هر آنچه در مورد بازی Battlefield 2042 می‌دانیم - گیمفا
هر آنچه در مورد بازی Battlefield 2042 می‌دانیم - گیمفا
هر آنچه در مورد بازی Battlefield 2042 می‌دانیم - گیمفا
هر آنچه در مورد بازی Battlefield 2042 می‌دانیم - گیمفا

هر آنچه در مورد بازی Battlefield 2042 می‌دانیم

سهند خانمحمدی
۱۸:۰۰ ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
هر آنچه در مورد بازی Battlefield 2042 می‌دانیم - گیمفا

به راحتی می‌توان بازی Battlefield 2042 را یکی از مورد انتظارترین بازی‌های سال ۲۰۲۱ دانست. این بازی با تأخیرهای بسیاری مواجه شد و همین باعث شد تا انتظارات از آن به شدت بالا برود. حال که چیزی تا عرضه آن باقی نمانده ما قصد داریم تا در این مقاله به هرچه در مورد بتلفیلد ۲۰۴۲ می‌دانیم، بپردازیم.

سری بازی بتلفیلد حدود ۲۰ سال است ساخته می‌شوند. این بازی‌ها را می‌توان رقیب مستقیم برای فرنچایز Call of Duty دانست. حال این رقابت در نسل ۹ به اوج خود رسیده است. نکته جالب اینجاست که این دو سری بازی اول شخص شوتر کاملاً دوره زمانی متفاوتی را امسال در نظر گرفته‌اند. به اینگونه که اگر شما به مبارزه در زمان حال و آینده علاقه‌ دارید، بتلفیلد ۲۰۴۲ برای شماست. اگر هم علاقه به مبارزه در دوران جنگ جهانی دوم دارید پس نگاهی به Call of Duty: Vanguard بیندازید. برای اطلاعات بیشتر در مورد ونگارد این مقاله را مطالعه کنید.

سری بازی بتلفیلد برخلاف کال آو دیوتی هرسال عرضه نمی‌شوند. نکته مهم هم اینجاست که دایس از این بازی‌ها بسیار خوب پشتیبانی کرده و سرورهای آن‌ها تا سال‌های بسیاری باز هستند. بتلفیلد ۲۰۴۲ به نوعی بازگشت دایس به جنگ مدرن است. آخرین بازی شوتری که در زمان حال توسط دایس ساخته شد بتلفیلد ۴ بوده که حدود ۸ سال از عرضه آن می‌گذرد. پس از آن دایس با بتلفیلد ۱ و V تجربه جنگ جهانی ۱ و ۲ را به کاربران ارائه داد. حال نوبت آینده نه چندان دور است. پس اگر از طرفداران بازی Battlefield 2042 هستید این مقاله را از دست ندهید.

بازی Battlefield 2042 بخش داستانی ندارد

اول از همه به این نکته می‌پردازیم که بتلفیلد جدید بخش داستانی نخواهد داشت. پس تمرکز دایس تماماً روی بخش آنلاین بوده و اصلاً به خود زحمت طراحی بخش داستانی را نداده است. تا حدی هم اینکار منطقی است. به دلیل اینکه نمی‌توان نقطه قوت دایس را طراحی داستان دانست. در دو بازی قبلی نیز بخش داستانی آنچنان قوی نبود.

حال دایس با بازخوردهایی که از بخش داستانی دو بازی قبلی گرفت، این بخش را از بازی جدید حذف کرد. با اینکار تمام تمرکز آن روی بخش آنلاین بوده و تمام تلاش خود را خواهد کرد تا بهترین تجربه را به شما ارائه دهد.

بازی battlefield 2042
تصاویر منتشر شده از این بازی نیز بیشتر تمرکز روی حالت چند نفره دارند.

اما عدم حضور بخش داستانی به معنای این نیست که بتلفیلد ۲۰۴۲ یک بازی تماماً آنلاین باشد. شما می‌توانید همان حالت‌های چند نفره را به صورت آفلاین در مقابل بات‌ها بازی کنید. طبق اطلاعات اخیر نیز این بات‌ها به شدت بهبود داشته و می‌توانند حریفان تمرینی خوبی باشند. خوبی این بخش هم همین است که شما می‌توانید در آن تمرین کرده تا در قسمت آنلاین راحت‌تر باشید.

بخش چند نفره بازی Battlefield 2042، تمام تمرکز دایس

ببینید همانطور که گفتیم به علت عدم وجود بخش داستانی، دایس تمام تمرکز خود را روی بخش چند نفره گذاشته است. قسمت مولتی پلیر بتلفیلد در چند سال اخیر تجربه بسیار خوبی را به کاربران ارائه داده است. بازی Battlefield 2042 نیز از این قاعده مستثنی نیست. چندین حالت متفاوت به همراه نقشه‌های بسیار و حضور Specialistها به جای کلاس‌ها باعث شده تا این بخش بسیار هیجان انگیز بشود.

