عجیب‌ترین سلاح‌های بازی‌های کامپیوتری - گیمفا  
عجیب‌ترین سلاح‌های بازی‌های کامپیوتری - گیمفا  
عجیب‌ترین سلاح‌های بازی‌های کامپیوتری - گیمفا  
عجیب‌ترین سلاح‌های بازی‌های کامپیوتری - گیمفا  

خلاقیت مرگبار؛ عجیب‌ترین سلاح‌های بازی‌های کامپیوتری

آریا مقدم
۱۸:۰۰ ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
عجیب‌ترین سلاح‌های بازی‌های کامپیوتری - گیمفا  

بازی‌های کامپیوتری معنای جدیدی به خلاقیت بخشیده‌اند. سرتاسر این صنعت، پر است از خلاقیت، نوآوری و اتفاقات عجیب و غریب. در دنیای بازی‌ها می‌توانید یک ابرقهرمان باشید، با سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت ماشین‌تان را به مانع بکوبید و زنده بمانید، با یک بانداژ و کمی الکل کشنده‌ترین زخم‌ها را درمان کنید و از عجیب‌ترین سلا‌ح‌های بازی‌های کامپیوتری بهره ببرید. این‌ها تنها تعدادی از هزاران کار تخیلی است که برای ما گیمرها دیگر کاملاً عادی شده است!

از آن‌جایی که بخش بزرگی از دنیای بازی بر روی مبارزات متمرکز است، سلاح‌های مختلف می‌توانند به مانند میدانی باشند که سازندگان در آن خلاقیت خود را به نمایش می‌گذارند. این خلاقیت می‌تواند به اشکال مختلف بروز داده شود. حتماً شما نیز تا به حال در بازی‌ها اسلحه‌ای به دست گرفته‌اید که نظیر آن‌ در واقعیت وجود ندارد. تفنگی که به جای فشنگ، لیزر شلیک می‌کند، نارنجکی که سرعت حرکت دشمن را کاهش می‌دهد و یا اسلحه‌ای که دشمن را فریز می‌کند. این‌ها تنها قطراتی از این دریای بی‌انتها هستند.

امروز این‌جا نیستیم که درباره‌ی این اسلحه‌های خفن صحبت کنیم. با این‌که خالی کردن آخرین موشک راکت لانچر روی غول آخر مرحله و یا نصف کردن دشمنان با یک کاتای تیز و براق، لذتی وصف‌نشدنی دارد، اما امروز می‌خواهیم قدمی فراتر گذاشته و به «عجیب‌ترین سلاح‌ها» در بازی‌های کامپیوتری بپردازیم. اسلحه‌هایی که وجود آن‌ها حتی برای ما گیمرها نیز عجیب و گاهی خنده‌دار است.

در این مقاله، مروری بر ۱۷ تا از عجیب‌ترین سلاح‌هایی داشته‌ایم که تا به حال در بازی‌های کامپیوتری دیده شده‌اند. معیارم برای انتخاب این اسلحه‌ها نه مرگبار بودن آن‌ها بوده و نه خفن‌ بودنشان. این لیست را جمع کرده‌ام تا دور هم تعدادی از غیرواقعی‌ترین و بعضاً خنده‌دارترین سلاح‌ها را بررسی کنیم. لازم به ذکر نیست که مانند تمام مقالات دیگر، می‌توانید گزینه‌های دیگری که فکر می‌کنید لیاقت حضور در این لیست داشتند را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

بیش از این مقدمه‌چینی نمی‌کنم و می‌روم سراغ اصل مطلب. این شما و این ۱۷ تا از عجیب‌ترین سلاح‌ها در تاریخ بازی‌های کامپیوتری.

PUBG: ماهیتابه!

