شایعه ساخت Bloodborne 2 توسط بلوپوینت، قوت یافت - گیمفا 
شایعه ساخت Bloodborne 2 توسط بلوپوینت، قوت یافت - گیمفا 
شایعه ساخت Bloodborne 2 توسط بلوپوینت، قوت یافت - گیمفا 
شایعه ساخت Bloodborne 2 توسط بلوپوینت، قوت یافت - گیمفا 

شایعه ساخت Bloodborne 2 توسط بلوپوینت، قوت یافت

محمد حسین کریمی
۱۰:۵۳ ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
شایعه ساخت Bloodborne 2 توسط بلوپوینت، قوت یافت - گیمفا 

منبع داخلی جدیدی به ساخت ادامه‌ی Bloodborne توسط استودیوی بلوپوینت گیمز اشاره کرده است. همچنین بازسازی نسخه اول برای پلی استیشن ۵ و پورت آن برای PC در راه است.

اِد شپشال (Ed Shpeshal)، منبع داخلی مشهور ایکس باکس و میزبان پادکست ایکس‌باکس‌اِرا (XboxEra)، در جدیدترین قسمت پادکست خود شایعات قبلی پیرامون توسعه‌ Bloodborne 2 توسط استودیوی بلوپوینت گیمز (Bluepoint Games) را تایید کرد. وی همچنین متذکر شد که ریمستر بازی اول برای پلی استیشن و پورت آن برای رایانه‌های شخصی به زودی عرضه خواهد شد. منبع شپشال به وی گفته که پورت بازی اول برای پی سی تکمیل شده و آماده‌ی انتشار است.

مدتی پیش یک منبع داخلی معتبر دیگر به نام کالین موریارتی (Colin Moriarty) به در دست ساخت بودن ادامه‌ی Bloodborne توسط استودیوی بلوپوینت گیمز اشاره کرده بود. وی همچنین متذکر شد که ریمستر بازی اول نیز توسط این استودیو مراحل ساخت را طی می‌کند. کالین موریارتی در میان بازی‌بازان از اعتبار خاصی برخوردار بوده و کم پیش می‌آید که اطلاعاتی را فاش کند.

hunter1291

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

شایعه ساخت Bloodborne 2 توسط بلوپوینت، قوت یافت - گیمفا 
شایعه ساخت Bloodborne 2 توسط بلوپوینت، قوت یافت - گیمفا 
شایعه ساخت Bloodborne 2 توسط بلوپوینت، قوت یافت - گیمفا 
شایعه ساخت Bloodborne 2 توسط بلوپوینت، قوت یافت - گیمفا 
شایعه ساخت Bloodborne 2 توسط بلوپوینت، قوت یافت - گیمفا 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

    • یه چیزی جور در نمیاد
      اگه بلوپوینت داره قسمت دوم توسعه میده و از اونور فرام‌سافتور در کنار الدن‌رینگ یه انحصاری برای پی‌اس۵ داره توسعه میده که سومین و آخرین انحصاری هستش که توو قرار دادشون قید شده بوده(دیمون‌سولز – بلادبورن)
      خب چرا بلادبورن۲ فرام‌سافتور نسازه و بلوپوینتم به خواستش برسه و بره سراغ آیپی که دلش میخواد؟!
      شایدم همون مورد اول درست باشه و سونی تشخیص داده بلوپوینت قدرت این کارو داره و با ریمستر شماره اول و شاید نظارت فرام‌سافتور روی قسمت دوم ، پروژه ساخت بلادبورن۲ توسط بلوپوینت عملی بشه
      حالا شما بیشتر با آیپی اورجینال فرام‌سافتور هایپتر میشید یا با بلادبورن۲ توسط بلوپوینت؟

  • امیدوارم کاملا صحت داشته باشن 👍👍👍👍👍
    کیه که بدش بیاد
    این خبر همون خبر ساخته شدن انحصاری تو مایه های سولز برای سونی رو هم تایید میکنه

    • @alistar گفت:

      داداش یه شایعه بود که گفته بود فرام سافتور داره یه انحصاری میسازه و ایپی جدیده فکر نکنم اون این باشه .

    • Sahand.R گفت:

      اگه میازاکی تو پروژه نباشه دقیق تر بگم میازاکی کارگردان و نویسنده ی پروژه نباشه به هیچ عنوان براش انتظار نمی‌کشم . هر استودیویی هنر میازاکی و فرام سافتور رو نداره . بلوپوینت شاید تجربه ی ریمیک یه بازی سولز رو داشته باشه اما نه داستان و روایتش با خودش بوده نه مکانیزم های بازی و طراحی هنری و… و وقتی به عنوان اولین تجربه اشون از اینا بخوان بلادبورن ۲ رو بسازن هر چقدرم خوب بشه(اگه بشه) نزدیک نسخه ی اول نمیشه . این نظر منه البته

    • ببین هرچقدر بلوپوینت مایه بزاره بدون میازاکی انتظار فوق العاده بالا می‌ره که چیزی بهتر از یه اثر هنری بسازن (بلاد) آخرشم اگه عالی نشه دستی دستی گور خودشو کنده

  • @alistar گفت:

    بچه ها به نظرتون چند سال تو دست ساخت بوده ممکنه ۲۰۲۲ یا ۲۰۲۳ بیاد ؟ فکر کنم همکاری هایی هم باید با فرام سافتور داشته باشن و کمک بگیرن ، اقای کریمی به نظرتون ممکنه ۲ سال تو دست ساخت باشه ؟

  • Sahand.R گفت:

    من مخالفم با ساخت دنباله ‌‌. اونم وقتی میازاکی و فرام سافتور پشتش نباشن اصلا حس خوبی بهش ندارم . ریمستر عالیه . ریمستر که فوق العاده اس مخصوصا پورت پیسی . اما ساخت دنباله بدون نبوغ میازاکی در روایت و فرام سافتور اصلا خوب نیست . خیلی نا امید شدم از این خبر و کاش خود میازاکی دنباله می‌ساخت حالا انحصاری و …فرقی نداشت

