سازنده Dead by Daylight روی یک انحصاری ایکس باکس کار می‌کند
سازنده Dead by Daylight روی یک انحصاری ایکس باکس کار می‌کند
سازنده Dead by Daylight روی یک انحصاری ایکس باکس کار می‌کند
سازنده Dead by Daylight روی یک انحصاری ایکس باکس کار می‌کند

سازنده Dead by Daylight روی یک انحصاری ایکس باکس کار می‌کند

ابوالفضل مناف زاده
۱۵:۴۵ ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
سازنده Dead by Daylight روی یک انحصاری ایکس باکس کار می‌کند

طبق اطلاعات فاش شده از استودیوی توسعه‌دهنده‌ی بازی Dead by Daylight یعنی بیهِیویِر اینتراکتیو، این استودیو در حال توسعه‌ی یک بازی انحصاری برای کنسول‌های نسل هشتمی و نهمی ایکس باکس است.

چنین به‌ نظر می‌رسد که استودیوی بیهِیویِر اینتراکتیو (Behavior Interactive) که بیشتر با توسعه‌ی عنوان Dead by Daylight در سال ۲۰۱۶ شناخته می‌شود، در حال توسعه‌ی یک بازی انحصاری برای کنسول‌های ایکس باکس وان و ایکس باکس سری ایکس و اس است. لازم به ذکر است که این موضوع ابتدا از طریق یک آگهی استخدام در LinkedIn فاش شد که طی آن، استدیوی مذکور به دنبال جذب یک طراح مراحل برای یک پروژه‌ی معرفی نشده و AAA می‌گردد. همچنین، بر اساس این آگهی استخدام، روند توسعه‌ی این بازی از سال ۲۰۱۹ و با هدف عرضه‌ی آن برای کنسول ایکس باکس وان و رایانه‌های شخصی آغاز شده است.

لازم به ذکر است که با توجه به عدم رونمایی از کنسول‌های نسل نهمی ایکس باکس در تاریخ مقرر، طبعاً در بخش توضیحات این پروژه هیچ اشاره‌ای به کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و اس نشده است. در نتیجه، این موضوع که با یک بازی میان‌نسلی از سوی استودیوی بیهیویر اینتراکتیو برای ایکس باکس روبرو خواهیم شد، قوت گرفته است.

در نقطه‌ی مقابل و زمانی که فاش کننده‌ی این خبر یعنی فیضان شیخ (Faizan Shaikh) در توییتر چنین موضوعی را مطرح کرد، نیک بکر (Nick Backer) به عنوان اینسایدر ایکس باکس چنین اظهار داشت که چیزی در مورد این بازی نشنیده است. این موضوع در آنِ واحد می‌تواند هم گواهی برای لغو شدن پروژه‌ی ساخت این بازی باشد و هم می‌تواند نشانه‌ای برای تاکید سازندگان یا ناشر این عنوان برای مخفی نگاه داشتن هویت این پروژه قلمداد شود.

البته، این احتمال نیز وجود دارد که این آگهی استخدام اکنون منسوخ شده باشد و در نتیجه، همچنان محتوای این خبر را تا اعلامیه‌های رسمی به عنوان شایعه در نظر بگیرید.

استودیوی بیهیویر اینتراکتیو در سال ۲۰۱۶ و با بازی Dead by Daylight توانست تا نظر مثبت بسیاری از گیمرها را به خود جلب کند اما پس از آن، تنها با پورت‌های متعدد و نسخه‌های موبایلی روبرو بودیم و بازی Deathgarden نیز یک شکست تمام عیار برای این استودیو محسوب می‌شود.

بازی Dead by Daylight هم‌اکنون روی گوشی‌های هوشمند، رایانه‌های شخصی، سرویس گوگل استدیا و کنسول‌های پلی‌استیشن ۵، پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس سری اس و سری ایکس در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

سازنده Dead by Daylight روی یک انحصاری ایکس باکس کار می‌کند
سازنده Dead by Daylight روی یک انحصاری ایکس باکس کار می‌کند
سازنده Dead by Daylight روی یک انحصاری ایکس باکس کار می‌کند
سازنده Dead by Daylight روی یک انحصاری ایکس باکس کار می‌کند
سازنده Dead by Daylight روی یک انحصاری ایکس باکس کار می‌کند

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Last of us گفت:

    بلوپوینت واس سونی بازی aaa میسازه اینم واسه ایکس باکس🤦🏻‍♂️
    Wtf

  • Gamer 207 گفت:

    ببینم کو اپه اگه اینطوریه
    چقدر کو اپ داریم رو ایکس باکس ولی حیف من کسی رو ندارم باهاش در آینده بازی کنم این کو اپ ها رو 😔

  • ALIREZA0111 گفت:

    استودیوی ضعیفیه متاسفانه تا حالا بازی خوب نداشتن امیدوارم این بازی طلسمش رو بشکونه

  • این استودیو حدود ۸۵۰ تا کارمند داره و روی کلی از بازی های بتسدا و مایکروسافت به عنوان support studio کار کرده. از Fallout 4 و Dishonored گرفته تا Gears 5 و مستر چیف کالکشن.

