هرآنچه از عنوان موردانتظار Dying light 2 می‌دانیم - گیمفا
هرآنچه از عنوان موردانتظار Dying light 2 می‌دانیم - گیمفا
هرآنچه از عنوان موردانتظار Dying light 2 می‌دانیم - گیمفا
هرآنچه از عنوان موردانتظار Dying light 2 می‌دانیم - گیمفا

هرآنچه از عنوان موردانتظار Dying light 2 می‌دانیم

آرمان زرمهر
۰۹:۰۰ ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
هرآنچه از عنوان موردانتظار Dying light 2 می‌دانیم - گیمفا

همانطور که احتمالا می‌دانید زمان زیادی تا عرضه‌ی عنوان مورد انتظار Dying Light 2: Stay Human باقی نمانده است. از زمان معرفی آن در طی مراسم E3 سال ۲۰۱۸، این بازی بارها با تاخیر مواجه شده است و حتی در یک بازه زمانی هیچ خبری از این بازی نبود و برخی به این باور رسیدند که سازندگان به زودی خبر کنسل شدن بازی را می‌دهند.

در نهایت سازندگان در سال ۲۰۲۱ خبر از عرضه‌ی بازی در ماه دسامبر/ آذر ماه دادند که چندی پیش اعلام کردند که بازی دوباره تا ماه دوم سال ۲۰۲۲ یعنی فوریه تاخیر خورده است!

اما در طی سال‌ها و تاخیرهای متوالی اطلاعات زیادی نیز از این بازی منتشر شده است که بسیاری ممکن است فراموش کرده باشند یا حتی دیگر اخبار این بازی را دنبال نکرده باشند، به همین دلیل امروز در این مقاله قصد داریم مروری بر تمام اطلاعات منتشر شده از این بازی داشته باشیم.

هرآنچه از عنوان موردانتظار Dying light 2 می‌دانیم - گیمفا
اطلاعات و تریلرهای منتشر شده نشان دهنده‌ی تمرکز بیشتر نسخه‌ی دوم بر شخصیت‌پردازی و داستان‌سرایی جذاب می‌باشد
  • شخصیت‌ها، داستان، روایت و پرداختن به آن‌ها

نسخه‌ی اول این دوگانه در سال ۲۰۱۵ توسط استودیوی Techland برای کنسول‌های نسل هشتم و pc منتشر شد و درحالی که گیم‌پلی‌ای متفاوت و روان در کنار تنوع در اسلحه‌ها و مبارزات تن به تن جذاب را به نمایش می‌گذاشت و تجربه‌ای لذت‌بخش برای بسیاری از گیمرها بود اما در زمینه‌ی روایت داستانی جذاب و شخصیت پردازی بسیار متوسط عمل کرد و داستانی کلیشه‌ای به همراه کرکترهایی با عمق و جذابیت نسبتا پایین را به تصویر کشید.

حال طبق اطلاعات منتشر شده از نسخه‌ی دوم، ظاهرا قرار است شاهد داستان‌سرایی و شخصیت‌پردازی‌های هیجان‌انگیزتری باشیم. داستان نسخه‌ی دوم ۲۰ سال پس از داستان نسخه‌ی اول و ۱۵ سال پس از درگیر شدن کلی کره‌ی زمین با ویروس Harran روایت می‌شود. بسیاری از بازماندگان به زندگی کردن بین زامبی‌ها عادت کرده‌اند و با تشکیل گروه‌های کوچک و بزرگ و ساخت مکان‌هایی امن برای زندگی با این سبک و روش جدید زندگی کنار آمده‌اند. درحالی که سازندگان اطلاعاتی از بازگشت کرکترهای نسخه‌ی اول در این نسخه منتشر نکردند اما در طول داستان و همچنین در دنیای بازی اشاراتی به آنها وجود دارد و ظاهرا اتفاقات نسخه‌ی اول بسیار در این نسخه تاثیرگذار بوده و به همین دلیل احتمال می‌رود که شاهد اشارات زیادی به سازمان GRE و اتفاقات کلی داستان نسخه‌ی اول باشیم.

