انحصاری پلی استیشن 5 تیم هیون فراتر از استانداردها خواهد بود
انحصاری پلی استیشن 5 تیم هیون فراتر از استانداردها خواهد بود
انحصاری پلی استیشن 5 تیم هیون فراتر از استانداردها خواهد بود
انحصاری پلی استیشن 5 تیم هیون فراتر از استانداردها خواهد بود

انحصاری پلی استیشن ۵ تیم هیون فراتر از استانداردها خواهد بود

ابوالفضل مناف زاده
۰۰:۰۸ ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
haven studios jade raymond

رئیس استودیوی هیون یعنی جِید رِیموند طی مصاحبه‌ای اذعان داشت که سطح کیفی بازی جدید و انحصاری پلی استیشن ۵ این استودیو فراتر از استانداردهای روزِ صنعت بازی است.

جِید رِیموند (Jade Raymond) به عنوان یکی از شخصیت‌های شناخته شده در صنعت بازی‌های ویدیویی و موسس و مدیر استودیوی تازه تاسیس هِیون (Haven Studios)، در مصاحبه‌ای طولانی با نشریه‌ی Games Industry دلایل همکاری خود و سونی را فاش کرد و توضیحاتی در مورد بازی در دست ساخت این استودیو ارائه داد. به گفته‌ی او، وی حتی پیش از افتتاح استودیوی مستقل خود قصد همکاری با سونی را داشته و از این موضوع که این شرکت ژاپنی از ایده‌های او حمایت می‌کنند نیز آگاه بوده است.

جید ریموند که خود سابقه‌ی مشارکت در توسعه‌ی عناوینی از مجموعه‌های Assassin’s Creed ،Watch Dogs و چند بازی دیگر مطرح یوبیسافت (Ubisoft) را در کارنامه دارد، از شرکت سونی به عنوان شرکتی که خلاقیت را درک می‌کند یاد کرده و معتقد است که استودیوی هیون نیز می‌توانند به جمع استودیوهای خلاق و با استعداد سونی اضافه شود.

به هر ترتیب، تاکنون اطلاعات چندانی در مورد بازیِ در دست ساخت استودیوی هیون که به صورت انحصاری برای پلی استیشن ۵ عرضه خواهد شد منتشر نشده است، اما وی در مصاحبه‌ی خود چنین اظهار داشت که تیم او می‌خواهد چیزی بسازد که به گیمرها تعلق داشته باشد و از طریق آن‌ها بازی مسیر پیشرفت را طی کند.

وی در مورد چشم‌انداز خود در مورد آینده‌ی صنعت بازی و عنوان آتی استودیوی خود افزود:

وقتی به دنبال ساخت بازی‌های بلند پروازانه هستید، کنسول پلی استیشن ۵ و کارهایی که می‌توان با آن انجام داد را در اختیار دارید، برنامه دارید تا از نظر بصری به سطح کیفی بالاتری از استانداردهای روز برسید و کارگردان طراحی‌ای مانند رافائل لاکوست (Raphael Lacoste) را در اختیار دارید، به قدری جاه‌طلب خواهید بود که به این موضوع فکر کنید: پشتیبانی از اولین بازی ترابایت به چه معناست؟ پشتیبانی از داده‌هایی در این مقیاس به چه معناست؟ همه این‌ها مواردی بودند که آموختیم تا امکان استریمینگ در نسل فعلی را میسر کنیم. حال تصور کنید که در نسل آینده چه چیزی در اختیارمان قرار خواهد گرفت و رسیدن به سطح کیفی بالاتر چقدر جالب توجه و هیجان انگیز خواهد بود.

در حال حاضر تفکر ما روی سه ستون اصلی متمرکز شده است.

اول از همه بیایید بازی‌ها را به عنوان یک شبکه‌ی اجتماعی درنظر بگیریم. همه‌گیری {ویروس کرونا} ثابت کرده است که گیم‌پلی همانند چسبی است که افراد مختلف در جامعه را به یکدیگر متصل می‌کند. وجود این چسب به ویژه برای نسل جوان‌تر از اهمیت بسیار فراوانی برخوردار است و باعث می‌شود تا آن‌ها دوست پیدا کنند و اوقات خوشی سپری کنند. این چیزی است که ما می‌خواهیم در بطن بازی خود جای دهیم.

دوم اینکه نسل جدید “نسل ریمیکس” خواهد بود که البته اندکی پیش شروع شد. این نسل همه به دنبال خودنمایی هستند و دوست دارند تا انتخاب‌های فراوانی داشته باشند. حتی ما می‌خواهیم با استفاده از سایت‌ها کفش‌های Nike دلخواهمان را طراحی کنیم. این نسل به گونه‌ای به صفحات خود در شبکه‌های اجتماعی توجه می‌کنند که پیش‌تر روزنامه‌نگاران حرفه‌ای آن را انجام می‌دادند. من فکر می‌کنم که با ظهور مواردی مانند TikTok این روند ادامه خواهد داشت. این موضوع نکته‌ی دیگری است که حتماً دوست داریم تا در آی‌پی جدید خود در نظر بگیریم. دقت کنید که این موضوع به معنای تولید شدن محتوا توسط کاربران نیست و در واقع ما می‌خواهیم مفهوم “ریمیکس” را به نسل بعدی برسانیم.

