بسته‌های الحاقی Cyberpunk 2077 بهتر است تا در تابستان 2022 منتشر شوند - گیمفا
بسته‌های الحاقی Cyberpunk 2077 بهتر است تا در تابستان 2022 منتشر شوند - گیمفا
بسته‌های الحاقی Cyberpunk 2077 بهتر است تا در تابستان 2022 منتشر شوند - گیمفا
بسته‌های الحاقی Cyberpunk 2077 بهتر است تا در تابستان 2022 منتشر شوند - گیمفا

بسته‌های الحاقی Cyberpunk 2077 بهتر است تا در تابستان ۲۰۲۲ منتشر شوند

محمدمهدی روح‌الامینی
۲۰:۱۰ ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
بسته‌های الحاقی Cyberpunk 2077 بهتر است تا در تابستان 2022 منتشر شوند - گیمفا

می‌توان گفت که تابستان ۲۰۲۲ بهترین زمان برای انتشار بسته‌های الحاقی بازی Cyberpunk 2077 است چرا که سی دی پراجکت رد (CD Projekt Red) نباید دوباره طرفدارانش را ناامید کند.

همانطور که می‌دانید، بازی مورد انتظار Cyberpunk 2077 در وضعیت بسیار بدی منتشر شد و از آن زمان تا به حال دوران سختی را پشت سر گذاشته است. استقبال بسیار ضعیف گیمرها از وضعیت ناتمام این عنوان و حملات سایبری متعددی که این شرکت در ماه فوریه‌ی سال جاری میلادی با آن‌ها روبرو شد، باعث شدند تا برنامه ریزی این استودیو برای پشتیبانی بلند مدت از بازی Cyberpunk 2077 تا حدود زیادی به هم بریزد. بعد از تمام این مشکلات، با اعلام خبری به صورت رسمی تایید شد که جدول زمانی سی دی پراجکت رد تغییر کرده است و زمان انتشار بسته‌های الحاقی و گسترش دهنده‌های داستانی این عنوان به تاخیر افتاده است.

در حالی که تلاش‌های زیادی برای بهبود وضعیت این عنوان انجام شده است و توسعه دهندگان سی دی پراجکت رد تا الان به‌روزرسانی‌های متعددی را منتشر ساخته‌اند، اما بازی هنوز راه زیادی تا کامل شدن خود دارد و تکمیل آن کار زیادی می‌برد. علاوه بر این، از آنجایی که تا به الان هیچ صحبتی در مورد بسته‌های الحاقی داستانی و رایگان این بازی نشده است، به نظر می‌رسد که آینده‌ی عنوان Cyberpunk 2077 کاملا مبهم است و مشخص نیست که استودیو چه برنامه‌هایی برای احیای این بازی دارد.

اولین محتوای اضافه که برای این بازی منتشر شد، نه تنها چیز زیادی برای ارائه نداشت بلکه بسیاری از مشکلات Cyberpunk 2077 را نیز حل نشده باقی گذاشت و عملا تغییری در ایرادات بازی ایجا نکرد. این بسته در حقیقت فقط شامل تعداد انگشت شماری از لوازم جانبی و تزئینی برای این عنوان بود و هیچ تغییری اساسی در بازی ایجاد نکرد. با این همه، طرفداران همچنان امیدوارند که به زودی در مورد بسته‌ی الحاقی داستانی و بزرگی که سی دی پراجکت رد پیش از انتشار رسمی بازی قول داده بود تا اواخر امسال منتشر شود، اخباری تازه بشنوند.

اگرچه شنیدن این نظر ممکن است به مذاق بسیاری از طرفداران مشتاق عنوان Cyberpunk 2077 خوش نیاید، اما بدون شک بهترین کار ممکن این است که سی دی پراجکت رد تاریخ انتشار بسته‌ی الحاقی داستانی بازی را تا حداقل تابستان سال ۲۰۲۲ میلادی به تعویق بیندازد. البته ممکن است که روند توسعه‌ی این محتوای داستانی جدید در حال حاضر به اواخر خود رسیده باشد، اما مطمئنا تاخیر دوباره باعث خواهد شد تا هم توسعه دهندگان فرصت کافی داشته باشند و هم علاقه‌مندان این عنوان دوباره با یک بازی ناقص مواجه نخواهند شد.

