آیا فصل پنجم Attack on Titan ساخته می‌شود؟ - گیمفا
آیا فصل پنجم Attack on Titan ساخته می‌شود؟ - گیمفا
آیا فصل پنجم Attack on Titan ساخته می‌شود؟ - گیمفا
آیا فصل پنجم Attack on Titan ساخته می‌شود؟ - گیمفا

آیا فصل پنجم Attack on Titan ساخته می‌شود؟

علی محمدپناه
۲۱:۰۹ ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
انیمه حمله به تایتان attack on titan

بخش دوم فصل چهارم انیمه Attack on Titan در سال ۲۰۲۲ پخش خواهد شد. آیا فصل پنجم ساخته می‌شود؟

فصل چهارم انیمه حمله به تایتان (Attack on Titan)، فصلی لذت‌بخش و بسیار عالی برای طرفداران این انیمه در سرتاسر جهان بوده است. این انیمه نه تنها توانسته تا ماهیت مانگا را در درون خود جای دهد بلکه توانسته تا طرفداران زیادی از سرتاسر جهان را با داستان خود درگیر کند و ماهیت تلخی که کاراکترها با آن روبه‌رو هستند را به آنها نشان دهد.

به همین دلیل است که بسیاری از طرفداران این انیمه پس از اینکه متوجه شدند فصل چهارم انیمه حمله به تایتان، آخرین فصل آن است، بسیار شوکه شدند. اما همچنان این سوال باقی است که آیا فصل پنجم انیمه سریالی حمله به تایتان ساخته خواهد شد یا خیر؟

در حال حاضر، ذهن بسیاری از طرفداران این انیمه درگیر فصل چهارم آن است. درخواست برای دیدن اولین قسمت از فصل چهارم انیمه حمله به تایتان تا حدی زیاد بوده است که سبب از کار افتادن سرورهای سرویس آنلاین Crunchyroll شده بود.

در همین ابتدا باید گفت که به احتمال بسیار، فصل پنجم انیمه حمله به تایتان ساخته نخواهد شد. چندین بار گزارش شده که فصل چهارم این انیمه، فصل پایانی خواهد بود و حتی در عنوان آن نیز این موضوع تاکید شده است. قبل از اینکه از احتمال ساخت فصل پنجم انیمه حمله به تایتان صبحت کنیم، باید درک خوبی از اتفاقاتی که در پشت پرده رخ می‌دهند، داشته باشیم.

در حقیقت، سه فصل ابتدایی انیمه حمله به تایتان توسط یک استودیو ساخته شده و ساخت فصل چهارم آن، به استودیوی دیگری محول شده است. تغییر استودیوی سازنده این انیمه سبب شگفت زده شدن بسیاری از افراد شده بود.

چرا استودیوی سازنده انیمه حمله به تایتان تغییر کرده است؟

آیا فصل پنجم Attack on Titan ساخته می‌شود؟ - گیمفا

فصل‌های اول، دوم و سوم انیمه حمله به تایتان توسط استودیو WIT Studio ساخته شده است. این در حالی است که فصل چهارم این انیمه توسط استودیو MAPPA تولید شده است. استودیو WIT Studio موفق شده بود تا در سه فصل ابتدایی انیمه حمله به تایتان، با تلاش‌های خود و ارائه داستانی جذاب، آن را به یک انیمه بسیار موفق تبدیل کند.

با این حال، این استودیو به صورت پیمان‌کاری برای ساخت این انیمه به خدمت گرفته شده بود. استودیوهای انیمه سازی برای ساخت تعداد مشخصی قسمت قرارداد می‌بندند و پول دریافت می‌کنند. از همین رو، این استودیو بنابر قرارداد خود، سه فصل ابتدایی این انیمه را تولید کرده است.

البته این موضوع را نیز باید در نظر داشت که استودیو WIT هیچ سهمی از موفقیت‌های عظیم مالی انیمه حمله به تایتان نداشته است و تنها همان مقدار مشخص در قرارداد را دریافت می‌کند. به همین دلیل است که این استودیو در سال‌های اخیر تصمیم گرفته تا بیشتر بر روی محتواهای اختصاصی خود کار کند تا سهم بیشتری از موفقیت‌ آنها داشته باشد.

بر خلاف این استودیو، استودیوی MAPPA در تولید فصل چهارم انیمه حمله به تایتان شریک است و از ضرر یا سود حاصل از آن نیز سهمی خواهد داشت. به همین دلیل است که این استودیو به دنبال آن است تا فصل چهارم انیمه حمله به تایتان به موفقیت بسیاری برسد. علاوه بر این، این استودیو بر خلاف استودیو WIT، کنترل بیشتری بر نحوه به پایان رسیدن داستان دارد.

آیا فصل پنجم انیمه حمله به تایتان ساخته می‌شود؟

پاسخ خیر است. فصل پنجم انیمه حمله به تایتان ساخته نمی‌شود. به طور رسمی تایید شده است که بخش دوم فصل چهارم انیمه، آخرین قسمت‌های آن خواهد بود. بخش دوم در ژانویه سال ۲۰۲۲ میلادی پخش خواهد شد. قسمت هفدهم فصل چهارم انیمه حمله به تایتان، شروعی بر پایان این انیمه خواهد بود.

