معرفی بازیگران و کاراکترهای فیلم Dune - گیمفا
معرفی بازیگران و کاراکترهای فیلم Dune - گیمفا
معرفی بازیگران و کاراکترهای فیلم Dune - گیمفا
معرفی بازیگران و کاراکترهای فیلم Dune - گیمفا

معرفی بازیگران و کاراکترهای فیلم Dune

علی محمدپناه
۲۲:۲۶ ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
فیلم تل‌ماسه dune

فیلم Dune به کارگردانی دنیس ویلنوو دارای بازیگران برجسته و بزرگی است. این فیلم همچنین کاراکترهای پر شماری دارد.

گروه بازیگران برجسته فیلم تل‌ماسه (Dune)، شما را وادار می‌کند تا این فیلم را حتما ببینید. این فیلم بر اساس کتابی به همین نام محصول سال ۱۹۶۵ میلادی نوشته فرانک هربرت (Frank Herbert) است. کارگردانی این فیلم را دنیس ویلنوو (Denis Villeneuve)، کارگردان فیلم بلید رانر ۲۰۴۹ (Blade Runner 2049) در دست دارد. این فیلم یکی از مورد انتظارترین فیلم‌های سال به شمار می‌رود. اکران این فیلم به دلیل شیوع ویروس کرونا حدود یک سال به تاخیر افتاده بود.

فیلم تل‌ماسه، داستانی شخصی به نام پاول آتریدس و خانواده‌اش را دنبال می‌کند. آنها از سیاره خود به یک سیاره صحرایی به نام آراکیس ملقب به تل‌ماسه نقل مکان می‌کنند. این سیاره تنها منبع از ماده‌ای حیاتی و اسرارآمیز است. در طی یک خیانت بسیار بزرگ، او مجبور می‌شود تا وارد صحرا شود و با افرادی پنهان‌کار به نام فرمن زندگی کند. او در آنجا است که متوجه ماهیت حقیقی این ماده مرموز می‌شود و پتانسیل کامل خود را درک می‌کند.

این فیلم حماسی و علمی-تخیلی شامل کاراکترهای مختلفی است که هر کدام آنها دارای اهداف پیچیده و انگیزه‌های مرموزی هستند. این فیلم دارای بازیگران برجسته‌ای است که نقش‌های اصلی و مهم این فیلم را به تصویر می‌کشند. در ادامه با ما همراه باشید تا بازیگران و کاراکترهای فیلم تل‌ماسه را به شما معرفی کنیم.

تیموتی شالامی در نقش پاول آتریدس

فیلم تل‌ماسه dune

پاول آتریدس تنها فرزند لوک لتو آتریدس و بانو جسیکا است. او وارث خاندان آتریدس و تمام املاک تحت کنترل آن از جمله سیاره آراکیس است. پاول پس از اینکه به فرمن‌ها می‌پیوندد، رابطه‌ای را با چانی آغاز می‌کند. نقش پاول آتریدس را در این فیلم تیموتی شالامی (Timothée Chalamet) به تصویر می‌کشد. از جمله آثار او می‌توان به فیلم لیدی برد (Lady Bird)، فیلم زنان کوچک (Little Women)، فیلم شاه (The King) و فیلم مرا با نامت صدا کن (Call Me By Your Name) اشاره کرد.

ربکا فرگوسن در نقش بانو جسیکا

فیلم تل‌ماسه dune

بانو جسیکا مادر پاول است. اگرچه او به طور رسمی با لوک لتو آتریدس ازدواج نکرده است اما احترام بسیار زیادی نسبت به او در خاندان آتریدس وجود دارد. او علاوه بر این که مورد توجه دوک است، دارای قدرت‌هایی نیز است. او یکی از اعضای فرقه بنی جزیره است. نقش بانو جسیکا را ربکا فرگوسن (Rebecca Ferguson) به تصویر می‎‌کشد. او در کارنامه خود حضور در فیلم‌های موفقی را به ثبت رسانده است. از این جمله فیلم‌ها نیز می‌توان به فیلم دکتر اسلیپ (Doctor Sleep)، فیلم بزرگترین شومن (The Greatest Showman) و فیلم‌های ماموریت غیر ممکن (Mission Impossible) اشاره کرد.

اسکار آیزاک در نقش لوک لتو آتریدس

فیلم تل‌ماسه dune

دوک لتو پدر پاول و رهبر خاندان آتریدس است. او در پاسخ به فراخوان امپراطور، حاکم جهان شناخته‌شده، خانواده‌اش را از سیاره خود به سیاره آراکیس می‌آورد. او می‌داند که در این سیاره ممکن است تله‌ای توسط دشمن قسم‌خورده آنها یعنی خاندان هارکنز وجود داشته باشد. اسکار آیزاک (Oscar Isaac) اخیرا در سریالی برای شبکه اچ‌بی‌او تحت عنوان صحنه‌هایی از ازدواج (Scenes From a Marriage) ایفای نقش کرده است. او همچنین در فیلم‌های جنگ ستارگان (Star Wars)، فیلم مردان ایکس: آخرالزمان (X-Men: Apocalypse) و فرا ماشین (Ex Machina) حضور داشته است.

