طرفداران؛ نگران پایان احتمالی God of war Ragnarok- گیمفا  
طرفداران؛ نگران پایان احتمالی God of war Ragnarok- گیمفا  
طرفداران؛ نگران پایان احتمالی God of war Ragnarok- گیمفا  
طرفداران؛ نگران پایان احتمالی God of war Ragnarok- گیمفا  

طرفداران نگران پایان احتمالی God of War Ragnarok هستند

رضا مهرعلی
۱۶:۱۹ ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
طرفداران؛ نگران پایان احتمالی God of war Ragnarok- گیمفا  

یک اشاره‌ی سربسته و مبهم به پایان بازی God of War Ragnarok، تا حدودی موجب نگرانی پلیرهایی شده است که منتظر این بازی میان نسلی کنسول‌های پلی‌استیشن هستند.

اریک ویلیامز (Eric Williams)، کارگردان عنوان موردانتظار God of War Ragnarok، در صحبت راجع به پایان این بازی که خاتمه‌ای بر حماسه‌ی نورس خواهد بود، می‌گوید که او و تیمش در استودیوی سانتا مونیکا (Santa Monica)، می‌خواهند که ساخته‌ی آن‌ها پایانی “غافلگیرکننده” و “در عین حال اجتناب‌ناپذیر” داشته باشد. مشخص است که این سخنان آقای کارگردان کاملا مبهم هستند. این نکته هم جای بحث دارد که پایان یک بازی چگونه می‌تواند پایانی اجتناب‌ناپذیر داشته باشد که تجربه‌کنندگان را غافلگیر خواهد کرد. آقای ویلیامز این را هم گفته است که در نسخه‌ی Ragnarok، همان طور که نام آن هم اشاره می‌کند، راگناروک به وقوع خواهد پیوست و طرفداران باید خود را آماده کنند.

همان طور که انتظار می‌رود اطلاع داشته باشید، راگناروک در حماسه‌ی نورس عبارت است از دنباله‌ای از وقایع که یک مبارزه‌ی بزرگ و حوادث طبیعی جزئی از آن‌ها هستند. راگناروک نهایتا منجر به مرگ تعداد زیادی از اساطیر نورس همچون اودین و ثور می‌شوند. در جریان راگناروک، جهان به زیر آب می‌رود و در ادامه دنیایی حاصلخیز پیدا خواهد شد که خدایان نجات‌یافته و دو انسان که جان سالم به در برده‌اند، ساکنان آن خواهند بود. در حال حاضر باید منتظر ماند تا دید که چه مقدار آزادی عمل در ساخت بازی God of War Ragnarok به کار گرفته خواهد شد و این بازی واقعه‌ی راگناروک را تا انتها دنبال خواهد کرد یا خیر. با این وجود، می‌توان تا حدودی حدس زد که چرا اریک ویلیامز به طرفداران هشدار می‌دهد که خود را برای حال و هوای بازی آماده کنند.

تا اینجای کار می‌دانیم که داستان بازی سورپرایزهای متعدد و مرگ‌های فراوانی را در بر خواهد داشت و همزمان از سیاست هم به دور نخواهد بود. آیا بازی دچار سیاست خواهد شد یا یک بیانیه‌ی سیاسی را منتشر خواهد کرد؟ خیر، احتمالا این طور نخواهد بود، مگر اینکه در مواجه با این کلمات، رفتاری غیر مسئولانه یا غیر اخلاقی از خود بروز دهید. گرچه، وقتی سخن از نویسندگی و سیاست به میان آمد، یکی از نویسندگانی که روی بازی God of War: Ragnarok کار می‌کند، نویسندگی را امری کاملا سیاسی عنوان کرد.

god of war angrboda
تصویری از شخصیت آنگربودا که در تریلر بازی نشان داده شد

پس از پخش تریلر بازی God of War Ragnarok در جریان رویداد PlayStation Showcase 2021، طرفداران بازی به دو مورد انتقاداتی شدیدی داشتند؛ اول ظاهر شخصیت ثور و دوم رنگ تیره‌ای که پوست شخصیت آنگربودا داشت. مت سوفاس (Matt Sophos)، کارگردان روایی بازی مورد بحث، این گونه به انتقادهای کاربران که بعضا دارای الفاظ نژادپرستانه هم بودند، پاسخ داد:

در نقش یک نویسنده، وظیفه‌ی شما این است که داستانی را روایت کنید که قانع‌کننده و مرتبط باشد، شما بخش‌هایی از خودتان را به داستان‌ها می‌آورید و تفکراتتان از میان (آن‌ها) می‌درخشند. پس نویسندگی *همیشه* سیاسی است- این (سخن‌ها) تنها زمانی به میان می‌آیند که (مخاطب) با جنبه‌ی سیاسی (داستان) موافق نباشد.

بازی God of War Ragnarok هم اینک در دست توسعه است و هرچند تاریخ دقیق انتشار آن مشخص نیست، انتظار می‌رود که سال آینده شاهد عرضه‌ی آن برای کنسول‌های پلی‌استیشن ۴ و پلی‌استیشن ۵ باشیم.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

طرفداران؛ نگران پایان احتمالی God of war Ragnarok- گیمفا  
طرفداران؛ نگران پایان احتمالی God of war Ragnarok- گیمفا  
طرفداران؛ نگران پایان احتمالی God of war Ragnarok- گیمفا  
طرفداران؛ نگران پایان احتمالی God of war Ragnarok- گیمفا  
طرفداران؛ نگران پایان احتمالی God of war Ragnarok- گیمفا  

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • اسپویل
    .
    .
    .
    .
    .
    همونطور که ایتن وینترز را کشتن. توی تریلر اولشم گفت داستان او به پایان می‌رسد. وقتی حرف کارگردانو شنیدم یاد همین ویلیج افتادم. اصلا خوشم نمیاد شخصیت بازی بمیره حالا میدونم بعضیا میگن که من مثلا دوست داشتم کریس بمیره که دوست داشتم. دوست داشتم شخصیت منفی باشه که پتانسیل خیلی خوبی داشت. حالا هم فکر نکنم بخوان کریتوسو بکشن که شاید هم بکشن نمیدونم. کریتوس احتمالش خیلی بالاست که بمیره

  • ShinjiMikami گفت:

    واقعا ادامه دادن یک سری مثل گاد اف وار کار سختیه چه برسه به گاد ۵ که بعد گاد ۴ که یک ریبوت عالی بود و کل فضای گاد رو عوض کرد و گوتی هم شد.
    .
    داستان این بازی باید به قدری عالی باشه. محیط ها و مبارزات و انمی و باس ها به قدری باید زیاد و متنوع و عالی باشن که بتونه نسبت به گاد قبلی پیشرفت کنه.
    اینکه گاد جدید دوبرابر گاد قبلی یعنی حدود ۴۰ ساعت گیم پلی داره هم باید به خوبی در این ۴۰ ساعت کسی که بازی رو تجربه میکنه با توجه به اینکه سبک بازی اکشن ادونچره سرگرم بشه و از بازی کردن خسته نشه.
    .
    اما اینکه میتونه بهتر از گاد قبلی بهتر ظاهر بشه یا خیر رو نمیشه گفت ولی باید اینو در نظر گرفت که واقعا کار سانتامونیکا سخته.
    .
    صد در صد گاد از طرف سونی برای گرفتن گوتی حاضر شده و رقیب میطلبه
    اینکه در سال ۲۰۲۲ بازیایی قدرتمند وجود داره کار سانتامونیکا رو بیشتر از انچه که بالا گفتم سخت تر هم میکنه.
    البته نه برای طرفداری و تجربه بلکه فقط برای گوتی گرفتن و متای بالا
    .
    این بازی متاش ۸۰ هم بشه تجربه میکنم. اصلا هر بازی اینطور بشه تجربش میکنم.
    .
    در اخ شنیدن سانتامونیکا رو یه بازی فانتزی کار میکنه. به شدت منتظر این آیپی جدید هستم البته باید چندین سال صبر کنیم.
    .
    به امید موفقیت این بازی