احتمالاً یکی از اولین سلاح‌هایی که با دیدن نام مقاله به ذهن‌تان خطور کرده، ماهیتابه‌ی بدنام بازی Player Unknown’s Battle Ground یا همان PUBG خودمان است. اگر PUBG را نمی‌شناسید (که بعید می‌دانم!)، باید بگویم این بازی یکی از معروف‌ترین بازی‌های بتل رویال است که محبوبیت فوق‌العاده‌ای در کل جهان دارد. چندین و چند نوع اسلحه‌ی رایج، کمیاب و لجندری در جای‌جایِ نقشه‌ی این بازی ریخته که با پیدا کردن آن‌ها می‌توانید دمار از روزگار حریفان‌تان دربیاورید. اما در این میان اسلحه‌ای وجود دارد که شنیدن نام آن حتی بر جان حرفه‌ای‌ترین گیمرها نیز رعشه می‌اندازد: ماهیتابه!

سازنده‌های این بازی، خیلی شیک و بی‌تعارف ماهیتابه را در لیست اسلحه‌های Melee این بازی قرار داده‌اند! نکته‌ی جالب‌تر اینجاست که این اسلحه آن‌طور که به نظر می‌آید بی‌ارزش نیست. نه تنها با ماهیتابه می‌توانید حریفان خود را به خاک و خون بکشید، بلکه می‌توانید از آن به عنوان سپر دفاعی در مقابل گلوله‌های دشمن نیز استفاده کنید. دیگر از یک ماهیتابه چه می‌خواهید؟

Resident Evil: تخم‌مرغ گندیده

سخت می‌توان لیستی از بازی‌های کامپیوتری تهیه کرد که سری رزیدنت اویل در آن حضور نداشته باشد. این لیست نیز از نام این سری بی‌نصیب نمانده و رزیدنت اویل با یک نماینده‌ی قدرت‌مند در این‌جا حضور پیدا کرده است. این نماینده چیزی نیست به جز تخم‌مرغ گندیده! در شماره‌ی چهارم بود که برای بار اول پای تخم‌مرغ گندیده به این سری باز شد. این تخم‌مرغ انواع دیگری نیز داشت که هر کدام از آن‌ها استفاده‌ی خاص خود را داشتند. برای مثال با خوردن تخم‌مرغ‌های سالم جان‌تان افزایش پیدا می‌کرد و تخم‌مرغ‌های طلایی هم با قیمتی بالا به فروش می‌رسیدند. اما تخم‌مرغ‌‌های گندیده هیچ استفاده‌ای به جز پرتاب شدن نداشتند. اگر یکی از آن‌ها را می‌خوردید وضعیت گوارشی کاراکترتان حسابی به هم می‌خورد و باید ادامه‌ی مسیر را دولادولا ادامه می‌دادید! حتی یک ماد توسط طرفداران مجموعه ساخته شده بود که در آن تخم مرغ گندیده‌ی بی‌نهایت داشتید و می‌توانستید همه‌ی دشمنان را با این سلاح مرگبار بکشید! این سلاح با این‍که Damage بالایی ندارد، اما دیدن کاراکترهای جدی این سری در حالی که دارند تخم مرغ گندیده به سمت باس‌های خوفناک آن پرتاب می‌کنند، بسیار لذت‌بخش است!

Dead Space 2: دستکش قرمز آیزاک کلارک

نام سری Dead Space برای خیلی از ماها یادآور لحظاتی نفس‌گیر و اضطراب‌آور است. مهندسی تنها، خارج از جوّ زمین که باید با بی‌رحم‌ترین موجودات مبارزه کند، حداقل روی کاغذ چیز خنده‌داری نیست. اما اگر بازی را روی درجه‌ی سختی Hard Core به اتمام رسانده باشید، از وجود اسلحه‌ای به نام Hand Cannon خبر دارید. این اسلحه برخلاف نام آن، ظاهری کشنده ندارد و اتفاقاً خیلی هم بی‌خطر به نظر می‌رسد. اما کافیست این دستکش قرمز رنگ بزرگ را دست‌تان کنید تا دیگر هیچ‌کس حریفتان نباشد! قدرت این اسلحه‌ی مضحک بسیار بالاست و به هیچ گلوله‌ای احتیاج ندارد. جالب است بدانید این اسلحه دو حالت برای شلیک دارد که نام حالت اول «BANG BANG» و نام حالت دیگر «pew pew pew» است! دد اسپیس پر از سلاح‌های عجیب و جذاب است، ولی Hand Cannon چیز دیگریست!

