کریتوس در God of War: Ragnarok با چه دشمنانی مواجه خواهد شد

30 آبان 1400 - 09:00

سری‌ بازی‌های God of War همواره به باس فایت‌های حماسی معروف بوده‌اند، در نسخه‌ی 2018 شاهد باس‌های کمتری بودیم اما Ragnarok باس‌های کم نسخه‌ی قبلی را قطعا جبران خواهد کرد.

در قسمت قبلی یعنی God of War (2018)، به دلایلی مثل توسعه‌ی موتور گرافیکی جدید یا ساخت المان‌های تازه برای عنوانی که سبک و سیاقی متفاوت با سه گانه‌ی قبلی داشت، استودیوی سانتا مونیکا (Santa Monica) موفق به ساخت و طراحی باس‌های متنوع نشد، اما این بار با توجه به شرایط متفاوت God of War: Ragnarok، انتظار می‌رود که شاهد باس‌های متنوع و چالش برانگیز‌تری باشیم. در این مقاله قصد بررسی باس‌هایی را داریم که ممکن است در God of War: Ragnarok شاهد آن‌ها باشیم.

متنی که در ادامه مطالعه خواهید کرد شامل اسپویل‌های داستانی از بازی God of War 2018 می‌شود.

فریا (Freya)

God of War

کریتوس در پایان بازی God of War (2018) به ناچار بالدر را به قتل رساند تا جان فریا را نجات دهد، اما به نظر می‌رسد که این مسئله توجیه مناسبی برای فریا نبوده و او هنوز از کریتوس و آترئوس کینه به دل دارد. با توجه به وقایع بازی قبلی، در عنوان Ragnarok شاهد فریای صلح طلب و مهربان نخواهیم بود، چرا که فریا به عنوان ملکه‌ی والکری‌ها موفق به شکستن طلسم خود و بازیابی روحیه‌ی جنگ آوری شد.

حضور فریا به عنوان یک باس فایت قطعی به نظر می‌رسد، اما بعید نیست که سبک و سیاق مبارزات او به دیگر والکری‌های God of War (2018) شبیه باشد، چرا که او ملکه‌ی والکری‌هاست و انتظار داریم باس فایت وی چالش برانگیز‌تر از والکری‌ها در God of War (2018) باشد.

هایمدال (Heimdall)

God of War

اگر کریتوس در بازی  God of War: Ragnarok قصد مبارزه با خدایان Aseir در آزگارد را داشته باشد، اولین کسی که با او رو در رو می‌شود نگهبان دروازه‌ی آزگارد یعنی هایمدال خواهد بود. بر اساس افسانه‌های نورس هایمدال و لوکی در مبارزه با یکدیگر کشته می‌شوند، اما از آنجایی که سری God of War همواره اقتباسی آزاد از اساطیر بوده احتمال این که آترئوس به دست هایمدال کشته شود کم است، اما مبارزه او با آترئوس و کریتوس بسیار محتمل است.

ثور (Thor)

God of War

با توجه به پایان مخفی عنوان God of War (2018)، پیش از این که از گیمپلی و شخصیت‌های این اثر رونمایی شود، مخاطبین این عنوان از حضور ثور به عنوان یکی از باس‌های اصلی در بازی God of War: Ragnarok اطمینان داشتند. به نظر می‌رسد که مبارزه‌ی کریتوس با ثور بسیار هیجان انگیز باشد و انتظار داریم که ثور در اکثر قسمت‌های God of War: Ragnarok حضور داشته باشد.

رگنار لودبروک (Ragnar Lothrok)

God of War

کریتوس دشمنان زیاد و متنوعی دارد اما همه‌ی آن‌ها خدایان و موجودات اسطوره‌ای نیستند، برخی از دشمنان کریتوس نسبت به خدایان و موجودات افسانه‌ای قدرت کمتری دارند و عادی‌تر جلوه می‌کنند، اما چالش برانگیز هستند. Barbarian King و Persios در God of War 2 مثال‌های مناسبی از دشمنان انسانی و عادی‌ کریتوس به شمار می‌روند. پس با توجه به این موضوع، چرا کریتوس نباید با چنین دشمنی در God of War: Ragnarok روبه‌رو شود؟

Ragnar Lothrok نام وایکینگی است که شهرت زیادی در اساطیر نورس دارد، از آنجایی که کریتوس تهدیدی برای آزگارد خواهد بود، ممکن است اودین از این جنگجو به عنوان راهی برای شکست دادن کریتوس استفاده کند.

فریر (Freyer)

God of War

الف‌های تاریک و روشن در بازی God of War (2018) را به یاد دارید؟ کریتوس و آترئوس علاقه‌ای به مداخله در نبرد این دو نداشتند، اما به ناچار با الف‌های تاریک درگیر شدند و هنگامی که یکی از فرماندهان آن‌ها را شکست دادند، متوجه شدند که اشتباه بزرگی از سوی آن‌ها رخ داده است.

بر اساس اسطوره‌های نورس، برادر فریا یعنی فریر ارتباط مستقیمی با الف‌های روشن دارد و از آن‌جایی که نبرد الف‌های روشن و تاریک به پایان نرسیده و کریتوس در جنگ‌ها دخالت کرده است، رویارویی کریتوس و فریر دور از ذهن به نظر نمی‌رسد.

سرتر (Surtr)

God of War

بر اساس داستانی که در اسطوره‌های نورس از رگناروک روایت شده و اطلاعاتی که در God of War (2018) شاهدشان بودیم، سرتر (Surtur) در داستان بازی God of War: Ragnarok نقش کلیدی و بسیار مهمی خواهد داشت. سرتر نام غولی است که در نبرد رگناروک آزگارد را با خاک یکسان می‌کند.

هدف اصلی کریتوس مبارزه با Aseir‌ها خواهد بود و تا به حال رابطه‌ی خوبی با Jutanها (غول‌ها) داشته است. با این وجود، هیچ بعید نیست که این روابط به هم بخورد و این دو با یکدیگر مبارزه کنند. خیانت تایتان‌ها به کریتوس در قسمت سوم God of War را که به یاد دارید؟

ففنیر (Fafnir)

God of War

اگر ماموریت‌های فرعی بازی God of War (2018) را به اتمام رسانده باشید، در یکی از این ماموریت‌ها با دورفی ملاقات می‌کنید که به اژدها تبدیل شده و در مکانی گیر افتاده است. در پایان آن ماموریت شما موفق به آزاد کردن ففنیر می‌شوید و در حال حاضر به نظر می‌رسد که این اژدها در دنیای بازی سرگردان است. این احتمال وجود دارد که در عنوان God of War: Ragnarok همانند بازی قبلی که با یک اژدها مبارزه کردیم با ففنیر نیز رو به رو شویم.

اودین (Odin)

God of War

Odin در بازی‌های God of War (2018) و God of War: Ragnarok حکم زئوس در سه گانه‌ی قدیمی این سری را دارد. مبارزه‌ی کریتوس و آترئوس با اودین در این قسمت به عنوان باس نهایی قطعی بوده و ممکن است طراحی این باس شبیه به زئوس در قسمت دوم و سوم باشد.

هیرس ولگار (Hraesvelgr)

God of War

 Hraesvelgr (همان پرنده‌ی عظیم در جهنم)، قرار بود در بازی God of War (2018)  به عنوان یک باس فایت حضور داشته باشد، اما به دلیل نبود زمان کافی، مبارزه با این پرنده‌ی غول پیکر از بازی God of War (2018) حذف شد. حالا که تیم توسعه‌ دهنده‌ی God of War: Ragnarok سرگرم ساخت موتور توسعه دهنده و طراحی المان‌های کاملا جدید نیست، فرصت خوبی به شمار می‌رود که این پرنده در بازی God of War: Ragnarok به عنوان یک باس فایت حضور پیدا کند.

آترئوس

God of War

شاید حضور آترئوس در این لیست کمی غیرمنطقی به نظر برسد، اما پرداخت شخصیت او به نحوی است که دقیقا در جهت مخالف کریتوس قرار می‌گیرد و اخلاق او به دوران جوانی کریتوس شباهت دارد. آترئوس از کریتوس انتظار رفتاری پرخاش‌گرانه و دخالت در هر نبردی که از کنار آن عبور می‌کند را دارد؛ حتی در تریلر شاهد هستیم که آترئوس از کریتوس می‌خواهد طرز فکر پدرانه‌ خود را تغییر دهد و کمی مانند یک ژنرال فکر کند. درخواستی که به سرعت توسط کریتوس رد می‌شود.

آترئوس و کریتوس اختلافات زیادی دارند و از آنجایی که آترئوس برخلاف قسمت قبلی دیگر یک پسر بچه‌ نیست، امکان دارد این اختلافات کمی جدی‌تر از دعواهای لفظی در نسخه‌ی قبلی باشند. توسعه دهندگان بازی God of War: Ragnarok خبر از پایانی غافل گیر کننده و در عین حال اجتناب ناپذیر داده‌اند، ممکن است کشته شدن آترئوس به دست کریتوس همان پایان باشد؟

سخن پایانی

تمام نام‌هایی که در این مقاله مشاهده کردید بر اساس حدسیات نویسنده و محتوایی بودند که در بازی‌های پیشین شاهد آن‌ها بودیم، شاید استودیوی سانتا مونیکا (Santa Monica) چشم‌انداز کاملا متفاوتی داشته باشد و همه‌ی ما را غافل گیر کند. برای رسیدن به پاسخ قطعی باید تا زمان انتشار بازی صبر کرد.

