نظر منتقدان در مورد فیلم Last Night in Soho
فیلم Last Night in Soho، اثری روانشناختی و ترسناک از ادگار رایت است و منتقدان نظرات خود را در مورد آن اعلام کردند.
فیلم دیشب در سوهو (Last Night in Soho)، فیلمی روانشناختی و ترسناک است. این فیلم در هفتاد و هشمین جشنواره بینالمللی فیلم ونیز در سال ۲۰۲۱ میلادی به اکران در آمد و با نقدهای مثبتی از سوی منتقدان رو به رو شد.
فیلم دیشب در سوهو به کارگردانی ادگار رایت (Edgar Wright) است. فیلمنامه فیلم را ادگار رایت به همراه کریستی ویلسون کیرنز (Krysty Wilson-Cairns) قلم زده است. فیلم دیشب در سوهو با بازی توماسین مککنزی (Thomasin McKenzie)، آنا تیلور جوی (Anya Taylor-Joy)، مت اسمیت (Matt Smith) و ترنس استمپ (Terence Stamp) است.
در این فیلم، دایانا ریگ (Diana Rigg) و مارگارت نولان (Margaret Nolan) حضور دارند که آخرین حضور آنها در دنیای سینما به شمار میرود زیرا آنها چندی پیش از دنیا رفتند.
داستان فیلم دیشب در سوهو در مورد زن جوانی به نام الوئیز است که اشتیاق خاصی نسبت به مُد و همچنین حس ششم دارد. او متوجه میشود که در زمان سفر کرده و در سال ۱۹۶۶ میلادی در شهر لندن و در قامت یک خواننده جوان و شناختهشده به نام سندی ظاهر شده است. او از این فرصت استفاده میکند و یک رابطه عاشقانه را شروع میکند؛ اما به زودی، او متوجه میشود که زندگی سندی، آن طور که به نظر میرسد، زیبا و درخشان نیست. از همین رو، زمان حال و گذشته شروع به از همین پاشیدن میکنند و عواقب وحشتناکی به دنبال آن میآید.
فیلم دیشب در سوهو، اولین فیلم ادگار رایت پس از فیلم بیبی راننده (Baby Driver) در سال ۲۰۱۷ است. فیلم دیشب در سوهو توسط برخی از منتقدان مورد ستایش قرار گرفته است و برخی دیگر نیز چندان تحت تاثیر آن قرار نگرفته بودند. این فیلم در جشنواره فیلم ونیز برای فیلمنامه و بازی بازیگران خود مورد ستایش قرار گرفته بود.
فیلم دیشب در سوهو از ۱۹۷ نقد منتشر شده برای آن در وب سایت راتن تومیتوز، امتیاز ۷۳ درصد را دریافت کرده است. از ۴۷ نقد منتشر شده برای فیلم دیشب در سوهو در وب سایت متاکریتیک، ۳۲ نقد مثبت، ۱۳ نقد متوسط و ۲ نقد منفی هستند. این فیلم، امتیاز ۶۷ از صد را بدست آورده است.
در ادامه، نظر برخی از منتقدان برجسته جهان در مورد فیلم دیشب در سوهو قرار دارد.
«۹۱/۱۰۰ IndieWire | منتقد: نیکولاس باربر»
در فیلم دیشب در سوهو، روش خاص ادگار رایت در تدوین بیش از حد و پافشاری بر سبک فرا امروزی جایی ندارد. در عوض، این فیلم دارای حرکتی روان و احساساتی شدید است. این فیلم نه تنها با فیلمهای قبلی ادگار رایت متفاوت است بلکه با فیلمهای دیگر فیلمسازان نیز تفاوت دارد. فیلم دیشب در سوهو، اثری متمایز و هیجانزده است. فیلم دیشب در سوهو از فیلمی سیتکام در مورد زندگی یک دانشجو به یک اثر عاشقانه و سفر در زمان و سپس به فیلمی ترسناک و وحشتناک تغییر حالت میدهد.
«۹۰/۱۰۰ The Hollywood Reporter | منتقد: دیوید رونی»
فیلم دیشب در سوهو، یک اثر بسیار لذتبخش است. این فیلم از بازی با ژانر بسیار لذت میبرد و در لحظات مختلف خود از یک داستان فانتزی و سفر در زمان به داستانی تاریک و مرموز تغییر پیدا میکند و سپس به یک داستان ترسناک و کابوسوار تبدیل میشود.