Saints Row IV: Inflato-Ray

هرجا که سخن از شوخی و مسخره‌بازی باشد، نام مجموعه‌ی Saints Row می‌درخشد! آزادی عملی که این بازی به شما می‌دهد بی‌نهایت زیاد است. Saints Row برای این ساخته شده که در دنیای مضحک آن غرق شوید و از عجیب بودن آن لذت ببرید. پس از محبوبیت Saints Row 3 در میان کاربران، سازندگان با Saints Row IV، خلاقیت خود را به اوج رساندند و یک بازی عجیب دیگر تحویل‌مان دادند. از آن‌جایی که Saints Row یک بازی اوپن-ورلد است، اسلحه‌های گوناگون، جزئی جدایی‌ناپذیر از این بازی به شمار می‌آیند. این بازی پر است از اسلحه‌هایی که لیاقت حضور در این لیست را دارند، اما اسلحه‌ی موردعلاقه‌ی خیلی‌ها (از جمله خودم) در این بازی، چیزی نیست به جز Inflato-Ray. این اسلحه در عین این‌که خیلی باحال و خنده‌دار است، به طرز فجیعی دشمنان بخت‌برگشته را می‌کشد! کافی است آن را به سمت هدف شلیک کنید تا سر او باد کند و منفجر شود. این اسلحه به گلوله احتیاج ندارد و خودش به شکل اتوماتیک شارژ می‌شود. البته خالی از لطف نیست که یادی هم از Dubstep Gun، یکی دیگر از سلاح‌های عجیب این بازی بکنیم که همه چیز را به حرکت وامی‌داشت!

Red Faction Armageddon: اسب تک‌شاخ

اسب تک‌شاخ، یکی از معروف‌ترین موجودات افسانه‌ای است که تا به حال در بسیاری از داستان‌ها، انیمیشن‌ها و بازی‌ها حضور پیدا کرده است. معمولاً این موجود افسانه‌ای به دلیل کمیاب بودنش مورد توجه و حمایت ویژه قرار می‌گیرد. با این وجود در Red Faction Armageddon استفاده‌ی دیگری از این موجود بخت‌برگشته شده است! Mr Toots نام یکی از عجیب‌ترین سلاح‌ها در بازی‌های کامپیوتری است که قدرت تخریبی بالایی نیز دارد. این اسب تک‌شاخ می‌تواند از پشت خود (گلاب به روی‌تان!) یک موج رنگی تخریب‌کننده ساطع کند که تقریباً هر چیزی را از بین می‌برد! با این‌که Red Faction روی‌هم‌رفته یک بازی جدی به شمار می‌رود، اما Mr Toots قطعاً یکی از تخیلی‌ترین و عجیب‌ترین سلاح‌ها در دنیای بازی‌هاست.

Just Cause 4: Cow Gun

یکی دیگر از سری‌هایی که همواره به اکشن اغراق‌آمیز و صحنه‌های باورنکردنی شهرت داشته، سری Just Cause است. در این بازی می‌توانید کارهایی بکنید که نظیرش را فقط در سینمای هند می‌توان پیدا کرد! در این بازی کل تمرکز سازندگان بر روی گیم‌پلی بوده تا لحظاتی لذت‌بخش و باحال برای مخاطب خلق کنند و در این امر به موفقیت نیز رسیده‌اند. Just Cause پر از سلاح‌های خفن و مرگبار است، اما در این میان یک اسلحه وجود دارد که نه خفن است و نه مرگبار، اما شاید یکی از باحال‌ترین اسلحه‌های کل تاریخ بازی‌های کامپیوتری باشد. این اسلحه چیزی نیست به جز Cow Gun. کافی است آن را به سوی هدف مورد نظر نشانه بگیرید تا تبدیل به گاو شود. بله، در Just Cause بدون هیچ سروصدایی می‌توانید مردم را به گاو تبدیل کنید و از منظره‌ی زیبایی که به وجود آوردید لذت ببرید! Cow Gun یکی از اسلحه‌هایی است که آرزو می‌کردیم در دنیای واقعی نیز وجود داشته باشد!

