15 بازی برتر کنسول پلی استیشن 5 از نظر گرافیک و جذابیت بصری
15 بازی برتر کنسول پلی استیشن 5 از نظر گرافیک و جذابیت بصری
15 بازی برتر کنسول پلی استیشن 5 از نظر گرافیک و جذابیت بصری
15 بازی برتر کنسول پلی استیشن 5 از نظر گرافیک و جذابیت بصری

۱۵ بازی برتر کنسول پلی استیشن ۵ از نظر گرافیک و جذابیت بصری

ابوالفضل مناف زاده
۱۳:۱۲ ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
15 بازی برتر کنسول پلی استیشن 5 از نظر گرافیک و جذابیت بصری

شرایط فعلی و حتی آینده‌ی عناوین کنسول پلی استیشن ۵ بسیار عالی به نظر می‌رسد و در این مقاله قصد داریم تا نام ۱۵ بازی برتر این کنسول از نظر گرافیکی را مرور کنیم.

کنسول پلی استیشن ۵ تقریباً یک سال است که در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد و عناوین منتشر شده برای آن نیز از نظر گرافیکی و جذابیت بصری همواره عالی به نظر می‌رسند. بنابراین، با ما همراه باشید تا نام ۱۵ عنوان برتر این کنسول که از نظر گرافیک بصری شاخص به نظر می‌رسند را با یکدیگر مرور کنیم. لازم به ذکر است که برخی از این عناوین، هنوز منتشر نشده‌اند اما ویدیوهایی از گیم‌پلی آن‌ها در دسترس قرار دارد. همچنین، برخی از بازی‌های دیگر نیز در اصل نسل هشتمی بوده و با انتشار به‌روزرسان‌های نسل نهمی از نظر بصری ارتقا یافته‌اند.

Ratchet and Clank: Rift Apart

15 بازی برتر کنسول پلی استیشن 5 از نظر گرافیک و جذابیت بصری

از همان نمایش‌های ابتدایی بازی Ratchet and Clank: Rift Apart، می‌شد حدس زد که با یک بازی خاص و ویژه از نظر جلوه‌های بصری روبرو خواهیم بود. مدل‌سازی، انیمیشن‌ها، طراحی محیطی، رهگیری پرتو، سایه‌ها و نورپردازی بازی باورنکردنی هستند. علاوه بر این، شرایط این بازی از نظر گرافیک فنی نیز فوق‌العاده به نظر می‌رسد و شاهد بارگزاری‌های آنی محیط‌های مختلف به لطف SSD پر سرعت کنسول پلی استیشن ۵ هستیم. اگر به دنبال بازی‌ای هستید که از نظر بصری بتواند با انیمیشن‌های پیکسار رقابت کند، Ratchet and Clank: Rift Apart این مسئولیت را به راحتی به دوش خواهد کشید.

Returnal

15 بازی برتر کنسول پلی استیشن 5 از نظر گرافیک و جذابیت بصری

مهارت استودیوی هاوس‌مارک (Housemarque) در بهره‌گیری از پارتیکل افکت‌ها باعث شده‌اند که بازی Returnal مملو از وحشت، آشوب و زیبایی باشد. علاوه بر این، مدل‌سازی، بافت‌ها و انیمیشن‌های فوق‌العاده‌ی شخصیت سلین (Selene) و سایر موجودات این بازی نیز به جذابیت بصری آن افزوده‌اند. از نظر گرافیک فنی نیز این بازی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و از مزایای ویژه‌ای نظیر نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه در وضوح ۴K و بارگذاری‌های آنی بهره می‌برد.