پروتاگونیست و شخصیت اصلی این نسخه Aiden Caldwell نام دارد که طبق تریلرهای منتشر شده از بازی به ویروس Harran مبتلا است و برای پیدا کردن درمان و همچنین جواب‌هایی در رابطه با هویت خود  به این منطقه از اروپا سفر کرده است، به همین دلیل در بازی بسیاری از گروه‌ها از او به‌عنوان یک Pilgrim یا مسافر یاد می‌کنند. به نظر می‌رسد که Aiden شخصیتی بسیار عمیق‌تر و جذاب‌تر نسبت به کرکتر اصلی نسخه‌ی اول یعنی Kyle Crane دارد.

هرآنچه از عنوان موردانتظار Dying light 2 می‌دانیم - گیمفا
حزب‌ها و گروه‌های حاضر در این بازی و تصمیماتی که در قبال هریک از آن‌ها می‌گیرید تاثیر مستقیم و بزرگی بر روند داستان و دنیای بازی دارند.
  • گروه‌ها، محیط بازی و تاثیرپذیری آن

دنیای نسخه‌ی دوم Dying Light حدودا دو برابر ترکیب نقشه‌ی The Following و نقشه‌ی اصلی نسخه‌ی اول می‌باشد و طبق بخش‌های نمایش داده شده در تریلرهای این نسخه، شاهد یک دنیای بسیار بزرگ و پویا هستیم. نقشه‌ی بازی تشکیل شده از دو منطقه‌ی بسیار عظیم می‌باشد که خود دارای هفت منطقه‌ی زیرمجموعه هستند.

سه گروه‌ و حزب‌ بزرگ در این بازی وجود دارند که عبارتند از: Survivors، Peacekeepers، Renegades.

Survivors: این گروه همانطور که از اسم‌ آن‌ها مشخص است تشکیل شده از شهروندان و بازماندگانی هستند که در زمینه‌ی ساخت پایگاه‌ها و استفاده از المان‌ها و امکانات اطرافشان برای تولید مواد اساسی و ضروری بسیار مهارت دارند و می‌توانند در هر کجا و هر شرایطی زندگی کنند. لازم به ذکر است که این گروه از قدرت دفاعی و مبارزه زیادی نسبت به دیگر حزب‌ها برخوردار نیستند.

Renegade: این گروه تشکیل شده از زندانیان سابق می‌باشد که به‌شدت تحت فرمان فرمانده‌ی خود و همینطور رقیب اصلی گروه Peacekeepers هستند که به زودی درباره آن‌ها نیز صحبت خواهیم کرد. هدف اصلی این گروه از بین بردن گروه‌های دیگر است تا بتوانند فرماندهی کلی شهر را به دست بگیرند.

Peacekeepers: همانطور که در بالا اشاره کردم این گروه رقیب اصلی حزب Renegade می‌باشد. این حزب تشکیل شده از سربازان سابق ارتش می‌باشد و به عنوان قوی‌ترین و وحشت‌برانگیزترین گروه در دنیای بازی از آن‌ها یاد شده است و دلیل آن نیز وجود پایگاه‌ها و سازه‌های متعدد و بزرگ به همراه بی‌رحمی و تندرویی بیش‌ از اندازه‌ی آن‌ها است. هدف اصلی این گروه ایجاد قانون و نظم در دنیای بازی است که دقیقا نقطه‌ی مخالف Renegade می‌باشد.

همچنین گروهک کوچکی به نام Bandits نیز در بازی وجود دارند و همانطور که از اسمشان مشخص است راهزنانی هستند که در خیابان‌ها و مناطق مختلف بازی گشت می‌زنند و هیچ وابستگی یا همکاری‌ای با هیچ یک از گروه‌های نام‌برده ندارند.

