اسپنسر: کار ایکس باکس با خرید استودیو قطعاََ به اتمام نرسیده است
بر اساس صحبتهای جدید رئیس ایکس باکس، فیل اسپنسر (Phil Spencer)، مایکروسافت قطعاََ در آینده استودیوهای بازیسازی بیشتری را خریداری میکند. محدودیتی وجود ندارد.
در گفت و گویی با والاستریت جورنال (WSJ)، از فیل اسپنسر این سوال مطرح شد که آیا مجموعه استودیوهای ایکس باکس با ۲۳ سازندهی مختلف، سرانجام تکمیل شده است یا در آینده بیش از این گسترش پیدا خواهد کرد.
فیل اسپنسر در جواب گفت:
من به سازندگانی که تصمیم گرفتیم به خانوادهی ایکس باکس وارد کنیم، بسیار افتخار میکنم. تعداد زیادی از این توسعهدهندگان قدرت انتخاب بالایی در ساخت بازی دارند. اگر به برخی از افرادی که به مجموعهی ما ملحق شدهاند نگاه کنید، متوجه خواهید شد که برای مدتی طولانی با آنها همکاریهایی داشتهایم. آنها وارد خانوادهی ما شدهاند و میتوانند برنامهریزیها حول سرویس و پلتفرم را مشاهده کنند. من میخواهم آنها این اجازه را داشته باشند که به صورت خلاقانه بهترین کارشان را انجام دهند.
ما نوعی ثبات مالی را برای آنها فراهم میکنیم. موفقیت بازی بعدی آنها تنها موضوع مهم نیست. ما میخواهیم به آنها اجازه دهیم که خلاقیتشان را بروز دهند و حتی در مواقع مختلف زمان بیشتری را برای کار روی پروژهها دریافت کنند. این هدف من است و ما به محتوا باور داریم. ساتیا نادلا و اِیمی هود نیز در مورد این موضوع صحبت کردهاند.
وی در ادامه پیرامون خریدهای آینده گفت:
بنابراین ما همیشه به دنبال تیمهای مختلفی هستیم که با ما هماهنگ بوده و هدفی مشترک داشته باشند. تیمهای که با استراتژی ما هماهنگ هستند. بنابراین باید بگویم که به طور حتم کار ما با خرید تمام نشده است.
در حقیقت هیچ محدودیت یا سهم محدودی برای خرید وجود ندارد. همچنین محدودیت زمانی هم وجود ندارد که خودمان را مجبور به خرید در یک بازه زمانی خاص بکنیم، اما اگر استودیویی پیدا شود که با اهداف ما هماهنگ و رویکرد ما در ذات آن وجود داشته باشد، ما این خرید را انجام میدهیم.
این یکی از مزیتهای ما در مایکروسافت است. ما این قابلیت را داریم که به صورت دراز مدت سازندگان بینظیری را به فهرست خود اضافه کنیم.
در سالهای اخیر شرکت مایکروسافت به شکلی هجومی استودیوهای فرست-پارتی خود را گسترش داده است. سرویس گیم پس را میتوان یکی از دلایل این رویکرد دانست.
به غیر از تاسیس استودیوی The Initiative، آنها بتسدا (Bethesda)، نینجا تئوری (Ninja Theory)، پلیگراوند گیمز (Playground Games)، آبسیدین (Obsidian)، اینگزایل (InXile) و دابل فاین (Double Fine) را به مجموعهی خود اضافه کردند.
در جریان این مصاحبه، اسپنسر بر این موضوع تاکید داشت که تیمهای مختلف باید استقلال خود را حفظ کرده و روی پروژههای دلخواه خود کار کنند.
پر بحثترینها
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
نظرات
فک کنم هدفش رسیدن به ۳۰ استودیو هست
از اون ور هم سونی گفت میخواد کلی استودیو و حتی یک ناشر بخره
عجب خرید خریدیه
فکر میکنم هدف نهایی انتشار ۱ بازی aaa در ماه هست
اگر این هدف باشه حداقل ۳۶ تا و حداکثر ۵۰ تا استودیو نیاز داره
البته که هدف درستیه و باید در نهایت به این درجه برسن که ماهی یک بازی aaa عرضه بشه از سمت هر ناشر
یک بازی AAA در هر فصل
این حرف رو قبلآ زدن و اگر به این باشه بنظرم همین حالا هم استودیو کافی دارن و نیاز به خرید اضافه نیست
ندارن. از بازی ها و استودیو های خاصی اسم نمی برم، فقط میگم که بخش قابل توجهی از بازیای استودیو های ایکس باکس پتانسیل تبلیغاتی آنچنان زیادی ندارن. هنوز حداقل پنج شیش تا استودیو کاربلد دیگه لازمه.
چرا ندارن؟!
23 تا استودیو هر سال ۴ تا بازی بخوان بدن هر ۶ سال تقریبآ نوبت هر استودیو میشه که بازی بده
به نظرم کاملآ کافی هست برای هر فصل ۱ بازی ولی برای هر ۱ ماه بخوان بازی بدن کمه
از بابت تعداد که بله. دارن. زیادم دارن. منظور من اون بعد تبلیغاتی این بازیاست.
خب این کارو الان دارن میکنن دیگه هم سونی هم مایکرو
مت بوتی گفت در نظر داریم هر ۳ ماه یه بار یا به عبارتی هر فصل یه بازی انحصاری بدیم
از اون گذشته روند توسعه هر بازی اون هم تو هر استودیویی متفاوته
حیلی هم عالی ولی کاشکی فقط به فکر کمیت نباشیم
اگه بودجه زیاد داریم که خودش خیلی ویژگی مثبتیه، بیایم اون ۲۰ استودیو فعلیمون رو گسترش بدیم که محصول نهایی همشون باکیفیت و به موقع بیاد بیرون …
پنج شیش تا استودیوی عالی داشتن خیلی خیلی بهتره از ۵۰ تا استودیوی متوسط داشتن …
اصلا هم منظورم با ناتی داگ و گوریلا گیمز و سانتامونیکا و اینسامنیاک و ساکر پانچ نیست … کلی میگم 🤗😚
اول بگم تمام استودیو هایی که مایکروسافت خریده تو این مدت چقدر نیرو جذب کردن پس مایکرو علاوه بر خرید استودیو به فکر گسترش استودیو هم هست
بعدم
ترن۱۰،پلی گراند،۳۴۳،کوالیشن،ابسیدین،دابل فاین،اینگزایل،نینجا تعوری(همزه ندارم)و ۵استودیو بزرگ بتسدا(به جز انلاین و بخش موبایل) و … متوسط هستن؟؟والا گوریلا و ساکرپانچم همین اندازه همینان و از بعضی ها مثل بتسدا و پلی گراند و ابسیدین پایین ترن
داداش شوخی نکن بتسدا میدونی چیه؟😑
بذار استارفیلد بیاد بگم ۲۰۲۲ میبینی گاد و هورایزون و اسکوئر رو چیکار میکنه صبر کن
استارفیلد چه از ناتی چه سانتا خیلی قوی تره که مربوط میشه به بتسدا گیم استدیوز
بعد پلی گراند ریسینگ میسازه با متای بالای ۹۰ رفته سراع فیبل
ابسیدین ۸۹ داره😂
ارکین با دث لوپ ۸۸ داره دیسانرد داره
خواهشا دقت کنید دیگه خود بتسدا حرفیه برای سونی چه برسه به پلی گراند و ابسیدین و ۳۴۳ و …
۲۳ تا بازی برای مایکرو هست سونی چی داره؟ حتی بهترین استدیو هاش ایپی جدید بسازن فوقش ۱۰ تا ایپی داره😑
کافیه دیگه هوف
این لیست اخر تمام نفرات و موقعیت شغلی های مورد نیاز استودیو های اکس باکس هستش
1️⃣MachineGames:
140🙋♂️
+۱
2️⃣Id Software
284🙋♂️
+۰
3️⃣Tango Gameworks
10🙋♂️
+۳
4️⃣The Coalition
193🙋♂️
+۰
5️⃣Mojang Studios
689🙋♂️
+۱۰
6️⃣Rare
264🙋♂️
+۱۰
7️⃣Ninja Theory
133🙋♂️
+۱
8️⃣343i
563🙋♂️
+۰
9️⃣Turn10
181🙋♂️
+۱۳
1️⃣۰️⃣UndeadLabs
105🙋♂️
+۱
1️⃣۱️⃣Double Fine
79🙋♂️
+۰
1️⃣۲️⃣Inxile Entertainment
110🙋♂️
+۰
1️⃣۳️⃣Compulsion Games
75🙋♂️
+۰
1️⃣۴️⃣Playground Games
320🙋♂️
+۱۰۵
1️⃣۵️⃣Obsidian Entertainment
243🙋♂️
+۲۲
1️⃣۶️⃣World Edge
__🙋♂️
+۳
1️⃣۷️⃣Roundhouse
50🙋♂️
+۱
1️⃣۸️⃣Zenimax online
470🙋♂️
+۱۰
1️⃣۹️⃣Arkane(Lyon)
255🙋♂️
+۰
2️⃣۰️⃣AlphaDog
16🙋♂️
+۰
2️⃣۱️⃣Bethesda Game studios
391🙋♂️
+۰
2️⃣۲️⃣The Initiative
68🙋♂️
+۱
2️⃣۳️⃣Xbox Game Publish
44🙋♂️
+۰
داداش غلطنا بعضیا البته کم هستن😂
تانگو ۱۰؟ عه😑😑😑😑
۶۵ نفر داشتنا😑
بعدشم از کجا میدونی چندتا دقیقا اضافه شدن
اینیشیتیو میگن ۷۰ ۸۰ نفره 😐
بتسدا گیم استدیوز بالای ۴۲۰ نفرن
و …
اینو بگمم فقط بقیه هم بدونم این لیست بر اساس لینکدن هستش
مثلا استودیو تانگو چون ژاپنی هستش خیلی از کارمند هاش که نزدیک(۲۰۰)هستن اصلا ثبت نام نکردن لینکدن رو برای همین ناقصه
اما این لیست کمترین نفرات رو زده
مثلا بتسدا ۳۹۰ تا هستن شاید یه ۳۰نفر لینکدن نداشتن برای همین ثبت نشدن
ولی تعداد نفرات خواسته شده براساس سایت خودشون هست و دقیق است.