نظر شما همراهان همیشگی گیمفا چیست؟ آیا با مطلبی که با شما به اشتراک گذاشته شد موافق هستید؟ چه شخصیت‌های دیگری می‌توانستند در این مقاله حضور داشته باشند؟ منتظر نظر‌های شما نیز هستیم.

BombsamAasRDR2Little∞GodHard gamerJoker 24......Black KnightKratosNight wolfآرینSamulReginaMehdiipArt Pro Of Ragnarok The 2022 Goty EditionSpider-Mah04Tlou part 2 game of the centuryM.MTTang HaoMEYSAMB300more
برچسب‌ها: ، ،

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Mateus_bk گفت:

    نبرد حضرت با رگنار دیدنی خواهد بود ! 🔥🔥🔥🔥🔥
    مورد آخر هم ایضا 🔥🔥🔥🔥

    Bombsamعمو_کریتوسHard gamerOld blacksmithSettBlack KnightAmir(PC & PS4)آرینArt Pro Of Ragnarok The 2022 Goty EditionSpider-Mah04more
    • Amir Naderi گفت:

      حضرت تو ایونت به دانته داره میبازه پاشو برگرد😐

      Hard gamerOld blacksmithBlack KnightSolid snake foreverآرینArt Pro Of Ragnarok The 2022 Goty EditionSiRSiNaGunner1998alinerd2Sandwraithmore
      • Mateus_bk گفت:

        وسوسم نکنین لعنتیا 😭

        Hard gamerBlack KnightآرینArt Pro Of Ragnarok The 2022 Goty Editionalinerd2SandwraithHossein_King
        • Amir Naderi گفت:

          خداوکیلی یه نیم ساعت نصب کن حداقل یه گپ بزنیم

          Hard gamerSandwraithآرین
        • Amir Naderi گفت:

          https://s4.uupload.ir/files/screenshot_20211121-103529_discord_33m.jpg
          وقتی میگیم برگرد، نرو، بخاطر همینه🙂

          Hard gamerSandwraithآرین
          • Mateus_bk گفت:

            با دیدن این فاجعه اتمی
            کلا قید برگشت رو زدم 😅

            • Amir Naderi گفت:

              جناب فقط خودت لیدر داری بیا ورش دار بعد برو

      • Sandwraith گفت:

        👏👏👏

        عمو_کریتوسHard gamerSandwraithآرین
      • MahyarMsm گفت:

        ایونت فاقد اعتبار بود داداش
        نصف کسایی که رای دادن از سر کل با من دادن به دانته😊

        عمو_کریتوسHard gamerیوحانSandwraith
    • نمی خواهی برگردی؟

      SandwraithHard gamerMahyarMsm
  • بهتر بود تیتر می زدید چه کسانی قرار است به دست کریتوس کبیر کشته شوند

    AasHard gamerElliePaprikaSettBlack KnightSolid snake foreverآرینAli984Art Pro Of Ragnarok The 2022 Goty Editionmore
    • Sandwraith گفت:

      بهتر بود میزدن کریتوس وحشی بی عقل قراره کدوم موجودات بیگناه رو سلاخی کنه

      Aasعمو_کریتوسXboxgamerO2مرد ریش دار نامرئیHard gamerEllie......اربابSettmore
      • SEHSANHS گفت:

        بی گناه؟؟؟ البته قصد شما معلومه ادامه نمیدم بحثو

        Aasعمو_کریتوسROCKGAMERمرد ریش دار نامرئیSiRSiNaHard gamerEllieاربابSettBlack Knightmore
      • بهتره تیتر می زد چه احمقانی را باید با پر ابهت ترین شخصیت دنیا سر به نیست کنیم

        Aasعمو_کریتوسمرد ریش دار نامرئیHard gamerEllieاربابSettBlack KnightArmiaAmir Naderimore
    • اما آترئوسم توی لیست بود
      هنوز نباید بمیره!(“_”)

      Hard gamerSamulیوحانSandwraith
    • Zgamer گفت:

      الان در جواب کامنتت چند نفر ریپلای زدن، مجموع سن خودت و کسایی که بهت ریپلای زدن بزور به ۴۰ میرسه
      واقعا فکر نمی‌کردم یک روز کسی با قدرت یک شخصیت تخیلی پز بده 😑😂

      XboxgamerSandwraithHard gamerاربابSettیوحانArt Pro Of Ragnarok The 2022 Goty Edition
  • اودین بیاد ثور بیاد فریا بیاد رگنار بیاد همشون توسط حاج کریتوس به چوخ عضما میرن

    AasXboxgamerHard gamerSolid snake foreverآرینAli984Art Pro Of Ragnarok The 2022 Goty EditionSandwraithOldman1973Hossein_Kingmore
  • Erick گفت:

    چون اخرین بازی نورث هست حتما باید والهالا توش باشه،احتمال زیاد کریتوس تو نبرد با ثور میمیره میره والهالا، البته اگ خوش شانس باشه والکری هایی که تو 2018 ازادشون کردیم به کریتوس کمک میکنن دوباره زنده بشه. احتمالا یکی از نبرد های دیگ با تیر باشه.

    Hard gamerSolid snake foreverآرینAasArt Pro Of Ragnarok The 2022 Goty EditionSiRSiNaSandwraithHossein_KingیوحانMateus_bkmore
    • Sina Morgan گفت:

      درسته که تیر هم خدای جنگه و قد و قواره گنده تری از کریتوس داره ولی در مقایسه با کریتوس خیلی سوسوله (: پس بعیده تیر باشه .

      AasآرینHard gamerMahyarMsmArt Pro Of Ragnarok The 2022 Goty EditionاربابSandwraithیوحان
      • MahyarMsm گفت:

        تیر چیه؟ تیر کیه؟ کریتوس گنده تر از اینو زمین زده🙃

        AasXboxgamerSandwraithHard gamerاربابآرینیوحانSina Morgan
      • Nahoo گفت:

        تیر درسته عنوان خدای جنگ رو داره اما دقیقا برعکس خدای جنگ یونان به دنبال ایجاد صلح. البته معلوم نیست سانتا تغییرش بده این مورد رو یا نه

        AasSandwraithHard gamerMahyarMsmآرینیوحانSina Morgan
        • Sina Morgan گفت:

          درسته ، اگه اشتباه نکنم خود میمیر موقعی که کریتوس اون کوزه با نقاشی گوست آو اسپارتا رو میبینه به همین موضوع اشاره میکنه. با توجه به اینکه خود سانتا به این موضوع تو خود بازی اشاره کرده خیلی بعیده که بخوان شخصیت پردازی تیر رو دست کاری کنن. حدس من اینه که تیر بیشتر نقش یه راهنما رو تو بازی قراره ایفا کنه ، ولی تا اومدن بازی هیچی معلوم نیست ، باید صبر کرد ببینیم میخوان چیکار کنن .

          SandwraithآرینHard gamerیوحان
  • Nathan گفت:

    سلام دوستان سوالی داشتم
    الان این رگنار با اون رگنار سریال the last kingdom ارتباطی داره ؟

    AasHard gamerArt Pro Of Ragnarok The 2022 Goty EditionSandwraithHossein_Kingیوحان
    • Nathan گفت:

      ؟؟؟

      Sandwraithآرین
    • آرین گفت:

      سلام
      آره دیگه!
      تو بازی کردم عادی رو نشون نمی‌ده، این آقا مثلا جز اون‌ها.

      SandwraithNathan
      • Nathan گفت:

        ممنون گرفتم
        ولی خط آخر رو متوجه نشدم شرمنده 😁

        Sandwraithآرین
        • آرین گفت:

          سلام
          ببخشید، تایپ اندروید بود! کردم نه مردم!
          یعنی جز اهالی نورس هست که تو بازی هنوز نشون داده‌نشده اند.

          SandwraithNathan
          • Nathan گفت:

            آهان گرفتم
            دمت گرم

        • Nathan گفت:

          منظورم اینه که متوجه نشدم خط آخرت منظورت چیه

          Sandwraithآرین
          • آرین گفت:

            سلام
            منم الآن نمی‌فهمم چی شد.
            کلا ولش کن زیاد مهم نیست ولی می‌شه رگنار رو آورد که احتمالا نمی‌آورند.

