کارگردان سابق سری Twisted Metal از اخبار جدید راضی نیست
کارگردان سابق سری Twisted Metal از اخبار جدید راضی نیست
کارگردان سابق سری Twisted Metal از اخبار جدید راضی نیست
کارگردان سابق سری Twisted Metal از اخبار جدید راضی نیست

کارگردان سابق سری Twisted Metal از اخبار جدید راضی نیست

معین سلیمانی
۲۱:۱۰ ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
کارگردان سابق سری Twisted Metal از اخبار جدید راضی نیست

کارگردان سابق سری Twisted Metal در واکنش به احیای این سری بدون اطلاع به او اظهار داشت:«آن‌ها باید به من می‌گفتند»

بر اساس گزارشات منتشر شده، به نظر می‌رسد که استودیوی توسعه دهنده‌ی بازی Destruction All-Stars یعنی لوسید گیمز (Lucid Games) مسئولیت ساخت بازی جدید Twisted Metal را بر عهده خواهد گرفت. اما متاسفانه کارگردان سابق این سری یعنی آقای دیوید جفی که کارگردان عنوان God of War نیز بوده است در روند توسعه‌ی این عنوان و احیای مجموعه نقشی نخواهد داشت.

آقای دیوید جفی در حال حاضر به عنوان یک یوتیوبر در حال فعالیت است. او در واکنش به این گزارشات گفت که هیچ تماسی با او گرفته نشده و اضافه کرد:

سونی هیچ چیزی به من بدهکار نیست، رابطه‌ی کاری من با سونی در سال ۲۰۱۸ به اتمام رسید. اما از این که مجموعه در حال احیا بوده و با من تماسی گرفته نشده است به شدت ناراحت هستم.

دیوید جفی احتمال داد که این پروژه در حال توسعه نیست و به همین دلیل با او تماسی گرفته نشده یا ممکن است به دلیل خراب شدن همه‌ی پل‌ها بین او و سونی تماس نگرفته باشند.

او در این باره اظهار داشت:

این موضوع من را ناراحت و عصبی می‌کند، اما این فقط جنبه‌ی احساسی ماجراست. آن‌ها قبل از هر چیزی از بعد تجاری به مسئله نگاه می‌کنند و من قرار نیست برای سود آن‌ها سبک و سیاق خودم را تغییر دهم. من ترجیح می‌دهم که صادقانه رفتار کنم و هزینه‌ی آن‌را متحمل شوم تا این که سر دیگران کلاه بگذارم. در نهایت از بازیابی عنوان Twisted Metal با همان حال و هوای همیشگی خوشحالم و اگر کمک من را بخواهند حتما به آن‌ها کمک می‌کنم.

دیوید جفی ادعا نمود که با فاش کردن برخی از اطلاعات سونی یا پلی‌استیشن می‌تواند برای آن‌ها رسوایی به بار بیاورد، اما ترجیح می‌دهد که این اتفاق رخ ندهد.

او گفت:

من می‌دانم چه کسی مسئول این اتفاقات است و مدارک لازم برای ثابت کردن آن را نیز دارم، اما به شخصه نمی‌خواهم با فاش کردن اطلاعات به دیگران آسیب بزنم. شما باید با من تماس می‌گرفتید.

او ادامه داد:

سری Twisted Metal جایگاه مهمی برای من دارد، من برای گیمر‌ها دو فرنچایز ساختم و هیچ وقت در استریم‌های خودم اطلاعات غلط منتشر نکردم. چیز‌هایی وجود دارند که شما نمی‌دانید. همه‌ی جلسه‌های سونی ضبط می‌شوند و می‌توان آن را با دنیا در اشتراک گذاشت. اما من این کار را نمی‌کنم.

پیش از این دیوید جفی از عوامل سریال Twisted Metal خواسته بود که برای ساخت این سریال با او بیشتر از افراد Playstation در تماس باشند. اما متاسفانه برای انتخاب آنتونی مکی (Anthony Mackie) با او مشورت نشد.