  • Little∞God گفت:

    سلام

    خدا بخیر کنه

    دست شما درد نکنه خداحافظ 🙂

  • MahyarMsm گفت:

    بدترین پایان ممکن مرگ کریتوسه که غیر ممکنه
    اگه با گاد اف وار اشنا باشید میفهمید به هیچ عنوان کریتوس کشته نمیشه.
    کریتوس نه مثل جوئله نه شپرد و نه هیچ کاراکتر دیگه ای
    اصلا کریتوس رو با اونا یکی نکنید

    • ولی کریتوس هم یک نقطه ضعفی داره مثل بالدر که نمیمیرد

      • MahyarMsm گفت:

        نگفتم فقط کسایی که گاد ۲۰۱۸ رو بازی کردن
        اگه سه گانه رو تجربه کرده باشی متوجه میشی
        کریتوس بمیره میره هل و باز برمیگرده
        کریتوس اینجور چیزا حالیش نیست برادر

      • ShinjiMikami گفت:

        احتمال میدم میخوان به گاد استراحتی بدن شاید تا نسل بعد حتی. اینکه کریتوس میمیره یا نه نمیدونم
        .
        بعدش برن سراغ ایپی جدیدی که میگن فانتزیه و فلان. بعد از یه بازه ی زمانی بیان بدون اینکه بگن، از گاد بعدی تریلری چیزی بدن و همه رو شوکه کنن که کریتوس برگشته و …
        فقط اون بازه زمانی باید تا ۷ ۸ سال یا حتی ۱۰ سال طول بکشه درست مثل اسکایرم یا ایپی هایی که خیلی وقته سازندشون سراغشون نرفته میشه از پرنس اف پرشیا و بایوشاک و اسپلینتر و … هم نام برد

  • JUST me گفت:

    فقط بهم بگید چطوری از اساطیر یونان زد به نورث همین البته نمیخام بهانه بشه کریتوس کرال پشت شنا کرده ی نگاه انداخته پشت سرش دیده عه رسیدم نورث

  • SEHSANHS گفت:

    امیدوارم هر چی میشه کریتوس نمیره و جایگزین نشه (ینی جایی که کریتوس هست یه ثانیم با کس دیگه ای بازی نمیکنم. اصن گاد او وار ینی کریتوس بازی کردن در نقش یکی دیگه توی گاد او وار یا مرگ کریتوس تو گاد او وار اصلا جور در نمیاد) در مورد خود انگربودام من نمیفهمم اینا تو طراحی ثور کاملا مطابق با واقعیت پیش رفتن بعد تو طراحی انگربودا رو سیاه کردن؟ البته میتونه دلایل دیگه ای هم داشته باشه ولی اینجا اشاره میشه که سیاه شدنش دلیل سیاسی که هممون میدونیم داشته. به نظرم نباید اینقد تاثیرشون بدیم تو کار هامون چون محدود کنندس و ضربه میزنه به اثر.

  • PS4EVER گفت:

    ظاهر ثور همینه دیگه . یه عده انتظار قیافه ثور مارول توی اونجر رو دارند . حالا احتمالا تو بازی کریتوس بیاد ثور رو بکشه میگن وای ثورم مرد ! کریتوس خیلی بده دوسش ندارم !! ول کنید این مسخره بازیارو . نمیدونم دقیقا صنعت گیم داره به کجا میره !!

  • Nima گفت:

    چرا شخصیت آنگربودا سیاه پوسته؟ مگه توی اروپا قرون وسطی که هنوز استعمار و برده داری وجود نداشت سیاه پوست بوده؟

    • S گفت:

      اگه یادتون باشه سونی سعی میکرد Ragnarok رو مخفی نگه داره و چند باز تکذیب کرد و لوگو رو حذف کرد.
      احتمالا واسه اینکه کسی شکایت نکنه اینکارو کرده بودن یعنی….شاید پایان گاد اف وار باشه؟

  • Gamer 207 گفت:

    یه حسی بهم میگی این گاد قراره بزگترین گاد آف وار باشه
    چون قراره نورس به اتمام برسه
    پس منتظر همه چی باشید 😌
    من خودم منتظر ( اسپویل )