            SandwraithNathan
            • Nathan گفت:

              البته میتونه اودین اونو ب عنوان یک خدمتکار وفادار بفرسته تا تعقیب کنه مارو و دور کنه از ازگارد و در نهایت هم با هاش بر بخوریم و یکی از باس ها باشه

              آرینSandwraith
              • Sandwraith گفت:

                شاید رگنار فقط مزدوراش رو بفرسته و خودش نیاد🤔

                Nathan
  • mohsenj74 گفت:

    مقاله خوبی بود 👍 رگناروک میتونه باس های خفنی داشته باشه ولی طبق لیست شما اگر به واقعیت بپیونده هیچ کدوم برای من خفن تر از رگنار نیست اوووووف و امیدوارم مبارزه با فریا اگر به شکل یک باس فایت وجود داشته باشه منجر به کشته شدن فریا نشه حال نمیده بمیره البته کریتوس در کشتن خط قرمز نداره ، در هر صورت پیش بینی میکنم رگناروک تجربه ایی بشه که هرگز فراموش نشه به شدت پتانسیل خفنی داره .
    .
    .
    دوستان پلی استیشن ناو چطوره ؟ الان یکسالش هست ۵۰ دلار نمیدونم تخفیف بلک فرایدی خورده یا نه و اینکه بازی های دانلودیش رو دانلود کنیم تا اخرش صاحب بازی هستیم یا اینکه با تموم شدن اشتراک بازی های که دانلود کردیم دیگه قابل استفاده نیست

    آرینHard gamerMR.AArt Pro Of Ragnarok The 2022 Goty EditionTlou part 2 game of the centuryRaminSandwraithHossein_KingیوحانCommander Shepard fakemore
    • s.a.m گفت:

      برای خودت میگم حالا میخوای گوش کنی یا نه با خودته دیگه . الان بدترین موقع خرید PS Now هست (هرچند بازیای خوبی برای دانلود داره که هنوز حذف نشدن ازش). اگه توی استور خود پلی استیشن میخوای بخری که PS Now یک ماهه ۳۳ درصد تخفیف خورده ولی یکساله تخفیف نخورده . بازیهایی هم که دانلود میکنی بعد از تموم شدن زمان اشتراک قفل میشن . من خودم اسپایدرمن همون موقعی که اومد رو PS Now دانلود کردم ولی وقتش که تموم شد بازی قفل شد . صبر کن تا تخفیف بخوره اگه با گیفت کارت میخوای بخری .

      آرینHard gamerEllieArt Pro Of Ragnarok The 2022 Goty EditionTlou part 2 game of the centuryGunner1998mohsenj74SandwraithیوحانHossein_King
      • mohsenj74 گفت:

        ممنون 🌹

        آرینHard gamerCommander Shepard fakeیوحان
    • MahyarMsm گفت:

      فکر کردن به مبارزه با رگنار جذابه ولی امکانش صفره و به نظرم توی داستان بازی مشکل ایجاد میکنه
      اون بربریان کینگ مربوط به فلش بک به گذشته ی کریتوس توی نسخه یک هست که اونجا اسپارتان ها با بربر ها درگیر میشن و کریتوس هم با بربریان کینگ مبارزه میکنه و تا مرز شکست میره و یهو از اریس میخواد که بهش کمک کنه و روحشو فدا میکنه
      فلش بک که نمیشه
      رگنار چجوری اونجا باشه؟
      فکر نکنم چنین چیزی اتفاق بیفته

      آرینHard gamermohsenj74یوحانSina Morgan
      • mohsenj74 گفت:

        به نظر منم احتمالش بسیار کم هست ولی خب تصورش wow داره 😁

        آرینHard gamerیوحانMahyarMsmCommander Shepard fake
      • Redgurd گفت:

        ممکنه باشه.روح جنگو های نورس یا وایکینگ ها بعد مرگ در میدان جنگ به والهالا نزد اودین میرن.
        اودین میتونه رگنارو احضار کنه برا مقابله با کریتوس.
        تو تریلرم که نشون دادن یه سری دشمن به اینصورت بودن که از جنگجوهای وایکینگ بودن

  • s.a.m گفت:

    برای گاد ۲۰۱۸ هم از این لیستا زیاد نوشته شده .
    فوقش خیلی به خودشون زحمت بدن فریا و ثور و اودین و بوووووووی رو بذارن واسه باس فایت و یه دونه اژدها هم مثل نسخه ی قبلی . البته چندتا هم باس فرعی و ضعیفتر برای وقت تلف کردن میذارن که بازی طولانی تر بشه .

    O2Hard gamerDMC3Ali984MehdiipArt Pro Of Ragnarok The 2022 Goty EditionAgha PouriaTlou part 2 game of the centuryPlayStation studiosGunner1998more
    • تموم شد . خیلی تاثیر گذار بود .

      SandwraithHard gamerAli984یوحان
    • این رو نمی‌دونم ولی باس های فرعی 2018 یه مراتب از باس های اصلی متنوع تر و بهتر بودن ، اینم اگر فرعی هاش همون طوری باشه بهتر که برا وقت تلف کردن بزارن😂

      SandwraithArt Pro Of Ragnarok The 2022 Goty EditionSina MorganآرینHard gamer......Armiaیوحان
  • به به 😍 😍 😍 شاهکار

    آرینHard gamerArt Pro Of Ragnarok The 2022 Goty EditionSandwraithیوحان
    • دوست ندارم پایان کریتوس باشه، 😢😢😭😭

      آرینHard gamerArt Pro Of Ragnarok The 2022 Goty Editionاربابیوحان
      • Sandwraith گفت:

        من که دوست دارم شرش کم بشه و دیگه آبروی بقیه اساطیر رو نریزه

        Sandwraithعمو_کریتوسArt Pro Of Ragnarok The 2022 Goty EditionO2آرینHard gamerEllie......Settامیرحسینmore
        • متین میام انقدر میزنمت خودت بگی پرنس بدترین کاراکتر ویدئو گیمه😐👊

          آرینSandwraithعمو_کریتوس
          • Sandwraith گفت:

            بیا 🔪😐🗡

  • Omidsoltani7 گفت:

    به نظر منم کریتوس با آترئوس درگیر میشه و یه فایت فوق‌العاده‌احساسی رقم میخوره
    در مورد باس‌ها
    قطعا مبارزه با اودین و ثور توو صدر جدول هستن
    در کنار اون به نظرم فریا یکی از سخت‌ترین باس‌های بازی باشه
    ناسلامتی داریم با ملکه‌ی والکریایی مبارزه میکنیم که توو شماره‌ی قبل همون والکریاش اشکمونو در اوردن
    در مورد مبارزه با اون پرنده عظیم الجثه توو جهنمم خیلی خیلی هایپم
    در آخر
    به همه‌ی دوستانی که میخوان گادو تجربه کنن ، پیشنهاد میکنم همون دور اول بازیو روی آخرین حالت سختی یا دسته کم هارد بزارن تا لذت دو برابری از بازی ببرن
    لطفا فقط دنبال سریع تموم کردن بازی نباشید
    چون زمانی که بازی تموم بشه آرزو میکنید که کاش حافظتون پاک میشد تا بی‌خبر دوباره بازیو پلی بدید
    در ضمن ، معلوم نیست بعد از رگناورک قراره کی دوباره با حضرت ملاقات کنیم
    پس تا میتونید از این شاهکار توو زمان عرضه لذت ببرید

    آرینHard gamerArt Pro Of Ragnarok The 2022 Goty EditionSpider-Mah04PlayStation studiosGunner1998alinerd2SandwraithیوحانMahyarMsmmore
    • “کریتوس با آترئوس درگیر میشه و یه فایت فوق‌العاده احساسی رقم میخوره”
      من موقع جنگیدن با آترئوس قراره خیلی احساساتی بشم. آترئوس بهترین شخصیت در تاریخ ویدیو گیم هست و تونست گاد آو وار رو از یک بازی بچه‌گونه و مسخره تبدیل کنه به یک بازی بالغ و جدی. کومبوهای صد ضرب؟ پازل‌های جذاب؟ پلتفرمینگ؟ باس‌های حماسی؟ گاد آو وار که راجب به این چیزها نیست! گاد آو وار یعنی پارو زدن؛ گاد آو وار یعنی بالا رفتن از کوه؛ گاد آو وار یعنی اینکه یه نفر قبل از هر مبارزه با صدای اعصاب خورد کنش اسم دشمن رو داد بزنه؛ گاد آو وار یعنی گُل چیدن و خریدن زره؛ این یعنی گاد آو وار! این دستاورد هم فقط مدیون آترئوس (بهترین شخصیت در تاریخ ویدیو گیم) هستیم و بدون این شخصیت گاد آو وار هیچ موقع هویت واقعی خودش رو پیدا نمی‌کرد. من که حتی نمیتونم تصور کنم گاد آو وار بدون آترئوس قراره چطوری باشه… نکنه که در گاد آو وار بعدی بخوایم با آترئوس بجنگیم؟ من که اصلا طاقتش رو ندارم. اگه یه وقت خدای ناکرده آترئوس بمیره چی؟ اون موقع که من افسردگی می‌گیرم (گفتم آترئوس بهترین شخصیت در تاریخ ویدیو گیمه؟). اصلا من امیدوارم کریتوس بمیره و آترئوس زنده بمونه…

      SandwraithAmir NaderiHard gamerSamulamir.hossein.bErfan nakhaeemohsenj74Commander Shepard fakeSina Morgan
      • یوحان گفت:

        داش حالا اتفاقی خاصی نیفتاده که‌ شما اینقدر تومار نوشتيد
        امید جان فقط یه حرف ساده زد
        شما تو پست قبلی گاد هم نفرت تون رو درباره‌ی آتریوس و گاد ۲۰۱۸ بیان کرده بودید و گفته بودید از اینکه بازی هایی مثل‌ گاد اف وار و ویچر اینقدر در بین مردم محبوب هستند متعجب هستی و از این بازی ها زیاد خوشت نمیاد
        این کامنت شما هم باز مثل‌ دفعه قبل فقط به بیزاری شما از شخصیت آتریوس اشاره‌ کرد
        من واقعا دلیل این همه نفرت از آتریوس رو نمی‌تونم درک کنم

