نتفلیکس استودیوی سازندهی بازی Oxenfree را تصاحب کرد
استودیوی توسعهدهندهی بازی Oxenfree یعنی نایت اسکول استودیو توسط شرکت نتفلیکس خریداری شد. همچنین، این استودیو وعده داد که این موضوع ارتباطی به توسعهی بازی Oxenfree II نخواهد داشت.
استودیوی نایت اسکول (Night School) به عنوان توسعهدهندهی بازی پرطرفدار Oxenfree به اولین استودیوی بازیسازی تاریخ شرکت نتفلیکس تبدیل شد. همچنین، این موضوع نشاندهندهی آن است که احتمالاً شرکت نتفلیکس قصد دارد تا در آینده به سایر فعالان در صنعت بازیهای ویدیویی چه به صورت سنتی و چه به صورت ارائهی سرویسهای استریم بپیوندد.
همچنین، شان کرنکل (Sean Krankel) به عنوان بنیانگذار این استودیو در بیانیهای اعلام کرد که پیوستن به نتفلیکس (Netflix) به نایت اسکول این اجازه را میدهد که در آینده بازیهایی مبتنی بر داستان بسازد و به کاوش خود در این مسیر ادامه دهد. وی میگوید:
استودیوی نایت اسکول میخواهد آرمانها و ایدههای خود از خلق کردن یک بازی را ادامه دهد. بازیهای این استودیو متمایز هستند و با عشق ساخته میشوند. نتفلیکس نیز به عنوان یک غول در صنعت سینما و سرگرمی این اجازه را به ما میدهد که برای میلیونها نفر محتوا تولید کنیم.
کاوشهای ما در ساخت گیمپلیهای داستان محور و سابقهی نتفلیکس در حمایت از استودیوهایی که به روایت داستان علاقهمند هستند، ما را با یکدیگر هم سو میکند. به نظر میرسد که هر دو شرکت به صورت غریزی این تعهدنامه را امضا کردهاند.
لازم به ذکر است که بازی Oxenfree II: Lost Signals به عنوان بازی جدید در دست ساخت این استودیو در ماه آوریل (فروردین) سال جاری از طریق رویداد نینتندو دایرکت معرفی شد. علاوه بر این، شان کرنکل به طرفداران این عنوان اطمینان خاطر داد که تصاحب شدن استودیوی نایت اسکول توسط نتفلیکس هیچ تاثیری روی روند ساخت این بازی نخواهد داشت. وی افزود:
نتفلیکس به ما وعده داد که از سبک و ایدههای استودیوی ما حمایت خواهد کرد. ما به ساخت Oxenfree II ادامه میدهیم و همچنان به ساخت بازیهای جدید ادامه خواهیم داد.
بازی Oxenfree II: Lost Signals سال آتی برای کنسولهای سوییچ، پلیاستیشن ۴، پلیاستیشن ۵، ایکس باکس و پلتفرم رایانههای شخصی منتشر خواهد شد.
پر بحثترینها
- ۱۰ حقیقت تلخ که گیمر ها نمیخواهند به آنها اعتراف کنند
- چرا GTA IV بهترین ساخته راکستار است؟
- مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۲۵
- روابط عاطفی در The Witcher 4 معنای عمیقتری خواهند داشت
- گزارش: Intergalactic: The Heretic Prophet شامل عناصر وحشت خواهد بود
- استراتژی ریسکی Xbox که ۱۰ سال آینده آن را تعریف خواهد کرد
- Indiana Jones and the Great Circle بهترین بازی سال Gamescom از دید مخاطبین شد
- کارگردان Silent Hill 2 Remake از علاقه خود به ساخت یک بازی در ژانر وحشت با اقتباس از Lord of the Rings میگوید
- ۱۰ بازی برتر سال ۲۰۲۴ به انتخاب آرمین مُکاری، نویسنده
- بنیانگذار ناتی داگ دلیل فروش استودیو به سونی را توضیح میدهد
نظرات
“کاوشهای ما در ساخت گیمپلیهای داستان محور و سابقهی نتفلیکس در حمایت از استودیوهایی که به روایت داستان علاقهمند هستند، ما را با یکدیگر هم سو میکند. به نظر میرسد که هر دو شرکت به صورت غریزی این تعهدنامه را امضا کردهاند.”