چگونگی رفتار و انتخاب‌های شما در قبال هریک از این گروه‌ها تاثیر مستقیم بر دنیای بازی، ظاهر آن و نحوه‌ی برخورد آن‌ها با شما دارد.

هرآنچه از عنوان موردانتظار Dying light 2 می‌دانیم - گیمفا
بیشتر شدن المان‌ها و مکانیزم‌های RPG در این نسخه ندای تجربه‌ای عمیق‌تر و سرگرم کننده‌تر را می‌دهد. درحالی که این موضوع بر روی کاغذ هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد اما باید امیدوار باشیم که این المان‌ها به درستی در بازی قرار گرفته باشند و هویت اصلی این عنوان را تغییر ندهند.
  • انتخاب‌ها، المان‌های RPG و تاثیر آن‌ها بر روند پیشروی بازی

این نسخه بیش از پیش از المان‌های RPG استفاده می‌کند و این المان‌ها تاثیری مستقیم بر دنیای بازی و روند پیشروی شما در جریان بازی دارند. انتخاب دیالوگ یکی از این المان‌ها به شمار می‌رود که از اهمیت بسیار زیادی در این نسخه برخوردار است. اول از همه بگذارید مروری بر انتخاب‌ها و اهمیت آن‌ها داشته باشیم.

بنابر اظهارات یکی از طراحان این عنوان، انتخاب‌ها در این نسخه به سه دسته تقسیم می‌شوند:

  • اولین دسته از انتخاب‌ها، انتخاب‌هایی هستند که شما در طی داستان اصلی با آن‌ها روبرو می‌شوید که تاثیر مستقیم و مهمی بر روند داستان بازی و پایان‌بندی آن دارند. درحالی که تعداد زیادی از این نوع انتخاب‌ها وجود ندارد اما بسیاری از آن‌ها به انتخاب‌های کوچک دیگری متصل می‌شوند.
  • دسته‌ی دوم از انتخاب‌ها، انتخاب‌هایی هستند که در طی مراحل اصلی و فرعی که در حال انجام آن‌ها هستید به آن‌ها برخواهید خورد و تاثیرگذاری آن بر ماموریت فعلی شما، چگونگی زندگی کردن برخی از کرکترها، تغییر در دنیای بازی و گاهی هم در روند کلی پیشروی بازی خواهد بود. به عنوان مثال شما می‌توانید یک خواننده‌ی اوپرا را طی یکی از مراحل نجات دهید، اگر او را نجات دهید در طول بازی در مکانی ظاهر و برای گروهی از مردم اجرا خواهد کرد و این موضوع تاثیرات مثبت و منفی بر روی برخی کرکترها دارد اما اگر او را نجات ندهید هیچ‌کدام از این اتفاقات رخ نخواهد داد.
  • و اما آخرین نوع از انتخاب‌ها در این بازی شامل تصمیماتی می‌شود که شما در قبال گروه‌های موجود در بازی می‌گیرید که مستقیما بر دنیای بازی تاثیر می‌گذارند و به کلی آن را تغییر می‌دهند. بگذارید مثالی برایتان بزنم، فرض کنید شما به گروه Peacekeepers اجازه می‌دهید پایگاهی را تحت کنترل خود بگیرند، در این صورت تعداد زیادی تله در آن منطقه قرار می‌دهند که می‌تواند برای شما در هنگام مبارزات بسیار مفید باشد. از طرفی فرض کنید شما می‌خواهید راحت‌تر در آن منطقه از بازی جابه‌جا بشوید، در این صورت می‌توانید کنترل آن منطقه را در اختیار گروه Survivors قرار دهید در این صورت آن‌ها ابزار جابه‌جایی و زیپ‌لاین در این منطقه نصب خواهند کرد که سفر و جابه‌جایی را برای شما بسیار آسان‌تر می‌کند.

به طور کلی این نسخه روندی متمرکز بر المان‌های RPG را پیش می‌گیرد و به همین دلیل قطعا در بسیاری از بخش‌ها شاهد عمق و آزادی‌عمل بیشتری خواهیم بود.