        آرینSandwraithمرد ریش دار نامرئیHard gamer
      • Omidsoltani7 گفت:

        لئون کندی عزیز
        چند وقت پیش یادمه یه کامنت مفصل در مورد بد بودن گاد۲۰۱۸ گذاشته بودی و من خوندمش
        الانم مطلبی که به من رسوندی همون موضوع بود اما ایندفعه با کنایه به گاد ۲۰۱۸
        اطلاع دارم که فن سرسخت گاد هستی نه ترولر
        مشخصه که از سیاست جدید سانتامونیکا نسبت به گاد ۲۰۱۸ اصلا راضی نیستی و توقعت چیز دیگه‌ای بوده
        اما ، در مورد کامنتت
        ببین تو اول باید توقعت رو شفاف بگی و بعد از چیزی که اتفاق نیوفتاده گله کنی
        من چند تا سوال میپرسم
        ۱_ توقع داشتی دوربین حالت سه گانه‌ی اولو داشت؟
        ۲_توقع داشتی بازی مهارت محور نبود و سرو تهش با یه دکمه جمع میشد؟
        ۳_توقع داشتی لول آپ و درخت مهارتی وجود نداشت؟
        ۴_توقع داشتی اصلا آترئوسی نبود و کریتوس تنها بود
        ((حالا از این سوال ، یه سوال دیگه میکشم بیرون ، شما با لست اف آس یک و همراهی کردن الی با جوئل مشکل داشتی یا نه؟))
        ۵_توقعت برای استارت یه سه گانه جدید(( دو گانه )) از داستان بازی چی بود؟
        به نظرم داستان گاد یکو با گاد ۲۰۱۸ باید مقایسه کنیم
        ۶_توقع داشتی همچنان کریتوس از اول تا آخر فریاد بکشه و همه‌ی خداهای آزگاردو پاره کنه بره جلو؟
        ((داستان نویسی سال ۲۰۰۵ میشه با ۲۰۱۸ مقایسه کرد))
        ۷_توقع داشتی دکمه پرش وجود داشته باشه و نبودش باعث شده نصف لذت بازی برات از بین بره؟
        ممنون میشم یه بحث مفید کنیم
        از بقیه بچه‌ها هم میخوام تبادل نظر کنن

        آرینSandwraithNathanمرد ریش دار نامرئیHard gamerErfan nakhaeeیوحان
        • Godofwar0385 گفت:

          درود
          بنده رو شاید خیلیا بشناسن،قدیم زیاد کامنت میدادم
          الان تقریبا شاید سه ماه یکبار کامنت بدم.
          کامنتای شما رو هم دنبال میکنم،نظرات خوبی میدید
          ولی بعنوان فن سر سخت سری گاد که هر کدوم نسخه هارو بالای ۳۰ بار رفتم رو اخرین سطح بدون ارتقا سلاحها هم رفتم میگم کی گفته گادای قدیمی مهارت محور نیستن؟
          کجا میشه با یه دکمه تموم کنی؟حتی رو ایزی هم نمیشه
          وری هارد رفتی تاحالا نسخه های قدیمی رو؟
          حاظرم شرط ببندم که اتفاقا از نسخه ی ۲۰۱۸ هم بیشتر مهارت میخاد
          اصن یه مدت بخاطر همین موضوع تصمیم گرفتم تموم نسخه ها رو از اول برم و به این نتیجه رسیدم گادای قدیم بیشتر مهارت میخان،
          البته من والکریارو حساب نکردم،که اونم ملکه سیگرون مهارت محوره

          یبار سعی کن از اول رو سطح اخر سختی هر هفت نسخه رو بری اون موقع میفهمی که گادای قدیمی علاوه بر ادرنالینی که تزریق میکنه و شدت هیجانی که هر لحظه بهت میده با اون گیم پلی بشدت درگیر کنندش چنان رو سطح اخر مهارت محور میشن که بیا و ببین.
          اون پرشا و کمبو زدنا واقعا دیگه تکرار نمیشن👍

          آرینSandwraithHard gamermohsenj74......یوحانs.a.m
          • s.a.m گفت:

            سلام داش علیرضای گل . آقا بیشتر بیا کامنت بذار .دلمون تنگ میشه برات سلطان 🌷 کار به محتوای کامنت ندارم همین حضورتون توی سایت خیلی خوشحال کننده هست .

            آرینSandwraithGodofwar0385Hard gamerیوحان
            • Godofwar0385 گفت:

              درود
              چشم انشالله🙌

              آرینSandwraiths.a.m
          • Omidsoltani7 گفت:

            سلام علیرضا جان
            کاملا درست میگی
            اما به نظرم توو حالت نرمال
            گادای قدیم بزن برو جلو تر بود تا گاد۲۰۱۸
            منظورم این نبود که سه گانه ساده بود
            که اونم دلیلش دوربین بازی بود

            آرینSandwraithGodofwar0385
            • Godofwar0385 گفت:

              حقیقتا تاحالا نرمال بازی نکردم😁😂

              آرینSandwraithGodofwar0385
        • mohsenj74 گفت:

          من فقط میتونم بگم همیشه و تحت هر شرایطی تعدادی ناراضی وجود دارن اما بروز دادن این حس ناراضی بودن به شکلی خیلی تند و اونم به دفعات خودش یک قضیه جداست ، گاد ۲۰۱۸ از هر لحاظ یک بازی موفق و بسیار شاهکار بود و اینو کاملا و با قدرت تمام اثبات کرد ، به اعتقاد من سانتامونیکا از هر حیث گاد اف وار رو سربلند کرد ، فقط تصور کنید بازی همون استایل ۳ گانه رو حفظ میکرد در اون صورت اون تعدادی که همیشه ناراضی هستن یک فن بیس چندین میلیونی و عظیم میشد. اینم اضافه کنم ارتئوس برای من هم خیلی کرکتر دلجسبی نبود میشد خیلی کرکتر بهتری خلق کرد حالا استدلال سانتا چی بوده نمیدونم

          آرینMahyarMsmHard gamerیوحانGodofwar0385
        • grandmaster گفت:

          این که یه نفر از یه بازی خاصی خوشش نیاد منطقیه ولی برای این که بتونی به حرف خودت اعتبار بدی باید حتما یه سری دلایل رو ذکر کنی. هیچ بازی نمیتونه توی همه بخش ها عالی عمل کنه سانتا مانیکا برای این که بتونه روایت داستانی(بهترین روایت داستانی که من تا حالا دیدم) رو عالی پیش ببره مجبور به تغییر زاویه دوربین شده و در ادامه به همین دلیل مبارزات بازی به صورت کلی تغییر کرده. مبارزات بازی با این که عالی طراحی شده و من با بیش از 200 ساعت گیم پلی هنوز هم از بازی کردنش خسته نمیشم اما یک نقطه ضعف بزرگ داره اونم نداشتن اشراف به محیط مبارزه و پشت سر کریتوس هستش. شاید در حالت بالانس زیاد مشکلی ایجاد نکنه اما در درجه سختی بالا اذیت میکنه حتی خود سانتا مانیکا هم از این موضوع اگاه بودند و برای حل این مشکل اتریوس در زمان حملات به کریتوس هشدار میده و همچنین یک فلش هم در زمان مبارزه برای این کار قرار دادند که تا حد زیادی این مشکل حل شده اما باز هم به طور کامل برطرف نشده.
          یه موضوع دیگه که من خیلی ندیدم جایی بهش اشاره بشه رو اینجا میگم. گاد اف وار جز معدود بازی هایی که اسیر ژانر نمیشه و از تمامی المان های خوب سبک های جهان باز، اکشن ادونچر، نقش افرینی، مترویدوانیا، هک اند اسلش، … به خوبی استفاده کرده و میشه گفت گاد اف وار 2018 ویدیو گیم ترین بازیه که تا حالا ساخته شده.

