باکس آفیس هفته: Dune با رکورد شکنی، صدرنشین شد - گیمفا
باکس آفیس هفته: Dune با رکورد شکنی، صدرنشین شد - گیمفا
باکس آفیس هفته: Dune با رکورد شکنی، صدرنشین شد - گیمفا
باکس آفیس هفته: Dune با رکورد شکنی، صدرنشین شد - گیمفا

باکس آفیس هفته: Dune با رکورد شکنی، صدرنشین شد

احمد آریا
۲۰:۳۵ ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
باکس آفیس هفته: Dune با رکورد شکنی، صدرنشین شد - گیمفا

فیلم تل‌ماسه (Dune)؛ یکی از مورد انتظارترین فیلم‌های چند سال اخیر سینما بود که این هفته سرانجام اکران خود را آغاز کرد و موفق شد با عملکردی که بهتر از حد انتظار کمپانی سازنده بود، صدرنشین باکس آفیس هفته شود.

این فیلم در روز پیش نمایش خود به فروش ۵.۱ میلیون دلاری رسید تا در کنار فروش ۱۲.۴ میلیون دلاری در روز جمعه، نخستین روز اکران خود را با فروش خوب ۱۷.۵ میلیون دلاری به پایان برده باشد.

این میزان فروش، بهترین فروش روز نخست و بیشترین میزان فروش در یک روز در بین فیلم‌های کمپانی برادران وارنر در دوران کرونا محسوب می‌شود. دقیقا دو سال پیش بود که فیلم جوکر (Joker) روز نخست اکران خود را با فروش ۳۳ میلیون دلاری پشت سر گذاشته بود.

در بین فیلم‌هایی که در روز اکران در سینماها، به صورت رایگان از طریق سرویس‌های استریم نیز منتشر شده‌اند، این میزان فروش دومین رکورد برتر دوران کرونا محسوب می‌شود. برترین رکورد به فیلم هالووین می‌کشد (Halloween Kills) مربوط می‌شود که هفته قبل در روز نخست اکران خود، به فروش ۲۲ میلیون دلاری رسیده بود.

البته فیلم بیوه سیاه (Black Widow) نیز به صورت همزمان در سینماها و از طریق سرویس استریم دیزنی پلاس منتشر شده بود و در روز نخست اکران خود، به فروش ۳۹ میلیون دلاری دست یافته بود. با این حال باید توجه داشت که برخلاف دو فیلم تل‌ماسه و هالووین می‌کشد، فیلم بیوه سیاه به صورت رایگان در اختیار مشترکین دیزنی پلاس قرار نگرفته بود.

فیلم تل‌ماسه dune

ساخته حماسی دنی ویلنوو (Denis Villeneuve) در روز شنبه نیز به فروش ۱۳ میلیون دلاری دست تا در کنار فروش ۸ میلیون دلاری در روز یکشنبه، نخستین آخر هفته خود در آمریکا را با فروش ۴۰ میلیون دلاری پشت سر گذاشته باشد.

این میزان فروش باعث شد تا این فیلم علاوه بر آن‌که موفق‌ترین افتتاحیه را در بین فیلم‌های ویلنوو به ثبت رسانده باشد، رکورد بهترین افتتاحیه در بین فیلم‌های کمپانی وارنر در دوران کرونا را نیز، به نام خود ثبت کند.

کمپانی برادران وانر، میزان فروش این فیلم را کاملا زیر نظر گرفته تا در صورت موفقیت، یک فرنچایز جدید پیرامون آن ایجاد کند. هفته نخست، موفقیت آمیز بوده اما باید دید در ادامه روند این فیلم در گیشه چگونه خواهد بود.

فیلم هالووین می‌کشد که هفته گذشته در صدر جدول قرار گرفته بود، این هفته با افت فروش شدید ۷۱ درصدی مواجه شد ولی با فروش ۱۴.۵ میلیون دلاری، در رده دوم جدول باکس آفیس قرار گرفت.

فیلم هالووین می‌کشد halloween kills

این میزان فروش باعث شد تا این فیلم با شکست رکورد ۶۳ میلیون دلاری فیلم احضار: شیطان مرا وادار کرد (The Conjuring: The Devil Made Me Do It)، به پرفروش‌ترین فیلم با رده سنی بزرگسال در دوران کرونا در گیشه آمریکا، تبدیل شود.

فیلم زمانی برای مردن نیست (No Time to Die) نیز رقابت را از فیلم ونوم: بگذارید کارنیج بیاید (Venom: Let There Be Carnage) برد و با فروش ۱۱.۹ میلیون دلاری، رده سوم جدول را از آن خود کرد.

بیست و پنجمین قسمت از مجموعه باند، مجموع فروش جهانی خود را نیز از مرز ۵۲۵ میلیون دلار عبور داد تا پس از نهمین قسمت از مجموعه سریع و خشمگین (Fast & Furious 9) که با فروش ۷۱۶ میلیون دلاری به کار خود در گیشه جهانی پایان داد، به دومین فیلم پرفروش هالیوود در سال ۲۰۲۱ تبدیل شود.

