جیم رایان: می‌خواهم صدها میلیون نفر بازی‌های پلی استیشن را تجربه کنند - گیمفا
جیم رایان: می‌خواهم صدها میلیون نفر بازی‌های پلی استیشن را تجربه کنند - گیمفا
جیم رایان: می‌خواهم صدها میلیون نفر بازی‌های پلی استیشن را تجربه کنند - گیمفا
جیم رایان: می‌خواهم صدها میلیون نفر بازی‌های پلی استیشن را تجربه کنند - گیمفا

جیم رایان: می‌خواهم صدها میلیون نفر بازی‌های پلی استیشن را تجربه کنند

محمدمهدی روح‌الامینی
۱۴:۴۳ ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
پلی‌استیشن 5

جیم رایان (Jim Ryan)، رئیس شرکت سونی اینتراکتیو اینترتینمنت (Sony Interactive Entertainment)، درباره‌ی اهداف و امیدهای خود برای آینده‌ی برند پلی استیشن توضیحاتی داده است.

رایان در گفتگو با رسانه‌ی گیم‌اینداستری (GamesIndustry.biz) توضیح داد که چگونه امیدوار است پلی استیشن بتواند به جایی برسد که صدها میلیون نفر بتوانند از بازی‌های فوق العاده‌ی آن لذت ببرند. در حال حاضر، هر بازی جدیدی که پلی استیشن ارائه می‌کند توسط ۱۰ تا ۲۰ میلیون گیمر تجربه می‌شود.

رایان در ابتدای مصاحبه‌ی خود گفت که امیدوار است کنسول پلی استیشن ۵ به بزرگترین، بهترین و دوست داشتنی‌ترین پلی استیشن سونی در تاریخ این شرکت تبدیل شود. خوشبختانه، تا اینجا به نظر می‌رسد که آن‌هادر این زمینه بسیار خوب و موفق عمل کرده‌اند و به اهدافشان رسیده‌اند. فروش پلی استیشن ۵ سریع‌تر از هر کنسول پلی استیشن دیگری به ۱۰ میلیون نسخه رسید. همچنین، این کنسول با زدن رکورد فروش ۱ میلیون دستگاه در مدت زمان کوتاه‌تری نسبت به پلی استیشن ۴، پرفروش‌ترین محصول در انگلستان است. آن‌ها همچنین ۱ میلیون کنسول در ژاپن فروخته‌اند و قصد دارند رکورد خود را بشکنند و حداقل ۱۴.۸ میلیون واحد تا پایان سال مالی بفروشند.

در ادامه‌ی مصاحبه، وی تاکید کرد که دوست دارد دنیایی را ببیند که ده‌ها و شاید صدها میلیون نفر از بازی‌هایی که در استودیوهای پلی استیشن ساخته می‌شوند، لذت ببرند. با در نظر گرفتن فروش بسیار خوب پلی استیشن ۵ و رکوردهایی که پلی استیشن ۴ از خود برجای گذاشت، می‌توان گفت که این هدف چندان هم دور از دسترس نیست و می‌توان در آینده‌ای نه چندان دور بدان دست یافت.

رایان توضیح می‌دهد که مشکل اصلی نحوه‌ی عملکرد بازی‌های ویدیویی در مقایسه با سایر رسانه‌ها مانند موسیقی یا فیلم است. در واقع، موسیقی یا فیلم را می‌توان بر روی پلتفرم‌های بسیار زیادی تجربه کرد و از آن‌ها لذت برد، اما بازی‌های پلی استیشن تنها بر روی همین کنسول عرضه می‌شوند که باعث ایجاد محدودیت در تجربه‌ی این عناوین توسط همگان می‌گردد. وی گفت:

من فکر می‌کنم برخی از بازی‌هایی که استودیوهای ما توسعه می‌دهند، بدون شک از بهترین سرگرمی‌هایی هستند که می‌توان به تجربه‌ی آن‌ها نشست. با این حال، این که می‌بینم تنها بین ۲۰ تا ۳۰ میلیون نفر قادر به تجربه‌ی عناوین شاهکاری که ما می‌سازیم هستند، برای من زجرآور است. در حقیقت، من به شدت علاقمندم تا ببینم که میلیون‌ها و شاید صدها میلیون نفر از بازی‌های پلی استیشن لذت می‌برند و به تجربه‌ی آن‌ها می‌نشینند.

