ایکس باکس از بخش‌های مرکزی و مهم مایکروسافت است - گیمفا
ایکس باکس از بخش‌های مرکزی و مهم مایکروسافت است - گیمفا
ایکس باکس از بخش‌های مرکزی و مهم مایکروسافت است - گیمفا
ایکس باکس از بخش‌های مرکزی و مهم مایکروسافت است - گیمفا

مدیر عامل مایکروسافت: ایکس باکس در حال حاضر از بخش‌های مرکزی و مهم کمپانی است

محمدمهدی روح‌الامینی
۱۴:۰۶ ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
xbox series x

ساتیا نادلا (Satya Nadella)، مدیر عامل مایکروسافت، می‌گوید که ایکس باکس در حال حاضر به بخش بسیار مهمی از مایکروسافت تبدیل شده و به صورت کلی بخش گیمینگ و بازی کمپانی نقش محوری‌تر و جدی‌تری از قبل پیدا کرده است.

ایکس باکس در ابتدای نسل هشتم بازی‌های ویدیویی در وضعیت تقریبا بدی قرار گرفته بود چرا که کنسول ایکس باکس وان که ضعیف‌تر از پلی استیشن ۴ هست را معرفی کرد و نتوانست به اندازه‌ی آن بفروشد. روزهای اولیه‌ی نسل گذشته به خوبی نشان می‌دادند که ایکس باکس شکست خورده است و نتوانسته تا موفقیتی در حد کنسول ایکس باکس ۳۶۰ که هنوز هم موفق‌ترین کنسول مایکروسافت از نظر فروش است، به دست بیاورد.

با این حال، وقتی که فیل اسپنسر (Phil Spencer) مسئولیت ایکس باکس را بر عهده گرفت، رویکرد مایکروسافت تا حدود زیادی تغییر کرد. وی موفق شد تا برند ایکس باکس را باری دیگر مشهور سازد و آن را به بخش مهمی از برنامه ریزی‌های مایکروسافت تبدیل کرد. سیاست‌های فیل اسپنسر باعث شد تا مجموعه‌ی ایکس باکس با خرید استودیوهای مستعد و انتشار عناوین انحصاری جدید، بیشتر از قبل دیده شود و به رقیبی برای سونی بدل گردد.

البته، نه تنها فیل اسپنسر باعث رشد ایکس باکس شد، بلکه این مرد مدیران مایکروسافت را متقاعد کرد که آن‌ها باید همچنان در صنعت بازی‌های ویدیویی باقی بمانند و به راه خود ادامه دهند. مدیرعامل مایکروسافت اخیراً اظهار داشته که آن‌ها به شدت از بخش بازی و مجموعه‌ی ایکس باکس خود پشتیبانی خواهند کرد و در جدیدترین مصاحبه‌ی خود اعلام کرد که ایکس باکس دیگر یک برند معمولی برای مایکروسافت نیست و به یکی از ارکان اصلی و محوری شرکت تبدیل شده است.

ایکس باکس

وی در همین رابطه گفت:

ایکس باکس در گذشته بخشی از مایکروسافت بود، اما از ارکان آن به حساب نمی‌رفت. با این همه، در حال حاضر نقش برند ایکس باکس به شدت محوری‌تر از قبل شده و به بخشی مهم و حیاتی از مایکروسافت بدل گشته است.

البته، از قبل هم معلوم بود که مایکروسافت به خوبی از ایکس باکس و انتخاب‌هایش پشتیبانی خواهد کرد. همانطور که می‌دانید، در طی سال‌های اخیر استودیوهای مختلفی نظیر آبسیدین (Obsidian)، دابل فاین (Double Fine)، کامپالژن گیمز (Compulsion Games) و بسیاری دیگر به مجموعه‌ی ایکس باکس افزوده شده‌اند که نشان دهنده‌ی حمایت تمام قد مایکروسافت از ایکس باکس می‌باشد.

علاوه بر این، سرویس گیم پس (Game Pass) نیز وجود دارد که به طور مرتب بازی‌های مختلفی به آن افزوده می‌شود. مطمئنا افزودن بازی‌های متنوع به سرویس گیم پس هزینه‌های گزافی دارد، اما با این همه مایکروسافت مخالفتی در این زمینه نکرده است.

باید منتظر ماند و دید که در آینده چه خواهد شد و ایکس باکس چه مسیری را در پیش خواهد گرفت.

