جیم رایان: پلی استیشن ۵ از قوی‌ترین لاین آپ تاریخ سونی برخوردار است
جیم رایان: پلی استیشن ۵ از قوی‌ترین لاین آپ تاریخ سونی برخوردار است
جیم رایان: پلی استیشن ۵ از قوی‌ترین لاین آپ تاریخ سونی برخوردار است
جیم رایان: پلی استیشن ۵ از قوی‌ترین لاین آپ تاریخ سونی برخوردار است

جیم رایان: پلی استیشن ۵ از قوی‌ترین لاین آپ تاریخ سونی برخوردار است

احسان شریعت
۱۷:۲۷ ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
jim ryan

جیم رایان (Jim Ryan) ، رئیس پلی‌استیشن، اخیراً ادعای بسیار جسورانه‌ای را در مورد پلی‌استیشن ۵ و عناوین آینده‌ی آن کرده است.

او معتقد است عناوین آینده‌ای که به این پلتفرم می‌آیند قوی تر از هر لاین‌آپ دیگر در تاریخ پلی‌استیشن هستند. در حالی که فقط زمان ثابت می‌کند که آیا ادعای رایان واقعیت دارد یا خیر، این بیانیه نشان می‌دهد که پلی استیشن چقدر از عناوین فرست پارتی (First Party) آینده‌ی خود اطمینان دارد.

طی مصاحبه‌ای با وب‌سایت GamesIndustry، از رایان پرسیده شد که فکر می‌کند چه چیزی باعث “جالب” بودن کنسول پلی‌استیشن ۵ برای گیمرها در این مقطع زمانی می‌شود و به طور کلی ، رایان گفت که همه چیز مربوط به بازی‌هایی است که این کنسول ارائه می‌دهد. او اظهار کرد:

اول از همه بازی‌ها هستند. قبلا گفتم و حالا هم تکرار می‌کنم، بازی‌های زمان انتشار پلی‌‌استیشن ۵ بهترین لاین‌آپی بود که ما تا به حال داشته‌ایم ، و حتی فکر می‌کنم بهترین لاین‌آپ در تاریخ تمام کنسول‌ها بود.از نظر من کارهایی که ما از آن زمان با Returnal و Ratchet & Clank و همچنین MLB The Show انجام داده‌ایم، این موضوع را نشان می‌دهد.

اول از همه بازی‌ها هستند. قبلا گفتم و حالا هم تکرار می‌کنم، بازی‌های زمان انتشار پلی‌‌استیشن ۵ بهترین لاین‌آپی بود که ما تا به حال داشته‌ایم و حتی فکر می‌کنم بهترین لاین‌آپ در تاریخ تمام کنسول‌ها بود. از نظر من کارهایی که ما از آن زمان با Returnal و Ratchet & Clank و همچنین MLB The Show انجام داده‌ایم، این موضوع را نشان می‌دهد.

اگرچه رایان می‌گوید که به نظر او لاین‌آپ زمان انتشار پلی‌استیشن ۵ بسیار قوی بوده است، اما او همچنین عنوان کرده که عناوین آینده‌ای که به این پلتفرم می‌آیند، حتی بهتر خواهند بود. وی ادامه داد:

مجموعه‌ی بازی‌هایی که پیش رو داریم فوق العاده است. در واقع قوی‌ترین لاین‌آپیست که تا به حال برای کنسول‌هایمان داشته‌ایم و نمی‌توانم منتظر بمانم که این بازی‌ها یکی پس از دیگری شروع به کار کنند. Horizon ،God of War ،Gran Turismo 7 و … من فکر می کنم این بازی‌ها در نهایت چیزهایی هستند که هدف ما را نشان می‌دهند.

در این برهه از زمان، دشوار است که بدانیم آیا ادعای رایان در نهایت صحت دارد یا خیر. اما خوشبختانه، می‌دانیم که بسیاری از بازی‌های عظیم پلی‌استیشن ۵ از جمله God of War Ragnarok ،Horizon Forbidden West و غیره، همگی در سال ۲۰۲۲ منتشر می‌شوند. البته به نظر می‌رسد که پلی استیشن هنوز از تمامی برگ‌های برنده‌ی خود برای سال ۲۰۲۲ رونمایی نکرده است و باید منتظر یک رویداد جذاب باشیم.

نظر شما در این باره چیست؟ آیا ادعای جیم رایان صحت دارد؟ نظر خود را با ما و دیگر کاربران گیمفا به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

جیم رایان: پلی استیشن ۵ از قوی‌ترین لاین آپ تاریخ سونی برخوردار است
جیم رایان: پلی استیشن ۵ از قوی‌ترین لاین آپ تاریخ سونی برخوردار است
جیم رایان: پلی استیشن ۵ از قوی‌ترین لاین آپ تاریخ سونی برخوردار است
جیم رایان: پلی استیشن ۵ از قوی‌ترین لاین آپ تاریخ سونی برخوردار است
جیم رایان: پلی استیشن ۵ از قوی‌ترین لاین آپ تاریخ سونی برخوردار است

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • هممم همین پی اس ۵ پرفروش ترین بازیش از مرز ۱ میلیون ۵۰۰ نمیزنه جولو عجیبه واقعا شاید god of war ragnarok که بیاد فروشش تا ۲ یا ۳ میلیون برسه با این وضعیت اوضاع خیلی خراب

  • AmirAgha گفت:

    من از این جیم رایان میترسم کلا!
    امیدوارم حرفایی که میزنه حرف نباشه فقط!
    نمی‌دونم تا به حال کارای خیلی بدی نکرده ها!!
    تازه قیمت سرویس های سونی هم آورده پایین!
    ولی نمی‌دونم چرا ازش میترسم

    • Sina_2081 گفت:

      جیم رایان مدیر بسیار توانمندیه و مطمئنم پلی استیشن رو به بهترینش تبدیل میکنه و در ۹ ماه گذشته چه از نظر تولید کنسول و چه از نظر پشتیبانی ، مثل محتوای کنسول بع خوبی نشون داده . اما تصمیماتی این وسط گرفته میشه که ممکنه برای طرفداران جذاب نباشه . مثل عرضه با فاصله انحصاریها روی pc که هوشمندانه و درآمدزاست ، اما ممکنه بعضی ها دوست نداشته باشن

    • HALO گفت:

      داداش بازی سونی این نسل کمه، کم نبود نشون میدادنشون چون کمه اروم اروم و کم کم تریلر میدن همشم میخرن استدیو های کوچیک تا کم نیارن 😑 کاملا واضحه
      الان ببین ارکین و تانگو و کوجیما که سونی ازشون استفاده میکرد رفتن طرف مایکرو. بلادبورن رو هم دادن دست بلوپوینت تازه کار🤣
      هاوس مارکم که بازیشو داد تموم شد تا ۴ ۵ سال دیگه. اینسامنیاک هم معرفی کرد تموم شد. سانتا و گوریلا هم بازیشون رو همین ۲۰۲۲ میدن بعد دیگه بازیای بعدیشون تا ۴ ۵ سال طول میکشه همونطور که مال تاد هاوارد هم تا الدر رو بسازن طول میکشه.😊

      فقط و فقط مونده ساکرپانچ و بند و ناتی داگ و فایراسپرایت و استدیو های کوچیک که بازی معرفی کنن تا ۲۰۲۵.😊 ناتی هم میگن رو انلاین چند نفره و ریمیک لست ۱ کار میکنه.
      دیگه خودت حساب کن ببین چقدر میشن تعدادشون غیر از اینا که استدیوی دیگه ای نمیمونه

    • Black Knight گفت:

      جیم رایان اگه سیاست های قیمت گذاریش مثل Horizon Forbidden West رو فاکتور بگیریم اتفاقا مدیر خیلی خوبی بوده و تا اینجا واقعا عملکردش عالی بوده

  • Wild Rage گفت:

    این واقعا معلوم هست. لانچش هم از پی اس ۴ و پی اس ۳ و … قوی تر بوده. بازی های معرفی شده هم همگی درخشانن. میزان سرمایه گذاریشون رو فرست پارتی هم بیشتر شده.
    این نسل سونی و مایکرو کلا دارن سرمایه میزارن رو بخش گیمشون (کاش نینتندو حداقل احترام به مشتری رو یاد میگرفت)
    یعنی به جرئت میگم حاضرم تک تک بازی های نینتندو رو با شبیه ساز بازی کنم و یه سکه ۵۰۰ تومنی هم ندم و تف کنم رو نماد نینتندو و احساس افتخار کنم اینقدر که شرکت پول پرستی هست.
    بازی های کاملا شاهکاری میده ها!!! همه اینو میدونن. ولی اخخخخخ. اصلا مثل سونی و مایکرو نیست که به حرف مشتری هاش گوش بده. یعنی اصلا!!!!
    هرگونه عمل برای ماد بازی هاشون و ریمستر کردن توسط فن ها و… رو میخوابونن زمین. مسابقاتی که قبلا برگذار میشد که بعضیاشون توسط فن ها بود رو هم که دیگه نگم.
    خدا یا شکرت که به هیچ وجه نتونستن استفاده از امولاتور ها رو غیرقانونی جلوه بدن (هر کس رفته دادگاه در این مورد شکست خورده).
    تا وقتی مثل ادم با مشتری هاشون رفتار نکنن منم ادامه میدم به مفت خوردن از مال خلیفه.

    • ((یعنی به جرئت میگم حاضرم تک تک بازی های نینتندو رو با شبیه ساز بازی کنم و یه سکه ۵۰۰ تومنی هم ندم و تف کنم رو نماد نینتندو و احساس افتخار کنم اینقدر که شرکت پول پرستی هست.))
      تا حالا ندیده بودم کسی اینجوری کامنت بزاره در مورد نینتندو
      اما دوست من
      اینو فراموش نکن که نینتندو از نظر مالی ۱/۱۰۰ مایکرو هم نیست و از سونی هم از نظر مالی خیلی ضعیفتر هستش
      هر کمپانی سیاست و فن خودشو داره
      به یوبی و تیک‌تو و اکتی و ایی ای تف نمیکنی؟؟!!