    نبرد کریتوس و اترئوس باشه چون امکانش هست
    مثل زئوس و کریتوس
    البته شاید کریتوس نذاره چون تو نسخه قبلی خیلی داشت تربیت میکرد آترئوس رو

  • باتوجه به این حرفا پایان غافل گیر کننده و اجتناب ناپذیر و اون نقاشی رو دیوار و اینکه این آخرین نسخه نرس هست و رگناروک هم اتفاق میفته این احتمال میره کریتوس آخر بازی میمیره و شاید این نسخه آخرین نسخه کلی گاد آف وار باشه یا شاید بعد از استراحت طولانی بعدا لوکی جایگزین کریتوس بشه به عنوان شخصیت اصلی شروعی در مصر احتمالا
    اینو باید توجه کرد که کریتوس خودکوشی فقط نمیتونه بکنه یعنی طلسم خدایان برای خودکشی کریتوسه ولی به دست دیگری میتونه کشته بشه اینم بگم که کریتوس به تنهایی قدرت برگشت از دنیای مردگانو نداره قبلا هم که چند بار از دنیای مردگان برگشته یکی کمکش کرده یبار اون قبر کن که میگن زئوس بود یبار گایا تو نسخه دوم کمکش کرد خودش تنهایی نمیتونست برگرده
    اینکه آترئوس همون لوکیه هم میتونه کلی پیچش داستانی ایجاد کنه خدای شرارت بودن آترئوس فکر شدس و هرکاری ازش برمیاد این احتمالا هم ممکنه بره که کریتوس بدست همین آترئوس کشته بشه شاید باس نهایی اصلا آترئوس باشه تئوری سفر در زمان هم اینجا چیزای جالبی ازش درمیاد
    ولی هرچی هست دستشون برای انجام هرکاری بشدت بازه هر طور بخوان میتونن داستانو پیش ببرن

    • SEHSANHS گفت:

      البته توی نسخه ی سه زئوس فرستادتش دنیای مردگان ولی اینبار تکی زد هیدیسو کشت و اومد بیرون

      • یجا این مطلبو خونده بودم راجع به مرگ های کریتوس و تواناییاش
        ولی نسخه سه یه فرقی داشت اونم این بود که اونجا کریتوس نمرده بود زنده بود فقط قدرتاشو از دست داد
        و اینکه آتنا داشت کمکش میکرد
        با بدست آوردن قدرت هیدیس هم تونست بیاد بیرون بعد از کشتنش
        و اینکه تو نسخه فرعی تو پی اس پی هم یبار دیگه رفت آندر ورلد که اونجا اتلس آوردش بیرون
        خلاصه میخوام بگم مردنش هم غیر ممکن نیست
        ولی همه گاد بازا عاشق کریتوسن کاش نمیره واقعا..

        • SEHSANHS گفت:

          اصولا تا جایی که میدونم رفتن به دنیای مردگان ینی مرگ. حالا شایدم نباشه. البته توی نورس هم هر کی از دروازه ی هل هایم عبور کنه نمیتونه برگرده ولی کریتوس پر رو پر رو نگهبانشم له کرد اومد بیرون.

    • farshadx گفت:

      “”احتمالا هم ممکنه بره که کریتوس بدست همین آترئوس کشته بشه””
      فریا خودش نمیتونه انتقام بگیره یعنی قدرتش رو نداره که کریتوس رو بکشه
      ممکنه فریا به آترئوس چیزایی که باید رو بگه و اموزشش بده همونجوری که کریتوس پدرش رو کشت
      آترئوس هم پدرش رو بکشه
      به نظرم سناریوی خوبی هست👍

