هر آنچه درمورد Call of Duty: Vanguard میدانیم
اگر بگوییم عناوینی مانند سری Call of Duty در محبوبیت گیم بیشترین نقش را نیز داشتند اغراق نکردهایم. حتی بسیاری از افرادی که اهل گیم نیستند این فرنچایز را میشناسند.
بخش چند نفرهی مفرح و عرضهی سالانهی این سری عناوین قطعا در محبوبیت آن نقش زیادی داشتند. در این مقاله به تمام نکاتی که دربارهی این عنوان میدانیم اشاره میکنیم.
این بازی توسط استودیوی Sledgehammer Games توسعه پیدا کرده است
مسئولیت توسعهی بازی Call of Duty Vanguard بر عهدهی استودیوی Sledge Hammer Games بوده است. هدف اصلی این استودیو از ساخت این نسخه استفاده کامل از پتانسیل ایدههای عنوان WWII بوده و به نظر میرسد که این استودیو از اشتباهات گذشتهی خود درس گرفته و تلاش میکند با استفاده از ایدههای جدید و بهره بردن از ایدههای امتحان پس داده یک نسخهی باکیفیت از این سری دوست داشتنی بسازد. لازم به ذکر است که توسعهی بخش Zombies بر عهدهی استودیوی Treyarch خواهد بود.
این عنوان به بازی Modern Warfare 2019 شباهت دارد
یکی از اصولی که اکثر توسعه دهندگان بازیهای کامپیوتر به آن به پایبند هستند، حفظ کردن ترکیب برنده است. عنوان Modern Warfare 2019 با تمام انتقاداتی که به آن وارد بود توانست رضایت مخاطبین و منتقدین را داشته باشد و عملکرد مناسبی را ارائه دهد. حال، باری دیگر از موتور بازیسازی این عنوان برای ساخت نسخهی Vanguard استفاده شده است و این موضوع باعث شباهت نسبی بین این دو بازی شده است. نحوهی حرکت شخصیتها در بازی و طراحی برخی از منوها از موارد مشابه بین این دو بازی هستند.
این عنوان از بخش داستانی غنی برخوردار خواهد بود
سری بازیهای Call of Duty علاوه بر قسمت چندنفره همواره از بخش داستانی کامل برخوردار بودند. بخش داستانی عضو جداناپذیر این سری بوده و هر چند کوتاه، اما در تمامی نسخهها وجود داشته است (اگر نسخهی Black Ops4 را در نظر نگیریم). بازی Vanguard نیز از این قاعده مستثنی نبوده و برای قسمت داستانی نیز توجه قابل ملاحظهای را قائل است. بخش داستانی Vanguard داستانهایی واقعی از نیروهای ویژه روایت خواهد کرد و اکثر شخصیتها بر اساس واقعیت هستند. برای اولین بار در تاریخ این فرنچایز از نمادهای واقعی نازیها استفاده خواهد شد و برخلاف گذشته نمادها و اشارات به نازیها سانسور نمیشوند.
سبک و سیاق متفاوت نسبت به عناوین قدیمیتر سری
برخلاف عناوین قبلی سری Call of Duty، شاهد استفاده از نقشههای بزرگتر هستیم، برخی از دیوارها و درها تخریب پذیر هستند اما تمام نقشه به مانند سری بازیهای Battlefield قابل تخریب نیست. مدت زمانی که برای کشتن دشمنان خود نیاز دارید بسیار کم است و به نظر میرسد که گیمپلی این عنوان به نحوی طراحی شده که درگیریها بسیار سریع و کوتاه باشند. اما این همهی ماجرا نیست، با توجه به بازخوردهایی که از بتای این عنوان منتشر شده است، به نظر میرسد که طراحی بصری نقشههای این بازی به نحوی انجام شده است که دشمنان به خوبی دیده نمیشوند و وجود برخی از گلیچها و باگهای گرافیکی این مسئله را بدتر میکند. نسخهی بتا در زمینهی صدا و افکتهای صوتی ایراد داشت و Sledge Hammer Games اعلام کرده است که از ایرادات باخبر است و به زودی آنها را رفع میکند. شما میتوانید گیمپلی این عنوان را از اینجا تماشا کنید.
اتچمنتها
یکی از ایدههایی که در اکثر بخشهای چندنفره عناوین Call of Duty وجود داشته المان مربوط به اتچمنتهاست. شما میتوانید در بازی Call of Duty Vanguard برای سلاحهای خود ۱۰ اتچمنت مختلف بگذارید و به نظر میرسد که تیم توسعه دهنده برای آزادی عمل مخاطبان خود ارزش زیادی قائل بوده است. اما متاسفانه با توجه به بازخوردهایی که از بتای این عنوان دریافت شده است، این اتچمنتها آن طور که باید و شاید بالانس نیستند. تقریبا همهی اتچمنتهای حاضر در بتا سرعت ADS را پایین میآورند و در صورت استفاده باعث میشوند هنگام درگیریها سرعت عمل کمتری داشته باشید. علاوه بر پایین آمدن سرعت ADS، اتچمنتها بر ریکویل سلاحها نیز تاثیر منفی زیادی دارند و در اکثر مواقع استفاده نکردن از آنها منطقیتر به نظر میرسد.