اما سومین چیزی که واقعاً برای ما الهام بخش است، ایجاد آی‌پی کاملاً جدید است. ایجاد یک آی‌پی جدید که بتواند نسل‌ها دوام بیاورد و برای مردم در سطوح عمیق‌تر معنای متفاوتی پیدا کند. اما چگونه می توان آی‌پی‌ای خلق که هم به گیمرها تعلق داشته باشد و هم از عمق بالایی برخوردار باشد. هنگامی که ما Assassin’s Creed را خلق کردیم، واقعاً در فکر ایجاد یک آی‌پی که به آینده دارد بودیم. ما فرمول و چهارچوبی از نقطه‌ای در تاریخ ایجاد کردیم که اگر Assassins را در پشت آن قرار دهید و این چهارچوب را به نقاط مختلف تاریخ ببرید، بازهم محصولی جدید به شما ارائه می‌دهد، با این نام تجاری سازگار است، تیم‌ها می‌توانند آن را تکامل داده و صاحبش باشند.

در حال حاضر، آنچه که ما در مورد آن فکر می‌کنیم، ایجاد آی‌پی‌ای است که تیم‌های حرفه‌ای در آن حرف اول را نمی‌زنند، بلکه به گونه‌ای طراحی شده است که متعلق به طرفداران است و این آی‌پی می‌تواند از طریق آن‌ها تکامل یابد.

استودیوی هِیون، مدتی پیش توسط جید ریموند به عنوان یکی از شخصیت‌های برجسته‌ی صنعت بازی در شهر مونترال کانادا تاسیس شد.

Batman Arkham knight

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

انحصاری پلی استیشن 5 تیم هیون فراتر از استانداردها خواهد بود
انحصاری پلی استیشن 5 تیم هیون فراتر از استانداردها خواهد بود
انحصاری پلی استیشن 5 تیم هیون فراتر از استانداردها خواهد بود
انحصاری پلی استیشن 5 تیم هیون فراتر از استانداردها خواهد بود
انحصاری پلی استیشن 5 تیم هیون فراتر از استانداردها خواهد بود

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • خلاقیت یعنی =”ما فرمول و چارچوبی از نقطه‌ای در تاریخ ایجاد کردیم که اگر Assassins را در پشت آن قرار دهید و این چهارچوب را به نقاط مختلف تاریخ ببرید، بازهم محصولی جدید به شما ارائه می‌دهد، با این نام تجاری سازگار است، تیم‌ها می‌توانند آن را تکامل داده و صاحبش باشند.”

    MincraftMax22
  • ALIREZA0111 گفت:

    از اونجا که طبق شواهد بازیشون سرویس محور هستش امیدوارم بر خلاف ۹۵ درصد بازی های سرویس محور دیگه از همون زمان عرضه یه بازی کامل باشه و سعی نکنه با یه محتویات کم اونو در اینده گسترش بده
    از همون اول کامل باشه و در اینده کامل تر و کامل تر کنه
    اصلی ترین مشکل من با عناوین سرویس محور همینه که یه بازی ناقص و بی محتوا یا کم محتوا عرضه میکنن و با گفتن اینکه ازش پشتیبانی میکنیم از زیرش در میرن و متاسفانه خیلی از گیمرا از این حرکت پشتیبانی میکنن و واسشون مهم نیس چه بلایی ممکنه سره بقیه سازنده ها بیاره این حرکت باعث شده الان خیلی از سازنده ها به سمت سرویس محور شدن برن
    البته نباید از گفتن حقیقت چشم پوشی کرد یه سری بازی ها واقعا خوب بودن مثل دستینی ۲ ..دیویژن ۲ فعلا اینا تو ذهنمه
    ولی بقیه بازی ها چی ؟ واقعا داغون هستن از همون اول تا الان
    امیدوارم یه سری لایو سرویس ها معنی این بازی ها رو عوض کنن و روحی تازه بهش بدن تا یه سری سازنده ها سو استفاده نکنن و پول نچاپن

    Mincraft
    • MardeTanha گفت:

      این همه بازی سرویس محور خوب همین دوتا یادت اومد ؟
      بعدشم مگه مجبورت کردن یه بازی سرویس محور رو روز عرضه بگیری ؟ یه سری بازی ها مثل SoT و R6 چند سال از عرضشون گذشته هنوز کلی پلیر دارن و دائما تخفیف میخورن جفتشونم اونقدر محتوا دارن که تا یه سال بتونن سرگرمت کنن