          Godofwar0385
        • Omidsoltani@
          خب من یکم دیر برگشتم سراغ این پست و انتظار هم نداشتم که ای همه تبادل نظر بشه سر این موضوع. امیدوارم اگه این کامنت زیاد هم دیده نشد حداقل خود شما ببینیدش.
          ۱- نه من توقع نداشتم که دوربین مثل سه گانه اول میبود‌. به نظر من گاد آو وار اسنشن خیلی خوب ثابت کرد که اون دوربین و اون سبک گیمپلی نیاز به تغییر دارن، ولی نه تغییراتی که توی گاد ۲۰۱۸ اعمال شد! شما به دوربین بازیهایی مثل نیر اوتوماتا و دی ام سی نگاه کنید، هر دو این بازیها هک اند اسلش هستن و دوربین سوم شخص که شخصیت رو دنبال میکنه دارن. ولی فرق بین دوربین اون بازیها با گاد آو وار ۲۰۱۸ اینه که من توی اون بازیها میتونم ببینم دارم چه غلطی میکنم! توی اون بازی‌ها میدان دید دوربین خیلی خیلی بازتر از گاد آو وار هست و دوربین هم فاصله بیشتری با شخصیت داره. بخاطر این دو مورد در اون بازی‌ها من میتونم محیط اطرافم رو ببینم و بفهمم که دشمنان اطرافم دارن چه کار میکنن و درست واکنش نشون بدم. دوربین گاد آو وار ۲۰۱۸ از دوربین شوتر‌های سوم شخص هم نزدیکتره به کریتوس! برای همین حتی اگه یه دشمن فقط در فاصله دو متری سمت چپ یا راست کریتوس باشه من نمیتونم ببینمش، دیگه پشت سر هم که هیچی. فلش‌های رو صفحه فقط باید به پلیر کمک کنن، نه اینکه تنها راه پلیر برای شکست نخوردن باشن. از اون طرف کار دیگه هم که برای جنگیدن با دشمن‌های خارج از میدان دید انجام دادن جیغ کشیدن آترئوسه و این‌ بدترین کار ممکن بوده. من دارم در نقش خدای جنگ بازی میکنم! لازم نیست که یه بچه با صدای سرسام آورش مدام بهم بگه که حواسم به اطرافم باشه! دوربین بازی حتی سینمایی هم نیست! خیلی‌ها اومدن و میگن که این دوربین باعث سینمایی شدن بازی میشه ولی اصلا همچین چیزی نیست. شما فقط کافیه موقع جنگیدن با باس اول بازی (که ده بار دیگه هم در رنگ‌های مختلف ظاهر میشه) به دوربین نگاه کنید تا متوجه این موضوع بشید. وقتی که باس ضربه میزنه شما جاخالی میدید و بعدش میتونید به باس ضربه بزنید، ولی فقط یک لحظه دست از مبارزه بکشید و به قاب بندی صفحه نگاه کنید، شما فقط میتونید کریتوس رو ببینید که داره به پایین تنه یک موجود ضربه میزنه، اگه دوربین یکم بیشتر فاشله داشت میشد ساید اجزای بدن باس مثب صورت رو هم دید و اینطوری خیلی زیباتر میشد مبارزه، ولی چیزی که توی بازی هست هیچگونه زیبایی نداره و فقط یه مرد کچله که داره به پای یه موجود گنده ضربه میزنه و چیز دیگه‌ی موقع مبارزه پیدا نیست. این باس‌ اول هم فقط مثاله و خیلی از جاهای دیگه هم همینطوره‌.
          در مجموع میتونم بگم که دوربین این بازی هیچگونه نکته مثبتی نداره و فقط باعث میشه بخواید سرتون رو به دیوار بکوبید. استفاده از هر دوربین دیگه‌ای بجز این باعث بهتر شدن این بازی میشد‌.
          ۲- یه نفر پایین‌تر خیلی خوب توضیح داد، گاد آو وارهای اصلی نه تنها مهارت محور بودن، بلکه خیلی بیشتر از نسخه اخر به مهارت نیاز داشتن. شما توی نسخه‌های قبلی میتونستید کومبوهای چند صد ضرب بزنید، شاید با زدن مربع_مربع_مثلث و بعدش ال یک+مربع میتونستید بدون مهارت خاصی تا سی-چهل ضرب کومبو بزنید، ولی برای کومبوهای بالاتر به مهارت نیاز داشتید و این مهارت شامل خیلی چیز‌های مختلف میشد مثل پَری کردن بموقع، استفاده از محیط، استفاده از دشمن‌ها، پریدن، عوض کردن سلاح‌ها و‌… بود. نسخه‌های اصلی گاد آو وار به شما احساس خفن بودن میدادن و باعث میشدن که حتی فقط با اسپم کردن مربع احساس کنترل کردن یک شخصیت فوق قدرتمند رو داشته باشید، ولی استاد شدن در این بازی‌ها آسون نبود و نیاز به تمرین داشت.
          حالا میایم سراغ گاد آو وار ۲۰۱۸، بازی که مثلا قراره خیلی توانایی محور باشه. مبارزات این بازی فوق العاده یک نواخته. خفن ترین کومبویی که در این بازی میشه زد اینه که که دشمن رو پَرت کنی هوا، یکی دوتا ضربه با آر دو بهش بزنید، بعدش به احمق بگید که چهارتا تیر بزنه و در آخر هم یکی دوتا ضربه دیگه بزنید و تمام! دیگه اگه خیلی بخواید خلاقیت به خرج بدید این وسط یه رونیک اتک هم میزنید. و لازمه یاد آوری کنم که این کار فقط روی دشمن‌های عادی بازی (دراگر‌ها) جواب میده! یعنی اگه بخواید روی اِلف‌های الفهایم این کومبو رو بزنید نمیشه چونکه این دشمن‌ها پویز دارن و پرواز میکنن. یعنی خلاصه مبارزه با این دشمن‌ها اینه که که تبر رو پرت میکنید، تبر رو میگیرید، تبر رو پرت میکنید، تبر رو میگیرید، تبر رو پرت میکنید، تبر رو میگیرید و… تا وقتی که این دشمن‌ها تصمیم بگیرن بیان پایین و اونجا میتونید چندتا ضربه بهشون بزنید تا وقتی که دوباره پرواز کنن و بشه همون کاسه و آش قبلی. گرگینه‌ها هم همینطورن و بخاطر پویزشون بیشتر از سه-چهار تا ضربه پشت سر هم نمیشه بهشون زد، اون مارمولک‌ها هم همینطورن و…
          میبینید؟ این بازی اصلا یک اند اسلش نیست! توی این بازی اصلا کومبوهای خفن نمیشه زد! سازنده‌ها هم این رو میدونستن! برای همینه که ۹۰٪ دشمن‌های بازی دراگر (تنها دشمن‌هایی که میشه بهشون یه جورایی کومبو زد) هستن. خیلی‌ها هم میان و میگن که باید از رونیک اتک‌ها استفاده کرد ولی این رونیک اتک‌ها خودشون یه مشکل دیگه هستن! این چیزایی که بازی داره بهشون میگه “رونیک اتک” توی نسخه‌های قبلی حملات عادی کریتوس محسوب میشدن و هر موقعی میشد ازشون استفاده کرد. سازند‌های این بازی میدونستن که مبارزات بازیشون یک نواخته و برای همین استفاده از حملاتی که باید عادی محسوب بشن رو محدود کردن تا شما موقع استفاده کردن از این حملات احساس خفن بودن کاذب بهتون دست بده. شرمنده‌ام ولی اگه به دید یه هک اند اسلش به این بازی نگاه کنیم مبارزات این بازی چیزی فراتر از یک آشغال نیست. چیزی که خیلی از هوادار‌های بازی شنیدم در دفاع از مبارزات بازی میگن اینه که : “این بازی یک هک اند اسلش با مبارزات سنگینه و نباید درش کومبوهای طولانی زد.” در پاسخ به این حرف باید بگم که وقتی یه بازی اسم هک اند اسلش روی خودش میذاره باید بشه درش کومبوهای مختلف و متنوع زد، یا دیگه در کمترین‌ حالت مختلف ابزار‌ها و روش‌های مختلف برای سلاخی کردن دشمنان وجود داشتا باشه که گاد ۲۰۱۸ هیچ کدوم از این دو مورد رو نداره. و تازه حتی اگه به فرض تصور کنیم که یک بازی بدون کومبو و بدون راه‌های مختلف برای کشتن دشمن‌ها هک اند اسلش محسوب میشه باز هم مبارزات این بازی آشغاله! میخواید بدونید یه بازی هک اند اسلش با مبارزات سنگین که خیلی هم توانایی محور و بی‌رحمه چیه؟ شما برید دو نسخه Nioh رو تجربه کنید. این بازی یکی از بهترین سیستم‌های مبارزات در تاریخ ویدیو گیم رو داره و یک انگشت وسط دو متری به کسایی هست که فک میکنن گاد آو وار چونکه مبارزات سنگین داره نباید اجازه زدن کومبوهای مختلف رو به پلیر بده. اگه میخواید بدونید یک هک اند اسلش با مبارزات سنگین باید چطوری باشه باید به اون بازی نگاه کنید تا بفهمید افتضاح بودن مبارزات گاد آو وار بخاطر سنگین بودن مبارزاتش نیست، بلکه بخاطر اینه که سازندگان این بازی بلد نبودن یک سیستم مبارزه خوب بسازن!
          ۳- من با لول آپ و درخت مهارت مشکل زیادی ندارم، هر چند که همون هم میتونست بهتر باشه. مشکل من با سایر المان‌های نقش آفرینی این بازیه. میدونید، یه چیز خیلی خنده‌داری راجب به یه نفر که تمام خدایان یونان رو لخت کشته ولی الان برای اینکه یه دراگر با دو ضربه نکشتش باید بره فلزهای رنگ و وارنگ جمع کنه تا زرهش رو آپگرید کنه وجود داره که فقط توی این بازی پیدا میشه.
          ۴- من توقع نداشتم که آترئوس توی بازی نبود، ولی بعد از تموم کردن بازی من مطمئنا دوست داشتم که اینطور میبود.
          هیچ چیز مثبتی راجب به این فضاحتی که اسمش رو گذاشتن شخصیت وجود نداره! آترئوس زشته، آترئوس صداش اعصاب خورد کنه، آترئوس بی‌مزه است، آترئوس دیالوگ‌های داغون داره، آترئوس خفه نمیشه و الی آخر. من هنوز جایی رو ندیدم که یک نکته مثبت راجب به آترئوس به عنوان یک شخصیت گفته باشه. “ولی آترئوس روی انسانی کریتوس رو نشون داد!” روی انسانی کریتوس در گاد آو وار یک و بخاطر خانواده‌اش دیده شد، روی انسانی کریتوس در آخر گاد آو وار چینز آو المپیوس و بخاطر دخترش دیده شد، روی انسانی کریتوس در آخر گاد آو وار سه و به همراه پندورا دیده شد، روی انسانی کریتوس در آخر گاد آو وار اسنشن و یک بار دیگه بخاطر خانواده‌اش دیده شد و… روی انسانی کریتوس قبلا توی سری چندین بار دیده شده بود. حتما باید کریتوس کل بازی با سرعت آروم پشت سر یک بچه راه بره تا مردم روی انسانی این شخصیت رو ببینن؟ حتما باید بجای دابل جامپ زدن با پارو سفر کنه تا مردم روی انسانی این شخصیت رو ببینن؟ حتما باید گُل بچینه تا روی انسانی این شخصیت رو ببینن؟ کریتوس همیشه یه وجه انسانی داشته و توی نسخه‌های اصلی هم بهش به اندازه کافی اشاره شد که مردم متوجهش بشن. مشکل بعضی‌ها اینه که این روزها باید همه چیزهای یک داستان توی صورتشون باشه تا بتونن برداشت خودشون رو بکنن. “اِی وای کریتوس به احمق گفت سان من خیلی احساساتی شدم… قبلا که کریتوس اینطور نبود! فقط وقتی که به احمق گفت سان اینطور شد!”
          راجب به الی هم باید بگم که در اوایل لست آو آس کاملا واضحه که اِلی از قصد به عنوان یک شخصیت که قراره اعصاب خورد کن و وِراج باشه طراحی شده، و برای همینه که وقتی در مواقع جدی و حیاتی این شخصیت رویی بجز یک بچه وِراجِ بد دهن و سر به هوا رو از خودش نشون میده تاثیر گذاره و پلیر متوجه جِدی بودن اوضاع میشه. توی گاد آو وار ۲۰۱۸ تکامل شخصیت آترئوس خیلی ساده است و میتوتم اینطوری خلاصه‌اش کنم.
          آترئوس در پرده اول بازی :
          مامان = خوب
          بابا = بد
          آترئوس در پرده دوم بازی (وقتی که فهمید خداست) :
          مامان = بد
          بابا = بد
          اودین = بد
          ثور = بد
          پسرای ثور = بد
          فریا = بد
          میمیر = بد
          بالدر = بد
          آترئوس = خوب
          اترئوس در پرده آخر بازی =
          بابا = خوب
          مامان = خوب
          واقعا بیشتر از این چیزی راجب به این شخصیت نیست.
          ۵- من توقعی نداشتم! یه چیزِ خیلی حماسی راجب به کسی که بخاطر خانواده‌اش کل خدایان یونیان رو سلاخی میکنه وجود داره که توصیف کردنش سخته. داستان کریتوس به بهترین شکل ممکن تموم شده بود و نیازی به ادامه نداشت.
          بعضی بازی‌هایی که تموم شدن بهتره رها بشن، اینطوری وقتی که به این بازی‌ها فکر میکنیم با خودمون میگیم : “یادش بخیر، عجب بازی خوبی بود!” ولی وقتی که همینطور یک سِری کش داده بشه دیگه وقتی تموم میشن با خودمون میگیم : ” شَرِش کم!” اگه یه موقع سری بازیهایی مثل اساسینز و یا کال آو دیوتی تموم بشن مطمئنا من واکنش دومی رو خواهم داشت. گاد آو وار هم ظاهرا قراره کلی دنباله دیگه داشته توی مصر و جاهای دیگه داشته باشه و احتمالا تا وقتی که تموم بشه قراره همین رو بگم. به نظرم این سری خیلی عالی تموم شده بود و نیازی به ادامه دادن نداشت‌.
          ۶- گاد آو وار یک با خودکشی کردن کریتوس شروع میشه و بعدش در قالب فلش بک ما وقایعی که منجر به خودکشی کردن کریتوس شدن رو تجربه میکنیم، یک داستان فوق العاده حماسی راجب به یک انسان که با قدرت اراده خودش همه موانع رو از پیش رو برمیداره و خدای جنگ اساطیر یونان رو شکست میده، همه‌اش برای اینکه خدایان خاطرات بد مرگ زن و بچه‌اش رو پاک کنن و به آرامش برسه. اما در آخر کار این اتفاق نمیوفته و کریتوس برای رها شدن از عذابش تصمیم به گرفتن زندگی خودش میکنه و میرسیم به جایی که داستان شروع شده بود. کریتوس از بالای پرتگاه به داخل دریا میپره ولی درست قبل از اینکه جان از بدنش خارج بشه، کریتوس از اعماق دریا عروج میکنه و معلوم میشه که خدایان پاداش دیگه‌ای برای این شخصیت داشتن و کریتوس توسط خدایان به درجه خدای جنگ بودن میرسه. اینجاست که پلیر متوجه میشه اسم بازی راجب به کسی که قراره توسط کریتوس کشته بشه نیست، بلکه راجب به کسی هست که کریتوس قراره تبدیل بشه، خدای جنگ.
          این یک خلاصه از داستان گاد آو وار یک بود‌‌. پس خواهش میکنم کسی نیاد بگه که داستان مزخرف و افتضاح “من و پسرم در حال رفتن به کوهنوردی با حضور بچه ننه نفرین شده که میخواد درد رو احساس کنه” بهتره! این حرف کُفره…
          ۷- دکمه پرش باعث میشه بتونی کومبو‌های هوایی بزنی و در نتیجه مبارزات بازی از حالت یکنواخت خارج میشه و روش‌های بیشتری هم برای جنگیدن با دشمنان بوجود میاد؛ دکمه پرش باعث ایجاد پازل‌های متنوع میشه و در نتیجه همه پازل‌های بازی نمیشه : ” تبر رو پرت کن اینور، تبر رو پرت کن اونور”؛ دکمه پرش باعث بوجود اومدن پلتفرمینگ میشه و در نتیجه میشه سناریوهایی جذاب که همه‌اش شامل جنگیدن و راه رفتن روی زمین صاف نیست رو طراحی کرد؛ پس آره، من فکر میکنم که دکمه پرش این بازی رو بهتر میکنه و باعث میشه که بازی لذت بیشتری داشته باشه.