دیوید جفی درباره انتخاب استودیوی لوسید گیمز برای احیای این فرنچایز گفت:

احیای Twisted Metal یک عمل محترم و خوب است، اما بازیابی این سری صرفا یک هدف تجاریست. من استودیوی لوسید گیمز را برای احیای این فرنچایز کافی و لایق نمی‌دانم چرا که آن‌ها با عنوان Destruction All-Stars عملکرد مناسبی نداشتند. من تجربه‌ی خوبی از این بازی داشتم اما عاشق آن‌ نبودم. لوسید گیمز باید از اشتباهات گذشته‌ی خود درس بگیرد.

او ادامه داد:

مبارزات ماشینی پس از عنوان Twisted Metal 2 آن طور که باید و شاید رشد نکردند. راه‌های بسیار بهتری برای اعمال کردن این ایده در بازی‌ها وجود دارد. این ویژگی باید به قدری عمیق و حساب شده باشد که بتوان آن را با عناوینی مانند Call Of Duty یا Overwatch مقایسه کرد. گیم‌پلی این گونه بازی‌ها باید طوری طراحی شود که بتوانند مخاطبان خود را پس از چند تصادف بازهم سرگرم کنند.

او توضیح داد:

برای طراحی این سبک و سیاق از گیمپلی نیازمند به توان بالایی هستید و من چنین توانی را در لوسید گیمز نمی‌بینم، هیچ چیزی در کارنامه‌ی کاری این استودیو وجود ندارد تا توان آن را ثابت کند. شاید در نهایت آن‌ها ایده‌ی خوبی داشته باشند اما عملی کردن آن بسیار دشوار خواهد بود.

نظر شما همراهان همیشگی گیمفا در این باره چیست؟ آیا استودیوی لوسید گیمز از پس احیای این سری محبوب بر می‌آید؟

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

کارگردان سابق سری Twisted Metal از اخبار جدید راضی نیست
کارگردان سابق سری Twisted Metal از اخبار جدید راضی نیست
کارگردان سابق سری Twisted Metal از اخبار جدید راضی نیست
کارگردان سابق سری Twisted Metal از اخبار جدید راضی نیست
کارگردان سابق سری Twisted Metal از اخبار جدید راضی نیست

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • MahyarMsm گفت:

    لوسید گیمز لیاقت بازی رو نداره
    احساس میکنم قراره اتفاقات بدی برای این سری رخ بده
    به نظرم سونی یکم داره در حق جفی کم لطفی میکنه. بالاخره شخص خیلی مهمیه و نقش بزرگی در ساخت این بازی داره و باید حداقل یک چیزی بهش بگه
    امیدوارم این شایعه درست نباشه

  • قشنگ گرفت رو لوسید😂😂
    البته کاملا هم حق داره
    خیلی از گیمرها از جمله خودم با این عنوان خاطرات زیادی داشتن خیلی خفن بود واقعا حال میداد
    امیدوارم اگه قراره نسخه ای ازین بازی بیاد خوده دیوید جف همه کارش باشه👍

  • Adler گفت:

    به نظرم جفی هیچ نقشی تو بازی نداره برای همین هیچ چیزی نگفتن بهش از نظر من

  • دیوانست این بشر.. اصلا حال درستی نداره.. من اتفاقی تو یوتیوب دیدمش یه بار همش فحش میداد به این و اون.. مواد مخدری چیزی هم استفاده کرده بود فکر کنم.
    مغز مریضی داره

  • T800 گفت:

    بیچاره چقدر دلش خونه
    خوب حداقل سونی یه خبر بهش میداد
    خودتون رو به جای جفی بزارید که دو تا از بهترین آیپی های سونی رو خلق کرده ولی آخر سر حتی خبرش هم نکردند
    واقعا دلم براش سوخت
    راستی کارگردان گاد ۳ هم جفی بوده؟