اگه قراره رونده نت فلیکس این سبکی باشه که از همچین استودیو هایی حمایت کنه و محتوای داستان محور باکیفیت عرضه کنه بنظرم موفق میشه و حتی ممکنه بتونه با گسترش دادن تعداد استودیوهاش بطور جدی وارد رقابت با گیم پس بشه(که بنظرم اصلا دلیله ورودش به این صنعت ایجاد سرویسی مشابه سرویس صنعت سینمای خودشه)در کل نکته منفی خاصی تو ورود نت فلیکس به صنعت گیم نمیبینم.
نکته ی منفی خاص: با ورود نت فلیکس بقیه ی شرکتای بزرگم کم کم وارد صنعت میشن و هر کدوم به استدیو نیاز دارن. اگر برای رقابتم بیان که به استدیو های خیلی بیشتری نیاز دارن. پس همینطوری محتوای انحصاری قراره بالا و بالاتر بره. همین سونی و مایکروسافت که حالا میگن مایکروسافت شرو کرده کیلو کیلو استدیو اونم بزرگ بخره کم انحصاری کردن اینام اضافه بشن جا نمیمونه دیگه.
قرار نیست همیشه صنعت گیم به مایکرو و سونی و نینتندو خلاصه بشه و دیر یا زود بزرگیه این صنعت ایجاب میکنه شرکتای بزرگ واردش بشن همونطور که یه زمانی سونی و مایکروسافت وارد شدند و الان میبینیم که حاصل رقابتشون شده بازیای شاهکارهایی مثله لست دو که انحصاریه یا فورزا که انحصاریه یا سرویسی مثله گیم پس پس منفی یا مثبت بودنشو زمان تعیین میکنه همون طور که برای سونی و مایکرو و ….تعیین کرد.البته همین الان چه ما بخوایم چه نخوایم شرکتا وارد شدن از آمازون و گوگل بگیر تا همین نت فلیکس و کاری از دست من و شما بر نمیاد در رابطه با استودیو ها الان روندی که نت فلیکس در پیش گرفته تازه مثبتم هست این استودیو خیلی استودیو معروفی نبود و حداقل الان با خیال راحت میتونن تمرکز کنن رو بازیاشون
سونی و مایکروسافت و نینتندو یجورایی قدیمی محسوب میشن. بزرگ شدن یه صنعتم همیشه به معنای بهتر شدنش نیس نمونش همین سینما هست که قبلا فیلمای فاخر خیلی بیشتر بودن.
what Whay ?!
لعنتی. استودیو خوبی رو خریدن.اکسن فری بازی خیلی قشنگی بود به نظرم (سبک گیم پلی شبیهش ندیدم تا حالا).
داستانشم خیلی قشنگ بود.
نت فلیکسم دیگه داره وارد میشه. احتمالا بقیه کله گنده ها مثل اپل هم بالاخره وارد شن
سلام عزیز. ای دی تلگرامتو میتونی بدی؟ اگر بخوای میتونی یه لحظه بیای گروه پیسی یه پیام میدم ریپلای بزنی ایدیتو بدی بعد اینکه دیدم پاک کنم. فقط سر شب نده که نمیام گیمفا اون موقع. (یه پست دیگه که قدیمی بود اولش دادم ولی خب انگار چک نمیکنی نوتیفیکیشنارو)
مرتبط با کامنت خودت: بقیه ی کله گنده هام وارد شن صنعت گیمم جای کثیفی میشه. انگار کم کم گیمم قراره فقط بره سمت پولسازی و خراب بشه.
نتفلیکس رو قبول دارم. ریسک پذیری میکنه ، هزینه میکنه ، و فیلم های اسکاری هم میسازه. با کارگردان های هنری و تجربی زیادی قرارداد میبنده فیلم تولید میکنن. تا اینجای کارشون من کم کاری ندیدم از نتفلیکس. از ساخت بازی ها هم اگه اول تمرکزش روی کیفیت باشه من خوشحال میشم بیاد توی صنعت گیم.
“که از پس کیفیت ، پول و پیشرفت و محبوبیت آید”
“چه از کمیت ، که در پی اش بوی بد و لجن زاید”
یکی از شاعران کارکشته و افسانه ای مجمع ( صنعت بازی )