قابلیت Combat Pacing
قابلیت Combat Pacing یک ویژگی قابل تنظیم و مستقل از حالتهای مختلف Death Match یا Search And Destroy است، با استفاده از این قابلیت شما میتوانید تعداد افراد حاضر در هر لابی را انتخاب کنید. حالت اول یا Tactical شما را در لابیهای دوازده نفره و در قالب دو تیم ۶ نفره قرار میدهد. اگر حالت Blitz را انتخاب کنید تعداد افراد حاضر در لابی بین ۲۴ تا ۴۸ نفر خواهند بود به دو تیم ۱۲ الی ۲۴ نفره تقسیم میشود. حالت Assault چیزی بین دو حالت Tactical و Blitz خواهد بود و تعداد افراد حاضر در هر لابی بین ۲۰ تا ۲۸ نفر هستند. برخی از مخاطبین بازی Call of Duty: Vanguard در شبکههای اجتماعی اعلام کردند که مچمیکینگ در این عنوان همچنان بر اساس مهارت گیمرهاست و بر اساس عملکرد هر گیمر در ده مچ قبلی انجام میگیرد، هر چقدر عملکرد شما در مچهای قبلی بهتر باشد وارد لابی گیمرهای حرفهایتر میشوید.
تاثیر این بازی بر روی Warzone
عنوان محبوب و پرطرفدار Warzone به بقای خود در کنار بازی Vanguard ادامه خواهد داد. همزمان با عرضهی بازی Vanguard به عنوان Warzone محتوای جدید اضافه میشود. به نظر میرسد که دنیای بازی Warzone به صورت همزمان میزبان عناوین Modern Warfare، Black Ops Cold War و Vanguard خواهد بود. سلاحها و شخصیتهای جدید عنوان Vanguard پس از انتشار به بازی Warzone اضافه خواهند شد.
انتظاراتی که از بازی Call of Duty: Vanguard داریم
با انتشار عنوان Call of Duty Vanguard زمان زیادی باقی نمانده است و این بازی از لحاظ کیفی به بتای منتشر شده بسیار نزدیک خواهد بود. اما این موضوع باعث نمیشود که سطح انتظارات خود را از این بازی پایین بیاوریم. یکی از مهمترین انتظاراتی که داریم پشتیبانی مناسب از این نسخه است. از عنوان Black Ops: Cold War آن طور که باید و شاید پشتیبانی نشد و تمرکز Activision بیشتر بر روی Warzone بود. محبوبیت Warzone نباید مانعی بر اصلاح ایرادات Vanguard شود و از تیم توسعه دهنده انتظار داریم که اشتباهات Black Ops: Cold War را باری دیگر تکرار نکند. از استودیوی توسعه دهنده انتظار داریم مسئلهی متقلبین و هکرها را جدیتر بگیرد، در حال حاضر عنوان Warzone تقریبا غیرقابل تجربه است و هکرها در بتای Vanguard نیز حضور داشتند. امیدواریم که برخی از مشکلات گزارش شده در بتا مانند گلیچهای گرافیک و مشکلات صوتی حل شوند و اتچمنتها کمی بالانستر باشند.
آیندهی فرنچایز Call of Duty
در حال حاضر بر اساس شایعات احتمال میدهیم قسمت بعدی این فرنچایز ادامهی داستان Modern Warfare باشد. متاسفانه یا خوشبختانه با وجود Warzone شرایط این فرنچایز چندان قابل پیشبینی نیست و نمیدانیم تا کی قرار است عناوین جدید Call of Duty حکم بستهی الحاقی Warzone را داشته باشند. هیچ چیزی به صورت قطعی مشخص نیست، شاید وجود Warzone در بلند مدت به نفع این فرنچایز باشد.