«۸۳/۱۰۰ The Film Stage | منتقد: دیوید کاتز»
فیلم دیشب در سوهو، یک آراستگی خاصی دارد و به خوبی سنگدلی الهامات خود از فیلم Don’t Look Now و فیلم Repulsion را به نمایش نمیگذارد. در هر صورت، ادگار رایت در اکثریت فیلم دیشب در سوهو، توانسته تا شگفتی زیبا و هیجانانگیزی را فراهم بیاورد.
«۸۰/۱۰۰ Empire | منتقد: بث وب»
جدای از چند ایده ساده و بیمزه، فیلم دیشب در سوهو، اثر ترسناکی است که به طور ماهرانهای از استعداد بازیگران جوان خود بهره میگیرد و ادگار رایت را وارد دورهای تازه و هیجانانگیز میکند.
«۸۰/۱۰۰ The Guardian | منتقد: ژان بروکس»
نویسنده و کارگردان انگلیسی ادگار رایت، عناصری از فرهنگ دهه ۶۰ میلادی را بر میدارد و آنها را جلا میدهد و سپس، آنها را وادار میکند تا به ساز او برقصند. فیلم او، احمقانه و در عین حال، لذتبخش است.
«۶۰/۱۰۰ Time | منتقد: استفانی زاچارک»
فیلم دیشب در سوهو به کارگردانی ادگار رایت، در ابتدا اوج میگیرد و بلندپروازی میکند اما این رویه تا پایان ادامه ندارد و در نهایت، از اوج به پایین سقوط میکند.
«۵۰/۱۰۰ The Playlist | منتقد: جسیکا کیانگ»
استفاده دوباره از استعارههای قدیمی توسط ادگار رایت، چیز جدیدی نیست اما در فیلم دیشب در سوهو، این استعارهها حسی بیروح و عجولانه دارند.
«۵۰/۱۰۰ Variety | منتقد: گای لاج»
علاقههای خاص ادگار رایت نسبت به فیلمهای سطح B و محیط شهری لندن کاملا در فیلم دیشب در سوهو مشهود و نمایان است، اما این علایق به طرز قانعکننده و جذابی ارائه نشدند.
«۳۸/۱۰۰ RogerEbert | منتقد: رابرت دنیلز»
فیلم دیشب در سوهو به کارگردانی و نویسندگی ادگار رایت، سرگرمکننده و آشفته و در عین حال، یکدست و شیک است. این فیلم در نیمه دوم خود، گیجکننده و سردرگم میشود و از هم میپاشد.
پر بحثترینها
- ۱۰ حقیقت تلخ که گیمر ها نمیخواهند به آنها اعتراف کنند
- مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۲۵
- روابط عاطفی در The Witcher 4 معنای عمیقتری خواهند داشت
- چرا GTA IV بهترین ساخته راکستار است؟
- استراتژی ریسکی Xbox که ۱۰ سال آینده آن را تعریف خواهد کرد
- کارگردان Silent Hill 2 Remake از علاقه خود به ساخت یک بازی در ژانر وحشت با اقتباس از Lord of the Rings میگوید
- Indiana Jones and the Great Circle بهترین بازی سال Gamescom از دید مخاطبین شد
- شایعه: Xbox در سال ۲۰۲۵ بازیهایی خواهد داشت که هنوز رونمایی نشدهاند
- بنیانگذار ناتی داگ دلیل فروش استودیو به سونی را توضیح میدهد
- توسعه دهنده Stalker 2: فعلاً برنامهای برای پورت PS5 نداریم
نظرات
“فیلم دیشب در سوهو به کارگردانی و نویسندگی ادگار رایت، سرگرمکننده و آشفته و در عین حال، یکدست و شیک است. این فیلم در نیمه دوم خود، گیجکننده و سردرگم میشود و از هم میپاشد.” نظرش درسته به غیر قسمت آخر نظرش به هیچ وجه از هم نمیپاشه این فیلم میتونه یه شوک به سینمای یک دست وارد کنه میتونست تو خیلی از صحنه ها بهتر عمل کنه اما ایده خیلی نابی پشت فیلم بود ( الکی نظر دادم اصلا ندیدمش دیدم پست خالیه گفتم یه چیزی بگم 🤣)
دیشب در سوهو یا آخرین شب در سوهو؟
میشه دیشب در سوهو اگه the داشت اولش میشد شب آخر در سوهو the last night in soho
Last night ینی دیشب اگه قبل last یه the میومد مثل صحبت شما میشد و معنی آخرین شب رو میداد اما اینجا معنی دیشب رو میده