توضیح پایان سریال Squid Game - گیمفا
توضیح پایان سریال Squid Game - گیمفا
توضیح پایان سریال Squid Game - گیمفا
توضیح پایان سریال Squid Game - گیمفا

توضیح پایان سریال Squid Game

علی محمدپناه
۲۱:۰۰ ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
سریال squid game

سریال Squid Game موفق شد تا به موفقیتی جهانی دست یابد. در این مطلب، به توضیح پایان فصل اول این سریال پرداخته می‌شود.

سریال بازی مرکب (Squid Game) محصول سرویس آنلاین نتفلیکس، موفق شد تا به دنبال عرضه خود بر روی این سرویس آنلاین، به موفقیتی جهانی دست یابد. این سریال توانست تا رکوردهای زیادی را بشکند و به یکی از موفق‌ترین سریال‌های ساخته شده توسط سرویس نتفلیکس تبدیل گردد.

فصل اول سریال بازی مرکب چگونه به پایان رسید؟ چه اتفاقی برای کاراکترهای اصلی رخ داده است؟ آیا فصل دوم ساخته می‌شود؟ داستان فصل دوم در چه مورد خواهد بود؟ در ادامه مطلب، به پاسخ این سوالات پرداخته خواهد شد و به توضیح قسمت نهم و پایانی فصل اول سریال بازی مرکب با عنوان “یک روز خوش شانس” پرداخته می‌شود.

هشدار اسپویل!

توضیحی در مورد آخرین بازی سریال بازی مرکب

قسمت نهم و پایانی فصل اول سریال بازی مرکب ادامه قسمت قبلی را در پیش می‌گیرد. در قسمت قبلی، کانگ سای بایوک به دست چو سونگ وو به قتل رسید تا او و سونگ جی هان تنها بازیکنان باقی مانده در بازی باشند. آخرین بازی این دوره مسابقات نیز بازی مرکب است که در آن، جی هان در یک مبارزه خونین در مقابل چو سونگ وو قرار گرفته است.

جی هان برنده این بازی می‌شود اما قبل از اینکه بازی را به پایان برساند، تصمیم می‌گیرد تا با استناد به بند سوم توافقنامه، بازی را متوقف کند و جلوی کشته شدن سونگ جی هان را بگیرد. بند سوم توافقنامه می‌گوید که اگر اکثریت بازیکنان خواهان توقف بازی باشند، بازی متوقف می‌شود.

سریال squid game

این یک لحظه‌ی بسیار مهم برای جی هان است. چو سونگ وو در طی هر قسمت، ذهنش تاریک‌تر و خبیث‌تر می‌شد. جی هان بر خلاف چو سونگ وو، موفق شد تا در این بازی‌های مرگبار و غیر انسانی، اندکی از انسانیت و اخلاقیات خود را حفظ کند. در این بازی، جی هان یک لحظه از یک حمله خشونت‌آمیز استفاده کرد تا بر سونگ وو غلبه کند اما در نهایت، از اینکه توسط بازی به فساد کشیده شود، سر باز زد و تصمیم گرفت تا زندگی سونگ وو را نجات دهد و بدون دریافت جایزه مسابقات، به خانه برگردد.

مشخصا، این اتفاق رخ نداد. جی هان به سمت سونگ وو برگشت تا او را از تصمیم خود مطلع سازد اما سونگ وو چاقویی در گردن خود فرو کرد که احتمالا ناشی از احساس گناهش است. سونگ وو در آخر از جی هان درخواست می‌کند که جایزه را دریافت کند و از مادرش مراقبت کند. در این نقطه، بازی به پایان می‌رسد.

افراد ویژه، جزیره را ترک کردند، جایزه مسابقات از بالا به پایین آورده شده و پیشرو به جی هان بابت پیروز شدن در این مسابقات، تبریک می‌گوید. جی هان از پیشرو می‌پرسد که چرا این مسابقات را برگزار می‌کند و او در پاسخ می‌گوید که شما مردم همانند اسب هستید. این بدان معنا است که این بازی‌های مرگبار برای سرگرمی و شرط‌بندی برگزار می‌گردند.

کشمکش‌های جی هان

سریال squid game

جی هان با مبلغ ۴۵.۶ میلیارد وان در داخل حساب بانکی خود، به خانه‌اش باز می‌گردد. در مسیر بازگشت به خانه‌اش، از جلوی مادر سونگ وو عبور می‌کند که از او در مورد پسرش سوال می‌کند. اما جی هان بدون گفتن چیزی، عبور می‎‌کند. به محض وارد شدن به خانه‌اش، جی هان متوجه می‌شود که مادرش فوت کرده بود. او برای آنکه بتواند سلامت مادرش را باز گرداند، در این مسابقات مرگبار شرکت کرده است. از همین رو، این نقطه، یک لحظه بسیار مهم برای این کاراکتر محسوب می‌شود.

