رئیس استودیوهای پلی استیشن: کار ما با خرید استودیوها تمام نشده است
هرمن هولست، رئیس استودیوهای جهانی پلی استیشن، در مصاحبهی جدید خود متذکر شد که کار آنها پیرامون خرید استودیوهای مختلف تمام نشده و اخبار بیشتری در راه است.
به دنبال انتشار خبر خرید استودیوی بلوپوینت گیمز (Bluepoint Games) توسط سونی و ملحق شدن آنها به استودیوهای جهانی پلی استیشن، هرمن هولست (Herman Hulst) طی مصاحبهای با IGN به این نکته اشاره کرد که کار پلی استیشن با خریدهای مختلف تمام نشده است. وی در این باره گفت:
ما در مورد برقراری ارتباطهای جدید با سازندگان مختلف و وارد کردن آنها به خانوادهی خود آغوشی باز خواهیم داشت، اما استودیوی مذکور باید کیفیت را اولویت قرار دهد و چنین روحیهای داشته باشد. ما به دنبال تیمهایی هستیم که محتوای نوآورانه ارائه دهند، تجربیات جدید را امتحان کنند و بتوانند تجربیات متنوعی به ارمغان بیاورند.
هولست در ادامه توضیح داد:
من فکر میکنم که مخاطبین پلی استیشن مستحق فهرستی از عناوین متنوع هستند که از طریق استودیوهای پلی استیشن به منتشر خواهند شد.
در سالی که گذشت، استودیوهای پلی استیشن به خوبی گسترش پیدا کردند و سونی بیش از هر سالی دست به خریدهای مختلف زد. در ابتدا شاهد ملحق شدن هاوسمارک (Housemarque)، سازندهی بازی Returnal، به خانوادهی پلی استیشن بودیم. مدتی بعد فایراسپرایت (Firesprite) و فبریک گیمز (Fabrik Games) خریداری شدند و حالا بلوپوینت گیمز (Bluepoint Games) به جمع استودیوهای پلی استیشن پیوسته است. انتخابهای انجام شده بر مبنای همکاری در طول سالیان متمادی صورت گرفته و احتمالاََ برای خریدهای آینده نیز شاهد چنین رویکردی از سوی آنها باشیم.
به دنبال اعلام خبر خریداری بلوپوینت گیمز توسط سونی، تیم سازنده در بیانیهای تایید کرد که این استودیو در حال حاضر روی یک عنوان جدید اورجینال کار میکند و خبری از ریمیک نیست. رئیس استودیو در صحبتهای خود متذکر شد که انتقال از توسعه ریمسترها به ریمیکها یک چالش بزرگ بوده است، اما حالا آنها قصد دارند چالشی دیگر را تجربه کنند و به سمت خلق عناوین خاص خود بروند.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
احتمال خریداری شدن دو استودیو haven و deviation در آینده وجود داره اگه اولین بازی هاشون موفق از آب در بیاد
استودیو Haven میتونه اولین استودیو سونی توی کانادا باشه چون اگه اشتباه نکنم سونی هیچ استودیو کانادایی نداره و استودیو Haven هم توی شهر مونترال مستقر هستن
ولی ای کاش سونی یه نیم نگاهی به استودیو team ninja هم مینداخت خیلی دوست دارم این استودیو به خانواده پلی استیشن ملحق بشه
این مسئله که معلومه ولی موضوع اینه که بزودی این اتفاق ادامه پیدا می کنه یا نه، همونطور که اگر اشتباه نکنم فیل اسپنسر پارسال بعد خرید بتسدا گفت خرید های ایکس باکس همچنان ادامه داره و توی تابستون امسال هم گفت دوست داره توی خانواده ایکس باکس شاهد استودیو هایی از نقاط کمتر مشهور مثل آفریقای جنوبی باشه که الان بیشتر از یکسال میگذره و خبری از خرید نیست. اما باز این سکوتش هم عجیبه چون ما بیشتر مایکروسافت رو به خرید استودیو میشناختیم و بعد خرید بتسدا الان تاثیرش معلوم شده و باید ببینیم این خرید های سونی کی تاثیرش روی مایکروسافت معلوم میشه.