نظر شما همراهان همیشگی گیمفا در این رابطه چیست؟ به نظرتان سیاست های ایکس باکس موفقیت آمیز خواهند بود یا خیر؟ نظرات خود را در این زمینه با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

ایکس باکس از بخش‌های مرکزی و مهم مایکروسافت است - گیمفا
ایکس باکس از بخش‌های مرکزی و مهم مایکروسافت است - گیمفا
ایکس باکس از بخش‌های مرکزی و مهم مایکروسافت است - گیمفا
ایکس باکس از بخش‌های مرکزی و مهم مایکروسافت است - گیمفا
ایکس باکس از بخش‌های مرکزی و مهم مایکروسافت است - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • farshadx گفت:

    Satya Nadella
    قبلآ هم یه همچین چیزی گفته بود و گفته بود بودجه بخش xbox افزایش میدن
    ******************
    Netflix هم استودیو Oxenfree خرید

    • Fh5 گفت:

      داستان این بن شدن های ایکس باکس چیه که بخاطر اکانت های هکی گیمپسه. برید تو دیوار ببینید چه خبره.سری ایکسه بن شده ۱۲ تومن. من سری اس دارم ولی اکانت گیم پس نریخدم خدارو شکر. این قضیه برای سری اس که دیسک نمیخوره بدتره.

      • Mohzad گفت:

        تازه ۱۲ تومن هم براش زیاده، اون کنسول حتی دیگه قابلیت بازی آفلاین رو هم نداره، ۳ تومن هم نمی‌ارزه.

        مایکروسافت به شدت در حال بن کردن کنسول هایی هست که از اکانت های هکی گیم پس و یا اون هایی که با کریدیت کارت هکی گرفتند.

        خیلی مراقب باشید، من خودم Series X دارم و هفته پیش کد یک ساله گیم پس خریدم کاملا قانونی، با این که قانونی خریدم اما از دیروز گرخیدم.

        اگر از اکانتتون اطمینان ندارید فعلا لاگین نکنید و از مایکروسافت اکانت وارد بشید ‌و کنسول رو Remove کنید.

      • عزیز خیلی سادس ،اون چیزی که خریدن و بن شده دستگاهشون ، اکانت اصلی گیم پس نبوده …..
        ،خیلی برای اونایی که دستگاهشون بن شده متاسفم ، یه سری سایتها ، افراد سودجو یا ناآگاه (به صورت خوشبینانه) با به دست آوردن اشتراک یکماهه گیم پس به صورت هدیه یا با امتیازهای تروفی و غیره و از راههای غیرقانونی ، اقدام به فروختن این اشتراک یکماهه به خیلی از افراد بی اطلاع کردن و مایکروسافت هم برای اینکه اینگونه افراد رو تنبیه بکنه ،کنسولی که اون اکانت روش بوده رو بن میکنه (بن شدن کنسول تو ایران بدون بازگشته در جریان باشین)
        خب افرادی که میخوان کنسولشون بن نشه ،از طریق راههای قانونی ، خرید گیفت کارت و سایتهای معتبر که اکانت قانونی میفروشن اقدام کنن ، قطعا کنسولشون بن نمیشه …..
        وقتی تخلفی صورت میگیره ،مجازاتی هم درپی داره متاسفانه ، البته خریدار بنده خدا خبر نداشته اون فروشنده ک…ت باید تاوان اینکارش رو بده که قطعا نمیده و متاسفانه و شوربختانه و بدبختانه همچنان هم اینگونه اشتراکها در حال فروش هستن ، مخصوصا توسط دو سایت شناخته شده که هیچ مسئولیتی رو هم قبول نمیکنن

        • Ramin گفت:

          از این کار مایکروسافت خوشم اومد.من خودم پلی فور هم دارم.ولی خیلی بی در و پیکره پلتفرم سونی.اکانت طرف رو رسما می دزدن و باهاش بازی می کنن یا میفروشن هیچ اتفاقی نمیوفته.نهایتا بازی قفل میشه.مورد بوده تو یوتوب می گفت اکانتمو هکرا گرفتن ساپورت سونی بهم گفته برو یه اکانت دیگه بساز.