      • Wild Rage گفت:

        اونا رو که خیلی وقته دارم تف میکنم. ولی فایده نداره. نینتندو مشکل اینجاست که انگار کلا از فندومش قطعه!!! یعنی انگار صدای طرفدارا رو نمیشنون. باز EA و تیک تو و اینا رو میشه گرفت زیر هیت و …
        ولی نینتندو ژاپنیه و اصلا فایده نداره ازشون انتقاد کنی (چون صدای ما ها اصلا نمیرسه به اونا)
        خدایی همه بازی هاشون شاهکارن و خلاق. فقط این رفتار با مشتری رو بهتر کنن عالی میشه. یادمه چند تا تورنمنت طرفدار ها رو نابود کردن و ازشون شکایت کردن. خدایی حیفه همچین شرکتی با این همه شاهکار از لحاظ مشتری مداری وضعش خراب باشه.
        باز یوبی و تیک تو (به جز راکستار)و اکتیویژن همشون از چرخه افتادن و اصلا بازی های واقعا خوبی نمیدن که ادم بیاد روشون تف کنه. این نینتندو بازیاش شاهکاره ولی ضد فندومشه.
        .
        .
        خودمم تا حالا از نینتندو بد نگفته بودم. امروز چند تا از قضایای ضد مشتری هاشو دیدم اصلا موهام ریخت. اصلا فکر نمیکردم اینقدر با سونی و مایکرو فرق کنه مشتری مداریشون.
        سونی و مایکرو هم یه زمان کوچیک بودن ولی هیچوقت اون طوری با مشتری هاشون بد نبودن.

  • جیمبو یه احضار نظر جالب دیگه هم داشته
    جیمبو رایان: مردم خاورمیانه قبل از PS گیم بازی نمی کردند
    https://www.gamesindustry.biz/articles/2021-10-07-jim-ryan-i-would-love-a-world-where-hundreds-of-millions-will-enjoy-our-games

    دقیقا میکرو سگا پشم بودن 🤣 فقط تو خوبی

    • pegasus گفت:

      داداش احیاناً ای کیوت منفی نیس ؟

    • Sina_2081 گفت:

      حرفش قطعا استباه‌ست ، اما ممکنه از نظر بازار رسمی منظورش باشه . همین الان هم کشور ما با چندین میلیون گیمر (همه پلتفرمها) جز بازار رسمی هیچ شرکت گیمی نیستیم

      • witcher_cdpr گفت:

        دقیقا همینطورهه جیم رایان که توی خاورمیانه زندگی نکرده که بدونه فرهنگ گیمینگ از همون زمان آتاری و میکرو و سگا توی ایران و خاورمیانه بوده اما رایان به آمار رسمی فروش قانونی نگاه میکنه و میبینه قبل از پلی استیشن فروش قانونی کنسول ها و بازیها در خاورمیانه به شدت کم متمایل به صفر بوده برای همین این برداشت اشتباه داره یادمون نره کنسول میکرو خودش کنسول فیک nes بوده کارتریج های کنسولای قدیمی هم همه فیک بودن از بعد از پلی استیشن خاورمیانه بازار رسمی و قانونی گیمینگش رشد عظیمی کرد متاسفانه ایران هنوز رسما توی بازار جهانی نیست اکثرا همچنان پایرت میکنند . اگه من بخوام در مورد یه ویژگی تاثیرگذار که کنسولای پلی استیشن در تاریخ گیمینگ رقم زدند حرف بزنم اینجور میگم پلی استیشن با ظهورش ثابت کرد گیم فقط برای بچه ها نیست با ظهور پلی استیشن بازیهای بزرگسالانه هم خیلی بیشتر شدند گیمرهای جوان یه جامعه بزرگ تشکیل دادند این بزرگترین ویژگی ظهور پلی استیشن بود البته از لحاظ فنی بخوایم بگیم با ظهور پلی استیشن انقلابی در صنعت گیمینگ رخ داد و بازیهای سه بعدی باکیفیت ساخته شدن به لطف سخت افزار قویش و استفاده از cd

    • ☆WKNWS☆ گفت:

      اینایی که دیس دادن ‌واقعا با حرف جیم رایان موافقا؟ برید از پدرتون، برادر بزرگتون، یا هر بزرگتری که میشناسید برید بپرسید چقدر با کنسول‌های آتاری و سگا خاطره دارن. به خصوص مگادرایو و جنسیس. حالا پی‌سی که بماند. اینکه شما از نسل ۸ گیمر شدید مشکل خودتونه.

      • Black Knight گفت:

        شمایی که لایک دادی و ادعای منطقی بودن میکنی و از ترول ها خسته شدی کاش یه سر تو اون لینک میزدی و مو به موی حرف های جیم رایان رو میخوندی
        جیم رایان نگفته هیچ آدمی تا قبل از ما اصلا بازی نکرده بوده گفته صنعت گیم و گیمینگ تو خیلی از کشور ها اون زمان همچنان نوپا و نو بود که حرفش کاملا درسته و با اومدن پلی استیشن این موضوع تا حدی تغییر کرد به خاطر قیمت پایینش و همینطور سخت افزار بهترش
        این هم لینکش
        s20.picofile.com/file/8442109718/Screenshot_230_.png
        s20.picofile.com/file/8442109734/Screenshot_231_.png
        بار بعد که خواستید از این حرفا بزنید و از امثال ترولایی مثل این حمایت کنید قبلش یه تحقیق کلی بکنید

        • farshadx گفت:

          برو ویدیو خودش رو ببین چی گفته
          لینکش رو برات فرستادم
          دقیقآ میگه تو خاورمیانه تا قبل از پلی استیشن کسی بازی نمیکرد

          • Black Knight گفت:

            این با اون هیچ فرقی نداره تو هر دوتا همین حرفا رو زده
            در ضمن بحث رو عوض نکن
            منظورش از خاورمیانه کشور هایی مثل روسیه و کلا کشور هایی بوده که صنعت گیم توشون نوپا بوده که اینو تو مصاحبشون نوشتن که بالاتر لینکش رو دادم حالا اینکه نمیخوای قبول بکنی مشکل خودته
            PS1 زمانی که اومد چه از نظر سخت افزار و چه از نظر قیمت از سگا و نینتندو بهتر بود و همین امر باعث شد خیلی ها سمتش جذب بشن از اون طرف بازاریابی سونی برای این کنسول معرکه بود تو پادکست بازی سنتر هم کامل درباره همه این ها توضیح دادن
            حالا شما هی حرف خودتو بزن ولی واقعیت عوض نمیشه حرف جیم رایان هم به هیچ وجه اشتباه نبوده و درست گفته

            • farshadx گفت:

              من برات ویدو اصلی رو گذاشتم جیم رایان قشنگ داره میگه
              “”تو خاورمیانه تا قبل از پلی استیشن کسی بازی نمیکرد””
              بعد از این ادامه میده میگه تو روسیه
              شما داری حرف طرف رو عوض میکنی
              میخوای به چی برسی؟! ما که ویدوی رو دیدم و شنیدیم چی گفته میخوای چی رو تغییر بدی؟!

            • ☆WKNWS☆ گفت:

              خوشم‌ میاد برای توجیه کردن حتی روسیه رو هم جزو خاورمیانه حساب میکنی 🙂
              آخه اصلا به فرض که ps اصلا اولین کنسول تاریخ جهان بوده، pc هم این وسط جوکه؟

        • ☆WKNWS☆ گفت:

          اتفاقا ایشون صراحتا همین رو گفته.
          شما هم فاز منطقی‌هارو نگیر چون میتونم همین الان یه لیست از ترول هات تو اینجا و زومجی رو برات یادآوری کنم.

          • Black Knight گفت:

            اگه میخوای از دکل حرفای یه سال پیشم تو زومجی بالا بری از همین الان خیالت رو راحت بکنم تو اونجا از همه عذر خواهی کردم پس شعر نگو
            تو اینجا هم هر جوابی دادم به همون ترول هایی بوده که مسخره میکردن کاری که هزار تا کاربر دیگه تو همینجا و جاهای دیگه هم انجام میدن پس انقدر برا من فاز لیست لیست نکن
            حرف رایان هم به صورت دقیق تر چیزی بود که هیچ کدوم از شماها متوجه این موضوع نشدید و صرفا دارید از دکلش بالا میرید

    • راست میگه.این چند نفری قارچ خور میزدن که حساب نمیشن خاورمیانه یعنی یه مشت عربی که شتر سواری میکنن تو صحرای عربستان.از نظر بقیه مردم دنیا اینجا یعنی این

    • Black Knight گفت:

      حداقل متن خبرش رو کامل بخون !
      نگفته قبل از پلی استیشن هیچکی نمیدونسته بازی چیه و هیچکی بازی نکرده گفته قبل از پلی استیشن صنعت بازی تو کشور هایی مثل روسیه و غیره خیلی کوچیک و نوپا بوده و با ظهور پلی استیشن تا حدی تغییر کرده که حرفش درسته همونطور که با ظهور نینتندو صنعت بازی یه جون دوباره گرفت و شکل گرفت و یا با ظهور ایکس باکس که کنسول ها دارای قابلیت اینترنت بودن یا مثل ظهور نینتندو سوئیچ که باعث شد دوباره همه سمت بازی های پلتفرمر و خانوادگی برن !
      این هم لینکش میتونید خودتون برید ببینید دقیقا منظورش چی بوده
      https://s20.picofile.com/file/8442109718/Screenshot_230_.png
      s20.picofile.com/file/8442109734/Screenshot_231_.png
      دفعه بعد خواستی یه شعری بنویسی قبلش خوب متن ترجمه شدش رو بخون !

      • r_dh گفت:

        دادش جمله اش این بوده:
        We opened up markets that had never had any gaming culture ever. Middle East… people had never played games before PlayStation in the Middle East.
        جمله اش خیلی توهین آمیز بوده.
        “(!)Had never(!)had any(!) gaming culture ever”
        و در جواب کامنت بالات هم که گفتی “منظورش از خاورمیانه کشور هایی مثل روسیه و کلا کشور هایی بوده که صنعت گیم توشون نوپا بوده”:
        روسیه اصن جز خاورمیانه نیست. راجع به روسیه جداگونه گفته که صنعت بازی سازی کوچیکی داشته.
        بی تعصب بگم حرفش اصلا جالب نبوده.