پر بحثترینها
- ادعای مدیر سابق Sweet Baby: استودیوها سراغ ما میآیند تا داستان بازیهایشان را بهبود دهیم
- مشخصات کامل سختافزار پلی استیشن ۵ پرو فاش شد
- مدیرعامل پلی استیشن: طرفداران باید انتظارات خود را کاهش دهند، PS5 Pro یک کنسول نسل بعدی نیست
- سازنده سابق راکستار: مردم سالها از واقعگرایی GTA 6 صحبت خواهند کرد
- ۷ بازی مخفیکاری با پیشرفتهترین هوش مصنوعی دشمنان
- ادعای سازنده Concord: اثری ساختیم که تجربه فوقالعادهای را به گیمرها ارائه میدهد
- شمار بازیکنان همزمان Dragon Age: The Veilguard در روز عرضه به بیش از ۷۰,۰۰۰ نفر رسید
- Horizon Zero Dawn Remastered در زمان عرضه روی استیم تنها ۲.۵ هزار بازیکن فعال داشته است
- شرکت Sweet Baby نقشی در پروسه ساخت Dragon Age: The Veilguard نداشته است
- تهیهکننده Final Fantasy: اسکوئر انیکس میخواهد بازیهای آینده را همزمان روی Xbox منتشر کند
نظرات
دیگه از جنگ جهانی خسته شدیم
Nathan drake
لطفا قبل از نظر دادن فکر کن عزیزم،Activision دیگه باید به چه ساز شماها برقصه وقتی تکلیفتون با خودتون مشخص نیست!؟
با بررسی عملکرد cod در نسل ٨ میشه خیلی راحت فهمید این فرانچایز بزرگ و محبوب(محبوبترین شوتر تاریخ میشه گفت)هر نوع جو و تم حال و هوای نظامی رو به خودش دیده
از جنگ های سایبری گرفته تا جنگ های جهانی و جنگ سرد و در آخر گل سرسبدشون که مدرن ٢٠١٩ بود
جنابعالی خسته شدی میتونی بازی نکنی،خداروشکر برچسب قیمتی هم داره رایگان نیست
بعضی حرفهارو میخونم واقعا میفهمم چرا جو و فضای فهم و منطق و استدلال در ایران رشد نمیکنه
بابا همین دو سه سال پیش یکی اینجوری داد بیرون فکر کنم هم فروش خوبی داشت من امثال بتلفیلد می گیرم
cod رو به بتلفیلد ترجیح میدم چون معجون گان پلی داره .
پس باید از زندگی تو ایرانم خسته شده باشی …
من یکی به این بازی امید خیلی زیادی دارم
گرافیکش که توی بتای کمپینش بالا بود
اینکه از اتفاقات واقعی هست نشون میده داستان حماسی قراره داشته باشه
المان های مخفی کاری و پارکور هم توش بود که بد نبود
ولی در هر صورت مطمعنا این یکی کالاف دیوتی مثل کلد وار نمیشه.
دیگه هیچ کالافی به دو نسخه اولیه و انقلابی Modern Warfare با متای ۹۴ نمیرسه.
خب اگه تلاش کنن میتونن
اما خب با وعض الان کالاف همین چیزی اتفاق نمیفته
ولی من مطمعن هستم این نسخه نمرش بین ۸۳ تا ۸۸ میشه.
که خیلی خوبه وقتی با کلد وار مقایسش میکنی
ممنون آقای سلیمانی
مقاله خوب و کاملی بود.
تخریب پذیری واقعا ویژگی جذابیه و امیدوارم بازی ها این نسل بتونن به خوبی از پسش بر بیان.
داستانش هم از اون چیزی که نشون دادن خوب بنظر میومد بنظرم… و گیم پلی و موسیقیش هم برام جالب بودن.
باز هم ممنون 🍻
منکه از گیم پلی بخش کمپینش کاملا راضی بودم …. چون اسلحه ی مورد علاقه خودم رو داره برنو …..
کل بازی رو با اون میرم 😊
اگه قابلیت آپگرید داشته باشه عالی میشه
مدرن ۲۰۱۹ هر وقت یک مرحله رو تموم میکردی موقع کاتسین کرش میکرد و مجبور میشدی از برق بکشی دستگاه رو
امیدوارم این اینجوری نباشه
امیدوارم به خوبی WW2 بشه
فک کنم دیگه دوره این شوتر ها سر اومده حالا وقت اومدن فرانچایز های جدید هست مثل قدیم که کالاف اومد مدال افتخار رو خاک کرد بعدشم بتلفیلد اومد
به نظرم الان باید چیزی بیاد کالاف و بتلفیلد رو خاک کنه تا این شوتر ها پیشرفت کنن
عالیه😍
من که سالهاست پشت دستمو داغ کردم که کال آو و بتل بازی نکنم از اینکه همش بدو بدو کنی و نتونی تو فضاها بچرخی خیلی اذیت میشم ولی بخش داستانی کلد وار رو خیلی خوشم اومد امیدوارم بخش داستانی ونگارد هم خوب باشه ولی نمیدونم چرا اینقدر کوتاهه معمولا البته به نظر علاقه مندان مولتی احترام میذارم ولی به هیچ عنوان اینکه یه عده همدیگه رو بکشن و یه منطقه رو مثال قرمز کنن بعد اونیکی ها بیاد آبیش کنن !!! اصلا نمیتونم ارتباط برقرار کنم