نظر جیم رایان پلی استیشن 5

رایان توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه نداد، اما ما در حال حاضر شاهد برخی فعالیت‌هایی هستیم که بسیاری از بازی‌های انحصاری پلی استیشن را از این پلتفرم آزاد می‌کنند و آن‌ها را برای رایانه‌های شخصی نیز در دسترس قرار می‌دهند. در حال حاضر، پلی استیشن در حال کار روی گسترش دادن مخاطبان خود است و قصد دارد تا با ورود به بازار رایانه‌های شخصی، فراتر از کنسول‌ها عمل کند.

برخی از عناوین انحصاری پلی‌استیشن مانند Days Gone و Horizon Zero Dawn قبلا برای رایانه‌های شخصی منتشر شدند و قرار است تا به زودی عنوان Uncharted: Legacy of Thieves Collection نیز برای رایانه‌های شخصی عرضه شود. علی‌رغم این فعالیت‌ها، رئیس استودیوهای پلی استیشن، هرمن هالست (Hermen Hulst)، قبلاً گفته بود که پورت بازی‌های پلی استیشن به رایانه‌های شخصی انجام خواهد شد، اما پلی استیشن بهترین پلتفرم برای تجربه‌ای عالی از عناوین سونی باقی خواهد ماند.

لازم به ذکر است که شاون لیدن (Shawn Layden)، ریاست سابق پلی استیشن، نیز اخیرا در طی مصاحبه‌ای گفته بود که فکر نمی‌کند هیچ وقت شاهد عرضه‌ی همزمان بازی‌های پلی استیشن روی رایانه‌های شخصی باشیم و به نظرش چنین چیزی هیچ گاه رخ نخواهد داد. حال، باید منتظر ماند و دید که چگونه سونی قصد دارد تا رویای تجربه‌ی بازی‌هایش توسط صدها میلیون نفر را به حقیقت تبدیل کند.

نظر شما همراهان همیشگی گیمفا در این رابطه چیست؟ نظرات خود را در این رابطه با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

جیم رایان: می‌خواهم صدها میلیون نفر بازی‌های پلی استیشن را تجربه کنند - گیمفا
جیم رایان: می‌خواهم صدها میلیون نفر بازی‌های پلی استیشن را تجربه کنند - گیمفا
جیم رایان: می‌خواهم صدها میلیون نفر بازی‌های پلی استیشن را تجربه کنند - گیمفا
جیم رایان: می‌خواهم صدها میلیون نفر بازی‌های پلی استیشن را تجربه کنند - گیمفا
جیم رایان: می‌خواهم صدها میلیون نفر بازی‌های پلی استیشن را تجربه کنند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Aiden pearce گفت:

    ما هم میخوایم
    ولی دلار ۳۰ تومنی نمیزاره 😔.

  • obZen گفت:

    بر اساس اطلاعت vgchartz کنسول ps5 تا الان ۱۲ میلیون فروخته که بنظرم تا پایان سال به ۱۵ میلیون هم راحت میرسه

  • Gamer 207 گفت:

    من میگم نباید انحصاری روز لانچ رو پی سی بده بعد چند ماه این کار رو بکنه خیلی خوبه به سود همه است

  • @alistar گفت:

    این که می‌بینم تنها بین ۲۰ تا ۳۰ میلیون نفر قادر به تجربه‌ی عناوین شاهکاری که ما می‌سازیم هستند، برای من زجرآور است . در اصل اینو این شکلی باید نوشت : اینکه میبینم فقط ۲۰ الی ۳۰ میلیون نفر بازی هامون رو میخرن زجر اوره من پول بیشتری میخوام ، بهانه تجربه رو میارن که پول در کنن این یه واقعیته . واقعیتش این کارا فقط داره اعتبار این مرد و پلی استیشن رو پایین میاره ، این جیم رایان فکر کنم از سؤال پیچ شدن خیلی میترسه چون اصلا با سایت هایی مثل IGN مصاحبه نمیکنه .