نکته مهم اینجاست که در این بازی بخش Battle Royale وجود ندارد. همینطور اینکه دایس نقشه‌ای برای ساخت آن نیز ندارد. پس اگر به این سبک علاقه دارید متأسفانه در بتلفیلد ۲۰۴۲ نیست اما برخی مودهای این بازی از ۱۲۸ کاربر پشتیبانی می‌کنند. البته این مود ۱۲۸ نفره تنها روی پی‌سی و کنسول‌های نسل ۹ قابل اجرا است اما به هرروی می‌تواند حس بتل رویال را تا حدی به شما القا کند.

از تغییرات مهمی که بتلفیلد ۲۰۴۲ نسبت به نسخه‌های قبلی دارد حضور Specialistها است. مشابه چیزی که در Call of Duty Vanguard یا Rainbow Six Seige دیدیم. به این گونه که شما یک شخصیت با ویژگی و اسلحه‌های خاص را انتخاب کرده و با آن به مبارزه می‌پردازید. توانایی‌های خاص هر Specialist است که باعث می‌شود شما تصمیم به انتخاب آن بگیرید. برای مثال یکی Grapple Hook دارد، دیگری یک سنسور حرکت دارد و یکی Auto Turret دارد.

حال بیایید تا بیشتر به بخش‌های مختلف بخش چند نفره بپردازیم:

حالت ۱۲۸ نفره چگونه کار می‌کند؟

ببینید حالت ۱۲۸ نفره مانند مودهای معروف نسخه‌های قبلی بتلفیلد است. به این گونه که چند منطقه وجود داشته و شما باید آن‌ها را تسخیر کنید. چند مشکل اینجا پیش می‌آید. اول اینکه ۱۲۸ نفر در یک نقشه تعداد افراد بسیاری است و شاید باعث سردرگمی بشود. دوم اینکه پر کردن این بازی‌ها نیز بسیار دشوار است. دایس برای مشکل دوم راه حلی ارائه داده است. به اینگونه که اعلام کرده ممکن است اگر یک بازی پر نشود از بات برای پر کردن سریع آن استفاده کند.

بازی battlefield 2042
تصویری از گیم‌پلی این بازی

این حرف دایس هم خوب است و هم بد. خوبی آن، این است که یک بازی سریعاً پر شده و شما پس از معطلی بسیار از بازی خارج نخواهید شد. نکته منفی این است که بات‌ها، هرچه هم قوی باشند، نمی‌توانند حس یک فرد واقعی را به شما بدهند. همینطور اینکه ممکن است آنقدر قوی باشند که تبدیل به نفر اول شوند. پس یک بحث بسیار مهم اینجا طراحی بات است که باید بسیار بهینه و درست طراحی شود.

چه تعداد از Specialistها نشان داده شده‌اند؟

همانطور که گفتیم دیگر در بازی Battlefield 2042 چیزی به نام کلاس وجود ندارد. به جای آن قرار است ما شاهد حضور Specialistها باشیم. دقیقاً مانند چیزی که در Rainbow 6 Siege دیدیم. یعنی هر شخصیت داستان و توانایی‌های مخصوص خود را خواهد داشت.

طبق اطلاعات منتشر شده قرار است در زمان عرضه ما شاهد ۱۰ Specialist باشیم. سپس به ازای هر فصل یک مورد جدید به بازی اضافه خواهد شد. پس در سال اول عرضه بتلفیلد ما شاهد ۱۴ Specialist خواهیم بود. نکته مهم هم اینجاست که شما بر اساس سبک بازی خود هر کرکتر را انتخاب کرده و با آن بازی خواهید کرد.

بازی battlefield 2042
تصویری از Specialistهای منتشر شده تا الان

تا الان اطلاعات ۴تا از این متخصصان منتشر شده است که به شرح زیر است:

  1. Wikus “Casper” Van Daele: محل تولد وی آفریقای جنوبی بوده و در رده Recon قرار دارد. توانایی‌های مخصوص او نیز استفاده از OV-P Recon Drone (یک دستگاه برای شناسایی محل دشمنان) است. همینطور اینکه او به سنسور حرکتی نیز مجهز است.
  2. Webster Mackay: او در کانادا متولد شده و در رده Assault قرار دارد. توانایی‌های مخصوص او نیز استفاده از Grapple Hook و سرعت بسیار بالا است.
  3. Maria Falck: محل تولد او آلمان بوده و در رده Support قرار دارد. توانایی مخصوص او نیز استفاده از S21 Syrette Pistol و Combat Surgeon است. او با استفاده از S21 می‌تواند هم تیمی‌های خود را زنده کند.
  4. Pyotr “Boris” Guskovsky: محل تولد وی روسیه بوده و در رده Engineer قرار دارد. تخصص او نیز استفاده از SG-36 Sentry Gun (چیزی مشابه مسلسل‌های سنگین موجود در بتلفیلدهای قبلی) به همراه Sentry Operator است. به این معنا که تفنگ‌های Sentry در کنار او بهتر کار خواهند کرد.