      Mincraft
      • ALIREZA0111 گفت:

        حرفتون درسته ولی کی تعیین میکنه یه بازی قراره با محتویات خوب عرضه شه یا نه ؟
        به عنوان مثال دیویژن ۲ که من بازیش کردم خیلیم محتویات کاملی داشت برخلاف نسخه اول و بقیه بازیا و کسی چنین انتظاری نداشت
        ببین مثلا قراره اساسیسنس کرید بعدی سرویس محور شه طبق گفته یوبیسافت
        شما چه انتظاری داری ؟ حداقل انتظار یه گیمر از چنین بازی با این پیشینه یه بازی با محتویات کامل و طولانیه هرچند بعضی موقع ها به دور تکرار می افته
        ولی یهو یه بازی کم محتوا و بی ارزش با کمتر از چند ساعت گیم پلی معرفی عرضه میشه
        به نظرتون کسی که ۶۰ دلار داده و چنین بازی رو خریده چه حسی داره ؟
        اکثره گیمرا کژوال هستن و مثل منو شما به سایت های گیمینگ دسترسی ندارن و صرفا بر اساس تجربه یا از اطرافیان شنیدن یا شاید عشق و علاقه به یه سری بازی مثل فیفا بازی رو میخرن

    • middle age گفت:

      متاسفانه این عنوان هم همینه

      در حال حاضر، آنچه که ما در مورد آن فکر می‌کنیم، ایجاد آی‌پی‌ای است که تیم‌های حرفه‌ای در آن حرف اول را نمی‌زنند، بلکه به گونه‌ای طراحی شده است که متعلق به طرفداران است و این آی‌پی می‌تواند از طریق آن‌ها تکامل یابد.
      اینجوری توجیهش کرده

  • Amir گفت:

    مثل اینکه خیلی وقت از هیچی خبر ندارم اصلا در جریان نبودم ریموند داره با سونی کار میکنه البته اونا هر بازیساز با استعدادیو رو هوا میزنن امیدوارم بتونیم یه چیزه خاص و جدید ببینیم

  • جید ریموند معتقد است که استودیوی هیون میتواند به جمع استودیوهای خلاق و با استعداد سونی اضافه شود.ببینیم چه گیمی رو دارن میسازن ولی امیدوارم یه گیم داستان محور و تک نفره باشه آخه شایعه اومده بود که بازیشون آنلاینه!!
    کاش آفلاین باشه

  • 🤘Mohsenj74 گفت:

    امیدوارم شاهد همکاری های بیشتر بین جید ریموند دوس داشتنی و پلی استیشن باشیم ❤ اگر این ای پی جدید موفق بشه هیچ بعید نیست این استودیو و مدیر توانای اون به خانواده پلی استیشن بپیوندن .

  • Matin_kh گفت:

    اگه موفق بشن سونی به احتمال زیاد رو هوا میزنتش 😮

  • Max22 گفت:

    واقعا دم سونی گرم که همیشه به دنبال با استعدادترین بازیساز هاست😍😍
    خوشم میاد برخلاف بعضی دوستان به خصوص فن رقیب تاکید دارن سونی به دنبال سرویس محور کردن بازی هاشون هست!
    اما توجه کنید سونی هیچ دخالتی در رابطه بازی نمیکنه، بلکه آزادی کامل میده و میگه بهترین بازی رو که علاقه دارین بسازین حالا میخواد داستانی باشه یا سرویس محور یا هر دو! مهم اون ایده نابی هست که هر شخص واسه بازیش داره و باعث پیشرفت و لذت بردن جامعه و صنعت گیم میشه رو هدف قرار میده

  • Amirsadeq گفت:

    بلندپروازی های جالبی دارن، طبق حرفاشون میخوان یه انقلاب جدید در صنعت گیم به وجود بیارن، باید دید در عمل چه میکنن

  • Black Knight گفت:

    خیلی دوست دارم بدونم آی پی که دارن میسازن چیه که انقدر دارن روش مانور میدن به نظرم از نظر سرویس محور بودن یه چیزی شبیه به ماینکرفت و دریمز هست (نمیگم دقیقا شبیه به اینا هست ولی میگم یه شباهت هایی داره)

  • خانم ریموند جز معدود زن هایی است که این اختلاف طبقاتی صنعت گیم رو بارها شکسته امیدوارم یه بازی خفن بده کیف کنیم

  • Gamer 207 گفت:

    کسی که تونسته فرنچایز اساسین کرید رو خلق کنه همه کاری ازش بر میاد

  • S گفت:

    بنظر یه مولتی پلیر تکراری و شلخته نخواهیم دید و روش کلی فکر شده
    سابقه جید ریموند هم که عالیه فقط یوبی سافت زیاد بهش اجازه نمی داد ایده هاشو عملی کنه

انحصاری پلی استیشن 5 تیم هیون فراتر از استانداردها خواهد بود