بتلفیلد VS هیلو؛ کدام یک در حالت بتا بهتر عمل کردند؟
بتلفیلد VS هیلو؛ کدام یک در حالت بتا بهتر عمل کردند؟
بتلفیلد VS هیلو؛ کدام یک در حالت بتا بهتر عمل کردند؟
بتلفیلد VS هیلو؛ کدام یک در حالت بتا بهتر عمل کردند؟

بتلفیلد VS هیلو؛ کدام یک در حالت بتا بهتر عمل کردند؟

معین سلیمانی
۱۲:۳۵ ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
بتلفیلد VS هیلو؛ کدام یک در حالت بتا بهتر عمل کردند؟

با توجه به انتشار عناوینی مثل بتلفیلد (Battlefield 2042) و هیلو (Halo) به نظر می‌رسد که بازار شوتر‌ها بسیار داغ باشد. این دو عنوان سبک و سیاق کاملا متفاوتی دارند و مقایسه مستقیم آن‌ها شاید عادلانه نباشد، اما در نهایت محتوای کدام بازی تجربه‌ی بهتری ارائه می‌دهد؟

اسلحه، اسلحه و باز هم اسلحه!!!

بتلفیلد

هر دو عنوان توسط صد‌ها توسعه‌ دهنده‌ی با استعداد ساخته شده‌اند و زحمات آن‌ها را طی سال‌های گذشته نمی‌توان نادیده گرفت. کیفیت المان‌های مربوط به گان‌پلی باید بالا باشد و کمتر از این نیز انتظار نمی‌رود و شلیک کردن تمامی سلاح‌ها در هر دو بازی لذت بخش و مفرح به نظر می‌رسد.

اما بازی Halo Infinite در زمینه‌ تنوع اسلحه و گلوله‌ها بهتر از بازی بتلفیلد عمل می‌کند. هر کدام از سلاح‌های بازی Halo Infinite ویژگی‌های خاص خود را دارند که تجربه‌ی آن‌ها را از همدیگر متمایز کرده و گیمپلی را تحت شعاع خود قرار می‌دهند. برخی از سلاح‌های هیلو اینفینیت ارب‌های آبی رنگ شلیک می‌کنند و برخی دیگر از سلاح‌های آن از اشعه‌ی بنفش رنگ استفاده می‌کنند، در حالی که سلاح‌های Battlefield 2042 فقط گلوله‌های عادی شلیک می‌کنند.

اما بازی Battlefield 2042 به شما اجازه می‌دهد در حین درگیری شخصی سازی سلاح خود را تغییر دهید و به نظر می‌رسد که این المان نوآورانه تا حد زیادی بر گیم‌پلی این بازی تاثیر خواهد داشت. حالا شما می‌‌توانید تغییرات اسلحه‌ی خود را به جای صفحه‌ی لودینگ در میانه‌ی نبرد اعمال کنید و این ویژگی بسیار جالب به نظر می‌رسد، اما به اندازه‌ی کافی روی آن کار نشده و ممکن است برخی از مخاطبین هنگام کار با این المان سردرگم شوند.

قلاب

بتلفیلد

عنوان Halo Infinite از المان مربوط به قلاب استفاده می‌کند (این المان به صورت دقیق grappleshot نام دارد) اما از آن به صورت مستقیم و متداول در رقابت‌های بخش چند نفره استفاده نمی‌شود، اما بازی بتلفیلد المان مربوط به قلاب را در بازی خود بهتر پیاده کرده و استفاده از آن از اولین لحظات بازی ممکن است.