هیچ کدوم از اون استودیو هایی که نوشتی به جزء آبسیدین و آرکین درحدی نیستن که رو چندتا پروژه کار بکنن Mojang هم کلا بحثش جداست بازی از ماینکرفت میسازه فقط که مولتی پلتفرمه نه انحصاری
بتسدا هم همین الان هنوز الدر ۶ تو مراحل ایده پردازیه و داره رو استارفیلد کار میکنه
شما از اون دسته آدمایی هستی که اگه سونی یه ناشر مثل اسکوئر و نامکو بخره از خوشحالی کف و خون قاطی میکنی ولی الان مایکروسافت بخره بهش میگی دشمن صنعت گیم
هرچی برای سونی باشه خوب
هرچی برای مایکروسافت باشه بد
هالکر جان من کجا نوشتم مایکروسافت دشمن صنعت گیم؟
“شما از اون دسته آدمایی هستی که اگه سونی یه ناشر مثل اسکوئر و نامکو بخره از خوشحالی کف و خون قاطی میکنی”
تو خودت اون موقع که شایعه شده بود وارنر و اسکوئر میخوان خودشون رو بفروشن داشتی خدا خدا میکردی که مایکروسافت بخرتشون بعد به ایشون که اصلا بحثش خرید استودیو نیست داری از این حرفا میزنی ؟!!!
حداقل میخوای برای بقیه نصیحت بکنی اول خودتو اصلاح کن !!!!
“هرچی برای سونی باشه خوب
هرچی برای مایکروسافت باشه بد”
دقیقا مثل تو که وقتی میگفتن سونی کوجیما رو بخره داشتی فشار میخوردی و میگفتی لیست آرزو ها ننوسید ولی خودت سر خرید وارنر و اسکوئر داشتی کلی نقشه میکشیدی و رویاپردازی میکردی برخلاف اونایی که بهشون میگفت لیست آرزو ها
من به حرفای آقای کرامت فر هیچ کاری ندارم ازشم اصلا دفاع نمیکنم و باهاش مخالفم ولی تو هم کمتر فاز منطقی ها و بی طرف ها رو بگیر هر کاری سونی بکنه و خواد استودیویی بخره اگه کسی حرفی بزنه سریع بهش دیس میدی و فشار میخوری و وقتی مایکروسافت بخواد بکنه سریع خدا خدا میکنی که بخرتش !
اتزیو جان جوابت میدم فقط برای اینکه بقیه در جریان باشن
1) من هیچوقت نگفتم از خرید یا شایعه های خرید مایکروسافت خوشحال نیستم،طرفدار هر کنسولی بابت خرید کمپانی مورد علاقش خوشحال میشه اما در مورد اسکوئر،من هیچوقت اصلا درموردش حرف نزدم(البته تا اونجایی که یادمه)
2) من تو سایت همسایه گفتم کوجیمایی که با هزار مشکل از زیر سایه کونامی اومده بیرون، الان که یه استودیو به نام خودش داره حاضره دوباره آقا بالا سر داشته باشه،بعدش هم اونجا اون همه لیست خرید نوشتن مگه من گارد گرفتم
3)سونی امسال این همه استودیو خرید مگه من بدم اومد،یه اسکرین از کامنتام بده که من خریدای سونی هیت کردم.اتفاقا برای خریداش خوشحال هم هستم مخصوصا بلوپوینت
برو پایین یکم پایین تر مبینی من در مورد کونامی چی گفتم ،قشنگ نقض میشه حرفات
کلام آخر : من اصلا کم تو سایت فعالیت میکنم چون برعکس شما همه بیکار نیستن بیان دیس هارو ببنین
اونی که دو تا شخصیت داره شمایی،اینجا یه جور سایت همسایه یه جور
قضاوت میزارم با دوستان
آره این حرف هم حتما من زدم
https://s21.picofile.com/file/8442580126/Screenshot_241_.png
خودت تو اون پست داشتی کلی بحث میکردی سر پست های بعدی و خرید وارنر و تکی تو هم داشتی خدا خدا میکردی که مایکروسافت بخرتشون
گارد نگرفتی چون برات سودی نداشت ولی کوجیما چون استودیو معروفی بود نوشتی درست
بنده نگفتم شما هیتری و خریدای سونی رو هیت کردی ولی یه کامنتی که در جواب آقای کرامت فر نوشتی با کامنت هایی که خودت میفرستی تناقض داشت اینکه به بقیه میگی درباره کوجیما این حرف رو زدی خب من هم درباره تیک تو و بقیه ناشر ها همون حرف های شبیه به تو رو زدم پس چرا تو به من دیس دادی ؟!
چرا اون زمان که میگفتم شایعه های تیک تو دروغ و ساخته شده توسط فن بوی هاست میومدی به کامنت هام دیس میدادی و از فن بوی ها دفاع میکردی با لایک دادنت ؟
وقتی همچین حرکتی میزنی دقیقا همون حرفی که به آقای کرامت فر میزنی برای خودت هم صدق میکنه
حالا اینکه برای بعضی از استودیو های نمیگی دلیلش سادست چون اونا استودیو های مستقل هستن
جالب کم فعالیت میکنید ولی تو لایک و دیس لایک خیلی فعال هستید !
دقیقا چطوریاست ؟
بیکار هم به یه سری دیگه میگن که اینجا جاش نیست دربارشون صحبت کنم
من هیچ ادعایی ندارم بار ها گفتم سونی فنم هم اینجا هم اونجا همه میدونن من اتزیو هستم پس لازم نیست انقدر بگی اتزیو
من حرف هام رو میزنم چه درباره مایکروسافت چه درباره سونی تو هر دو سایت
این هم بگم نحوه برخورد من تو اینجا کاملا به فن بوی ها و ترول ها برمیگرده همونطور که شما جواب ترول ها رو مثل من میدید پس سعی نکنید از حرف هایی که درباره ترول و هیتر هایی که تو اینجا بهشون ریپلای میزنم به عنوان مثال برای اینکه وانمود بکنید من دو رو هستم استفاده بکنید
والا استودیو ها دارن رشد میکنن. اگه برین توییتر Klobrile قبلا اطلاعاتی از میزان رشد استودیو ها گذاشته بوده.