زندیا در نقش چانی

فیلم تل‌ماسه dune

زندیا (Zendaya) در فیلم تل‌ماسه نقش زنی جوان به نام چانی را بازی می‌کند که از مردمان فرمن در سیاره آراکیس است. پاول رویاهایی از او را می‌دیده است. چانی دختر یک سیاره‌شناس امپراتوری به نام لیت کینز است. همانند دیگر فرمن‌ها، چشمان او نیز آبی رنگ است که نتیجه ماده‌ای است که روی این سیاره وجود دارد. زندیا در سه‌گانه مرد عنکبوتی (Spider-Man) دنیای سینمایی مارول حضور داشته است. او همچنین در فیلم بزرگترین شومن و سریال سرخوشی (Euphoria) برای شبکه اچ‌بی‌او نقش‌آفرینی کرده است.

استلن اسکارسگارد در نقش بارون ولادیمر هارکنن

فیلم تل‌ماسه dune

بارون ولادیمر هارکنن، رهبر خاندان هارکن و دشمن قسم خورده خاندان آتریدس است. قبل از اینکه امپراتور کنترل سیاره آراکیس را به خاندان آتریدس بسپارد، او بر روی این سیاره حکمرانی می‌کرده است. استلن اسکارسگارد (Stellan Skarsgård) قبلا در مجموعه فیلم‌های دزدان دریایی کارائیب (Pirates of the Caribbean) حضور داشته است. او همچنین در فیلم Mama Mia بازی کرده و نقش دکتر اریک سلویگ را در دنیای سینمایی مارول ایفا نموده است.

جیسون موموآ در نقش دانکن آیداهو

فیلم تل‌ماسه dune

دانکن آیداهو یک سرباز رده بالا در خدمت خاندان آتریدس است. او سرسختانه از خانواده آتریدس محافظت می‌کند و دوستی برای پاول محسوب می‌شود. جیسون موموآ (Jason Momoa) بیشتر برای ایفای نقش کال دراگو در سریال بازی تاج و تخت (Game of Thrones) و همچنین نقش آکوامن در فیلم‌های آکوامن (Aquaman) دنیای دی‌سی شناخته می‌شود. او در سریال دیدن (See) برای سرویس اپل تی‌وی پلاس نیز نقش‌آفرینی کرده است.

جاش برولین در نقش گورنی هالک

فیلم تل‌ماسه dune

گورنی هالک یک افسر ارشد در ارتش خاندان آتریدس به شمار می‌رود. او برای مدتی به عنوان برده در اختیار خاندان هارکنز بوده است و زخمی از آن دوران بر روی گونه خود دارد. جاش برولین (Josh Brolin) کارنامه موفقی برای خودش در هالیوود ساخته است. او نقش تانوس را در دنیای سینمایی مارول ایفا کرده است. او همچنین در فیلم ددپول ۲ (Deadpool 2) و فیلم‌های سیکاریو (Sicario) ایفای نقش نموده است.

دیگر بازیگران و کاراکترهای فیلم تل‌ماسه

فیلم تل‌ماسه dune

استیون مک‌کینلی هندرسون (Stephen McKinley Henderson) در نقش توفیر هوات: او یک مشاور برای دوک لتو است.

شارون دانکن بروستر (Sharon Duncan-Brewster) در نقش لیت کینز: او یک سیاره‌شناس امپراتوری است که بر روی سیاره تل‌ماسه است. او یکی از اعضای فرمن‌ها است. او به دنبال آن است تا یک اکوسیستم بر روی این سیاره ایجاد کند. او همچنین مادر چانی است. او برای نقش‌آفرینی در فیلم داستانی از جنگ ستارگان: روگ وان (Rogue One: A Star Wars Story) شناخته می‌شود.

خاویر باردم (Javier Bardem) در نقش استیلگار: استیلگار رهبر قبلیه فرمنی است که پاول آتریدس را در صحرا پیدا می‌کنند. او روش‌های زندگی به سبک فرمن‌ها و همچنین بقا در این سیاره خشن را به پاول یاد می‎‌دهد. خاویر باردم برای حضور در فیلم جایی برای پیرمردها نیست (No Country For Old Men) شناخته می‌شود.

دیوید دستمالچیان (David Dastmalchian) در نقش پیتر د ویرس: پیتر مشاور بارون است و در نقشه‌های شرورانه او شریک است. دیوید دستمالچیان اخیرا در فیلم جوخه انتحار (The Suicide Squad) نقش‌آفرینی کرده است.

دیو باتیستا (Dave Bautista) در نقش گلوسو رابن: او عموزاده بارون و یکی از افسران ارشد او است. دیو باتیستا بیشتر برای بازی در مجموعه فیلم‌های نگهبانان کهکشان (Guardians of the Galaxy) شناخته می‌شود.

چانگ چن (Chang Chen) در نقش دکتر ولینگتون یو: او یک پزشک است که در خدمت خاندان آتریدس قرار دارد. او در انیمیشن روح (The Soul) صداپیشگی کرده است.

شارلوت رمپلینگ (Charlotte Rampling) در نقش کشیش محیام: او رهبر فرقه بسیار قدرتمند بنی جزیره است. او تاثیر بسیار زیادی در دنیای تل‌ماسه دارد. او بیشتر برای فیلم رد اسپارو (Red Sparrow) و سریال هانا (Hannah) شناخته می‌شود.

人Acker益man人

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

معرفی بازیگران و کاراکترهای فیلم Dune - گیمفا
معرفی بازیگران و کاراکترهای فیلم Dune - گیمفا
معرفی بازیگران و کاراکترهای فیلم Dune - گیمفا
معرفی بازیگران و کاراکترهای فیلم Dune - گیمفا
معرفی بازیگران و کاراکترهای فیلم Dune - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

معرفی بازیگران و کاراکترهای فیلم Dune - گیمفا