خرید استودیو بد نیست به شرطی که یه استودیو خیلی معروف و بزرگ یا ناشر نخرن وگرنه خریدایی مثل Ninja Theory یا Bluepoint Games که خوبه خداوکیلی
دیگه به جایی میرسه که وقتی یکی استودیو جدید تاسیس می کنه، سونی و مایکرو سنگ کاغذ قیچی می کنن ببینن کدوم میخرش😂😂🤣🤣
(صرفا جهت شوخی )
خبر:حسنقلی در دارغوزآباد استودیوی بازیسازیه ،
Making game with ur dreams ….مخفف.mgwud
را تاسیس کرد.
اسپنسر : یه چند نفر بفرستین ببینین ، اهل معامله هست یا نه ، بپرسین فی استودیو چند ؟! بازی نساخته ،ندید چند؟
جیم رایان : بهشون پیشنهاد بدین اگر برای ما بازی بسازن ، بلودبورن ۶۰ فریم داخلی میدیم بازی کنن،(مزایای استودیوهای داخلی سونی) اگر پافشاری کردن ، بازی اول ریلیز نشده استودیو رو میخرم ، اصلا فقط ایده داده باشن میخرم ، اگه دیدین باز پافشاری کردن بازی نخوان بسازنم میخرم …
😆
دقیقا 👌
بعد از خرید بتسدا ناک اوت شد بدبخت 😂😂
ولی قشنگ بود حداقل یکی پیدا بشه بتونه پاسخ بده به خرید بتسدا ولی هیچکس نبود
متاسفاته اندک کسای میدونن که ۴۰ درصد کسای که ایکس باکس دارن وقتی بتسدا خرید تازه فهمیدن بتسدا چیه یکی مثل تو. این ترول نیستا واقعیته
حق!
باریکلا…👏🏻
شاید یکی دوتا بازیاشون رو حداکثر بازی کرده باشن
آخه بتسدایی که ۱۰ ساله بازی متا ۹۰ نداشته چطور میخواد سونی که سالی ۲ بازی متا ۹۰ داره رو ناک اوت کنه؟! بهتره قبل از کامنت دادن یکم فکر کنی.
من در جواب تیکه آخر حرف دوستمون “نمونش گوگل که بعد خرید بتسدا بی خیال شد تقریبا” کامنت دادم، منظور از اونی که بعد از خرید بتسدا ناک اوت شد گوگل هست نه سونی و اشاره به ماجرای بستن استودیو های فرست پارتیش
😂 فورزا میدونی چیه؟ فیبل رو هم میسازن
اوود میدونی چیه ؟ رقیب خود اسکایرم مایکروعه😂
پرفکت دارک و ایندیانا جونز میدونی چیه؟
دث لوپ میدونی چیه که با ۸۸ ازش بالا میرین؟
کوجیما و میکامی میدونی چیه که رفتن سمت مایکرو؟
میدونی تاد هاوارد دوتا گوتی و دوتا نامزد داشته که به فینالم رفتن. میدونی استارفیلد و فال اوت و الدر میفتن نسل ۹.
تو میدونی ارکین و اید سافت ویر ماشین گیمز چین؟
میدونی کوالیشن دوتا بازی جدید میسازه و ۳۴۳ هم میره سمت ایپی جدیدش غیر از هیلوش.
با همینا ناکوت میشه
هرایزن گاد جلوی استارفیلد ناکوت میشن.
۱. موفقیت های قبلی تاد هاوارد و بتسدا هییییچ ربطی به مایکروسافت نداره.
.
۲. داریم درباره بتسدا حرف می زنیم تو بازیای همه استودیوهای ایکس باکس که منتشر هم نشدن رو برام لیست می کنی؟!
.