برای مثال پلی گراند امسال ۱۰۰ تا نیروی جدید جذب کرده و هنوز هم کلی اگهی کاری دارند.
نینجا تئوری و ابسیدین و کمپالشن و… هم همه دارن از لحاظ تعداد رشد میکنن خدا رو شکر.
تنها استودیویی تو ایکس باکس که کارنامش متوسط هست (که اونم قبل خریده شدن هست) کمپالشن گیمز هست.
استودیو های عالی هم زیاد هست در حال حاظر تو ایکس باکس. استودیو های زنیمکس مثل بتسدا و ایدسافتور و ارکین و تانگو گیمز که همشون تاریخچه خیلی خوبی دارن.
از یه طرفم استودیو هایی مثل ابسیدین و نینجا تئوری و پلی گراند و ترن ۱۰ و اینگزایل و موجانگ و ریر و …
خلاصه به نظرم همینجوری پیش برن بهتره. هم استودیو ها رو تقویت میکنن و هم استودیو میخرن.
محدودیت مالی هم که اصلا ندارن (چون ایکس باکس رسما یکی از پایه های مایکروسافت شده).
خدا رو شکر نسل خوبی در راهه
اتفاقا کمپالشن پتانسیل بسیار بالایی داره ؛ توی we happy few کاملا مشهود بود که تیم استعداد داره ؛ مشکلی اساسی این استودیو بودجه بود که حالا حل شده ؛ شخصا برای پروژه بعدیشون هایپم
.
حتما در اواسط نسل که بازی های عالی مایکرو اومدن ؛ یه سری زد ( احتمالا اسم کنسول پرو ) میخرم
مشکل من دسته بود که با آداپتور میشه دوال سنس رو به اکس باکس وصل کرد
من به شخصه خودم بسیار بسیار برای کمپالشن مشتاقم چون واقعا We Happy Few ایده جالب و جذابی داشت و بخاطر مشکلات مالی و … اون طور که باید در نیومد.
حتی خود فیل اسپنسر هم گفته که بازی کمپالشن رو برای خیلی بیشتر از بقیه پروژه های استودیو های ایکس باکس هایپه.
منم امیدوارم این نسل بتونم هم سیستمم رو ارتقا بدم و هم یه پی اس ۵ بخرم.
اخه از یه طرف میترسم زود بخرم و یهویی پی اس ۵ پرو معرفی شه و من تو خماری بمونم.
یکم برای همین منتظر میمونم (تا سال دیگه حداقل).
یه دونه الیت سری ۲ بخر به هر چه دوال سنسه شرف داره
هم باطری قوی هم خوش دست و کلی آپشن کاستومایز و کیفیت ساخت عالی با همه جور دیوایس هم سینک میشه
تازه میخواد ولو و تیک تو و راکستار و وارنر و سگا رو هم بخره😂
نینتندو سوییچ و سونی رو هم میخره ایشالا:)))
D :
منبع هم رنگ لباس فیل اسپنسر هست 😉
کبوتر با کبوتر باز با باز
دقیقا مثل خودت که پروفایل کریتوسی رو گذاشتی که افتخارات نسخه آخرش از کل افتخارات تاریخ مایکروسافت بیشتر هست😂
کدوم استدیوی سونی عالیه؟ جز سانتا و ناتی؟
سانتا به گاد تکیه دادع
ناتی هم انچارتدی داره که جلوی اسکایرم تعظیم کرد و لست هم که در خلوتی ۲۰۲۰ اول شد.
صبر کنید ۲۰۲۲ جواب میگیرید
پلی گراند بتسدا استدیوز اید سافت ویر ماشین گیمز ابسیدین ارکین اینکسایل مگه گوجه هستن؟
شاهکار ها میسازند
فقط صبر کنید تا رقابت استارفیلد کبیر رو با سانتامونیکا و گوریلا رو ببینید
خواهیم دید که در این رقابت کدوم طرف برنده ی میدان خواهد شد.
آنچارتد ۲ گوتی شد فدات بشم.
سانتا مونیکا با گاد ۲۰۱۸ کاری کرد که رد دد جلوش تعظیم کنه
چرت و پرت تحویل نده و برگرد به شاد.
مشکل بینایی؟ جز سانتا و ناتی رو نمیبینی؟
من چیکار کنم انچارتد ۲ گوتی شد😑
انچارتد ۳ میگم جلوی اسکایرم تعظیمممممم کرد میفهمی؟
بار ها گفتم رد دد مال مایکروعه؟ اون دیگه کیه😂
صبر کن استارفیلد یه چک بزنه سر گاد و هورایزون حال کنی جون دلم
من میرم شاد ولی تو برو میدونی کجا؟ غار
الان ناتی داگ باید به انلاین و ریمیکش برسه😂😂😂
سانتامونیکا هم که باید بره سراغ گاد بعدی 😂
برو فیلم ببین گیم به کارت نمیاد
…
..
…
گاد رد دد را شکست داد
استارفیلد در ۲۰۲۲ هم گاد و هم هورایزون را شکست میدهد
در نتیجه استارفیلد شکست دهنده ی گاد و رد دد و هورایزون ااست😊
انچارتد که جان داد نوبت گاد هست که جان بده🤚🏻
یا علی
پیشگو اعظم فقط خودت.
منتظر دیسلایک قند شکن هستم.
بوس بای😘
خدا شفات بده
رددد جلوش تعظیم کنه؟حق نگو و برگرد به پلی استیشنت^_^
( کدوم استدیو سونی عالیه؟ به جز سانتا و ناتی؟) اره دیگه ساکرپانچ و گوریلا و اینسامنیاک هم کشک هستند😑
در تمام بازی های که مثال زدید همش برای بتسدا بودن یعنی خودتون هیچ باری ندارید؟ دوما سونی اینسامیناک ، گوریلا گیمز ، ناتی داگ ، سانتامونیکا ، ساکرپانچ و بلوپوینت دارد که شاهکار ترین عناوین صنعت بازی رو خلق کردن
بیا پایین بچه سرمون درد گرفت
آره فقط ناتی و سانتا استودیو های عالیه سونی هستن 😂
حتما اینسامیناک و بقیه هم کشکن 🤣
خداوکیلی فشاری تر از تو توی اینجا ندیدم 😁
4 نسل موفقیت های سونی بدجوری امثال تو رو فشاری کرد که هنوزم که هنوزه اسم گاد و سانتا با ناتی رو میارید 😂
اونقدر بچه سال و ترسو هستی که با مولتی هات به خودت لایک میدی 🤣
یکم کمتر باور کن آخرش میترسم سکته کنی 😂
شاید اشتباه میکنم ولی گسترش دادن استودیو یعنی جذب افراد با تجربه
مثل کاری که با شعبه دوم پلی گراند و اینیشیتو و اینگزایل وبقیه انجام دادن
نمونش میشه دیروز که لول دیزانر سایبر اومد نینجا تئوری و چن هفته پیش طراح ارشد گیمپلی سایبر اومد برا فیبل
اگه تعریف دیگه ای مد نظرتونه خوشحال میشم بشنوم
البته اگه بتسدا و آرکین و اید سافتور و پلی گراند و نینجا تئوری و اینیشیتو(که تمام افرادش از ناتی و سانتا و راکستارن) و آبسیدین رو از ساکرپانچ پایین تر میدونید،مشکلی نیست
مثلا اگه سه بازی آخر آبسیدین رو با اینسومنیاک مقایسه کنیم میبینیم تو دو بازی از سه تا آبسیدین متای بالاتری گرفته و تو اون یکی متاشون یکیه
اصلا نیست 😂😂😂
چرا راکستارو نگفتی رفتی همشو از سونی گفتی؟😂😂😂
کل سونی جلوی تاد هاوارد تعظیم میکنه صبر کن اینده میبینیم
ولی در اینده هم مثل الان حرف بزنیدا
بعد نیایید بگید تبریییییککککککک به ایک باکس فنااا عشقه این بازییییی
لطف کن اونجا هم مثل الان باش
ای تیک تو رو بخره ببینم باز میگید استدیوی معمولی؟ 😂😂😂
اون موقع ماچم میدی 😚😚😚😚
اینکه استودیوهاشون رو دارن گسترش میدن. شما ببین inXile چقدر نیرو جدب میکنه، پلی گراند همین اخیرا ۱۰۰ نفر جدید جذب کرد،نینجا تئوری رو شنیدم به ۲۰۰ نفر رسیده و دوتیمن که یکیشون روی Project Mara کار میکنه. و باز مثال هایی از این دست در XGS هست.
