دلیل تاخیر بازی God of War: Ragnarok مشخص شد
به تازگی کریستوفر جاج (Christopher Judge)، صداپیشهی شخصیت Kratos در بازی God of War: Ragnarok، از دلیل تاخیر خوردن این بازی پرده برداشته است. این طور که به نظر میرسد جاج در سال ۲۰۱۹ به چندین عمل جراحی نیاز داشته و سانتا مونیکا (ُSanta Monica) منتظر بازگشت کامل او به سلامتی مانده است.
انحصاری جدید سونی یعنی دنبالهی God of War قرار است سال آینده عرضه شود و با توجه به تریلر گیمپلی منتشر شده از آن، به نظر میرسد که قرار است شاهد بازی بسیار خوبی باشیم. پیش از این سونی گفته بود که شیوع ویروس کرونا به بازیهای مبتنی بر موشن کپچر آسیب زیادی وارد کرده است. علاوه بر God of War بازی Horizon: Forbidden West هم تاخیر خورده است. با این حال به نظر میرسد که فاکتور دیگری در تاخیر God of War: Ragnarok موثر بوده است. کریستوفر جاج، بازیگر Kratos، در توییتر اعلام کرده که در سال ۲۰۱۹ به عمل جراحی زانو و کمر و همچنین تعویض مفصل ران نیاز داشته است:
باید با شما صادق باشم. پیام من توسط هیچ کس دیگری تایید نشده است. طرفداران عزیز، Ragnarok به خاطر من تاخیر خورده است. در سال ۲۰۱۹ توانایی راه رفتن را نداشتم و به جراحی زانو، کمر و تعویض مفصل ران نیاز بود. آنها منتظر روند درمانی من ماندند. سانتا مونیکا هرگز در مورد این تاخیر و دلیل آن صحبت نکرده است. اکثر استودیوها عوضی هستند. اما من از این استودیو چیزی جز عشق و حمایت دریافت نکردم.
جاج در توییتهای خود به این نکته نیز اشاره کرده که استودیوی سانتا مونیکا برای اعضای آن خدماتی را در نظر گرفته که او در حال حاضر اجازهی صحبت در مورد آنها را ندارد. با این حال صداپیشهی Kratos این استودیو را “با کلاسترین مجموعهی صنعت بازیهای ویدیویی” خوانده است:
تمام کسانی که در این فرنچایز دخیل هستند تمام قلب و روحشان را درون هر فریم قرار میدهند. از آنهایی که بدون قضاوت به من اجازهی بازی کردن، خندیدن، عشق ورزیدن و گریه کردن را دادهاند ممنونم.
God of War: Ragnarok در حال حاضر به صورت انحصاری برای پلیاستیشن ۴ و پلیاستیشن ۵ در دست توسعه است. سانتا مونیکا تایید کرده که این بازی پایانی بر حماسهی نورس خواهد بود. همچنین مثل بازی ۲۰۱۸ قرار است شاهد فیلمبرداری بدون کات باشیم.
پر بحثترینها
- اینترگلکتیک، کانکورد، ناتی داگ؛ در اتاق فکر سونی چه میگذرد؟
- برترین و داغترین اخبار و حواشی گیمینگ در سال ۲۰۲۴
- یوشیدا: Horizon Forbidden West در حد انتظارم نفروخت
- سیدی پراجکت همکاری با Sweet Baby را رد کرد: «ما حتی نام آنها را هم نشنیده بودیم»
- یوشیدا: اگر خواهان بازی های انحصاری جدید PS5 هستید، بهتر است از ریمسترها حمایت کنید
- RTX 5090 بدون DLSS عنوان Black Myth: Wukong را با نرخ ۲۹ فریم بر ثانیه اجرا میکند
- رسمی: سونی بازی سرویس محور God of War از بلوپوینت و پروژه جدید Bend Studios را لغو کرد
- اشاره سونی به PS6 در ماه گذشته که از چشم همه پنهان ماند؛ عرضه در سال ۲۰۲۸؟
- ۲۰ بازی خاطرهانگیز دیگر برای گیمرهای ایرانی
- گیمپلی جدید بازی Black State گرافیک خیرهکننده آن را به تصویر میکشد
نظرات
پس الان گاد صد در صد ۲۰۲۲ میاد؟ من منتظر بودم گاد رو بندازن اوایل ۲۰۲۳ البته به این دلیل که هرایزن و گاد یجا نیفتن چون دوتا آیپی قدرتنمد سونی هستن و اگه سونی اینارو در سال ها پخش کنه میتونه گوتی های زیادی ببره.