    بعید نیست استودیوی که مایکروسافت تصمیم به خرید داره این باشه

    • Black Knight گفت:

      بعید میدونم خبری باشه چون تو متن خبر هم نوشته برای ایکس باکس وان هم قراره بیاد که خیلی عجیبه اگه تا الان رونمایی نشده باشه و از اونجا که لیست برای سال ۲۰۱۹ هست ممکنه پروژه کنسل شده باشه این استودیو هم اگه اشتباه نکنم بخشی از سهامش رو به یکی از شرکت ها فروخته که کار خریده شدنش رو سخت میکنه

    • ☆WKNWS☆ گفت:

      آوالانچ ‌مورد بهتریه و میتونه تبدیل به اینسامنیاک ایکس باکس بشه. تعدادشون خیلی زیاده و چندین استودیو دارن و به راحتی میتونن محتوای گیمپس رو فراهم کنن. انجین اختصاصی APEX رو هم دارن که به خوبی بهینه است و قابلیت تخریب پذیری بالایی داره.

      • Black Knight گفت:

        (آوالانچ ‌مورد بهتریه و میتونه تبدیل به اینسامنیاک ایکس باکس بشه.)
        شوخی بود دیگه ؟
        آوالانچ از کی تا حالا شده در حد و اندازه اینسامیناک حالا بحث تعداد رو کار ندارم که تو بحث تعداد هم استودیو بزرگ تری هست اینسامنیاک و همین الان طبق اخبار داره چهار تیمه میشه و همینطوری گسترش پیدا میکنه از اونطرف پشت هم بازی میده که همشون هم موفق هستن
        آوالانچ دقیقا کدوم بازیش تا الان موفق بوده که این دومیش باشه ؟

        • ☆WKNWS☆ گفت:

          من نگفتم که در سطح ‌اینسامنیاک میشه، گفتم میتونه مشابهش باشه؛ همونطور که هرکی حرف از هیلو میزنه شما اسم دوتا استودیو تازه کار رو میاری میگی دارن واسه ps شوتر میسازن!
          آوالانچ اکثر ضعف‌های بازی‌هاش شامل باگ، گرافیک منسوخ شده(در برخی بازیهاشون)، پویا نبودن جهان بازی و.. بخاطر کمبود بودجه است که با خریداری شدنشون این ‌مشکل حل میشه. حتی همین Second Extinction که دارن با سرمایه گداری xbox میسازن هم‌ برخی از این‌ مشکلات رو نداره.
          یادت نره اینسامنیاک بدون بودجه سونی Edge of Nowhere و Song of the Deep با متای ۶۹ و ۷۱ میساخت.
          بازی های بزرگ اوالانچ از لحاظ متا موفق نبودن ولی از لحاظ فروش و جذب پلیر هیچ ‌مشکلی نداشتن، برای مثل سری ریج، جاست‌کاز و مدمکس.

          • Black Knight گفت:

            تازه کار بودن دلیل بر اینکه نتونن بازی عالی بسازن نیست !
            همین Bungie زمانی که Halo رو ساخت خودش رسما یه استودیو تازه کار بود و به جزء یه سری بازی استراتژی چیز خاصی نداده بود ولی بازیشون شد یکی از تاثیر گذار ترین بازی های تاریخ !
            پس ربطی نداره
            در ضمن اعضای همون استودیو هایی که میگید از اعضای استودیو های معروفی هستن از جمله برخی از سازندگان Halo نمیدونم چطوری اینا میشن تازه کار . حالا بماند سونی داره با بهترینا تو سبک شوتر کار میکنه !
            آوالانچ هم به جزء گرافیک فنی و باگ مشکلات خیلی زیادی داره که اصلی ترینش گیمپلی شدیدا تکراری و بدش هستش به طوری که بازی های Ubisoft که بقیه میگن تکرار هستن جلوش شاهکارن
            برای نمونه یه نگاه به سری Just Cause بندازید متوجه حرفم میشید
            هیچ ربطی هم به کمبود بودجه نداره
            ما این همه استودیو داریم بودجه کمی دارن ولی بازی های خوب و سرگرم کننده ای میسازن
            همه چی رو به مستقل بودن و بودجه داشتن ربط ندید
            من هیچ مشکلی با خریداری شدنشون ندارم ولی بحثم چیزای دیگه بود
            اون بازی هایی هم که از اینسامنیاک نوشتی همشون پروژه های خیلی کوچیک و جمع و جور بودن
            وگرنه به این باشه منم میتونم Bleeding Edge نینجا تئوری رو بگم که تازه اون رو بودجه مایکروسافت داده بود !
            پس ربطی به بودجه نداره
            سری Just Cause هم هیچوقت بازی آنچنان محبوب و پر فروشی نبود تا جایی که حداقل من میدونم و با هم سبک های خودش یعنی Dead Rising و Saints Row کیلومتر ها فاصله داشت