Gears of War 3: مرغ‌انداز!

هرقدر فکر می‌کنم، می‌بینم مرغ‌ها اصلاً پیش ما شانس نیاورده‌اند! استفاده‌هایی که از این موجود بیچاره در مدیا شده است، بی‌شمار است. در سری محبوب Gears of War نیز می‌توانید از این موجود برای قلع و قمع کردن دشمنان استفاده کنید. اسلحه‌ای که درباره‌ی آن حرف می‌زنیم یک نارنجک‌انداز است که به جای نارنجک، مرغ پرتاب می‌کند! حالا این‌که چه کسی در بین سازندگان این بازی با مرغ‌ها مشکل داشته که منجر به طراحی این سلاح انتزاعی شده بماند، اما مرغ‌انداز مذکور قدرت تخریبی بسیار بالایی دارد! این اسلحه که در بازی با نام Cluckshot شناخته می‌شود، در جریان اصلی بازی قابل یافت نیست و در واقع یک ایستر اگ به حساب می‌آید. اگر این سلاح را دیدید، سلام ما را نیز به آن برسانید، چراکه پیدا کردنش بدون راهنما کار خیلی ساده‌ای نیست.

Bayonetta: مو!

با این‌که بایونتا چیزهای زیادی را از بازی‌های هک اند اسلش دیگر، به‌خصوص سری Devil May Cry قرض گرفته بود، اما المان‌های منحصربفرد زیادی نیز داشت که نظیر آن‌ را در بازی‌های دیگر ندیده بودیم. استفاده از پاشنه‌ی کفش به عنوان سلاح گرم، فنون عجیب و غریب رزمی و اسلحه‌های انتزاعی این سری، تجربه‌ای یونیک برای گیمر به ارمغان می‌آورند و ارزش بازی را دوچندان می‌کنند. اما در میان این همه عنصر عجیب و غریب، یک سلاح ویژه وجود دارد که مخصوص بایونتا است. این سلاح، موی بلند اوست که می‌تواند دخل دشمنان را بیاورد! بایونتا می‌تواند با موهایش موجوداتی تخیلی احضار کند تا در نبرد به او کمک کنند. اگر کاراکتر Sindel را در سری مورتال کامبت به خاطر داشته باشید، می‌دانید که استفاده از مو به عنوان سلاح در بین جادوگرها عملی رایج است و مخصوص بایونتا نیست. اما در بایونتا حسابی روی این سلاح عجیب وقت گذاشته شده و نتیجه‌ی کار نیز بسیار تمیز از آب درآمده است. اگر طرفدار سبک هک اند اسلش هستید و تا حالا بایونتا را بازی نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنم همین الآن این بازی زیبا را تهیه کرده و از آن لذت ببرید.

Armed and Dangerous: کوسه

گاهی اوقات یک ایده‌ی خلاقانه، باعث می‌شود یک بازی به شهرت برسد. Armed and Dangerous یک بازی متوسط با گیم‌پلی خشک و تاریخ‌مصرف‌گذشته است، اما یکی از عجیب‌ترین سلاح‌های بازی‌های کامپیوتری را دارد. این سلاح که بعدها در فرنچایز Saints Row نیز مورد استفاده قرار گرفت، چیزی نیست جز Land Shark Gun. با نشانه‌ گرفتن این اسلحه به سمت دشمن و شلیک آن، یک کوسه از دل زمین بیرون می‌آید و هدف موردنظر را می‌بلعد! انیمیشن خیره شدن دشمنان به زمین، کمی قبل از خورده شدن توسط کوسه، هر سری باعث می‌شود نیشخندی از روی رضایت بزنید و از این اسلحه‌ی عجیب و انتزاعی لذت ببرید. طراحی این اسلحه، یکی از خلاقانه‌ترین کارهایی است که سازندگان در بازی Armed and Dangerous انجام داده‌اند و به خاطر همین یک کار، نام آن‌ها همیشه در تاریخ بازی‌های کامپیوتری خواهد ماند.