۳. فیبل ، اوود ، ایندیانا ، پرفکت دارک ، بازی بعدی میکامی ، بازی بعدی ارکین ، بازی بعدی اید سافتور ، بازی بعدی ماشین گیمز ، بازیای کوالیشن و ۳۴۳ و….. هیچکدوم در حدی نیستن که بخوان فقط یکی از استودیو های سونی رو کنار بزنن (ناتی داگ) ، بعد تو میگی سونی رو ناک اوت می کنن؟! اصلا بزار متاشون از یکی از بازیای سونی بیشتر بشه ، بعد بیا هرچقدر خواستی از این کامنتا بده.
.
۴. کوجیما از کِی تاحالا جزو دارایی های ایکس باکسه؟؟؟
.
۵. استارفیلد هم که به قول کاربر شینجی میکامی اگه ۲۵ سال در دست ساخت بوده باشه ، فقط ۱ سالش رو مایکروسافت دخالت داشته!! اونم شد برا مایکروسافت؟!
بلادبورن و دث استرندینگ با بودجه سونی ساخته شدن و ناشرشون سونیه.
.
جواب بقیه کامنتتم نمیدم چون ارزش نداره با یه بچه دبستانی بحث کنم.
مایکرو فعلا ۲۲ تا استدیو داره
سونی با همین بلوپوینت شد ۱۵ تا فعلا عقبه بذار بخره
مایکرو یه تیک تو رو بخره. دیگه سونی چیزی نمیخره و میشینه سرجاش خخخ
اگر به تعداد باشه Embracer Group با ۷۷ استودیوی داخلی از همه شرکتها جلوتره. با این استدلالها فقط وجهه طرفداران مایکروسافت یا سونی رو خراب میکنید.
دقت کردم با هیترای مایکروسافت کاری ندارید ولی به هیترای سونی زود جواب پس میدین.😅
احیانا این بخاطر رابطه ی نزدیک فرام سافتور و سونی نیست؟😅لابد همه ی این خرید ها هم ارگانیکه
چون اینجا پست پلی استیشن هستش و کسی که اشتباه کرده شما هستی. بنابراین اگر توانایی پاسخ دادن بیش از این ندارید و قصد پرداختن به حاشیه رو داری میتونی بحث رو رها کنی. اگر هم قصد داری مثلا به این موضوع اشاره کنی که من طرفدار پلی استیشنم، موضوع جدیدی نیست. شما از حرفی که زدی دفاع کن، این که من پاسخ فن بویی مثل شما رو میدم یا نه مشکل شما نیست، الان مشکل شما حرف غیر منطقیای هستش که زدی. خجالت آور نیست که وسط یه بحث که دارم با فکت و رقم صحبت میکنم میای از پاسخ دادن من به فن های دو طرف صحبت میکنی، این نشان از اعتماد به نفس پایین شما در حقیقت صحبتی که گفتید داره و این که احتمالا خودتون به حرفی که زدید اعتقاد ندارین و قصد برانگیختن سمت مقابل بوده.
در ضمن من برام هیچ فرقی نداره مخاطبم طرفدار چه کنسول و پلتفرمی باشه، چیزی که فکر کنم درسته رو سعی میکنم با مدرک بیان کنم یا حداقل توضیحی داشته باشم براش. بارها هم پاسخ طرفداران پلی استیشن رو دادم یه نمونش:
http://www.upsara.com/images/l554962_.png
وقتی دث استرندیگ رو اونوریا میگن شبیه ساز پیاده روی/کول بری میخوای اونور کسی به استارفیلد نگه شبیه ساز فضا؟؟
عجیبه…
آهان حالا شبیه ساز شده ترول و توهین…وقتی واسه Death Stranding ترول و هیترا خودشون رو با “شبیه ساز” خفه کردن طوری نبود؟!
وگرنه هر آدم عاقلی میدونه هر دوی اینها از شبیه ساز صددرصد فراتر هستن چه بسا Starfield که بازی آر پی جی و عظیمی هست…
در ضمن از ته دل امیدوارم مایکروسافت تیک تو رو بخره و جی تی ای ۶ رو انحصاری ایکس باکس و ویندوز کنه ببینیم ایکس باکس جای خالی اون یک نسل از دست رفته شما رو ارضا میکنه یا نه…
رو پیسی زدمش گلم با کیفیت 4k گریه کن.
