نظر منتقدان در مورد فیلم Antlers - گیمفا
نظر منتقدان در مورد فیلم Antlers - گیمفا
نظر منتقدان در مورد فیلم Antlers - گیمفا
نظر منتقدان در مورد فیلم Antlers - گیمفا

نظر منتقدان در مورد فیلم Antlers

علی محمدپناه
۲۰:۴۲ ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
فیلم antlers

فیلم Antlers، اثری ترسناک و فراطبیعی است. منتقدان نظرات خود در مورد این فیلم را اعلام کردند.

اسکات کوپر (Scott Cooper)، فیلم انتلرز یا شاخ‌ها (Antlers) را کارگردانی کرده است. این فیلم بر اساس داستانی کوتاه به نام The Quiet Boy ساخته شده است. فیلم‌نامه فیلم انتلرز را نیک آنتوسکا (Nick Antosca) و سی هنری چایسون (C. Henry Chaisson) به همراه اسکات کوپر قلم زده‌اند.

بازیگران فیلم انتلرز شامل کری راسل (Keri Russell)، جسی پلمونز (Jesse Plemons)، جرمی تی توماس (Jeremy T. Thomas)، گراهام گرین (Graham Greene)، اسکات هیز (Scott Haze)، روری کوکرین (Rory Cochrane) و ایمی مادیگان (Amy Madigan) است. گیلرمو دل تورو (Guillermo del Toro) تهیه‌کنندگی این فیلم را در دست دارد.

معلمی به نام جولیا میدوز در مورد یکی از دانش‌آموزان خود نگران می‌شود. او این موضوع را با برادر پلیس خود به نام پاول در جریان می‌گذارد. این دانش‌آموز، پسر جوانی به نام لوکاس ویور است که به طور مخفیانه، موجودی فراطبیعی را در درون خانه خود نگه داشته است.

فیلم انتلرز قرار بود تا در سال ۲۰۲۰ میلادی بر روی پرده سینماها به اکران در بیاید اما به دلیل گسترش ویروس کرونا، اکران آن توسط کمپانی سرچلایت پیکچرز به تعویق افتاد. منتقدان، نظرات متفاوتی در مورد این اثر داشتند. آنها فیلمبرداری این فیلم را ستایش کردند اما اشاره کردند که موضوعات فیلم‌نامه فیلم به خوبی توسعه داده نشده است.

منتقدان اظهار داشتند که فیلم انتلرز برای پیدا کردن تعادلی موفق بین موضوعات استعاره‌ای و ژانر خود مشکل دارد. اما این فیلم به عنوان یک اثر مربوط به موجودات فراطبیعی، دارای فضایی غنی است. فیلم انتلرز با وجود لحن تاریک خود، از نظر زیبایی بسیار درخشان است.

از ۲۵ نقد منتشر شده برای فیلم انتلرز در وب سایت متاکریتیک، این فیلم امتیاز ۵۹ از صد را بدست آورده است. از این نقدها، ۱۲ نقد مثبت، ۱۰ نقد متوسط و ۳ نقد منفی است. در وب سایت راتن تومیتوز، از ۸۹ نقد منتشر شده برای فیلم انتلرز، این فیلم امتیاز ۶۲ درصد را گرفته است.

در ادامه نقدهای برخی از منتقدان برتر جهان در مورد فیلم انتلرز قرار گرفته است.

فیلم antlers

«۹۰/۱۰۰ The Hollywood Reporter | منتقد: جان دیفور»

فیلم انتلرز توانسته تا به عنوان یک اثر هنری ترسناک و همچنین تمثیلی از آسیب‌های اختلاف نسل‌ها، موفق باشد. این فیلم ساخته اسکات کوپر، روند کاری جذاب این کارگردان را ادامه می‌دهد. علاوه بر این، بی‌تردید می‌توان نشان یکی از تهیه‌کنندگان آن یعنی گیلرمو دل تورو را در فیلم دید.

«۸۰/۱۰۰ Variety | منتقد: پیتر دبرو»

چیزی که فیلم انتلرز را به اثری پر از ترس و اضطراب می‌کند، تنش و مکانیزم‌های هولناک و ترس‌آور آن نیست بلکه ترس و اضطرابی است که فیلمساز در درون ذهن کاراکترهای اصلی خود قرار داده است.