    • Nietj گفت:

      بابا شمایی که از تجارت چیزی سرتون نمیشه خب چرا اظهار نظر میکنین نکنه فکر کردین عاشق چشم و ابروی ما هستن وقتی واسمون بازی میسازن همش برای پوله هرکسی هم باشه همینطوره فکرش رو بکن ۱۰۰ میلیون کنسول بگیرن فقط ۳۰ میلیون بازی های انحصاری رو بازی کنن اینهمه سرمایه گذاری و تلاش که توی سانتا مونیکا و ناتی داگ و باقی استودیو ها انجام میشه کجا میره !!! هرکسی باشه زورش میگیره مثل اینکه گوهری دستت باشه ولی نتونی بفروشیش چیکارش میکنی ؟؟؟
      ..
      جیم رایان هیچ ترسی نداره داره درست فکر میکنه چیزی که بیشتر مهندسان گیمفا از درکش عاجزن

  • witcher_cdpr گفت:

    منظور جیم رایان پورت انگشت شمار بازیهای قدیمی نسل قبلی پلی استیشن برای پیسی نیست که نهایتا مثل هرایزون زیرو داون یک میلیون در استیم فروش میره بلکه منظورش رونمایی از سرویس ابری جدیدش هست که با همکاری مایکروسافت و استفاده از زیرساخت های مایکروسافت در حال توسعه هست و به زودی رونمایی میشه با این کار صد ها میلیون گیمر به بازیهای پلی استیشن در روز عرضه دسترسی دارن فقط باید اینترنت قوی داشته باشید

    • Arno گفت:

      اگه قرار بود از طریق سروری ابری در اختیار موبایل و PC بزاره گیمرای PS ناراحت نمیشدن حتی اگه روز عرضه بیاد ولی وقتی میاد کامل پورت میکنه یعنی شعار بهترین پلتفرم برای تجربه‌ای بهترین عناوین چرت و پرت و دروغه

  • farshadx گفت:

    کاملآ درست گفته
    بازیهای انحصاری در بهترین حالت ۲۰ تا ۳۰ میلیون نفر تجربه میکنن و خیلی از همین بازیها حتی به ۱۰ میلیون نمیرسه این یه مشکل خیلی خیلی بزرگه
    ساخت بازی و ساخت و گسترش پلتفرم بششدت هزینه بر هست در اخر هم قشر عظیمی از مخاطب ها حاضر نیستن برای پلتفرم دیگه ای خرج کنن
    فقط مقایسه کنید فروش gta v نزدیک به ۱۶۰ میلیون نسخه فروخته(اگر انحصاری بود این مقدار میفروخت؟)
    چند تا بازی تو چند سال سونی و ماکرو و نینتندو بسازن تا بتونه به سود دهی این بازی برسن؟!
    پلتفرم نباید باعث محدودیت بشه
    رقابت باید فقط سر بازیهای بیشتر و بهتر و فروششون باشه
    مثل صنعت خودرو همه خودرو سازها میتونن همه جور خودروی تولید کنن(البته به جز ایران)
    اما اونی بیشتر میفروشه که بهترین کیفیت و قیمت و داشته باشه

    • . گفت:

      حالا چرا اسکایریمی که روی ۸ تا پلتفرم اومد فقط ۳۰ میلیون فروخت؟

      • farshadx گفت:

        اصلآ مهم نیست مهم اینه سونی دنبال فروش بیشتره
        بعد از ps2 هیچ کنسولی اندازه ۱۵۰ میلیون نفروخته و دیگه هم نخواهد فروخت
        یعنی از اون زمان به بعد گیمرها کمتر شدن؟! نه مثلمآ بیشتر شدن
        فروش بیشتر با محدود شدن به ۱ پلتفرم محقق نمیشه و نخواهد شد
        حالا شما بشین بگو چرا فلان بازی کمتر فروخته فلان بازی بیشتر فروخته

