چرا The Initiative برای ساخت Perfect Dark از Crystal Dynamics کمک می‌گیرد
چرا The Initiative برای ساخت Perfect Dark از Crystal Dynamics کمک می‌گیرد
چرا The Initiative برای ساخت Perfect Dark از Crystal Dynamics کمک می‌گیرد
چرا The Initiative برای ساخت Perfect Dark از Crystal Dynamics کمک می‌گیرد
چرا The Initiative برای ساخت Perfect Dark از Crystal Dynamics کمک می‌گیرد
چرا The Initiative برای ساخت Perfect Dark از Crystal Dynamics کمک می‌گیرد

چرا The Initiative برای ساخت Perfect Dark از Crystal Dynamics کمک می‌گیرد

محمد حسین کریمی
۱۴:۵۴ ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
چرا The Initiative برای ساخت Perfect Dark از Crystal Dynamics کمک می‌گیرد

تیم Crystal Dynamics برای توسعه‌ی ریبوت بازی Perfect Dark به تیم The Initiative ملحق شده است، اما علت آن چیست؟ جواب ساده‌ای در انتظار شما است.

“ساختن بازی‌های ویدیویی سخت است”، این جمله را در سال‌های اخیر بارها شنیده‌ایم. در دوره‌ی قرنطینه نیز این کار و رویه‌ی انجام آن سخت‌تر نیز شده است. اگرچه به مرور باید با دنیای پس از کرونا عادت کنیم و به زودی شرایط جدید به یک استاندارد تبدیل خواهند شد، اما این اتفاق ناخوشایند بسیاری از کسب و کارها را به انعطاف در قبال چالش‌ها مجبور کرده است. بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی منابعی معتبر، چالش‌های مختلف علل اصلی استخدام کریستال داینامیکس (Crystal Dynamics) برای کمک در توسعه‌ی عنوان Perfect Dark در کنار اِنشتیو (The Initiative) بوده است.

پس از سال‌ها پیش‌تولید و ساخت پروژه‌های آزمایشی و پروتوتایپ‌های متعدد، سرانجام توسعه‌ی عنوان Perfect Dark در حال پیشرفت است و در مراحل حیاتی قرار دارد. با این وجود، رسیدن به یک سطح بالاتر و قرار گرفتن در جریان حیاتی‌ترین مراحل ساخت، بیش از مقداری که مایکروسافت فکرش را می‌کرد طول کشیده است. استودیوی اِنشتیو برای رسیدن به اهداف بلندپروازانه‌ی خود به استعدادهای مختلف نیاز دارد، اما استخدام ۱۰۰ها سازنده‌ی نابغه و با استعداد کار آسانی نیست، مخصوصا در این دوره که قرنطینه حکمفرما است.

با وجود این که استودیوی اِنشتیو افراد باتجربه‌ی زیادی از استودیوهای مختلف مانند ناتی داگ (Naughty Dog) و راکستار گیمز (Rockstar Games) جذب کرده است، اما همچنان شاهد یک استودیوی کوچک ۷۰ تا ۸۰ نفره هستیم که یک ایده‌ی به شدت بلندپروازانه در ذهن دارند. از طرفی دارل گلگر (Darell Gallagher)، رئیس این استودیو، در مورد هماهنگی افراد نگران بوده است. تاسیس یک استودیوی جدید با ایده‌ای به شدت بلندپروازانه به عنوان اولین پروژه، کار را پیچیده و سخت می‌کند.

the initiative

به دنبال تمامی مشکلات پیش آمده در زمینه‌ی جذب استعداد، دارل گلگر که قبلاََ در استودیوی کریستال داینامیکس مشغول بود و روابط بسیار خوبی با اسکوئر اینکس (Square Enix) دارد، تصمیم گرفت به همکاری با دوستان قدیمی خود روی بیاورد.

استودیوها معمولاََ با تیم‌‌های متمرکز بر یک جنبه‌ی فنی خاص کار می‌کنند که البته ما نام بسیاری از آن‌ها را نشنیده‌ایم. به عنوان مثال تیم سانتا مونیکا (Santa Monica) با همکاری والکری اینترتینمنت (Valkyrie Entertainment) روی بازی God of War: Ragnarok کار می‌کند، تیمی که در عرصه‌ی ساخت محیط‌های سه بعدی مهارت دارد. با این وجود، مایکروسافت قبلا از سازندگان بزرگ نیز کمک گرفته است. استودیوی کریتیو اسمبلی (Creative Assembly) که در زیرمجموعه‌ی سگا (SEGA) قرار دارد، مدت‌ها پیش به ۳۴۳ اینداستریز کمک کرده بود تا مراحل ساخت بازی Halo Wars 2 سریع‌تر پیش برود. همچنین این اواخر نیز استودیو رلیک (Relic) در مراحل توسعه Age of Empires 4 نقش مهمی ایفا می‌کند.

