نظر منتقدان در مورد فیلم Army of Thieves - گیمفا
نظر منتقدان در مورد فیلم Army of Thieves - گیمفا
نظر منتقدان در مورد فیلم Army of Thieves - گیمفا
نظر منتقدان در مورد فیلم Army of Thieves - گیمفا

نظر منتقدان در مورد فیلم Army of Thieves

علی محمدپناه
۱۵:۵۸ ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
فیلم army of thieves

فیلم Army of Thieves پیش‌درآمد فیلم Army of the Dead، توانسته تا عملکرد نسبتا خوبی از نظر منتقدان داشته باشد.

فیلم ارتش دزدان (Army of Thieves)، اثری در ژانر سرقت به کارگردانی ماتیاس شوایگهوفر (Matthias Schweighöfer) است. فیلم‌نامه فیلم ارتش دزدان را شی هاتن (Shay Hatten) بر اساس داستانی از زک اسنایدر (Zack Snyder) نوشته است. این فیلم، پیش‌درآمدی برای فیلم ارتش مردگان (Army of the Dead) است و دومین فیلم در این مجموعه به شمار می‌رود.

فیلم ارتش دزدان با بازی ماتیاس شوایگهوفر در نقش لودویگ دیتیر، ناتالی امانوئل (Nathalie Emmanuel)، روبی او فی (Ruby O. Fee)، استوارت مارتین (Stuart Martin)، گاز خان (Guz Khan) و جاناتان کوهن (Jonathan Cohen) است. اتفاقات این فیلم حدود شش سال پیش از اتفاقات فیلم ارتش مردگان در جریان است.

فیلم ارتش دزدان توانسته تا نقدهای نسبتا مثبتی از منتقدان دریافت کند اما برخی نقدهای منفی در مورد این فیلم سبب شده تا امتیاز این فیلم در وب سایت راتن تومیتوز، ۷۱ درصد از ۵۱ نقد منتشر شده برای آن باشد. این فیلم از ۲۱ نقد منتشر شده برای آن در وب سایت متاکریتیک، امتیاز ۴۸ را بدست آورده است.

فیلم ارتش مردگان به کارگردانی زک اسنایدر، موفق شده بود تا امتیاز ۶۷ درصد را بدست بیاورد. حال، فیلم ارتش دزدان موفق شده تا با امتیاز ۷۱ درصد، از این فیلم پیشی بگیرد. به لطف حضور ماتیاس شوایگهوفر بر روی صندلی کارگردانی فیلم ارتش دزدان، این فیلم از لحاظ لحن و درون مایه نسبت به فیلم ارتش مردگان متفاوت است.

فیلم ارتش دزدان، یک ترکیب از کمدی، عاشقانه و سرقت است که از دنیای تاریک و خشونت‌آمیز فیلم ارتش مردگان فاصله گرفته است. هر دوی این فیلم‌ها در درون یک جهان قرار دارند و امتیاز منتقدها به آنها تقریبا مشابه به یکدیگر است اما نظر منتقدان راجع این دو فیلم نسبت به یکدیگر متفاوت است.

منتقدان در مورد فیلم ارتش مردگان گفته بودند که این اثر، دارای تکنیک‌های تولید نوآورانه و اکشن زامبی‌محور خوبی است اما بیش از حد طولانی است و سرعت آن متناسب نیست. از سوی دیگر، منتقدان در مورد فیلم ارتش دزدان گفتند که این اثر، دارای شوخ‌طبعی دلپذیر و کاراکترهای سرگرم‌کننده است و پیش‌درآمدی است که برای دیدن آن، لازم نیست تا فیلم ارتش مردگان را دیده یا از آن لذت برده باشید.

با این حال، دیگر منتقدان اظهار داشتند که این فیلم، ایده‌های جدیدی را به ژانر سرقت اضافه نکرده است و به طور کامل، به رابطه عاشقانه کاراکترهای اصلی داستان نمی‌پردازد. علاوه بر این، آنها اظهار داشتند که با وجود داشتن دنیای مشترکی با فیلم ارتش مردگان، چرا ارتباط بسیار کمی بین این دو فیلم وجود دارد.

در ادامه، نظرات برخی از منتقدان برتر جهان در مورد فیلم ارتش دزدان قرار گرفته است.