Ratchet & Clank: Groovitron

همیشه که قرار نیست سلاح‌ها جوی خون راه بیندازند! گاهی اوقات سلاح‌هایی مانند Groovitron در سری Ratchet & Clank می‌توانند کنترل دشمنان را از آن‌ها بگیرند و کار شما را برای از پا درآوردن آن‌ها راحت‌تر کنند. اگر در سری کال آو دیوتی دشمن را با فلش بنگ برای چند لحظه کور کرده و به او حمله می‌کنید، در Ratchet & Clank هم می‌توانید با انداختن یک توپ دیسکو در میدان نبرد، دشمنان‌تان را به رقص وادار کنید! Groovitron بدون شک یکی از کاربردی‌ترین و در عین‌حال عجیب‌ترین سلاح‌ها در بازی‌های کامپیوتری است که تا حالا بارها توسط بازی‌های دیگر مورد تقلید قرار گرفته است. قسمت جالب‌تر ماجرا این‌جاست که هر نوع از دشمنان، حرکت رقص مخصوص خود را دارند و دیدن هر یک از این حرکات، هر بار لبخند به لب‌تان می‌آورد. Ratchet & Clank پر است از ایده‌های ناب و بامزه‌های این چنینی، بنابراین اگر تا به‌ حال این بازی را تجربه نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنم آن را حتماً امتحان کنید.

Borderlands 2: اسلحه‌ی جیغ‌کش

بردرلندز بدون شک یکی از بهترین لوتر-شوترهای ساخته شده در تاریخ بازی‌های کامپیوتری است. از همان نسخه‌ی اول، شوخ‌طبعی سازندگان در جای‌جایِ این بازی موج می‌زد. نسخه‌ی اول بردزلندز بازی بسیار خوبی بود، اما نسخه‌ی دوم یک شاهکار واقعی در سبک خود به شمار می‌رفت. اسلحه‌های عجیب زیادی در این نسخه و نسخه‌های دیگر این بازی وجود دارند، اما The Bane قطعاً یکی از عجیب‌ترین سلاح‌ها در بازی‌های کامپیوتری به حساب می‌آید. این اسلحه، جایزه‌ی یک مرحله‌ی فرعی است که تمام کردنش کار چندان راحتی هم نیست. وقتی بازی این اسلحه را به شما می‌دهد، حسابی ذوق‌زده می‌شوید و می‌خواهید ببینید چه ویژگی خاصی در آن نهفته که سازندگان آن را به عنوان جایزه‌ای برای این مرحله‌ی فرعی سخت در نظر گرفته‌اند. با این‌که این اسلحه کارایی خاصی ندارد و سرعت حرکت کاراکتر شما را به شدت پایین می‌آورد، اما ارزش سختی‌ای که برای به دست آوردن آن متحمل شدید را دارد! شرط می‌بندم قیافه‌ی بسیاری از گیمرها پس از فشردن ماشه‌ی این اسلحه حسابی دیدنی بوده است! با فشردن این ماشه، The Bane جیغ می‌کشد و موج صوتی آن می‌تواند به دشمن آسیب قابل‌توجهی وارد کند.

Worms: ابرگوسفند

یکی از خلاقانه‌ترین بازی‌هایی که تا به حال ساخته شده، سری بازی‌های Worms است. این بازی نه تنها بسیار خوش‌ساخت و لذت‌بخش است، بلکه برای بسیاری از ماها، عنوانی نوستالژیک و به‌یاد‌ماندنی به حساب می‌آید. کلاً در این بازی همه چیز عجیب است؛ از ایده‌ی اولیه‌ی بازی گرفته تا اسلحه‌های موجود در آن. یکی از این سلاح‌های عجیب، گوسفندی با شنل ابرقهرمانانه است که در بازی به نام Super Sheep از آن یاد می‌شود. این ابرگوسفند، در واقع ورژن آپگرید شده‌ی گوسفند عادی در نسخه‌های قبل است! تفاوت در این‌جاست که ابرگوسفند پرواز می‌کند و می‌توانید او را در هوا کنترل کنید. متاسفانه همان‌طور که حدس زدید سرنوشت این گوسفند زیاد خوب نیست و با خوردن به هدف منفجر می‌شود! Super Sheep اسلحه‌ای قوی در بازی Worms است و حدود ۷۵ واحد به هدف آسیب وارد می‌کند. این که کرم‌ها چگونه می‌توانند گوسفندها را به پرواز دربیاورند سوالی است که تنها سازندگان این بازی یونیک و خاص پاسخ آن را می‌دانند!