کیفیت سرور‌ها

halo

یکی از مهم‌ترین مسائلی که بازی‌های چندنفره باید به آن توجه کنند کیفیت سرور‌های آن است، سرور‌های نسخه‌ی بتای بخش چند نفره‌ی Halo Infinite با مشکل مواجه بودند و ۱۲ ساعت طول کشید تا مشکلات مربوط به آن حل شود و در حین تجربه‌ شدن نسخه‌ی بتا توسط مخاطبین وضعیت سرور ناپایدار بود. وضعیت سرور‌های Battlefield 2042 نیز چندان بی نقص به نظر نمی‌رسد اما مشکلات آن در ابعاد ایرادات سرور Halo Infinite نبودند. بتای بتلفیلد روی تمامی پلتفرم‌های منتشر شده قابل اجرا بود و عملکرد سرورها علی رغم وجود برخی ایرادات قابل قبول به نظر می‌رسید.

شدت درگیری‌ها

مقایسه

این قسمت از مقایسه بین دو بازی Halo Infinite و Battlefield 2042 منطقی و عادلانه نیست، چرا که عنوان Battlefield 2042 در رایانه‌های شخصی و کنسول‌های نسل نهمی می‌تواند میزبان ۱۲۸ مخاطب به صورت همزمان باشد، وجود تخریب پذیری گسترده در نقشه‌های بازی و وسایل مختلف از جت‌های جنگنده گرفته تا تانک‌های عظیم، باعث می‌شود که تمامی امکانات لازم برای به راه انداختن آشوب و درگیری تمام عیار فراهم شود.

در حال حاضر با تغییر سیستم شخصی سازی اسلحه و تجهیزات تمامی پلیر‌ها می‌توانند از همان ثانیه اول به موشک انداز و آر پی جی مجهز باشند. رویداد‌های موجود در بازی مثل گردباد نیز به میزان آشوب و درگیری‌های بازی اضافه می‌کنند. Halo Infinite نیز از درگیری‌های مسلحانه بهره می‌برد، اما عدم وجود تخریب پذیری گسترده و رویداد‌های اتفاقی مثل گردباد باعث می‌شود که میزان و شدت آن به اندازه‌ی بتلفیلد نباشد.

نقشه‌ها

halo

بتای بازی Battlefield 2042 تنها از یک مپ بهره می‌برد، بر اساس برخی از بازخورد‌های منتشر شده، طراحی این نقشه‌ به خوبی نقشه‌های نسخه‌های پیشین نبود. در حالی که بتای Halo Infinite از سه نقشه‌ی مختلف تشکیل شده بود. طراحی این نقشه‌ها با یکدیگر متمایز بود و هر کدام از آن‌ها تجربه‌ی متفاوتی ارائه می‌کردند. نقشه‌های Recharge و Live Fire Both از محیط‌های بسته و چندین طبقه استفاده می‌کنند در حالی که در طراحی مپ Bazaar از محیط‌های باز استفاده شده است و پلیر‌ها در این مپ مدام در حال مبارزه هستند.

در بتای دوم Halo Infinite مپ چهارم آن یعنی Behemoth معرفی شد که به جرئت می‌توان آن را یکی از بهترین مپ‌های تاریخ بخش چندنفره‌ی سری Halo دانست. در سومین هفته از بتای Halo Infinite، از مپ Fragmention رونمایی شد که طراحی آن شباهت زیادی به مپ خاطره انگیز و محبوب Valhalla در بازی Halo 3 داشت.

مود‌ها و حالت‌های مختلف

هیلو

نسخه‌ی بتای بازی Halo Infinite از دو مود مختلف بهره می‌برد و این دو مود به ترتیب Arena و big team battle نام داشتند. در حالت اول دو تیم ۴ نفره در مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند و در حالت دوم دو تیم ۱۲ نفره با یکدیگر رقابت می‌کنند. هر دو مود مذکور شامل رقابت‌های Capture The flag، Zone Control و Team Death Match هستند. قابل ذکر است که شما می‌توانید از طریق تنظیمات مربوطه رقبایی که از طریق ربات‌ها کنترل می‌شوند را حذف کرده و با پلیر‌های واقعی بازی کنید. اما تنها مود موجود در بازی Battlefield 2042 حالت Conquest بود که در آن موظف به تسخیر چندین منطقه‌ی خاص و کنترل آن تا انتهای بازی هستید.