نحوه به پایان رسیدن انیمه حمله به تایتان

انیمه حمله به تایتان attack on titan

تاکنون، استودیو MAPPA در ساخت فصل چهارم انیمه، بسیار نزدیک به منابع بوده است. یکی از نگران‌هایی که طرفداران این انیمه قبل از شروع فصل چهارم داشتند، این بوده است که این فصل از انیمه تنها ۱۶ قسمت داشته باشد اما در نهایت مشخص شد که فصل چهارم، بخش دومی نیز دارد.

مشخص شد که این فصل نیز همان روند قبلی را در پیش خواهد گرفت. بنابر گفته‌ها، این استودیو از یک تا دو فصل منبع داستان برای ساخت یک قسمت استفاده خواهد کرد. پس، سرعت قسمت‌ها زیاد نخواهد بود و داستان به شکلی خوب و روان همانند مانگا با جزئیات بسیار به تصویر کشیده خواهد شد.

یکی از نظریات در مورد به پایان رسیدن انیمه حمله به تایتان، این بوده است که پایان این انیمه در یک انیمه سینمایی به تصویر کشیده خواهد شد. اما با تایید پخش بخش دوم فصل چهارم، این نظریه بی اعتبار شده است.

با این حال، کمپانی برادران وانر همچنان حقوق ساخت یک اقتباس اکشن زنده از این انیمه را در اختیار دارد. البته لازم به ذکر است که یک اقتباس سینمایی اکشن زنده از این انیمه در کشور ژاپن ساخته شده است اما به نظر می‌رسد که هالیوود نیز تمایل به ساخت چنین اقتباسی دارد. کمپانی برادران وارنر برای ساخت این فیلم سینمایی، کارگردان اندی موسکیتی (Andy Muschietti) را به خدمت گرفته است.

همانطور که فصل سوم انیمه حمله به تایتان دارای دو بخش بود، فصل چهارم آن نیز دو بخشی است. این وققه در میان فصل، این فرصت را به استودیو می‌دهد تا بتوانند داستانی کامل‌تر را به بیننده‌ها نمایش بدهند و به شکل بهتری این انیمه محبوب را به پایان برسانند.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

آیا فصل پنجم Attack on Titan ساخته می‌شود؟ - گیمفا
آیا فصل پنجم Attack on Titan ساخته می‌شود؟ - گیمفا
آیا فصل پنجم Attack on Titan ساخته می‌شود؟ - گیمفا
آیا فصل پنجم Attack on Titan ساخته می‌شود؟ - گیمفا
آیا فصل پنجم Attack on Titan ساخته می‌شود؟ - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Ninja theorey گفت:

    خبر خوش واسه pc گیمرها که روح سوشیما بزودی.

  • آرین گفت:

    سلام
    “فصل چهارم انیمه حمله به تایتان (Attack on Titan)، فصلی لذت‌بخش و بسیار عالی برای طرفداران این انیمه در سرتاسر جهان بوده است.”
    بقول یکی از دوستان: آره واقعا، اونم دو بار!
    بدترین فصل و قسمت چه در مانگا چه انیمه.
    ماپا هم بدترین انیمه‌ساز، ضعیفترین طراحی‌ها، ضعیفترین حرکت‌ها.

  • T800 گفت:

    Vinland Saga رو wit ساخته یا ماپا؟
    Wit دیگه چه انیمه هایی ساخته؟ انیمه هاش به خفنی اتک هایی که ساخته هستن؟
    ماپا چی ساخته قبل اتک؟
    انیمه تو مایه های اتک چی سراغ دارید؟
    تو مایه های got و ارباب حلقه های چی سراغ دارید؟
    .
    لحن انیمه ها اگه تاریک بشه بهتره تا طنز

    • MR_William گفت:

      رینلند ساگا ساخته استودیو ویت هست
      از اتک میشه به عنوان قویترین کار این استودیو نام برد اما از دیگر کارهای سطح بالا این استودیو میشه Vinland Saga ، Great Pretender ، Vivy: Fluorite Eye’s Song نام برد
      ماپا استودیو هم اثاری مثل Dorohedoro ، The God of High School ، Jujutsu Kaisen ، Dororo ، Banana Fish Yuri!!! on Ice ، Terror in Resonance از اثار مطرح این استودیو هستن
      تو ژانر اتک نیستن ولی برای هر کسی که به انیمه وارد میشه به عنوان استارتر پک معرفی میکنم : البته از نظر لحن و محتوا هم دارک هستن
      Code Geass , Death Note , Stenis Gate , Vinland Saga , Psycho Pass , Parasyte , Hellsing , Claymore , Death Parade , Ergo Proxy , Fullmetal Alchemist و Hunter X Hunter

    • S گفت:

      وینلند ویت ساخته
      ویت انیمه های خیلی کمی ساخته اصلا نگیم بهتره
      ماپا انیمه های نامشهور دیگه ای هم داره ولی تازگیا خیلی فعال شده

    • یوهان گفت:

      سلام دوست عزیز پیشنهاد میکنم اگه اطلاعات در مورد انیمه ها میخوای به سایت my anime list مراجعه کن اونجا اطلاعات خوبی در زمینه های مختلف درباره‌ی تمام انیمه ها موجود هست که میتونی راحت بری تو اونجا مقالات‌ رو بخونی و اطلاعات درباره‌ی انیمه ها کسب کنی
      مثلا همین سوالی رو که در مورد شرکت های ماپا و ویت پرسیدی رو تو اون سایت دقیق و با سوابق کاریشون نشونت میده مثلا نشون میده که تا الان شرکت ماپا روی ۷۰ پروژه سینمایی و سریالی هر فصل کار کرده ( در کنارOVA و ONA و …)

  • S گفت:

    کی منتظر فصل ۵ بود؟😅
    همین پارت دو با زور ۸ قسمت میشه دیگه فکر نکنم کسی منتظر فصل ۵ بود😂

  • MR_William گفت:

    ارک نهایی مانگا افت نسبتا بیشتری نسبت به ارک های قبلی داستان داشت روایت شخصیت پردازی ها و بحث کیفیت داستانی ولوم اخر هم که بشدت ضعیف تر از کل سری بود حتی از نظر آرت استایل مانگا اما بهر ترتیب پایان کار نیست به طرز انکار ناپزیری به پایان متفاوت انیمه باور دارم تئوری های قوی ای که ریشه در داستان و موسیقی های متن سری هستن از ایده لوپ یا مولتی ورس پشتیبانی میکنن ، چون خود هاجیمه ایسایاما هم داستان های AU CASTE که اخر هر ولوم بود رو کنون یا رسمی و جزیی از داستان اعلام کرد و حتی یک مموری شارد هم ازش تو چپتر ۱۲۳ موجود بود ، از همه مهم تر بزرگترین منبع اقتباس ایسایاما muv luv هست که بازی کامپیوتری بر اساس لوپ و مولتی ورس هست ، اگر تفاوت های ریشه ای بین مانگا و انیمه رو هم در نظر بگیریم به احتمال بالا پایان متفاوت و یا همونطور که در نمایشگاه اتک در ژاپن نوشته شده بود حقیقت رو در انیمه خواهیم دید : (حرکت به سوی حقیقت ، revo ، Linked Horizon )

    • S گفت:

      خود ماپا گفت هیچی رو تغییر نمیدیم
      ولی اینکه یه لوپ میشد خیلی عالی میشد بنظرم

      • MR_William گفت:

        اگر پایانی از قبل با محوریت لوپ برنامه ریزی شده باشه ( که بنظر من هم شده ) مطمئن باش از قبل اعلام نمیکنن ، میدونی جالب تر اینه که قبل از پخش رسمی پارت ۲ قراره شبکه NHK ، OVA Lost Girl یا دختران گمشده رو پخش کنه سری که قسمت سومش راجع به میکاسا هست و مربوط به فصل ۱ هست !! و اشارات مستقیمی به مولتی ورس داره و از همه مهم تر این قسمت به طرز وحشتناکی با مانگاش از نظر محتوایی فرق داره ، اینم اضافه کنم که نویسنده اش هیروشی سکو هست ، اسکرین رایتر فرعی سه فصل اول و اصلی فصل چهارم و از همه مهمتر دوست نزدیک ایسایاما!

  • اگه حتی نویسندش بخواد براش داستان فرعی بزنه اگه ماپا بخواد انیمش کنه میخوام صد سال سیاه انیمش نکنه… این استودیو غیر cgi کردن هیجی بلد نیست. یک فیلتر ز شت زرنگ هم پاشونده رو کل انیمه رنگ بندی رو نابود کردن…. میگن پایان مانگا بد بوده… حیفه که پایان بد همراه با گرافیک افتضا ح تمام بشه این انیمه بدبخت شانس نداره

  • Spoiler گفت:

    خب از الان خودتون رو آماده کنین چون قراره پارت ۲ فصل ۴ حسابی دارک باشه در اخرم میکاسا سر ارن رو میبره و ارن میمیره و بعدش معلوم میشه ارن ۸۰ درصد جمعیت کل جهانو نابود کرده و یسری سکانس دیگه میاد پایان 🙂

  • همه سریال ها تموم میشن اما اینکه با پایان باز که حتی معلوم نیست قراره چجوری تموم بشن به بعضی از بیننده ها حس خوبی نمیده
    مخصوصا وقتی که ما حتی نمی‌دونیم چه اتفاقی قراره برای اِرن یا دوستای اِرن که میخوان باهاش بجنگن بیوفته و این خیلی بعضی از طرفداران سریال را آزار میده 😢

آیا فصل پنجم Attack on Titan ساخته می‌شود؟ - گیمفا
آیا فصل پنجم Attack on Titan ساخته می‌شود؟ - گیمفا