آخرین شایعه‌ها به این موضوع اشاره داشته‌اند که ریبوت بازی Perfect Dark برای انتشار در سال ۲۰۲۳ هدف‌گذاری شده است. این روزها نمی‌توان هیچ تاریخ انتشاری را جدی گرفت و احتمال تاخیر هر اثری وجود دارد. تصمیم استودیوی اِنشتیو مبنی بر همکاری با کریستال داینامیکس نیز نشان می‌دهد که قصد دارند پروسه‌ی ساخت را سریع‌تر پیش ببرند. همه چیز به هماهنگی این دو تیم بستگی دارد.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

چرا The Initiative برای ساخت Perfect Dark از Crystal Dynamics کمک می‌گیرد
چرا The Initiative برای ساخت Perfect Dark از Crystal Dynamics کمک می‌گیرد
چرا The Initiative برای ساخت Perfect Dark از Crystal Dynamics کمک می‌گیرد
چرا The Initiative برای ساخت Perfect Dark از Crystal Dynamics کمک می‌گیرد
چرا The Initiative برای ساخت Perfect Dark از Crystal Dynamics کمک می‌گیرد
چرا The Initiative برای ساخت Perfect Dark از Crystal Dynamics کمک می‌گیرد
چرا The Initiative برای ساخت Perfect Dark از Crystal Dynamics کمک می‌گیرد

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • دلیلش که واضحه خب.
    منتهی اول کاری کفتن ما بازی AAAA میسازیم. یه جورایی خودشون واسه خودشون حاشیه درست کردن.

    پ.ن. از این حواشی گذشته امیدوارم زودتر نشون بدن دارن چیکار می کنن، منتظریم.

  • Ryder گفت:

    انتخاب خیلی خوبیه چون که خود کریستال دینامیکس استودیو AAAساز بوده نه مثل والکری فقط رو هیلو و گاد بعنوان پشتیبان فعالیت میکرده و چندین برابر از اونا بزرگتره
    خود جف گراب که گفته بود ۲۰۲۳ انگار میگه یه تاخیری تو کاره

  • ☆WKNWS☆ گفت:

    سوالی که پیش میاد اینه که واقعا چرا اسکوئر اجازه داده یکی از مهم ترین استودیوهاش درحالی که داره روی نسخه جدید تومب ریدر و یک dlc برای اونجرز کار میکنه بیاد استودیو کمکی بشه؟ اون ‌هم برای یکی از فرست پارتی‌های کوچیک مایکروسافت.

    • پول که احتمالا بخشی به صورت مستقیم داده شده و بخشی هم از فروش و یا بر اساس عملکرد بازی روی گیم پس به اسکوئر اینکس پرداخت میشه.

    • ShinjiMikami گفت:

      اینیشتیو کوچیک نیست عزیز. الان خبر دقیقی نیست که چند نفرن بعدشم اگر ۷۰ ۸۰ نفرم باشن باز برای یه ایپی خوبه. ابسیدین با ۲۰۰ نفر سه تا ایپی میسازه.
      شما فکر نکنید که اینیشیتیو واسه همین یکی دوسال ایپی هاشو میده بیرون. خیر حتی میگن پرفکت دارک ۲۰۲۵ و ۲۰۲۶ میاد.
      این استدیو درسته ۷۰ ۸۰ نفر فعلا جمعیت داره (اونم معلوم نیست زیاد شده یا خیر به الان) ولی این ۷۰ ۸۰ نفر همگی با تجربه هستن.
      همین اجازه دادن اسکوئر نشون میده بازی بزرگ و قوی در راهه، همانطور که همین استدیو برای گاد و هیلو هم کمک میکرد که گاد و هیلو از ایپی های اصلی و مهم سونی و مایکرو هستند.

    • Hasan0930 گفت:

      یه جوری میگی کوچک انگار دارن بازی ایندی میسازن‌‌‌‌…
      یکی از بهترین شوترای تاریخ رو دارن احیا می کنن‌‌‌…

      اما در مورد اینکه گفتی چرا اسکوئیر اجازه داده خوب به خاطر اینکه مارول اونجرز با اون فاجعه خوب دید که اینا نمی تونن خودشون ای پی خلق کنن‌‌‌… لذا گفت یه مدت با اینشینیتیو مایکروسافت کار کنن تا یکم رشد کنن و تجربه کسب کنن…

      این همکاری نشون دهنده اینه که بازی پرفکت دارک زودتر عرضه میشه…

  • Adler گفت:

    ایکس باکس به نظرم باید به تو ژانر ترس و بقا چیزی رو کنه شینجی هست ولی با این سابقه تو نسل هست یکم نگران کننده هست حتی این گوست وایر توکیو هم فک کنم از اون بازی های خاص هست

  • آنچارتد ۴ در عرض ۱.۵ سال ساخته نشده. آنچارتد ۴ اولین تیزرش که بدون شماره بود آخر ۲۰۱۳ به نمایش در آمد. (نوامبر) قطعاََ حداقل دو سال یا یک و نیم سال قبل از انتشار اولین تیزر مراحل ساخت آغاز شده که میشه از انتهای ۲۰۱۱ یا اوایل ۲۰۱۲. (که کاملاََ منطقیه چون ساخت نسخه سوم به پایان رسیده بود) از اوایل ۲۰۱۲ تا اوایل ۲۰۱۶ میشه بیش از ۴ سال. هیچ استودیویی با انتشار تیزر از بازی بعدی ساخت رو آغاز نمیکنه حداقل ۱ تا ۳ سال باید از روند توسعه طی شده باشه.

    ETERNALMAN
    • ALFAR3D گفت:

      شما انگار قضیه جدایی امی هنینگ رو نمیدونید…اون تیزر که داره نقشه رو نشون میده و یه ادم با نفرت داره حرف میزنه اون ماله ۲۰۱۴ بود در واقع(جدا از اون داستان بازی قرار بود یه چیز دیگه ای باشه) …استارت بازی در حقیقت از ۲۰۱۱ بود ولی خب به خاطر لست ۱ کند پیش میرفت…سال ۲۰۱۴ هم امی هنینگ رفت بازی کنسل شد به صورت غیر رسمی …دراکمن با استارلی و و کلی کرانچ و استدیو پشتیبان تو سال ۲۰۱۶ عرضش کردن(که طبق گفته خودشون با چیزی که امی هنینگ داشت میساخت فرق داشت برای همین بازی رو از صفر شروع کردن ساختنش) …این در بهترین حالت ۲ ساله…سر همین بود استارلی بعد ساخت انچ ۴ از ناتی داگ جدا شد..کرانچ و فشار کاری که سر ساخت این بازی بود خیلی زیاد بود…

      • قضیه‌ی جدایی هنینگ رو همه میدونن، جدایی هنینگ باعث شد هشت ماه تلاش این خانم در زمینه داستان نویسی به باد بره و نیل دراکمن و استارلی نویسندگی رو در دست گرفتن. پروسه ساخت بازی ریست نشده، منابع فنی و پایه‌هایی که از سال ۲۰۱۱ شکل گرفته بود همچنان توسعه خودشون رو طی میکردن و فقط روایت بازی دستخوش تغییر و تحول کامل شده.
        https://www.polygon.com/2015/6/29/8861107/uncharted-4-8-months-work-scrapped-nolan-north-hennig-last-us-druckmann-straley
        این هشت ماه رو هم حساب کنیم دقیقا میشه ۴ سال توسعه چیزی که همه جا اعلام شده. اصلا پروسه ساخت از ابتدا آغاز نشده، همه چیز طبق روال همیشگی پیش میرفته هدایت پروژه از دیدگاه روایت عوض شده.

        http://www.upsara.com/images/f878722_.png

        • ALFAR3D گفت:

          ویکی پدیا همیشه منبع قابل قبولی نیست جدا از اون همون عکسی که هم دادید که نولان حرف زده ۸ ماه به باد فنا رفت…پس ریست شده…اینجا میگید تغییر و تحول ولی در واقع همون ریست شدنه…منابع فنی و پایه ها که هیچی ولی اون ترلری که سال ۲۰۱۴ دادن اون ماله امی هنینگ بود…بخای از همون موقع رفتنشو حساب کنی میشه ۲ سال…تغییر و تحول کامل یعنی از نو ساختن… و اون ۸ ماه اره حساب کنی در واقع میشه ۵ سال اگر از بعد از انچارتد ۳ حساب کنی ولی همون ۲ سال هست….