Oddworld Stranger’s Wrath: گلوله‌های زنده

آیا می‌توان از یک بازی که نام آن Oddworld است، انتظاری به جز عجیب بودن داشت؟ خود سازندگان در نام این بازی به عجیب بودن آن اشاره کرده‌اند و این اشاره کاملاً به حق بوده است. Oddworld: Stranger’s Wrath مجموعه‌ای از غیرعادی‌ترین المان‌هایی است که می‌توانید در یک بازی کامپیوتری پیدا کنید. سلاح‌های عجیب زیادی در این بازی وجود دارند، اما عجیب‌ترین آن‌ها یک تیرکمان است که موجودات زنده را به عنوان تیر پرتاب می‌کند. دیدن قیافه‌ی این موجودات که بر روی Crossbow قرار گرفته و آماده‌ی شلیک‌اند، هر سری آدم را به خنده می‌اندازد! این اسلحه چند نوع تیر دارد که هر کدام اثر متفاوتی بر روی دشمن دارند. با اینکه پرتاب کردن موجودات زنده خیلی انسانی به نظر نمی‌رسد، اما باید بگویم هیچ چیز در این بازی عادی نیست که این دومی باشد!

Fallout: آشغال افکن!

در دنیایی آخرالزمانی که پر از زباله‌های مختلف و پسماندهای صنعتی است، چه اسلحه‌ای کاراتر از یک آشغال افکن قدرتمند؟! این اسلحه را دو نسخه‌ی سوم و چهارم بازی می‌توانید با نام Rock-It Launcher یا Junk Jet پیدا کنید. تقریباً هر زباله‌ای که در محیط می‌بینید، می‌تواند به عنوان گلوله‌ای برای این اسلحه‌ی عجیب مورد استفاده قرار گیرد. از خرس اسباب‌بازی تا سطل آشغال و ده‌ها زباله‌ی دیگر، همگی با Junk Jet قابل پرتاب به سمت دشمنان هستند. این تنها اسلحه‌ی انتزاعی سری فال‌آوت نیست و ده‌ها اسلحه‌ی خلاقانه‌ی دیگر مانند این در بازی وجود دارند، اما به نظر می‌رسد Junk Jet از محبوبیت خاصی در میان گیمرها برخوردار است!

Dusk: صابون

این را می‌دانیم که صابون‌ ماده‌ای کشنده است، اما برای میکروب‌ها، نه برای هیولاهایی که جثه‌شان چند برابر من و شماست! البته به نظر می‌رسد سازندگان بازی قدیمی Dusk نظر دیگری دارند. در هر مرحله از این بازی یک قالب صابون وجود دارد که می‌تواند ۱ میلیون واحد به هدف موردنظر آسیب بزند! این یعنی هر موجودی را در این بازی می‌توانید با یک قالب صابون به آن دنیا بفرستید! این در حالی است که کلی اسلحه‌ی خفن در بازی وجود دارند که حتی نصف این مقدار نیز نمی‌توانند به دشمن آسیب بزنند. چه کسی فکرش را می‌کرد روزی یک قالب صابون بتواند به قوی‌ترین هیولاکش دنیا تبدیل شود!