Demon’s Souls

15 بازی برتر کنسول پلی استیشن 5 از نظر گرافیک و جذابیت بصری

بدون تردید، ریمیک بازی Demon’s Souls یک دستاورد بزرگ برای استودیوی بلوپوینت (Bluepoint) که اخیراً توسط سونی تصاحب شد قلمداد می‌شود. چرا که این استودیو مجبور بود تا در عین حفظ ریشه‌های نسخه‌ی اصلی این بازی، آن را برای کنسول پلی استیشن ۵ توسعه دهد. جذابیت‌های بصری و گرافیکی این بازی کاملاً آشکار هستند و طراحی محیطی بازی نیز همچنان پیچیدگی‌های هندسی نسخه‌ی کلاسیک، سایه‌ها و نورپردازی این بازی را حفظ کرده‌اند. همچنین، این بازی از نظر فنی نیز عملکرد بسیار خوبی دارد و می‌توان آن را با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه در وضوح ۴K تجربه نمود.

Horizon Forbidden West

15 بازی برتر کنسول پلی استیشن 5 از نظر گرافیک و جذابیت بصری

اگرچه تاکنون تنها یک ویدیو از گیم‌پلی نسخه‌ی آزمایشی بازی Horizon Forbidden West منتشر شده است، اما همین ویدیو از نسخه‌ی در حال توسعه‌ی بازی به قدری زیبا و چشم نواز بود که حتی بدون هیچ ارتقایی در نسخه‌ی نهایی، باز هم به عنوان یکی از زیباترین عناوین خلق شده در صنعت گیم به شمار خواهد رفت. البته، بازی نخست این مجموعه یعنی Horizon Zero Dawn همچنان پس از گذشت چند سال از زمان عرضه‌اش به عنوان یکی از زیباترین بازی‌های صنعت بازی قلمداد می‌شود و این موضوع نیز می‌تواند دلیل دیگری بر ادعای فوق باشد.

در ویدیوی منتشر شده از گیم‌پلی این بازی، طراحی محیطی، تراکم فوق‌العاده‌ی پوشش گیاهی، طراحی محیط‌ها در زیر آب، سایه‌ها، نورپردازی، طراحی شخصیت‌ها، ربات‌ها و بسیاری از موارد دیگر به سادگی می‌توانستند نظر مثبت گیمرها را به خود جلب کنند. همچنین، به لطف کنسول پلی استیشن ۵ می‌توان شاهد به‌کارگیری جزئیات بیشتر در عضله‌ها و موهای شخصیت الوی (Aloy) بود و با استفاده از ویژگی‌های کنترلر دوال‌سنس نیز می‌توان بیش از پیش در جهان بازی غرق شد.

Death Stranding Director’s Cut

15 بازی برتر کنسول پلی استیشن 5 از نظر گرافیک و جذابیت بصری

بدون تردید می‌توان بازی Death Stranding را یکی از زیباترین بازی‌های کنسول پلی استیشن ۴ نامید. همچنین، این موضوع در قبال نسخه‌ی نسل نهمی آن نیز صدق می‌کند و به طور قطع می‌توان Death Stranding Director’s Cut را یکی از زیباترین عناوین کنسول پلی استیشن ۵ قلمداد کرد. این بازی با استفاده از نسخه‌ی ارتقا یافته‌ی موتور دسیما (Decima) ساخته شده است و نورپردازی‌ها، پارتیکل‌ها، انیمیشن چهره‌ها و تراکم اشیاهای موجود روی سطح زمین در آن کم نظیر است. همچنین، از نظر فنی نیز هر دو نسخه‌ی نسل هشتمی و نهمی Death Stranding در دو کنسول پلی استیشن ۴ و پلی استیشن ۵ مثال‌زدنی عمل می‌کنند و می‌توان Death Stranding Director’s Cut را در وضوح ۴K و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا نمود.

Ghost of Tsushima Director’s Cut

15 بازی برتر کنسول پلی استیشن 5 از نظر گرافیک و جذابیت بصری

تمامی تفاصیری که در وصف عنوان Death Stranding ارائه شد، در مورد ساخته‌ی تحسین برانگیز استودیوی ساکرپانچ (Sucker Punch) یعنی Ghost of Tsushima نیز صدق می‌کند. نسخه‌های نسل هشتمی و نهمی این بازی، از زیباترین عناوین خلق شده در تاریخ صنعت بازی‌های ویدیویی به شمار می‌روند و اگر Ghost of Tsushima Director’s Cut را در کنسول پلی استیشن ۵ تجربه کنید، بدون هیچ تردیدی محو تماشای مناظر شگفت‌انگیز، نورپردازی، مدل‌سازی شخصیت‌ها، جلوه‌های بصری و از همه مهم‌تر پارتیکل افکت‌های خیره کننده‌ی آن خواهید شد و از نرخ فریم و وضوح تصویر آن لذت خواهید برد.