دث استرندینگ چی بود 😂 همش باید حمل کنی و راه بری. دقیقا چی داشت؟
تو دث رو با بهترین ارپی جی که همه چیز داره مقایسه میکنی؟ مس افکت ۲ مگه شبیه ساز فضا بود؟😂
واقعا خنده داره
این چه حرفیه دوست عزیز یعنی چی Take-Two Interactive رو بخره ؟
این همه گیمر با بازی های این ناشر بخصوص GTA خاطره دارن و نباید بازی هاش انحصاری هیچ شرکتی بشن
اصلا خرید ناشر از ریشه اشتباهه
این تصورات مسخره رو از ذهنتون بندازید بیرون خواهشا
واقعا خدا رو شکر که مایکروسافت بثسدا رو خرید وگرنه معلوم نبود امثال شماها الان کجا بودین:-)))))
همینجا بودن که هستن، هیت کردن سونی…انگار سونی بازیاشونو دزدیده…
حالا که ددی مایکروسافت یهو شروع به خرج کردن کرده این نسل شیر شدن…
جنگ کنسولی اول نسل ۸ کجا
جنگ کنسولی این نسل کجا…🤦🏻♂️
“دقت گردم با هیترای مایکروسافت کاری ندارید ولی به هیترای سونی زود جواب پس میدین ” پس قبول داری هیتر سونی هستی 😀 عجب گلی زدی به خودت 😂
اوه اوه😂😂😂😂😂
محسن جان به نکته عالی اشاره کردی👌.
به نظرم این مورد بعد از اون کاربر که مولتی بود و دو کامنت یکسان با هر دو اکانت منتشر کرد ، جزو باحالترین موقعیتهای پیش اومده تو بخش کامنتها هستش😂😂😂.
👍😀😀
دسخوش ایول یعنی کوتاه ترین و مفید ترین جواب بود😂😂.نمیدونم عجیبه برام نوع کری خوندن بعضیا به شدت شبیه دبستانیاس من انقدر چی دارم تو انقدر 😂.خدا کنه مدارس سریعتر باز شه راحت شیم
حقِ سنگینی بود😂🤣🤣🤣🤣 طرف مرز های چرت گویی و هیتر بودن رو جابجا کرد. کمم نمیاره!!
اولاََ نه گفتم استودیوهای سونی الکیان نه استودیوهای مایکروسافت. گفتم “تعداد” عاملی برای برتری نیست.
دوما استودیوهایی که مایکروسافت خریده هم همشون تاپ نیستن Alpha Dog و Zenimax Media و Roundhouse و undead lab و compulsion games و world’s edge هیچکدوم در لیگ استودیوهای دیگهی دو شرکت قرار نمیگیرن.
سوماََ تانگو و نینجا تئوری خیلی چیزا برای اثبات کردن در پیش دارن.
چهارماََ استودیوهای جدید پلی استیشن مثل هاوس مارک، بلوپوینت و فایراسپرایت با این که بازیهای خوبی داشتن، اما چون مستقل با بودجه محدود بودن، خوب یا بد بودنشون پس از چند سال تحت مدیریت سونی مشخص میشه. اینا هیچوقت بودجهی بتسدا رو نداشتن مثل ماشین گیمز و آرکین. بنابراین این که میگی دووم میارن یا نه چند سال دیگه مشخص میشه.
از سمت مقابل سونی هم استودیوهای درجه دوم مثل Pixelopus یا استودیوهای چندان اثبات نشده مثل London Studio داره.
بنابراین صحبت کردن در مورد تعداد منطق خاصی پشتش نداره. مخاطب شما هم چشماشو نبسته که قبول کنه هر ۲۲ استودیوی مایکروسافت یا ۱۵ استودیوی سونی سطح یک هستن. یه نگاه بندازی متوجه میشی این که از سمت مایکروسافت The Initiative با ۷۰ نفر نیرو رو یکی حساب کنی و سمت مقابل Insomniac با ۶۰۰ نفر نیرو و سه تیم رو هم یکی حساب کنی، به هیچ نتیجهی عادلانه و عاقلانهای از تعداد استودیوها نمیرسی.
