی
سلام خدمت آقای چمنی
طی صحبتهایی که خصوصی کردیم، گفتم مواردی رو گوشزد کنم که باقی دوستانم در جریان باشن
طی گفتهی منبع خبر یعنی سایت گیم اسپات (GameSpot):
Microsoft is a gigantic company and gaming is just one segment. Overall, Microsoft posted revenue of $45.3 billion (+22%) for the quarter ended September 30. In terms of income, Microsoft made a profit of $20.5 billion.
و اینم در مورد درآمد زایی :
Microsoft’s gaming division had revenue of $3.6 billion for the July-September quarter, which was the biggest July-September quarter in the company’s history for Xbox.
که البته طبعاً ممکنه تفسیر بد به جا آورده بشه از این اعداد و ارقام و گفتهی شما هم در زمینهی برداشت مشکل برخورده باشه؛ ولو اینکه لینک شرکت مایکروسافت رو دادین. اگر سری به لینک زده بشه جزئیات مشخصه.
پی اس فایو ۱۳ میلیون هم رد کرد
مایکروسافت با دو تا کنسول هنوز به ۱۰ میلیون هم نرسیده😂
مایکروسافت دوتا کنسول داره پلی استیشن هم دوتا.
اگه سخته شمردنش بگو بیشتر توضیح بدم😄
دو تا کنسول سونی سخت افزار و حافظشون زمین تا آسمون با هم فرق نداره😂
این یکی از همون عزیزانیه ک منتظر واکنشش بودم😑🤣
عجیبه تا حالا amiram نیومده هیت کنه یکم بخندیم
1_جوجه رو اخرای پاییز می شمارن
2_هنوز انحصاریای خاصش عرضه نشدن
3_دیگه کلا فن بویای سایت چه پلی استیشن چه ایکس باکس در ….شر گویی خیلی پیشرفت کردن
آخر نسل که Ps5 صد میلیون هم رد کرده
مایکروسافت هم تازه به ۶۰ میلیون رسیده نهایتا
بیچاره حتی سونی فنا هم دیگه لایکت نمیکنن 😔
چیشد اینجوری شدی؟ واقعا دلم برات سوخت
ویچر و امیر و هارد گیمر که لایکش کردن😂
بعد ویچر میاد میگه همه شینجی میکامیه کلا شینجی میکامی همه ی سایته.
خودشم به هیت لایک میده.
اقای چمنی عزیز تو گزارشی که لینک کردید نوشته
“”Revenue increased $1.2 billion or 9%”” اینجا increased به معنای افزایش هست نه کل
1.۲ میلیارد افزایش پیدا کرده
منم تو تیوت رقم ۳.۶ میلیارد دلار رو خوندم و فکر میکنم درست باشه
هنوز بازی های نیومده ولی خوب داره پلی استیشن رو دنبال میکنه
ولی این مشکلات ساخت کنسوله که باعث شده کنسول ها کم بفروشنند
قطعا تو این نسل کنسول های Xbox با فروش بالایی رو در رو خواهند شد
خبر خوشحال کننده ای هستش
خیلی جالبه اگر تو بازی های ماکروسافت تعداد موزهای چیده شده بشه ۱۰ میلیون سریع ماکروسافت میاد میگه
ولی وقتی بحث آمار فروشش میشه آمار نمیده تا تحلیل گرها و فن بوی ها براش آمار رو بالا ببرن 🙂
خب حقیقت اینکه با وجود خرید بتسدا و گیم پس و ۱۲ ترافلافل هنوز زیر سونی هستش براشون سخته
شما یک پیام بازرگانی بیش نیستی
مایکرو هیچوقت آمار فروش رسمی نداده
همون Xbox 360 هم بنظر میاد تخمین باشه چون تو سایت های مختلف تعداد مختلف نوشتن!
یه جا نوشته ۸۴ میلیون یه جا ۸۵ یه جا ۸۵.۵
حتی تا نود میلیون دستگاه هم دیدم
جالبه که مایکروسافت بدون عرضه محصول خاصی ارزشش از اپل بیشتر شده
بدون عرضه هیچ بازی aaa اختصاصی تا این لحظه
با توجه به اینکه تمرکز کردن روی تولید دو محصول متفاوت کمی سخت تره
و همچنین راضی نگه داشتن عده کثیری از مردم که کنسول های قدیم و جدید رو خریدن ،در سرویس گیم پس ،باز هم بدون عرضه گیم نسل نهمی اختصاصی
خداییش هم از لحاظ فروش سخت افزار خوب عمل کرده و هم از لحاظ جذب ممبر برای سرویس گیمینگش ….
خرید بتسدا واقعا یک وزنه بود ، البته عملکرد گیم پس هم عالی بوده تا این لحظه ، اشتباهاتی هم این وسط بودن که مردم رو عصبانی کردن (مثل نمایش هیلو سال قبل)
اما e3 خوب ، نمایش فورزا ، نمایش مولتی عالی هیلو و دورنمای مثبت گیم پس (که از این ماه شروع شده، منظور از دور نما برای اول ساله) همه تو جذب گیمرها کمک کردن
یه چیزی هم که به نظر من تاثیر داره ،اینکه فیل اسپنسر واقعا خوب صحبت میکنه ،چجوری بیان کنم ،خیلی محکم و جدی و با صلابت در مورد اهدافش صحبت میکنه ، …. به نظرم این خیلی تاثیر میذاره …
تقریبا هرکسی از آینده کارای ایکس باکس اطلاع داره و میتونه بگه مثلا سال بعد چه کاری میکنن یا چه بازی میسازن و غیره ، چون هدف ایکس باکس کاملا واضحه ….
اما در مورد آمار و ارقام ممبرهای گیم پس ،تقریبا همه میدونن دور و بر ۲۰ میلیون اعضا داره ، اما چرا عدد دقیق اعلام نمیشه ؟! به نظر من یه حالت استراتژیک داره این اعلام کردن ،شاید نمیخوان تا به عدد مشخصی نرسیدن چیزی رو اعلام نکنن تا رقبا فعلا وارد این بستر نشن ، یه فرجه ایی چیزی برای خودشون بمونه ….
با این روند آینده روشنه و من موفقیت رو میبینم برای برند محبوبم مایکروسافت ….
واقعا متوجه نمی شم تعداد فروش کنسول یه شرکت چه ربطی به گیمر ها داره؟ چه تاثیری تو تجربه گیمینگشون داره؟ اصلا سونی سیصد میلیون ps5 بفروشه،چه فرقی برای گیمره ps داره یا مایکروسافت یک میلیون xbox series بفروشه،چه فرقی برا گیمر xbox داره که با گیم پس، روز عرضه می تونه کلی بازی رو رایگان بازی کنه.
-در ضمن نمی دونم چرا فهمیدن این مساله که اولویت مایکروسافت تعداد فروش کنسول نیست،برای بعضی دوستان این قدر سخته.اگه براش آمار فروش کنسول مهم بود همه بازی هاشو روز عرضه رو pc نمی داد.