Devil May Cry 3: گیتار الکتریک

فرنچایز Devil May Cry یکی از ساختارشکن‌ترین فرنچایزهای کل تاریخ بازی‌های کامپیوتری به شمار می‌آید. سومین نسخه از این بازی محبوب، انقلابی در سبک هک اند اسلش بود و به تنهایی استانداردهای این سبک را چند پله بالا برد. دانته، پروتاگونیست محبوب این فرنچایز، در نسخه‌ی سوم اسلحه‌های خفنی داشت که استفاده از هر یک از این اسلحه‌ها تا حد مرگ لذت‌بخش بود. در میان این اسلحه‌ها، یک اسلحه‌ی نامعمول و عجیب به چشم می‌خورد که پس از شکست یکی از باس‌های بازی در اختیار شما قرار می‌گرفت. این اسلحه یک گیتار الکتریک خفن بود که با نواختن آن، دانته می‌توانست جریان الکتریسیته را به سمت دشمنان هدایت کند و آن‌ها را از بین ببرد. استفاده از این اسلحه، بی‌نهایت لذت‌بخش بود و از آن‌جایی که بیشتر قطعات موسیقی استفاده شده در این بازی راک و متال بودند، این اسلحه کاملاً با حال و هوای بازی هماهنگ بود. این ساز نیز جزو عجیب‌ترین سلاح‌ها در بازی‌های کامپیوتری است.

Dead Rising: تقریباً همه‌ی اسلحه‌ها!

در نهایت می‌رسیم به فرنچایزی که جرقه‌ی نگارش این مقاله بود. اگر تا حالا Dead Rising را بازی نکرده‌اید، یکی از باحال‌ترین فرنچایزهای تاریخ بازی‌های کامپیوتری را از دست داده‌اید. این بازی معنای واقعی کلمه‌ی «فان» است. کپکام در Dead Rising دست شما را باز گذاشته تا با خلاقیت خود اسلحه بسازید و زامبی‌های بی‌شمار این بازی را هرطور که دوست دارید بکشید. شاید این فرنچایز به اندازه‌ی غول‌های کپکام مانند رزیدنت اویل و دویل می کرای محبوبیت نداشته باشد، اما یک بازی لذت‌بخش و عجیب است که تجربه‌ی آن حتماً به زامبی‌دوستان توصیه می‌شود. در Dead Rising تقریباً از هر چیزی که فکرش را بکنید می‌توانید به عنوان اسلحه استفاده کنید. بازی به شما اجازه می‌دهد تا با چوب بیسبال، کاتانا، سس گوجه‌فرنگی، قیچی، ویلچر و هر چیز دیگری که فکرش را بکنید زامبی‌ها را بکشید. اما پتانسیل‌های اصلی Dead Rising وقتی رو می‌شود که این اشیا را با هم ترکیب کرده و خودتان اسلحه‌ی جدید می‌سازید. می‌توانید با وصل کردن جریان برق به ویلچر، یک ویلچر برقی بسازید و با آن از میان گله‌ی زامبی‌ها عبور کنید، می‌توانید به دو طرف موتور خود اره‌برقی ببندید و زامبی‌ها را از وسط نصف کنید، حتی می‌توانید یک مسلسل را با چسب به یک خرس بزرگ اسباب‌بازی بچسبانید تا همپای شما به سمت زامبی‌ها شلیک کند! Dead Rising بدون شک تعدادی از عجیب‌ترین سلاح‌ها در بازی‌های کامیپوتری را در خود جای داده است.

نظر شما چیست؟ آیا اسلحه‌ی عجیب دیگری به ذهن‌تان می‌رسد که در این لیست حضور ندارد؟ منتظر نظرات شما هستیم.

Jin sakai

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

عجیب‌ترین سلاح‌های بازی‌های کامپیوتری - گیمفا  
عجیب‌ترین سلاح‌های بازی‌های کامپیوتری - گیمفا  
عجیب‌ترین سلاح‌های بازی‌های کامپیوتری - گیمفا  
عجیب‌ترین سلاح‌های بازی‌های کامپیوتری - گیمفا  
عجیب‌ترین سلاح‌های بازی‌های کامپیوتری - گیمفا  

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

عجیب‌ترین سلاح‌های بازی‌های کامپیوتری - گیمفا