شش ماه آینده‌ و وضعیت Cyberpunk 2077 در مقایسه با بازی‌های پیش رو

بازی cyberpunk 2077

بر هیچ کسی پوشیده نیست که شش ماه آینده از لحاظ انتشار بازی‌های مختلف ویدیویی، تقریبا تکمیل شده هستند و عناوین مختلفی در طی آن‌ها منتشر خواهند شد. در سه ماه پایانی سال ۲۰۲۱ میلادی برخی از مورد انتظارترین عناوین این صنعت نظیر Halo Infinite Call of Duty: Vanguard ،Metroid Dread و Forza Horizon 5 منتشر خواهند شد و مطمئنا عطش هر گیمری را سیراب خواهند کرد.

با در نظر گرفتن این مورد، باید گفت که اگر سی دی پراجکت رد قصد داشته باشد تا بسته‌های الحاقی Cyberpunk 2077 را درست در بازه‌ی زمانی انتهای سال ۲۰۲۱ میلادی منتشر نماید، ریسک بسیار بزرگی کرده است چرا که رقبای سرسختی خواهد داشت و ممکن است به دلیل انتشار بازی‌های بسیار محبوبی نظیر Halo Infinite به خوبی دیده نشود.

اگر قرار باشد که سی دی پراجکت رد تا اوایل سال ۲۰۲۲ میلادی صبر کند و با رسیدن سال ۲۰۲۲ بسته‌های الحاقی جدیدش را معرفی و منتشر نماید، Cyberpunk 2077 دوباره در موقعیتی مشابه با تعطیلات سال ۲۰۲۱ میلادی قرار خواهد گرفت. بازی‌هایی مانند Elden Ring ،Pokemon Legends: Arceus ،Horizon: Forbidden West و Dying Light 2 همگی قرار است تا در ابتدای سال ۲۰۲۲ میلادی منتشر شوند و به نظر نمی‌رسد که با وجود چنین عناوین مورد انتظاری فضای زیادی برای Cyberpunk 2077 وجود داشته باشد.

البته لازم به ذکر است که مشکلی اصلی و به شدت جدی Cyberpunk 2077 در تصور بدی است که متاسفانه با انتشار بسیار نامناسب خود در ذهن‌ها بر جای گذاشته است. منظور از این حرف این است که احتمالا اگر Cyberpunk 2077 هیچ وقت عرضه نمی‌شد و به جای آن قرار بود تا در اوایل سال ۲۰۲۲ میلادی منتشر شود، مطمئنا به دلیل هیجان بالای علاقه‌مندان هم فروش بسیار خوبی می‌کرد و هم می‌توانست تا با عناوینی مانند Dying Light 2 و یا Elden Ring رقابت کند.

با این همه، در حال حاضر کمتر کسی پیدا می‌شود که با دیدن نقدهای تندی که علیه این بازی شده است مشتاق تجربه‌ی آن باشد و همین اتفاق کار را برای انتشار بسته‌های الحاقی Cyberpunk 2077 سخت کرده است.

اولین بسته‌ی الحاقی بزرگ و داستانی عنوان Cyberpunk 2077 می‌تواند بازی را احیا و یا برای همیشه نابود کند

بازی cyberpunk 2077

به دلیل اینکه انتشار اولیه‌ی عنوان Cyberpunk 2077 به شدت ضعیف و ناپسند بود و نتوانست به انتظارات هواداران عمل کند، بنابراین اولین بسته‌ی الحاقی داستانی این بازی حکم مرگ یا زندگی را برای Cyberpunk 2077 دارد! اگر این محتوای جدید داستانی نتواند علاقه‌مندان Cyberpunk 2077 را تحت تأثیر قرار دهد، احتمالا تمام طرفداران سی دی پراجکت رد که امیدوار بودند این کمپانی بتواند تا با انتشار یک سری بهینه‌ساز و به‌روزرسانی جدید بازی را تکمیل نماید، ناامید خواهند شد.

اگر قرار است که این بسته‌ی الحاقی شروع روند موفقیت و احیا شدن دوباره‌ی عنوان Cyberpunk 2077 باشد، پس مطمئنا سی دی پراجکت رد باید تمام تلاش خود را به کار بگیرد و بدین شکل جانی دوباره به این عنوان ببخشد. به نوعی باید گفت که انتشار این بسته‌ی داستانی و مورد انتظار در صورتی که ایرادات قبلی بازی را رفع کند و خواسته‌های طرفداران را در این عنوان تاثیر دهد، می‌تواند تبدیل به فرشته‌ی نجات Cyberpunk 2077 شود.