    • @alistar گفت:

      الان دقیقا میتونی بگی چه رقابتی بین فارکرای و هیلو یا کال اف دیوتی و بتلفیلد هست ؟!! میتونی بگی چه رقابتی بین گاد اف وار و هلبلید هست ؟ هیچی ، واقعا هیچی ، تو اگر میبینی GTA اینقدر میفروشه بخاطر اون پیشینه ایه که داره بخاطر اون همه نسخس که همه دنبالشن ، اونوقت یه هورایزون میسازن توقع دارن ۳۰ میلیون نسخه بفروشه اگه بازی فروختن به همین سادگی بود الان دستت به جای گاد اف وار پکمن بود کمپانی ها میگفتن بازی میفروشه پیشرفت نمیدیم . حالا مثالم اشتباه بود اما کل حرفم اینکه اگر امروز امسال من و شما ها با یه سری طرفدار اکس باکس مثل خودمون کلکل میکنیم و لذت میبریم بخاطر همین پلتفرم محدودیه که وجود داره . تا حالا فکر گردی چرا PS3 اونقدر فروخت ؟ .

      • farshadx گفت:

        همیشه رقابت هست
        الآ طبق حرف شما نباید
        بین اپل و سامسونگ و هواوی و ژیااومی هیچ رقابتی نیست
        بین انویدیا و amd و اینتل هیچ رقابتی نیست
        بین asus و گیگابایت و msi هیچ رقابتی نیست
        بین بوینگ و ایرباس هیچ رقابتی نیست
        بین جنرال موتور و فلوکس واگون رقابتی نیست
        تمام صنایع سخت هستن ولی هیچ کدوم از این شرکتها نمیان برای خودشون سختی بیشتری بسازن جز تو صنعت گیم شما چه باور داشته باشی چه نداشته باشی
        انحصاری کلآ کلمه خوبی تو هیچ صنعتی نیست(مگر صنایع خیلی حساس و خطرناک)
        فروش کنسول نباید اولویت اول باشه
        مخاطب حداکثری باید اولویت باشه
        کیفیت بازی باید اولویت باشه
        تا هدف فروش حداکثری محقق بشه مثل GTAV
        هیچ شرکتی نمیتونه با محدود کردن خودش و بازیش به هدف فروش حداکثری برسه
        باز خوبه خودت میدونی مثالت اشتباه هست
        اگر بین این بازی ها رقابت نبود همه روز عرضه رو یک روز میزاشتن
        GTAV اگر بازی خوبی نبود این مقدار فروش نداشت
        اگر با تغییر سیاست انحصاری فروش ۲۰ تا ۳۰ میلیونی برسه به فروش ۵۰ تا ۶۰ میلیونی و حتی بیشتر
        این موفقیت نیست؟!
        با ورود شرکتهای گردن کلفت تو صنعت گیمنگ اروم اروم رقابت بالا میگیره
        اون وقته که هر شرکتی که خودش رو محدود کنه بیشترین ضرر خواهد کرد