  • یه ذره موضوع رو باز کنیم. دیوید جفی خیلی به استودیوهای پلی استیشن احترام میذاره و اعضا و سازندگان رو همیشه ستایش کرده، به خصوص که با خیلی از اونا مصاحبه داشته از رئیس سابق استودیو ویژوال آرتس گرفته تا کارگردانان Days Gone اما همیشه از مدیران ارشد و PR انتقاد کرده. بنابر گفته‌های ایشون که احتمالا صحت دارن، سران سونی برای اعضای قدیمی که بیش از ۱۵ سال مشغول به مدیریت استودیوها بودن احترامی قائل نیستن و حتی بدون After Party تعویضشون میکنن و از استودیو اخراج میشن. که در ویدیوی جدیدش به رئیس سابق سانتا مانیکا اشاره میکنه.
    از طرفی برای خالقین آی پی ها هم احترامی قائل نیستن و حتی برای پروژه ها باهاشون مشورت نمیکنن که نمونش همین twisted metal هستش. شما اگر یه آی پی خلق کنی و سال های زیادی از زندگیت رو صرف این بازی کنی حداقل این انتظار رو داری به عبارتی Blessing شما رو بخوان برای پروژه بعدی. اگر این ادعاها حقیقت داشته باشه، به نظرم مدیران ارشد باید یکم رفتار خودشون رو تغییر بدن. به نظرم حق با جفی هستش. سونی وظیفه‌اش نیست این کارها رو انجام بده آی پی تحت مالکیتشونه، اما اگر انجام میداد و احترام بیشتری قائل بود برای قدیمی‌ها خیلی بهتر بود.
    اطلاعات بیشتر :
    PR سونی همانطور که می‌دونید به شدت سخت‍‌گیر هستش در قبال توییت سازندگان (مثلا بارلاگ یا نیل دراکمن) بدون اجازه بخش بازاریابی هیچ عضوی از استودیوهای پلی استیشن حق اظهار نظر در مورد پدیده‌های مختلف رو ندارن، حتی موضوعی که یک اپسیلون به بازی‌ها ارتباط داشته باشه.
    به عنوان مثال طبق صحبت‌های جفی سر انتشار بازی آخرش که ازش استقبال هم نشد (Drawn to Death) اسکات رودی (که البته با این شخص مشکلی نداره) به توییت جفی در مورد ترامپ انتقاد کرده بود و گفته بودن فعلا موضوع سیاسی مطرح نکنید تا نمرات رلیز بشن.
    برعکس تفکرات خیلی‌ها، نمره متاکریتیک برای پلی‌استیشن به شدت اهمیت داره. تا حدی که یک کمپانی تحقیقاتی در مراحل پایانی توسعه‌ی بازی‌ها به استودیو اعزام میشن و آخرین بیلد موجود رو تجربه میکنن و میانگین خودشون رو اعلام میکنن. هدف از این کار پیشبینی نمره‌ی متاکریتیک هستش ک به طرز شگفت‌انگیزی در محدوده متای نهایی قرار میگیره و بیش از ۴ ۵ نمره خیلی وقتا فاصله نداره. رویه نقدها هم اینه که ۳ نفر با سلیقه‌ی مختلف Review میکنن و میانگین میگیرن از سه نفر.
    اینا رو گفتم که ایده‌ای در مورد بازاریابی، سکوت و رویه‌ی برخورد با تیم‌های مختلف از سمت سونی رو بیشتر درک کنید. بحث pr، بازاریابی و نمره به شدت برای سونی اهمیت داره و برای رسیدن به سطح قابل توجه و دریافت اعتبار سخت‌گیری‌ شدیدی میکنن. اینا رو نگفتم که ایده‌ی بدی از سونی گسترش پیدا کنه، خیلی از این رویکردها برای یه شرکت بزرگ مثل سونی و مایکروسافت (بخش ایکس باکس) عادیه، توضیح بر این محور بود که اگر می‌بینید بازی‌های سونی اکثرا مورد استقبال قرار میگیرن، یکی از دلایل اینه که ببخشی از اصلاح و توسعه بر مبنای یک سری منتقد صورت میگیره. در کنار این که تسترهای از بازی‌بازان هم شرکت می‌کنن و ایده‌ی عامیانه تزریق می‌کنن.