          آرینSandwraithGodofwar0385
          • Sandwraith گفت:

            یک پایان تلخ بهتر از یک تلخی بی پایان است

          • Nathan گفت:

            سلام.
            ببین باهات موافقم البته جاهایی ک نظر شخصیت هست رو کاری ندارم چون نظر هر شخص محترمه یکی ( مثل من ) موافق این جور شخصیت پردازی برای کریتوس و فرزندش هست و یکی مثل شما نه
            اما در رابط دوربین شانه قبول دارم اون ابهتی که باید در ظاهر باس معلوم باشه نیست کاملا موافقم اما موضوع پرتاب تبر تنها در فایت ها وجود نداره و حتی این قابلیت در حل معما ها و باز کردن مسیر های بسته شده و … کاربرد داره پس نیازمند یک دوربین روی شانه برای اجرای درست این قابلیت است البته میتونستند کاری کنند ک هر باز L2می گرفتیم دوربین میومد رو شانه و نشونه گیری میشد کرد و بعد ک ول میکردیم l2 رو دوباره دوربین ب حالت اول بر میگشت

        • Nathan گفت:

          کاملا باهات موافقم امید جان
          این سری نیازمند یک ریبوت بود و باید از فرمولی جدید استفاده میکرد
          ب نظرم چون نسخه قبلی بیشتر تایم استودیو صرف طراحی پایه های اصلی گیمپلی و … بود الان تو این نسخه چون دیگه نیازمند اون پایه ریزی ها نیستند میتونن خیلی بهتر در طراحی انمی ها و باس ها و مراحل و… وقت بذارن
          .
          پ.ن : عاشق اون سورتمه سواری با گرگ ها شدم ب نظرم خیلی میتونه جالب باشه حتی من باشم یه مرحله تعقیب و گریز ( حال چ تعقیب کردن چ فرار ) خوب با این سورتمه ها پیاده کنن

          آرینSandwraith
  • Sina Morgan گفت:

    سرتر و ولگار باس های جذابی بنظر میرسن البته اگه تو بازی حضور داشته باشن . اگه آترئوس جزو باس ها باشه احتمالا باید با ورد سرپنت هم مبارزه کنیم ، نمیشه پسرش طرفش نباشه که.
    فقط امیدوارم این نسخه پایان شخصیت کریتوس نباشه ، به شخصه بزرگترین دلیلم برای فن گاد آو وار بودن شخصیت کریتوسه و اگه تو این نسخه بکشنش میرم دم در سانتامونیکا اعتراض میکنم (:
    اگه هم میخوان بکشنش باید یه شخصیت پردازی درست و حسابی برای آترئوس تحویل بدن ، هر چقدر شخصیت پردازی کریتوس رو تو نسخه قبل دوست داشتم ، از اونطرف شخصیت پردازی آترئوس خیلی رو مخم بود ، فقط دوست داشتم یه ماد باشه که صدای این بشر رو باهاش ببندم .
    بزرگترین سوالی هم که فعلا درباره این نسخه دارم اینه که چجوری میخوان فنریر و اسکول و هتی رو وارد این نسخه کنن ، درسته که دارن برداشت آزاد از اساطیر انجام میدن ولی نبود این ۳ تا شخصیت خیلی مهم ، داستان رو خیلی شلخته میکنه.