هرآنچه از عنوان موردانتظار Dying light 2 می‌دانیم - گیمفا
پارکور و مبارزات در این نسخه بسیار روان‌تر از نسخه‌ی پیشین خود به نظر می‌رسند و انتظار می‌رود که گیم‌پلی این عنوان از تنوع‌ بسیارخوبی برخوردار باشد.
  • پارکور، مبارزات و اسلحه‌ها

همانطور که در اول مقاله به آن اشاره کردم نخستین نسخه‌ی این دوگانه ارائه دهنده‌ی گیم‌پلی و مبارزاتی خاص و روان بود و از تنوع بسیارخوبی در درخت مهارت‌های خود نیز برخوردار بود، به همین دلیل می‌توان از آن به عنوان سرگرم کننده‌ترین بخش آن نسخه یاد کرد. حال طبق اطلاعات منتشر شده سازندگان در نسخه‌ی دوم نیز تنوع این بخش را چندین برابر کرده‌اند. طبق اعلام Techland پلیرها در این نسخه می‌توانند طبق سبک بازی خود مبارزه کنند، به عنوان مثال اگر شما در طول مبارزه زیاد حرکت می‌کنید و یا دوست دارید تجربه‌ای سریع‌تر از مبارزه داشته باشید می‌توانید بیش از پیش از پارکور در طی مبارزات خود استفاده کنید. از طرف دیگر، اگر دوست‌دارید تجربه‌ی خونین و خشن‌تری از مبارزات داشته باشید این نسخه تعداد زیادی سلاح متنوع در اختیار شما می‌گذارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. شما می‌توانید از طریق این لینک تریلر بخش پارکور و مبارزات این عنوان را تماشا کنید.

همچنین در برخی از تریلرهای بازی شاهد بازگشت Grappling Hook هستیم که در طی مبارزات و جابه‌جایی‌ها می‌تواند نقش پررنگی ایفا کند. لازم به ذکر است که در انیمیشن‌ها و فیزیک این وسیله تغییرات زیادی ایجاد شده و استفاده از آن برای جابه‌جا شدن بیشتر حس و حال تاب خوردن و نرم بودن را القا خواهد کرد و به واقعیت نزدیک‌تر خواهد بود.

هرآنچه از عنوان موردانتظار Dying light 2 می‌دانیم - گیمفا
این نسخه تمرکز زیادی بر روی مبارزات با سلاح سرد دارد و به همین دلیل به نظر می‌رسد سازندگان سعی کرده‌اند تنوع بسیار زیادی در این بخش برای پلیرها فراهم کنند.

طبق اعلام Techland مبارزات در این نسخه بیشتر بر روی مبارزات تن به تن و سلاح‌های سرد تمرکز دارد و به دلیل مسائل داستانی و همچنین کمبود مهمات، کمتر شاهد سلاح‌های گرم در این نسخه خواهیم بود و در اصل می‌توان گفت که این نسخه نشان‌دهنده‌ی بازگشت اکثر انسان‌ها به مبارزات تن به تن، خشن و همچنین استفاده‌ی زیادی از سلاح‌های سرد مانند Machete، Bow و… می‌باشد. لازم به ذکر است که در طی تریلر گیم‌پلی این عنوان ما شاهد استفاده‌ی Aiden از یک شاتگان کوچک بودیم که ظاهرا در طی بازی می‌توانید آن را بسازید، همچنین این شاتگان عملکردی مشابه به سلاح گرم در عناوین Dishonored دارد و احتمالا نقش یک مکمل را در طی مبارزات ایفا می‌کند و از مهمات محدودی نیز برخوردار می‌باشد.

 همچنین شخصی به نام Craft Master در این نسخه وجود دارد که شما می‌توانید با مراجعه به او Blueprintهایی که جمع‌آوری کرده‌اید را بسازید و ارتقا دهید که این پروسه‌ی ارتقا تا ۹ بار قابل انجام می‌باشد و با هر ارتقا اسلحه‌ی موردنظرتان از قابلیت‌ها و خصوصیات کاملا جدیدی برخوردار می‌شود.