          • Wild Rage گفت:

            اگه استودیویی از مایکروسافت باشه که بتونه بشه اینسامنیاک ایکس باکس اون ابسیدین هست. جدا از گراندد ۳ تا پروژه در حال ساخت دارن (شایعات میگن ۴ تا و همشونم تو فول پروداکشنن) و همه اینا با ۲۵۰ نفر. صد در صد دارن از استودیو های پشتیبانی هم کمک میگیرن. ولی ابسیدین در حال حاضر پرکارترین استودیو ایکس باکسه. بعضیا ممکنه بگن که اینسامنیاک سریع تر از ابسیدین بازی میسازه و خب باید بگم کاملا عادیه. اینسامنیاک بازی های اکشن ادونچر میسازه که خب خدا رو شکر ساختشون دشواری بسیاری نداره و از یه طرف زمان بازی هم کمه. رچت خودشو بکشه میرسه به ۲۰ ساعت و اسپایدرمن هم ۴۰ ساعت (برای پلات و اینا). مایلز مورالز هم که خب کوتاه تر از اسپایدرمن ۲۰۱۸ بود.
            باید به ابسیدین هم حق داد که ساخت بازیاشون طول میکشه. از یه طرف تقریبا نصف اینسامنیاکن و از دیگر هم Avowed و هم The Outer Worlds 2 بازی های از پی جی AAA هستن و خب دیگه باید حداقل ۱۰۰ ساعت گیم پلی رو داشته باشن (باز برای پلات و … تا ۲۰۰ ساعت برسه هم بد نیست) و جدا از اون باید طوری باشه که بازی مردم رو به ادامه دادن مجبور کنه (مثل اسکایریم و فال اوت که خیلی ها به راحتی تا ۵۰۰ ساعت یا بیشتر هم سرشون وقت گذاشتن)
            از یه طرف دو تا پروژه دیگه هم هست که…
            خلاصه حرفم اینه که هیچکدوم از استودیو های ایکس باکس به اندازه ابسیدین مشغول کار نیستن و ابسیدین پرکارترینشونه

            • Black Knight گفت:

              آبسیدین در حد اینسامنیاک نیست
              گراندد یه پروژه AA بود و کلا ۱۰ ۱۵ نفر ساخته بودنش
              همین الان The Outer Worlds 2 تو مراحل پیش تولید هم نیست و طبق تریلر بازی تو مراحل کانسپت آرت و طراحی هنری و ایده پردازیه !
              فقط Avowed بین اینا در دست ساخته
              تازه کلا ۲۰۰ نفر بیشتر نیستن درحالیکه اینسامنیاک بالای ۴۰۰ نفر کارمند داره و دارن ۴ تیمه میشن و از یه ناشر هم سریع تر بازی میدن تقریبا میشه گفت هر ۲ سال یه بار یه بازی میدن
              از بین اینا تازه Avowed شایعه شده ۲۰۲۳ میاد اونم بعد از این همه معرفی

              • Wild Rage گفت:

                در حال حاضر نیست (از لحاظ سایز حداقل)
                ابسیدین در حال حاضر ۲۵۰ نفر رو داره (تو لینکدین که زدن ۲۴۵ ولی چند نفرشون اکانت ندارن اونجا).
                اتفاقا تو r/GamingLeakandRumors (که پاتوق شایعه ها هست) چند وقت پیش (حدودا یک ماه) گفته شده که The Outer Worlds 2 در فول پروداکشن هست و تیم Avowed 150 نفر هستن. در حال حاضر تیم اوتر ورلدز ۷۰ تا ۸۰ نفر گمان زده میشه که با گذشت زمان هی بیشتر میشن (تیم اوود هم اوایل ساخت حدود ۹۵ تا ۱۱۰ نفر بوده ولی به مرور زمان اضافه شدن و تمام مدت در فول پروداکشن بودن)
                به اینم باید توجه کنید که بازی های ابسیدین ار پی جی ان. حداقل ۴ تا ۵ برابر بازی هایی مثل اسپایدرمن و رچت باید پلی تایم بدن و برای هر تصمیم یک Consequence بزارن. بازی های ار پی جی ساختشون خیلی سخت تر از داستان محور هست.
                کل بازی رچت اند کلنک فکر کردین برای تموم کردن بخش داستانیش چقدر وقت لازمه؟؟ در کل ۱۱ ساعت که اگه سریع بازی کنید تا ۹ ساعت هم میشه تمومش کرد (اطلاعاتم رو دارم از How long to beat میدم). اگه با ماموریت های فرعی حساب کنیم هم میشه ۱۴ ساعت و نیم که اگه اونم سریع بازی کنه ادم میشه یازده ساعت.
                اسپایدرمن ۲۰۱۸ چطور؟؟ بخش داستانی میانگین عادیش ۱۷ ساعته. سریع بری ۱۲ ساعت. با ماموریت های فرعی ۲۵ ساعت (اونم سریع بری میشه ۱۸ ساعت و نیم).
                اسپایدرمن مایلز مورالزو که دیگه بیخیال. هفت ساعت و نیم داستان اصلی به صورت عادی و پنج ساعت و ده دقیقه به صورت سریع. با ماموریت های فرعی ۱۲ ساعت که اونم سریع برین میشه ۸ ساعت.
                یه نگاه به بزرگی بازی های ابسیدین بندازین میتونین بهشون حق بدین که چرا بازیاشون طول میکشه تا ساخته بشه. دیگه باید حداقل ۷۰ تا صد ساعت رو هر بازیشون بده. فال اوت نیووگاس با اینکه تو ۱۸ ماه ساخته شده بود با مراحل فرعیش به ادم به صورت عادی ۶۳ ساعت پلی تایم میداد. بازی هایی که الان دارن میسازن حتی پلی تایم بیشتری دارن و خب باید بهتر ظاهر شن. اینم باید در نظر گرفت که در بازی های داستان محور سازنده ها فقط برای یه خط مشخص داستان مینویسن. ولی تو بازی های ار پی جی باید سکانس هایی رو طراحی کرد که با توجه به انتخابات پلیر داستان بازی و فرمش رو تغییر بده و ادم رو به سمت های مختلف ببره (این کار استودیو های ار پی جی ساز رو خیلی خیلی سخت تر میکنه از استودیو های اکشن محور ساز).
                و به قول شما اینسامنیاک بالای ۴۰۰ کارمند داره. ابسیدین فعلا حدودا ۲۵۰ کارمند داره و مونده که از لحاظ توان انسانی به اینسامنیاک برسه.
                یه چیز دیگه هم اینه که اینسامنیاک تیم های پشتیبانی سونی رو داره (سونی تیم های پشتیبانیش زیاده و کیفیت کارشون هم واقعا عالیه).
                اینسامنیاک در حال حاضر فقط خودشون دارن میسازن و هیچ تیم پشتیبان و کمکی در حال حاضر به طور رسمی ندارن. (حتی سانتامونیکا و ۳۴۳ هم که تعداد کارکنانشون بالاست از استودیو های کمکی مثل valkyrie entertainment کمک گرفتن. اون تیم رسما بخش هایی از گاد اف وار رو طراحی کرد!!!!).
                ای پی های ابسیدین هم خب واقعا بزرگن (اوود رسما قراره بشه حریف الدر اسکرولز. حتی اگه این قضیه رو انکار کنن هم مردم به هر حال همین فکرو میکنن).
                The Outer Worlds هم قراره بشه AAA و حریف فال اوت بشه. باید بسیار بزرگ باشن.
                اگه ابسیدین هم بازی اکشن ادونچر میساخت مطمعنا میتونست هر دو سال یه بازی بده بیرون (چون چند تیم دارن).
                .
                .
                .
                .
                بزارین همینجا بگم که هیچ وقت نگفتم ابسیدین اندازه اینسامنیاکه. بلکه گفتم حکم اینسامنیاک ایکس باکس رو داره (با توجه به پروژه هاشون).