  • obZen گفت:

    خب اینکه قوی ترین لاین آپ تاریخ سونیه کاملا مشخصه نیازی به گفتن نیست

    همین سال ۲۰۲۱ و لانچ کنسول واقعا خیلی عالی عمل کردن که تازه سال بعدی بازی های بزرگتر و بیشتری هم قراره بیاد

  • خوب یعنی چی هر نسلی کنسول جدید میاد قوی تر حساب میشه مثلا اینو نمی گفتی نمی فهمیدیم

  • Ryder گفت:

    عالی بوده و خفن‌تر خواهد شد

  • ShinjiMikami گفت:

    هر دو طرف ادعای برتری دارند. از یطرف این خبر و از طرف دیگه هم اینکه میگن دو سوم بازیای ایکس باکس هنوز معرفی نشده.
    .
    اینطور که بنظر میرسه طبق گفته های جیم رایان، سه استدیوی اصلی سونی یعنی ناتی داگ و سانتامونیکا و گوریلا گیمز ، هر کدوم بطور جداگانه روی ایپی دیگری جز لست و انچارتد و گاد و هرایزن کار میکنن. بنظر میرسه به راحتی سه تا ایپی جدید قوی و درجه یک همچون چهار بازی که بالا گفتم در انتظار طرفداران سونی هست.
    در کنار این موارد بازی جدید ساکرپانچ و بند و فایراسپرایت و بلوپوینت و همچنین هاوس مارک در اینده در کنار بازی های اسپایدی ۲ و ولورین اینسامنیاک بر کسی پوشیده نیست.
    .
    مواردی که گفتم بنظر میرسه ایپی های اینده سونی رو بسازن و حرفای جیم رایان هم بخاطر همین ها هستش که کاملا جدی و جسورانه میگه که لاین آپ پی اس ۵ بهترین خواهد بود.
    .
    بنظر شخص بنده فعلا بازیای سونی تا به الان در مقابل رقیبش مایکروسافت کم هستش و باید هم آیپی های جدیدی رو معرفی کنه، سونی غیر از ایپی های معرفی شده، حداقل به ۵ الی ۱۰ ایپی aaa هنوزم که هنوز نیاز داره.
    با تشکر

    • pegasus گفت:

      داداش منظور رایان بازی های لاین آپ هستش
      بازی های لاین آپ سونی بیشتر بوده یا مایکرو؟

      • ShinjiMikami گفت:

        خب لاین اپ یعنی برنامه ریزی های اینده که بازی ها جزو اصلیشون هستند.
        خب گذشته سونی به قطع بیشتر بود
        ولی اینده فعلا تا الان مایکرو بازیاش بیشتره
        واسه همین منتظر مراسم بعدی سونی هستم‌.

        • Black Knight گفت:

          مایکروسافت دلیل اینکارش این بود یه نسل کامل شکست خورده بود و همه ازش قطع امید کرده بودن باید با اون Teaser های CGI جذب مخاطب میکرد و نظرات رو بدست میاورد ولی سونی نیازی نداشت مثل مایکروسافت هی Teaser CGI بده بیرون و داره با برنامه بازی هاشو معرفی میکنه

    • Last of us گفت:

      اون دو سوم بازی همشون بازی کوچیک موچیک و الکین😂😂
      الکی به اونا دل خوش نکن گلم

      • ShinjiMikami گفت:

        همچین حرفی که شما میزنید جز جمله ای بی فکر و بی اساس چیز دیگری نیست.
        تا به الان ۲۰(البته ۲۳) بازی معرفی شده و اگه حساب کنیم میشه ۶۰. الان همه ی این ۴۰ تا باقی مونده کوچیکن؟!!!
        استدیو هایی که هنوز چیزی معرفی نکردن کاملا آشکارن از جمله اید سافت ویر و تانگو و کوالیشن و … حالا با بازی هایی که خارج از مایکرو برای ایکس باکس انحصاری ساخته میشن کاری ندارم. از این سه تا استدیو حداقل سه تا انحصاری aaa بیرون میاد عزیز😂
        .
        تو که فی البداهه میگی ۴۰ تا بازی کوچیک منم اینطور میگم که:
        ۲۰ تا بازی کوچیک اصلا
        ۱۰ تا نسل ۱۰
        ۱۰ تا بازی aaa معرفی نشده
        به هرحال اینم از تقسیم بندی من😂

    • Black Knight گفت:

      ایکس باکس بازی هاشو تا سال ۲۰۲۴ یا حتی شاید ۲۰۲۵ معرفی کرده
      جدی که فکر نمیکنی قراره همه اون بازی هایی که تا الان معرفی کرده تو ۱ ۲ سال بیان ؟
      خود جز کوردن تو پادکستش هم گفت مطمئن نیست و اون شخصی که ازش سوال پرسید هم گفت به صورت تخمینی و احتمالی بگو اونم گفت ۱ سوم
      اگه حرف منو باور نداری برو یوتیوب زیر نویس فارسی بزار خودت پادکستش رو ببین
      اون بازی های معرفی نشده ایکس باکس هم همون بازی های inxile و Compulsion و Coalition و بازی های سکند پارتی هستن وگرنه رسما تمامی بازی های استودیو های فرست پارتی ایکس باکس مشخص شده (دقت کن گفتم فرست پارتی کاری به استودیو های بتسدا ندارم خود جز کوردن هم گفت حساب اونا جداست)
      سونی خیلی از استودیو های فرست پارتیش بعد از اومدن هرمن هالست گسترش پیدا کردن و رسما چند تیمه شدن و روی حداقل دوتا پروژه دارن کار میکنن نمونش هم اینسامنیاک که خیلی خیلی بزرگ تر شده و الان بالای ۴۰۰ نفر کارمند داره !
      ناتی داگ هم بالای ۵۰۰ نفر و اون هم تو لیست آگهی استخدامش تایید کرد داره رو چند تا پروژه کار میکنه !
      تو استودیو های مایکروسافت به جزء آبسیدین تو یه استودیو بگو که روی چند تا پروژه کار بکنه ؟
      من نمیگم مایکروسافت هیچی برای رونمایی دیگه نداره
      چرا داره ولی در حد سونی که کلا فقط تا لاین آپ ۲۰۲۲ خودش اونم تازه به گفته یکی از سران استودیو خودش تا یه حدی رو نشون داده هست ؟
      من با قاطعیت نظر نمیدم ولی اینکه میگی سونی همینطوری الکی برای برتری بودن این حرفا رو میزنه واقعا خیلی خنده داره چون همه این حرف که سونی خیلی از برگ برنده هاشو نسبت به مایکروسافت هنوز رو نکرده قبول دارن حالا این رو با مایکروسافتی در نظر بگیر که همونطور که اول کامنت نوشتم تا ۲۰۲۴ ۲۰۲۵ بازی معرفی کرده با سونی که فقط از بازی هاش تا سال ۲۰۲۲ رونمایی کرده و تو همین ۱ سال که کنسولش اومده این همه بازی آورده

      • ShinjiMikami گفت:

        اول و مهم تر از همه کی گفت( الکی برای برتری بودن حرف میزنه؟) نشون بدید. هیچ کدوم از دو طرف الکی چیزی رو نمیگن😂
        این روزا دهنم حرفای زیادی میذارید😂
        کسی نگفت بازیای معرفی شده همین امسال یا ۲۰۲۲ میاد. فیبل و پرفکت دارک و ایندیانا کاملا معلومه تا ۲۰۲۵ و ۲۰۲۶ کار دارن ولی اوود و هلبلید و استیت و دیگر بازی ها تا ۲۰۲۳ بنظر میرسه بیان به هرحال سونی هم ولورین و اسپایدی رو برای ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ معرفی کرده. نسل ۹ هم ۴ سالش تقریبا نصفش تا ۲۰۲۵ پیموده میشه دیگه قرار نیست تا ۲۰۴۰ ادامه داشته باشه نهایتا تا ۲۰۲۸ ۲۰۲۹ تموم میشه.( البته با فرض مدت زمان نسل ۸) در ضمن باور کن مایکرو هم ایپی های قوی داره که نشون نداده. حداقل از اون دو سوم حداققلللل ۳ ۴ تا بازی رده بالا رو داریم. حداقل از کوالیشن و اید سافت ویر و تانگو و بازی های بعدی استدیو هاش.
        .
        به هرحال هردو طرف دستشون پره

        • Black Knight گفت:

          کسی اینجا حرفی تو دهنت نزاشت پس گارد نگیر منظورم کلی بود پ
          خب عزیزم تو که داری دقیقا همون حرفایی که من زدم رو تکرار میکنی مگه من غیر این گفتم ؟
          اون بازی هایی هم که گفتی به جزء چند تاشون که برای آخر نسل هستن بقیه زودتر میان
          مایکرو IP قوی داره ولی موضوع اینجاست از بیشترش رونمایی کرده
          elder 6 و starfield که از قبل رونمایی شده بودن
          fable و avowed و the outer worlds و غیره هم که رونمایی شدن و گفتن در مراحل ساخت و حتی پیش تولید هستن خب پس طبیعتا اگه بازی مونده باشه از سکند پارتی هاست مثل آوالانچ و غیره
          همون بازی های id software و تانگو هم تا بخوان بیان دقیقا همون قدر طول میکشه که گفتم
          ولی سونی به جزء یه ولورین و اسپایدرمن برای لاین آپ بعد ۲۰۲۲ چی معرفی کرده ؟ هیچی
          خود جز کوردن تو پادکستش گفت دقیق نمیدونه و مطمئن نیست صرفا حدس زد و به صورت درصدی و احتمالی و تخمینی گفت ۲ سوم موندن
          کل کامنتت صرفا پیچوندن و تکرار کردن کامنت های خودم به یه روش خودت بود

          • ShinjiMikami گفت:

            ببینید اینکه فقط تخمین زد دو سومه شاید غلط الکی باشه و … نمیشه عزیز
            پس اونوقت همین اقا جیم رایان هم الکی و غلط گفته
            خب تخمین و حدس و گمان یعنی یا الکیه یا غلط 😂
            نمیشه که عزیز
            ‌.
            ۲۰۲۲ که مایکرو به حد کافی بازی داره حال ۲۰۲۳ رو میگید. خب ببینید اوود و هلبلید و استیت و کانترابند بنظر میرسه تا ۲۰۲۳ بیان بیرون و ۴ تا ایپی aaa بخصوص اوود و هلبلید که کلا گنجن یچیز دیگس.
            .
            شما فکر نکن ولورین و اسپایدی یجا ۲۰۲۳ میان اصلا و ابدا. اسپایدی ۲۰۲۳ و ولورین ۲۰۲۴ میاد.
            ببینید دوست عزیز اینکه تاس میندازی میگی بازی اید و تانگو و فلان اخر میاد و فلان که نشد میشه گفت بازی ساکرپانچ هاوس مارک سانتا گوریلا بلوپوینت هم چند سال دیگه میاد چرا؟
            چون همین ۲۰۲۰ ۲۰۲۱ بازی ساختن

      • Wild Rage گفت:

        داداش تقریبا همه استودیو های مایکرو غیر از اینیشیتیو و کمپالشن و راند هاوس و کوالیشن (که اینم شایعات میگن که کنار گیرز ۶ دارن رو ای پی جدید کار میکنن و دو تیم دارن) همه ی استودیو های مایکرو حداقل ۲ تیم رو دارن!!!!
        سونی هم اسپایدر من ۲ و ولورین رو معرفی کرده. ولورین صد در صد میره برای ۲۰۲۴ یا ۲۰۲۵ (اگه ۲۰۲۳ میومد مینوشتن مثل اسپایدرمن).
        خیلی از استودیو های مایکرو هنوز پروژه های تیم های فرعیشون رو معرفی نکردن.
        پلی گراند و اندد لب و نینجا تئوری و ماشین گیمز و … (بقیه اسما به ذهنم نمیان) همه دارن روی حداقل ۲ پروژه کار میکنن و مثل چی رشد میکنن (پلی گراند امثال ۱۰۰ تا نیرو جذب کرد که ماشالا ماشالا خیلیه).
        اون اقا رو هم که بهتون گفتم از سران ساکرانچ نبوده (Debunk شد)و از سازندگان Chorus بوده (از دیپ سیلور). حرفشون درست هست صد در صد ولی خب حتی یه ادم کور هم میتونه اینو ببینه که یه شرکت همه بازیاشو معرفی نمیکنه.
        جز کوردن اونقدری مطمئن بود که بگه یک سوم بازی ها بدون وجود بتسدا و استودیو هاش (این خیلیه بازم!!!) معرفی شدن. تازه از کجا معلوم بازم مثل هر سال چند تا استودیو نخریده باشن و اونا هم در حال ساخت بازی نباشن. ایکس باکس گیم پابلیشینگ هم میتونه کلی قرارداد انحصاری AAA ببنده (محدودیت بودجه ندارن به گفته خود مایکروسافت چون ایکس باکس قراره از پایه های مایکروسافت بشه. اینو خود نادلا گفته بود تو یه اینترویو)
        حتی ابسیدین هم که هم داره رو گراندد کار میکنه و اوود و اوتر ورلدز در حال حاضر یک یا دو پروژه دیگه داره (یکی که مال جاش سایره و دیگری معلوم نیست و احتمالا داره با ساپورت استودیو های خارجی ساخته میشه).
        اینگزایل هم که دو تا بازی داره که هیچ کدوم معرفی نشدن. موجانگ هم دو تا بازی از داره از دنیای ماینکرفت که معرفی نشدن (۶۸۹ تا طبق گفته لینکدین کارمند دارن). اید سافتور هم هیچی معرفی نکرده هنوز (میگن قراره Quake ریمیک باشه).
        تانگو گیم ورکس بازی دومش معرفی نشده. زنیمکس انلاین هم دو یا سه بازی جدیدش معرفی نشده (۴۵۰ به بالا کارمند دارن)
        جز کوردن گفته ایکس باکس گیم پابلیشینگ حداقل ۴ تا قرارداد AAA بسته با استودیو های دیگه.
        .
        .
        .
        حرف اون اقا بالاتر اغراق بوده. ولی لاین اپ اینده مایکرو هم به هیچ وجه ضعیف نیست. تنها بازی هایی که میرن برای ۲۰۲۵ احتمالا الدر و شاید پرفکت دارک هستن.
        بقیه احتمالا تا ۲۰۲۴ میان (خیلیاشون ریپورت شدن که تا ۲۰۲۳ میان).

        • Black Knight گفت:

          خیر دو تیمه نیستن بیشتر استودیو های مایکروسافت یه تیمه هستن و کمتر از ۲۰۰ نفر کارمند دارن یا اگر هم داشته باشن همشون دارن روی یه پروژه کار میکنن و طوری نیستن بتونن همزمان مدیریت بکنن
          تنها استودیویی که دو تیمه هست آبسیدین هست وگرنه به جزء اون استودیو های ایکس باکس حتی تو ساخت بازی به هم دیگه کمک هم میکنن نمونش ۳۴۳ که coalition بهش کمک کرده و از turn 10 و چند تا استودیو دیگه کمک گرفته
          خب من هم گفتم سکند پارتی تو کامنتم اگه دقت کرده باشی
          بنده نگفتم لاین آپ مایکرو ضعیفه گفتم مایکرو بیشتر بازی هاشو معرفی کرده ولی طبیعتا یه سری بازی هست که مونده مثل بازی های سکند پارتی و بعضی از فرست پارتی ها مثل Coalition و غیره
          ولی اینکه ایشون جو داده بود رو دیگه درک نکرده بودم
          پرفکت دارک هم خیلی بعیده تا ۲۰۲۵ طول بکشه چون از ۲۰۱۸ استودیو رو تاسیس کردن و بازی با آنریل ۴ میسازن شایعه هم شده بود ۲۰۲۳ میاد پس طبیعتا انقدر طول نمیکشه
          من خودم با اطمینان نمیگم چه بازی هایی که میان فقط گفتم از بین این بازی هایی که معرفی شده به جزء چندتاشون بقیه تا ۲۰۲۴ ۲۰۲۵ مشخص شدن

          • Wild Rage گفت:

            اول از همه اینکه شرمنده دیر جواب میدم. وقتی عضو سایت شدم دقیقا دو تا اکانت ساختم با نام Wild Rage که یکیشون دیروز بن شد (تقصیر خودم بود) و من طول کشید تا این اکانتمو پیدا کنم.
            خب در مورد اعضا باید بگم که الان بیشتر استودیو های ایکس باکس بالای ۲۰۰ نفر رو دارن (بعضی ها حتی به ۳۰۰ نفر هم می سن جدا از بتسدا و موجانگ و زنیمکس و… که از ۴۰۰ تا ۶۸۰ نفر هستن)
            همکاری کاملا عادی هست همونطور که میدونید. استودیو های سونی هم به هم کمک میکنن. اید سافتور هم به بتسدا کمک کرده تو گان پلی فال اوت ۴. ارکین هم به ماشین گیمز کمک کرده سر ولفنشتاین و عادیه. والا مدیریتشون که فعلا خوبه و استودیو ها به نظر میاد بتونن چند تا پروژه رو با هم بسازن.
            منم نگفتم شما گفتید لاین اپ مایکرو ضعیفه. گفتم هنوز پروژه های دوم بعضی استودیو ها و پروژه های اصلی بعضی استودیو ها مونده (حالا شاید استودیو های جدیدم خریده باشن و اونا هم در حال ساخت بازی باشن)
            .
            اون اقا موافقم که واقعا زیادی جو داده. هنوز خیلی از استودیو های فرست پارتی سونی بازیاشونو معرفی نکردن.
            پرفکت دارک رو من به شخصه فکر میکنم تا ۲۰۲۴ ساختش طول بکشه چون تازه همکاریشون با کریستال داینامیکس شروع شده و خود تیم اصلی ۷۰ نفرن.
            در انتها باز هم بگم اون اقا خیلی اغراق کرده

    • Nietj گفت:

      یه زمانی کاملا مخالف بودم با این توصیفاتی که میکنی !!! ولی از زمانی که بتسدا قاطی مایکروسافت شد دگ به نظرم یه مقدار معادله فرق کرد چون در نهایت بتسدا استودیو های عالی و حتی شاهکار سازم داره به نظرم اگر قرار باشه بازی های بتسدا انحصاری بشن برای مایکروسافت … آرکین . ای دی سافتور و بخشی که اسکایریم رو ساخت به هرحال قراره یه برگ برنده برای مایکروسافت باشن باتوجه به موفقیت دثلوپ با متای ۸۸ اگر اشتباه نکنم به صورت کلی بتسدا برای مایکروسافت واقعا یه دست بالا محسوب میشه البته در کنار پلی گراوند هنوز از استودیو های دگ مایکروسافت بازی خاصی ندیدم و منتظرم مخصوصا برای هل بلید که باید دید چطوری در میشه .فیبل و بازی های در حال ساخت مهمتر از همه هیلو که البته واسش کلی نگرانم بخاطر حواشی اخیر امیدوارم که به چخ نرود و شاهد یه بازی اگرم شاهکار ن عالی باشیم اما به صورت کلی دست بالا هنوزم دست سونیه به نظرم لاین اپ قوی تری داره و لاقل با اطمینان میشه گفت که بیشتر استودیو هاش قراره بازی های خوبی رو تحویل بدن اما در مورد استودیو های مایکروسافت بجز همون ۲ تا که عرض کردم نمیشه نظر خاصی داشت

      • ShinjiMikami گفت:

        خب توصیفات برای الانه دیگه نه گذشته
        اما در مورد مایکروسافت و بازیاش باید بگم که:
        .
        شما گفتید بتسدا فقط باعث بهتر شدن مایکرو در نسل ۹ شده ولی قطعا اینطور نیست بنظر من گرچه استدیو های بتسدا هم تعداد بالا و کیفیت عالی دارن ولی نمیشه گفت تمام ایپی های برتر مایکرو در نسل ۹ فقط بتسداس.
        بتسدا استدیو های اید سافت ویر و ماشین گیمز و ارکین و خود بتسدا گیم استدیوز رو داره که این چهار تا استدیو واقعا سابقه ی عالی با دوم و ولفنشتاین و دیسانرد و اسکایرم و فال اوت دارند. در کنار این ایپی ها در نسل ۹ در کنار مایکروسافت ایپی های جدیدی هم میسازن مثل ایندیانا و استارفیلد و ردفال و …
        این از بتسدا
        .
        در کنار بتسدا استدیو های مهم و اساسی دیگر مایکرو عبارتند از پلی گراند و ابسیدین و اینیشیتیو و کوالیشن و ۳۴۳. شما نباید اینارو ضعیف در نظر بگیرید. حتما به بازیای گذشتشون بخصوص مال ابسیدین و پلی گراند نگاهی بندازید. همچنین کارکنانی که تازگیا به این استدیو ها اضافه شدند.
        علاوه بر بازیای قبلیشون دارند رو بازی های جدیدی مثل فیبل و اوود و پرفکت دارک کار میکنن. همین سه تا ایپی واقعا هایپ زیادی دارند و به دست بهترین ها ساخته میشن.
        اینکه میگید قدرت مایکرو در نسل ۹ فقط بتسدا و تمام رو قبول ندارم. استدیو ها و سه تا ایپی قوی رو بالا نوشتم.
        .
        در اخر نینجا تئوری رو هم باید بگیم که باید صبر کرد و دید با کمک مالی مایکرو، هلبلید ۲ رو در چه سطحی میسازه؟! اگر خوب ساخت اینم به کنار استدیو های برتر اضافه میشه. پروجکت مارا رو هم داره که معلوم نیست هنوز که چیه.
        .
        در آخر باید بگم از اینکه سونی دوتا ایپی هرایزن و گاد رو در یک سال یعنی ۲۰۲۲ میده بیرون مخالفم البته اگه ایپی های زیادی واسه معرفی داشته باشه مخالف نیستم😂
        بنظرم اگه هرایزن ۲۰۲۱ بیرون میومد گوتی تضمین میشد. انداختن دو ایپی قوی جلوی الدن و استارفیلد مثل بازی با چاقوعه
        حال ببینیم چه می شود.

    • . گفت:

      حدودا ۱۰ باره اینو داری زیر هر خبر می‌نویسی
      تحلیل نکنی سنگینتری استاد🤣

  • HALO گفت:

    بهترین لاین اپ در تاریخ کنسول ها🤣🤣🤣
    وایسا اول بازیات بیاد چرا پس جو گرفتت.🤣
    فعلا بازیای سونی نسل ۹ یک سوم بازیای مایکرو هم نیست🤨
    فعلا گاد و هورایزون هست. واسه ۲۰۲۳ ۲۰۲۴ هم اسپایدی و ولورین.😐 چی مگه قراره بدن ؟ یجور گفت انگار ۱۰ ۲۰ تا بازی معرفی کرده 🤣🤣🤣
    بهترین تاریخ تاریخ نگو تو اول جلوی فیبل و اوود و پرفکت دارک و الدر و هلبلید و ایندیانا و اوتر ورلدز و استیت یه بازیایی معرفی کن و بذار جلوشون بعد بیا ببینیم بهترینن یا نه🤣 تا تو بازیایی رو واسه اینا معرفی کنی مایکرو هم از کوالیشن و ۳۴۳ و اید سافت ویر و … بازی معرفی میکنه ( دو سوم بازیای باقی مونده) اونوقت میگی واخ واخ😐

    • Sina_2081 گفت:

      میدونی چی جالبه ؟ خودت توی خط اول نوشتی بزار بازیهات بیاد بعد جو بگیرتت . بعد تمام کامنتها و دفاعیه های دوستان ایکس باکسی درباره استودیوها و بازیهاییه که فقط اسمشون هست و هنوز در عمل ازشون هیچی ندیدیم و اینطرف در ۹ ماه چندین عنوان انحصاری با کیفیت بالا تجربه شده

    • Gamer 207 گفت:

      خداااااااااییییییییییااااااااا !!!!
      کمی این گیمر های کژوال رو شفا بده از بس فکر ندارن
      سونی هیچی از بازی های رو رو نکرده
      مایکرو تا ۲۰۲۶ همه رو رو کرده حالا میخوای بگو یک سوم سونی هنوز کلی گیم داره که رو نکرده هر استودیو سونی دوتا یا سه تا پروژه دارن که اگه مثل مغز شما بگم
      پس سونی ۶۰ تا بازی داره مایکروسافت هم ۸۰ تا داره ایول بریم سری ایکس بخریم ۸۰ بازی پلی بدیم
      واقعا تاسف که ما این ها شدیم گیمر

  • evgeny grinko گفت:

    https://gamefa.com/768709/%d9%84%d8%a7%db%8c%d9%86-%d8%a2%d9%be-%d9%be%d9%84%db%8c-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%db%8c%d8%b4%d9%86-5-%d9%82%d9%88%db%8c%e2%80%8c%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d9%84%d8%a7%db%8c%d9%86-%d8%a2%d9%be-%d8%a8%d8%b1/

    خیلی شبیه هم هست 😑

  • evgeny grinko گفت:

    این خبر رو ۱۶ مهر هم کار کردید

  • Gamer 207 گفت:

    کاش ریاست رو میدادن دسته هرمن هالست
    از بس که از این آدم خوشم میاد هر چی انحصاری تو این چندساله به‌خاطر هرمن هالست هست

  • ۲۰۲۲ کلا سال پر گیمی هست از هر سه شرکت.
    مایکروسافت میدونیم تو این سال فورتزا هورایزون ۵ و هیلو اینفینیت و کراس فایر اکس و استالکر و استارفیلد رو میده
    از اونور نینتندو بایونیتا ۳ و لجند او زلدا ۲ میده
    سونی هم گرن توریسمو ۷ و هورایزون فوربیدن وست و گاد رگناروک میده تازه اینا انحصاری هاست
    داینگ لایت استی هیومن و الدن رینگ و … هم هست
    فقط این که کی برنده game awards 2022 میشه دیدن داره و از همه مهم تر نمایش به احتمال زیاد حضوری e3 2022 که همه نمایش دارن شاید سونی هم شرکت کنه و بازی هاش تبلیغ و معرفی کنه

  • اینقدر این سونی از یه چیزی میگه مدام میگه تعریف میکنه که ادم دیگه حالش بهم میخوره
    اکثر تنفرات بخاطر همین حرکتاس

  • Last of us گفت:

    تا بازی جدید نشون ندید اروم نمیگیریم😬

  • darkwarrior گفت:

    از سونی غیراز اینم انتظاری نمیره

  • مقایسه عملکرد سونی و مایکروسافت در نسل نهم:
    .
    انحصاری های منتشر شده سونی:
    Demon’s Souls (92)
    Final Fantasy VII Remake Intergrade (89)
    Deathloop (88)
    Ratchet & Clank: Rift Apart (88)
    Ghost of Tsushima Director’s Cut (88)
    The Nioh Collection (88)
    Guilty Gear -Strive- (87)
    Returnal (85)
    Death Stranding Director’s Cut (85)
    Marvel’s Spider-Man Miles Morales (85)
    Astro’s Playroom (83)
    Kena: Bridge of the Spirits (81)
    F.I.S.T.: Forged in Shadow Torch (81)
    Sackboy A Big Adventure (79)
    The Pathless (77)
    Bugsnax (75)
    Destruction AllStars (62)
    Godfall (61)
    تعداد: ۱۸
    میانگین نمره: ۸۲
    .
    انحصاری های منتشر شده مایکروسافت:
    Death’s Door (87)
    Twelve Minutes (74)
    The Ascent (68)
    The Falconeer (65)
    Bright Memory (55)
    تعداد: ۵
    میانگین نمره: ۶۹
    .
    انحصاری های معرفی شده سونی:
    Solar Ash (2021)
    Horizon Frobidden West (2022)
    Sifu (2022)
    Gran Turismo 7 (2022)
    Forspoken (2022)
    Uncharted Legacy of Thieves Collection (2022)
    Ghostwire Tokyo (2022)
    Stray (2022)
    God of War Ragnarok (2022)
    Tchia (2023)
    Marvel’s Spider-Man 2 (2023)
    Marvel’s Wolverine (tbc)
    Star Wars KOTOR Remake (tbc)
    Final Fantasy XVI (tbc)
    Arcadegeddon (tbc)
    تعداد: ۱۵
    .
    انحصاریای معرفی شده مایکروسافت:
    Forza Horizon 5 (2021)
    Halo Infinite (2021)
    The Gunk (2021)
    Bright Memory Infinite (2021)
    S.T.A.L.K.E.R 2 (2022)
    Redfall (2022)
    Starfield (2022)
    Sumerville (2022)
    Slime Rancher 2 (2022)
    Scorn (tbc)
    Sanua’s Saga: Hellblade 2 (tbc)
    Everwild (tbc)
    As Fusk Falls (tbc)
    Avowed (tbc)
    Fable (tbc)
    The Outer Worlds 2 (tbc)
    Forza Motorsport (tbc)
    Ark II (tbc)
    State of Decay 3 (tbc)
    Perfect Dark (tbc)
    Contraband (tbc)
    تعداد: ۲۱
    .
    مجموع انحصاری های منتشر و معرفی شده سونی: (۳۳)
    مجموع انحصاری های منتشر و معرفی شده مایکروسافت: (۲۶)

    • farshadx گفت:

      Bright Memory نمیدونستم منتشر شده چه نمره افتضاحی هم گرفته
      MICROSOFT FLIGHT SIMULATOR جا انداختی
      Psychonauts 2 هم واسه xbox حساب میشه چون رو ps5 منتشر نشده
      The Artful Escape و The Big Con و Sable هم جا انداختی
      شاید بیشتر هم باشن ولی ما ندونیم

