فیل اسپنسر: علاقه‌ای به فعالیت در زمینه واقعیت مجازی نداریم
فیل اسپنسر: علاقه‌ای به فعالیت در زمینه واقعیت مجازی نداریم
فیل اسپنسر: علاقه‌ای به فعالیت در زمینه واقعیت مجازی نداریم
فیل اسپنسر: علاقه‌ای به فعالیت در زمینه واقعیت مجازی نداریم

فیل اسپنسر: علاقه‌ای به فعالیت در حوزه واقعیت مجازی نداریم

معین سلیمانی
۱۹:۴۱ ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
فیل اسپنسر: علاقه‌ای به فعالیت در زمینه واقعیت مجازی نداریم

رییس بخش سرگرمی مایکروسافت یعنی آقای فیل اسپنسر (Phil Spencer) در بخشی از مصاحبه خود در جواب به مخاطبی که از او درمورد رقابت با پلی‌استیشن در زمینه‌ی واقعیت مجازی پرسیده بود اظهار داشت که علاقه‌ای به فعالیت و سرمایه گذاری در این زمینه ندارد.

فیل اسپنسر در ادامه‌ی صحبت‌های خود توضیح داد که عملکرد این تکنولوژی و زحمت‌های پیرامون آن را ارزشمند می‌داند اما در حال حاضر برنامه‌ای برای سرمایه گذاری در این حوزه ندارد.

من اعتقاد دارم هنگامی که به مفهوم غرق شدن و غوطه وری در حوزه‌ی سرگرمی فکر می‌کنیم، اولین چیزی که به ذهن ما می‌آید ترکیب واقعیت با رویا، یا به عبارتی واقعیت مجازیست. من حتی آن را قسمتی از آینده‌ی تکنولوژی می‌دانم و به نظر می‌آید که در دنیای امروز این موضوع بسیار مهم باشد و حرف اول و آخر را بزند.

ما معتقدیم که سخت افزار و نرم افزار در تحقق یافتن متاورس بسیار مهم هستند، اما در حال حاضر تمرکز ما بیشتر روی نرم‌افزار قرار دارد. هنگامی که من به دنیای همه جانبه فکر می‌کنم اولین چیزی که به ذهن من می‌آید تعامل و ارتباط پلیر و جامعه‌ی مخاطبین است و این موضوع یکی از اصلی‌ترین الویت‌های ماست.

به نظر من در حال حاضر سخت افزار‌های لازم توسعه یافته‌اند و ما با مخاطبین بسیاری در ارتباط هستیم. همزمان با ساخته شدن تجهیزات و سخت‌افزار‌های مختلف، اتفاقات زیادی در Windows می‌افتد و ما در این باره با شرکای زیادی در حال صحبت و تعامل هستیم.

من معقتد هستم که روند ساخته شدن و ارتقای تجهیزات و سخت‌افزار‌های مختلف به خوبی پیش‌ می‌رود و افرادی که در این حوزه فعالیت دارند در حال پیشرفت هستند، اما در حال حاضر ترجیح می‌دهیم در حوزه‌ی نرم‌افزار‌ها تمرکز بیشتری داشته باشیم چرا که معتقدیم در بلند مدت سود بیشتری خواهد داشت.

اما بهتر است بدانید که من ارزش زیادی برای زحمات سونی (Sony)، Oculus و والو (Valve) قائل هستم. افراد زیادی تحت نظارت این شرکت‌ها در حوزه‌ی واقعیت مجازی فعالیت کرده‌اند و عملکرد آن‌ها شگفت انگیز بوده است. اما در حال حاضر ترجیح می‌دهیم تمرکز شرکت روی نرم‌افزار بماند و به درستی این تصمیم معقتد هستم.

پیش از این اسپنسر به دلیل اظهارات خود در گذشته پیرامون واقعیت مجازی مورد انتقاد شدید قرار گرفته بود و بسیاری بر این باور بودند که او به این حوزه اهمیتی نمی‌دهد. او در اظهارات خود تکنولوژی واقعیت مجازی را در جایگاهی “انزوا گرایانه” دانسته بود که با ذهنیت او از بازی‌های کامپیوتری که با “تجربه‌های جمعی” همراه هستند همخوانی ندارد. او در این مورد اظهار داشت که ” هیچ کسی به بازی‌های VR اهمیت نمی‌دهد”

البته جالب است بدانید که فیل اسپنسر بعد از این اظهارات به منزله‌ی شفاف سازی اذعان داشت که او عاشق پیشرفت بازی‌های کامپیوتری در زمینه‌های مختلف است اما در حال حاضر تمرکزی روی تکنولوژی واقعیت مجازی ندارد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

فیل اسپنسر: علاقه‌ای به فعالیت در زمینه واقعیت مجازی نداریم
فیل اسپنسر: علاقه‌ای به فعالیت در زمینه واقعیت مجازی نداریم
فیل اسپنسر: علاقه‌ای به فعالیت در زمینه واقعیت مجازی نداریم
فیل اسپنسر: علاقه‌ای به فعالیت در زمینه واقعیت مجازی نداریم
فیل اسپنسر: علاقه‌ای به فعالیت در زمینه واقعیت مجازی نداریم