                .
                .
                .
                .
                و با توجه به اینکه بازی های ار پی جی طولانین به شخصه بهشون حق میدم که ساخت بازیاشون طول بکشه.
                یه نگاه به بتسدا بندازین (تیم ماریلند منظورمه. همون تیم تاد هاوارد). از ۲۰۱۶ در حال فکر و ساخت استارفیلد بودن. عکس های پریبیلدشون از اواخر ۲۰۱۷ هست (اون موقع انجین رو اپگرید نکرده بودن). اگه از ۲۰۱۸ شروع کرده باشن به ساخت فول پروداکشن بازی و چند سال هم پری پروداکشن (سال های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ و۲۰۱۷) یعنی ساخت این ای پی جدید حدود ۶ تا ۷ سال طول کشیده. اگه اکشن ادونچر میساختن احتمالا فوقش ۲۰ ساعت گیم پلی داشت و سریع تو دو سال تمومش میکردن. ولی خب ار پی جی اوپن ورلد میسازن و بازی های ار پی جی ساختشون طول میکشه. اینم در نظر بگیریم که استارفیلد ایده هاش انقلابیه و موتورشون رو فقط مخصوص این بازی ارتقا دادن و فکر ساختش بیشتر از ۲۰ سال تو فکر تاد هاوارد بوده).
                اوود و اوتر ورلدز ۲ هم ار پی جی هستن و ساختشون طول میکشه. اگه مثل اینسامنیاک بزرگ بودن کارشون خیلی خیلی زود تر تموم میشد (ولی خب متاسفانه تقریبا نصف اونان).
                تو بازی های ار پی جی جهان باید پویا باشه. کلی ان پی سی وجود داشته باشه. باید بشه با جهان بازی و موجوداتش اینتراکت کرد. فکر میکنین چرا ساخت ردد ۲ اینقدر طول کشید. چون جدا از اوپن ورلد بودن و گرافیکش باید دنیاش تصمیمات بسیار و … داشته باشه. برای مثال میشه با همه ی ادم های بازی صحبت کرد. سکانس هایی طراحی شدن که ادم دستگیر میشه. ادم میکشیم. حیوانات رو میکشیم. به مغازه ها میریم و اجناس میخریم و میفروشیم. دنبال بونتی میریم. رمز و راز های بازی رو کشف میکنیم.
                ساخت یه محیط اوپن ورلد گرافیکی اسونه. خیلی اسونه و هر استودیو AAA از پسش بر میاد. چیزی که مهمه اینه که چطوری این محیط رو پر کنی. ردد به عنوان یه بازی اکشن ادونچر خیلی ازادی بیشتری داره نسبت به هم سطح هاش. بازی های ار پی جی هم همینطورن.
                برای مثال یه بازی اکشن ادونچر مثل اسپایدرمن در برابر یه بازی مثل نیووگاس خیلی محدوده. تو نیووگاس میتونی همه رو بکشی. خیلیا رو نجات بدی. سر به سر مردم بزاری. پایان های بازی رو عوض کنی. فکشن های مختلف رو انتخاب کنی. با توجه به رفتارت رو فکشن ها تاثیر بزاری. مردم با توجه به رفتارت باهات خوش رفتاری میکنن یا ازت میترسن.
                برای همین میگم ساخت بازی ار پی جی خیلی خیلی سخت تره تا بازی اکشن ادونچر. حالا دیگه پلی تایمشون رو هم که نگیم. و اینکه یه دنیای بازی چقدر میتونه ادمو به خودش دوباره بکشونه. برای مثال بعضیا هستن که اسپایدر من رو حتی تا ۱۱۰ ساعت و … بازی کردن (تو جهان گشتن و…). ولی در عوض افرادی هستن که تو بازی های اوپن ورلد ار پی جی مثل اسکایریم ۱۵۰۰ ساعت یا بیشتر گذروندن. (یکی از دوستام خودش بیشتر از ۲۰۰۰ ساعت تو نیووگاس پلی تایم داشته).
                ابسیدین نسبت به سایزشون دارن نتایج خوبی رو میگیرن.

  • Hasan0930 گفت:

    اگه درست باشه مطمئنا برای ۲۰۲۳ میاد ولی آخه اون موقع بعیده بازی برای وان هم بیاد پس خیلی بعیده

  • Slender Man گفت:

    گیم پلی گیم حرف نداره
    اما چیتراش گیمو نابود کردن
    از هر ۱۰ تا مچ ۹ تاش چیتریه که حاشا نمیکنه اون یدونه هم معلومه داره چیت میزنه اما کابل میگیره
    طرف میره ۱۲ ساعت از چیت زدنش توی این گیم استریم انلاین میزاره اما هیچی که هیچی
    بعد سازنده ها هراز گاهی یه کیلر اوپی میدن بیرون که یکی از یکی دیگه پی تو وین ترن اما کاری برای چیت نمی کنن

سازنده Dead by Daylight روی یک انحصاری ایکس باکس کار می‌کند