      • آترئوس فقط میدونه کریتوس پدرشو کشته قبلا دیگه نمیدونه کریتوس زن و بچه خودشو کشته بوده کلی خدای دیگه کشته و کلا یونانو نابود کرده اگه اینارو بفهمه یا کسی بهش بگه مثل همین فریا یا آتنا خیلی اتفاقا میتونه بیفته
        آخر گاد آف وار ۲۰۱۸ هم آترئوس میپرسه پدر اگه من بخوام تورو بکشم چیکار میکنی میگه اجازه میدم اینکارو انجام بدی یه چیزی تو این مایه ها بود یادم نمیاد مکالمه دقیقشو
        آترئوس وقتی فهمید خداس داشت سرپیچی میکرد از دستورات کریتوس دردسرم درست کرد برای کریتوس شیطانی هم شده بود اینکه بگم باس فایته آترئوس اشتباهه بالاهم حواسم نبود چون کریتوس با پسرش نمیجنگه ولی اینکه آترئوس کریتوس رو بکشه احتمالش هست

        • SEHSANHS گفت:

          همین مکالمه ی اخر بازیم خیلی استادانه کار شده بود. کلا به نظرم کوری بارلوگ خیلی کارگردان کار بلدیه (از نظر خودم بهترین کارگردانیه که دیدم) حیف شد این نسخه رو ول کرد. کریتوس میگه اگه این به معنی این باشه که تو میتونی زنده بمونی اره. همین میگه ممکنه کلا داستان عوض شه و مرگ کریتوس باعث شه اترئوس بدتر بشه و کریتوس مجبور شه پسرشو با دستای خودش بکشه. فریا هم میگه اودین یه کاری میکنه که پسرت باهات بد شه. ینی ممکنه اودین با کریتوسم همینکارو بکنه و کریتوس مجبور شه پسرشو به همراه سایر خدایان نورس نابود کنه (امیدوارم اینطوری شه. حداقل هم شخصیت اصلی خودش میمونه هم نمیمیره) بعدم اخرش بعد اینکه نورسم نابود شد کلا جم کنه از نورسم بره (مث یونان که البته اتفاقی بود) و برسه مصر.

          • منکه خیلی خیلی بارلوگو قبول دارم تو استاد بودنش شکی نیست مخصوصا با احیای دوباره گاد آف وار اونم اینقدر عالی خیلی بیشتر ازش خوشم اومد خیلیم خاکیه اصلا خودشو نمیگیره
            خودش گفته فشار زیادی از بابت گاد ۲۰۱۸ روش بوده دیگه میخواسته بیشتر با خانوادش وقت بگذرونه و اینکه گفت همیشه عوض شدن کارگردان تو سری گاد آف وار یه سنت بوده
            والا بارلوگ یه جوری پایه گذاری کرد نسخه اولو که احتمال اینکه این نسخه خراب کنه خیلی کمه من از بابت موفق شدنش شکی ندارم فقط از بابت آخرش یکم نگرانم : )
            ولی بعیده کریتوس آترئوسو بکشه چون هم یه عمر خاطرات و عذاب وجدان داره بابت کاری که قبلا کرده هم اینکه تو نسخه ۲۰۱۸ دیدیم چقدر دوست داشت آترئوسو از جون خودش براش عزیز تر بود بعیده هرکاریم آترئوس بکنه باز کریتوس دستش به خون آترئوس آلوده بشه ولی برعکسش خیلی محتمله چون آترئوس هم سنش کمه هم خدای شرارت نورسه هم از گذشته کریتوس خبر نداره مخصوصا اینکه کریتوس قبلا بچه خودشو کشته
            فریا و اودین هم کاملا محتمله که تفرقه بندازن بین کریتوس و پسرش و بخوان از طریق پسرش بهم صدمه بزنن
            من خودم فکر میکردم اون نقاشی ای که آخر گاد ۲۰۱۸ دیدیم کریتوس نباشه تیر باشه
            ولی الان خودشون دارن دامن میزنن به این قضیه که اون نقاشی خود کریتوسه انگار
            حالا ممکن هم هست آترئوس کریتوسو نکشه اصلا کریتوس جور دیگه بمیره ولی این حرفایی که کارگردان میزنه الان و اون نقاشی و خیلی چیزای دیگه داره دامن میزنه به اینکه انگار کریتوس کشته میشه و انگار این کشته شدن مثل قبلیا نیست بقول معروف این تو بمیری از اون تو بمیریا نیست : )
            واقعا اینقدر دستشون بازه همه کاری میتونن بکنن اصلا نمیشه پیش بینی کرد که دقیقا قراره چی بشه کلی تئوری راجع به بازی هست…
            امیدوارم هرچی میشه به صلاح باشه یجوری که اگرم میخوان تمومش کنن جوری پایان بندیش کنن که بعدنا دوباره خواستن برن سراغ ساخت نسخه جدیدش طوری نباشه که اصلا هیچجوره نشه نسخه بعدیشو ساخت مثل آخر نسخه ۳ که دیدیم بعد خودکشی کریتوس جنازش رو زمین نیست..