بخش پارکور در این نسخه بسیار مهم‌تر، گسترده‌تر و روان‌تر طراحی شده است و طبق اعلام تیم سازنده، در این نسخه شاهد بیش از سه هزار انیمیشن متفاوت پارکور خواهیم بود و همچنین طبق تصاویر و تریلرهای مختلف منتشر شده در دنیای بازی نیز از تعداد زیادی از زیپ‌لاین‌ها و سازه‌هایی که به این بخش کمک می‌کنند استفاده شده است.

لازم به ذکر است که سازندگان تایید کرده‌اند هیچگونه وسیله‌ی نقلیه‌ای در این بازی وجود ندارد، بنابراین تمرکز بازی کاملا بر روی پارکور می‌باشد و امیدوار هستم که وعده‌هایی که Techland درباره‌ی این بخش داده است عملی شود و تجربه‌ای بسیار روان و لذت‌بخش را برای پلیرها به ارمغان بیاورد. البته سازندگان هیچ صحبتی در رابطه با وجود وسایل نقلیه در DLCهای آینده‌ی این عنوان نکرده‌اند، بنابراین ممکن است مانند نسخه‌ی اول شاهد اضافه شدن وسایل نقلیه در طی عرضه‌ی محتوای اضافه‌ی این عنوان باشیم.

هرآنچه از عنوان موردانتظار Dying light 2 می‌دانیم - گیمفا
علاوه بر تفاوت‌های ظاهری در زامبی‌های معمولی بازی در بسیاری از تریلرهای منتشر شده ما شاهد تنوع بسیارخوب، اضافه شدن انواع خاصی از جهش‌یافتگان و تفاوت عملکرد بین آن‌ها نیز بودیم.
  • طراحی دنیای بازی و دشمنان جدید

شعار نسخه‌ی نخست این بازی یعنی “Good Night , Good Luck” اشاره به  شب‌های استرس‌زا و مخوف آن داشت که در آن شاهد وجود گونه‌هایی سریع‌تر از زامبی‌ها و همچنین Volatileها بودیم. حال در این نسخه نیز شاهد تنوع بیشتر Infectedها و دشمنان هستیم، چه در شب و چه در روز!

درحالی که Volatileها در این نسخه دست‌خوش تغییراتی شده‌اند، ما شاهد اضافه شدن گونه‌های جدیدی از Infectedها به این بازی هستیم. به عنوان مثال یکی از آن‌ها Revenant نام دارد که در طی یکی از تریلرهای بازی معرفی شد و طبق اعلام سازندگان شما از طریق برخی انتخاب‌ها می‌توانید او را در دنیای بازی خود Spawn کنید! همچنین شما یک UV Flash Light نیز در اختیار دارید که نه تنها در شب بلکه در طی روز و برای بیرون آوردن زامبی‌ها از مخفی‌گاهشان و یا مبارزه با آن‌ها در مکان‌های تاریک بسیار کاربردی خواهد بود.

هرآنچه از عنوان موردانتظار Dying light 2 می‌دانیم - گیمفا
طبق اطلاعات منتشر شده از طرف سازندگان انتظار می‌رود در این نسخه شاهد بخش CO-OP بالانس‌تری باشیم.
  • بخش CO-OP

این نسخه نیز از بخش CO-OP تا چهار نفر بهره‌مند است اما با این تفاوت که در این نسخه یک نفر نقش Host را ایفا می‌کند و به همین دلیل انتخاب‌ها و نتایج حاصل از آن‌ها فقط مختص به Host می‌باشد و برای دیگر پلیرها اعمال نمی‌شود. دلیل این موضوع این است که این نسخه از نظر داستان‌سرایی بسیار متفاوت با نسخه‌ی قبلی خود است و برای ایجاد بالانس و همچنین بالاتر رفتن ارزش تجربه‌ی دوباره‌ی بازی این تغییرات صورت گرفته است.