  • خب بازی‌هاتون خریدش توی خارج صرف نمیکنه چه برسته توی ایران ۷۰ دلار واسه بازی که ۲۰ ساعته نهایت و با دو ساعت بازی کردن در روز کمتر از دو هفته بازی به اتمام میرسه از اون ۲۰ ساعت هفت هشت ساعت کات سینگه و فقط حدود ۱۰ ساعت میتونی بازی رو کنترل کنی !!! تنها راه اینکه یک سرویس بزنند مثل پی اس نو و توش رو پر از بازی های AAA جدید و زمان عرضه بکنند الان پی اس نو رو بگیری چند ماه باهاش بازی کنی دیگه بازی هاشو پاک میکنی چون بازی هاش قدیمی هستند و خیلی ها دیگه تجربش کردند و تو هم تجربه کردیش یا بازی های مستقل و موبایلی که فقط سرگرم کننده هستند و بعد چند ساعت حوصله سر بر می شوند بعدشم الان حدود ۴ میلیارد گیمر داریم در جهان و حتی چهل درصد از جمعیت ایران هم گیمر هستند از این چهار میلیارد سه میلیارد و پونصد تاش گوشی باز هستن و چیزی حدود پونصد میلیون گیمر کنسولی در جهان وجود داره در ایران از چهل میلیون نفر گیمر سی و سه میلیون تاش گوشی باز هستند و کلش یا کالاف موبایل یا پابجی بازی می‌کنند کمتر از ده میلیون گیمر کنسولی هستند که یعنی هفت هشت میل که بیشترشون ps2 یا ps4 یا اکس باکس ۳۶۰ دارند منظور کلی من اینه که برای بزرگ کردن جامعه گیمر ها باید گوشی بازها رو ترغیب کنند پس باید براشون محتوای رایگان و جذاب در نظر بگیرند و حتی یک گاد اف‌ وار موبایلی هم بسازند تا جامعه ps5 بزرگ‌تر بشه

  • Faith گفت:

    به زبان ساده تر:میخواهم صدها میلیون نفر بازی های پلی استیشن رو خریداری کنند.

  • be name pc گفت:

    ممنونیم از جیم رایان که کلمه ی منحوس انحصار و داره از بین میبره و باعث میشه تمام گیمرا از بازیا لذت ببرن و صلح و دوستی ایجاد بشه بین همه

    • @alistar گفت:

      کل صنعت گیم بخاطر همین کلمه به اصطلاح منحوسی که شما میگی رو پاس ، به خاطر ماریو که انحصاریه ، بخاطر گاد اف وار ، به خاطر هیلو ، اگر این رقابت نبود الان باید بادبادک دستت میگرفتی بجا دوالسنس و شک نکن اگر این انحصار از بین بره صنعت گیم هم از رونق میفته و هم سود کمپانی ها کم میشه . من نمیدونم شما چی فکر میکنین ولی اینو میگم ، کپکام چقدر واسه رزیدنت ایول ۷ زحمت کشید و خرج کرد ، بازیش رو سه تا چهار پلتفرم عرضه شده تازه ۱۰ میلیون فروخته ، اونوقت خوشحاله ، پلی استیشن یه اسپایدرمنش ۲۰ میلیون نسخه فروخته اونم فقط روی یک پلتفرم ، ادم باید قناعت کنه ، بازی بزرگسال می‌سازی نباید توقع داشته باشی مثل ماریو ای که واسه همه سنین ساخته میشه بفروشه . بازم میگم توی پنج سال اینده اعتبار پلی استیشن ضربه بدی خواهد خورد ‌‌.

      • farshadx گفت:

        رزیدنت ایول ۷ رو داری با اسپایدر من مقایسه میکنی؟!
        رزیدنت ایول ۷ اگر انحصاری بود زیر ۳ میلیون فروش داشت
        الا ماکرو بازیهاش رو از انحصار در اورده نابود شده؟!
        نه اتفاقآ درامد بخش xbox بیشتر هم شده
        اتفاقآ اگر این اتفاق بیوفته تازه صنعت گیم جون میگیره
        اون وقت تو همین رقابت میبینی بازیکردن انلاین کامل رایگان شد
        اون وقت میبینی نینتندو مجبور میشه بازیهاش رو تخفیف بزنه
        و ………….

    • middle age گفت:

      انحصار هیچ وقت از بین نمیره فقط شکلش عوض میشه .یعنی چی تو اینده که سرویس هایی شبیه گیم پس راه اندازی بشن شرکتی برندس که بازم بازی های انحصاری خودشو داشته باشه الان رقابت بیت دیزنی با نتفلیکس رو ببین …

  • حمید گفت:

    منم از تو میخواهم کنسول بریزی تو بازار قیمت درست بشه

  • Shadow God گفت:

    شما بازی هاتو همزمان برای پی سی بفرست اونوقت میبینی که قشر بیشمار پی سی گیمرا به پلی استیشن علاقه مند میشن و همین باعث میشه یک دونه پلی ۵ داشته باشند