    • آره باید امیدوار باشیم اگه bloodborne 2 در دست ساخت باشه از استاد میازاکی کمک بگیرن. هرچند بلوپوینت هم نشون داده که خیلی خوب آثار میازاکی رو درک کرده و چنان demon’s souls رو خوب بازسازی کردن که متاش از بازی اصلی هم بهتر شد!
      اگه خلاقیتشون هم مثل کیفیت کارشون بالا باشه، انصافا بلادبورن انقدر پتانسیل داره که بتونن یه دنباله خوب ازش بسازن. هرچند همچنان نگرانی شما بجاست و ممکنه اصلا اعضای این استودیو تو خلق اثر موفق نباشن…

      • نوید جان تازه باید گفت که دیمنز سولز اولا اثر سولز لایک این استودیو بوده و هنوز تجربه‌ی زیادی در ساخت این گونه عناوین نداشتن…
        قطعا در ساخت اثر بعدی‌شون در این سبک، تجربیات و مهارت‌های بالاتر و بهتری رو دارن که پیاده کنن …

        • بهرحال اینکه بلوپوینت میخواد بجای ریمیک کردن، یه بازی جدید بسازه، خودش یه چاقوی دولبه ست. از یطرف ساخت یک بازی نیاز به نویسندگی، کارگردانی، طراحی مراحل و… داره که بلوپوینت تجربه ی انجام این کار رو بطور کامل نداره و معلوم نیست تو این زمینه ها چقدر خوبن. از طرف دیگه ریمیک آثار قدیمی، با وجود کیفیت بی نظیری که بلوپوینت تو ساختشون داشته، بهرحال یسری محدودیت ها بوجود میاره، مخصوصاً که بلوپوینت به محتوای اصلی وفادار بوده. پس این آزادی عمل هم در اختیار این استودیو هست که بدون محدودیت، یه اثر بلندپروازانه و در نهایت کیفیت کاریشون بسازن…

    • Mateus گفت:

      “”من مخالفم با ساخت دنباله””
      .
      بالاخره یک نفر تو جهان با من هم نظر بود ؛ درود بر شما 👍

    • مگه دراک سولز دو میازاکی ساخته ؟!

      • ShinjiMikami گفت:

        همین که نظارت کرده باشه و داستان رو مدیریت کرده کافیه دوست عزیز این ینی نسخه دوم روهم میازاکی ساخته.، چون اصلا لازم نیست بگیم اینو هرکی بازی رو تجربه کرده باشه اینو میفهمه که روح سولز در اون بازی نهفته.

  • Nathan گفت:

    امیدوارم نسخه ۲ عرضه بشه اما امیدوارم خود فرامسافتور و میازاکی بسازنش نه بلوپوینت

  • نمیخوام تعصبی به نظر برسم ولی واقعا دوست ندارم شرکتی جز فرام سافتور بلادبورن دو رو بسازه…
    خیلی از بازیهایی که شرکت سازنشون عوض شده حس و حالشون با هم دیگه فرق میکنن، بعدش این اتفاق واسه یکی از بازی‌های فرام سافتور‌‌، شرکتی که امضای منحصر بفرد و یونیک بازیهاش پیش همه شناخته شده بیوفته؟

  • MahyarMsm گفت:

    عجب خبری!🤩
    ولی اگه خود فرام و میازاکی هم یه دستی برسونن دیگه واویلا!!!
    امیدوارم بلاد رو برای ps5 ریمسترش کنن و برای pc پورت کنن و هم نسخه دوم در حال ساخت باشه
    به نظرم بلوپوینت میتونه موفق بشه.قبلا خودشونو نشون دادن و اینبار میتونن به عنوان یه بازی جدید نه ریمیک وارد بشن و عملکرد درخشان تری داشته باشن

  • be name pc گفت:

    ولی بعد انچارتد به احتمال زیاد یا گاد میاد یا گوست اف سوشیما

  • 1983 گفت:

    بساز تا ماله کشان فرام سافتور بفهمن گرافیک یعنی چی.(مثل دیمن سولز)به بهانه خوب بودن گیمپلی ماله میکشن.بازی ای که متای بالا میگیره باید همه بخش هاش تاپ لول باشه هم گرافیک هم داستان هم موسیقی هم گیمپلی.به همین خاطر بازیهای میازاکی اورریته.اسم بازی رو عوض میکنه یه تغییر پوسته میده اسم آیتم ها رو عوض میکنه حالا این وسط چار تا کمبو و باس جدید اضافه میکنه به خرد مردم میده و متای بالا میگیره.(البته خوشبختانه هیچ وقت زیاد جایزه زیاد نمیگیره و هیچ وقت بیگ وینر نشده).وقتی گرافیک واقع گرایانه انتخاب میکنی باید جزو بهترین ها باشی(حالا نه در حد استدیوهای سونی و راکستار ولی حداقل یه چیز استاندارد باشه مثل مثلا بازیهای یوبی یا ea که شرکت متوسطی هستن).نمیتونی؟خب گرافیک سیل شید انتخاب کن.مثل زلدا که گرافیک سیل شید خوبی داشت و از این نظر بهش ایراد وارد نیست.نمیتونی؟مثل ماینکرفت گرافیک پیکسلی انتخاب کن.اگه اشتباه نکنم خود میازاکی هم گفته بود به علت گ.شادی و حوصله نداشتن تیمش برای انجین دیگه مثل آنریل انجین باعث شده همچنان از این انجین منسوخ شده استفاده کنن.خوشبخانه بازیهایی مثل همین دیمن سولز بلوپوینت یا هورایزن گوریلا ثابت کرده rpg بودن دلیل بر ضعیف بودن گرافیک نیست و بازیهایی مثل فالوت و … به همین خاطر نمره زیاد بالایی نگرفت.
    البته علاوه بر این با این که زیاد روی گیمپلی مانور میدن فنهاش ولی حتی rpg خالص و اصیل هم نیست بازیهای میازاکی.صرفا یه اکشن ادونچره یا رگهای rpg تا اینکه یه rpg باشه با رگه های اکشن ادونچر.rpg واقعی یعنی npc های زیاد و متعدد،انتخاب دیالوگ های فراوان،حق انتخاب فراوان،داستانها و مسیرهای متفاوت داستانی،ماموریت های فرعی زیاد و کلا داستان عالی و اصیل که بازیهای میازاکی ازش بی بهره هستند.