            • SEHSANHS گفت:

              خب برا من همون اخرش حکم موفقیت نشدنو داره چون به نظرم بهتره معیار موفقیت برا هر شخص خودش باشه. اینطوری از کلی از کل کلام جلوگیری میشه. و اینکه کریتوس هم حتی توی حرفاش گفت اگر معنیش این باشه که تو زنده میمونی. ینی خود کریتوسم یه احتمال کشتن داده. درسته که شاید کل تلاششو بکنه تا اتفاق نیفته ولی همه چیز دست کریتوس نیست و شاید مثلا اتفاقاتی بیفته که مجبور شه بکشتش همونطور که خودشم با اطمینان نگفت نمیکشمت. این گادم عرضه شه اولین نفر میرم داستانشو میخونم ببینم میمیره نمیمیره از استرس راحت شم. نمیدونم چطوری تا اومدنش قراره تحمل کنم. البته یه چیزم هست. کارگردان گفته غافل گیر کننده. همه منتظر مرگ کریتوسن شاید این غافل گیر کننده در واقع کلا برعکس اون نقاشی بشه و کریتوس اترئوسو بکشه (اینا نظر من نیستن بازگوشون کردم. داداشم بهم گفت)

              • آره اصلا هرچیزی ممکنه اتفاق بیفته اصلا ممکنه منظور از غافل گیر کننده اون چیزی نباشه که همه داریم راجع بهش فکر میکنیم(هرچند شواهد فعلا اینجوری نشون میده) داشتم به این فکر میکردم که کارگردان نباید اینقدر راحت داستانو لو بده و حتما خودش بهتر از ما از اطلاعاتی که وجود داره از بازی آگاهه خلاصه واقعا تا اومدنش نمیشه حرفی زد ولی من جات بودم اینکارو نمیکردم : ) چون سر لست ۲ برام اسپویل شد یه جای داستان دیگه لذت اون قستمو گرفت ازم : )

                • SEHSANHS گفت:

                  استرسشو نمیتونم بکشم ببینم چی میشه. اسپویلم برام خیلی مهم نیس خیلیم یادم نمیمونه خصوصا در خلال بازی کلا فراموش میکنم همه چیو. خودبازیم معلوم نیس کی بتونم بازی کنم.کاش مطمئن بودم روز عرضه میتونم برم عمرا میخوندم ولی ممکنه مدتها نتونم برمش.

    • اگه اخرین نسخه گاد باشه خوبه این بازی دیگه وقتشه تموم شه زیاد ادامش بدن افت میکنه

  • منتقد گفت:

    دیگه شورشو در اوردن بسه دیگه گاد شده خدای مهد کودک کجا رفت اون گاد پر از صحنه های خشونت امیز و خفن دیگه بخانم نمی تونن با این زاویه دوربین مسخره و یه بچه مزاحم دستو و پا گیر همچین صحنه های حماسی خلق کنن حیف چقد دلم برا قدیم تنگ شده همه چی حال هوای دیگه داشت اصلا هیچی سر جاش نیست دیگه

  • UMK3 گفت:

    قیافه ثور مشکلی نداره اما چرا بازی باید شخصیت زن رنگی پوست داشته باشه این مشکل داره

    شرافتن حداقل این بازی با فمنیسم و…. خراب نکنید

    • peyman3 گفت:

      شما تا حالا جستجو کردی معنا فمنیست چیه؟
      به علاوه اینکه شخصیتی رنگ پوستش قهوه ای یا سیاه باشه، چه تاثیری روی تجربه بازی شما می ذاره؟