سخن نهایی

بتلفیلد VS هیلو؛ کدام یک در حالت بتا بهتر عمل کردند؟

پیش از قضاوت نهایی باید چند نکته را یادآوری کرد، بازی Battlefield 2042 روی پلتفرم‌های بیشتری عرضه می‌شود و علی‌رغم تمرکز کامل روی بخش چند نفره و حذف بخش داستانی قیمت یک بازی کامل را دارد، در حالی که بخش چند نفره‌ی عنوان Halo Infinite رایگان عرضه خواهد شد و تنها کاربران رایانه‌های شخصی و کنسول ایکس باکس سری ایکس/اس و ایکس باکس وان قادر به تجربه‌ی آن خواهند بود.

با وجود یکی بودن ژانر این دو بازی محبوب و پرطرفدار، محتوایی که هر کدام از آن‌ها ارائه می‌دهند کاملا با یکدیگر متفاوت است و در برخی از زمینه‌ها تمرکز بیشتری دارند. این که کدام یک بازی بهتریست و محتوای بهتری ارائه می‌دهد سوالی است که خود شما باید به آن پاسخ بدهید، چرا که در نهایت این شما هستید که بازی را تهیه کرده و وقت خود را برای آن صرف می‌کنید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بتلفیلد VS هیلو؛ کدام یک در حالت بتا بهتر عمل کردند؟
بتلفیلد VS هیلو؛ کدام یک در حالت بتا بهتر عمل کردند؟
بتلفیلد VS هیلو؛ کدام یک در حالت بتا بهتر عمل کردند؟
بتلفیلد VS هیلو؛ کدام یک در حالت بتا بهتر عمل کردند؟
بتلفیلد VS هیلو؛ کدام یک در حالت بتا بهتر عمل کردند؟

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Conor گفت:

    کاری با بتا ندارم ولی در کل بتلفیلد سطحش بالاتره. تو بین اول شخصا فک کنم بهترینه البته قبل اومدن استاکر ۲!! جز معدود اول شخص هایی ک بازی کردم همین بتلفیلد

    • وقتی اطلاعات در حد پشمکه حرف نزن می‌میری حرف نزنی اتفاقا بتلفیلد اصلا برترین نیست و در ضمن هر بازی که اول شخصه شوتر نیست استاکر بازی سروایور است نه شوتر اول شخص بعدشم کال آف دیوتی و هیلو و بتلفیلد و دووم و ولفنشتاین و کیلزون برترین شوتر هان نه استاکر که اصلا ربطی ندارد و درضمن برترین شوتر نظره من بهترین شوتر عمرم بازی ولفنشتاین نیو کلوسوس بود برای بعضی هام کال آف دیوتی مدرن وارفی ۲ و…‌. دیگه درمورد شوتر اول شخص نظر نده !!!!! 😕🙄😑

      • ALIREZA0111 گفت:

        دوست عزیز استاکر هم شوتره کی گفت شوتر نیس؟
        استاکر اول از همه شوتره بعدش سروایور هرور فکر کنم این شمایی که اطلاعی نداری

        • کاکا اولین بازی استاکر دومین و سومین و این جدیده سروایور هستند جزو برترین هاش هم هستند برو بازی کن اونها رو بعد بگو برای شفاف سازی میگم
          استاکر :
          ۶۰٪ سروایور است
          ۴۰٪ شوتر اول شخص

          • ALIREZA0111 گفت:

            عزیز چی میگی؟ یعنی چی فلان درصد شوتره فلان درصد سروایور؟ این حرف از کجا در اومد دیگه؟
            استاکر.. بتلفیلد کال اف دیوتی رینبو هیلو.. و غیره همه شوتر اول شخص شوتر هستن و در وجه دوم دسته بندی میشن مثلا
            رینبو اول شخص شوتر تاکتیکال
            دوم اول شخص شوتر اکشن
            هیلو اول شخص شوتر ادونچر
            اور واچ اول شخص شوتر مبارزه ای
            همه اینا اول شخص شوتر هستن دیگه ابن حرف که فلان درصد شوتره فلان درصد ادونچر.. یا فلان درصد شوتره فلان درصد ترسناک
            این حرفای من دراوردی دیگه چیه؟
            قبلش به سرچ بزن تو اینترنت به صورت انگلیسی ویکی پدیا ژانر استاکر رو بهت میده.. منم به شک انداختی