حالت‌های بخش چند نفره بازی Battlefield 2042 کدام هستند؟

در ابتدا گفتیم که در این بازی بخش Battle Royale حضور ندارد. به طور کلی نیز اطلاعات کمی از ۴ حالت موجود در این بازی وجود دارد. به احتمال زیاد در زمان عرضه حالت‌های بیشتری نیز در دسترس خواهد بود اما در این مطلب ما قصد بر گمانه‌زنی نداریم.

  • All-Out Warfare: دایس در این حالت قصد داشته تا سبک بتلفیلد‌های قدیمی را برای شما تداعی کند. مانند دیگر نسخه‌های بتلفیلد در این حالت شما باید یک سری مناطق را گرفته و با دشمنان مبارزه کنید.
  • Hazard Zone: طبق توضیحات دایس این حالت بیشتر تمرکز روی کار تیمی دارد. همینطور اینکه مناطقی با خطر زیاد در آن وجود دارد. با توجه به اطلاعاتی که گفته شده این حالت مشابه حالت Dark Zone بازی دیویژن خواهد بود.
  • Battlefield Portal: این حالت را می‌توان به راحتی یکی از جذاب‌ترین بخش‌های بتلفیلد دانست. در آن شما می‌توانید بازی خود را ساخته و از نقشه‌های بتلفیلدهای قدیمی نیز استفاده کنید. به نوعی ترکیبی است از سبک مدرن و قدیمی بتلفیلد که با توجه به سلیقه شما خواهد بود.

در حال حاضر اطلاعاتی در مورد حالت‌های دیگر بخش چند نفره موجود نیست. احتمال اینکه چند بخش دیگر مثل Team Deathmatch در زمان عرضه وجود داشته باشند بسیار است. پس باید صبر کرد و دید که در زمان عرضه دایس چه چیزی را ارائه خواهد داد.

نقشه‌ها و وسایل نقلیه در بازی Battlefield 2042 چگونه هستند؟

این بازی در آینده نزدیک جریان دارد پس قطعاً در آن تعداد بسیاری وسایل مدرن وجود خواهد داشت. یکی از عواملی که باعث جذابیت این بازی شده نیز همین است. با توجه به دوره زمانی آن سرعت بازی به شدت بالا بوده و هیجان آن نیز چندین برابر بیشتر از بتلفیلد‌های قبلی است. به نوعی می‌توان گفت که ۲۰۴۲ همان تجربه بتلفیلد ۴ را به شما ارائه خواهد داد.

بازی battlefield 2042
تعدادی از نقشه‌های موجود در این بازی را مشاهده می‌کنید.

در بتلفیلد ۲۰۴۲ تعدادی نقشه وجود دارند که در اصل مناطقی واقعی هستند. همین باعث می‌شود تا حس جالبی را به شما ارائه دهد. همینطور اینکه توجه دایس به جزئیات در این نقشه‌ها بسیار بوده و تمام تلاش خود را کرده تا به بهترین حالت آن را بسازد. این نقشه‌ها عبارت‌اند از:

  • Kaleidoscope: این نقشه در شهر Sogdo کشور کره جنوبی قرار دارد. بازیکنان در یک منطقه اطلاعاتی قرار گرفته و باید با یکدیگر مبارزه کنند. همینطور اینکه این منطقه توسط نیروی کوانتمی تغذیه شده که همین باعث می‌شود جلوه خاصی داشته باشد.
  • Manifest: این نقشه در جزیره Brani در کشور سنگاپور قرار دارد. بازیکنان باید در این منطقه سرسبز به مبارزه با یکدیگر بپردازند.
  • Orbital: این نقشه در شهر Kourou کشور French Guiana قرار دارد. بازیکنان در اطراف یک منطقه پرتاب موشک با یکدیگر مبارزه کرده که قرار است به زودی یک سفینه را به فضا پرتاب کند.
  • Discarded: این نقشه در شهر Alang کشور هند قرار دارد. در آن شما شاهد تعدادی کشتی‌های خراب شده خواهید بود و باید از تعدادی بسته هسته‌ای مراقبت کنید.
  • Renewal: این نقشه در صحرای شرقی مصر قرار دارد. بازیکنان در این محل بسیار زیبا و تاریخی به مبارزه خواهند پرداخت.
  • Hourglass: این نقشه در شهر دوهه در کشور قطر جریان دارد. در آن شما در مرکز شهر به مبارزه خواهد پرداخت و باید از طوفان‌های شن دوری کنید.
  • Breakaway: این نقشه در Queen Maud Land در قطب جنوب قرار دارد. شما در آن شاهد مقابله طبیعت و صنعت خواهید بود، جایی که کوه‌های یخ هر لحظه امکان تخریب دارند.