  • هنوز twisted metal 2 رو پلی میدم و درود میفرستم به شرف این مرد بزرگ . دوستان نسخه ۲ که به نظر خیلی ها بهترین نسخه هست ، پورت پی سی هم داره . تنها نسخه ای که برای کامپیوتر هم پ.رت شده . از بس فوق العاده بود . ولی پیشنهاد من بازی با شبیه ساز ps1 هست . بازی کنید حالش رو ببرید . ولی سخته حسابی . دو نفری تورنومنت برید کیف کنید . کسایی که ps2 دارن نسخه black هم فوق العادست و خود دیوید جفی ساخته ولی اتمسفر تاریک داره و خبری از متال نیست و بیشتر سمفونیکه . بد نیست ولی نسخه head on هم روی ps2 پورت شده که نزدیک هست به نسخه دوم . ولی هیچ چی همون نسخه دوم نمیشه . اصلا فیزیک ماشین و رانندگی یه چیز عجیب و غریب و فوق العادست . دم این مرد دیوانه گرم

  • farshadx گفت:

    نمیدونستم یوبوتر شده
    به نظرم یه جورایی تهدید کرده که اگر ازش دعوت به عمل نیارن چیزایی میدونه که میتونه آبروی سونی رو ببره
    به نظرم که بیشتر به تهدید میومد
    فقط دوست دارم بدونم چه چیزایی میدونه🤔

  • GrandWarden گفت:

    کلا حاشیه آقای جفی خیلی زیاده.
    به نظر من لوسید گیمز انتخاب مناسبی برای این عنوان نیست و امیدوارم این شایعه درست نباشه.
    پ.ن: آقای سلیمانی عزیز اگر اشتباه نکنم کارگردان god of war 3 “استیگ آزموسن” بود و نه دیوید جفی.

  • SEHSANHS گفت:

    تماس نگرفتن با خالق بازی واقعا حرکت خوبی نبود. یجور بی احترامی به طرفه.

  • farshadx گفت:

    بخاطر این حرفهاش تویت دارن ایشون رو اذیت میکنن یه ویدو دیگه درباره اینا داده
    هر دو ویدو رو رفتم نگاه کردم
    تو اولی که حرفهای بالارو زده اخرش بغض کرده
    و میگه به جز اطلاعات بازیهای مثل اسپایدر من و ولورین صدای ضبط شده جلسات سونی رو داره و میگه من منتشرشون نمیکنم ولی فکر نکنید که جلساتتون ضبط نشده
    دومی رو من کامل نگاه نکردم ولی مثل اینکه تو تویت خیلی اذیتش کردن

  • REZA_OX گفت:

    من واقعا عاشق این بازیم و هنوز روی ps3 بازیش می کنم. ولی فکر نمی کردم که قرار این بازی دوباره ساخته شه چون سانتا مونیکا تمام افرادش رو فرستاد که روی god of war جدید کار کنند. و بعد از مدتها گفتن که قرار سریالش رو بسازن. و بعد هم شایعه شد که دارن بازیش رو می سازن. و حالا که تایید شده دادنش دست سازنده هایی که بازیشون اصلا خوب نبوده. وحتی حاضر نشدند که حداقل به سازندی این فرنچایز خبر بدن که قرار ما این پروژه رو شروع کنیم. ای کاش سونی از سازنده دعوت کنه که بیاد سر این بازی جزاب و خاطره انگیز کار کنه.من دلم نمی خواد که این بازی که از بچه گی باهاش خاطر دارم و هنوز بازیش می کنم خراب بشه. امید وارم این یکی هم مثل نسخه ۲ خوب از آب در بیاد

  • Matin_kh گفت:

    یه پیام دارم برای دیوید جفی عزیز = نکشیمون ، بیا پایین سرمون درد گرفت 😆

  • farzaad گفت:

    سونی همیشه بالاترین استانداردها رو برای انحصاری‌هاش داشته و بهشون عمل کرده. بنابراین درباره کیفیت بازسازی Twisted Metal جای نگرانی نیست.

  • Black Knight گفت:

    امیدوارم شایعه Lucid Games دروغ باشه
    هیچ جوره نمیتونم درک بکنم Lucid Games میخواد ریبوت Twisted Metal رو بسازه 😑
    از اون بدتر که سونی هم به جفی بی محلی کرده و باهاش تو ساخت بازی همکاری نکرده یا ازش مشورت نگرفته آخه چرا 😭
    دلم برای جفی میسوزه 😥

کارگردان سابق سری Twisted Metal از اخبار جدید راضی نیست