رقابت نادرست سریال Wheel of Time با سریال بازی تاج و تخت - گیمفا
رقابت نادرست سریال Wheel of Time با سریال بازی تاج و تخت - گیمفا
رقابت نادرست سریال Wheel of Time با سریال بازی تاج و تخت - گیمفا
رقابت نادرست سریال Wheel of Time با سریال بازی تاج و تخت - گیمفا

رقابت نادرست سریال Wheel of Time با سریال بازی تاج و تخت

علی محمدپناه
۲۱:۰۰ ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
سریال wheel of time با سریال بازی تاج و تخت

سریال Wheel of Time نمی‌تواند با سریال بازی تاج و تخت رقابت کند و اصلا نباید برای انجام این کار تلاش بکند.

سریال بازی تاج و تخت (Game of Thrones)، انتظارات از ژانر فانتزی را بسیار بالا برده است. در همین راستا، سریال چرخ زمان (Wheel of Time) در مقایسه با این سریال، احساس بی‌روح و از مد افتاده بودن را خواهد داشت.

سریال جاه‌طلبانه کمپانی آمازون یعنی سریال چرخ زمان، قرار است از تاریخ ۱۹ نوامبر سال جاری میلادی از سرویس آنلاین آمازون پرایم پخش شود و بدون شک، از همان ابتدا به شیوه‌ای ناعادلانه و نامطلوب با سریال بازی تاج و تخت مقایسه خواهد شد. البته باید توجه داشت که شباهت‌هایی میان این دو سریال وجود دارد.

هر دو سریال بر اساس مجموعه کتاب‌هایی ساخته شدند که انتشار آنها از دهه ۹۰ میلادی شروع شده است. اولین کتاب از مجموعه کتاب‌های چرخ زمان چند سال قبل از اولین کتاب از مجموعه کتاب‌های نغمه یخ و آتش (A Song of Ice and Fire) نوشته جورج آر آر مارتین (George R. R. Martin) منتشر شده است.

سریال چرخ زمان wheel of time

از همین رو و با توجه به تاثیر فرهنگی عظیم و گسترده سریال بازی تاج و تخت، سریال چرخ زمان همانند یک تقلید بی‌روح و ضعیف جلوه خواهد کرد. سریال چرخ زمان بر اساس مجموعه کتابی شامل چهارده کتاب است. کتاب‌های ابتدایی این مجموعه کتاب توسط رابرت جردن (Robert Jordan) نوشته شده است.

پس از مرگ جردن، نویسنده برتر ژانر فانتزی، برندون ساندرسون (Brandon Sanderson)، این مجموعه کتاب را به پایان رسانده است. مجموعه کتاب‌های چرخ زمان دارای ساختاری مناسب، دنیایی جذاب و کاراکترهایی خارق‌العاده است که سبب شده تا این مجموعه همیشه در لیست پرفروش‌ترین رمان‌ها حضور داشته باشد.

موفقیت این مجموعه کتاب تا حدی ادامه داشت که به یکی از پر فروش‌ترین کتاب‌ها از زمان مجموعه کتاب ارباب حلقه‌ها (Lord of the Rings) تبدیل شده بود. شایعه شده که فصل اول سریال چرخ زمان حتی داستان اولین کتاب را هم پوشش نخواهد داد. از همین رو، کسانی که با سریال بازی تاج و تخت به دنیای سریال‌های فانتزی وارد شدند، ممکن است با این سریال جدید مشکل داشته باشند.

یکی از انتظارات از سریال چرخ زمان، این است که همانند سریال بازی تاج و تخت باشد. سریال بازی تاج و تخت دارای ترکیب خاصی شامل جنجال، خیانت و خشونت است. همین ترکیب سبب شده بود تا حتی بینندگانی که به ژانر فانتزی علاقه‌مند نیستند، درگیر این سریال و داستان آن شوند.