اینطور فکر میکردم که سونی اومده گفته ۲۰۲۱ که ریچت ریترنال رو دارم و رقیب سرسختی ندارن پس هرایزن رو بندازم واسه ۲۰۲۲ بعد گاد هم بمونه واسه اوایل ۲۰۲۳ یا اواخر ۲۰۲۲ یعنی دسامبر. در واقع بازیاشو پخش کنه.
.
ولی اینطور نشد و همین باعث خواهد شد ۲۰۲۲ حسابی شلوغ پلوغ بشه و به یکی از سال های تاریخی تبدیل بشه😂
فکر کن الدن رینگ و هرایزن و گاد و استاکر و استارفیلد و زلدا و بایونتا و هیلو
🤦🏻♂️ یا ابلفضل
خب خوبه
تا اون موقع که اون برگشته رفتن روی جزئیات دیگه بازی کار کردن!
بعد که اون اومده رفتن روی موشن کپچر!
فک میکنم بهترین ریبوت تاریخ صنعت گیم رو کوری بارلوگ انجام داد!
گیمی که متاش همش بالای ۹۰ بود
اومدن ریبوت کردن و باز از قدیم هم شاهکارتر شد!
من مطمئنم گاد رگنارک از ۲۰۱۸ هم بهتر میشه!
آرزوی سلامتی دارم برای صاحب این صدای با صلابت ❤️
قبولت داریم مرد 😉
متاسفانه تهدید به مرگ و توهین به سازندگان توی صنعت بازی شده مثل نقل و نبات. دلیل تاخیر خوردن گاد هم کاملا موجه هست.
راستی دوستان حضور راجر کلارک توی بازی تایید شده بود یا شایعه؟
چون حداقل جزو کست اصلی بازی که نبوده.
به نظر میرسه که شایعه بود یا شاید سورپرایز
اما متوجه شدیم که صداگذاری ثور با کلارک نیست
کلا یه نقش دیگه توو اون لول وجود داره و اونم کسی نیست جز اودین
اون یک شایعه بود ولی میگن قراره در یکی از پروژه های سانتا حضور داشته باشه. اونطور که من شنیدم و فکر میکنم احتمالا در پروژه کوری بارلوگ حضور داره
دمشون گرم . ولی کاش سونی هورایزن رو به ۲۰۲۱ میرسوند چون ۲۰۲۲ سال خیلی شلوغیه
” اکثر استودیوها عوضی هستند.”
یعنی بقیه استودیو ها چیکارش کردن😂
درسته من اصلا نظرسنجی مهم نیست و ردد بنظرم حقش خورده شد.
درباره گوتی هم همه هایپن ولی نمیان صد بار بنویسن رقبات الدن و استار و هرایزن
منم فقط منظورم تعصب به تاد هاوارد بود وگرنه نمیگم فن بوی کنسولی هستی.
در کل شرمنده اگه ناراحت شدی🌹
دم همتون گرم 😍
دمشون گرم سانتامونیکا واقعا تیم استثنایی هستن
با اینکه بخاطر جراحی این بازیگر بازی تاخیر خورد هیچ جا اشاره ای نکردن حتی میتونستن بازیگر رو عوض کنن و اقای جاج صرفا میتونست صدا پیشه باشه و بازیگری رو یکی دیگه انجام بده
اگه این مشکل نبود احتمالا همون ۲۰۲۱ عرضه می شد و بازی اماده بود
دمشون گرم خیلی خوبه یه استودیو پشت اعضاش باشه و بهشون عشق بده
امیدوارم همه استودیو های بازیسازی در همه زمینه ها نه فقط چنین مشکلاتی بلکه در همه زمینه ها پشت اعضاش باشن
خیلی خوشحالم که دارن برای یارو از فورتنایت یه بازی اختصاصی میسازن.