Final Fantasy 7 Remake Intergrade

15 بازی برتر کنسول پلی استیشن 5 از نظر گرافیک و جذابیت بصری

در ابتدا کمی عجیب بود که چند عنوان اصطلاحاً سیستم سلر از جمله Final Fantasy 7 Remake در مقطعی عرضه شدند که مدت زمان کوتاهی تا عرضه‌ی کنسول پلی استیشن ۵ باقی مانده بود. اما پس از عرضه‌ی این عنوان برای کنسول پلی استیشن ۴، جز کیفیت برخی از بافت‌ها همواره به جلوه‌های بصری و کیفیت گرافیکی آن واکنش‌های مثبتی نشان داده شد. اما با گذشت زمان و عرضه‌ی نسخه‌ی نسل نهمی آن با نام Final Fantasy 7 Remake Intergrade، این مشکلات اندک نیز رفع شدند تا با یک بازی فوق‌العاده زیبا روبرو شویم.

تراکم مه در هوا، Skybox بهبود یافته، سایه‌ها، نورپردازی و چند مورد دیگر باعث می‌شوند که Final Fantasy 7 Remake Intergrade به بهترین JRPG موجود در بازار بازی‌های ویدیویی تبدیل شود. علاوه بر این، این بازی از نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه در وضوح ۴K متغیر و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه در وضوح ۱۵۱۲p بهره می‌برد.

Marvel’s Spider-Man 2

15 بازی برتر کنسول پلی استیشن 5 از نظر گرافیک و جذابیت بصری

البته که تاکنون اطلاعات زیادی از بازی Marvel’s Spider-Man 2 منتشر نشده است اما ویدیوی معرفی این بازی به اندازه‌ی کافی خارق‌العاده بود که بتوانیم آن را در این فهرست جای دهیم. از طرفی دیگر، زمانی که استودیوی اینسامنیاک گیمز (Insomniac Games) می‌تواند یکی از زیباترین عناوین نسل هشتم با نام Marvel’s Spider-Man، یکی از زیباترین عناوین میان نسلی با نام Marvel’s Spider-Man: Miles Morales و یکی از زیباترین عناوین نسل نهمی با نام Ratchet and Clank: Rift Apart را خلق کند، بنابراین شک نکنید که بازی Marvel’s Spider-Man 2 نیز با توجه به تماماً نسل نهمی بودنش می‌تواند شگفت انگیز باشد.

علاوه بر این، طراح VFX این تریلر یعنی برایانا لیندسی (Bryanna Lindsey) طی توییتی تایید کرد که تریلر منتشر شده از Marvel’s Spider-Man 2 تمام و کمال از تجربه‌ی بازی در کنسول پلی استیشن ۵ ثبت شده است. در نتیجه، می‌توان چنین استنباط کرد که جزئیات مربوط به شخصیت‌های پیتر، مایلز و ونوم، نورپردازی‌ها، سایه‌ها و بافت‌ها در این بازی فوق‌العاده خواهند بود.

Forspoken

15 بازی برتر کنسول پلی استیشن 5 از نظر گرافیک و جذابیت بصری

بازی جدید اکشن ماجراجویی استودیوی لومینوس پروداکشنز (Luminous Productions)، ترکیبی از چشم‌اندازهای فانتزی وسیع و سرسبز با اکشن سریع و آمیخته با جادو را به ارمغان خواهد آورد. البته، تاکنون جزئیاتی نظیر مقیاس کلی نقشه‌ی بازی Forspoken مشخص نشده است، اما نمایش‌های این بازی به مرور زمان گیمرهای فراوانی را به سمت خود جذب کردند تا هم اکنون از آن به عنوان یکی از عناوین مورد انتظار یاد شود.

