کریستوفر نولان فیلم Dune را ستود - گیمفا
کریستوفر نولان فیلم Dune را ستود - گیمفا
کریستوفر نولان فیلم Dune را ستود - گیمفا
کریستوفر نولان فیلم Dune را ستود - گیمفا

کریستوفر نولان فیلم Dune را ستود

علی محمدپناه
۱۹:۵۷ ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
فیلم dune

کریستوفر نولان، فیلم Dune به کارگردانی دنیس ویلنوو را ستوده است.

فیلم تل‌ماسه (Dune)، اثری علمی – تخیلی و حماسی به کارگردانی دنیس ویلنوو (Denis Villeneuve) است. کریستوفر نولان (Christopher Nolan) در جدیدترین اظهارات خود، به ستایش این فیلم پرداخته است. فیلم تل‌ماسه به تازگی بر روی پرده سینماها اکران شده است. این فیلم نسبتا نقدهای خوبی از منتقدان و طرفداران بدست آورده بود.

فیلم تل‌ماسه با وجود عرضه همزمان بر روی سرویس آنلاین اچ‌بی‌او مکس، توانسته تا در گیشه سینماها نیز عملکرد خوبی داشته باشد. دنیس ویلنوو بیشتر برای کار خود در فیلم سیکاریو (Sicario)، فیلم زندانیان (Prisoners) و فیلم ورود (Arrival) شناخته می‌شود. دنیس ویلنوو را می‌توان به عنوان یکی از مبتکرترین، جاه‌طلب‌ترین و خلاقانه‌ترین فیلمسازان امروزی دانست.

فیلم تل‌ماسه بر اساس رمانی به همین نام محصول سال ۱۹۶۵ میلادی نوشته فرانک هربرت (Frank Herbert) است. فیلم تل‌ماسه داستان شخصی به نام پاول آتریدس با بازی تیموتی شالامی (Timothée Chalamet) را روایت می‌کند که فرزند یک خانواده اعیانی است. او به یک سیاره بسیار خطرناک سفر می‌کند تا منابع این سیاره را بدست بیاورد و آینده سیاره‌اش را مطمئن سازد.

دیگر بازیگران فیلم تل‌ماسه نیز شامل ربکا فرگوسن (Rebecca Ferguson)، اسکار آیزاک (Oscar Isaac)، زندیا (Zendaya)، جیسون موموا (Jason Momoa)، جاش برولین (Josh Brolin)، دیو باتیستا (Dave Bautista)، استلن اسکارسگارد (Stellan Skarsgård) و خاویر باردم (Javier Bardem) است.

فیلم dune

موفقیت فیلم تل‌ماسه سبب شده تا صبحت‌هایی در مورد ساخت دنباله آن شکل بگیرد. بنابر گزارش‌های اخیر، یکی از طرفداران فیلم اخیر دنیس ویلنوو، کریستوفر نولان است. نولان فیلم‌های تلقین (Inception)، میان ستاره‌ای (Interstellar) و شوالیه تاریکی (The Dark Knight) را کارگردانی کرده است.

همه می‌دانند که کریستوفر نولان عاشق تجربه تماشای فیلم در سینما است و استفاده از جلوه‌های عملی را بر استفاده از جلوه‌های ویژه کامپیوتری ترجیح می‌دهد. کریستوفر نولان اظهار کرده که فیلم تل‌ماسه را چندین بار دیده و ترکیب بی‌نقص جلوه‌های عملی با جلوه‌های دیجیتالی را در این فیلم ستوده است.

کریستوفر نولان، توجه بسیار دنیس ویلنوو به جزئیات و مقیاس عظیم فیلم تل‌ماسه را ستایش کرده است و اظهار داشته که با هر بار دیدن فیلم، چیزهای جدیدی کشف می‌کند. کریستوفر نولان در ادامه اضافه کرده است:

فیلم تل‌ماسه دارای یکی از یک‌پارچه‌ترین ترکیب‌ها از فیلمبرداری لایو اکشن و جلوه‌های بصری تولید شده توسط کامپیوتر است که من تاکنون مشاهده کرده‌ام. این ترکیب در هر مرحله بسیار تامل‌برانگیز است. دنیس ویلنوو و تیمش کاری بسیار خارق‎‌العاده انجام دادند. فکر می‌کنم که این فیلم، افراد بسیار زیادی را با داستان و کتاب تل‌ماسه آشنا خواهد کرد و حتی، آنها را وا خواهد داشت تا کتاب آن را بخوانند.