سریال چرخ زمان wheel of time

از آنجا که سریال چرخ زمان، یک حماسه فانتزی سنتی است، این احتمال وجود دارد که این سریال از لحاظ مقایسه‌های قسمت به قسمت، بی‌روح احساس شود. علاوه بر این، سریال چرخ زمان بدون عناصر فانتزی خود، سفر قهرمانانه مرسوم‌تری را به تصویر می‌کشد که شیوه آن به مجموعه ارباب حلقه‌ها نزدیک‌تر است. سریال بازی تاج و تخت هیچ وقت از نشان دادن جنبه‌های تاریک بشریت طفره نرفته است و سریال چرخ زمان قادر نیست تا همانند سریال بازی تاج و تخت عمل کند.

البته نباید فراموش کرد که مجموعه کتاب چرخ زمان شامل عناصری همچون نبردهای بزرگ، مرگ‌های اندوهناک و شگفتی‌های بسیار است و مطمئنا دلیلی وجود داشته است که این مجموعه کتاب قرار است تبدیل به یک سریال بزرگ شود. با این حال، حتی فصل‌های آینده سریال چرخ زمان هم قادر نخواهد بود تا با شوک رویدادهای ارائه شده در وستروس رقابت کند.

سریال چرخ زمان قرار است سبک و ساختار مرسوم خود را حفظ کند و از همین رو، زمان بیشتری را صرف آماده‌سازی رویدادهای بزرگ خواهد کرد و آنها را بلافاصله ارائه نخواهد کرد. علاوه بر این، توسعه دادن کاراکترها و داستان آن برای این سریال نسبت به پیچش‌ها و اتفاقات شوکه‌کننده در اولویت بالاتری قرار دارد.

بینندگانی که قصد دارند تا سریال چرخ زمان را به عنوان جایگزینی برای سریال بازی تاج و تخت تماشا کنند، مطمئنا ناامید خواهند شد. علاوه بر این، مقایسه سریال چرخ زمان با سریال بازی تاج و تخت، به این سریال ضربه خواهد زد. در طی مجموعه کتاب‌های چرخ زمان، کاراکترهای اصلی در طی مسیر خود، رویدادها و اتفاقات زیادی را تجربه می‌کنند و همین سبب می‌شود تا آنها در طی داستان رشد کنند.

سریال چرخ زمان wheel of time

از همین رو، یکی از نقاط قوت سریال چرخ زمان، احتمالا توجه آن به توسعه کاراکترها و داستان آنها خواهد بود و مقایسه این سریال با سریال بازی تاج و تخت، باعث خواهد شد که این نقطه قوت تضعیف شود. با اینکه مجموعه کتاب چرخ زمان نسبت به دیگر همتایان خود، یک مجموعه کتاب سنتی‌تر و مرسوم‌تر به شمار می‌رود اما همچنان یک مجموعه کتاب دوست‌داشتنی است.

مطمئنا ساخت اقتباس سریالی خوب و وفادار به این مجموعه کتاب، نه تنها سبب جذب طرفداران این مجموعه کتاب خواهد شد بلکه می‌تواند بینندگانی که به ژانر فانتزی علاقه‌مند هستند را نیز جذب کند و به هیجان در بیاورد. اولین کتاب از مجموعه کتاب‌های چرخ زمان، به نام چشم جهان (The Eye of the World) است.

فصل اول سریال چرخ زمان بر اساس این کتاب خواهد بود. چندی پیش تایید شده که فصل اول سریال نسبت به کتاب چشم جهان دارای تغییراتی خواهد بود که یکی از این تغییرات مربوط به رابطه عاشقانه بین کاراکترهای رند و اگوین است. همین تغییرات اندک سبب شده تا برخی نگران شوند.

آنها این احتمال را می‌دهند که سازندگان سریال قصد دارند تا با این تغییرات، این سریال را بیشتر شبیه به سریال بازی تاج و تخت کنند. در هر صورت، برای دیدن اولین فصل از سریال مورد انتظار چرخ زمان باید تا تاریخ ۱۹ نوامبر سال ۲۰۲۱ میلادی صبر کرد. امید می‌رود که این سریال بتواند مسیر خودش را در پیش بگیرد و به جایگاه برجسته‌ای در این ژانر دست یابد.

