پلی استیشن مدیر سابق محتوای اپل آرکید را استخدام کرد
پلی استیشن مدیر سابق محتوای اپل آرکید را استخدام کرد
پلی استیشن مدیر سابق محتوای اپل آرکید را استخدام کرد
پلی استیشن مدیر سابق محتوای اپل آرکید را استخدام کرد

پلی استیشن مدیر سابق محتوای اپل آرکید را استخدام کرد

مهدی تنهائی
۱۳:۰۹ ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
پلی استیشن مدیر سابق محتوای اپل آرکید را استخدام کرد

تیم پلی استیشن، مدیر سابق محتوای اپل آرکید یعنی نیکولا سباستیانی (Nicola Sebastiani) را به استخدام خود در آورده است.

سباستیانی در حساب کاربری LinkedIn خود اعلام کرده است که پس ۸ سال فعالیت در بازار آیفون، ماه جولای (تیر) به پلی‌ استیشن ملحق شد. VGC برای تایید انتصاب وی، با سونی تماس گرفت اما پاسخی دریافت نشده.

سباستیانی در طول دوره‌ی حضورش در اپل، پیش از انتصاب به جایگاه سرپرست محتوا برای سرویس اشتراک بازی اپل آرکید، تحت عنوان مدیر کسب و کار بازی‌ها، در اپل استور (Apple Store) فعالیت می‌کرد. آگهی شغلی که ماه آوریل (فروردین) منتشر شد، مشخص کرد که پلی‌ استیشن درحال باز کردن یک واحد تجاری جدید است تا محبوب‌ترین فرنچایزهای خود را به موبایل بیاورد.

گفته می‌شود مدیر بخش محتوای موبایل این شرکت در دفاتر سان ماتئو یا لس‌آنجلس در کالیفرنیا، کار خواهد کرد و به مدت ۳ تا ۵ سال، مسئول برنامه ریزی خواهد بود.

به گفته‌‎ی جیم رایان (Jim Ryan)، رئیس پلی‌ استیشن، این پلتفرم قصد دارد تا پایان مارس ۲۰۲۲ بخشی از عناوین نمادین خود را به تلفن همراه بیاورد.

رایان در ادامه گفت:

به اینکه چطور گیمرها از محتوای ما لذت می‌برند فکر می‌کنیم و در تست بازی‌ها و برنامه‌های تلفن همراه، برای ارائه‌ی گزینه‌های بیشتر به آن‌ها، موفقیت‌های اولیه‌ای کسب کرده‌ایم.

تلفن همراه تنها یکی از زمینه‌هایی است که آن را برای دسترسی به میلیون‌ها گیمر، فراتر از پلتفرم‌هایمان بررسی می‌کنیم.

پلی‌ استیشن دارای مجموعه‌ی عظیمی از آی‌پی‌های مختلف اول شخص و بازی‌های AAA است که امکان انتقال به تلفن‌های هوشمند را دارند.

ماه گذشته میلادی، تایید شد که فرنچایز کلاسیک Wipeout، در قالب یک بازی جدید برای تلفن همراه منتشر می‌شود. این بازی اوایل سال ۲۰۲۲، برای Android و IOS منتشر خواهد شد. Wipeout Rush یک مسابقه مبتنی بر کارت است که شامل کمپین تک نفره و ۶۰ مرحله از بازی اصلی می‌شود. موسیقی متن آن کاری از طراح و آهنگساز باسابقه‌ی سونی، آلستر لینزی (Alastair Lindsay) است.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

پلی استیشن مدیر سابق محتوای اپل آرکید را استخدام کرد
پلی استیشن مدیر سابق محتوای اپل آرکید را استخدام کرد
پلی استیشن مدیر سابق محتوای اپل آرکید را استخدام کرد
پلی استیشن مدیر سابق محتوای اپل آرکید را استخدام کرد
پلی استیشن مدیر سابق محتوای اپل آرکید را استخدام کرد