فکر می‌کنم که فیلم تل‌ماسه، یک اثر تماشایی است. من تا الان چندین بار آن را تماشا کردم و هر بار که آن را می‌بینیم، جزئیات و چیزهای جدیدی از دنیای آن کشف می‌کنم. دیدن فیلم تل‌ماسه بسیار لذت‌بخش است و یک هدیه خارق‌العاده برای طرفداران سینما در سرتاسر دنیا به شمار می‌رود.

فیلم تل‌ماسه dune

کریستوفر نولان و دنیس ویلنوو، هر دو به عنوان فیلمساز، شباهت‌های بسیاری با یکدیگر دارند. هر دوی آنها عاشق داستان‌سرایی علمی و تخیلی هستند که در مقیاسی بزرگ رخ می‌دهد. هر دو فیلمساز، موضوعات و داستان‌های بزرگی را در فیلم‌های خود با بودجه‌های زیاد به تصویر کشیدند.

از آنجا که هر دو فیلمساز چنین شباهت‌هایی دارند و از تجربه دیدن فیلم در سینماها لذت می‌برند، جای تعجب ندارد که کریستوفر نولان یکی از طرفداران آثار دنیس ویلنوو باشد. در طی یک سال و نیم اخیر، صنعت سینما به دلیل شیوع ویروس کرونا بسیار آسیب دیده است و حالا، کریستوفر نولان و دنیس ویلنوو با آثار جدید خود، دلیلی به طرفداران دادند تا به سینماها بروند و از تجربه دیدن یک فیلم خوب لذت ببرند.

منبع: اسکریت رنت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

کریستوفر نولان فیلم Dune را ستود - گیمفا
کریستوفر نولان فیلم Dune را ستود - گیمفا
کریستوفر نولان فیلم Dune را ستود - گیمفا
کریستوفر نولان فیلم Dune را ستود - گیمفا
کریستوفر نولان فیلم Dune را ستود - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • G.LN گفت:

    واقعا منم ازش خیلی خوشم اومد
    تا بعد اینکه فیلمو دیدم اصلا توجه نکردم کارگردان کیه چونکه خودمم تصور میکردم نولان کارگردانشه اما بعدش تازه متوجه شدم ویلنوو بوده.
    بعدش تازه متوجه شدم رمانش پیچشهای داستانی و اصلاحات غریبی داره.

  • چه تعارفی تیکه پاره میکنن😑
    اون به تنت میگه شاهکار ( والا منم تعجب کردم😂 ) اینم از دون تعریف می‌کنه😑

  • Not fanboy گفت:

    طرفدار این فیلمم اما هنوز تماشا نکردم یعنی فعلا وقت نکردم،کارها قبلی ویلنوو که سیکاریو،ورود،بلید رانیر۲۰۴۹هست‌ رو تماشا کردم عالی و‌محشر و حتی در میان ستارگان نولانم عجب فیلم تاثییر گذاری بود فیلم تنت یا انگاشته نولانم عالی بود هردو کارگردان فیلمها تاثییر گذاری دارن حتما کارها قبلیشون نگاه نکردین بیبینید

  • middle age گفت:

    من دیروز دیدمش واقعا کیف کردم با فیلمش خیلی خوب بود هم بازیگران هم موسیقی هانس زیمر هم جلوه های ویژه واقعا معرکه بود. اما انگاری خیلی ها از فیلم لذت نبردن میگن فیلم گنگ نا مفهوم بوده واسشون من رمانشو نخوندم اما اگه وقت کنم حتما میخونمش

  • GrandWarden گفت:

    چه هندونه هایی قرض میدن به هم‌ این دو بازیکن!
    سبک کاری این دو کارگردان مشابه هم‌ دیگه هست و می تونن دوستای خوبی برای هم باشن. جفتشون بلاک باستر سازانی هستند که اگرچه سطحشون از مابقی این دست سازندگان‌ بالاتره ولی جامعه طرفدارانشون خیلی دیگه پیاز داغش رو زیاد می کنن!
    دیده شده اینتراستلار رو حتی از ۲۰۰۱ هم بالاتر و تاثیرگذار تر بدونن!

کریستوفر نولان فیلم Dune را ستود - گیمفا