پ.ن: نویسنده و عضو تحریره ترول کنه و فن بوی باشه؟ واقعا عجیبه!
🙂🙂🙂🙂🙂🙂 این نظر شماست؟
یچیز بگم؟
ناتی چی داره؟ لست و انچارتد رو فقط داره😑
سانتا هم فقط گاد تکراری😑
تموم شد فکر کنم
دث لوپ متاش ۸۸ بود خودشم مال ارکین 😑
پلی گراند و بتسدا و اید سافت ویر و ماشین گیمز و ابسیدین و نینجا تئوری و … رو نگم برات😑
معلومه سونی فنید 😂 اونم از اون تعصبیا
شما باید از پایان لست ۲ بگید نه از استدیو های معمولی مایکرو
حرفت مثل این میمونه بگیم راک استار چرا فقط به فکر GTA عه !!!
چه ربطی داره ؟
مهم کیفیت عزیزم اگه اینطوری بود الان شرکت هایی مثل یوبی سافت از راک استار بهتر بودن با منطق شما !
آقای کرامت فر واقعا اینو از هرکس از اعضای تحریریه انتظار داشتم جز شما و آقای چمنی که شما …..
چرا مگه نمیشه به سلایق دیگران مثل آدم احترام گذاشت اگه من پلی استیشن دارم و با انحصاری هاش حال میکنم نظر خودمه دلیل نمیشه بیام سروقت کنسول های دیگه اونها رو به تمسخر میگیرم
این کار چه دلیلی داره و چرا ؟!
البته آقای کرامت فر رو من قبلا هم یکی،دو مورد کامنت فن بوی گونه ازشون دیدم.(چندین ماه پیش)
نمیدونم چرا بعضی ها چرا اینطورین واقعا
بعضا فک میکنم گیمفا به یه استراتژی جدیدی رسیده که حرفای ترول مانند بگه پستای کنسول واری بذاره تعداد کلیکا و مشارکتای کاربرا تو حین جنگ ترلی زیاد شه
مشکلی هم با این ندارم چون خب به نوعی راه درامده مث تبلیغات ولی لاقل ترول می کنین یکم با کلاس و سرسنگین باشید که لاقل ترولتون ارزش و جایگاه خودتونو به صفر نیاره یه ترول مسلط و با اقتدار باشید
بین استدیو های اکس باکس الان استدیو هایی هستن که وقتی شما به این دنیا چشم باز نکرده بودین داشتن گیم می ساختن و نیازی به اثبات خودشون ندارن، سونی هم هکذ اصلا استدیو هاش نیازی به تعریف امثال شما ندارن چون اتفاقا وقتی ترولی از یه چیزی تعریف کنه ارزش اون شی میاد پایین 🙂
البته گفته هام رو امثال شما اثر نداره به دیوار گفتم دیگران هم بشنون
آقا نیما میدونی چیه ، در اینکه ایکس باکس خریدهای دیگه ایی هم داره شکی نیست ، تقریبا همه میدونن ،چه گیمرها چه ترولها و فن بوی ها، همه میدونن که مایکروسافت خرید استودیو داره در آینده ، …
اما چی شد ؟! ترول ها و فن بوی ها چون میدونستن ،نخواستن که کامنت جنجالی بنویسن و تشنج ایجاد کنن ، لاجرم قرعه انجام اینکار به نام نویسنده ها افتاد ،تا زیر این پست جنجال به پا کنن …. آقای کرامت فر جوری کامنت نوشته که همه میدونیم قطعا نظر شخصی خودش نیست ،(یا حداقل بر این باوریم )
کامنت آقای کرامت فر در جهت سیاست های سایت بوده و یک جانفشانی کردن ایشون ،حتی اگر سابقه درخشان قبلیشون در مقابل یه عده فن خدشه دار بشه … من چیزی جزء این نمیبینم ….
هر دو ترولی که کردن دقیقا مثل هم بود ….
درست یا غلطش رو نمی دونم، ولی اگه بناست بخرن همون ناشر بخرن و کارو بسپرن دست خود ناشر بهتره. تیم مدیریت ایکس باکس خودش نمی تونه استودیو هاشونو درست مدیریت کنه.
فیل اسپنسر:”من میخواهم آنها (استودیوهایی که مایکروسافت خریده) این اجازه را داشته باشند که به صورت خلاقانه بهترین کارشان را انجام دهند.”
Bleeding Edge، بهترین کار استودیوی نینجا تئوری تقدیم شما
Bleeding edge قبل از خریده شدن در دست توسعه بوده
پسر گل
Bleeding Edge قبل از خرید و توسط تیم محدود و بودجه کم ساخته شد. تازه بازی یه پروژه جانبی بود.
جالبه بازی خلاقانه ای مثل هل بلید حساب نمیکنی
با این کامنتت فهمیدم همون فن بوی قدیمی فقط نقاب بی طرفی گذاشتی رو صورتت
هل بلید که انحصاری زمانی پلی استیشن ۴ بود!!!!!!!!!
من دارم از بعد از خریده شدن استودیو صحبت میکنم
جالبه
اگه از بعد از خرید استودیو صحبت میکنی پس واسه چی مثال bleeding edge رو آوردی وسط جناب آقای ترول؟ دستور ساختشو فیل اسپنسر داده بود؟ نمیدونم کی قراره ترول ها از این سایت برن – آقای نراقی بنده خدا هم کاری از دستش بر نمیاد ، من چند بار دربارهٔ این موضوعات باهاشون صحبت کردم ، ولی خب خیلی نرم خو و اهل مدارا هست و گر نه الان شما اینجا نبودی که ترول کنی
Killzone shadow fall بهترین کار استودیو گوریلا گیمز با متا ۶۰ تقدیم شما.
گیمفا تایید لطفا
از یه عضو تحریریه بعیده اینجوری بیاد تو روز روشن ترول کنه. بعد هم عزیز شما همه رو به یک چشم نبین وقتی فیل اسپنسر گفته اجازه میدیم به سازنده که خلاقیت خودش رو حفظ کنه همش نمیشه بلیدینگ اج بعضی وقت ها هم میشه سایکوناتس دو با متای ۹۰😉
علی حسن نژاد جان ما هم خب حق داریم نظراتمون رو توی کامنتا بگیم
من این جا به عنوان یه کاربر معمولی دارم صحبت میکنم … اگه توی اصل متن مقاله باشه بحثی دیگس
دوم این که بله درسته
این که اجازه میده سازندهها خلاقیتشون حفظ بشه خیلی خیلی ارزشمنده و دمش گرم👍👍👍
باید حرفه ای تر فکر کنید نویسنده سایت ۷۵ دیسلایک بخوره خب طبعا رو بازید مقالات شما هم اثر منفی میذاره
باز هم میگم شخصا مقالات شمارو میپسندم
ببینید سعید آقابابایی چه محبوبیتی بین کاربرای سایت داره.بخاطر ایشون کاربر این سایت موندم .و همیشه نگاه میکنم ببینم کی دیگه مثل ایشون پر قدرت کار میکنه
میدونم این نظرات رو تایید نمیکنید مهم نیست فقط به آقای کرامت فر نشون بدین
هردوشون از قبل ساخته شدن و ربطی به اسپنسر ندارن
البته سایکوناتز متاش ۸۷ شد
بلیدینگ اج از قبل خریده شدن در دست ساخت بوده و اولین تلاششون برای ساخت بازی انلاین بوده.