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • ۱- خلق محتوای جدید و عدم استفاده از فرنچایز قدیمی
    ۲- آنالیز عناوین مورد علاقه‌ی مردم چین و تمرکز بر این بازار
    ۳- تمرکز بر علاقیات مردم ژاپن
    ۴- سرمایه‌گذاری پایه‌ای، خرید استودیوهای مخصوص خلق بازی‌های پرطرفدار موبایل و بستن قرارداد با استودیوهای خالق محتویات موبایل. به این منظور که استودیوهای اصلی درگیر چنین بازاری نشن.
    ۴ عامل موفقیت هستند. هیچ مشکلی در ورود به بازار موبایل وجود نداره و عدم استفاده از این بازار در حقیقت یک حماقت برای کمپانی‌ای مثل سونی و یا مایکروسافت به حساب میاد، چرا که هر چقدر هم ما گیمرهای کنسولی از این بازار متنفر باشیم، میدونیم که چندین برابر بازار کنسول مشتری احتمالی وجود داره. منتهی باید یک سری اصول رعایت بشه.

    • AmirAgha گفت:

      آقای کریمی میتونین استودیو های مخصوص خلق بازی موبایل که زیر مجموعه سونی هست رو بگین؟
      یا با اونایی که قرارداد بسته!
      فک میکنم سونی هم میخاد یه بتل رویال بده

      • S گفت:

        بتل رویال چه بازی ای مد نظرته؟

        • AmirAgha گفت:

          لست آف آس
          من فکر میکنم با طول کشیدن بیش از حد مولتی لست!
          بنظرم پس حتما بخش مولتیش یه چیز عجیبی داره که خیلی طول میکشه ساختش!
          یه چیزی مثل قسمت بتل رویال!
          وگرنه که اضافه کردن چند مپ و یه بخش آنلاین که دو سال طول نمیکشه!!
          البته فک نکنم بتل رویالش برای موبایل هم بیاد!
          ولی ممکنه برای pc بیاد!

          • Nietj گفت:

            بخش انلاین واسه بازی هایی که داستانی هستن به صورت کلی کار راحتی نیست هر ایده ای تو هر بازی ای قرار نیست انلاینش عالی پیاده بشه …. ممکنه خیلی زود تکراری بشه و پلیرها گیم رو ترک کنن فکر نکنین که ساخت گیم های انلاین کاره ساده ایه
            برای مثال ایول رزیستنس رو دیدیم که همش بازخورد منفی خورد گرچه بازخورد خود بازی به صورت کلی مثبت بود و مطمئن باشین ساخت یه گیم انلاین روی چنین گیم هایی واقعا زمان بره

      • فک کنم اسمش forward worksکه بازی های موبایل مخصوص بازار ژاپن میسازه

      • سونی به طور کامل و تمام جانبه به تولید محتوا برای گوشی های هوشمند ورود نکرده، اما همیشه تونسته بخشی از بازار ژاپن رو در دست بگیره. یکی از معروف‌ترین بازی‌ها Fate/Grand Order هستش که جزو ۵ بازی موبایلی پر سود ژاپن به حساب میاد. این بازی توسط Aniplex منتشر شده که زیرمجموعه‌ی Sony Music Entertainment هستش. در حقیقت ناشر SIE یا پلی استیشن نبودن. استودیوی سازنده هم Delightworks و SEGA AM 2 هستش که ارتباطی با تیم‌های سونی ندارن.
        اکثراََ بازی‌های موبایلی سونی با همکاری استودیوهای خارجی شکل گرفتن تا به امروز.

        از طرفی چند سال پیش پروژه‌ای با نام CHINA HERO راه اندازی شد که در قالب این پروژه سونی از سازنده‌های کوچک و بزرگ چینی حمایت می‌کنه. به طور مثال Lost Soul Aside در این پروژه قرار میگیره. کلی بازی موبایلی هم از این طریق پشتیبانی شدن.
        با این وجود، فکر میکنم برنامه همه‌جانبه تر شده برای ارائه‌ی عناوین موبایلی و فکر میکنم متاسفانه قصد دارن از فرنچایزهای مشهور بهره ببرن.