مناظر وسیع، جزئیات، ویژگی‌های فنی، سایه‌ها، جلوه‌های بصری جادوهای مختلف، نورپردازی و مدل‌سازی شخصیت این بازی بسیار عالی به نظر می‌رسد و حتی انیمیشن‌های چهره‌ی قهرمان داستان یعنی فرِی (Frey) که نقش‌آفرینی آن بر عهده‌ی بازیگر هالیوودی الا بالینسکا (Ella Balinska) است نیز از جمله مزایای ویژه‌ی بصری بازی هستند.

Final Fantasy 16

15 بازی برتر کنسول پلی استیشن 5 از نظر گرافیک و جذابیت بصری

به نظر می‌رسد که نسخه‌ی جدید مجموعه‌ی Final Fantasy، از زیبایی شناسی بنیادین و طراحی مرسوم این مجموعه فاصله زیادی گرفته باشد. محیط‌های قرون وسطایی و فانتزی در بازی Final Fantasy 16 به خوبی با شخصیت‌های این مجموعه از جمله Eikons و Crystals و حتی Chocobo آمیخته شده‌اند. همه‌ی جزئیات بصری این بازی در نمایش‌های گیم‌پلی آن عالی به نظر می‌رسیدند و این موضوع را در نظر داشته باشید که نمایش مذکور اختلاف فراوانی با نسخه‌ی نهایی خواهد داشت.

Gran Turismo 7

15 بازی برتر کنسول پلی استیشن 5 از نظر گرافیک و جذابیت بصری

مجموعه‌ی Gran Turismo همواره به دنبال ارائه‌ی تجربه‌ای مشابه از نظر فنی، بصری و گیم‌پلی به واقعیت بوده است و عنوان جدید این مجموعه یعنی Gran Turismo 7 نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود. استودیوی پولیفونی دیجیتال (Polyphony Digital) اعلام کرد که این بازی با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه و در وضوح ۴K با پشتیبانی از قابلیت HDR قابل تجربه خواهد بود و تصاویری از خودروها و محیط‌های زیبای بازی را به همراه یک ویدیو از انجام مسابقه در آن منتشر کرد.

در مجموع، با اینکه در مقطع فعلی و به دلیل عملکرد خیره کننده‌ی بازی‌های Forza Motorsport، نسخه‌ی جدید و ریبوت این مجموعه طرفداران و مشتاقان بسیار بیشتری دارد، اما بی‌انصافی است که به Gran Turismo 7 فرصت اثبات داده نشود، چرا که تصاویر و ویدیوهای منتشر شده از آن کاملاً امیدوار کننده و چشم نواز به نظر می‌رسند.

Kena: Bridge of Spirits

15 بازی برتر کنسول پلی استیشن 5 از نظر گرافیک و جذابیت بصری

پس از عنوان Ratchet and Clank: Rift Apart، می‌توان بازی Kena: Bridge of Spirits را به عنوان دیگر بازی‌ای قلمداد کرد که می‌تواند از نظر بصری با انیمیشن‌های پیکسار رقابت کند. البته، این موضوع در همان ویدیوهای معرفی و اولیه‌ی بازی کاملاً آشکار شد و بسیاری از علاقه‌مندان به بازی‌های ویدیویی با مشاهده‌ی آن‌ها جذب Kena: Bridge of Spirits شدند.

اگرچه این بازی کاملاً بی عیب و نقص نیست، اما از نظر کلی تجربه‌ای چشم‌نواز و عالی‌ای را ارائه می‌کند. تراکم شاخ و برگ‌ها و گیاهان در جهان بازی هنگام قدم زدن در محیط‌های آن به سرعت جذابیت خود را به گیمرها دیکته خواهند کرد. همچنین، جلوه‌های Rot در این بازی نیز از جمله نکات برجسته هستند که البته برای لذت بردن از آن‌ها حتماً باید این عنوان را در حالت Quality تجربه کنید.