    • S گفت:

      حداقل قبل هیت یکم بازی رو پلی بدین بعد بیاین چرت بگید
      بازی از نظر گرافیکی ضعیفه؟ اره ضعیفه خیلی هم داغون ضعیفه
      ولی من وقتی داشتم از بین یه پل سنگی راه میرفتم نور آبی که خورده به سنگ های پل و درختای زیبایی که کنارش بودن یه منظره بکر داشت که کمتر جایی دیده بودم
      تازگیا چقدر هیتر زیاده شده تازه اونم میگن اورریتد!
      تور و خدا کجاش اورریتد هستش تا دیروز نمیدونستین سری سولز اصلا چی هست🤣🤣
      حالا هم بهانه گرافیک نباشه میگن نقش آفرینی نیست
      اصلا از اولم کسی نگفت شما بازی کنید فقط ما سولز بازا بازی میکنیم شما هم برید کالاف، فیفا با بالاترین کیفیت و کپی سال پیش رو بزنید به بدن

      • 1983 گفت:

        پسر جان من تقریبا تمام بازیهای میازاکی بجز دیمن سولز رو بازی کردم.اون زمان که شاید خیلی ها به دنیا نیومده بودن من بازی میکردم.کم کاری یه بخش رو نباید با نکته ی قوت بخش دیگه پوشوند

    • الان میازاکی رو هیت کردی😐😂 بابا ملت دیگه رد دادن🤣
      کاری ندارین؟ من میرم بای😂

    • fbjg گفت:

      اتفاقا بازی بازی های فرام سافتور کاملا نقش آفرینی هستند . نقش آفرینی که فقط انتخاب دیالوگ و خط داستانی متفاوت نیستش که .
      درخت شاخه های مهارت و بیلد سازی از اولین پایه های نقش آفرینی بوده و هستش که فرام سافتور به بهترین نحو این کار رو انجام میده . بیلد سازی متفاوت و پیدا کردن پلی استایل خاص که هر کسی مناسب با سلیقه اش بتونه انتخاب کنه
      بعدشم با کمال احترام و علاقه ای که به هورایزن دارم ولی اون بازی اصلا نقش آفرینی نیست ، کاملا اکشن ماجرایی بود . نه درخت مهارت خاصی داشت که بشه باهاش بیلد های مخصوص ساخت ( خودم تا نزدیک به اواخر بازی همه مهارت هاشو باز کرده بودم )
      تازه بازی اون قدر هم انتخاب دیالوگ نداره . اون هوایی هم که داره اصلا تاثیر نداره . صرفا چند تا مورد فرعی به کشتن با ول کردن طرف ختم شده و هیچ تاثیر رو روند بازی نداره ، نه پایان رو تغییر میده

      • 1983 گفت:

        شاخه های مهارت رو که الان تقریبا تمام بازیها دارن از gow گرفته تا اساسین و حتی لست ۲. rpg از قدیم تا الان به دیالوگ های زیاد و حق انتخاب مشهور بوده.حتی از زمان بازیهای دو بعدی که موشن کپچر و دیالوگ سخن گفتن وجود نداشت زیر نویس میشد و میشد توی بازیهای pc اون زمان که بیشتر با موس و کلیک انجام میشد دید.بازیهای میازاکی هم بیشتر اکشن ادونچر خوبه تا rpg

        • fbjg گفت:

          چرا الان میگیم بازی ها دارند به سمت نقش آفرینی شدن میرند ؟؟

          نشونه همین درخت مهارت هستش . درخت مهارت نماد اولیه و اصلی ژانر نقش آفرینی بود . بقیه ژانر ها واسه اینکه کمی به بازیشون عمق بدن تا حد کمی از این درخت مهارت رو به بازی هاشون آوردند . از فارکرای تا گاد و لست و … ولی عمق بالا نقش آفرینی رو ندارند و فقط استفاده جزیی شده
          فرام سافتور که یکی از بهترین هاش رو داره . و کاملا عمق نقش آفرینی بودن توش مشخصه

    • MahyarMsm گفت:

      الان رفتی با یه اکانت دیگه اومدی تا این حرفای بیخود رو بزنی؟
      خسته نباشی واقعا😐
      حوصله میخواد اینکار
      .
      .
      دم میازاکی گرم با این شاهکار هایی که میسازه
      یکی از یکی شاهکار تر. مشخصه که الدن رینگم قراره حسابی بدرخشه

    • Sahand.R گفت:

      گرافیک اسکایریم نه تاپ بود نه عالی متای بازی هم ۹۶ هست .

      همین که میگید میازاکی تو هر گیم پوستر رو عوض می‌کنه به خورد مردم میده نشون میده یه گیمش رو هم پلی ندادید . آخرین چیزی که واسه فن های سولز حتی واسه یه گیمر مهمه تعداد جایزه و بیگ وینر شدن یه بازی هست . روایت تمام بازی های میازاکی خاص هستن طراحی هنری تمام بازی هاش شاهکاره مکانیزم های گیمپلی بازی هاش و موسیقی فضاسازیش فوق العاده اس . خب دیگه چی موند ؟ هر چیزی از نظر شما خوب نباشه نمیشه اورریتد .