      • will_snitch گفت:

        تاثیرش مثل همون تاثیر ثور ماروله وقتی ۱۰ سال تنها چیزی که بهت نشون میدن یه بلانده سیکس پک داره یه دفعه میخوره تو ذوقت
        این قضیه نژادپرستی پیچش های خودشو داره چطور لوترکینگ یه تنه با این جریانات مبارزه میکنه اونهمه آدمو حرفاش جمع میکنه دورش ولی به دست قدرت ترور میشه نه مردم نژادپرست مطمعن باش مردم نبودن بعد یهو همون قدرت بیاد دم از مبارزه با نژاد پرستی بزنه؟ منافعی مد نظره وگرنه دموکراسی فقط شعارشونه
        از این نظر میگم نباید سیاه پوست باشه چون تمام اساطیر نورث چیزی جز یه سری داستان و باور مردمان اون زمان نبوده و فکر نمیکنم اگه تو کل زندگی یک نفر و چندین نشل بعدش تنها آدمایی که دیدن همه سفید پوست باشن تصوری از یک آدم با رنگ پوست دیگه ندارن پس تو کل اساطیرشون سیاه پوست پیدا نمیکنی
        اگر هم میگن اقتباس آزاده پس چرا ثور اینقدر مثل اساطیر درست شده یه مبارز که فقط دنبال عیش و نوشه و میتونه یک گاو رو بخوره و همچنان گرشنه باشه
        بنظرم کم کاری هم کردن رو شکمش

        • peyman3 گفت:

          یعنی شما میگی سانتامونیکا منابع کتبی از اساطیر نورس رو رها کنه و بر اساس مارول ثور رو روایت کنه؟ اگر ادعای شما اینه؛ دلیلش چیه؟ یعنی مشکلی که این روایت داره دقیقا چیه؟
          در ادامه شما ادعاهایی دارید که نیاز به اثبات داره. اما ما فرض میگیریم شما درست میگی! با این فرض، دقیقا سیاه پوست بودن این خانم چه تاثیری روی تجربه شما میذاره؟
          و لطف کن ساده و روشن بیان کن. جزئیات زیاد نوشتن و موضوعاتی که صادق بودن شون جای بررسی داره. تنها شکلی از مغلطه ست و بحث رو به جایی نمیرسونه!

  • Wounds گفت:

    آخرین باری که یکی خواست داستانش غافلگیرانه و اجتناب ناپذیر باشه گند زد به یکی از بهترین ip های پلی استیشن

  • farshadx گفت:

    من دقیق متوجه نشدم
    الآ کارگردان و نویسنده اعتراف کردن که چاقی ثور و تغییر رنگ پوست آنگربودا سیاسی هست؟!
    منظور از سیاسی دقیقآ چیه؟! منظور منتقد پسنده؟! یا از منظر فروش گفتن؟

  • HESAM YAZDANI گفت:

    از روزی که اعلام کردن پایان گاد غافلگیر کننده است جدا از هایپ استرس و نگرانی وحشتناکی پیدا کردم (( دوستان حتما متوجه منظورم شدید چی میخوام بگم‌))

    حتی فکر کردن بهشم ترسناکه😑

  • چه اصرار و عجله ای هست که بازی خدای جنگ در دنیای نورس انقدر زود به پایان برسه!
    اصلا منطقی نیست که یه سه گانه با موفقیت بیش از حده انتظارش بخواد با یک دوگانه پروندش بسته بشه!
    کلی زمینه چینی کلی پیش داستان کلی پایه گذاری و وسواس برای شروع دوباره کریتوس در دنیای نورس کلی داستان و شخصیت از دنیای نورس رو با خدای جنگ و کریتوس پیوند دادن حالا میخوان با دو بازی تمومش کنن
    دنیای نورس که هیچ کمبودی نسبت به دنیای یونان باستان نداره و تقریبا همه طرفداران گاد باهاش ارتباط برقرار کردن
    حتی با آترئوس که اوایلش کلی رو مخ بود
    دوستانی که از به سرانجام رسیدن سفر کریتوس در نورس و مدت زمان طولانی بازی خیلی خوشحالن باید فکر بعدش رو هم کنن چون دوباره گاد به ی خواب زمستانی طولانی میره و اگر هم برگرده تو ی دنیای جدید مثل مصر یا تمدن مایاها سر در میاره که همین دوستان اونوقت کلی ایراد از دنیای جدید بازی خواهند گرفت