    • Gamer 207 گفت:

      این کار رو همگی مون دوست داریم ولی اینطوری باعث نابودی پلی استیشن میشه
      ایکس باکس که این کارو می‌کنه چون خودش رییس ویندوزه برای همین پلتفرمش ضربه نمی‌بینه ولی پلی استیشن برعکسه

    • Black Knight گفت:

      هیچوقت همچین اتفاقای نمیافته مگه اینکه سونی کلا قید فروش کنسولش رو بزنه که داریم میبینیم براش فروش کنسول از هر چیز دیگه ای مهم تره چون از اون ها میتونه سرویس و بفروشه و درآمد ۳۰ درصدی از فروش بازی ها رو استور خودش بدست بیاره اگه قرار باشه بازی هاش روز عرضه رو PC بیان رسما داره به ضرر خودش کار میکنه تو بخش کنسول
      پس هیچوقت همچین اتفاقی نمیافته به جاش بازی ها رو با یه مدت زمان مثلا اواخر نسل برای PC میدن که دوباره از اون طریق هم برای قسمت بعدیشون تبلیغ بکنن و هم کلی سود بکنن و حتی شاید یه سری رو به سمت خودشون بیارن و تو بازار PC هم قوی تر بشن

  • Reciver گفت:

    با فروش ۲۰۰ میلیونی تا اواخر نسل ۹ به این هدف خواهیم رسید و خیلی ها شاهکار های پلی استیشن را تجربه خواهند کرد آن پی سی گیمر هایی که به بازی شاهکار و نه کیو کیو علاقه مند باشند به مرور به خانواده پلی استیشن ملحق میشوند.

  • hamidreza68 گفت:

    جانم فدای خدا و جیم رایان و گیمرهای سونی باز

  • lord--sega گفت:

    من کاری به دعوای بین ایکس باکس فنا و سونی فنا ندارم،ولی مطمئن هستم منظور ایشون
    ارائه ی بازی های انحصاری بر روی سرویس های استریمه تا همه با تهیه ی اشتراک بتونند بازی کنند
    چون اینده بی شک یعنی استریم

    • saman_mmn گفت:

      خب مهندس معنای سرویس اشتراکی رو میدونید چیه؟یعنی سرویسی که بشه با همه نوع دستگاهی و در هر مکانی ازش استفاده کرد با پرداخت هزینه ای بر اساس یک معیاری.
      یعنی اینکه نیازی نیست که حتما ps5 داشته باشی.

  • جوووووووووووون تو فقط بازی بده مارو پی سی تجربه کنیم 🤣

    • Black Knight گفت:

      بشین بازی های یه نسل قبل سونی رو تازه بازی کن ما هم میشینیم بازی های جدیدش رو روز عرضه یا حداقل زودتر از شما میزنیم 😂😂😂😂
      ببین چه قدر دارید برای بازی های سونی بال بال میزنید که دیگه رسما اینطوری کامنت میدید 🤣🤣🤣
      فن بوی فشاری تر از تو ندیدم تو فن های PC انصافا 🤣🤣🤣

      • ما که انحصاریهای ایکس باکس تو دستمونه . سونی مفت باشه کوفت باشه .

        اتیش داری میگیری زنگ بزن ۱۲۵

        • Black Knight گفت:

          اون کسی آتیش گرفته که زیر هر پست سونی بخصوص اونایی که به یه روشی به PC ربط دارن سریع میاد تعصبی و فشار گونه نظر میده و میگه PC Master Race 😉
          آره ایشالله بعد یه نسل بازی هایی که همه بازی کردن و اسپویل شدید رو تجربه کنید 😂😂😂
          سونی بمیره بازی هاشو روز عرضه نمیده اینو هم جیم رایان گفت هم هرمن هالست دلیلش هم سادست چون تمرکزش رو گذاشته روی فروش کنسول !
          همین الان PS5 از هر زمان بیشتری داره کنسول میفروشه و کلی رکورد زده بعد جدی فکر میکنی سونی میاد بازی هاشو روز عرضه میده برای PC ؟ 😂😂😂
          اونقدر فن بوی هستی که فکر میکنی همه مثل خودت فکر میکنن
          هرچند از یه هیتر و ترول فشاری این چیزا طبیعیه مگه نه وحید VFSDF 😏

      • Nietj گفت:

        بیا وقتی میگم اراجیف زیاد میگی دقیقا همین متنیه که با کلی فشار از طریق استیکر بیانش کردی ….