به زودی هلبلید ۲ میاد اقای کرامت فر
مطمئنم هل بلید ۲ یه بازی فوق العاده میشه👍👍
فقط کافیه یکم فایتهاشو بیشتر کنن و یه چندتا اسکیل پوینت هم براش بذار
در هر صورت هل بلید فوق العاده پتانسیل داره هیلو جان
خیلی جالبه یک عضو تحریریه نمیدونه بلیدینگ اج قبل از خریداری شدن مایکروسافت توسط نینجا تئوری در حال ساخت بوده البته که فن بوی بودن عضو معمولی و تحریریه نداره
حالا اگه مایکروسافت بعد از خریداری کردن نینجا تئوری بلیدینگ اج رو کنسل میکرد خوده شما میومدی میگفتی :👇
اوه مایکروسافت شیطان به استدیو ها اجازه شکوفایی و خلاقیت نمیده ببینید به محض این که مایکروسافت خریدشون پروژه شاهکار و بسیار خلاقانه بلیدینگ اج کنسل شد
بسیار برای تیم گیمفا متاسفم که چنین فرد فن بوی و اطلاعی بین خودشون جای دادند
Bleeding Edge قبل از خریداری در دست ساخت بود و یه پروژه کوچیک بود نه AAA
مثالتون خیلی بی ربطه
بچه ها دوست دارید شرکت مورد علاقه تون چه استودیو هایی بخره و به نظرتون کدوم استودیو هارو میخره
لطفاً سه تو هرگزوه سه تا رو بگید
دوست ندارم شرکت مورد علاقه ام هیچ کمپانیای رو بخره
صرفا امیدوارم بازیهای یوبی سافت و کپکام هم یا به گیم پس یا به پلی استیشن پلاس اضافه بشن که بتونم با یه قیمت معقولانهتری تجربه شون کنم
واو این خبر خوبیه و احتمال داره بزودی خبر های جدیدی از خرید استودیو داشته باشیم.
«ما نوعی ثبات مالی را برای آنها فراهم میکنیم. موفقیت بازی بعدی آنها تنها موضوع مهم نیست. ما میخواهیم به آنها اجازه دهیم که خلاقیتشان را بروز دهند و حتی در مواقع مختلف زمان بیشتری را برای کار روی پروژهها دریافت کنند. این هدف من است و ما به محتوا باور داریم.»
چقدر با این تیکه حال کردم، به زبان ساده گفته ما نگرانیشون رو از لحاظ مالی برطرف می کنیم ولی بجاش روی استودیو هامون فشاری از لحاظ محتوای بازیشون یا زمان عرضه نمیاریم و اگر بازیشون موفق نشد به معنای ناامید شدن ما از اونا نیست و بازم بهشون فرصت میدیم.
این مصاحبه خیلی نکته داره که نمیگنجه همشو باز کنم و در کل خیلی با حرفاش حال کردم.
دمش گرم👍👍
این که فشار بیجا وارد نمیکنه و از نظر مالی تامینشون میکنه خیلی ارزشمنده 👍
قبل از خریدهای جدید ، باید به فکر تقویت و گسترش همین استودیوها باشه تا اینطوری در کنار کمیت از کیفیت هم مطمئن باشن . همین استودیوها در صورت قرار گرفتن در مسیر درست ، میتونن بهترین خروجی رو داشته باشن
اصلا نگران کیفیت بازیای مایکرو نباشید
نگران کیفیت فایراسپرایت و بلوپینت باشید
.
بهترین آیپی ها داره ساخته میشه نگران نباشید. دوباره میخوایید لیست کنیم؟
نگران بلوپوینت باشیم؟؟؟؟ جدی؟
به زودی خواهیم دید بلادبورن ۲ چطور با خاک یکسان میشه
مگه ریمیک ساختن دلیل بر بهتر بودن استدیوعه؟
ای خداوندا
جالبه نگران بلوپوینت نیستی و نگران ۵۰ استدیوی معمولی مایکرو هستی
تو بزار هر وقت بلادبورن ۲ تایید شد بعد از دکلش بالا برو برا هیت کردن🤣🤣🤣🤣
من که میدونم اگه همین خبر درباره فرام سافتور بود الان داشتی آتیش میگرفتی 😉
فقط محض اطلاعت بگم بلوپوینت برای آگهی استخدامش زده داریم روی یه بازی در حد گوتی کار میکنیم و خودشون هم قبلا گفتن یه بازی و آی پی اوریجینال که ریمیک یا ریمستر نیست 😉
حالا فشار بخور 😋😊😊😊
تو خودت (خودت) چندروز پیش گفتی بلوپوینت شاهکار میسازه ، الان که بهش نیاز داری شد بی کیفیت !! من از روی چیزی که میبینم نظر میدم ، یکطرف در عمل نشون داده که در طول ۱۰ ماه بعد از لانچ چندین بازی بزرگ و کوچیک انحصاری با کیفیت بالا عرضه کرده و یکطرف هم تمام برنامه ها و صحبتهاشون درباره بازی یا استودیوییه که هنوز در عمل ازشون چیزی ندیدیم . (البته به غیر از FH5 که فوق العاده است) . شما بازیهای آینده رو لیست کن ، ما هم بازیهایی که تجربه کردیم
لطفا بعد از دیس دادن دلیلتون رو بگید تا من قانع بشم که اشتباه میگم
دلیلشون فشار خوردن زیاده 😂
میدونی چرا چیزی از xgs ندیدیم؟ چون بازیهاشون اخیرا عرضه شدهو طول میکشه تا پروژههای بعدی آماده بشه، به جاش استودیوهای سونی که اخیرا بازی عرضه کردن باید ۲ تا سه سال بگذره تا بازی جدید عرضه کنن.
“ازشون چیزی ندیدیم . (البته به غیر از FH5 که فوق العاده است)”. MFS ، Halo Infinite و CrossFire X جوکن؟ مگه خود ps تو سال ۲۰۲۱ چندتا AAA عرضه کرده؟
کجا گفتم؟ شاهکار میسازه😑
لعنت به دروغگو لعنت
چی تجربه کردی؟ ریچت و ریترنال ریمیک دی ال سی کالکشن؟ ماهم به زودی فورتزا و هیلو رو تجربه میکنیم برای ۲۰۲۱
برای ۲۰۲۲ مقابل استارفیلد چی دارید؟ استارفیلدی که چندین سال باهاش مشغول خواهیم شد.
میدونی چی جالبه؟
اینکه شما از گذشته و لست میگید
و ما از اینده ی درخشان
چه غم انگیز
چه بد
باید انلاین و ریمیک و دی ال سی تجربه کنید.
بازی دیمون سولز با متای نود و دو به شما سلام میده 😆😆😆
کپکام با متای ۹۳ ساخت ولی ایول ویلیج اومد ۸۵ شد
چرت نگو
صد رحمت به کپکام که واقعا عالیه ۲۰۰۰ نفرن حتی بیشتر
این بلوپوینت با ۷۰ نفر بلادبورن ۲ میسازه؟😐😐😐😐
یه روز میگن بلادبورن ۷۰ مثل تعداد سازنده هاش 😂😂😂😂😂 بدین دست فرام سافتور مایکرو هم بخرتش پول بده امکانات بده شاهکار تحویل بدن
چه ربطی داشت اومدی استودیویی که تخصصش ساخت ریمیک و ریمستر هستش رو با کپکامی که عملکردش سینوسیه مقایسه میکنی ؟ 😂
مثل این میمونه بگیم کالاف چون قبلا خیلی رو داستان و کیفیت مانور میداد و الان بد شده پس هیلو و ۳۴۳ هم همینطوری میشن ! 😂
انصافا چه قدر چرت و پرت تو سایت زیاد شده 😂
نگران چیه بلوپوینت باید باشیم ؟
نگران اینکه دوتا از بازی های که ساخته متای بالای ۹۰ داشتن ؟ 😂
یا نگران اینکه دارن آی پی جدید میسازن و براش دارن بهترین ها رو استخدام میکنن 🤣
یا نگران Firesprite که داره تبدیل به بزرگ ترین استودیو تو انگلیس میشه و از ناتی داگ و راک استدی و راک استار داره نیرو استخدام میکنه و رو چندتا پروژه به صورت همزمان کار میکنه و خیلی هاشون جاه طلبانه هستن 🤣🤣🤣
اگه به این باشه شما هم باید نگران inxile و the initiative و Compulsion باشید چون یکی از این استودیو های تازه تاسیس شده و تا حالا بازی نساخته اون یکی هم تا حالا پروژه AAA نساخته اون یکی هم تا حالا بازی با متای بالا ۸۰ و کلا بازی خوب نساخته 😂
رسما کامنتت یه گل به خودی محض بود 😂😂
کمتر شعر بگو مولتی اکانت فشاری 😋
دقیقا درسته سینای عزیز👍👍👍
متاسفانه بعضی از عزیزان نگاهشون نسبت به انتقاد یه جانب داری متعصبانه است
شما بطور کلی حالی از تعصبی 😚
ببین کی داره از تعصب صحبت می کنه.