مقایسه این مدلی استودیوها توجیه منطقیای نداره. اصلا عظمت استودیویی مثل اینسامنیاک و The Initiative یا Playground با Housemarque قابل مقایسه نیست. Productivity استودیوها و خروجیهایی که دارن کاملاََ متفاوته.
در ضمن این که میگی از کجا به کیفیت این استودیوهای جدید پی بردی، ۱- از این که ریترنال یکی از بهترین تجربههای چند سال اخیر بوده به عنوان اولین پروژهی AAA و به نظرم باید کاندید بهترین بازی سال باشه ۲- بلوپوینت حداقل از نظر فنی یک استودیوی ثابت شدهاس.
همین استدیو هایی که از مایکرو نام بردی که میگی تاپ نیستن، سونی هم با همین ۱۵ استدیو به همین تعداد استدیو هایی مثل سن دیگو، لندن، بند ، اسوبی، پیکسلوپوس، پولی فونی داره که تاپ نیستن.😅
باور کن استدیو های تاپ مایکرو از سونی بیشتره بذار بشمارم
مال مایکرو:
پلی گراند
ابسیدین
بتسدا
اید سافت ویر
ارکین
ماشین گیمز
تانگو
نینجا تئوری
اینیشیتیو
کوالیشن
ترن ۱۰
۳۴۳ اینداستریز
که میشن ۱۲ تا
مال سونی:
ناتی داگ
سانتامونیکا
گوریلا
اینسامینیاک
ساکرپانچ
میشه چند تا؟ میشه ۵ تا. اقا من ۳ تا هم آوانس دادم بشه ۸ تا
باز که باز عقبه😉 راستی کی گفت که اینیشیتیو رو با اینسامینیاک مقایسه کنی؟ اون همه استدیو هست😂
حالا یچیزم بگم اقای کریمی سونی خریداشو انجام داد از مایکرو صدا درنمیاد اگه دربیاد و بخره چی؟ اونم تیک تو😅
۱- من بازی انشتیو نمیبینم، استودیو خوبه؟ با بازی بهم ثابت کن. چهار تا اسم و aaaa کردن نمیشه کیفیت. منم از فردا یه پیج میسازم میگم بازی AAAA در دست ساخت دارم.
2- بالا توضیح دادم مثل این که درست نخوندی. استودیوهای پلی استیشن مثل گوریلا گیمز و ناتی داگ و سانتا مونیکا و اینسامنیاک. چندین برابر بعضی از استودیو هایی که نام بردی نیرو و تیم دارن و Productivity بالاتری هم دارن.
3- مدیا مولکول کجاست؟
4- پولیفنی چرا باید حذف بشه؟ بعد تانگو گیم ورکس و کوالیشن بمونن اون سمت؟
5- بخره تیک تو رو برای من فرقی نداره، فوقش یه ایکس باکس هم میخرم و راحت روی گیم پس بازی میکنم. من توی تصوراتم سونی و مایکروسافت جزو املاکم نیستن. مشکل من با این موضوع هستش که شماها یه سری عوامل رو به نفع خودتون حذف میکنید یا تغییر میدین.
نمیدونم چرا نمیخوای درک کنی منظور من چیه و فکر میکنی دشمنی با مایکروسافت دارم. منظور من اینه تعداد ملاک نیست، خیلی عوامل دخیل هستن داخل این موضوع ۱- نحوه مدیریت و خروجی مثلا اینسامنیاک سال اول پلی استیشن رو نجات داد ولی خیلی استودیوهای هر دو طرف این خروجی رو ندارن ۲- تعداد افراد و کیفیت پروژهها ۳- نحوه بسته شدن قراردادها ۴- مهمتر از همه استودیوهای پشتیبانی که باعث میشه پروژهها سریع بسته بشن و بعدی زودتر آغاز بشه. مایکروسافت استودیوی پشتیبانی نداره اما سونی بیش از ۴ استودیوی پشتیبان داره. بنابراین اون خروجیای که میگیرن ممکنه از استودیوی مقابل بیشتر و سریعتر باشه.