این مسئله به این معناست که شما و دوستانتان می‌توانید هرگونه که دوست‌دارید به بازی بپردازید و حتی می‌توانید با پیوستن به دنیای بازی یکدیگر تفاوت بین نتایج اعمال و انتخاب‌های خود و دوستان خود را مشاهده کنید. البته لازم به ذکر است که شما با پیوستن به دنیای بازی دوستان خود تمام پیشرفت‌ها همانند لول، اسکیل‌ها و… را همراه با خود خواهید داشت اما شاید نتوانید از بعضی از اسلحه‌های خود استفاده کنید و دلیل آن نیز این است که برخی از اسلحه‌ها از طریق انتخاب‌هایی خاص یا انجام مراحل فرعی در اختیار شما قرار می‌گیرند و اگر دوست شما آن انتخاب‌ها یا مراحل را انجام نداده باشد در این صورت آن اسلحه‌ی خاص در دنیای او آنلاک نشده است.

هرآنچه از عنوان موردانتظار Dying light 2 می‌دانیم - گیمفا
درحالی که می‌توان این بازی را به صورت تک نفره تجربه کرد اما بسیاری از طرفداران دوست دارند همانند نسخه‌ی پیشین با دوستان خود در دنیای وسیع Dying Light 2 به گشت‌وگذار بپردازند و تغییرات اعمال شده از طرف سازندگان از این بخش در راستای لذت‌بردن هرچه بیشتر پلیرها می‌باشد و امیدواریم که در نهایت شاهد یک تجربه‌ی چندنفره‌ی بی‌نقص باشیم…

باید تا انتشار بازی منتظر بمانیم تا به‌طور دقیق‌تر عملکرد و تاثیر این محدودیت‌ها را در بخش CO-OP مشاهده کنیم. به نظر من اعمال این محدودیت‌ها در بخش ‌CO-OP نه ‌تنها باعث بالانس‌تر شدن این بخش می‌شود بلکه لذت بازی کردن با دوستانتان هم چند برابر می‌شود. نبود هیچگونه محدودیتی در بخش CO-OP نسخه‌ی پیشین یکی از مشکلاتی بود که برخی از پلیرها را آزرده کرده بود.

اجازه دهید مثالی برایتان بزنم، فرض کنید شما به تازگی شروع به بازی کرده‌اید و از اسلحه‌های ابتدایی بازی برخوردار هستید و تصمیم می‌گیرید با یکی از دوستان خود یا حتی از طریق مچ‌میکینگ با شخص دیگری به بازی بپردازید و آن شخص نه تنها داستان بازی را به پایان رسانده است بلکه ساعت‌ها به گشت‌وگذار مشغول بوده است و از اسلحه‌های قدرتمندی نیز برخوردار است؛ در این صورت او می‌تواند برخی از اسلحه‌هایش را به شما بدهد و همچنین به اندازه‌ای قدرتمند است که دشمنان و بخش‌هایی که شما نیازمند استراتژی و برنامه ریزی برای مقابله و عبور از آنها هستید را در یک چشم برهم زدن از پا در می‌آورد و از آن بخش عبور می‌کند. این موضوع باعث از بین رفتن لذت و استرس ابتدای بازی می‌شد و برای برخی از جمله بنده ناخوشایند بود. البته برخی نیز مشکلی با این موضوع نداشتند و از آن راضی بودند، اما به شخصه بسیار از این تغییرات خوشحال هستم، البته باید منتظر ماند و دید که Techland به چه اندازه در اعمال این تغییرات خوب عمل خواهد کرد.