با به تعویق انداختن انتشار بسته‌های الحاقی این عنوان تا تابستان ۲۰۲۲ میلادی، سی دی پراجکت رد قادر خواهد بود تا با دادن وقت کافی به توسعه دهندگان خود بازی Cyberpunk 2077 را به آن چیزی که قرار بود باشد تبدیل نماید. علاوه بر این، به تأخیر انداختن انتشار بسته‌های الحاقی در دست ساخت می‌تواند به تیم توسعه‌ی بازی کمک کند تا ویژگی‌هایی که قبلا تایید شده بود در بازی وجود خواهند داشت مانند سیستم کامل و دقیق قطار شهری و یا حرکت از روی دیوارها را به بازی بیفزایند.

در نهایت، باید گفت هر چیزی که سی دی پراجکت رد در طی چند ماه آینده منتشر می‌کند به دلیل مشکلات بسیار زیاد بازی Cyberpunk 2077 مورد بررسی دقیق از سوی منتقدیان و جامعه‌ی گیمرها قرار می‌گیرد. بنابراین، تیم توسعه باید با احتیاط قدم بردارد و بسته‌ی الحاقی بعدی این عنوان را تا حد ممکن کامل و بدون هیچ گونه مشکلی توسعه دهد تا هم Cyberpunk 2077 را احیا کند و هم تصورات بد مخاطبان را از میان ببرد.

بازی Cyberpunk 2077 هم اکنون روی پلتفرم‌های رایانه‌های شخصی، سرویس گوگل استدیا (Stadia)، پلی استیشن ۴، پلی استیشن ۵، ایکس‌باکس وان، ایکس باکس سری ایکس و سری اس در دسترس مخاطبان است. همچنین، نسخه‌های نسل نهمی این عنوان در دست توسعه قرار دارند.

در صورت تمایل می‌توانید تا نقد و بررسی بازی Cyberpunk 2077 را به قلم مهدی رضایی از اینجا مطالعه کنید.

نظر شما همراهان همیشگی گیمفا در این رابطه چیست؟ به نظرتان بسته‌های الحاقی بازی Cyberpunk 2077 می‌توانند تا این عنوان را به آن چیزی که لیاقتش را داشت تبدیل نمایند یا خیر؟ نظرات و پیشنهادات خود را در این رابطه با ما به اشتراک بگذارید.

Visible 6-tigh manDARKSIRENCorvoshadowP.morgan 𔓙levineعلی

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بسته‌های الحاقی Cyberpunk 2077 بهتر است تا در تابستان 2022 منتشر شوند - گیمفا
بسته‌های الحاقی Cyberpunk 2077 بهتر است تا در تابستان 2022 منتشر شوند - گیمفا
بسته‌های الحاقی Cyberpunk 2077 بهتر است تا در تابستان 2022 منتشر شوند - گیمفا
بسته‌های الحاقی Cyberpunk 2077 بهتر است تا در تابستان 2022 منتشر شوند - گیمفا
بسته‌های الحاقی Cyberpunk 2077 بهتر است تا در تابستان 2022 منتشر شوند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • یادش بخیر CDrP دوران ویچر ۳… الان یک سال گذشته هنوز Feature هایی که قولشو داده بودن رو اضافه نکردن به بازی چه برسه به محتوای اضافه و DLC درحد Blood and wine -__- دلم میخواد سایبر یه برگشت No Man Sky مانند بزنه ولی با این وضع و اینکه دارن میرن سراغ پروژه ی بعدی شون، امیدی ندارم

    یه مدت پیش دوباره پلی دادم بازی رو، کاملا به این نتیجه رسیدم که سایبر به عنوان یه بازی اکشن ادونچر ساخته شده و اواخر یه سری المان های RPG اضافه کردن بهش برعکس اون حرفی که توی تریلر ۲۰۱۸ (همون که فیک از آب در اومد) گفتن… Cyberpunk is an RPG at its core :/

    آرینAmir(PC & PS4)Sina MorganshadowCommander jensenMahyarMsmXERXESXboss Series 5Tlou part 2 game of the century...Eternal...
  • javad گفت:

    بازی رو درست کنه دی ال سی نخواستیم

    آرینjavadDream in Red (Playstation T)Tlou part 2 game of the centuryXERXES
  • MrHill93 گفت:

    هنو امید به کامبک این بازی دارید ؟ واقعا ؟
    حتی اگه ۲۰۲۲ هم بیاد کسی نگاه بهش نمیکنه
    کلی بازی بزرگ هست برای ۲۰۲۲
    الدن رینگ
    گاد او وار
    هورایزون
    استارفیلد
    استالکر
    من فقط اینا رو یادم مونده
    حالا باقیش بماند
    هر موقع هم ک بخان دی ال سی بدن
    به نظرم با گندی ک سی دی زده و بازیایی ک قراره بیاد
    کسی بهش اهمیت نده دیگه
    تازه اپدیت نسل ۹ ایی ویچر هم هست
    ک خودم به شخصه ترجیح میدم ویچر ۳ رو بخرم فقط ب خاطر اپدیت نسل ۹ اییش

    آرینSkullDream in Red (Playstation T)shadowAiden pearcedamhazerXboss Series 5XERXES
    • Aiden pearce گفت:

      سایبر پانک دیگه هیچوقت اون چیزی که قرار بود نمیشه
      هیچوقت.

      Xboss Series 5Dream in Red (Playstation T)OmidAmir(PC & PS4)shadowdamhazerXERXES
      • MrHill93 گفت:

        اره کلی دروغ تبلیغ کردن بعد بازی یک دهم اون چیزایی ک تو تبلیغات وعده میدادن و نداشت
        مهم ترینش همین وجود لایف پث های بازی
        سیستم دیالوگ که میگفتن خیلی تاثیر گذاره تو روند بازی
        به اضافه اینکه اگر بخاین مث GTA تو سایبرپانک اشوب به پا کنید عواقب زیادی داره که هیچ کدوم به واقعیت تبدیل نشد
        نکست جنریشن اپن ورد هم که چیزی راجع بهش نگم بهتره

        shadowXboss Series 5Skull
  • damhazer گفت:

    h.ttps://www.youtube.com/watch?v=cMnYmVMvQOU
    فقط ببینید بعد ۶ سال هنوزم که هنوزه جزییاتی از ویچر ۳ پیدا میشه که آدمو انگشت به دهن میذاره از این همه تلاش بی نظیر سازنده ها. اینکه واسه تک تک ثانیه های این بازی ارزش قائل شدن و تقریبا تمام سناریو هارو پیشبینی کردن
    نیومدم بگم سایبر بازی شاهکاریه ولی الحق و الانصاف (در حال حاضر) بازی بدی نیست و به نظرم قربانی مدیریت نا درست شده
    حتی یه نکته که شاید خیلیاتون ندونین اینه که همین ویچر ۳ هم پس از عرضه یه سری مشکلات داشت(مثلا یه سری دیالوگ های بازی در بعضی مواقع با عقل جور در نمیومد یا جای اشتباهی به کار رفته بود یا یه سری کوئست ها در بعضی شرایط عملکرد درستی نداشتن) که سازنده ها بعد از عرضه اونارو برطرف کردن و از عنوانی عالی میشه گفت تبدیل به عنوانی بی نقص شد. درسته ویچر ۳ بی هیچ عنوان اندازه سایبر مشکل پس عرضه نداشت، در واقع اگه بگیم سایبر زمان عرضه یه بازی ناقص بود بیراه نگفتیم اما تمام حرف من اینه وقتی چنین سازنده ایی میتونه عنوانی رو خلق کنه که بعد ۶ سال هنوز دارن واسش ویدئو میسازن به نظرم لیاقت اینو نداره که با مدیریت نادرست این همه سرزنش بشه.(نگفتم اصلا گفتم این همه) و معتقدم حداقل در طول زمان میتونه به عنوانی خوب(نه عالی) تبدیل بشه

    آرینMohzad
  • Omid گفت:

    واقعا اتفاقات پیرامون سایبرپانک یه فاجعه بود. نمیدونم واقعا بعد از اوت هایپ و شور و شوق اولیه و بعد اون تاخیرها و عرضه ضعیف بازی ایا واقعا الان کسی شور و شوقی واس تجربه کردن بسته الحاقی این بازی اونهم یکسال بعد رو داره؟ شاید عده ای که تا الان به هر دلیل بازی رو اصلا تجربه نکردن ، تجربه بازی هیجان انگیز باشه اما واقعا احساس نمیکنم کسی که یکبار تجربه حضور در دنیای سایبرپانک رو داره خیلی مشتاق بازگشت به اون باشه.

  • علی گفت:

    به نظرم سی دی پراجکت باید دست بجنبونه قبل اینکه عطش طرفدارا کم بشه برای محتوای سایبرپانک

بسته‌های الحاقی Cyberpunk 2077 بهتر است تا در تابستان 2022 منتشر شوند - گیمفا