    Hard gamerآرینAladarRyderیوحانArt Pro Of Ragnarok The 2022 Goty EditionSpider-Mah04alinerd2Sandwraith
    • MahyarMsm گفت:

      قطعا هستن
      اصلا اگه نباشن انگار بزرگ ترین پازل های رگناروک نیستن. و اینکه اینو در نظر بگیرید مسئول اوردن کریتوس به نورس همین گرگ ها هستن

      SandwraithHard gamerآرینیوحانSina Morgan
      • Sina Morgan گفت:

        آره ، حتی تو خود بازی هم اون اوایل تو اون تابلو هایی که روش نقاشی کشیده شده نشون میده دارن ماه و خورشید رو دنبال میکنن. ولی یه بحثی که هست اینه که اگه اسکال و هتی الآن هستن ، پس فنریر کجاست ؟ اگه بخوان بگن فنریر هنوز به دنیا نیومده که خیلی عجیب میشه ، چجوری ممکنه آترئوس تو بازه ۳ ساله تا رگناروک هم ازدواج کنه هم فنریر رو به دنیا بیاره هم فنریر اسکال و هتی رو به دنیا بیاره. نمیتونن هم بگن از قبل به دنیا اومده بوده چون آترئوس هنوز ازدواج نکرده. کلا اینکه آترئوس رو بچسبونن به لوکی بنظرم کار درستی نبود ، درسته هایپ رو برای این نسخه بیشتر کرد ولی از اون طرف خیلی درصد خطا رو تو داستان میبره بالا ، یا مجبورن خیلی از شخصیت ها رو حذف کنن یا اگه بیارن بعید نیست که چند تا خلا داستانی این وسط ایجاد بشه. در کل امیدوارم داستان تر و تمیزی تحویل بدن که با توجه به سابقه سانتامونیکا به احتمال خیلی زیاد داستان عالی میشه .

        SandwraithHard gamerیوحان
        • mugiwara07 گفت:

          اینجاست که سفر در زمان وارد میشه 🙂

          SandwraithHard gamerSina Morganیوحان
        • MahyarMsm گفت:

          اینجاست که تئوری سفر در زمان وارد میشه!!!
          یورمونگاند هم از اینده اومده بود
          قطعا یک ایده ای توی ذهنشون هست که ما خبر نداریم و میتونه جالب باشه
          فقط امیدوارم اگه قراره مسائل زمان رو جدی تر وارد بازی کنن جوری پیاده اش کنن که مسخره نشه و یه پیچش خاص هم داشته باشه

          SandwraithHard gamerSina MorganGodofwar0385یوحان
          • Sina Morgan گفت:

            قضیه وردسرپنت (یورمونگاند) کاملا همگام با اساطیره، تو رگناروک تور انقدر محکم با پتکش میکوبه تو صورت وردسرپنت که تو زمان برمیگرده به عقب. اتفاقا دوست دارم هنگام مبارزه با تور وردسرپنت هم حضور داشته باشه ، خصومت شخصی این دوتا میتونه خیلی صحنه های خوفناک و خفنی رو خلق کنه. درمورد سفر در زمان هم ایده جالبی بنظر میرسه ، باید ببینیم سانتا چیکار میکنه. همزمان دو نفر به سفر در زمان اشاره کردن (:

            MahyarMsm
  • Lion RJ گفت:

    امیدوارم Heimdall سیاه نباشه.. البته از سونی بعید نیست از قصد سیاهش کنه

    SandwraithHard gamerPpooyaAAladarRyderیوحان
  • Sahand گفت:

    خیلی منتظرشم
    فقط خدا کنه ps4 موقع اجراش منفجر نشه😶

    SandwraithHard gamerArmiaGodofwar0385آرینیوحان
  • Sandwraith گفت:

    امیدوارم بمیره دیگه تموم شه

    آرینSandwraithعمو_کریتوسHard gamer......SettArmiaGodofwar0385Nikator1383
    • یوحان گفت:

      اوکی داش فهمیدیم سه بار تا الان تو کامنت هات این جمله رو تکرار کرده بودی😐
      شما که اینقدر از اين شخصیت بدت میاد اصلا برای چی میای تو پستش درباره اش نظر میدی😐

      عمو_کریتوسHard gamer......SettSina MorganGodofwar0385SandwraithMahyarMsm
      • Omidsoltani7 گفت:

        یوحان داداش این یک نوع بیماریه
        اونی که بی دلیل به امثال گادو فورزا هیت میده(بازم میگم ، بی‌دلیل) حال روحیش خوب نیست
        فقط باید براشون دعا کرد

        آرینSandwraithHard gamerSettGodofwar0385یوحان
      • Sandwraith گفت:

        نگران نباش
        بمیره ریبوت میکنن دوباره

        آرینعمو_کریتوسSandwraithHard gamer......یوحان
        • MahyarMsm گفت:

          کریتوس اصلا نمیمیره🙂

          Sandwraith
      • Sett گفت:

        داداش لایکش کن شاید دوس داره دیده بشه بیچاره

        آرینSandwraithیوحان
    • Samul گفت:

      قبلا مرده😊

      آرینSandwraithHard gamerیوحان
  • کینگ گفت:

    ولگار تو یکی از مأموریت های فرعی گاد 2018 بود

    آرینSandwraithHard gamerیوحانAladarRyder
  • mugiwara07 گفت:

    کاش تیر هم توی لیست بود
    لعنتی صبر کردن واسش خیلی سخته 😩 امید وارم حتما یه سلاح جدید اضافه کنن در حین بازی

    SandwraithHard gamerSina MorganیوحانآرینAladarRyder
    • یوحان گفت:

      دقیقا داش👌
      من از اینکه قراره احتمالا تو نسخه‌ بعدی سلاح های جدیدی در اختیار داشته باشیم خیلی هيجان زدم😎😆

      آرینSandwraithHard gamerSina Morgan
  • واقعا هایپ برای گاد جدید به شدت بالاست🔥🔥
    و سازندگان بازی هم به خوبی این هایپ رو بالا بردن با صحبت هاشون
    اما اگه تو گیم اواردز از گاد چیزی نشون بده سونی واقعا عالی میشه
    ولی به نظرم نبرد ثور بدون هیچ شک و تردیدی جز ده تا از بهترین باس فایت های تاریخ ویدیو گیم میشه
    ببینید کی گفتم اینو

    PlayStation studiosSandwraithHard gamermohsenj74یوحانMR.Aآرین
    • آرین گفت:

      سلام
      اسکرین بگیر تا مشتی محکم باشه بر دهان یاوه‌گویان!

      SandwraithHard gamerیوحان
    • یوحان گفت:

      حرف حق😎👍

      آرینPlayStation studiosSandwraithHard gamer
  • Nahoo گفت:

    به نظرم همونطور که نویسنده گفت، در آخر ما شاهد کشته شدن آترئوس به دست کریتوس هستیم. کریتوس این بار برای نجات جان بقیه و مردم مجبور میشه که آترئوس رو بکشه و به رگناروک پایان بده.

    Hard gamerیوحانآرینAladarRyder
  • ShinjiMikami گفت:

    اینجا همه که تایید شده نیست و ممکنه بعضیا نباشن. البته که چون بازی ۴۰ ساعته احتمالش هم هست که باشن.
    باور دارم که آیپی گاد اف وار بعد از این قسمت به یک خواب زمستانی خواهد رفت و تا نسل بعدی شاهد انتشار قسمت ششم نخواهیم بود.
    .
    کم کم باید به آیپی جدید سانتامونیکا خوش آمد بگیم.

    HasanHard gamerSettBlack KnightیوحانMR.ACommander Shepard fakeآرین
    • چه عجب از بازی های پلی استیشن هم داری تعریف میکنی👏👏👏

      آرینPlayStation studiosHard gamerSettBlack Knightیوحان
      • ShinjiMikami گفت:

        من هیچ سابقه ی هیت و حرف بیهوده ای نداشتم.
        گوتی سال ۲۰۲۱ رو رچت و دث لوپ و سایکونات رو گفتم.
        بازیای مورد انتظار ۲۰۲۲ رو استارفیلد و گاد و هرایزن گفتم.
        .
        من rpg فنم و هرجایی از rpg بازی معرفی بشه، من همونجا هستم و کامنت میدم. این بازی چه از طرف مایکرو باشه چه ea و چه سونی. در جاهای دیگه جز هیلو و گاد که بازیای اصیل سونی و مایکرو هستن حضور ندارم. اینجا ها هم نظرمو میدم و میگم امیدوارم گاد و هیلو موفق بشه. نه هیلو و نه گاد به سلیقم نیستن. البته تجربشون میکنم ولی به سلیقم نیست😂
        .
        در مورد rpg هم که طرفدار هر بازی rpg نیستم. Rpg های تاد هاوارد و همچنین ایپی فیبل و ابسیدین و بایوور خیلی برام مهمه.
        سانتامونیکا هم به rpg به همین حالت بسازه. مطمئن باش اولین کامنت از طرف من خواهد بود.
        من هیچ علاقه ای به rpg هایی مثل فال اوت و پروجکت کوبالت اینکسایل و اوتر ورلدز که از طرف مایکرو هستن ندارم.
        .
        روزایی بود که همه دیزگان رو کوبیدن ولی من اونجا نظرم رو گفتم.
        حتما برو یه سری بزن😂
        من ps5 هم دارم pc هم دارم. Ps5 رو هم وقتی به ۱۹ ۲۰ اومد خریدم. وقتی که میگفتم اقا قیمت نمیاد پایین کسایی که خریدارن بخرن ولی نخریدن و گفتن تا ۱۳ میاد پایین.
        الانم اومده پایین دیگه قیمت😂
        من بیشتر نگاه میکنم به نظرات و میخندم