      • اسکایریم میدونی مال چه زمانیه؟😐😐😐😐😐 الان نسل نهمه😕 اسکایرم با اون جزئیاتش و … با گرافیک بازیای ۲۰۱۱ مقایسه کن. الان الدن رو با بازیای ۲۰۲۲ مقایسه کن.
        اسکایرم میدونی ازادی عملش در چه حدیه؟ و گیم پلیش چقدره؟ چقدر محتوا داره؟
        توروخدا اسکایرم رو نیارید وسط و با الدن رینگ مقایسه نکنید چون بازیایی مثل ویچر و اسکایرم خدای نقش افرینی جهان بازن
        الدن رینگ کدوم محتوای اسکایرم رو داره؟ هم سبک هستنا

        ولی توروخدا بازی بتسدا و تاد هاوارد رو که هر بار نقش افرینی جهان باز رو یه تکونی میده رو با هر بازی مقایسه نکن
        وقتی اسکایرم اومد دارک سولز ۲ هم بود.
        چون مقایسه کردی من اینارو میگم گرافیک اسکایرم هم در زمان خودش خوب بود. اون ازادی عمل رو هم در نظر بگیرا
        الدن رینگ چنین ازادی و npc نداره که، باید گرافیکش قوی بود

      • 1983 گفت:

        خوشبختانه دیگه اون زمان که گیمپلی تاریخ مصرف گذشته با انیمیشنهای افتضاح و باگهای بسیار با گرافیک ضعیف متای خیلی بالا میگرفت تموم شد.مثالش فالوت ۴ یا ۷۶ که به خاطر انیمیشن های ضعیف و نسل ششمی و گرافیک تموم شده و باگهای بسیار متای بالایی نگرفت.
        دلیل دارم میگم برای پوسته عوض کردن.تم بازیهاش کاملا شبیه به همه و فقط خود داستان یکم تغییر میکنه.اکثر آیتم ها و حتی و دشمنان و محیط و مکانیزم ها رو فقط اسمش و یه کم ظاهرش رو عوض میکنه و به اسم بازی جدید میده.مثلا لول آپی که از دشمنان به دست میاد توی بلادبورن بلاد اکو هست تو دارک سولز و سکیرو چیز دیگه ولی نفس همون هست.همیشه تو بازیهاش یه محلی داره از طریق اون میشه به نوعی سیو و سفر کرد که توی سولز اسمش بونفایر و توی بلاد لنترن هست ولی نفس همون.همیشه توی بازیهاش یه محیط داره که سمی و دشمنان هم سمی هست و یه آیتم داره اون رو خنثی میکنه که فقط اسمش فرق میکنه و … .خوب باگ و سوراخ نمره دادن منتقدان رو پیدا کرده و با یه تغییر تم و پوسته همیشه متای بالا میگیره.

    • “گرافیک” چیست؟
      “گرافیک ترسیم و نگاره‌هایی هستند که مفاهیم ذهنی هنرمند یا هنرمندان مختلف رو به تصویر می‌کشن. گرافیک فنی اعم از تکستچر، کیفیت بافت و رزولوشن بخشی از این مفهوم رو تداعی می‌کنن. طراحی هنری، استفاده و ترکیب رنگ‌ها، معماری، خلاقیت در طراحی‌های نو و ایجاد اتمسفر از طریق نمایه‌ها بخش قابل توجهی از این مفهوم رو تشکیل میدن. گرافیک در تصور شما و افراد زیادی فقط کیفیت فنی معنا میده، اما اینطور نیست. اگر طراحی هنری و خلاقیت‌ در این زمینه وجود نداشته باشه کیفیت فنی جلوه نمیکنه. فرام سافتور در زمینه‌ی گرافیک هنری، دیزاین و به تصویر کشیدن منظره‌های خیره‌کننده جزو برترین استودیوهای تاریخ به شمار میاد. مخاطب عمدتاََ به دنبال زیبایی و پدیده‌های نو است که تنها با تکستچر بهتر یا رزولوشن بهتر بدست نمیاد.
      بنابراین فرام سافتور فقط در زمینه‌ی طراحی گیم‌پلی جذاب مهارت نداره بلکه گرافیک در این بازی‌ها به همان اندازه خلاقانه، زیبا و اتمسفریکه.
      دارک سولز ۳:
      http://www.upsara.com/images/r721176_.jpg
      دارک سولز ۱:
      http://www.upsara.com/images/o219880_.png
      بلادبورن:
      http://www.upsara.com/images/g038925_.png
      گرچه ضعف موتور گرافیکی به وضوح وجود داشته، اما قدرت فرام سافتور در طراحی‌های هنری خارق از عادت به شمار میاد. هیچ گیمر و عاشق هنر با ذوقی نمی‌تونه زیبایی تصاویر بالا که بخشی از گرافیک بازی هستند رو انکار کنه.
      تنبلی سازنده شبیه به یک جوک نچندان خنده‌داره. فرام سافتور یکی از پر تلاش‌ترین استودیوهای بازیسازی به حساب میاد که در دهه اخیر ۵ بازی بزرگ و جذاب / یک بازی واقعیت مجازی رلیز کردند که همگی از آثار تاثیرگذار صنعت بازی‌های ویدیویی بودند.

      در مورد المان‌های RPG:
      چه کسی تصمیم میگیره یک بازی RPG یا یک اثر هنری یا به طور کلی “یک بازی ویدیویی” باید به چه شکل باشد؟ هیچکس. هر سازنده با توجه به فلسفه فکری و پیشینه‌ی ذهنی برداشت خود از هنر و بازی رو به گیم تبدیل می‌کنه.
      آیه‌ای الهی وجود ندارد که فقط باید پایبند به آثار پیشین نقش آفرینی باشی. فقط باید از ویچر، اسکایریم و … پیروی کرد. اگر به پیروی باشه تمام بازی‌ها باید مشابه باشند و هیچکدام ساختار آثار قبل از خودشون رو نشکنند و صنعت گیم در یک لوپ بی نهایت زندانی بشه.
      خروج از عادت‌ها کلید پیشرفت و به وجود آمدن سبک‌های جدید و تجربه‌های تازه است. همین که سری سولز در خط rpgهای همیشگی قرار ندارد، باعث شد زیرشاخه‌ای به نام سولزلایک خلق بشه. شما تا ابد هم فرام سافتور و سولز رو ترول کنید و قصد تخریب داشته باشید حقایق و آثاری که الهام از این سری گرفتن از تاریخ پاک نمی‌شوند. این چیزها مستند هستند.
      میشه از دستپخت سی دی پراجکت بیشتر از دست پخت فرام سافتور (یا بالعکس) لذت برد، اما نمیشه دستاوردهای هیچکدام رو انکار کرد.