پس از ۲۴ روز، میزان فروش فیلم ونوم ۲ که این هفته به فروش ۸.۸ میلیون دلاری رسیده بود، از مرز ۱۸۱ میلیون دلار عبور کرد که آماری فوق‌العاده برای این فیلم محسوب می‌شود. این فیلم در گیشه جهانی نیز در حالی بیش از ۳۰۰ میلیون دلار فروش داشته است که هنوز در کشور چین منتشر نشده است.

برای آن‌که بیشتر متوجه اهمیت کشور چین برای فروش این فیلم شوید، باید بگوییم که قسمت نخست این مجموعه در سال ۲۰۱۸ در حالی به فروش جهانی ۸۵۴ میلیون دلاری دست یافت که ۲۶۹ میلیون دلار آن مربوط به کشور چین می‌شد! هنوز مشخص نشده است که آیا ونوم ۲ در کشور چین اکران خواهد شد یا که خیر.

این آمارهای بسیار خوب و موفقیت این فیلم، نشان می‌دهند که نه تنها قسمت سوم این مجموعه به زودی ساخته خواهد شد که احتمالا شاهد آغاز یک فرنچایز پیرامون شخصیت ونوم خواهیم بود.

اما در بین سایر آثار جدید این هفته، انیمیشن Ron’s Gone Wrong به فروش ۷.۳ میلیون دلاری دست پیدا کرد که آماری قابل پیش بینی و خوب برای آن محسوب می‌شود.

انیمیشن ron's Gone Wrong

فیلم گزارش فرانسوی (The French Dispatch) نیز که این هفته اکران محدود خود را در تنها ۵۲ سالن نمایش تجربه کرد، به فروش بسیار خوب ۱.۳ میلیون دلاری دست پیدا کرد. اکران سراسری این فیلم از هفته آینده آغاز خواهد شد.

رتبهفیلمفروش آخر هفته (در آمریکا)فروش کلی (در آمریکا)
۱Dune۴۰ میلیون دلار۴۰ میلیون دلار
۲Halloween Kills۱۴ میلیون دلار۷۳ میلیون دلار
۳No Time to Die۱۱ میلیون دلار۱۲۰ میلیون دلار
۴Venom: Let There Be Carnage۹ میلیون دلار۱۸۱ میلیون دلار
۵Ron’s Gone Wrong۷ میلیون دلار۷ میلیون دلار
۶Addams Family 2۴ میلیون دلار۴۸ میلیون دلار
۷The Last Duel۲.۱ میلیون دلار۸ میلیون دلار
۸Shang-Chi۲ میلیون دلار۲۲۰ میلیون دلار
۹The French Dispatch۱ میلیون دلار۱ میلیون دلار
۱۰Honsla Rakh۵۰۰ هزار دلار۱.۵ میلیون دلار

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

باکس آفیس هفته: Dune با رکورد شکنی، صدرنشین شد - گیمفا
باکس آفیس هفته: Dune با رکورد شکنی، صدرنشین شد - گیمفا
باکس آفیس هفته: Dune با رکورد شکنی، صدرنشین شد - گیمفا
باکس آفیس هفته: Dune با رکورد شکنی، صدرنشین شد - گیمفا
باکس آفیس هفته: Dune با رکورد شکنی، صدرنشین شد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • ninja07 گفت:

    همش سیاست تو سینما رخنه کرده
    مثلا اگه یه فیلمی هم زیاد خوب نباشه ولی چون یه شخص مهم اعم از کارگردان یا نویسنده یا یه کسی تو تهیه فیلم نقش داشته امتیاز بالا میدن😒
    حالا همه فیلم ها رو نمیگم بعضی فیلمها اینطور میشه متاسفانه

  • reza_tport گفت:

    فیلمش خوب بود ولی وقتی فیلم تموم شد انگار یک چهارم داستان رو دیدیم
    اینو باید مثل foundation سریال میکردن با سرعتی هم که داستان این فیلمه داره فکر نکنم با یکی دو نسخه بعدی کار داستان تموم بشه
    یه جایی هم خوندم نویسنده (Frank Herbert) رمانی که این فیلمو ازش الهام گرفته تو ایجاد دنیایه فانتزی خیلی دقیق هستش ولی از طرفی هم روند داستان یه مقدار کنده (چون بیشتر محیط رو توصیف میکنه)
    به هر حال فیلم خیلی قشنگیه من طی دیدن فیلم متوجه گذر زمان نشدم

  • andromeda گفت:

    یه نیم ساعت از فیلم dune رو دیدم تلویزیون رو خاموش کردم از بس چرند بود

  • Axel.7 گفت:

    فیلم dune یا تل ماسه از جمله معدود فیلمهای لذت بخش و خوش ساخت ژانر علمی تخیلی سالهای اخیر بود که دیدم. فیلم برگرفته از کتابیست با همین نام که بسیار خلاقانه و جذاب روایت شده گفتنیه که فیلم dune علاوه بر اقبال مخاطبین معمولی از اقبال خوبی میان منتقدین و صاحب نظران برخوردار هست، شخصا امیدوارم هرچه زودتر شاهد نسخه های بعدی اثر مذکور باشم.

باکس آفیس هفته: Dune با رکورد شکنی، صدرنشین شد - گیمفا
باکس آفیس هفته: Dune با رکورد شکنی، صدرنشین شد - گیمفا