      • متای Bright memory:
        . https://s4.uupload.ir/files/screenshot_۲۰۲۱۱۰۱۱-۲۱۱۱۵۲_samsung_internet_fxoz.jpg
        اون نسخه infinite هست که هنوز منتشر نشده.
        .
        فلایت نسل هشتمیه و بدون تغییر برای نسل ۹ منتشر شده ، سایکونات همین که روی ps4 منتشر شده و روی ps5 هم قابل تجربس یعنی دیگه انحصاری حساب نمیشه. اون ۳ عنوان آخر که گفتی هم من اسمشونو نشنیده بودم. ولی الان که تحقیق کردم ۲ تاشون رو اضاف کردم به لیست. اون یکی هم توی متاکریتیک ثبت نشده و نمیدونم چیه.
        .
        Death’s Door (87)
        The Artful Escape (81)
        Sable (77)
        Twelve Minutes (74)
        The Ascent (68)
        The Falconeer (65)
        Bright Memory (55)
        تعداد بازیهای AAA: صفر!
        تعداد کل بازیها: ۷
        میانگین نمره: ۷۲

        • farshadx گفت:

          سایکونات لید پلتفرمش xbox هست
          چیزی که رو ps5 بازی میکنن نسخه ps4 بازی هست وگرنه روش منتشر نشده
          فلایت رو اگر میخوای نسل هشتی حساب کنی باید
          The Nioh Collection
          Ghost of Tsushima Director’s Cut
          Death Stranding Director’s Cut
          Marvel’s Spider-Man Miles Morales حساب نکنی
          اینام نسل ۸ هستن فقط dlc و اپگرید گرافیکی شدن

        • farshadx گفت:

          Knockout City تو نسل ۹ برای xbox اومده فقط
          The Big Con
          https://www.metacritic.com/game/xbox-series-x/the-big-con
          کلآ قبل از لیست دادن
          استراتژیت رو مشخص کن بازیهایی که فقط dlc اضافه شدن رو برای سونی اضافه میکنی ولی پورت
          MICROSOFT FLIGHT SIMULATOR نمیزاری
          وقتی میگی نسل ۹ سایکونات فقط برای xbox و pc منتشر شده
          اگر تو جوایز هم بخواد بیاد از این ۲ پلتفرم میاد
          در اخر هم قبل از این که لیست بدی ببین ۲ طرف چه بازی های دارن مثل الآ حداقل ۴ ۵ بازی برای ماکرو جا نندازی (شاید هم بیشتر من که همه رو نگشتم ولی تو یوتوب میگن ۱۲ یا ۱۳ بازی منتشر شده برای xbox)
          اینارو میگم که برای لیستای بعدی اینارو جا نندازی و یادت باشه

      • antifarshadx گفت:

        بازی psynontuts روی پلی۴ اومده و قبل از خرید ماکرو بازی در حال ساخت بوده پس برای ماکرو نیست
        اینقدر آبروی ما پی سی فنارو نبر. تو اگر پی سی فنی چه کار به سونی و ماکرو داری؟ پی سی بحثش از این دوتا جداس بی طرفه
        اه اه این اکانتو فقط ساختم جواب تورو بدم
        پی سی بهترین پلتفرمه بازی

        • farshadx گفت:

          Black Knight عزیز اینقدر رایگان حرف نزد
          این دوستمون دوست داره لیست بده منم ایراداش رو بهش گفتم
          اون بازی هم تو نسل ۹ برای ps5 نیومده پس واسه xbox حسابه
          کاملآ مشخصه Black Knight هستی عزیز خودت هم به pc فن جماعت نچسبون
          اینجا من کاری به pc یا سونی و ماکرو ندارم هر جا دوست داشته باشم نظر میدم
          تا باشه امثال شما 💥🔥

    • آقا لیستت در مورد بازی های انحصاری منتشر شده ایکس باکس ناقصه …. تکمیلش کن ….
      نه مدیوم توشه
      نه فلایت سیمولیتور
      نه سیبل
      نه آرت فول اسکپ
      نه سایکوناتس ۲
      نه ….. چند تا بازی انحصاری کوچیک دیگه که البته میشه ازشون گذشت

      در مورد انحصاری هایی که میخوان بیان ، کراس فایر ایکس رو فراموش کردین بنویسین ، اسکورن تاریخ انتشارش مشخص شده تو e3 و قطعا ۲۰۲۲ میاد ، وارهمر دارک تاید رو ننوشتین ، البته ایندی های زیادی هستن که قطعا نمیشه تو لیست آوردشون به عنوان انحصاری ولی به هر حال میان ….
      لیستتون عالیه ، اما خیلی ناقصه مخصوصا در مورد ایکس باکس جیگر بی زحمت آپدیتش کن…

      در مورد انحصاری عرضه شده سونی ، شما اود ورد رو هم ننوشتین ….
      متاسفانه لیست ناقصه

      • مدیوم برا ps5 اومد برا همین از لیست حذف شد.
        فلایت در اصل نسل هشتمیه و یه پورت سادس.
        سیبل و آرتفول اسکیپ رو به لیست اضافه کردم.
        سایکوناتس روی ps4 منتشر شده و روی ps5 هم قابل تجربس ، پس قاعدتاً انحصاری نیست.
        کراس فایر ایکس به لیست اضافه شد.
        اسکورن رو ویرایش کردم.
        اود ورد تایید شده که برای ایکس باکس میاد برای همین از لیست حذف شد.
        اینم اضافه کنم که الدر ۶ و ایندیانا جونز تایید نشده که انحصاری هستن برای همین فعلا توی لیست نیومدن.
        .
        تغییرات لیست:
        – اضافه شدن CrossfireX به انحصاری های آینده ایکس باکس
        – اضافه شدن Sable و The Artful Escape به انحصاری های منتشر شده ی ایکس باکس
        – ویرایش تاریخ انتشار Scorn به ۲۰۲۲

        • علی عزیز ، یکم به عنوان فلایت دقت کن ، پورت ساده 😑
          تا قبل از کنسولهای نسل ۹ هیچ وقت ، دقت کن هیچ وقت هیچ نسخه از فلایت روی هیچ کنسولی منتشر نشده بود، تنظیمات گرافیکی زیاد ، دستورالعمل های زیاد و بزرگی حجم بازی موانع اصلی پورت بازی روی کنسولها بودن ، با اومدن کنسولهای نسل نهم موانع تقریبا از بین رفتن ، اما من از شما سوال میکنم چرا ایکس باکسی که بازی لانچ نداشت همین پورت ساده رو اول نسل انجام ندادن تا حداقل زمان لانچ بدون بازی نباشه ، شما رو به دیدن مصاحبه ی عوامل تیم آسوبو برای پورت بازی دعوت میکنم ، به گفته خودشون یکی از سخت ترین کارهاشون بوده ، چندین ماه تلاش کردن ،حتی فکر کنم تاخیر هم زدن تا بتونن به نحو احسنت پورتش کنن ، فلایت سیمولیتور اولین بار روی یک کنسول اومده و بسیار هم عالی این کار انجام شده ، …… بازی دقیقا جزء انحصاری هاست و با این نوع حرفهای که شما میزنین نمیشه دورش زد ،….
          در ضمن بازیه مدیوم انحصاری زمانی بوده ، باید تو لیست باشه ، همینطور که هر وقت لیست انحصاری های مایکروسافت رو میزنی هر دو عنوان فلایت و مدیوم توش هستن و تا اونجایی که من یادم میاد هنوز مدیوم برای ps5 عرضه نشده ….
          در مورد اود ورد دقیقا مثل مدیوم باید باهاش برخورد بشه عزیز ،بلاخره شرکتها زحمت کشیدن هزینه کردن و انحصاری کردن ، چه زمانی چه همیشگی ….

      • ShinjiMikami گفت:

        لیست ناقص نیست لیست کاملا غلط و به نفع سونی نوشته شده😑 ایندیانا الدر پروجکت مارا بازیایی که گفتین موندن
        مال سونی هم از ۲۰۲۰ و دی ال سی و کالکشن و نمیدونم ریمیکارو حساب کرده

    • ShinjiMikami گفت:

      جناب من کاری با لیستت ندارم ولی چرا کالکشن و دی ال سی و ریمیکارو نوشتی😂 همون بازیاس دیگه
      در مورد ۲۰۲۱ دیمن سولز و اسپایدر و خیلیاشون مال ۲۰۲۰ هستن بعدشم چرا دی ال سی دث و گوست وایر و کالکشن nioh رو حساب میکنید؟ اینا همون بازیای نسل هشتن که عزیز😂
      .
      در مورد بازیای اینده هم انچارتد کالکشن چرا اوردید؟
      .
      شما بازیارو جمع نکردید شما کلا دی ال سی و کالکشن جمع کردید همچنین بازی های ۲۰۲۰ رو هم جمع کردید. به راحتی ۷ ۸ تا عنوان رو از تعداد پی اس میشه کم کرد
      .
      اما باید اینم در نظر گرفت که بازی های مایکرو که معرفی شدن خیلی والا تر و بهتر و قوی تر از بازیای پی اس هستند. از بین بازیای پی اس فقط هرایزن و گاد و ریترنال و ریچت و اسپایدی و ولورین و دث لوپ و فور اسپوکن و گوست ویر عالین که تعداد میشه ۹ تا
      ولی مقابل هیلو فورزا استارفیلد فیبل اوود پرفکت دارک اوتر ورلدز استاکر ردفال هلبلید استیت ایندیانا الدر هستن که میشن ۱۳ تا
      باید گفت از مال سونی ۳ تا منتشر شده و مونده ۶ تا
      ولی مال مایکرو ۱۳ تاش کامل مونده
      .
      از بین بازیای مایکرو چرا ایندیانا و الدر رو نمیبینم؟ پروجکت مارا هم نیست
      .

      همچین لیستی اعتباری نداره😑

      • من نگفتم بازیای ۲۰۲۱ ، گفتم مقایسه عملکردشون در “نسل نهم” که شامل بازیهای روز عرضه کنسول به بعد میشه.
        .
        ریمستر چرا نباید تو لیست باشه؟ مثلا Halo the Master Chief collection تو لیست انحصاریای نسل هشت مایکرو نیست ؟ یا مثلا uncharted TND Collection که جزو بهترین ریمسترهای نسل ۸ بود.
        .
        ایندیانا جونز و الدر و پروجکت مارا تایید نشده که انحصارین و فعلا توی لیست نمیان.