      • be name pc گفت:

        تصور بلادبورن بدون میازاکی و فرام سافتور واقعا سخته سونی خیلی ریسک بزرگی کرده بلوپوینت هنرش بیشتر تو بازسازیه تا ساخت گیم اورجینال امیدوارم بتونن از پسش بر بیان اگه شکست بخوره اوضاع خیلی خراب میشه چون بلاد یکی از مهم ترین ایپیای سونی تو نسل ۸ بود حتی بهتر از سری دارک سولز

      • Last of us گفت:

        داداش منتظر مقالت هستم
        ولی اینم بگما اگه بگید سلاح ها و انمی و باس ها جدید شده و نمیدونم داستان جدید شده و فلان قبول ندارما
        اینا توی هربازی جدید بایدم باشه
        دارک سولز رو در کنار الدن رینگ قرار میدیم و میگید که دنیای بازی بطور کلی چه تفاوتی در اون ایجاد شده
        من خودم سونی فنم مثلا گاد ۴ رو کنار گاد ۳ قرار میدیم تغییرات رو حس میکنیم حداقلللل گرافیک ولی اینجا چه تغییری وجود داره؟😕
        من بار ها ازتون شنیدم که میگید طرفدارای یه سبک باید به اون بازی(یوبیسافت) اجازه بدن که پیشرفت کنه و به همه چیز به به و چه چه نکنن و جواب مثبت ندن ولی الان خودتون چون صرفا طرفدار فرام سافتور هستید تعاریفی میکنی و میگی الدن رینگ خیلی تغییر کرده و …

        • الدن رینگ با توجه به جزئیات در دست، بزرگ‌ترین پیشرفت تاریخ سولزلایک به حساب میاد. الدن رینگ بارها گفتم یک انقلاب نیست، اما طبق تعاریف، یک تکامل اساسی برای این ژانر محسوب میشه. این که فکر میکنید تغییری نکرده فقط یه ایده ذهنی و تصورات خیالی خودتونه. به وقتش در موردش مینویسم. در این مطلب نمیگنجه.

        • ShinjiMikami گفت:

          من یه جواب تو پست قبل بهت دادم نمی دونم شاید نخوندیش بهرحال نشون میده که از جواب منطق ترس داری و گریز میکنی.
          هشت مورد از تحولاتی که در بازی ایجاد شده رو توضیح دادم برات دوست عزیز.

      • 1983 گفت:

        “گرافیک ترسیم و نگاره‌هایی هستند که مفاهیم ذهنی هنرمند یا هنرمندان مختلف رو به تصویر می‌کشن. گرافیک فنی اعم از تکستچر، کیفیت بافت و رزولوشن بخشی از این مفهوم رو تداعی می‌کنن.”
        آفرین منظورم منم همین بود و خودت جوابت رو دادی.هر سازنده یا هنرمندی (که ما اینجا منظورم ویدئوگیم هست)بسته به هنر و خلاقیت و ذهن اش میتونه با استفاده از بسترها و پارامترهای مختلف اون رو خلق بکنه.توی ویدئو گیم ما از چه چیزی “حس” (نه فقط لذت و سرگرمی) میگیریم که سازنده اون رو میخواد؟همین “ویدئو” که تنگ گیم چسبیده و شامل گرافیک میشه وبعضی ها میگن مهم نیست(که البته واقعیت نداره از اول این صنعت همیشه مهم بوده وگرنه اسم این صنعت گیم خالی بود نه ویدئو گیم).بسته به تم و اتمسفری که سازنده میخواد خلق بکنه اون بخش گرافیک(که صرفا بحثم بعد فنی هست و بعدا در مورد بعد هنری صحبت میکنیم)خیلی میتونه مهم باشه.یکی دوست داره یه اثر شاد و فانتزی خلق بکنه که گرافیک سیل شید میتونه توی خلق اون “حس” اثر خیلی کمک کنه یکی دوس داره یه اثر کاملا بزرگسالانه و دارک و خشن(مثل همین بازیهای میازاکی)خلق کنه گرافیک فوتو رئالیستیک کاملا به “حس” اون اثر و اتمسفر میتونه کمک کنه.مثالش لست ۲ که علاوه بر گرافیک حتی انیمیشن های بازی هم به اون “حس” فوق العاده دارک و به شدت خشن محیط و اتمسفر بازی کمک میکنه.و بازیهای میازاکی هم کاملا در این بخش ضعف داره

        • شما به چند موضوع دقت نداری:
          ۱- گرافیک فوتوریلیستیک تنها روش یا تنها روش صحیح تراوش هنر و انتقال مفهوم ذهنی نیست. چه بسا بعضی آثار در حالت سل شید یا تاکید هنری بهتر نمود پیدا کنن.
          ۲- رسیدن به یک تعادل در بازی ویدیویی به طور مستقیم با موتور گرافیکی در ارتباطه. با برنامه‌های استودیو هم در ارتباطه. استودیوها اهداف مشابه ندارن. یک استودیو قصد داره برای یک بازی در پنج سال آینده برنامه‌ریزی کنه. استودیو دیگه دوست داره در پنج سال پیش رو دو بازی عرضه کنه و خلاقیتش رو در گیمپلی یا LORE به رخ بکشه. دلیل نمیشه چون الدر اسکرال هر ۱۰ سال یک بار عرضه میشه. دارک سولز هم همین روال رو پیش بگیره و سر هر نسخه موتور گرافیکی متحول کنه. مخصوصا که با همین روش موفق بودن.
          ۳- بازی‌ها آبجکت هایی هستن که هر طور دوست داریم می‌تونیم در موردشون صحبت کنیم، اما لحن شما در مورد این اثر و میازاکی چون حقیقت نداره قابل قبول نیست.
          مثل این میمونه که شما مهمونی برید، میزبان با پیش غذا و شام بی‌نظیر از شما پذیرایی کنه، اما دسر صرفا خوب یا معمولی باشه. شما هیچوقت صاحب خانه رو به فحش نمیکشید که چرا دسر خوب نبود و هیچوقت هم چنین چیزی بولد نمیشه در ذهنتون چون موارد اصلی بی‌نظیر بودن.