    • obZen گفت:

      بنظرم بازی گرن توریزمو برا موبایل چیز خوبی شاید بشه (یک نسخه اورجینال موبایل)

    • witcher_cdpr گفت:

      بازار موبایل خیلی با بازار کنسول ها و رایانه های شخصی فرق میکنه توی بازار موبایل از هر بیست بازی بزرگ ( بزرگ در سطح موبایل منظورمه ) میبینی فقط یه بازی به موفقیت تجاری میرسه ولی همون یه بازی چنان سودی داره که مجموع ده تا بازی AAA کنسولی هم اون سود و درامدو ندارن چهار نکته ایی که شما گفتید دقیقا باعث میشه همون بازی پرسود و موفق ساخته بشه منتهی حرف زدنش آسونه عملی کردنش خیلی سخته باید ببینیم سونی از پسش بر میاد یا نه

  • همین کارارو میکنید که موبایل پلیرا خودشونو “گیمر” میدونن دیگه !!
    روز به روزم مصمم تر میشن تو این داستان…
    خدایا بسه دیگه…
    بابا خسته شدیم دیگه… 😐

    • S گفت:

      اگه گوشی یه روز قوی بشه بنظرم میشه اسمشون رو گیمر گذاشت
      الان پورتال و هلف لایف واسه اندروید هست ولی فقط قویاش اجراش میتونن بکنن یعنی اگه از پتانسیل گوشی ها استفاده بشه تا نسل سه رو میارن!
      حالا با پیشرفت کلاد و تکنولوژی موبایل گیمر بودن دور از انتظار نیست و این تعصبو بیخیال شد

      • تعصب خاصی ندارم رو این موضوع … ولی یه سریا هستن تو موبایل وارزون پلی میدن خودشون رو خیلی متکبرانه با پلیرای PC و کنسول مقایسه میکنن…! متوجه نیستن که بینشون زمین تا آسمون فرقه! خیلی بازی های دیگه تو ژانرای دیگه هم میشه همینطوری مثال زد! این مدل آدمارو واقعا نمیتونم درک کنم ۰_۰

    • AmirAgha گفت:

      داداش ببین موبایل پلیر داریم تا موبایل پلیر
      یکی هست به صورت هاردکور موبایل پلیره!
      اونو شاید بشه گفت گیمر
      ولی بقیه اصا
      اونی که تو گوشیش داره هنوز subway surfers بازی می‌کنه که دیگه ابدا😁😁

      • obZen گفت:

        اون کسی که هنوز subway surfers بازی میکنه گیمر نیست بلکه یک لجنده 😂😂

      • sonicer گفت:

        اول از همه گیمر بودن افتخار نیست. فقط ۱ سبک زندگیه که کاملا به شرایط زندگی و سطح زندگی افراد مرتبطه.
        دوما اگر ۱ نفر روی کنسول، بازی های موبایلی بازی کنه، همچنان گیمر حساب میشه یا نه؟ یعنی گیمر بودن از دید اساتید به سخت افزار مرتبطه، نه خود سرگرم کننده بودن ویدئو گیم! هرکسی میتونه با بازی های ویدئویی سرگرم بشه، گیمره و اگر زیاد و صدالبته متمرکز و هدفمند براش وقت بذاره، حرفه ایه.

      • من عقیدم اینه فقط در صورتی که شما PC یا کنسول بازی داشته باشی میتونی اسم خودت رو بزاری گیمر!…
        نمیگم تو موبایل بازی پلی دادن بده! فقط میگم خودشون رو در حد بقیه پلیرا ندونن چون چالش یا مهارت خاصی تو بازی های موبایل وجود نداره و اکثرا روتین ساخته میشن!