  • سخن پایانی

عنوان Dying Light 2 سال‌هاست که جزو بازی‌های مورد انتظار بسیاری از گیمرها می‌باشد اما تاخیرهای متعدد و طولانی باعث از بین رفتن مقدار زیادی از هیجان بسیاری از ما برای این عنوان شده است. اما حال که فقط چند ماه انگشت‌شمار با عرضه‌ی این بازی فاصله داریم، استودیوی Techland با انتشار تریلرها و اخبار هیجان‌انگیز دوباره هیجان طرفداران را برای این بازی زنده کرده است. امیدوار هستیم که این عنوان دوباره با یک تاخیر دیگر مواجه نشود و همچنین Techland در طول این سال‌ها و تاخیرهای متعدد عنوانی لذت‌بخش و ماندگار همچون نسخه‌ی اول این دوگانه خلق کرده باشد و به طرفداران ثابت کند که این بازی ارزش سال‌ها انتظار را داشته است.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

هرآنچه از عنوان موردانتظار Dying light 2 می‌دانیم - گیمفا
هرآنچه از عنوان موردانتظار Dying light 2 می‌دانیم - گیمفا
هرآنچه از عنوان موردانتظار Dying light 2 می‌دانیم - گیمفا
هرآنچه از عنوان موردانتظار Dying light 2 می‌دانیم - گیمفا
هرآنچه از عنوان موردانتظار Dying light 2 می‌دانیم - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • 🤘Mohsenj74 گفت:

    خیلی بهش امید دارم ، شماره یک که جزو تجربه های خیلی خوبم تو نسل ۸ بود قاعدتا این نسخه باید از هر لحاظ پیشرفت کنه ، امیدوارم موفق بشه تا بهمن ماه یه ماه تمام رویایی برامون بشه با الدن رینگ و دایینگ لایت ۲ و اخرشم هورایزون
    .
    .
    جدیدا میبینم تو سایت یه عده ادم سوپر فشاری گَله ایی حمله میکنن به پست ها و به سونی فن ها دیسلایک میدن ( محتوای کامنت رو کار ندارن ) و کامنتا و ریپلای های بچه گونه مثل نمره متا و از این چرندیات که این بازی اون بازی رو میخوره منتشر میکنن بازی یکسال دیگه رو متاشو پیش بینی میکنن 😂 فقط خواستم بگم این فشاری که میخورین دیدنش خیلی لذت بخشه به این کارای مسخرتون ادامه بدین هیچی سونی فنا رو مثل دیسلایک یه عده کژوال گیمر خوشحال نمیکنه ، جووووونز😄

    • Nietj گفت:

      شما تو بخش کامنت ها به پی سی گیمرا تیکه ننداز تا منفی نگیری !!! کسی میاد این حرفارو میزنه که جز کژوال چیزی پلی نداده و به بقیه این اتهام رو میزنه ضمن اینکه فخر فروشی هم میکنه میتونستم راحت مشخصات سیستمم رو بزارم زیر کامنتت و جواب سنگینی بهت بدم ولی گفتم ولش کن درک من بیشتر ازیناست …. زدی به بی راهه محسن جان

    • Avowed fan گفت:

      اون تیکه انداختنات به استارفیلد یادته؟ با کاربر شینجی میکامیم قهر کردی
      بعد پیسی بقیه رو مسخره میکنی و باز بخاطر همینم با کاربر شینجی میکامی هم بحث کردی
      بعد اومدی میگی مولتی اکانت؟ برو خودتو درست کن‌. خداییش یادمه به بدبخت کاربر شینجی میکامی ۲۰۰ تا دیس داده بودین و صداتونم در نمیومد.
      من خودم شاهد این ماجرا بودم و اون موقع دندوناتون بیرون بود به خود من و خیلی از کاربرا با فیلتر شکناتون یجور دیس میدادید که نگو
      همینا هم خودتونید به قول کاربر hasan که ایکس فنارو پیسی فنارو به فنا بدید.