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • HALO گفت:

    پس خرید بعدی والو نیست.
    فعلا شوتر و ار پی جی دستته باهاشون بکش بالا خود بعد برو یه خرید جانانه برای vr انجام بده تمام.🤚🏻

  • Gamer 207 گفت:

    اگرم به خواد سونی و ولو نمیزارن ( جدا از شوخی)
    ولی اگه بخواد بیاد بازی های خوبی داره چون شوتر زیاد داره راحت می‌تونه بسازه بازی وی ار

  • اینا تو بازی سازی معمولیش موندن ، کل نسل هشتم که بازی خیلی متوسط داشتن به جز فورزا ، و نسل نهم که تا الان به جز رجزخوانی و خرید استودیو و شایعه شاهد هیچ چیز نبودیم ایکس باکس بعد اینهمه خرید همینکه بتونه به گرد پای پلی استیشن برسه خودش شاهکاره،

    • farshadx گفت:

      جوجه رو اخر ۲۰۲۲ میشمارن
      سرمایه گذاری که ماکرو تو xbox انجام داده از ۲۰ روز دیگه شروع میکنه به میوه دادن و تا اخر ۲۰۲۲ معلوم میشه ماکرو چند مرده حلاجه
      چیزی که کاملآ معلومه این xbox اونی نیست که نسل هشت بود اگر به نسل ۸ نگاه میکنید و قضاوتش میکنی کاملآ در اشتباهید

    • HALO گفت:

      استارفیلد ۲۰۲۲ سانتا و گوریلا را فلج خواهد کرد

      • تموم شد ؟ ، خیلی تاثیرگذار بود . مایکروسافت هیچی از خودش نداره مجبوره از بازی بتسدا مایه بذاره که قبل خریداری شدنش هم در دست ساخت بود این به مراتب بی ارزش تر از هر بازی است که توسط استودیو داخلی سونی که با سرمایه و نیروی خود سونی توسعه داده شده و صفر تا صدش دست پلی استیشن بوده

      • 2X2L گفت:

        بچه بیا پایین بابا سرمون درد گرفت .
        سانتا مونیکا خودش God Of War 2022 رو منتشر کنه .
        گوریلا هم یه Horizen Forbidden West رو با گرافیک نسل بعدیش عرضه کنه .
        همشون پاشون رو میزارن روی کله ی Starfield و لهش میکنن .
        بیا پایین سرمون درد گرفت .

  • Shark Gamer گفت:

    من اتفاقا توی فکرش هستم شغل آیندم وی آر باشه و یه ایستگاه وی آر راه اندازی کنم چون می دونم منبع درآمد زایی سرشایی داری و زندگی و آیندمو تامین میکنه. آینده صنعت گیم وی آر

  • تصمیم کاملا منطقی ایه و هرجور بهش نگاه کنیم ورود مایکروسافت به vr علاوه بر رقابت با قدیمی های این صنعت، کلی هزینه براش داره که درحال حاضر براش بصرفه نیست اونم با وجود سرویس پر هزینه‌ی گیم پس که آزادی عمل کمی برای مایکروسافت در بقیه حوضه های گیم میزاره.

    Hitasep
  • عرض ادب و احترام خدمت جناب آقای سلیمانی. امیدوارم شب خوبی داشته باشید.
    برای کسانی که امروزه اخبار دنیای بازی‌های ویدیویی را دنبال می‌کنند پیش‌بینی نقشه‌ی راه بخش سرگرمی‌های تعاملی مایکروسافت آن‌چنان سخت نیست.
    برخلاف ارتباط نه چندان محکم بین بخش سرگرمی‌های تعاملی شرکت سونی با شرکت مادر ایشان، مایکروسافت به عنوان شرکت مادر بخش XBOX رابطه‌ای به مراتب نزدیک‌تر داشته، که این موضوع بر کسی پوشیده نیست.
    تعامل در شرکت بزرگ مایکروسافت با سایر بخش‌ها علی‌الخصوص حوزه‌ی سرگرمی‌های تعاملی ایشان، یک رابطه‌ی دو طرفه می‌باشد، بدین صورت که بخش XBOX برای پیشرفت بایستی به نیازهای مهمی از مایکروسافت جامه‌ی عمل بپوشاند.
    یکی از مهم‌ترین نیازهای مایکروسافت در دنیای امروز ارتقای سرویس‌های ابری و مراکز داده آن‌ها می‌باشد که تقویت این زیرساخت‌ها در گرو تقویت حوزه‌هایی نظیر سرگرمی‌های تعاملی است.
    بنابر توضیحات فوق و همچنین گذشته‌ی بخش سرگرمی‌های مایکروسافت، همه چیز در XBOX حول و حوش تقویت این سرویس‌ها خلاصه می‌شود و لاغیر.
    خریدهای بزرگ و بالتبع آن بستن قراردادهای مختلف تجاری با سایر ناشرین و تقویت سرویس GAMEPASS تماما در جهت تقویت دو عامل سرویس‌های ابری و مراکز داده شرکت مادر ایشان بوده.
    هر فعالیت دیگر در حوزه‌ی سرگرمی‌های تعاملی مایکروسافت، خارج از نقشه‌ی راه ایشان می‌باشد که با عطف به ماسبق می‌توان دلیل خروج XBOX و عدم پشتیبانی مایکروسافت از بستر Kinect و سایر حوزه‌ها را به راحتی توجیه نمود.
    در نهایت بایستی خاطر نشان کرد تمامی حرکات و نقشه‌ی راه XBOX برخلاف Playstation به شدت وابسته به تصمیمات سران ارشد مایکروسافت و سهامداران و اعضای هیات مدیره‌ی ایشان داشته که آن نیز تماما در جهت تقویت زیرساخت‌هایی است که بالاتر به آن اشاره کردم.
    عدم تمایل مایکروسافت به ریسک‌پذیری در جهت نوآوری در لوازم جانبی برخلاف رقبای دیرینه‌ی خود، گواه این مهم است.
    سیاست‌هایی که شخص Phill Spencer در ستون خبری فوق به آن‌ها اشاره داشته صرفا حرف‌های شخصی ایشان نبوده بلکه این گفتگوها به صورت حساب شده و در بین سران ارشد مایکروسافت نهایی شده است.