👍
اینم از دلیل تاخیر
چقدر که این شخص بزرگوار ادم خوبیه. توی مستند میدیدمش همیشه میخندید و شوخی میکرد
امیدوارم همیشه خوش و سلامت باشه
سانتامونیکارو عشقه💙
احسنت بر استودیو سانتا مونیکا
بازی کی میاد خدا کنه بهار بیاد
ایشون به نظرم در کنار شخصیت موشن کپچر آرتور و نیتن جز بهترین ها هستن ( نظر شخصی )
بنده خدا چه نقاط حساسیم جراحی کرده
آقا ببین سانتا چقدر حرفهای عمل کرده که تاخیر بازیو گردن بازیگر و صداپیشش ننداخته و اجازه فشار روی خودشو پذیرفته تا اثر منفی روی جاج نباشه
کریستوفر جان عجب سعادتی نصیبت شده که دو نسخه جای حضرت هستی
داداش یعنی از اولین لحظه تا آخرین لحظهی بازی کاتی نداره
مثلا یه مبارزه انجام بشه و صحنه تاریک بشه و مثلا کاراکترو یه جای دیگه نشون بده
شما کریتوسو تمام زمان بازی یکپارچه میبینی
امیدوارم متوجه شده باشی
منظور اینه که در طول بازی یه بارم نمیدیدیم دوربین تو صحنه های مختلف کات بخوره، مثلا توی گیم پلی تو طول بازی کردن به کات سین میرسیدیم، همون دوربینی که پشت سر کریتوس بود کات سین رو کامل نشون میداد، یک بار هم نمیدیدیم مثلا دوربین کات بخوره از یه زاویه دیگه یه صحنه رو نشون بده، تک تک صحنه های بازی با یه دوربین نشون داده میشد و همونم تو گیم پلی بازی هم به کار میرفت، و بعد که کات سین تموم میشد بازم خبری از کات نبود دوربین میرفت پشت سر کریتوس شما بازیرو ادامه میدادی، اتفاقا خیلی کار سختی هم هست که بخوای تمام صحنه ها از احساسی گرفته تا اکشن و حماسی رو همین شکلی نشون بدی، ولی کوری و بقیه توی سانتا مونیکا تونستن به زیباترین شکل ممکن انجامش بدن و یکی از بهترین کارگردانی های چند سال اخیر در یک بازی رو شاهد بودیم
جانم به صدات لامصب،تو خود کریتوسی
فقط واسه ما حرف بزن
سلامت باشی سلطان
تاخیر بخوره مهم نیس،میدونم اخر دست اونی که میخام و تحویلم میده
خدای جنگ شفات بده مرد. ۱۰۰ ساله بشی با سلامت
فیلم برداری بدون کات یا همون تک پلان به نوعی از فیلم برداری میگن در اون از از ابتدا تا انتهای داستان در یک برداشت نمایش داده میشه. برای مثال در بازیها و یا فیلمهایی که تک پلان نیستن از چند دوربین برای فیلم برداری استفاده میشه و ممکنه که در یک لحظه تصویرِ یک دوربین رو ببینیم و در لحظه بعد تصویر یک دوربین دیگه رو (مثلا در یک صحنه مبارزه یک ثانیه ممکنه از زاویه دوربین بالای سر مبارزه رو ببینیم، یک لحظه از دوربینِ کنار، یک لحظه از دوربین پشت سر و… هر بار که دوربینی که ازش صحنه رو میبینیم تغییر میکنه یک کات محسوب میشه. مطمئنا خودتون میدونید منظورم چیه. کات خوردن دوربین انقدر زیاد در فیلمها و بازیها هست که آدم بدون اینکه خودش توجهی کنه بهش میدونه چیه) ولی فیلم برداری بدون کات یعنی فقط در طول فیلم برداری از یک دوربین استفاده شده و از اول تا آخر فیلم بدون کات روایت میشه. مثلا در گاد آو وار ۲۰۱۸ از اول بازی که داخل منو هستیم دوربین شروع به فیلم برداری میکنه، با کریتوس