Ride 4

15 بازی برتر کنسول پلی استیشن 5 از نظر گرافیک و جذابیت بصری

امروزه کمتر کسی است که ویدیوی ترند شده از اجرای بازی Ride 4 روی کنسول پلی استیشن ۵ را مشاهده نکرده باشد. این ویدیو که گرافیک خیره کننده و عجیب و غریب این بازی را به تصویر می‌کشید، باعث شد که حتی برخی از گیمرهای حرفه‌ای نیز در ابتدا آن را واقعی تصور کنند. علاوه بر ویژگی‌های ملموس موجود در ویدیوی مذکور، حالت دوربین ویژه‌ای که لرزش کلاه ایمنی موتورسواران را شبیه‌سازی می‌کند، جلوه‌های واقعی آب و هوا و نورپردازی محیطی نیز در این بازی باعث شده‌اند که بازی‌های شبیه‌ساز یک قدم به واقعیت نزدیک‌تر شوند.

Marvel’s Spider-Man: Miles Morales

15 بازی برتر کنسول پلی استیشن 5 از نظر گرافیک و جذابیت بصری

همانطور که اشاره شد، استودیوی اینسامنیاک گیمز در سال‌های اخیر همواره عناوینی عرضه کرده که از نظر گرافیکی و جذابیت بصری در شرایطی عالی قرار داشته‌اند. بازی Marvel’s Spider-Man: Miles Morales نیز به دلیل جلوه‌های بصری ویژه‌ی خود، چه در زمینه‌ی طراحی محیطی و چه در زمینه‌ی انیمیشن‌ها و مدل‌سازی فوق‌العاده عمل می‌کند. شهری پویا، شلوغ و برفی که در شب با ویژگی رهگیری پرتو آزین بسته می‌شود، می‌تواند میزبان گیمرها برای لذت بردن از زیبایی بصری یک بازی ویدیویی قلمداد شود. همچنین، این بازی از نظر فنی نیز عملکرد خیره کننده‌ای دارد و می‌توان آن را با نرخ ۶۰ فریم در وضوح ۴K و با بهره‌گیری از قابلیت رهگیری پرتو تجربه نمود.

God of War: Ragnarok

15 بازی برتر کنسول پلی استیشن 5 از نظر گرافیک و جذابیت بصری

پس از انتشار تریلر گیم‌پلی بازی God of War: Ragnarok، شاهد گرفته‌شدن ایرادهایی نسبت به برخی از انیمیشن‌های بازی بودیم. اما در سایر موارد، این بازی به معنای واقعی کلمه چشم نواز به نظر می‌رسد. جزئیات به کار گرفته شده در قلمروها که با سبک سینمایی روایت بازی آمیخته می‌شوند، به سادگی می‌توانند چشم هر بیننده‌ای را به سمت خود خیره کنند. به طور خلاصه، بسیار بعید است که بازیِ آینده‌ی مجموعه‌ی God of War و دست پخت جدید استودیوی سانتا مونیکا (Santa Monica)، از هر نظر عنوانی بالاتر از استانداردهای روز صنعت بازی نباشد.

به نظر شما، کدام عنوان دیگر می‌تواند در فهرست فوق جای داشته باشد؟

XerexplayDARKSIRENuntitled gamerkanameblackcitySoheil hkHard gamerTineoneplayamirKuros47کسری نراقی

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

15 بازی برتر کنسول پلی استیشن 5 از نظر گرافیک و جذابیت بصری
15 بازی برتر کنسول پلی استیشن 5 از نظر گرافیک و جذابیت بصری
15 بازی برتر کنسول پلی استیشن 5 از نظر گرافیک و جذابیت بصری
15 بازی برتر کنسول پلی استیشن 5 از نظر گرافیک و جذابیت بصری
15 بازی برتر کنسول پلی استیشن 5 از نظر گرافیک و جذابیت بصری

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

15 بازی برتر کنسول پلی استیشن 5 از نظر گرافیک و جذابیت بصری
15 بازی برتر کنسول پلی استیشن 5 از نظر گرافیک و جذابیت بصری