  • Black Knight گفت:

    هایپ خیلی بالاست !
    به نظرم جای نگرانی هم نداره و پایان غافلگیر کننده بازی هم هرچی باشه اون چیزی که فکر میکنید نیست و اصلا کریتوس جزء اساطیر نورس محسوب نمیشه که بخواد بمیره (که تازه بازم اگه بمیره برمیگرده !) حرف کارگردان بازی هم خیلی گیج کننده بود ولی به نظرم منظورش از اون حرف یه چیز دیگه بوده

  • اسپویل

    انگربودا همون همسر اینده اتریوسه احتمالا گاد رگناروک مثل لست دو یکم احساسی بشه

  • Nathan گفت:

    اتفاقا من هم با مرگ اترئوس مخالفم هم با مرگ کریتوس ینی مگه حتما باید داستانی با پایانبندی خوب و غافلگیر کننده بزنه شخصیت یا شخصیت های اصلی و محبوب رو بکشه ؟

    • Nathan گفت:

      😂
      نه منظورم اون نبود که همه چی به خوبی و خوشی تموم شده که ب قول خودت رگنوراکه میدونم اونو اما لزوما ک نباید در داستان گویی غم را در مرگ پروتاگانیست بیان کرد
      هشدار اسپویل گوست آو سوشیما !!!
      .
      .
      الان برات گوست آو سوشیما رو مثال میزنم مگه ما تو اون مرگ یک کرکتر اصلی داشتیم؟ نه اما خب بازی هپی هم نبود پاتو تو هر روستایی می‌داشتی مردم در غم بودن یا داشتن گریه میکردن یا داشتن از شدت جراحت به خود میپیچیدن بعد ما مرگ یک کرکتر رو ک اصلی نبود اما مرگ حماسی داشت ( برادر یونا رو میگم الان اسمش یادم رفته) یا مرگ اسبمون که یه صحنه خیلی زیبا بود خب؟. الان ما مرگ یه کرکتر اصلی رو نداشتیم ک بخواد به جای اینکه تو ذهنمون ثبت شه و تحسینش کنیم اصاب خورد کن بشه ( البته خب آی‌پی جدیده اما مثال بارزیه)
      .
      منم منظورم یه بازی هپی نیست میتونن خیلی زیبا رگنوراک رو نمایش بدن بدون کشتن کرکتر اصلی که تو ذهن گیمر هاست

  • برادران نگران نباشید طبق قانون پایستگی کریتوس :
    کریتوس هرگز نمی میرد بلکه از ریشی به ریشی دیگر و از خالکوبی به خالکوبی دیگر تغییر شکل میدهد و مقدار ( بخوانید شخصیت ) او هرگز کم و زیاد نمی شود ( همون کچل خوشگل دیوانه وحشی می ماند)

  • sam snake 47 گفت:

    امیدوارم ادامه گاد بازهم با کریتوس باشه نه هیچ کسی دیگه! هرکسی غیر از کریتوس باشه فرانچایز گاد برای من تموم میشه. شماها رو نمیدونم

  • 20000panda گفت:

    شاید یه پایان شبیه گاد سه در بیاد و دوباره یه منطقه دیگه ببینیمش

  • WITCHER گفت:

    متاسفانه موج دادن نقش های سفید به بازیگران سیاه پوست به بازی های ویدئویی هم رسیده

  • will_snitch گفت:

    امیدوارم اگه سری بعدی قراره تو مصر باستان باشه مثله سری AC نشه
    اون محیط پناسیل بالایی داره که یه گاده ترسناک ببینیم

طرفداران؛ نگران پایان احتمالی God of war Ragnarok- گیمفا