اولین واکنش‌ها به فیلم Eternals منتشر شد
اولین واکنش‌ها به فیلم Eternals منتشر شد
اولین واکنش‌ها به فیلم Eternals منتشر شد
اولین واکنش‌ها به فیلم Eternals منتشر شد

اولین واکنش‌ها به فیلم Eternals منتشر شد

سهراب قربانی
۱۲:۰۲ ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
eternals

منتقدین در نقد‌های اولیه‌ی خود، فیلم «جاودانگان» را عنوانی با سکانس‌های بسیار زیبا، حماسی و پر از لحظات تأثیرگذار خوانده‌اند.

سرانجام پس از تأخیرهای متوالی، بیست و ششمین فیلم از دنیای سینمایی مارول با عنوان Eternals قرار است به‌زودی در سینماها به نمایش گذاشته شود و اکنون با پخش شدن آن برای تعداد محدودی از منتقدین و روزنامه‌نگاران، می‌توان نگاهی به نظرات اولیه آن‌ها در رابطه با این فیلم انداخت.

وظیفه هدایت این فیلم را تهیه‌کننده، فیلم‌نامه‌نویس و کارگردان برنده جایزه اسکار با نام کلویی ژائو (Chloé Zhao) بر عهده داشته است. فیلم Eternals، اولین فیلم ابرقهرمانی این کارگردان می‌باشد.

این فیلم در ابتدا قرار بوده که در تاریخ ۱۵ آبان ماه سال گذشته (۶ نوامبر ۲۰۲۰) در سینماها به نمایش گذاشته شود ولی با آغاز همه‌گیری ویروس کرونا و تعطیلی بسیاری از سینماها، تاریخ اکران این فیلم نیز مانند بسیاری از پروژه‌های دیگر با تأخیر مواجه شد و به بهمن ماه ۱۳۹۹ (ماه فوریه ۲۰۲۱) انتقال پیدا کرد. سپس مدتی بعد نیز کمپانی مارول دوباره با جا به جا کردن تاریخ اکران این فیلم، تاریخ پخش نهایی آن را ماه نوامبر سال ۲۰۲۱ اعلام کرد.

فیلم Eternals چهارمین فیلم کارگردانی شده توسط کلویی ژائو می‌باشد. از کارهای قبلی این کارگردان می‌توان به فیلم Songs My Brothers Taught Me در سال ۲۰۱۵، فیلم The Rider در سال ۲۰۱۷ و فیلم تحسین شده‌ی Nomadland در سال ۲۰۲۰ اشاره کرد.

او دومین کارگردان زنی است که تا به حال، موفق به کسب جایزه‌ی اسکار‌ بهترین کارگردانی یک فیلم شده است.

کلویی ژائو علاوه بر، بر عهده داشتن وظیفه‌ی کارگردانی این پروژه، فیلم‌نامه آن را نیز خودش با همکاری سه نویسنده دیگر با‌ نام‌های پاتریک برلی (Patrick Burleigh)، رایان فیرپو (Ryan Firpo) و کاز فیرپو (Kaz Firpo) به قلم درآورده‌‌‌‌اند.

داستان این فیلم بر روی نژادی فناناپذیر و خلق شده‌ توسط سلستیال‌ها (سلستیال‌ها مخلوقاتی انسان‌نما و بزرگ، فوق‌العاده قدرتمند و از کهن‌ترین نژادهای فضایی در جهان مارول به ‌شمار می‌روند) با نام اترنالز، تمرکز دارد که به صورت مخفیانه، به مدت هزاران سال در کره زمین زندگی کرده‌اند و قسم خورده‌اند که در کار انسان‌ها دخالت نکنند ولی اکنون با ظهور دشمن دیرینه‌شان با نام منحرفین (Deviants)، آن‌ها تصمیم گرفته‌اند که از انسان‌ها دفاع کرده و جلوی کشتار این گروه را بگیرند.

از بازیگران بزرگ و مطرحی که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند می‌توان به آنجلینا جولی (Angelina Jolie)، جما چان (Gemma Chan)، کمیل نانجیانی (Kumail Nanjiani)، برایان تایری هنری (Brian Tyree Henry)، ستاره‌های سریال Game of Thrones با نام‌های ریچارد مدن (Richard Madden) و کیت هرینگتون (Kit Harington)، لیا مک‌هیو (Lia McHugh)، لورن ریدلاف (Lauren Ridloff)، بری کیوگن (Barry Keoghan)، دان لی (Don Lee)، هریش پاتل (Harish Patel) و سلما هایک (Salma Hayek) اشاره کرد.

در ادامه می‌توان نظرات اولیه‌ی منتقدین در رابطه با این فیلم را مشاهده کرد:

منتقد وب‌سایت Slashfilm با نام پیتر اسیرتا (Peter Sciretta) در رابطه با این فیلم گفته است:

فیلم Eternals، فیلمی شوکه‌کننده، حماسی و بسیار زیبا است. در ساخت این فیلم، تصمیمات بسیار شجاعانه‌ای گرفته شده و به همین دلیل برخی مواقع احساس می‌شود که شبیه به فیلم‌های ابرقهرمانی DC از آب درآمده (نه به عنوان یک نکته‌ی منفی) و در دیگر مواقع نیز احساس می‌شود که در مقایسه با دیگر فیلم‌های ابرقهرمانی تولید شده، فیلمی کاملاً متفاوت و خاص است.

منتقدی با نام تسا اسمیت (Tessa Smith) نیز نظر خود را در رابطه با این فیلم به شکل زیر بیان کرده است:

این فیلم یک شاهکار است! از همان ابتدا، پر از صحنه‌های هیجان‌انگیز می‌باشد و در عین حال نیز صحنه‌های احساسی و خنده‌دار بسیاری نیز در آن دیده می‌شود. این فیلم شما را با داستان کمیک بوکی خاصش، مات و مبهوت خواهد کرد. همچنین صحنه‌ی به نمایش گذاشته شده پس از تیتراژ پایانی‌اش نیز، صحنه‌ای بسیار سرنوشت‌ساز (برای آینده‌ی دنیای سینمایی مارول) است.

منتقد وب‌سایت Buzzfeed با نام نورا دومینیک (Nora Dominick) نیز در رابطه با این فیلم گفته است:

نحوه کارگردانی خاص کلویی ژائو و گروه بازیگری بسیار بااستعداد (و بزرگ) حاضر در این پروژه، فیلم Eternals را در مقایسه با دیگر فیلم‌های تولید شده از دنیای سینمایی مارول، تبدیل به فیلمی بسیار خاص و متفاوت کرده است. جاذبه‌ی متقابل بین بازیگران حاضر در این فیلم و پیچش‌های داستانی‌اش، واقعاً تماشای این فیلم را برای مخاطبان واجب خواهد کرد.

فیلم ابرقهرمانی Eternals قرار است در تاریخ ۱۴ آبان ماه امسال (۵ نوامبر ۲۰۲۱)، به صورت انحصاری در سینماها به نمایش درآید.

منبع: کولایدر

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

اولین واکنش‌ها به فیلم Eternals منتشر شد
اولین واکنش‌ها به فیلم Eternals منتشر شد
اولین واکنش‌ها به فیلم Eternals منتشر شد
اولین واکنش‌ها به فیلم Eternals منتشر شد
اولین واکنش‌ها به فیلم Eternals منتشر شد

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

اولین واکنش‌ها به فیلم Eternals منتشر شد
اولین واکنش‌ها به فیلم Eternals منتشر شد