حالا یکی که دو ثانیه به خودش اجازه تفکر نمیده به شکلی کودکانه میگه ما ۲۲ شما ۱۵.
ناتی ۵۰۰ نفره
سانتا ۲۲۰ نفر
گوریلا ۲۷۰ نفر
اینسامینیاک ۴۰۰
حب تعدادشون کجا زیاده😂
چرا تانگو و اینیشیتیو رو میگی
پلی گراند ۲۰۰ نفر
ابسیدین ۲۰۰ نفر
۳۴۳ که ۴۵۰ نفره
کوالیشن ۲۰۰ نفر
اید سافت ویر ۲۰۰
بتسدای تاد هاوارد ۴۵۰ نفر
تانگو شینجی رو داره یادت باشه
ارکین و ماشین گیمز و نینجا و اینیشیتیو هم بمونن آوانتاژ. همین اینیشیتیو که گیر بهش دادی نزدیک ۱۰۰ نفر تا به حال ادم داره. بیشترم میشه بصبر😂
قشنگ میدونی چی میگم. بعدشم وقتب میگیم ۲۲ و ۱۵ قبول نمیکنی میگی اینا عدده ولی خودت میگی اینجا ۴۰۰ اونجا ۲۰۰ و فلان؟ چرا خودت عددارو مقایسه میکنی فکر میکنی کارکنان اینیشیتیو از کوچه محله اومدن؟ نه از راکستار و ناتی و شرکت های قوی اومدن
فردا پس فردا این ایپی های مایکرو اومد و زد سر کله ی بازیای سونی برات میگم. یکی همین استارفیلده که هم الدن و هم گاد و هم هرایزن رو میخوره. سانتا گوریلا فرام مقابل بتسدای مایکرو
در مورد قراردادا خوب گفتی
سونی قشنگ بلده با ارکین و فرام و کوجیما و حتی تاد هاوارو قرار داد ببنده پول بده و بازیارو بخره و انحصاری کنه و مانع تجربه ی بقیه بشه.
سونی کلا ارگانیکه بابا
شما صداتون درنمیاد اینجا ها چون نمیخوایید بشنوید
استدیو های بتسدا ایپی هاشونو دارن یکی همین دث لوپ که متا ۸۸ گرفت مال ارکین بود. دیسانرد و ولف و دوم رو هم که خبر دارین ازشون.
جوری نگین که انگار بتسدا زیرمجموعه هاش هیچی نداره.
استدیو های مایکرو مثل قبل نیستن که به هیلو و فورزا بسنده کنن. فیبل اوود پرفکت دارک و بازی های جدید ۳۴۳ و کوالیشن در راهن.
استارفیلد و الدر هم در راهن فال اوتم در راهه. همشون در راهن هیچکدومم بی کیفیت نیستن صبر کن ببین
.
تاد هاوارد تنها یک نفر یک طرف اون ۶۰۰ نفر شما یک طرف. بحث کیفیته
کیفیت افراد در هردو طرف عالیه یادت بمونه. هزینه های هنگفت رو هم مایکرو برای اینا برطرف میکنه نگران نباش.
.