        SandwraithآرینHasanSettBlack Knight
        • می‌دونم ولی بعضی وقت ها صحبت هات جوری رو آدم تاثیر میزاشت که من خودم از پلی استیشن نا امید شدم
          اما بعدش فهمیدم که پلی استیشن با کیفیت ترین گیم هارو داره
          حالا از این بحث بگذریم
          من خودم به شخصه از rpg خوشم نمیاد
          ولی از شوتر و اکشن ماجراجویی و گیم های ترسناک خیلی خوشم
          گوتی امسال خودم ویلیج و سایکوناتز و رچت هست (البته رچت رو زیاد بازی نکردم ولی همون قدر که کم پلی دادم نظرم رو گفتم)
          میاد و تنها بازی های ایکس باکس که واقعا دوست شون دارم
          هیلو فورتزا هستش با گیرز تا حالا ارتباط برقرار نکردم
          با بقیه انحصاری مایکرو من کاری ندارم
          اما خودم یه پی سی متوسط و یه پلی ۴ دارم که عید اگه خدا بخواد و همه چی جور بشه پلی ۵ یا سری ایکس میگیرم ولی پلی ۵ رو بیشتر دوست دارم
          اما بهتره این فن بازی ها تموم بشه ولی اونایی که حرف هایی الکی و بی هوده میزنن رو باید جواب داد تا بفهمند که گیم یعنی چی

          آرینPlayStation studios
        • Black Knight گفت:

          به اندازه کافی تو پست قبل آقای کریمی اکانت های دیگه خودت رو لو داد پس نگو من سونی رو هیت نمیکنم و فن بازی هاشم 😉

          آرینPlayStation studios
  • AladarRyder گفت:

    سربازان جنگ جهانی دوم.

    Hard gamerBlack KnightیوحانSandwraithآرینAladarRyder
  • SEHSANHS گفت:

    مقاله ی خوبی بود یه اشنایی کلی با باسای احتمالی نسخه ی بعدی داد. خود من که بیشتر منتظر مبارزه ی کریتوس و اترئوس (صد البته با پیروزی کریتوس) هستم. از داستان این نسخه خیلی میترسم امیدوارم یجوری باشه که منم ازش خوشم بیاد (یکم سخته شرایط پسندیدن من احتمال زیادی میدم خوشم نیاد)

    آرینHard gamerیوحان
  • Nathan گفت:

    هلا نمیتونه باشه ب نظرم اونم محتمله ؟

    Hard gamerیوحان
  • آرین گفت:

    سلام به آقای سلیمانی، نوشته پرباری بود خسته نباشید!
    معذرت‌خواهی بنده رو بپذیرید، شرمنده‌ام.
    همچنان امیدوارم که فریا برگرده و با ما باشه و ناسلامتی یکم درک و شعور هم خوب چیزی یه حاج خانوم!
    و اینکه اودین گادآف‌وار خیلی تو سایه و حیله‌گر هست. کلک دم به تله نمی‌ده یه رخ نمی‌ده به ما تا ساطوری‌اش کنیم.
    یکی از دوستان هم خوب گفت که همه بمیرند یک دور ولی همه در رگناروک دوباره بیدار شوند و نبرد پایانی شروع بشه.
    فاصله رگناروک تا مرگ آتری‌آس یا کریتوس مثلا می‌تونه سالها باشه تا انگربودا (اگه درست بگم) فنریر رو به دنیا بیاره و بزرگ کنه.
    ففنیر و دو اژدها هم شاید بیان کمک، ناسلامتی ما نجات‌شون دادیم.
    حضرت تیر هم نقش کدخدا و حکیم بزرگ رو برای ما بازی می‌کنه احتمالا.
    ولی تا بروگ و رفقا هستند غمی نیست.
    در کل گادَآف‌وار خیلی نامردی اگه تأخیر بخوری، میایم برات اون دفعه!

    SandwraithHard gamerیوحان
  • mahdinabi گفت:

    سلام من تازه اومدم تو سایت 🙂

    SamulSandwraithHard gamerآرینیوحان
    • یوحان گفت:

      خوش آمدی دوست عزیز😊

      SamulHard gamerآرین
    • آرین گفت:

      باد آمد و بوی عنبر آمد!
      سلام برادر عزیز.

      یوحانSamul
  • Mr Dewitt گفت:

    از بین اینا بیشتر منتظر کوبیدن Mjollnir به سرتر کبیر هستمم

    Hard gamerآرینیوحانSandwraith
  • A Slash گفت:

    انصافا طراحی و جزئیات صورت کاراکتر ها نسبت به نسخه ۲۰۱۸ خیلی پیشرفت داشته.

    SandwraithHard gamerآرینیوحان
  • Night wolf گفت:

    رگنار چه طوری میخواد با کریتوس بجنگه؟😂

    Hard gamerآرینیوحانSandwraith
  • Sandwraith گفت:

    کسی تا حالا متوجه شده کریتوس شخصیت منفی اصلی کل سری هست؟
    اینو من نمیگم،وبسایت thegamer میگه.

    عمو_کریتوسBlack KnightHard gamerآرین......SettیوحانSandwraith
    • آرین گفت:

      سلام
      یحتملا که نه قطعا جفنگ می‌گوید.

      Sandwraithعمو_کریتوس
    • Black Knight گفت:

      TheGamer رو ولش کن یه سایت هیتر سونی و فن بوی ایکس باکس هست فقط برو به نمره هایی که به بازی های مایکروسافت و سونی داده نگاه بکن میفهمی
      کل مقاله ها و Review هاش کلیک بیته

      Sandwraithآرینعمو_کریتوس
  • Armia گفت:

    متای بازی خدای جنگ ۹۶ یا ۹۷ متای بازی مرد عنکبوتی ۲ و هورایزون هم بین ۹۳ و ۹۵ است مطمئن مطمئن باشید که متای این بازی ها بین این نمره ها خواهد بود

    Hard gamerآرینیوحانArmia
    • یوحان گفت:

      من رو متای ۹۵ گاد شرط می‌بندم😎✌

      SandwraithآرینPlayStation studios
    • من گاد رگناروک رو بالا ۹۵ میگم اما نمره ای که خودم به گاد ۲۰۱۸ ۹۷ بود
      به جدیده هم اگه موفق باشه چنین نمره ای میدم
      هورایزن ۹۲ یا ۹۳ من خودم به نسخه قبلی نمره ۹۰ رو دادم
      مرد عنکبوتی ۲ هم ۹۲ یا ۹۳ یا ۹۴ میشه به نسخه قبلیش ۹۳ رو دادم

      آرینPlayStation studios
  • Hard gamer گفت:

    🔥🔥 War this not the only way 🔥🔥

    آرین
  • Black Knight گفت:

    یه چیزی که خیلی دلم میخواد بدونم همین قضیه سفر در زمان هستش و اینکه دقیقا با چه شخصیت هایی تو گاد جدید میجنگیم ولی تا جایی که درباره رگناروک اطلاعات دارم حضور برخی از افراد مثل هایمدال و غیره کاملا طبیعه چون همشون تو رگناروک نقش مهمی دارن
    خلاصه که هایپ بالاست قراره دوباره با حضرت همه خدایان رو نابود کنیم 🔥🔥🔥🔥

    آرین
  • RDR2 گفت:

    کریتوس روهم خیلی گنده کردین خدای خیلی درجه بالایی نیست و همون در حد ثور ایناست و اگه خدایان رو به ۵ دسته تقسیم کنیم که از یک قوی ترین باشند به بالا کریتوس‌ خدای درجه ۴ یا همون ۵ قوی شما اگه بدونید خدا یه کامیکی‌ چیه انقدر طرفداری این بد بخت کتک خور رو نمی کنین
    به عنوان کسی که طرفدار همه‌ی انحصاری های سونی هستم خصوصا‌ اسپایدرمن و آنچارتد‌ همشم‌ کامل بازی کردم
    ولی اصلا گاد‌ اف وار در حد اونا نیست طرفدار هاشم همینطور فقط چون اکثر طرفدار های گاد‌ بزرگ سال هستند و دست به مقاله خوبی دارن خیلی گنده جلوه میدن گاد‌ رو
    (به نویسنده این مقاله کار ندارم چون این مقاله کاملا بی طرف بود ولی بعضی از سایت ها که بازی ها و شخصیت ها رو مقایسه میکنن‌ شورش‌ رو در میارن)

    آرین
    • آرین گفت:

      سلام
      بازی‌هایش قبل شما اومده.
      مشابه این تور و اودین رو تو یک لحظه صدتیکه کرده! اودین یونان رو انقدر زد که خون بالا آورد.
      هیچکی تو جنگ از خداش بالاتر نیست، خداوندگار حقیقی جنگ.

  • Xboxgamer گفت:

    معلومه دیگه با خداها 😂😂😂😂😂 کم مونده با کره زمین بجنگه🤛😂 چه وضعشه