من با بعضی از صحبتاتون موافق بودم ولی در رابطه با این حرفتون
“خیلی هم عالی ولی کاشکی فقط به فکر کمیت نباشیم
اگه بودجه زیاد داریم که خودش خیلی ویژگی مثبتیه، بیایم اون ۲۰ استودیو فعلیمون رو گسترش بدیم که محصول نهایی همشون باکیفیت و به موقع بیاد بیرون …
پنج شیش تا استودیوی عالی داشتن خیلی خیلی بهتره از ۵۰ تا استودیوی متوسط داشتن …
اصلا هم منظورم با ناتی داگ و گوریلا گیمز و سانتامونیکا و اینسامنیاک و ساکر پانچ نیست … کلی میگم”
کاملا مخالفم و بنظرم به هیچ وجه نقد شما وارد نیست.شما خودتون اخبارو صد در صد دنبال میکنید و احتمالا باید در جریان باشید که استودیو های مایکروسافت گسترش قابل توجهی داشتن پس خرید استودیو در مقابل گسترش استودیوهاش نیست و هر دو اتفاق میتونن در موازات هم باشن که فعلا میبینیم هستند.این که شما سطح استودیو هارو پایین میدونید نسبت به سونی هم بازم غلطه خیلی از استودیو ها نسبت به سبکی که توش تبحر دارن و الان زیرمجموعه مایکروسافتن از استودیو های سونی بالاتر نباشن پایین تر نیستن و در بدترین حالت میتونیم اونارو هم سطح بدونیم.به عنوان مثال پلی گراند و ترن۱۰ تو سبک ریسینگ یا کوالیشن و 343i تو سبک شوتر و …انتقادی خوبه که انتقاد درست و بر اساس فکت باشه
چون نوشتی دلیلتون هم بگید خواستم بدونی چرا دیس دادم.ببین شما وقتی میگی به فکر تقویت و گسترش باشه خب مگه اخبارو دنبال نمیکنید؟!این همه گسترش دادن پلی گراند گسترش پیدا کرده اینگزایل گسترش پیدا کرده نینجا تئوری و ….از طرفی وقتی قدرت مالیشو داشته باشه که هم خرید انجام بده هم استودیو هاشو گسترش بده در کنارش مشکلش چیه؟کی گفته حتما کمیت بیشتر باعث کیفیت پایینتر میشه؟هیچ مشکلی نداره هم کمیت رو ببرن بالا هم کیفیت رو تو سطح بالایی نگه دارن و بهترین خروجی رو به قول شما بگیرن
محدودیتی وجود ندارد👏
پنج دیقه نخرین ببینیم چی به چیه. از اینور سونی داره میخره از اونور مایکروسافت. البته من در هر حالت اصن از خریدا خصوصا وقتی خرید یه استدیوی بزرگ یا ناشر هست خوشم نمیاد. به نظرم نباید هیچ طیف گیمری رو از یه بازی مولتی پلتفرم یا بازی استدیویی که مولتی پلتفرم ساز بوده محروم کرد. خود بازی ها و استدیو هایی که از اول مال یه طرف بودن انحصاری شدنشون خیلی مشکل نداره چون انحصاری برای رقابت لازمه وگرنه کلا انحصار از بین میرفت خیلی بهترم میشد.
این مسابقه سر خرید استدیو قطعا به ضرر گیمرها تموم میشه
کلا انحصارطلبی تو هر سطحی به ضرر مشتری هست و فقط باعث خوشحالی طرفدارهای افراطی میشه
دقیقا👍👍👍
حالا البته مایکروسافت چون بازیهایی که خریده وارد گیم پسش میشن واسه ما ایرانیها خیلی فرصت عالیای فراهم میکنه که بتونیم تجربه کنیم
بدو برو خدایبش زیر پست سونیم همینو بگو
جون هرکی دوس داری بگو خب😑
چرا نمیگید؟؟
وقتی بلوپوینت فایراسپرایت و … رو خرید کجا بودی با اون پروفایلت؟ چرا اون موقع حضور نداشتی که حرف بزنی بشنویم؟
چرا وقتی میگن کپکام رو میخره اسکوئر رو میخره کوجیمارو میخره نیستی؟
تو به فکر ضرر کسی نباش
پیشرفت همینه نه اینکه مایکرو بشینه تو هیتش کنی هر ماه یبار بگید لست لست لست
بعد تموم
جمع کنید بابا
نه بنفع صتعت گیم هست .کار بجایی رسیده که استودیو مستقل نمیتونه و بودجه نداره که بازی خوب تولید کنه.پس نیروها از تمام توانشون استفاده نخواهند کرد اما با خرید استودیوها پول لازم فراهم میشه
کونامی بخر حد اقل ایپی هاش ساخته شن والا
خیلی دوست دارم سونی یا مایکروسافت این کونامی منفور یا حداقل آیپی هاشو بخرن که اون بازی های شاهکاریی که داره خاک نخوره
ایشالا
من نمیدونم نسل ۱۰ چس میشه
ولی مطمعن هستم نسل ۱۱ تقریبا سونی و مایکرو کل استدیو هارو میخرن
(اسکی کوچکی از سخن انیشتین هم رفتیم😂)
من هنوز امید اینو دارم که مایکروسافت Dues ex و Edios رو از Squre enix لعنتی بخره. با کمک Arkane یه Dues Ex جدید بسازن.
یا IP بازی Jade empire رو از EA بخرن بدن به ابسیدین. یا حق ساخت KOTOR 3 رو برای ابسیدین بگیرن
اگه بتونن با Larian Studios یا ZA/UM قرارداد ببندن برای یه cRPG خفن هم جالب میشه
Deus Ex Human Revolution یکی از بهترین بازیهای زندگیمه و واقعاََ اگر دست ایکس باکس بیوفته میتونه به خوبی ازش یه بازی خوب در بیاره و من حاضرم برای چنین اثری ایکس باکس سری ایکس بخرم. امیدوارم یه ناشر درست حساب نجات بده این بازی ها رو.
جناب کریمی عزیز
آیا احتمالی مبنی بر فروش اسکوئر غرب یا شرق به صورت جداگانه وجود داره ؟ و اگر وجود داره آیا شرکت ها پیگیر هستن ؟
اگر یک شرکت باشه که بتونه ای پی رو نجات بده اون سونی هست
خیر.
اگه ارکین دئوس اکس رو بسازه عالی میشه واقعا👍👍👍👍
جالبه سونی هر استودیویی رو خریده، به دلیل سیاست و سرمایهگذاری درست، کیفیت کار اون استودیو رو ارتقا داده …
بعد ولی مایکروسافتِ عزیز، نه تنها کیفیت کار رو در اکثر اوقات افزایش نداده، بلکه در بهترین حالت با همون کیفیت قبلی و شاید یک تا چند درجه هم کمتر (مثل عنوان زیبای مدیوم) صرفا اون اثر رو به کنسول خودش محدود کرده! خب اگر انحصاری شدن یک شرکت با افزایش کیفیت بازیهاش همراه باشه چرا که نه! دمشم گرم حمایت میکنه از بازیساز
ولی وقته از انحصاری شدن، پیشرفتی به وجود نیاد به جز محدودیت بیشتر برای گیمرها، چرا آدم باید حمایت کنه؟؟؟؟؟؟
چشمها را باید شست، جور دیگر باید دید …
در ضمن این حرف من هم اصلا به این معنا نیست که دیگه سونی خدای بازیسازا و ناشرهاست و همه تصمیمهاش به سود گیمرهاس!! شرایط جوری شده که تا یه انتقاد میکنی بهت برچسب فن بوی بودن و اینا میزنن!!!
دم مایکروسافت گرم بابت گیم پسش. ده هزار بار دمش گرم
ولی انتقاد به بعضی کارهاش وارده
هرکسی هم میخواد قبول نکنه مهم نیست
خب شما که از کیفیت صحبت میکنی نمیدونی که مایکروسافت خریداشو از ۲۰۱۸ شروع کرده که فقط دو تای اونا بازی منتشر کردن یکی پلی گروند و یکی دیگه دابل فاین
شما صبر کن بازی هاشون رلیز بشه بعد فکت صادر کن
دوست عزیز من دنبال بحث و دعوا و ترول نبودم و صرفا نظرمو دادم
نظرات شما هم برام کاملا ارزشمند و محترمه
ببخشید من اینو میپرسم ولی مگه مایکروسافت بلوبرتیم رو مجبور کرد که مدیوم رو بسازن؟؟؟ خودشون ساختن!!!