فیلم army of thieves

«۷۰/۱۰۰ The Hollywood Reporter | منتقد: دیوید رونی»

داستان‌سرایی فیلم ارتش دزدان کمتر پیچیده و سطح بالا است و بیشتر بر روی طنز و شوخ‌طبعی تکیه کرده است اما در هر صورت، این فیلم، یک اثر سرگرم‌کننده و لذت‌بخش به شمار می‌رود.

«۶۷/۱۰۰ IndieWire | منتقد: کیت اربلاند»

ارتش دزدان بسیار خشنود است تا بیش از هر چیز دیگری، بیشتر به دی‌ان‌ای سرقت خود بپردازد. این بدان معنا است که این فیلم دارای سرقت‌های هوشمندانه و منحصربه‌فرد است که شامل صحنه‌های تعقیب و گریز، افشاگری‌های بزرگ و پیچش‌های شوکه‌کننده است.

«۶۰/۱۰۰ The Guardian | منتقد: بنجامین لی»

فیلم ارتش دزدان هیچ تلاشی برای گسترش دنیای خود نمی‌کند و لزوما، یک اثری است که به داستان پس‌زمینه‌ کاراکتری می‌پردازد که در این دنیای سینمایی آینده‌ای نخواهد داشت. ماتیاس شوایگهوفر علاوه بر بازی در این فیلم، کارگردانی آن را در دست دارد و شادی بی‌معنی خودش را با لحنی روشن و نامرتب شناور نگه می‌دارد.

«۶۰/۱۰۰ Variety | منتقد: اوون گیلبرمن»

فیلم ارتش دزدان، از آن دسته فیلم‌های اکشن شاد و خیالی از کمپانی نتفلیکس به شمار می‌رود که در این مورد، داستانی عاشقانه و احساسی در مرکزیت آن قرار گرفته است. هیچ زامبی و اتفاقات مربوط به آن در این فیلم وجود ندارد اما این فیلم، اشاره‌ای به آخرالزمانی زامبی‌محور می‌کند.

«۵۰/۱۰۰ RogerEbert | منتقد: برایان تالریکو»

بیایید امیدوار باشیم که فیلم‌های آینده‌ای که در این مجموعه فیلم ساخته خواهند شد، از فیلم ارتش دزدان درسی گرفته باشند و سعی کنند تا از ایده‌هایی جدید برای بهتر کردن خود بهره ببرند.

«۵۰/۱۰۰ CNN | منتقد: برایان لوری»

جدا از نقش‌آفرینی ناتالی امانوئل در این فیلم که توانسته تا کاملا بدرخشد، فیلم ارتش دزدان چیز قابل توجهی دیگری را به شما ارائه نمی‌کند و تنها باعث تلف شدن وقت شما می‌شود.

«۵۰/۱۰۰ The Playlist | منتقد: نیک الن»

کمپانی نتفلیکس قصد ساخت پیش‌درآمدی برای فیلم ارتش مردگان داشته است و این وظیفه را بر دوش یک نویسنده، کارگردان و نویسنده قرار داده است که دارای جذبه خاص و جالب توجهی است. در هر صورت، این پروژه می‌توانست تا بهتر و سرگرم‌کننده‌تر باشد.

«۳۰/۱۰۰ Polygon | منتقد: رابرت دنیلز»

این پیش‌درآمد با بازی و کارگردانی ماتیاس شوایگهوفر در ارائه هیجان و جذابیتی همانند فیلم ارتش مردگان به کارگردانی زک اسنایدر شکست می‌خورد. سرقت‌های درون فیلم چندان هیجان‌انگیز نیستند و در نهایت نیز، فیلم از دست یافتن به بلندپروازی‌های خود باز می‌ماند.

P.morgan 𔓙meysambalinerd

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نظر منتقدان در مورد فیلم Army of Thieves - گیمفا
نظر منتقدان در مورد فیلم Army of Thieves - گیمفا
نظر منتقدان در مورد فیلم Army of Thieves - گیمفا
نظر منتقدان در مورد فیلم Army of Thieves - گیمفا
نظر منتقدان در مورد فیلم Army of Thieves - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نظر منتقدان در مورد فیلم Army of Thieves - گیمفا
نظر منتقدان در مورد فیلم Army of Thieves - گیمفا