یک سال گذشته است و جی هان همچنان از تجربیات خود، زخم خورده و آسیب دیده است. او با وجود ثروتش، فقیر و نحیف است و سوار بر مترو می‌شود. او به بانک می‌رود و در آنجا به او گفته می‌شود که اصلا از ثروت خود استفاده نکرده است. به هنگام خروج از بانک، همانند قسمت‌های اولیه سریال، جی هان از بانکدار تقاضای پول به عنوان قرض می‌کند. در ساحلی در همان نزدیکی، جی هان یک دسته گل می‌خرد که روی آن، یک کارت دعوت به بازی قرار دارد. این کارت، او را دعوت می‌کند تا گانبو را در ساختمانی در شب سال نو ملاقات کند.

مغز متفکر بازی مرکب

در آن ساختمان، جی هان، بازیکن شماره ۰۰۱ یعنی اوه ایل نام را پیدا می‌کند، کسی که جی هان فکر می‌کرده در چهارمین بازی مرده است. ایل نام که به شدت بیمار است و روی تخت دراز کشیده است، به جی هان می‌گوید که او مغز متفکر این بازی‌ها است. او توضیح می‌دهد که این بازی‌ها را برای این ساخته تا زندگی ثروتمندانه و خسته‌کننده خودش را لذت‌بخش کند و در عین حال، آزمایشی برای خوبی ذاتی انسان‌ها باشد.

او به جی هان یادآوری کرد که شرکت کنندگان در این مسابقه برای بدست آوردن پول و ثروت، یکدیگر را می‌کشتند. ایل نام همچنین اظهار داشت که این بازی‌ها بر اساس بازی‌هایی بوده که او در کودکی انجام می‌داده است. او در این مسابقه شرکت کرده تا یک حس نوستالژی برای او شکل بگیرد.

سریال squid game

به همین دلیل است که شهر ماکتی در بازی چهارم، برای ایل نام آشنا بوده است چراکه بر اساس شهر و محله کودکی او ساخته و مدل سازی شده است. ایل نام از جی هان می‌خواهد تا با او آخرین بازی را انجام بدهد تا خوبی بشریت را مورد آزمایش قرار دهند. ایل نام می‌گوید که هیچ کس تا قبل از دوازده شب به آن مرد کنار خیابان کمک نخواهد کرد. با این حال، یک عابر پیاده به آن مرد کمک می‌کند و جی هان برنده می‌شود. اما در همین حین، ایل نام از دنیا می‌رود. مشخص نیست که آیا او این خوبی را دیده یا خیر.

دو تفسیر نسبت به این صحنه وجود دارد. اولین تفسیر این است که ایل نام با فرض اینکه برنده شده و هیچ انسانیتی در جهان باقی نمانده، از دنیا رفته است. دومین تفسیر این است که ایل نام، این حرکت خیرخواهانه را دیده و متوجه باختش شده و در آرامش از دنیا رفته است. سریال به هیچ کدام از این دو تفسیر نمی‌پردازد. در حقیقت این صحنه، نشان دهنده معمای اخلاقی موجود در مرکز سریال بازی مرکب است.

در ادامه همین صحنه نیز مشخص می‌شود که ماسک طلایی و خرگوشی در اتاق پیشرو در قسمت‌های قبلی، در حقیقت متعلق به ایل نام بوده است. او در این صحنه، ماسک را از روی صورتش بر می‌دارد و به پیشرو می‌گوید که می‌خواهد خودش شخصا در بازی‌ها شرکت کند.

وعده‌های عمل شده

مدت زمانی می‌گذرد و جی هان تصمیم می‌گیرد تا خودش را سر و سامان دهد. او همچنین وعده‌های خود به چو سونگ وو و کانگ سای بایوک را عملی کرده است. او برادر سای بایوک را از یتیم‌خانه بیرون می‌آورد و به دستان مادر سونگ وو می‌سپارد. او همچنین برای این دو مقدار زیادی پول به جا می‌گذارد.

سریال squid game

در صحنه‌های بعدی، جی هان با موهای قرمز رنگ در حال رفتن به فرودگاه است تا به آمریکا برود و دخترش را ببیند یا حتی با او زندگی کند. زمانی که در حال عبور از پایانه است، متوجه می‌شود که فردی در حال بازی با فرد فروشنده است. این فروشنده در حقیقت همان کسی بود که در قسمت اول، جی هان را به این بازی‌ها دعوت کرد.