          • شما کلا علاقه ای به پذیرفتن حقیقت نداری همیشه هم همین مدلی کامنتای مشکل دار گذاشتی و گمراه کننده گذاشتی. اگر منبعی داری ۱.۵ سال کار کردن بفرست منبعی نیست به همینایی که گذاشتم باید بسنده کنی. این که از رفتن هنینگ نتیجه گیری میکنی کل پروژه حتی از نظر فنی ریست شده نشان از این داره که متوجه نقش‌ها نیستی. هیچ استودیویی با جدا شدن کارگردان و نویسنده ۸۰ درصد پروژه که خلق آبجکت و کد نویسی و طراحی محیط هستش رو کامل دور نمیندازه. تغییر تحول کاملی در کار نبوده فقط نویسندگی تغییر کرده، کارهای اصلی که ساخت بافت و آبجکت بوده هوش مصنوعی بوده طراحی دشمن و هزار موضوع دیگه همگی مثل روال قبل پروسه ساختشون طی میشده. سر حقایق علمی قدرت تحلیل و بحث نداشتی و نمیتونستی یه حرف علمی پیرامون خمیر سیلیکون و … رو قبول کنی دیگه چه برسه به چنین موضوعی.
            1.۵ سال ساخته شدن آنچارتد بیشتر خنده‌داره تا این که با این استایل حق به جانب توصیف میکنی. حتی اگر تمامی استودیوهای پشتیبانی سونی به ناتی داگ کمک کرده باشن بازی ای مثل آنچارتد در عرض ۱.۵ سال تکمیل نمیشه. این پروژه ۴ سال با همکاری ویژوال آرتس و … در دست ساخت بوده، بخشی از داستان دوباره نویسی شده و کارگردانی دستخوش تغییر شده اما پروژه اصلا ریست نشده.

            ریست شدن پروژه یعنی آبجکت‌ها تغییر کنن، یعنی هوش مصنوعی دوباره نوشته بشه یعنی همهه چیز به صورت فنی از اول ساخته بشه، جدایی ایمی هنینگ هیچ ارتباطی با بخش زمان بر توسعه یعنی بخش فنی نداشته. این همه اطلاعات گمراه کننده منتشر میکنی، اینقدر واضح و خنده‌دار هستن که مخاطبی که یکم دنبال کرده باشه و سر دربیاره متوجه میشه چنین چیزی امکان نداره. منم این دو کامنت رو گذاشتم که مخاطب متوجه حقیقت باشه، دیگه علاقه‌ای به ادامه‌ی این بحث ندارم چون میدونم الآن قراره یه موضوع کاملاََ بیربط رو مطرح کنی و ربطش بدی به آنچارتد. مخاطب میخونه تحقیق میکنه خودش تصمیم میگیره کی درست میگه.

  • یه سوال
    چرا اوود نوشتی اما اوتر ورلد۲ ننوشتی!
    توو ۵ بازی که نام بردی اوود هست ولی هلبلید۲ نیست!
    به نظرم ایندیاناجونزم بخاطر اسم خودش و ماشین‌گیمز لایق نام بردن ازش هست
    در مورد همین استدیو هم انگار ۷۰ تا عضو داره و فکر نمیکنم قبل ۲۰۲۴-۲۰۲۵ خبری از پرفکت دارک باشه
    چجوری آیپی جدیدم کنارش زدی؟!
    در آخر هیچ‌وقت هیلو رو دست کم نگیر چون قطعا لیاقتش خیلی بیشتر از اوود هستش
    همچنان اینیشیتیو یه استدیو تازه شکل گرفته بدون عنوان هستش و هنوزم پلی‌گراوند الماس مایکرو میدونم

    • Chief گفت:

      خیلی جالب بود واقعا
      آرکین تازه یه بازی داد که یکی از نامزد های اصلی امسال هستش
      دابل فاین سه بازی داد که نشون داد تیم شیفر و بچه هاش عالی کار کردن
      برایان فراگو و تیمش هستن که یکی از ار پی جی ساز های غول هستن
      نینجا تئوری با همه محدودیت هلبید رو به یه بازی عالی تبدیل کرده بود
      بعد شما میگی از این استدیو ها توقع زیادی نمیره؟!

    • Hasan0930 گفت:

      اوتر وزدز یک چون بازی aa بود اونطوری بود و تازه همون بازی هم جزو ۵ بازی برتر ۲۰۱۹ شد….
      اوتر وردز ۲ یک بازی aaa خواهد بود پس مطمئن باش به اندازه اوود برای ابسدین مهم خواهد بود…

  • در مورد هیلو، نمی دونم استودیوی پشتیبان در کار بوده یا نه، ولی ۳۴۳ تعداد زیادی کانترکتور خارجی داشته (و هنوزم داره).
    در مورد آنچارتد هم که آقای کریمی توضیح دادن.

  • Felipe گفت:

    استودیو Turn 10 از قلم انداختی
    دلیل قدرت مایکروسافت تو بخش ریسینگ !

  • صددرصد استودیو تانگو بعد ساخت گوست وایرباید ادامه اویل ویتین بسازد

  • WITCHER گفت:

    چیز عجیبی نیست، id هم برای ساخت Rage 2 از آوالانچ کمک گرفت

چرا The Initiative برای ساخت Perfect Dark از Crystal Dynamics کمک می‌گیرد