اون لیستم اینیشتیو و تانگو رو بحذف خب من که ۳ تا اوانس دادم ندیدی؟ با این اوانس شد ۱۲ ۸
حاجی هر موقع بازی دادن و بهزی خوبی بود اون موقع بیا کری بخون. ماشین گیمز رو دیدیم چه شاهکاری ساخته بود واقعا. افتضاح اولد بلاد رو که یادته😂 انقد بتسدا تسدا نکن. انقد عروش بازیاش افتضاح بود که سهامش کشیده بود پایین و نزدیک ورشکستگی بود و حودشو به مایکرو فروخت تا زنده بمونه. بزار دوسه تا انحصاریاتون بیاد اگر خوب شد بعد کری بخون. نسل هشتم هم اکس وان توی سال ۲۰۱۶ خیلی انحصاری داشت. ولی همه وضعشون مشخص شد😂 انقد کری بیخودی نخون حاجی. از ما گفتن بود
پر فروش ترین انحصاری سونی از استودیو پولی فونی هست که یکی از تاپ ترین استودیو های جهانه چی میگی غار نشین؟همین تیم آسوبی متای ۹۰ داره پس یه شرکت جز ساخت بازی باید چکار کنه؟که بشه تاپ؟استودیو بند یه بازی AAA ساخت که به عنوان اولین ورودشون خوب بوده و صد البته تجربه جدیدشون شاهکار میشه.پیکسل آپس اصلا استودیویی نیست که بخواد AAAبسازه، دی ان ای این شرکت برای بازی های AA تعریف شده (تا الان البته)استودیو لندن تعطیل شد.سن دیگو هم با بازی بیس بال متای مثبت ۸۰ چه کار باید بکنه که نکرده؟همینجوری عقلانیتت زیر سوال هست دیگه بدترش نکن
مهم کیفیته وگرنه منم میتونم برم کل کتابا کلاسا ثبت نامکنم بگم تموم شد کنکور صد در صد قبولم پس بیا پایین سرمون درد گرفت
فک کنم ۱۷ هستا برو تو صفحه سونی استودیو های رسمی اش رو ببین ۱۷ تا با اون استودیو های کمکی فک کنم ۲۰ تا
ای بابا چه خرید خریدیه😐😂
کاش مایکرو یوبیسافت رو بخره اخه رابطه ی خوبی دارن😁
🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮
جالبه جیم رایان گفته بود به گسترش استودیو های خودمون به صورت طبیعی اعتقاد داریم و استودیو نمیخریم.
https://www.mcvuk.com/business-news/sony-boss-jim-ryan-says-the-company-is-considering-studio-mergers-and-acquisitions/
جیم رایان چنین چیزی نگفته، وقتی از کانالهای زبالهی تلگرامی اخبارتون رو دریافت میکنید نتیجه همین میشه. جیم رایان گفته بود از طریق ادغام و خرید گسترش میدیم استودیوهای پلی استیشن رو. که به طور دقیق همین کار رو انجام داده (Mergers and Acquisitions) یعنی چی؟ یعنی سه حرکت:
1- استخدام نیرو برای استودیوهای قدیمی و گسترش آنها در ماه های اخیر سانتا مونیکا و بند اسودیو و به خصوص اینسامنیاک گسترش پیدا کردن.
2- ترکیب یا ادغام: یعنی چی؟ یعنی خرید یا تشکیل استودیو و وارد کردن استعدادهای قدیمی به این استودیوها برای راهاندازی و همهگیر کردن سطح فکری “اولویت با کیفیت است” یعنی چی؟ یعنی طراح ارشد و مدیر ارشد سابق ناتی داگ وارد فایراسپرایت (Friesprite) میشه و جو حکمفرما رو به سمتی میبره که شباهت به ناتی داگ داره. از تجربیاتش اطلاعات منتقل میکنه. برای همینه کلی نیروها جا به جا شدن بین استودیوها.
۳- خرید استودیو و ادغام (Mergers and Acquisitions): استودیو فایراسپرایت خریداری میشه گسترش پیدا میکنه (همین حالا ۱۰۰ نفر استعداد نابغه جذب استودیو شدن)
اتفاقا برعکس حرفهایی که میزنید دقیقا جیم رایان کاری رو که گفته عملی کرده و برخی از سایتها دقیقا از مصاحبه به “خرید” اشاره کردن:
https://www.gematsu.com/2019/07/sony-interactive-entertainment-considering-game-company-acquisitions
اینجا قرار نیست هر اطلاعات غلطی که به نفع خط فکری خودتون تعبیر کردین رو گسترش بدین. از منابع غیر معتبر که به سمت ایکس باکس یا پلی استیشن گرایش الکی دارن دوری کنین چون یه جا اطلاعات غلط بر اساس اونا میذارید و اینجا کسایی از دو طرف هستن که با اطلاعات درست پاسخ بدن.