«۷۵/۱۰۰ RogerEbert | منتقد: برایان تالریکو»

فیلم انتلرز، اثری خشونت‌آمیز، زننده و سرد است. این فیلم در اغلب اوقات پیوسته نیست و بخش‌های آن به خوبی در کنار یکدیگر قرار نمی‌گیرند. بدون شک احساس می‌شود که این فیلم از احساسات و اشتیاق سازندگان آن به خصوص کارگردان اسکات کوپر و تهیه‌کننده گیلرمو دل تورو نشات گرفته است.

«۷۵/۱۰۰ Washington Post | منتقد: مایکل اوسالیوان»

فیلم انتلرز از قوانین ژانر وحشت پیروی می‌کند و برخی اوقات نیز آنها را منحرف می‌کند. بسیاری از این قوانین آشنا هستند و حتی کلیشه محسوب می‌شوند. فیلم انتلرز، یک فیلم مربوط به موجودات فراطبیعی است اما پایه و اساس آن در درون تراژدی و داستان‌های روزمره قرار دارد.

«۷۰/۱۰۰ IGN | منتقد: رافائل موتامایور»

فیلم انتلرز، اثر ترسناکی رضایت‌بخش، ناراحت‎‌کننده و نسبتا اندوهگین است، به خصوص زمانی که بر روی موجود اصلی داستان تمرکز می‌کند. علاوه بر این، این فیلم زمانی که به بی‌توجهی والدین می‌پردازد، یک درام شخصیتی تامل‌برانگیز به شمار می‌رود. اما این دو، هرگز به طور مناسب با یکدیگر ترکیب نمی‌شوند. همین سبب شده تا این فیلم از عالی بودن فاصله بگیرد.

«۵۸/۱۰۰ IndieWire | منتقد: استیو گرین»

اسکات کوپر، در بهترین حالت، کارگردانی است که می‌تواند تنش و هیجان ایجاد کند و درک خوبی از اتفاقات گذشته را به نمایش بگذارد. او لزوما قادر نیست تا انتظار و اشتیاق برای اتفاقات آینده و در شرف وقوع را شکل بدهد. از همین رو، فیلم انتلرز بین این دو حالت قرار گرفته و به موفقیت خوبی دست پیدا نکرده است.

«۴۰/۱۰۰ The Guardian | منتقد: بنجامین لی»

فیلم انتلرز یک فیلم دوگانه به شمار می‌رود. این فیلم در بخشی، یک اثر نسبتا خوب مربوط به موجودات فراطبیعی است. در بخش دیگر، فیلم انتلرز، یک اثر درام انسانی و شخصیتی است. با این حال، این فیلم در هر دوی آنها با شکست مواجه می‌شود. این فیلم دارای پتانسیل‌های زیادی بوده است که به آنها دست پیدا نکرده است.

«۲۵/۱۰۰ The Playlist | منتقد: کارلوس آگیلار»

داستان فیلم انتلرز شامل بخش‌هایی از آسیب‌های دوران کودکی، اندکی اضطراب‌های محیطی و افسانه‌ای مربوط به بومیان آمریکا است که یک ترکیب عجیب و تیره و تار را شکل داده است. این داستان به شکل معناداری کنار هم قرار نگرفته است.

meysambیوهان

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نظر منتقدان در مورد فیلم Antlers - گیمفا
نظر منتقدان در مورد فیلم Antlers - گیمفا
نظر منتقدان در مورد فیلم Antlers - گیمفا
نظر منتقدان در مورد فیلم Antlers - گیمفا
نظر منتقدان در مورد فیلم Antlers - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Kia گفت:

    آقای محمد پناه نظر خودتون در مورد فیلم چیه ؟ ارزش دیدن داره ؟ تو گذشته فیلمهارو که میدیدم از نکات منفی میگذشتم و برام مهم نبود اما جدیدا نکات منفی به شدت اذیتم میکنن و یه نوع توهین به شعور مخاطب میبینمشون

    یوهان
نظر منتقدان در مورد فیلم Antlers - گیمفا