        • Black Knight گفت:

          فشار رو امثال همین کاربر انویدیا میخورن که از شدت نیومدن بازی های سونی رو PC تا وقتی یکیش میان اینطوری رفتار میکنن من بار ها گفتم هیچ مخالفتی با اومدن بازی های سونی رو PC ندارم پس به من نیا این حرفارو بزن به اون بزن که همش کارش تیکه انداختن و فن بوی بازی PC عه
          این هم باید حتما مثل شینجی میکامی بهت توهین بکنه تا بفهمی تروله ؟

  • . گفت:

    منظورش کلاد و پیسی هست

    دقیقا جیم رایان داره سیاست های فیل اسپنسر رو می‌ره

    بیخود نیست که به فیل اسپنسر یک مرد آینده نگرانه میگفتن
    جیم رایان تازه داره کاری رو شروع میکنه که مایکروسافت ۴ سال پیش شروع کرد

  • بنظرم ریلیز عنوان های انحصاری بعد دوسال روی PC تصمیم مثبتی میتونه باشه.

    اول اینکه خریدارهای PS5 از خریدشون راضی میمونن

    دوم اینکه بعد دوسال افراد خیلی بیشتری میتونن این عناوین خوش ساخت رو تجربه کنن

    و سوم، گیمرا سود میکنن و سونی هم از دوطرف سود میکنه

    در آخر فرقی به حال من نمیکنه چون هیچکدوم رو ندارم 😂😂

  • GOD OF JEFRI گفت:

    بده پیسی و ایکس باکس تا همه تجربه کنن تو که همچین ارزو های خوبی داری

  • Black Knight گفت:

    اینکه بعد از مدتی بازی ها رو برای PC بدن تصمیم درستیه چون هم خودشون رو توی بازار PC بیش از پیش قوی تر میکنن هم اینکه دوباره میتونن از بازی های قدیمی خودشون به سود برسن و برای بازی های جدیدشون رو پلتفرم خودشون هزینه بکنن و از اونطرف هم برای دنباله بازی هاشون تبلیغ بکنن کاری که با Horizon Zero Dawn یه جورایی داشتن برای Horizon Forbidden West انجام میدادن تازه با اینکار حتی میتونن بعضی از گیمر ها رو به سمت پلی استیشن جذب بکنن دقیقا همون چیزی که شاون لیدن هم گفت
    جیم رایان هم انصافا از نظر بیزینسی و مدیریتی تا اینجا کارش عالی بوده

    • . گفت:

      (با اینکار حتی میتونن بعضی از گیمر ها رو به سمت پلی استیشن جذب بکنن)

      خودش تو مصاحبه داره میگه می‌خوایم همه بازی هامون رو تجربه کنن و مجبور به خریدPS5 نباشن اونوقت میگی با اینکار PS5 بخرن؟😂

      • Black Knight گفت:

        پس فکر کنم مصاحبه شاون لیدن رو ندیدی !