این. نتیجه اخبار غلط نیست نتیجه رویاپردازیه
آخه چقدر فن بودن بابا برو درس را رو بخون اون موقع که ما ps2 داشتیم گاد و شدو آف کلوسوس و اویل و جی تی ای و کیلزون میزدیم شما رو ایکس باکس فقط هیلو میزدی در ضمن سعی کن با بزرگ تر ات مثل آقای کریمی درست حرف بزن هر چی باشه ازت بزرگتره
امیدوارم الان دیگه فقط سهام بخره.مثل اپیک گیمز.نه به خاطر ساختن بازی و … .خیلی راحت میشه با خریدن حتی کمتر از یک درصد سهام شرکتهای بزرگ و خرج نهایتا چند صد میلیون دلار دست مایکروسافت از شرکتهای بزرگ رو کاملا کوتاه کرد و نگذاشت اونا انحصاری بشن .مثل اپیک گیمز.حیف که جیم رایان از این عقل ها نداره.یه درصد مال یوبی رو بخره یه درصد تیک تو و اسکئور و کاپکام و … که نهایتا چند صد میلیون دلار هزینه داره ولی خیال خودش رو از انحصاری نشدن اونا راحت میکنه.نمیدونم چطور میشه این ایده رو به دست مسئولان سونی رسوند!!تا دیر نشده باید این کار رو بکنن
فکر نمیکنم با خریدن چند دهم درصد از سهام یک شرکت بشه همچین کاری کرد! اگر کسی اطلاع دقیق تر داره بگه.
داداش شما داری تو این سایت حیف میشی، بنظرم همین الان خودت یکم پول جور کن برو یکم از سهام تیک تو رو بخر و نزار یکروزی اگر مایکروسافت خریدش بازی هاشو انحصاری کنه.
با این ذهن پویا و اقتصادی، تو ایران فقط داری وقتتو طلف می کنی، هرچه سریع تر مهاجرت کنی برای خودت بهتره.
تصمیم قطعی رو کسی میگیره که مالک بالاتر از ۵۰ درصد سهام باشه با چند درصد که کاری نمیشه کرد
رویکردی که در خرید استودیو دارن و اهدافی که دنبال میکنن سران پلی استیشن و هرمن هالست فوق العادست . دمشون گرم واقعا ازشون راضی هستم و هایپ برای بازی های نو اورانه و با کیفیت و همچنین اشنا شدن با تیم های خلاق در زمینه بازیسازی که این میتونه باعث به وجود اومدن ایده های نو در ویدیو گیم و چه بسا اثار انقلابی بشه که به رشد ویدیو کمک کنه
اینجوری که بوش میاد یه مراسم اختصاصی در راهه که فقط استدیو های فرست پارتی سونی حضور دارن
دارن خرید هاشون رو اعلام میکنن و از پروژه هایی هم که دارن رونمایی میکنن
Play Has No Limits
ای کاش رمدی و کوجیما پروداکشنز رو بخره ابن دوتا میتونن راحت بهترین بازی های داستانی رو بسازن
فکر کنم رویداد بعدی پلی استیشن از اول تا آخرش انحصاری باشه اینجوری که بوش میاد 😨 و شاید وان مورتینگ هم جی تی ای ۶ باشه 😱
خرید این استدیو و اون استدیو بازی کثیف خود ماکرو بود اسپنسر که بخش گیم ماکروسافت رو دست گرفت با اون دهن کثیفش اومد گفت که اره دوره بازی داستانی تموم شده و کلیییی ضد سونی صحبت کرد و گفت که اره انحصاری یعنی توهین به شعور مخاطب و گیمرا و از این دسته حرفا کللللللییییییییی طعنه به سونی … که جیم رایان هم یک کلام گفت ما با بازی هایمان قدرت را نشان میدهیم (تقریبا همچین چیزی بود )
حالا بحث اینجاست کسی که میرفت بالا ممبر و میگفت ارهههه گیم باید برای کل گیمرا باشه ما محدودیتی توی گیم نداریم و همه میتونن از ایکس باکس استفاده کنن و نمیدونم از این دسته حرفاا
هاااااا؟ چی شد ؟ زااااارت بتسدا رو با قیمتی نجومی خرید :/
کلی مبحث میمونه …
بنظرم کوجیما پرداکشنز انتخاب خوبیه
sega رو بخر