    • XERXES گفت:

      چرا اینقدر درگیر لایک و دیس لایک شدین؟
      کامنت چرت، کمترین چیزی که باید بهش داد دیسه
      پیش بینی متا رو هم سونی فنا هم مایکرو فنا دارن، علی‌آقای سونی فن که کل تمرکزش متائه😄
      اگه منظورت پست بلادبورنه که دیس دادیم، اتفاقا دلیل داره تو همون پست دوستان گفتن چرا اگه میخواید بخونید
      یا اگه هم منظورتون کامنتهایی مثل “برا پی سیِ شما و دوستان باید جداگانه پورت کنن اخه سیستم گیمینگتون قدیمی شده قطعات جدیدم خریدش کار شماها نیست 😞 بیچاره بلوپوینت 😃” که دلیلش مبرهنه چرا دیس دادیم
      والا ما یه بازی رو عاشقشیم دوست داریم رو همه پلتفرما باشه همه ازش لذت ببرن اکه قراره برعکس باشه من باید بخاطر ترولهای سونی فنا و دکل نوردی مایکروفنا باید کل روز پا سجاده باشم دعا کنم CDPR فقط رو پیسی ریلیز کنه بازیاشو😐
      چه بحث مزخرفیه که سر دیس لایک میکنین واقعا؟ از یکی مثل Black Night انتظاری نمیره ولی زشته واقعا دیگه اینقدر

    • فشار رو تو خوردی که اومدی داخل پست نامربوط که ربطی به سونی نداره داری چرند میگی…معلوم نیست چقدر از اون پست بلادبورن سوختی که دودش تا این پست هم اومده…
      به هر حال مهم نیست چون دستت واسه همه رو شده…
      و اما یک نصیحت از طرف من به تو:
      بی احتیاطی نکن…با PC Gamer ها بازی نکن…تا در امان بمونی…خودت رو نسوزونی…خخخ

  • این جور بازیا با سلیقه من جور در نمیاد ولی نسخه اول شانسی تو اکانت ترکیبی بود که کمی تجربش کردم خوب بود امیدوارم نسخه دومم با پلی ۵ تجربه کنم شاید سلیقه ام چینج شد

  • dizard گفت:

    بدجور براش هایپم مورد انتظار ترین بازی من که همینه

  • mohamad199 گفت:

    دوستان سلام .یه سوالی دارم من کارت گرافیک rtx3060 دارم . بازی gears5 رودانلود کردم نسخه فیتگرل. منتها گرافیک بازی اصلا خوب نیست . حتی تنظیمات رو الترا گذاشتم .خیلی توذوقم خورده به نظرتون مشکل ازکجاست . مانیتور هم ۱۰۸۰ ۱۴۴ هرتزه . مشکل به خاطر نسخه دانلودیه یا کارت گرافیک. rtx3060 کلی قابلیت سایه زنی و dlss داره ولی اصلا بافت های بازی بی کیفیته روالترا . دوستان راهنمایی کنین کلی پول قرض کردم این کارت گرافیک رو خریدم اما نمیتونم ازش بهره ببرم .خیلی ممنونم

  • Mr.time گفت:

    این بازی هر چقدر هم تاخیر بخوره من مشکلی ندارم چون اگه مجبور بشن زود عرضه اش کنن میشه نمونه سایبرپانک. تازه تکلند استودیوش کمبود کارمند داره و اصلا جالب نمیشه اگه زود عرضه اش کنن.

  • Mohzad گفت:

    نسل قبل نتونستم تجربه کنم اما چند روز پیش تمومش کردم و درحال حاضر دی ال سی The Following رو شروع کردم، تجربه فوق‌العاده ای بود، شخصیت اصلی (کرین) با لهجه فوق امریکنش جذابه.

  • هایپ هایپ هایپ

    فقط اینو میشه گفت

    اگه تکلند همه این موارد رو خوب دربیاره حداقل متا۸۸رو شاخشه.

  • اسپم : نسخه اول کوآپ آفلاین داره واسه بخش داستانی اش 🤔 و اگر میدونید بی زحمت حجم نسخه اول واسه xbox one رو ریپلای کنید متشکرم

هرآنچه از عنوان موردانتظار Dying light 2 می‌دانیم - گیمفا