        • ShinjiMikami گفت:

          خب باشه قبول دارم اصلا نسل ۹😂
          دی ال سی هارو در کنار کالکشن حذف کن چون بازی جدیدی نیستن
          همچنین بازیایی که گفتیم رو به لیست مایکرو اضافه کن. اینکه الدر و فلان شاید انحصاری نشه فقط راضی کردن خودته. اونوقت ماهم بگیم از کجا معلوم ولورین و اسپایدی و … انحصاریه و در لیست نیاریم😂

      • ShinjiMikami گفت:

        و اینم خوب نیست که سازنده دث لوپ و گوست یعنی ارکین و تانگو دیگه از دست رفتند. همچنین اینکه ۴ ایپی بزرگ از ۶ تای باقی مونده هم ۴ تاشون یجا ۲۰۲۲ میاد البته در ۲۰۲۲ سه تا یجا از مایکرو ایپی قوی داریم. استارفیلدم خطرناکه میدونی خب
        .
        یعنی برای ۲۰۲۳ و بعدش برای سونی میمونه ۲ تا و برای مایکرو ۹ تا
        این اختلاف زیاده یعنی سونی باید ۷ تا ایپی جدید برای ۲۰۲۳ ۲۰۲۴ ۲۰۲۵ معرفی کنه. در حالی که میگن دو سوم بازیا هم معرفی نشده یعنی مایکرو در کنار معرفی های اینده سونی باز بازی های aaa معرفی میکنه و نمیذاره هایپ و قدرتش از بین بره. از جمله دوم و ولف و بازی تانگو و کوالیشن و دیسانرد و بازی دیگه ابسیدین و بازی های خارجی

    • ShinjiMikami گفت:

      انحصاری های منتشر شده سونی:
      Deathloop (88)
      Ratchet & Clank: Rift Apart (88)
      Guilty Gear -Strive- (87)
      Returnal 85
      Kena: Bridge of the Spirits (81)
      F.I.S.T.: Forged in Shadow Torch (81)
      Destruction AllStars (62)
      تعداد: ۷
      میانگین نمره: ۸۲
      .
      انحصاری های منتشر شده مایکروسافت:
      Death’s Door (87)
      Twelve Minutes (74)
      The Ascent (68)
      The Falconeer (65)
      Bright Memory (55)
      Medium 75
      Sable 77
      The Artful Escape 81
      The big con 76
      فورزا هم بیاد یه ۹۰ به بالا
      هیلو هم میاد بنویس
      تعداد: ۹ بدون هیلو فورزا gunk
      میانگین نمره: ۷۳ البته بدون هیلو و فورزا و gunk
      دقت کن هیلو و فورزا aaa😂
      .
      انحصاری های معرفی شده سونی:
      Solar Ash (2021)
      Horizon Frobidden West (2022)
      Sifu (2022)
      Gran Turismo 7 (2022)
      Forspoken (2022)
      Ghostwire Tokyo (2022)
      Stray (2022)
      God of War Ragnarok (2022)
      Tchia (2023)
      Marvel’s Spider-Man 2 (2023)
      Marvel’s Wolverine (tbc)
      Star Wars KOTOR Remake (tbc)
      Final Fantasy XVI (tbc)
      Arcadegeddon (tbc
      تعداد: ۱۴

      انحصاریای معرفی شده مایکروسافت:
      Forza Horizon 5 (2021)
      Halo Infinite (2021)
      The Gunk (2021)
      Bright Memory Infinite (2021)
      S.T.A.L.K.E.R 2 (2022)
      Redfall (2022)
      Starfield (2022)
      Sumerville (2022)
      Slime Rancher 2 (2022)
      Scorn (tbc)
      Sanua’s Saga: Hellblade 2 (tbc)
      Everwild (tbc)
      As Fusk Falls (tbc)
      Avowed (tbc)
      Fable (tbc)
      The Outer Worlds 2 (tbc)
      Forza Motorsport (tbc)
      Ark II (tbc)
      State of Decay 3 (tbc)
      Perfect Dark (tbc)
      Contraband (tbc)
      Elder 6
      Project mara
      Indiana jones
      تعداد: ۲۴

      مجموع انحصاری های منتشر و معرفی شده سونی: (۲۱)
      مجموع انحصاری های منتشر و معرفی شده مایکروسافت: (۳۳)

      من دی ال سی و بازی های ۲۰۲۰ و کالکشن رو انداختم دور اینا همون بازیای تکراریه نه جدید

      • نمیخواد لیست معتبر منو کپی کنی و به نفع مایکروسافت تمومش کنی.

        • ShinjiMikami گفت:

          اگر اعتبار در اینه که بازیای سال قبل رو در کنار دی ال سی ها و کالکشن ها به عنوان بازی حساب کنی دیگه حرفی ندارم.
          حداقل دی ال سی و کالکشنارو کم کن بعدشم بازیای مایکرو رو کامل تر کن
          ایندیانا و الدر و پروجکت هم انحصارین نگران نباش. الکی که مایکرو بتسدا رو نخریده
          همونطور که بازی هاوس مارک یعنی ریترنال که تازه خریده شده بود انحصاری شد، بازیای بتسدا هم انحصاری میشن. ردفال رو حتی انحصاری میکنن چه برسه به الدر و ایندیانا که مخزن بتسدا هستن. پروجکت مارا هم مال نینجا تئوریه دیگه😂 مثل هلبلید انحصاری میشه.

      • aliboostani گفت:

        خیلی جالبه
        کی مایلز مورالز دی ال سی بود ما خبر نداشتیم (البته از شما انتظاری نمیشه داشت)

        بعد حالا ریمیک و کالکشن ها و بازی های ۲۰۲۰ حذف کردی اوکی
        ولی فقط از سمت سونی حذف کردی
        الان مثلا The Falconeer و bright memory برای ۲۰۲۰ هستن
        از سمتی مدیوم برای PS5 هم منتشر شد(حالا میگیم انحصاری زمانی هایی هم که موعدشون تموم شد هم داری حساب میکنی که لیست بزرگتر بشه)
        و خب مدیوم وقتی حساب کردی Oddworld: Soulstorm رو هم حساب کن

        مثلا Goodbye Volcano High و Little Devil Inside و Salt and Sacrifice وFive Nights at Freddy’s: Security Breach و Season ننوشتی

        , و همینطور و JETT: The Far Shore و Tribes of Midgard که منتشر شدن

        لیست ایشونو اشتباه و ناقص دونستی در حالی که مال خودتم همین وضعیتو داره

  • Mahdi Sam گفت:

    حس می‌کنم داره اشتباه می‌کنه چون غیر از دوتا بقیه بازی های خوب PS5 یا ریمیک/ریمستر بوده یا DLC مستقل بوده که البته از نسل ۸ سونی بهتره ولی با بقیه نسل‌ها قابل مقایسه نیست

    در کل از نظر من هر دو شرکت لانچ ضعیفی داشتن مخصوصا Xbox

  • Mobin گفت:

    توهین جیم رایان به مردم خاور میانه رو پوشش بدید

    • اوووووف، به خدا من اگر جای مسئولین سایت بودم تمامی این آیدی های فیکی مثل تو و هالو و بقیه هیترهای بدون بدون عکس رو بند و بساطشون رو جمع میکردم مثلا میخوای چی رو جلوه بدی ؟؟ کمبود توجه ات را سر ما خالی میکنی ؟؟ میخوای شرکت سونی و هوادارانشو بد جلوه بدی ؟؟ اوکیه اینجا جات نیست برید جمع شید همتون یک انجمن بزنید همدیگرو …همین مردی که عکسش توی پسته تا الان تنها کسی بوده که مقاومت کرده و نماد پلی استیشن رو زنده نگه داشته این مرد با وجود کرونا و انواع اقسام کمبود ها و گرفتاری تمام تلاششو برای صنعت گیم گذاشته همین گاد رگناروک و هورایزون و گرن توریسمو کلی روش سرمایه کرده و خودش روی ساختش نظارت داشته خط آخرش بخون چی نوشته : نوشته این بازی ها در نهایت چیزهایی هستند که هدف ما را نشان می‌دهند …همین امسال اکثر بازی های امسال مال پلی استیشن و سونی بوده همین که تا الان واسه همه خدمت کرده یعنی احترام به خاورمیانه مطمعن باش اگر ایران ما مال پنجاه سال قبل بود خود سونی میومد توی ایران یک شعبه میزد و کلی استودیو وطنی تاسیس می‌کرد الان به خاطر شرایطی که توش هستیم حتی زیر نویس نداریم .

      • r_dh گفت:

        @Art Pro Of Ragnarok The 2022 Goty Edition :
        ساده ترین کاری که میتونستی بکنی این بود که یه سرچ ساده بزنی ببینی این بنده خدا داره هیت میکنه یا راست میگه.
        من کارتو ساده میکنم که نیاز به سرچم نداشته باشی:
        راست میگه. جیم رایان حرفای توهین آمیزی راجع به گیم توی خاورمیانه زده.