    • Hasan0930 گفت:

      حرفتون اشتباهه… آخه مایکرو یکی از بخش های مهمش هالولنز هست که داره رو تکنولوژی واقعیت ترکیبی که از ar و vr جلوتر هست کار می کنه…
      پس براشون به صرفه است که روی vr سرمایه گذاری کنن… ولی فعلا هدفشون نیست همونطور که فیل هم گفت…

      ولی مطمئن باش زمانی که سونی vr 2 رو عرضه کنه اینا هم زودتر دست به کار میشن…

      • عرض ادب و احترام خدمت حضرتعالی.
        باید خاطر نشان کرد پروژه‌ی Baraboo که شما و خیل عظیمی از افراد آن را با نام Microsoft HoloLens می‌شناسید، به هیچ وجه به بخش سرگرمی‌های تعاملی مایکروسافت تعلق نداشته و خود بخشی جدا با مدیریتی مجزا، از زیر‌مجموعه‌ی مایکروسافت است.
        این پروژه ارتباط تنگاتنگی با بخش سیستم‌عامل مایکروسافت داشته که هنوز با گذشت چندین سال از رونمایی، در مرحله‌ی آزمون و خطاست.
        همیشه و در همه حال پایدار باشید.

        • Hasan0930 گفت:

          بخش آژور هم با مدیر متفاوت و مستقل از ایکس باکس اداره میشه… تفاوتی نداره… به هر صورت اینا تکنولوژیهاشو دارن ولی هدفشون نیست الان اولین بازی ar دنیا رو خود مایکرو زد که ماینکرفت بود بعد vr نتونن بدن…

          • عرض ادب و احترام.
            مواردی که بنده عنوان نمودم صرفا به بخش سرگرمی‌های تعاملی مایکروسافت مرتبط می‌باشد.
            سرویس ذخیره‌ی ابری Azure بخشی از سرویس مراکز داده‌ی مایکروسافت می‌باشد که هدف اول و آخر مایکروسافت جهت تقویت این زیرساخت‌هاست که بالاتر نیز به اشاره نمودم.
            در نهایت اولین بودن همیشه دلیلی بر بهترین بودن و پیشروترین نیست و این صنعت همیشه بازیگرانی داشته که روزی در اوج بودند و امروزه دیگر حتی نامی از ایشان نیز نمی‌شنویم.
            قطعا مایکروسافت در بخش‌هایی از این صنعت حرف‌هایی جدی برای گفتن دارد ولی این مهم را باید پذیرفت که این شرکت در برخی از بخش‌ها و حوزه‌ها جایگاه خود را به رقبای خود واگذار کرده است که از آن جمله می‌توان به سیستم‌های عامل همراه اشاره نمود که به واقع این شرکت از اولین بازیگران این عرصه بود.
            پیروز‌ پایدار باشید.

  • Matin_kh گفت:

    تو فعلا رو انحصاری هات کار کن VR پیشکش 😆

  • یادم چند سال پیش هوادارها سینه چاک مایکروسافت میگفتند مایکروسافت ایلومیشن روم ساخته واقعیت مجازی پشمش نیست، بعد گفتند عینک خودش ساخته بعد گفتن هنولوز و واقعیت افزوده ساخته.
    ولی نتیجه طبق معمول هست.

  • Old_axe گفت:

    بزارید برای بعضاً متخصصین ترجمش کنم.
    سربسته میگه: من کار خودمو میکنم بقیه هم کار خودشونو بکنن
    اما وقتی دیگران به جایی رسیدن من ازشون استفاده میکنم.
    عاشق عقیده این مرد شدم.

فیل اسپنسر: علاقه‌ای به فعالیت در زمینه واقعیت مجازی نداریم