      • Conor گفت:

        نمدونم چرا تا ی گوشی میدن دستتون شروع میکنین ب بی ادبی. اولن مودب با‌ش ک بی ادبی و همه بلدن دومن نظر شخصیمه هر کسی نظری دارع. بعدشم فن بوی بازی درنیار من خودم پیسی دارم با ایکس باکس ولی بتلفیلد سطحش سطحش ب مراتب بالاتره ی شوتز اول شخص خفن. من ک فقط سوم شخص بازی میکنم حالم از اول شخص بهم میخوره ولی بتلفیلد و حال کردم متا و این حرفا چرته هیلو هم خفنه ولی بتل ی چی دگس. بعد اینکه راجب استاکر من گفتم کلن بین اول شخصا!! تمام

    • بیا پایین بابا هم متا هم فروش هالو برتره بچه اگه بخوایم عادلانه بگیم دوتاش جزو بازیای تاپ دنیاس ولی هالو برتره

  • چیزی که از ۳۴۳ industries میخوام اینه که بهینه سازی فوق العاده ای رو برای بازی منتشر کنه طوری که به سیستم های نسل gt رو حالت مدیوم ۳۰ فریم اجرا کنه و شاید هیلو در حد سه گانه بانجی خوب نباشه ولی حداقل بخش چند نفره بازی رایگانه و من یکی رفتم تو صف حتی با اینکه هیچ نسخه از هیلو رو تجربه نکردم . در مورد بتلفیلد هم قیمت ۷۰ دلار بیش از حد ناشیانه است . بازی تنها یک حالت آنلاین اونم بدون بخش داستانی داره و امیدوار بودم از چند حالت بخش آنلاین به مانند بلک اپس ۴ پشتیبانی کنه . خداییش بلک اپس ۴ خیلی خوب بود تعجب می کنم چرا زود از دور افتاد . و سخن پایانیم اینه که به جزء کالاف جدید سال خوبی برای شوتر بازا هست .

  • levine گفت:

    ممنون بابت ترجمه
    من همیشه هیلو را بهتر از بتلفیلد میدونستم و این دفعه هم فکر نکنم تغییری ایجاد بشه

  • S گفت:

    واسه هردوش هایپم ولی هیلو بیشتر
    با اینکه از si_fi خوشم نمیاد ولی محیط های متفاوتش باعث شد جذبش شم
    خوشبختانه امسال شوتر های اول شخص مولتی زیادی امسال داریم تا جایگزین بدترین مولتی شوتر تاریخ یعنی وارزون شن

  • Gamer 207 گفت:

    تو آنلاین امسال بتلفیلد حرف اول رو میزنه هیلو و کالاف هم تو کمپین

  • Mr Hill93 گفت:

    از بتای هیلو خبر ندارم چجوری بوده
    ولی بتای بتل و که رو ps4 معمولی پلی دادم وضعیت جالبی نداشت
    باگ زیاد بود
    موقعی ک کیل میگرفتی تاخیر تو اعلام کیلی که گرفتی داشت
    ینی متوجه نمیشدی کیل و گرفتی یا نه
    افت فریم هم تا حدودی داشت
    تازه با توجه به اینکه کمپین هم نداره
    پولی که بابت مولتی پلیر فقط بخای بدی ۶۰ دلار تازه رو کنسولای نسل ۸ واقعا زیاده تازه اگه کیفیتش بخاد مث همون بتا باشه افتضاحه

  • gamer گفت:

    مسخرست بخوایم این دوتا رو با هم مقایسه کنیم.اصلا هیلو چیزی نداره برا صحبت در مقابله بتل.بعدم بتل هیچ وقت تو بتا تمام داشته هاشو رو نمیکنه تا زمان انتشار.اگر هیلو مپ بیشتری یا اسلحه بیشتری داشت تو بتا دلیل نمیشه نسخه اصلیه بتلفیلد ۲۰۴۲ کمتر داره.انتظار میرفت مپ ها داینامیک تر باشه تو این نسخه هیلو.حتی ونگارد هم به نظرم خیلی پیشرفت کرده نسبت به قبل.خیلی مپ های هیلو با کانتر ۱.۶ فرقی ندارن من گیم پلیشو دیدم چیزه انقلابی ندیدم که فن هاش میگن صنعت گیم رو دگرگون میکنه.اگر هم بخوایم بگیم بخش داستانی دیگه کسی پیدا نمیشه زوم کنه روی بخش سینگل پلیر و وقتیم تمومش کنه بازهم بازیش کنه مگر اینکه رید یا کوآپ داشته باشه با چالش های مختلف.اگر قراره داستانی باشه تو بازی٬ باید گیرا و هیجانی باشه که بتل زورشو زده نگرفته.هروقتم هیلو اومد بخش داستانیش جذاب بود استقبال میکنیم ولی آنلاینشو نکوبید به بازی های شاخی مثه بتل و کالاف اگرهم خوب باشه انقلابی نیست که بقیه بازی ها ازش اسکی برن.

    • اینو نگاکنید فقط بخندید حرفاش D:D:

    • Ghost گفت:

      یکی از نوآوری های بتلفیلد جدید و مخصوصا مولتی ونگارد رو اینجا لطف کنید اعلام کنید زیر نظر من ممنون میشم که متوجه بشم چه برتری قابل توجهی نسبت به مولتی هیلو و غیره دارن

      فکر نمیکنم بتل فیلد به غیر از تخریب پذیری(که نوآوری هم تازه نباید حساب کنیم) برتری دیگه ای از بُعد نوآوری نسبت به بقیه داشته باشه

      • Ghost گفت:

        البته ی چیزی رو اینجا اعلام کنم

        اگه این حرف نظر شخصیتونه و واقعا بتل فیلد براتون لذت مطلوب تری داشته که خب حرفی نیست و قابل احترامه

        ولی اگه اینجا نظرتون از صحبت شخصی فراتر میره و یجوری رنگ و لعاب این رو میگیره که نظرتون رو تحمیل کنید به دیگران لطف کنید چندتا از نوآوری های بتل فیلد رو اینجا بنویسید تا متوجه بشیم

      • gamer گفت:

        شماها ساییدید مارو با هیلو.گیم پلیش چی داشت که من بگم این بازی خفنه.اون گیم پلیش که موقع عرضه کنسول نشون دادن مشخص بود طرفداراشو چی فرض کردن.همون تخریب پذیری هنوز که هنوزه در اون حد نه کالاف داره نه همین هیلو.شما میاید میگید هیلو انقلابیه باید دلیل بگید بتلفیلد تو مسیره خودش داره خوب پیش میره نواقصی داره که برطرف میشه.ولی نیاید بیاید بگید این بازی تحولی تو بازی های شوتر ایجاد میکنه.۴ تا دلیل حداقل کنارش بگید که تو بازیش هست آدم قبول کنه.منم نگفتم بتل ۲۰۴۲ یه انقلابه که بخوام دلیل های شخمی اینجا بیارم.همون ترنادوش تو هیچ شوتر آنلاین به این بزرگی نمیتونی تجربه کنی.ولی هیچ بتلفیلد پلیری هم نگفته بتلفیلد های جدید کله قوانین بازی سازی رو تغییر میدن ولی امثال شما تو این یکسال میگن هیلو از همه بازیا سرتره و کسی به پاش نمیرسه این ادعا زیاده بزرگه