مایکروسافت حتی کل بودجه ساخت بازی رو هم بهشون داد (در عوض ورود به گیم پس).
مایکروسافت که نمیتونه بیاد با دستگاه سفر در زمان نگاه کنه ببینه کدوم استودیو بازیش شاهکار در میاد و کدوم ضعیف. اونا ایده های استودیو ها رو میبینن و بعد هم باهاشون قرارداد میبندن. ایده بازی مدیوم بسیار قشنگ بود ولی پیاده سازی این ایده اصلا خوب نبود و استودیو سازنده اصلا از پسش بر نیومده بود. این تقصیر مایکروسافت نیست به هیچ وجه. وگرنه مایکروسافت با اسوبو هم قرار داد بسته. چجوریه که اونا تونستن شاهکاری مثل فلایت سیمیولیتر بدن بیرون؟؟ بنظرتون مایکروسافت علم غیب داشت؟؟ نه. دیدن بازی ایدش جالبه و حمایت کردن. قرارداد ها ساخته میشه که با یه استودیو بازی ساخته بشه و یا انحصاری بشن. ساخت بازی بر عهده استودیو هست. شاید بخشی از بودجه رو اون شرکت که قرارداد بسته بده ولی ساخت بازی بر عهده استودیو هست. سونی هم قرارداد هایی مثل گاد فال و دستراکشن ال استارز بسته که خب بازی های چندان موفقی در نیومدن. اینجور چیز ها کاملا عادیه تو صنعت گیم و تقصیر سونی و مایکروسافت نیست.
برای مثال سونی هیییچ نقشی در ساخت دثلوپ نداشت. فقط مبلغی رو برای انحصاری کنسولی بودنش داد. موفقیت ارکین الان قرار نیست به سونی داده بشه. استودیو خودش بازی رو ساخته. این چیزا عادیه تو صنعت گیم
وایلد ریج نظراتت کاملا منطقی و به جا هستن و بنده تا حد خیلی خیلی زیادی قانع شدم⚘⚘⚘🙏🙏
دم شما گرم که با تکیه بر منطق و برهان جواب میدین👍👍👍
شما هم همیشه جواب مردم رو به صورت منطقی میدین و هیچ وقت اجازه نمیدین علاقتون به فلان کنسول جلوی چشمتون رو بگیره. دقیقا هم درست میگفتید تو کامنتتون و انتقاد همیشه باید برای شرکت های بزرگ یا مورد علاقمون باشه وگرنه ممکنه از خواسته های طرفدارانشون دور شن. مایکروسافت هم نسل ۸ واقعا خراب کرد (باید این نسل دوباره اعتماد ها رو به دست بیاره) و فعلا استودیو های فرست پارتی خودشونو برای این نسل ثابت کنن تا ببینیم ایا تغییر انچنانی کردن یا نه.
و در انتها بگم درود بر شما نویسنده زحمت کش سایت
بزار استارفیلد و الدر و ردفال و هل بلید ۲ و و…… بیاد.
اونومقع بیا واسمون رجز بخون.
گیمفا تایید لطفا
ای پسرک
۲۰۲۲ ما فورتزا موتوراسپرت و کانترابند و استاکر رو هم داریم.
۲۰۲۳ استیت و اوود رو هم داریم.
حتی چه کسی می داند که پرفکت دارک و فیبل و ایندیانا جونزی به این لیست اضافه شوند.
۲۰۲۲ گوتی استارفیلد
۲۰۲۳ گوتی اوود
۲۰۲۴ گوتی ایندیانا
۲۰۲۵ گوتی فیبل
۲۰۲۶ گوتی پرفکت دارک
۲۰۲۷ گوتی الدر
۲۰۲۸ گوتی پروجکت کلبلت
و نسل به اتمام رسید
صنعت گیم هم مثل چغندر وایستاده که این بازی هایی که نام بردی بشن بازی سال.
سونی و نینتندو اگه کل نسل رو برن تعطیلات اون موقع اره. ولی متاسفانه تعطیلات نیستن.
کی میدونه شاید جی تی ای ۶ و هلف لایف ۳ هم بیاد که اون موقع دیگه کار سخت تر هم میشه.
ماشین زمانت رو قرض میدی؟
کار دارم
تخیلات شما قوی تر از نظام حاکمه
شینجی جون تا چند روز پیش اون لابلا بایوشاک بعدی و جی تی ای بعدی هم گذاشته بودی :)))
الان که فهمیدی اون پنکیک ستاره ای واسه نوشابه ی هیلو اینفینیت بوده و خبری از خرید تیک تو نیست حذفشون کردی کلک :))))))))))))
آقای کرامت فر عزیز نمی دونم سر این پست چی شده یکمی انگار عصبی شدین و بهم ریختین اما به هرحال مثال های شما اصلا به همدیگه ربطی ندارن حالا چرا:«پنج شیش تا استودیوی عالی داشتن خیلی خیلی بهتره از ۵۰ تا استودیوی متوسط داشتن» و در ادامه میاین اسم اینسامنیاک رو هم میبرین که این استودیو قبل از خریده شدن توسط سونی حمایت می شد و بعد از خریده شدنش هم این حمایت ها بیشتر شد و روز به روز پیشرفت کرد ولی قبل خریده شدن چند تا از استودیو های «مستقلی» که مایکروسافت خریدشون همچین حمایت و همکاری ای وجود داشت؟ نزدیک ترین مثالی که میشه با اینسامنیاک مقایسه بشه استودیوی پلی گراند گیمزه که قبل از خریده شدن با مایکروسافت کار می کرد و بعدش هم کلا یک استودیو جدید تاسیس کردن و یکی از مورد انتظار ترین بازی های ایکس باکس دستشونه و کلاس کاری پلی گراند هم فکر نمی کنم بر کسی پوشیده باشه. حالا شما میای بازی های استیت آف دیکی و we happy few و نمی دونم the outer worlds رو می بینین و میگین استودیو های مایکروسافت متوسط هستن دیگه قضاوت با بقیه که این استودیو ها بعد از خریده شدن هم همچنان در همون سطح هستن یا نه. در ضمن شما استودیویی مثل گوریلا گیمز رو مثال میزنین که بعد از آخرین نسخه کیل زون کلا دگرگون شد و تونست هورایزن رو خلق کنه اما نمی دونم چرا مایکروسافت نمی تونه همچین کاری کنه درصورتی که واضحه الان وضعیت استودیو های مایکروسافت خیلی فرق کرده و کوالیشن که انقدر سر ساخت بازی گیرز۵ تحت فشار بود الان با خیال راحت دارن کارشون رو می کنن و می گن هنوز تا معرفی بازی جدیدمون خیلی فاصله داریم و شایعه شده که دارن یک آیپی جدید میسازن، خوب اگر به مایکروسافت باشه دوست نداره کوالیشن هرچی سریعتر نسخه جدیده گیرز رو عرضه کنه؟ پس اگر این فرصت دادن به استودیو ها نیست پس چیه؟
مورد آخر هم شما میاین برای بازی های انحصاری زمانی مدیوم رو مثال میزنین و جوری القا می کنین که انگار هرچی انحصاری سونی بوده یا شاهکار بوده یا سطح بالایی داشته درصورتی که همین چند وقت پیش بازی jett عرضه شد، قبل ترش هم دیستراکشن آل استارز، قبل ترش هم گاد فال. اینا همه انحصاری های پلی استیشن هستن که کیفیت پایینی دارن.
چیزایی که شما بالا گفتین بیشتر به تخریب می خوره تا انتقاد و اگر انتقاد باشه حداقل جمله بندیش باید جور دیگه ای میبود.