          • 1983 گفت:

            شما منظور منو احتمالا خوب متوجه نشدی.منم نمیگم تنها راه انتقال حس سازنده گرافیک واقع گرایانه است.میگم هر اثری میتونه بسته به تم و اتمسفر یه سبک خاص گرافیکی رو انتخاب کنه که مخاطب بیشترین حس رو از اون بازی بگیره‌.بلفرض هیچ وقت گرافیک فوتورئلیستیک برای ماریو مناسب نیست و نمیتونه حس شاد و مفرح بازی رو به مخاطب انتقال بده از اون طرف گرافیک سیل شید یا پیکسلی آنچنان نمیتونن برای بازی های دارک و خشن مناسب باشن و اون حس رو به صورت کامل منتقل کنن.وقتی یه بازی متای خیلی خوب میگیره باید توی تمامی بخش ها عالی بشه.اکثر بازیهای فرام سافتور هم تم خشنی دارن و سبک گرافیکی بازیهاشون فوتورئلیستیک هست پس باید توی اون سبکی که انتخاب کردن یکی از بهترین ها باشن مثل گیمپلی و موسیقی و … تا کاملا شایسته متای بالا باشن.داستان و گیمپلی برای من مهم تر از گرافیکه ولی وقتی یه بازی متای بالا مییگره از نظرم باید توی تمام بخش ها تاپ باشه نه اینکه به بهانه خوب بودن یه بخش از ضعیف تر بودن یه بخش چشم پوشی کنیم.نمونه اش همین متای ۷۵ فاکرای ۶ حقشه چون به غیر از گرافیک و رنگ و لعاب چیزی نداره و پر از ماموریتهای تکراری و خسته کنندن و گیمپلی ضعیف هست.برعکس هم فالوت ۴ گیمپلی نسبتا خوب و گسترده ای داشته ولی متای بالای ۹۰ نگرفته چون حقش نیست و از نظر گرافیکی و فنی و انیمیشن ها ضعیف هست.ولی بازی ای که بالای ۹۰ یا نزدیک ۹۰ میگیره باید تمام بخش هاش خوب باشن

            • اولا بازی های فرام سافتور اصولاََ متایی که حقشونه نمیگیرن. مثلا DS 1 متای ۸۹ گرفت نقدها بیشتر مشکلات فنی گرفته بودند یا سختی بیش از حد. اینجوری نیست نمره کامل داده باشن همین نمراتی که کم شده بابت مشکلات فنی بوده.
              دوماََ بهترین بازی سال شدن یا نمره ۱۰/۱۰ گرفتن بازی‌ها نشان از بی نقصی نیست. بلکه بهمیزان کیفیت تجربه کلی، نوآوری و جلو بردن این صنعت نمره داده میشه. هیچ منتقدی در هیچ کجای جهان نمیگه چون این بازی گرافیکش از بازی های روز کمتره پس یک نمره کم میکنم. منتقد نگاه میکنه این بازی چقدر در این صنعت تاثیرگذار هستش چقدر تونسته نوآوری ایجاد کنه و چه حسی رو به طور کلی القاء کرده. وگرنه همه بازی ها مشکل دارن، اثر بی نقص وجود نداره. یکی در گیمپلی مشکلاتی داره یکی در تکستچرها و گرافیک یکی در موسیقی یا داستان. بازی‌ها برای سرگرمی + ایجاد احساس یا اضافه کردن یک چیز جدید به معلومات مخاطب (اگر بتونه) خلق شدن. منتقدها اصولاََ به عنوان یک بسته‌ی سرگرمی بررسی میکنند. ممکنه ایراداتی بخاطر تاثیرگذاری بخش‌های دیگر چشم پوشی بشه. همان اسکایریم و ویچر با این دید نقد شدن سولز هم همینطور.
              در آخر تصویری از نحوه ارزیابی بازی‌ها توسط وبسایت مشهوری مثل ign رو میذارم:
              http://www.upsara.com/images/u884643_.png
              “در حقیقت هیچ بازی بی‌نقصی وجود ندارد، آن‌هایی این لیبل را از IGN دریافت می‌کنند که به این حقیقت نزدیک باشند. عناوینی که در گیم دیزاین منبع الهامی برای بقیه سازندگان باشند.”
              قرار نیست ضعف گرافیک فنی مانعی برای ۱۰/۱۰ باشه. هیچ سایتی هم چنین رویکردی نداره.

            • ShinjiMikami گفت:

              مطمئن باش متای الدن رینگ بین ۹۶ تا ۹۷ خواهد شد اصلاً ازین بابت شک نکن چون این بازی همه جوره تو نوع خودش اوکی و بی همتاست و رد خور نداره.

      • اون عکس انور لوندو منو با خودش برد آقای کریمی اون محیط چقدر فوق‌العاده بود حس حماسی بودن رو به بهترین شکل منتقل می‌کرد

    • PENTIX گفت:

      حالا چرا انقدر خودت رو اذیت میکنی داداش ؟ مگه تو قراره تجربه ش کنی ؟ مهم ما طرفداران این سبک و استودیو هستیم و اگر مشکلی داشته باشیم با راه این استودیو میایم و اعلام میکنیم نیازی نیست شمایی که فکر نمیکنم دو تا بازی از این مجموعه رو تموم هم کرده باشی بیای و از طرف ما به شرکت سازنده شکایت کنی! هر انتقادی باشه ما قبل از شما انجام میدیم.
      شما انحصاری های سونی رو تجربه کن و لذت ببر و ما هم با “گرافیک منسوخ شده!” خودمون حال میکنیم.