        • MrHill93 گفت:

          من نمیخام طرفداری بکنم از اونایی ک رو موبایل بازی میکنن به خودشون میگن گیمر
          ولی به نظرم بازیایی رو موبایل عرضه شده که اگه بگیم از نظر کیفی با بازیای کنسولی برابری دارن بی راه نگفتیم
          ی مدلش گنشین ایمپکت یا فورتنایت مثال بخام بزنم زیاده
          قدرت سخت افزاری موبایل ها ام روز به روز داره زیاد میشه الان قدرت ایفون ۱۳ پرو مکس شاید برابر با سوییچ باشه یا روگ فون ۵ التیمیت ۱۲ گیگ رم داره رم گوشی از کامپیوتر مرحوم من بیشتره

        • دوستان دقت کنید گفتم “اکثرا” روتین ساخته میشن نه همه ی بازی ها. ^_^
          یه سری بازی های موبایلم هست که واسه بردن یا لول آپ کردن نیازمند کمی مهارت و تمرکزه.
          مثل soccer stars

        • obZen گفت:

          کاملا باهات مخالفم

          چون شما فقط از بازی های موبایل کال اف دیوتی و پابجی و بازی های آرکید شنیدی که دلیل بر این نیست بازی های موبایل خفن و چالشی نداریم
          من خودم اکثرا با پی‌سی بازی می‌کنم ولی بازی های موبایل خیلی خوبی هم پلی دادم و لذت بردم

          امیدوارم یه سر به این بازی ها بزنی شاید نظرت در مورد بازی های موبایل تغییر کرد

          Kingdom rush (series)
          The room (series)
          Cube escape (series)
          Monument Valley (series)
          Bad north
          Sky childrens of light
          Arknights

          من خودم اینارو بازی کردم و بهترین بازی هایی بود که توی موبایل بازیشون کردم و بنظرم واقعا استایل و سبک خاص خودشون رو دارن و دست کمی از بازی های پی‌سی و کنسول ندارن
          امیدوارم شما هم بعضی از این بازی هارو تجربه کنید، منم قبول دارم بازی های آنلاین سطحی خیلی زیاد و خیلی پرطرفداری هم هست توی موبایل ولی این بازم دلیلی بر نبودن بازی های عالی نمیشه

  • Sina_2081 گفت:

    خیلی از دوستان فکر میکنن سونی میخواد بازیهای کنسولش رو روی موبایل پورت کنه ، دوستان باور کنید سونی میخواد بازیها رو براساس آیپی هاش برای گوشی بسازه . مثلا نسخه موبایل gran turismo یا wipe out که مخصوص موبایل ساخته میشه و هیچ ربطی به کنسول نداره . علاوه بر این میتونن آیپیهای جدید و مخصوص موبایل بسازن که مثل انحصاریهای کنسول از بهترین کیفیت برخوردار باشن . فقط امیدوارم وقت استودیوهای اصلی رو نگیرن

    • S گفت:

      نسخه ضعیف تر گاد اف وار🤔
      قبلا یه نسخه واسه گوشی اومده پس ممکنه اتفاق بیوفته

    • Black Knight گفت:

      بازی موبایل بخوان بسازن میدن به استودیویی که تخصصش ساخت بازی موبایله نمیان بدن به ناتی داگ با اون همه استعداد بازی موبایل بسازه
      اتفاقا از یه دید بخوای این قضیه نگاه بکنی برای سونی خیلی خیلی سود داره چون باعث میشه هزینه های بیشتر بازی هاش در کمترین موقع جور بشه و بودجه بیشتری به بازی هاش اختصاص بده

  • Matin_kh گفت:

    فکر کنین واسه موبایل هم انحصاری بسازه 😶

  • Gamer 207 گفت:

    جیم رایان جیم رایان
    حیا کن رها کن

  • به امید رعیس شدن یوشیدا جای رایان
    جیم رایان بدرد قسمت گیم نمیخوره

پلی استیشن مدیر سابق محتوای اپل آرکید را استخدام کرد