شما بالا گفتین
سلام کاپیتان استخونیِ عزیز و گل
ببین دوست خوبم مشکل مایکروسافت اینه که وقتی مدیوم اومد تا مدت زمان خیلی زیاد انحصار دیگهای نداشت
ولی سونی درسته با گاد فالش گند زد، ولی چندتا انحصاری خفن دیگه هم بعدش داد با فاصلهی زمانی خیلی کم
این چیزیه که شما عزیزان در نظرش نمی گیرین
بعدش هم من گفتم کاشکی مایکروسافت به جای تمرکز مالی سر خرید استودیوی بیشتر، منابع مالی بیشتری در اختیار استودیوهیا فعلیش بذاره تا به نتیجه عالی برسن … بعدش حالا اگه خواست بره اصلا صدتا استودیوی دیگه بخره!
واقعا کجای این حرف اشتباهه؟
خب چرا فکر میکنید منابع مالی در اختیارشون نذاشته؟خبری اومده در این مورد؟اعتراضی شده از سمت استودیو ها؟شما حرفی که میزنید منطقیه ولی مبنایی نداره کلا بصورت پیشفرض قبول کردید که اگه استودیو میخواد بخر منابع مالی در اختیار استودیو های فعلی نذاشته ولی تا حالا به این فکردید که هم میتونه منابع مالی در اختیار استودیوهاش بذاره و هم تعداد رو گسترش بده و این اتفاقیه که الان در واقع داره میوفته؟!
آقای کرامت فر عزیز شما باید نگاهی هم به نسل هشتم مایکروسافت داشته باشین که عملا از یکجایی به بعد رهاش کرد و از اواخرش شروع کرد به سرمایه گذاری کردن برای نسل نهم، کلی استودیو در سال های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ خرید و آخریش هم در ۲۰۲۰ و بتسدا بود پس قاعدتا این استودیو ها نمی تونن در عرض سه سال خودشون رو با شرایط جدید وفق بدن و بعد تزریغ کلی نیروی کار و حمایت مالی بیان برای سال اول عرضه ایکس باکس بازی بسازن. تازه دو تا استودیو هم تاسیس کردن که اونم همانگیشون و انتخاب بازی ای که می خوان روش کار کنن خودش کلی زمان میبره پس این از فرست پارتی های جدید. فرست پارتی های قدیمی هم که کوالیشن تازه گیرز۵ رو عرضه کرده و نمیشه ازش انتظار داشت تو این مدت کم بازی جدید و با کیفیت بدن، ۳۴۳ هم بازیشون قرار بود لانچ عرضه بشه که اونم تاخیر خورد. با تمام این تفاسیر بنظرم اگر مایکروسافت لانچی در حد لانچ ps5 داشت قابل تقدیر بود ولی حالا که نداره نمیشه آنچنان خورده عظیمی بهش گرفت.
«من گفتم کاشکی مایکروسافت به جای تمرکز مالی سر خرید استودیوی بیشتر، منابع مالی بیشتری در اختیار استودیوهیا فعلیش بذاره تا به نتیجه عالی برسن … بعدش حالا اگه خواست بره اصلا صدتا استودیوی دیگه بخره!»
وقتی فیل اسپنسر میگه ما نه محدودیتی از لحاظ بودجه برای خرید داریم و نه محدودیت زمانی یعنی استودیو هایی که دارن رو ول کردن و فقط می خوان تعداد استودیو ها رو زیاد کنن؟ بدون دانش به اینکه افزایش تعداد استودیو ها خرج بیشتری هم روی دستشون میزاره؟ منکه با توجه به شواهد و منطق خودم فکر نمی کنم تمرکز مایکروسافت فقط خرید استودیو باشه و به فکر گسترش استودیو های خودش نباشه.
با این حرف شما موافقم .میشه گفت سونی اینکاره هست ،در اصل سونی از ابتدا بخش سرگرمی و فیلم داشته و کارخوب بلده.
ماکرو در حال تلاشه و خب قاعدتا به پای رقیب قدیمی هنوز نرسیده .
با سلام و خسته نباشید خدمت همگی دوستان
گفتم و بازم میگم مایکروسافت خرید داره. خریدش کجا ها میتونه باشه؟ نمیدونیم ولی مایکرو با پولش میتونه شوک هایی به طرفداران وارد کنه که هوش از سرتون بپره.
.
خیلیا شاید بیان بگن ببین داره مولتیارو انحصاری میکنه😂
ولی این بسی خنده داره
صبر کنید ببینید الدر ۶ با کمک مالی مایکرو به چی تبدیل میشه. همه ی ما میدونیم بتسدا از خودش گرفته تا تانگو مشکلات مالی و حمایتی داشتند که با این خرید برطرف شد.
یوبیسافت و رمدی و کونامی انتخاب های بهتری هستند.
.
اما در مورد کیفیت استدیو های مایکروسافت و سونی:
سانتامونیکا و پلی گراند
ناتی داگ و بتسدا گیم استدیوز
گوریلا و ابسیدین
اینسامنیاک و ارکین و ماشین گیمز
….
به راحتی قابل مقایسه هستند
حتی استدیو های مایکرو بیشتر هم هستن و ایپی ها زیاده از اینیشیتیو و کوالیشن و نینجا تئوری و … بگیر تا تانگو و اید سافت ویر و ۳۴۳ و… . من بار ها گفتم سونی در نسل ۹ عقبه و به ار پی جی و شوتر نیاز داره
مایکرو با ایندیانا و پرفکت دارک و استیت و فیبل و هلبلید و … سوم شخص اکشنارو به خودش تزریق کرد.
.
.
حال با این همه مواردی که گفتم
خرید بزرگی در راه هست و این باعث میشه سونی کارش بیش از اندازه سخت بشه.
من فکر نمیکنم سونی باز با گاد و انچارتد و … بتونه جلوی مایکرو در نسل ۹ بایسته چون این بازیا در مقابل اکشن ادونچرایی مثل هلبلید و ایندیانا و پرفکت دارک و … قرار میگیرن
.
اما از طرف سونی کدوم ایپی ها میخواد جلوی دووم و استارفیلد و فیبل و اوود و ولفنشتاین و دیسانرد و پروژه بعدی اینکسایل و الدر ۶ و … قرار بگیره؟
کوالیشن و ۳۴۴ و ریر و نمیدونم چی چی به کنار😂
من پنهان کاری دوست ندارم ولی مایکرو چندین گام از سونی جلو تره
کاملا واضحه
سانتامونیکا و پلی گراند
ناتی داگ و بتسدا گیم استدیوز
گوریلا و ابسیدین
اینسامنیاک و ارکین و ماشین گیمز
..
..
ادامه میدهم برات شینجی
ساکرپانچ و اید سافت ویر
بند استدیو و اینکسایل
فایراسپرایت و ۳۴۳
هوسمارک و نینجا تئوری
بلوپوینت و کوالیشن
😐😐😐😐
عه اینیشیتیو و ریر و تانگو و اندد لبز موندن 😪
کوچیکارو نگفتما ولش😊
البته خیلیا جمعیت رو میارن وسط😪 بگم بلوپینت و هوسمارک ۷۰ ۸۰ نفرن😪
The Initiative و دابل فاین هم ۶۰ ۸۰ نفرن 😉
اگر فقط یک خرید باشه که من ازش حمایت کنم یکی از اینهاست
کرایتک
کونامی
این دوتا وضعیت خوبی ندارن بخصوص کونامی
حالا هر کی هم بخره مهم نیست برام فقط این دوتارو نجات بدن سونی یا ماکروش فرقی نداره
کرایتک = مایکرو
کونامی = سونی
بهترین کار
کونامی فروش نمیره شاید بخش گیمش فروش بره ولی خودش نه
قطعا تموم نشده
انگار مایکروسافت تا تمام استودیو ها رو به متای زرد و قهوه ای نرسونه ول کن نیست
هیتر های مایکرو چقدر زیادن😂😂😂
اثرات استارفیلده با فورتزا و هیلو😂😂
صبر کن متا های بالای ۹۰ میان سه تاشو اینجا گفتم
استاکر ردفال فورتزا موتوراسپرت هم بالای ۸۵😁
شماهم نگاهی میندازین به لست انلاین و ریمیک و افسوس میخورید
سری پیش که فیل اسپنسر گفت استودیو میخریم دوماه بعدش بتسدا خریدن….
حالا ببینیم دوماه بعد چیکار می کنه…
این مصاحبه ها رو هم میده تا استودیوهایی که می خوان ملحق بشن بیان و مایکرو اونا رو ببینه…