    • متاسفانه از پیامدهای ناگوار پایین آمدن میانگین سنی مخاطبین صنعت های مرتبط با سرگرمی مشاهده همچین نظریاتی هست استفاده از الفاظ کوچه و بازاری توهین های مختلف عامیانه و نسبت دادن آن به کارگردان ها و سازندگان محتوا یا استفاده از الفاظ درشت نسبت به طرفداران آن محتوای خاص از ویژگی های افرادی است که قبل از اینکه فکر کنن حرف میزنند
      شما درحال حاضر با گرافیک بازی های مثل elden ring مشکل داری درسته؟؟؟؟ خیلی راحت بدون جار و جنجال میتوانی بگی گرافیکی در این سطح با معیار های من به عنوان یک مخاطب هم خوانی ندارد این مشکل شما هم یک راه حل ساده دارد می توانی تا عرضه بازی صبر کنی و اگر باز گرافیک بازی را نپسندیدی خیلی راحت از خریدمش امتناع کنی ،کسی که شما مجبور به خرید بازی نکرده یا اینکه منتظر ارتقای نسل بعدی بازی بمونی اگر با اون ارتقا گرافیک بازی با حداقل انتظاراتت مطابقت داشت اقدام به خرید بازی کنی
      حالا می رسیم به انتقاداتت اگر واقعا اقدامات میازاکی به تغییر پوسته بازی ها خلاصه می شد هیچ وقت اثری مثل سکیرو خلق نمی شد
      شباهت elden ring به سری سولز انکار ناپذیر است و این مورد هم یک دلیل خیلی ساده دارد و اون هم خواسته تیم سازنده برای تکامل گیم پلی سری سولز هست میازاکی هیچ وقت در توصیف elden ring از لفظ Revolution استفاده نکرد و دائما اصرار و تاکید داشت که طرفداران به elden ring به دید Evolution نگاه کنند و این دقیقا چیزی است که با انتظارات من به عنوان یک مخاطب خاص این عناوبن همخوانی دارد و شما به عنوان یک مخاطب عام نمی توانی حداقل در مورد جدید ترین اثر میازاکی بهش ایراد بگیری که چرا بازی که ساختی از “برخی”جهات به سری سولز شباهت دارد
      میازاکی هیچ وقت در توصیف عناوین قبلی خود از لفظ RPG استفاده نکرد به همین دلیل طبیعی است که عناصر این سبک در بازی هاش مشهود نباشند در مورد elden ring هم در یکی از مصاحبه هاش بیان کرد که این بازی شباهتی به سایر عناوین RPG ندارد و از جهاتی متفاوت از این سبک عناوین عمل خواهد کرد و اصرار داشت که در این بازی همچنان آن سبک خاص سازنده دیده خواهد شد پس در این مورد هم قابل مقایسه عناوبن RPG سازندگانی مثل bethesda یا CD projekt red نیست

    • Artorias گفت:

      چرا هرچه به الدن رینگ نزدیکتر مشیم هیترا بیشتر میشن ؟ 😐

    • ShinjiMikami گفت:

      سکیروش که گوتی شد.. صبر کن تا گوتی شدن الدن رینگ روهم ببینی و از درون منفجر بشی، بعد بشین بگو تیم فرام سافتور فلانن تو نمیخاد زیاد بسوزی ازین که متای خرکی میگیره با بازیهاش البته اگرم دوست داری بسوز من جلوتو نمی گیرم ولی اینکه اصلاً درک به اصیل بودن اَثر و بی نظیر بودنش از هر جنبه رو ول کردی و چسبیدی به گرافیک خیلی رقت باره واسه یه گیمر.، و اگه بنظرت کارکنان فرام سافتور بی عرضه و تنبل ان هیچوقت درکنار ساخت Sekiro یک پروژه ی ۵ ساله رو استارت نزده بودن و الان هم در مراحل پایانی توسعه باشه.

  • وای خدا میگه پورتش واسه پیسی تکمیل شده😍 یعنی میشه؟ خدایا مرسی 😭 اینا اشک شوقه که بند نمیاد😭😭😭

  • داداش بیا منم برات والکترو بفرستم طرف مثل ماست باس های دارک سولز ۱ و سکیرو رو میزنه ولی وقتی خودت میری بازی می کنی 💩. خوبی بازی های میازاکی اینه که وقتی قلقش دستت بیاد دیگه فقط از بازی لذت می بری و ترسی از مردن نداری.

    • S گفت:

      نه اخه اون زیاد حرفه ای نبود
      ولی احساس میکنم جانش خیلی زیاد بود با اینکه باس کلی زدش فقط نصف جونش رفت
      اون قلق هم اصلا فایده نداره هر دشمن قلبش فرق میکنه همینکه بهش عادت میکنی دشمنان جدید میان😓

  • Wounds گفت:

    کار هر بز نیست خرمن کوفتن گاو نر می خواهد و مرد کهن …گیمرها روی خوشی به دنباله بازی های که توسط سازنده اصلی ادامه پیدا نمی کنه و وظیفه ساخت به یک بازیساز دیگه محول میشه نشون نمیدن نمونش DMC یک بازی عالی بود ولی طرفدارها سری devil may cry بد تا کردن باهاش ….بلادبورن یک بازی کامله چرا باید ادامه پیدا کنه اونم بدون مغز متفکر و سازندگان اصلیش؟؟؟

  • میگم چند وقت پیش یه خبر قطعی نیومد که: بازی‌های زیادی قراره از پلی استیشن راهی پی سی بشن، ولی بلاد بورن یکی از آن‌ها نیست🤔

    عجیبه

  • ShinjiMikami گفت:

    من ابتدا در نظر گرقته بودم که بلوپینت یه بازی هم سبک دیمن سولز بسازه ولی بلادبورن در ذهنم نبود.
    بلادبورن فکر کنم بالاترین متا یعنی ۹۲ و بیشترین طرفداری رو بین بازیای فرام سافتور داره و یه بازی گردن کلفتیه😂
    خلاصه اینکه بلوپینت با ۷۰ نفر میتونه از پس این بازی که چنین گذشته ی خوبی داره برمیاد یا خیر رو والا نمیدونم. خیلی ریسکیه
    من که میگم اگه خودش بسازه متا و کیفیت بازی افت میکنه.
    .
    اما تنها راه رهایی و بهتر شدن همکاری فرام سافتور با بلوپوینته. اگر اینطور بشه خیلی بهتره نسبت به اینکه بلوپینت با ۷۰ نفر بیاد چنین آیپی بسازه.