DARKSIRENP.morgan 𔓙✎﹏ȏṃıԀmeysamb1100Alireza3200Lucciola BalladShougo Makishima

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

رقابت نادرست سریال Wheel of Time با سریال بازی تاج و تخت - گیمفا
رقابت نادرست سریال Wheel of Time با سریال بازی تاج و تخت - گیمفا
رقابت نادرست سریال Wheel of Time با سریال بازی تاج و تخت - گیمفا
رقابت نادرست سریال Wheel of Time با سریال بازی تاج و تخت - گیمفا
رقابت نادرست سریال Wheel of Time با سریال بازی تاج و تخت - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Wild Rage گفت:

    از اول که تریلر رو دیدم مطمئن شدم این سریال قرار نیست به اندازه بازی تاج و تخت پر از خون و تیکه پاره شدن و خلاصه صحنات فوق خشن باشه. فک میکنم بیشتر بخاطر جهان سازیش و شخصیت های مختلف و پلات تویست های جالب باشه که سریال قشنگی بشه.
    من شنیدم داستان یه پروتاگونیست مشخص نداره. یعنی میگن کلی پروتاگونیست هست و تعدادشون به ۴۰ تا هم میرسه. و اینکه داستان دو برگزیده از خوبی و بدی رو روایت میکنه و این چرخه برگزیده ها همینطوری ادامه پیدا میکنه و بعد از مرگ اینا برگزیده های جدید میان و…
    حس میکنم داستان خیلی جالبی داره. کتابش که بین فانتزی دوست ها بسیار بسیار معروفه و جزو برترین فانتزی های تاریخ مینامنش.
    ولی سریالش بهم یه حس عجیبی داده. میترسم که در حد کتاب نباشه

    Bobysad58meysamb1100DanteAlireza3200SMahyarMsm
    • Mahdi Sam گفت:

      کتابش عالیه، هرچند اونقدرا باب طبع من نبود که تا تهش برم بدون ترجمه،
      کلا دید جالبی داره ولی اگه من باشم ترجیح میدم سری drenai saga یا mistborn/stormlight archive یا سری مالازان رو پیشنهاد بدم برای خواندن تا چرخ زمان.

  • S گفت:

    یجور گفتید انگار قراره به یه سریال بد تبدیل بشه
    همین پردازش به شخصیت ها و داستانم میتونه تازگی داشته باشه
    امیدوارم یه اثر موفق بشه. چه بسا که بعد از فصل ۸ گات سریال دیگه ای ندیدم

    1100Alucard64
  • Mnemo3 گفت:

    من هر چی می گردم دلیلی پیدا نمی کنم چرا این سریال باید خوب باشه؟ بودجه‌ش بالاس؟ اگه میشه یه نفر توضیح بده

    Alucard64
  • Kaladin گفت:

    بعضی موقع ها مطالبی در گیمفا میبینم که مجبورم می‌کنه وارد سایت شم تا نظر بدم .
    من نمیدونم این مطلب ترجمه هست یا خودتون نوشتید در کل نویسنده اصلی این مطلب اصلا نمیدونه راجب چی داره حرف میزنه
    “در مقایسه با بازی تاج و تخت بی روح و از مد افتاده ” است ؟
    مخلصتم وقتی کسی مارتین نویسنده بازی تاج و تخت رو اصلا نمی‌شناخت رابرت جردن نویسنده چرخ زمان یه مطلب درباره کتاب بازی تاج و تخت نوشت و گفت این کتاب رو بخونید و تمام توجه ها رو برد سمت اون کتاب . پرت و پلا گفتن هم حدی داره
    هنوز سریال نیومده آخه این مطلب چیه دیگه
    هر گلی یک بویی داره… ویچر بازی تاج و تخت نیست ؛ چرخ زمان هم بازی تاج و تخت نیست. هر کدوم این کتاب ها ویژگی های خاص خودشون رو دارن و باید این رو بدونید که چرخ زمان پدر فانتزی های مدرن نام داده چون تمام کلیشه های قبلی خودش رو شکست و ساختار جدیدی برای ادبیات فانتزی تعریف کرد . خیلی از آثار بزرگ فانتزی که بعد از چرخ زمان منتشر شدن از زیر شنل چرخ زمان و رابرت جردن آمدن بیرون .

    Lucciola Ballad
رقابت نادرست سریال Wheel of Time با سریال بازی تاج و تخت - گیمفا
رقابت نادرست سریال Wheel of Time با سریال بازی تاج و تخت - گیمفا