    • S گفت:

      ایکاش دهنشو ببندن مثلا میخواد یه حرف بزرگی بزنه، می…نه

  • شنیدن کی بود مانند دیدن اقای جیم رایان •_•
    البته من خودم به سه تا گیمی که اسم بردید خیلی دلم روشنه ^_^

  • Black Knight گفت:

    خدمت اون آقایونی که میگن جیم رایان گفته گیمرا تا قبل از پلی استیشن نمیدونستن بازی چیه و گیم بازی نمیکردن یا کنسول نداشتن :
    منظور جیم رایان از اون حرف تو بازار های نو ظهور و نوپا بوده که تازه صنعت گیم و کنسول داشته توش رشد میکرده مثل روسیه و غیره و از اونجایی که PS1 نسبت به سگا و نینتندو ارزون تر بوده و سخت افزار بهتری هم داشته به خاطر همین افراد بیشتری توسنتن خریداریش بکنن و اینطوری صنعت گیم تو اونجا ها رشد زیادی داشته که حرفش اتفاقا کاملا درست بوده نگفت اصلا تا قبل از هیچکی نمیدونسته کنسول و گیم چی هست
    اگه باور نمیکنید میتونید برید مکالمه خودش با GamesIndustries رو تو Google Translate بزنید
    خودتون متوجه میشید
    اگر هم لینک میخواید بیاید این هم اسکرین از مصاحبه خودش
    s20.picofile.com/file/8442109718/Screenshot_230_.png
    s20.picofile.com/file/8442109734/Screenshot_231_.png
    دروغگو اون کسیه که از شدت دمیج کنترل میاد یه چیزی که اصلا ربطی به پست نداره رو بهش ربط میده و حتی متن خبر رو هم کامل نمیخونه و اگرم خونده باشه برای اینکه ذهن بقیه رو فریب بده فقط با گذاشتن یه لینک از کل مصاحبه سعی میکنه تا حرفشو یه جوری تایید شده نشون بده !

    • farshadx گفت:

      داداش ما حرفهاش رو گوش دادیم
      دقیقآ میگه تا قبل از پلی استیشن هیچ کس تو خاورمیانه بازی نمیکرد
      https://www.youtube.com/watch?v=UvVo0kl0SAY
      برو ۸:۲۰ ثاینه تا ۸:۳۰ نگاه کن متوجه میشی چی گفته

      • Black Knight گفت:

        کاش به اون لینکی که دادم سر میزدی اون لینک رسمی خود GamesIndustries بود و اون هم متن ترجمه شدش بود
        بالا توضیح دادم منظورش از هیچکی بازی نمیکرد چی بوده
        اگه فکر میکنید من دارم اشتباه میگم و تا قبل از پلی استیشن همه تو بازار ها نو ظهور و غیره بازی میکردن برید پادکست بازی سنتر رو ببینید اونجا کامل درباره این موضوع توضیح میدن و روندی که پلی استیشن تو نسل ۵ تثیر گذاشت و باعث شد خیلی ها بیان سمت صنعت گیم
        حتما اونا هم دارن دروغ میگن !!!

        • farshadx گفت:

          شما صحبتی که از دهان خود جیم رایان اومده بیرون رو ول کردن رفتی برداشت ۲ تا سایت رو سند کردی
          من بهت لینک مصاحبه کامل رو دادم و گفتم چه ثانیه ای و دقیقه ای این حرف رو میزنه
          شما حرف خود جیم رایان رو قبول نداری حرف شخص دوم رو قبول داری؟!

          • Black Knight گفت:

            معلومه حتی کامنتام رو هم نمیخونی فقط هر دفعه میبینی نظر میدم فقط دیس میدی یه سری جاهاشو میبینی سریع ریپلای میزنی
            پ.ن: من تو کامنت خودم هم نوشتم با حرف های جیم رایان موافقم اون بخشش هم تصحیح نکردم فقط دروغ های اون ترول رو گفتم و گفتم منظور جیم رایان دقیقا چی بوده
            حتی بابت حرفم دلیل و اسکرین هم آوردم ولی قبول نکردی فقط داری خودت رو با دروغ های اون ترول فشاری فریب میدی
            من گفتم منظور جیم رایان چی بوده
            حالا اینکه شما منتظر هر فرصتی هستی تا به سونی یه تیکه و ترولی بندازی و وقتی صحبت از مایکرو میشه سریع ۱۸۰ درجه تغییر میکنی به کنار
            همون بازی سنتر که دارم دربارش حرف میزنم از چند تا از معتبر ترین مصاحبه های خود سونی با خبرنگار ها و جاهای دیگه پادکست آماده کرده و دربارش گذاشته بعد میگی دوتا سایت !!!!!
            حتما اینا هم دروغه ؟!
            یکم کمتر نقاب بزن

            • farshadx گفت:

              “”حالا اینکه شما منتظر هر فرصتی هستی تا به سونی یه تیکه و ترولی بندازی و وقتی صحبت از مایکرو میشه سریع ۱۸۰ درجه تغییر میکنی به کنار””
              این حرف با اون اکانتت هم زدی
              وقتی اسپنسر این حرف هارو نزده من چی بگم؟!
              وقتی بازیهای ماکرو برای pc میاد من چی بگم؟!
              این که ماکرو بازیهای بتسدا رو انحصاری کنسولش کرده کاملآ حق داره
              مگه سونی نکرده؟!
              اسپایدر من و ولورین و فاینال فنتزی نمونه های بازیهای مولتی بودن که سونی انحصاری کرده
              میخوای از چی ماکرو انتقاد کنم؟! شما بگو منم انتقاد میکنم
              نکنه میخوای بگی ماکرو بازی نداره؟!
              نمیدونم دستش باطری میخوره؟!
              یا به بهمونه های واحی میخوای ماکرو ترول کنم؟!
              کدوم کامنت من ترول سونی بود؟! بگو
              اگر هم حرفی زدم بر اساس همون خبر و انتقاد بوده
              شما نمیتونی واقعیت رو عوض کنی اصلآ بگو IGN , … گفتن
              تا وقتی شما حرف خود جیم رایان رو قبول نداری توقع داری ما حرف یه شخص دوم رو قبول کنیم؟!

        • ☆WKNWS☆ گفت:

          خوشم میاد واسه توجیه کردن داری خرف خود طرف رو تغییر میدی. بیخیال…

          • Black Knight گفت:

            اونی که حرف طرف رو تغییر داده همون ترول فشاری هستش که سر این پست از شدت دمیج کنترل این خبر اسپم داد و موضوع بحث رو ربط داد به این حرف جیم رایان
            اگه به این باشه منم میتونم هزارتا حرف از اسپنسر بزنم که هیچکدومش عملی نشد و دروغ بود نمونه بارزش هم Crackdown 3 که اسپنسر میگفت بازی عالی هستش ولی زباله بود یا حرف های اسپنسر درباره لانچ بازی های ایکس باکس که میگفت بزرگ ترین لانچ تاریخ ایکس باکس رو داریم ولی تا یه سال رسما هیچ بازی نداشت بده که انحصاری کامل یا فرست پارتی یا سکند پارتی باشه !
            بازم خواستی بگو بهت بگم اسپنسر تا دلت بخواد از این حرفا زیاد زده
            ولی فرق من با امثال اون ترولای فشاری مثل همونی که کامنتشو لایک میکنی اینه که نمیام سر هر پست اینا رو فریاد بزنم !
            برخلاف تو که فقط وقتی یکی مایکرو رو ترول بکنه یاد اینچیزا میافتی ولی زمانی که همین حرفا رو درباره سونی بزنن حتی زحمت به خودت نمیدی یکم تحقیق کنی که طرف چی میگفته اصلا منظورش چی بوده دقیقا !
            جیم رایان گفته اون زمان که هنوز کنسول نداده بودیم صنعت گیم تو خاورمیانه و بعضی کشور ها نوپا بوده مثل روسیه که با اومدن PS1 همه چی عوض شد و ما تا حدی رو این قضیه تاثیر داشتیم که راست هم میگه اگه یه نگاه به پادکست بازی سنتر بندازی متوجه میشی چرا حرفای رایان منطقی به نظر میرسه
            حالا نمیدونم چطوری من میشم کسی که دارم توجیه میکنه شما میشی آدم خوبه !!!!

            • ☆WKNWS☆ گفت:

              بقیه حرفات که ارزش ‌جواب دادن نداره و همش از سر عصبانیت و فن بوی بودنه ولی جواب دوتا از حرف‌هات رو میدم.
              اسپنسر نگفت کرکدان قراره بازی عالیی بشه، گفت روند توسعه‌اش خوب طی میشه، این دوتا معنای کاملا متفاوتی دارن.
              راجب لانچ هم حرف اسپنسر در زمان خودش درست بود، ولی بخاطر کرونا اکثر بازی هاش از تاریخ لانچ کنسول فاصله گرفتن. برنامه xbox برای لانچ Scorn , Halo Infinite , Cross Fire X , Bright Memory Infinite و.. بود که همشون تاخیر خوردن.
              پ.ن: اگه سابقه‌ام رو خونده باشی میبینی جواب فن بوی های ایکس باکس رو هم دادم.

        • فروم بازیترتر؟ لول .. مدیرای سونی فن اونجا غیر طرفداراشون نمیزارن کسی نفس بکشه
          اونجا همون بدرد شما سونی فنا میخوره

      • antifarshadx گفت:

        من سالهاس عضو گیمفام.ولی این اکانتو ساختم جواب تورو بدم. اینقدر هیت نکن. با کامنتات موفقیت سونی از بین نمیره و سلطان صنعت گیمه. تو هم اگر واقعا پی سی فنی سونی رو هیت نکن چون من هم پی سی فنم نه سونی فنم نه ماکرو فن چون بحث ما از این دوتا پلاستیک جداس ولی تو ایکس باکس فنی خودتو هم پی سی فن جا میزنی آبروی مارو هم بردی. حقیقت هم اینه سونی تو صنعت گیم سلطانه ولی بهترین پلتفرم برای بازی پی سی هستش تمام

    • از این حرفش هم بگذریم ، از اینکه گفت کاربرای پلی وان و تومون فسیل شده و باید جامعه هدفمون نوه هاشون باشد نه خودشون نمیشه گذشت!
      کلا آدم بی شعوریه😂

    • XERXES گفت:

      بحث اعتبار سایت نیست
      خود خدا هم بیاد بگه اینجور نبوده دیگه مهم نیست چون همینجوری بوده
      بعد جالبه همون ترجمه ای که گذاشتی و اون متن دقیقا چیزی رو میگه که ما میگیم!
      Never played Games
      “NEVER!!!!”
      با Never آشنایی داری؟
      اون فرهنگ گیمینگ رو هم دیگه ولش کن که اگه بخوایم اونو تحلیل کنیم باید آرمان بمب آماده کنه😄🤌

  • Matin_kh گفت:

    تو فقط انحصاری بساز جون دل 😍

جیم رایان: پلی استیشن ۵ از قوی‌ترین لاین آپ تاریخ سونی برخوردار است