آیا بتلفیلد نسخه بتا داشت؟

بله. این بازی دارای یک نسخه بتا بود که از تاریخ ۱۴ مهر تا ۱۶ مهر در دسترس کاربران بود. بازیکنان از این نسخه بتا تا حدی راضی بودند. مشکل اصلی سرورهای این بازی بود. به دلیل مشکلاتی که داشت بسیاری از کاربران نتوانستند وارد بازی شوند. این مشکل به حدی بود که حتی برخی از افراد نتوانستند کلاً آن را تجربه کنند. امیدواریم دایس این مشکل را تا قبل از عرضه بازی اصلی حل کند.

بازی battlefield 2042
تصویری از گیم‌پلی نسخه آزمایشی بازی بتلفیلد

به طور کلی کاربران از این بتا راضی بوده و شما می‌بینید که اکثراً گفته‌اند چیزی مشابه بتلفیلد ۴ است. این نکته اصلاً بد نیست به خاطر اینکه بتلفیلد ۴ یکی از بهترین بازی‌های شوتر آنلاین بود. حال بازی Battlefield 2042 نیز همان سبک را بهتر کرده و به کاربران ارائه می‌دهد.

سیستم مورد نیاز بازی Battlefield 2042

ببینید بازی بتلفیلد کلاً بازی سریعی است. پس شما نیاز دارید تا آن را با نرخ فریم بالا تجربه کنید. پیشنهاد ما به شما ترجیحاً این است که اگر می‌توانید سخت افزار خود را به سیستم پیشنهادی آن به روز کنید تا بتوانید به بهترین نحو این بازی را تجربه کنید.

حداقل سیستم مورد نیاز این بازی

  • پردازنده: AMD FX-8350 یا Core i5 6600K
  • پردازنده گرافیکی: AMD Radeon RX 560یا Nvidia GeForce GTX 1050 Ti
  • رم: ۸ گیگابایت
  • حافظه مورد نیاز: ۱۰۰ گیگابایت
  • سیستم عامل: ویندوز ۱۰

سیستم پیشنهادی این بازی

  • پردازنده: AMD Ryzen 5 3600 یا Intel Core i7 4790
  • پردازنده گرافیکی: Nvidia GeForce RTX 2060 یا AMD Radeon RX 5600 XT
  • رم: ۱۶ گیگابایت
  • حافظه مورد نیاز: ۱۰۰ گیگابایت
  • سیستم عامل: ویندوز ۱۰

تاریخ عرضه بتلفیلد ۲۰۴۲

در ابتدا قرار بود این بازی در تاریخ ۳۰ مهر (۲۲ اکتبر) عرضه شود اما با تأخیر مواجه شد. حال آخرین تاریخی که برای عرضه این بازی اعلام کرده‌اند ۲۸ آبان (۱۹ نوامبر) است.

بتلفیلد ۲۰۴۲ برای کنسول‌های نسل ۸ و ۹ به همراه پی‌سی عرضه خواهد شد. همینطور اینکه قرار است بین کنسول‌های نسل ۹ و پی‌سی حالت Crossplay وجود داشته باشد.

توجه کنید که نسخه کنسول‌های نسل ۸ این بازی از حالت‌های ۱۲۸ نفره به همراه Crossplay پشتیبانی نخواهد کرد.

اگر شما از طرفداران بتلفیلد ۴ بودید پس اصلاً این بازی را از دست ندهید. طرفداران دو بتلفیلد قبلی نیز قطعاً از این بازی لذت خواهند برد. پس امیدواریم تا دایس مشکلات پیش آمده در نسخه بتا را حل کرده و بازی را به بهترین شکل عرضه کند، به دلیل اینکه انتظارات از آن به شدت بالاست.

نظر شما در مورد بتلفیلد ۲۰۴۲ چیست؟ آیا به نظر شما می‌تواند با کال آو دیوتی ونگارد رقابت کند؟ نظارت خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

هر آنچه در مورد بازی Battlefield 2042 می‌دانیم - گیمفا
هر آنچه در مورد بازی Battlefield 2042 می‌دانیم - گیمفا
هر آنچه در مورد بازی Battlefield 2042 می‌دانیم - گیمفا
هر آنچه در مورد بازی Battlefield 2042 می‌دانیم - گیمفا
هر آنچه در مورد بازی Battlefield 2042 می‌دانیم - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

هر آنچه در مورد بازی Battlefield 2042 می‌دانیم - گیمفا