        • farshadx گفت:

          اینم خرفهای لیدن هست
          ” Layden told GamesIndustry.biz back in the summer. “We’ve been here 25 years, they know where we are, and they haven’t come yet. And there’s a reason. We need to discover and interrogate that reason.”
          خودش هم میدونه

          • Black Knight گفت:

            https://gamefa.com/768119/ex-playstation-boss-doesnt-think-sony-will-ever-do-day-one-pc-releases/
            این لینک خود خبر تو همینجاست
            این هم متن ترجمش
            (((در مورد ایده‌ی رفتن به رایانه‌های شخصی باید بگویم که من فکر نمی‌کنم شما هرگز شاهد آن باشید که پلی استیشن روزی تصمیم بگیرد تا بازی‌هایش را به صورت همزمان روی رایانه‌های شخصی نیز منتشر نماید. البته هر چیزی ممکن است، اما تا زمانی که من آنجا مشغول به کار بودم استراتژی آن‌ها مبتنی بر جذب مخاطبان بیشتر به وسیله‌ی ارائه‌ی تجربه‌ای جدید از بازی‌های سونی به گیمرهای سایر پلتفرم‌ها بود. ما باید به جایی که آن‌ها(گیمرهای سایر پلتفرم‌ها) هستند برویم زیرا که آن‌ها تصمیم گرفته‌اند که به خانه‌ی ما نیایند، بنابراین وظیفه‌ی ماست که به سمت آن‌ها برویم. خب، بهترین راه برای علاقمند کردن سایرین به خود چیست؟ چرا من نباید یکی از پرفروش‌ترین بازی‌های خود را که قبلاً بازار را منفجر کرده است و ۱۸ ماه یا ۲۴ ماه از تاریخ انتشار آن می‌گذرد، انتخاب کنم و آن را برای پلتفرمی مانند رایانه‌های شخصی عرضه نمایم؟ اینگونه هم کمپانی و استودیوی سازنده‌ی بازی از لحاظ مالی ضرر نخواهد کرد و هم گیمرهای سایر پلتفرم‌ها قادر خواهند بود تا ببینند که چه چیزی را از دست می‌دهند و به تجربه‌ی دیگر بازی‌ها ما علاقمند شوند.)))
            این هم ادامه خبر
            (((از نظر لیدن، در این معامله هیچ ضرری وجود ندارد زیرا اولا فروش بازی‌ها بر روی پلتفرم رایانه‌های شخصی به استودیوی سازنده و کمپانی ناشر آن کمک شایانی خواهد کرد و علاوه بر این، ممکن است تا باعث شود که برخی از گیمرهای یک پلتفرم خاص به پلی استیشن علاقمند شوند و آن را خریداری نمایند.)))
            حتما اینجا هم اشتباه نوشته

    • bbb10 گفت:

      ببین به عنوان یه پی سی پلیر با کلی مساعل مالی برای خرج و کلی سوراخ تویه این زندگی + زندگی سخت اینجا + این که الان ۲۵ سالمه و باید بشینم پول جمع کنم جا اینجور چیزا
      میخوام کلا گیم نباشه اگه پی سی نباشه :))
      تا تهشو بخون کله رفیقا و همکارمم با همین جمله موافقن
      حالا ببین با این تفاسیر خارجی ای که پول تو جیبیش حقوق ۲ ماه کار منه چجور فکر میکنه

      • Black Knight گفت:

        عزیز من نمیگم همه پی سی گیمرا صد در صد میرن PS میخرن ولی قبول کن تاثیر داره تا حدی حالا نه برای همه ولی بازم تاثیر گذاره
        اگه نبود همه نمیرفتن اشتراک PlayStation Now بگیرن تا Bloodborne بازی بکنن اون هم به صورت استریم شده !

  • NicK گفت:

    رو ایکس باکسو پی سی بده ببین چطور استقبال میکنن😂

  • middle age گفت:

    با این صحبت هایی که کرده دو احتمال میدم یکی اینکه سرویس psnow رو میخواد گسترش بده شاید واسه موبایل هم عرضه کنه مثل مایکرو. یکی دیگه هم همون عرضه انحصاری ها واسه pc هست که میخواد سرعت بیشتری بهش بده

  • mo1234 گفت:

    احتمالا هم که ما ایرانیا طبق معمول جزو این صدها میلیون نفر نیستیم

جیم رایان: می‌خواهم صدها میلیون نفر بازی‌های پلی استیشن را تجربه کنند - گیمفا
جیم رایان: می‌خواهم صدها میلیون نفر بازی‌های پلی استیشن را تجربه کنند - گیمفا