میره داخل قایق، میره دنبال گوزن، میره روی کمر اژدها و… انگار یه فیلم بردار از اول تا آخر بازی دنبال کریتوس راه میرفته و فقط از زاویه یک دوربین تمام بازی روایت میشه. بجز گاد آو وار ۲۰۱۸ خیلی از بازیهای شوتر اول شخص هم بصورت تک پلان روایت میشن و در سینما هم birdman و ۱۹۱۷ از جمله فیلمهایی هستن که روایت تک پلان دارن (البته جا داره بگم که کل این فیلمها در یک برداشت ضبط نشدن؛ در این فیلمها از راه های هوشمندانه واسه جدا کردن برداشت ها از هم دیگه استفاده میشه. برای مثال یک موقعیت رو فرض کنید که یه شخصیت وارد یک راهرو میشه و چراغِ داخل راهرو یک بار چشمک میزنه. در همچین صحنهای برداشت اول موقعی که چراغ خاموش میشه به پایان میرسه و بعدش برداشت دوم دوباره از اونجایی که چراغ خاموش شد ادامه پیدا میکنه و کلی راه های دیگه واسه ایجاد کردن این توهم که کل فیلم بدون کات خوردن فیلمبرداری شده)
امیدوارم که کمک کرده باشه.
خیلی ممنون از شما و بقیه کسایی هم ک گفتن
کامل فهمیدم جریانو
عشقست ❤❤ حالا هی عیبو ایراد بگیرید و توهین کنید! نکنید اینکارارو
فکر کنم منظورش از عوضی این بوده که بعضی استدیو ها رئیس اون استدیو براش مهم نیست که کارمندش سالمه یا نه فقط براش مهم اینه که پروژه رو بتونه تموم کنه تو هر حالت جسمی که میخواد باشه. شنیدم که یکی از افرادی که داخل اسکوئر انیکس کار میکرد میگفت بستری شدم ولی رئیسم تند تند زنگ میزد میگفت چرا کارت رو تحویل نمیدی با اینکه میدونست بستری هستم.
کات نخوردن دوربین هم به این معنیه که دوربین بازی اینطوری نیست که صورت کریتوس رو نشون بده بعد یهو صورت آترئوس رو نشون بده. یعنی کلا کات نمیخوره. مثلا کاتسین های انچارتد رو که نگاه کنی وقتی نیتن داره با سم حرف میزنه موقعی که نیتن داره صحبت میکنه صورت نیتن رو نشون میده و وقتی نوبت سم میشه دوربین سریع صورت سم رو نشون میده که تو همه بازیا هست ولی گاد او وار دوربینش تو کاتسین ها اینجوری نیست و بجای اینکه یهو از رو صورت یه شخص بپره رو صورت یه شخص دیگه جفتشون رو تو یه قاب نشون میده که دارن صحبت میکنن یا اگه دیالوگ مهمی بخواد گفته بشه دوربین از دور به صورت اون شخص نزدیک میشه. این یه نمونه خیلی کوچیک از دوربین بدون کات بازی هست
اولا جی تی ای نبود و رد دد ۲ بود جی تی وی برای ۲۰۱۳ است بعدشم کل جوایز و اون شب درو کرد حتی صدا پیشگی بهترین کارکتر رسید به ارتور مورگان رد دد کلا حقش رد دد بود از همه لحاظ اما چی میشه گفت برای خیلی ها رد دد بهترین بازی ساله چه از لحاظ کیفیت مراحل ساعت گیم پلی گرافیک فوق محشر از هر لحاظ مقایسه کنی با یه بازی خطی اصن نباید مقایسه شم میکردن بازی که هشت سال زحمت استدیو راک استار بود که بازم نمیفهمم چرا دادن به گاد اف وار بحث نوآوری و هر چی حساب کنی میرسید به رد دد
اخه قربونت برم فکر ما طرفدارا هم باش هر روز برامون مثل یه سال میگذره ایشالله که هرچ سریعتر خوب بشی ما هم از انتظار در بیاری