  • Black Knight گفت:

    وقتی میگم شپشال نیک کارش اسکی از بقیه اینسایدراست میگید نه
    همین خبر رو قبل از این اون اینسایدره کالین و Millie A کار کرده بودن بعد شپشال تازه یادش افتاده ؟
    یا شایعه ریمیک MGS یا اسلای کوپر و غیره که همشون خبرشن لیک شده بود و بقیه گفته بودن
    به هر حال امیدوارم اگه بلادبورن ۲ در کار هست خود فرام سافتور و میازاکی بسازتش

  • darkwarrior گفت:

    میدونستم ساخته میشه
    چن وقت پیش گفته بودم بلوپوینت خودشو اثبات کرد به میازاکی با ریمیک دیمن سولز و بعدش درکنار میازاکی توسعه میدن و دومین انحصاری بزرگ سونی توی سبک سولز لایک رو میسازن

  • بلوپوینت استودیوی محبوب من مدیون تمام گیمر های اهل بلاد میشی اگه بد بسازی آخه بلادبورن ؟!؟!!!
    داداش یه دیمون سولز ریمیک کردی حالا دور برندار جان من بری بلادبورن ۲ رو بسازی به قرآن قسم بدون میازاکی هرچی هم بسازی فایده ندارد بشین آی پی جدید بساز بفروش و تمام چیکار بلادبورن داری 😭😭

  • Gamer 207 گفت:

    تو رو جون هر کی که دوست داری راست باش
    سلطان سولز لایک برگرد بلادبورن

  • نه رفیق
    دیمون‌سولز ریمیک کجاش آسونه
    با تجربه‌ی چند ساعتی خودم
    با احترام به رچت و ریترنال ، زیباترین انحصاری پی‌اس۵ برام بوده
    در مورد سختیشم
    اون واکترویی که شما دیدی طرف لول آپ کرده و ضربات برای دشمنای معمولی به شدت کشنده هستش
    وگرنه خود من اول بازی پیر شدم تا بتونم چند تاشونو از پا بندازم
    در ضمن بازی درجه سختی نداره
    مهمترین موردش اینه که بلوپوینت کاملا به اون اتمسفر فرام‌سافتور رسیده و یه عنوان فوق‌العاده‌از هر نظرو ساخته
    متای ۹۲ کم چیزی نیست

  • Matin_kh گفت:

    اگه فقط بلوپوینت بسازه یکم نگران کنندست با اینکه بلوپوینت خیلی کارش درسته اما نمیدونم 😕
    ولی اگه بلوپوینت و فرام سافتور باشه که دیگه حرفی برای گفتن نمیمونه 😍

  • PENTIX گفت:

    با اینکه بلوپوینت استودیو فوق العاده خلاق و پر از استعداد های بینظیر هست، اما واقعا تصورش سخته عنوانی که توسط شخص یا استودیو دیگه ای ساخته شده رو ادامه بده و نتیجه ی کار بتونه راضی کننده باشه. امیدوارم حداقل در زمینه های طراحی هنری و داستان با فرام سافتور همکاری کنن و از نظراتشون استفاده کنن.

  • ShinjiMikami گفت:

    ایول به مولا برا پی سی هم که داره میاد نسخه ی دوم روهم بلوپوینت میخاد بسازه دیگه بهتر از این نمیشه👌👌💜🔥

  • PS4EVER گفت:

    اگه حقیقت داشته باشه به نظر من چالشی فوق العاده برای بلوپویینت هستش. قطعا اونا از حس خاص طرفدارا نسبت به این بازی خبر دارن و اگر اینکارو به بلوپویینت بدن یعنی که این ظرفیت در ساخت شماره دویی که انتظارات هوادارای دو آتیشه نسخه یک رو برآورده کنه رو در بلوپویینت دیدن منم فکر میکنم در حال حاضر اگر کسی به غیر از فرام سافت ور بخواد بلادبورن دو رو بسازه ، بلوپویینت هستش . البته اگه این شایعه حقیقت داشته باشه خبر خوب اینه که بلوپویینت در ریمیک این بازی ها تجربه ریمیک دیمون سولز رو داره و میشه گفت اگه قراره یه بلادبورن جدید بیاد با استایل خاص بلوپویینت من یکی به شدت موافقم چون به بلو پویینت ایمان دارم . قبول دارم نبوغ و هنر استاد میازاکی یه چیز دیگست ولی امیدوارم یا فرام سافت ور یا بلوپویینت بزودی خبر ساخت بلادبورن دو رسمی بشه . انتظار خیلی سخت شده برای شماره دو

  • Fight Club گفت:

    Bloodborne یه شاهکار خاص و کمیابه تو این صنعت…
    دلیلشم شخص شخیص هیدتاکا میازاکی و افراد استدیو From Software به اضافه تیم و استدیو japan studio !
    این لقمه برای هر استدیو ای میتونه بزرگ باشه…
    تکرار میکنم هر استدیو ای…بلوپوینت که جای خود داره..
    درسته بلوپوینت فوق العاده داره کار میکنه… ولی ادامه Bloodborne لقمه به شدت بزرگتر از دهنشونه
    بعدشم… دیگه japan studio دیگه وجود نداره… که بگیم مینونه از تجربه نسخه اول تو ساخت نسخه بعدی استفاده کنه..
    اگه واقعا سونی همچین کاری بکنه.. فقط باید خندید و رد شد

  • پس این‌ احتمال خیلی بالاس در صورت حقیقت داشتن بلاد ۲ ، ریمستر نسخه کنسولی دست خودِ بلوپوینت باشه ( برای آشناییه بیشتر با اثر).

  • hunter1291 گفت:

    به نظر من ساخت ریمیک بلادبورن توسط بلوپوینت مهم تره

  • پین هد گفت:

    بهتره حداقل ۱۲ سال از نسخه اول بگذره بعد به فکر ساخت دنباله باشند

شایعه ساخت Bloodborne 2 توسط بلوپوینت، قوت یافت - گیمفا