طراح ارشد Dying Light 2 از علت تاخیر بازی می‌گوید

طراح ارشد بازی Dying Light 2 در مجله‌ی EDGE گفت که به دلیل وجود «سیستم‌های پیچیده‌ی فراوان در بازی»، تیم ما باید از نبود مشکلات پیش‌بینی نشده اطمینان حاصل کند.

تِیمون اسمکتالا (Tymon Smektala) از تیم تکلند (Techland)، در مصاحبه‌ای با مجله‌ی EDGE گفت که در شرایطی که صدها نفر روی یک پروژه کار می‌کنند،‌ گاهی وقتی نوبت سرهم کردن بخش‌های مختلف بازی فرا می‌رسد، اوضاع آن طور که انتظار دارید بدون ایراد پیش نرفته و لازم می‌شود تا پیش از عرضه‌ی نهایی بازی به برطرف کردن این مشکلات پرداخت. وی گفت:

ما می‌خواهیم تمامی بخش‌های بازی را به طور کامل بررسی کنیم. بازی Dying Light 2 پر از سیستم‌های درهم تنیده و پیچیده است که توسط صدها نفر توسعه‌ یافته‌اند. در نهایت این سیستم‌ها پس از تکمیل‌ توسعه [همانند چرخ‌دنده‌های ساعت] با یکدیگر کار می‌کنند، اما ممکن است در این مجموعه، برخی از سیستم‌ها دچار مشکل شده و با دیگری هم‌خوانی نداشته باشند، و اینجا است که شما باید به اصلاح این موارد بپردازید.

اصلاح چنین مشکلاتی به طور معمول کار خاصی نمی‌برند، ولی ما می‌خواهیم که تا حد ممکن [پیش از عرضه‌ی بازی] این موارد را شناسایی و برطرف کنیم و دو ماه تأخیر Dying Light 2 به ما فرصت این کار را می‌دهد. خدا را چه دیدید! شاید از این فرصت برای اضافه کردن یکی،‌ دوتا ایستر اِگ هم استفاده کردیم…

حکایت بازی ما همانند وضعیت هواپیمایی است که به زمین بیشتری برای فرود نیاز دارد، یا شاید هم محتاج راهنمایی برج مراقبت برای انتخاب بهترین راه فرود است. باید همان قدری که به مسافران این هواپیما اهمیت می‌دهید، کارکنان آن نیز برایتان مهم باشند.

تیمون علاوه بر این موضوع ذکر کرد که سیستم مهارت‌ها در Dying Light 2 کاملا اصلاح شده است؛ به طوری که تک‌تک قابلیت‌هایی که انتخاب می‌کنید در روند بازی تأثیر به سزایی خواهند داشت. همچنین در این مصاحبه اشاره شد که grappling hook نسبت به قبل پیشرفت‌های خوبی داشته است و تیم تکلند سعی داشته تا با شبیه‌ کردن حس استفاده از این قلاب به طناب تارزان، آن را «فیزیکی‌تر» کند.

عنوان Dying Light 2: Stay Human در تاریخ ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ (۴ فوریه ۲۰۲۲ میلادی) روانه‌ی پلی‌استیشن ۴، پلی‌استیشن ۵، ایکس‌باکس سری ایکس، ایکس‌باکس سری اس، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی خواهد شد. این بازی همچنین از طریق سرویس ابری، روی نینتندو سوییچ نیز قابل اجرا خواهد بود.

DARKSIRENElliemeysambP.morganPARASITE EVE 2farshadxReversepointMatin_khNietj1100mohammad reza gamerMahyarMsmهادی صفاییTang Haovitto corleone
برچسب‌ها: ، ،

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • ShinjiMikami گفت:

    اینطور که میگن بازی سیستم های پیچیده ای داره، واقعا خوب و عجیبه!
    به پیچیده بودن بازی تاکید دارند. بنظر میرسه سیستم مبارزات و پارکور بازی پیچیده و خفن باشه.
    اگر این بازی واقعا عالی دربیاد طبق انتظارات. میشه اینو هم کنار بازیای فوراسپوکن و استاکر و هیلو و هرایزن اورد و گفت که با یه بازی عالی و قوی طرفیم. حتی برای نامزد و کاندید و گوتی شدن میتونه رقابت داشته چون همچین پتانسیلی داره.
    .
    در آخر باید بگم همین بهمن ماه ۲۰۲۲ به طرز عجیبی شلوغه😂 الدن و دایینگ و هرایزن یجا میان🤦🏻‍♂️

    • ShinjiMikami گفت:

      در ضمن خیلیا برخلاف نظر بنده قبلا بخاطر تاخیر این آیپی میگفتن اینم عاقبتش مثل سایبرپانک میشه و نگران بودند.
      الان دیگه فکر کنم با پاسخ طراح این بازی، همه آسوده و راحت شده باشن حتی نه فقط اینکه مطمئن شدند باگ و مشکلاتی در کار نیست بلکه متوجه شدند که بازی سیستم پیچیده ای داره.

      • Ellie گفت:

        این بازی هیچ وقت مثه سایبر نمیشه.
        سایبر قرار بود متای بالای ۹۰ داشته باشه که نهایتا به ۸۵ رسید اما این بازی همین که بتونه متای بالای ۸۵ بگیره ینی موفق شده و از نظر من که یه شاهکاره.
        بعضیا مثه اینکه نمیدونن متای نسخه اولش کمتر از ۷۵ شده!!
        این بازی از اون دسته بازیای اعتیادآور میشه و بسیار هم خاطره میسازه برامون..
        فکرشو بکنین پارکور بسیار پیچیده با مخفیکاری و زامبی های متنوع و اوپن ورد بودن نقشه ترکیب شده و کاراکتر اصلی بازی هم صحبت میکنه و بازی انتخاب دیالوگ هم داره.

  • بازی خیلی خوبی به نظر میاد نسخه یکش که خیلی لذت بخش بود یادمه اون موقع تازه اکس باکس وان خریده بودم و گرافیکش واقعا عالی بود جوری که قبلش dead island رو اکس باکس ۳۶۰ تجربه کرده بودم زیاد خوشم نیومد ازش ولی داینگ لایت چه از لحاظ گیم پلی و به خصوص بخش پارکور و ترکیب و ساخت سلاح ها و گرافیک و از همه مهم تر داستان حرف نداشت

  • *حکایت بازی ما همانند وضعیت هواپیمایی است که به زمین بیشتری برای فرود نیاز دارد، یا شاید هم محتاج راهنمایی برج مراقبت برای انتخاب بهترین راه فرود است. باید همان قدری که به مسافران این هواپیما اهمیت می‌دهید، کارکنان آن نیز برایتان مهم باشند.*
    چ مثال قشنگی!!!

  • saeedgreat گفت:

    فک کنم اضافه شدن المان های نقش افرینی کمی واسشون سنگین بوده.اون شدت تاثیر انتخاب ها و روش های مختلف انجام مراحل که تو تریلرا نشون دادن رو اگه عملی کنن احتمالا یه شاهکار تحویل بدن.

  • BlackCity گفت:

    خیلی بهتر از بازی نصفه و نیمست
    اون از سایبرپانک که این همه مشکل داشت
    از این طرف هم دیابلو 2 رو کنسول ها غیر قابل اجراست
    وقت بزارید بدون استرس بازی باگ های بازی رو برطرف کنید
    اگر بازی باگ نداشته باشه هر چقدر هم براش صبرکنی ارزشش رو داره

  • MOHER گفت:

    امیدوارم زود کرک بشه که بتونیم تجربش کنیم.