او سعی می‌کند تا فروشنده را تعقیب کند اما او از دستش می‌گریزد. با این حال، جی هان تصمیم می‌گیرد تا کارت فروشنده را از دست آن فرد بگیرد تا او وارد این بازی‌ها نشود. درست قبل از اینکه سوار هواپیما شود، جی هان با شماره روی کارت تماس می‌گیرد و شخص پاسخ‌دهنده، صدای او را به عنوان بازیکن ۴۵۶ تشخیص می‌دهد و به او می‌گوید که فکر احمقانه‌ای به سرش نزند. با این حال، جی هان از سوار شدن بر هواپیما صرف نظر می‌کند تا احتمالا، علیه سازمان برگزارکننده بازی‌ها اقداماتی را انجام بدهد.

فصل دوم سریال بازی مرکب

گرچه ساخت فصل دوم سریال بازی مرکب هنوز توسط کمپانی نتفلیکس تایید نشده و سازنده سریال یعنی هوانگ دونگ هیوک (Hwang Dong-hyuk) در حال کار بر روی پروژه‌های دیگری است، اما قسمت پایانی فصل اول سریال، فرصت‌های بسیاری را برای ادامه سریال در فصل دوم فراهم آورده است.

یکی از واضح‌ترین داستان‌هایی که در فصل دوم ممکن است به آن پرداخته شود، تلاش جی هان برای نابود کردن سازمان است. با توجه به صحنه پایانی فصل اول سریال، جی هان از تعقیب‌های مدام توسط افراد این سازمان خسته شده است و به دنبال آن است تا راز آنها را آشکار کند. او برای این کار دو راه در پیش دارد.

سریال squid game

او می‌تواند بقیه افراد را از وجود چنین سازمانی آگاه سازد و فساد و غیر اخلاقی بودن آن را برای همگان نمایان کند. در دومین راه، او می‌تواند با دانش قبلی خود از عملکردهای داخلی این بازی‌ها و اهداف آن، وارد بازی‌ها شود. این راه دوم، بسیار غیر ممکن به نظر می‌رسد و احتمال اینکه جی هان به این بازی‌ها که او را تا آستانه مرگ برده، باز گردد، بسیار اندک است.

راه اول که واقع‌گرایانه‌تر به نظر می‌رسد نیز سبب خواهد شد تا مهم‌ترین و سرگرم‌کننده‌ترین بخش سریال بازی مرکب یعنی خود بازی‌ها از فصل دوم سریال حذف گردد. از همین رو، سازندگان سریال برای آنکه بتوانند موفقیت فصل اول سریال را تکرار کنند و منطق داستان را حفظ نمایند، کار بسیار دشواری در پیش دارند. در حال حاضر، کمپانی نتفلیکس در حال بررسی جوانب برای پیدا کردن ساختاری مناسب برای فصل دوم سریال است، پس احتمالا تا چندین سال آینده، فصل دوم سریال بازی مرکب ساخته و پخش نخواهد شد.

یکی دیگر از داستان‌هایی که در فصل دوم می‌تواند به آن پرداخته شود، سرنوشت جون هو است. جون هو در حقیقت پلیس مخفی‌ای بود که برای پیدا کردن برادر گمشده خودش، به این بازی‌ها نفوذ کرده بود. او در نهایت متوجه شد که شخص پیشرو، در حقیقت برادر گمشده‌اش این هو بوده است.

این هو در نهایت به برادر خود شلیک کرد و او از بالای صخره به درون دریا افتاد. با وجود این اتفاق، احتمال زنده بودن جون هو همچنان وجود دارد. علاوه بر این، هنوز سریال در مورد انگیزه‌های این هو برای تبدیل شدن به پیشرو باید توضیحاتی را ارائه کند. از آنجا که بسیاری از کاراکترهای فصل اول سریال در پایان مردند، سوالات بی‌پاسخی در پایان فصل اول سریال باقی مانده بود.

با توجه به مرگ کاراکترها، تنها می‌توان احتمال حضور جی هان، جون هو و این هو را در فصل دوم سریال بازی مرکب داد و احتمال بازگشت دیگر کاراکترها وجود ندارد، مگر اینکه فصل دوم سریال به اتفاقات گذشته بپردازد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

توضیح پایان سریال Squid Game - گیمفا
توضیح پایان سریال Squid Game - گیمفا
توضیح پایان سریال Squid Game - گیمفا
توضیح پایان سریال Squid Game - گیمفا
توضیح پایان سریال Squid Game - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

توضیح پایان سریال Squid Game - گیمفا
توضیح پایان سریال Squid Game - گیمفا