    • بله مسخرست مقایسه چون که هیلو بهتر بوده حتی با اینکه رایگان هستش نه ۷۰ دلار در واقع انقدر ایراد و مشکلات داره بتلفیلد و انقدر فاجعه ست که از کالاف هم عقب مونده با اینکه فقط انلاین و بخش داستانی نداره

    • Hasan0930 گفت:

      همه عالم و آدم میگن کالاف افت کرده به غیر شما… و یک یوتیوبری که مشخصه هدفش چیه…

      انقلابی ترین کالاف ها ۳ گانه مدرن وارفیر بودن و تمام…

    • vas گفت:

      کی گفت صنعت گیمو دگرگون میکنه؟

    • Conor گفت:

      درسته. اینایی ک مبگن هی هیلووو همشون فن بوی هسن مث بچع ها چون گذیته دگ ای ندارن!! هیلو خوبه ولی بین اول شخصا اصن بهترین نیس

    • Kuros گفت:

      فن هاش میگن صنعت گیم رو دگرگون میکنه ؟!:D
      مگه گاد اف واره !!؟

  • AHM.Gamer گفت:

    طراحی مپ هیچکدوم به نظرم درحد CSGO نیست البته نظر شخصیه ولی به نظرم CSGO بهترین طراحی مراحل رو توی بازی های آنلاین داره(مثلا تو ولورانت و R6 بعضی جاها اصلا استفاده نمیشه یا تو هیلو هم یکم بعضی مپاش انگار قرینه ان البته COD هم بیشتر مپای مولتیش رو انگار از وسط نصف کردن و یکم تکسچر های اینور رو با اونور عوض کردن…اگرم خیلی زحمت بدن یکم توی طراحی تغییر بدن یه قسمتو /=)

  • مقاله تون عالی بود اما تو بخش گرپلینگ هوک باهاشون مخالفم فیزیک و پیاده سازی قلاب هیلو اینفینیت و امکاناتی که به گیمپلی میده خیلی بهتر از بتلفیلد اجرا شده . بازم ممنون بابت مقاله

  • Team fortress , counter به طور مشترک : am I a joke to you?

  • به نظر من چیزی به عنوان مقایسه بین این دو حتی فقط برای گرافیک هم کار اشتباهیه ،چون هدف هر دو بازی فرق داره ….
    درسته مولتی هیلو و مولتی بتلفیلد ،برای آنلاین بازی کردن چندین پلیر باهم درون یک مپ هست ، اما خداییش از هیچ جهتی نمیشه مقایسه شون کرد ….

    خیلی ها هستن هر دو رو تجربه میکنن ، همونا باید نظر بدن از کدوم لذت بیشتری بردن ، هیلو مولتی یه فری تو پلی برای دستگاههای محدود تر چون انحصاریه و بتلفیلد مولتی یک عنوان پولی برای دستگاههای بیشتر ….. هر وقت هردو رو تجربه کردین بیاین بگین از کدوم لذت بیشتری بردین همین

  • هیلو بهترین هستش به نظرم در حال حاضر کالاف باز با اینکه خیلی تکراری بود ولی باز هم داستانی داره هم بخش فنیش خوبه ولی بتلفیلد ۷۰ دلار فقط بخش انلاین و باید از همه بهتر می بود ولی حتی نزدیک اون دو تا دیگه نمیشه !! با اینکه فکر میکردم بتلفیلد قراره بترکونه ولی الان ….

  • ASHEN ONE گفت:

    بنظرم هیلو تونست بهتر عمل کنه

  • Nathan گفت:

    مقایسه دو نسخه بتا به نظرم درست نیست باید بعد عرضه قیاس شن
    اما در کل هیلو رو بهتر از بتلفیلد میدونم

  • Ryder گفت:

    https://youtu.be/botsXecZWlk
    (اما بازی بتلفیلد المان مربوط به قلاب را در بازی خود بهتر پیاده کرده و استفاده از آن از اولین لحظات بازی ممکن است.)
    این ویدیو گویاست که چرا مخالفم

بتلفیلد VS هیلو؛ کدام یک در حالت بتا بهتر عمل کردند؟