      • vas گفت:

        ببینید این قضیه مال یک سایت بود که دزدی گیمپس خریده بود وگرنه گیمپس هکی که نداریم. و فقط کسایی که از این سایت گرفتن بن شدن

        شما هم قبل از خرید گیمپس راجب فروشگاه مورد نظر تحقیق کنید.
        این فروشگاه رو دوستان میگرفتن مناسبه البته شما فعلا گیمپس نخرید -> hemastore.net

    • ASHEN ONE گفت:

      استودیو سازنده Oxenfree
      اسم night school studio
      و گرنه استودیویی به اسم oxenfree نداریم

    • Omid_Fsh گفت:

      بنظرم احتمالا نت فلیکس داره یواش یواش آماده میشه که بیاد تو صنعت گیم و بطور جدی با گیم پس رقابت کنه و این برای من گیمر بسیار جذابه رقابت هر چی بیشتر بشه به نفعه ماست من که خوشحال شدم از شنیدن این خبر

      • امید جان ، نت فلیکس ، آمازون ، گوگل هنوز خیلی راه دارن تا برسن به سونی ، مایکروسافت و نینتندو ….. تجربه چیزیه که اون ۳ تا ندارن و همچنین استودیویی که برای اونا بازی بسازه و همچنین بستری اختصاصی که بتونن بر روی اون مانور بدن …. درسته هر سه شرکت از لحاظ مالی واقعا قدرتمند هستن …. اما چون استودیوی اختصاصی زیاد ندارن یا کلا ندارن ، برای آوردن بازی به روی شبکه خودشون بیشتر ضرر متحمل میشن ،،،، از لحاظ عقب موندن ،حتی از اپیک و استیم (والو) هم عقب ترن ……
        سالها عقب ترن ….. هنوز باید استخون بترکونن تو این مسیر
        تنها شرکتی که میتونه با ورود جدیش رقیب بسیار سختی بشه برای شبکه گیم پس مایکروسافت و دقیقا امکاناتش رو هم داره شرکت اپل هست …. که با توجه به انحصارگرایی وحشتناک اپل و سیاست های شدیدا ضد مولتیش ، فعلا برنامه ایی برای ورود به این بخش نداره

        شاید در آینده این اتفاق بیوفته ولی در حال حاضر هیچ اتفاقی رخ نمیده قطعا

    • farshadx گفت:

      اسم استودیو Night School Studio هست
      اسم بازی که قبلآ ساختن Oxenfree جا به جا نوشتم

  • Wild Rage گفت:

    نه مثل اینکه بخش ایکس اونطوری محدودیت بودجه نداره. خب خدا رو شکر یعنی استودیو ها با موانع مالی رو به رو نمیشن.
    ببینیم چه میشود

  • الان صنعت گیم داره به پرسودترین صنعت سرگرمی جهان تبدیل میشه و طبیعیه ابرشرکت‌های بزرگ دنیا واردش بشن به هر حال هر جا پول باشه اینام سعی می‌کنن خودشونو بخشی از این صنعت معرفی کنند.

  • S گفت:

    یعنی چه نقشه ای پشت پرده گیم پس هستش که با اینهمه هزینه و ریسک هنوز ادامش میدن

  • T800 گفت:

    اوه واویلا
    آخرین باری که نادلا شخصا در مورد بخش xbox صحبت چرد بعد از خرید زنیمکس مدیا بود
    به نظر میرسه میخوان به xbox بیشتر از قبل توجه کنن که در نتیجه یعنی افزایش بودجه این بخش ، که این یعنی :
    تصاحب ها شدیدتر

    • فکر نمیکنم تصاحب دیگه ایی به بزرگی بتسدا در جریان باشه ….

      احتمالا فقط استودیوهای خلاقی نظیر آسوبو و موون استودیو …….
      ولی به بزرگی بتسدا کاملا به نظرم منتفیه …..

      • Omid_Fsh گفت:

        ولی احتمالش هست.در اصل ۵۰ ۵۰ میتونه باشه.الان مایکروسافت رقیب جدی برای سرویس گیم پس نداره(سونی هست اما فعلا جدی حساب نمیشه) ولی این برای الانه شما نگاه کن نت فلیکس داره وارد صنعت میشه و از اون طرف تو بحث استریم هم آمازون و گوگل وارد شدن و حتی خوده سونی داره(طبق شایعات)سرویس رقابتی برای گیم پس تدارک میبینه خب حالا ما مایکروسافتی داریم که این سرویس براش خیلی خیلی مهمه بطوریکه حاضر شده ۷.۵ میلیارد دلار هزینه کنه پس این احتمال بسیار زیاده که بخواد جاپاشو محکم تر کنه و از اون ریسک و سرمایه گذاری رو گیم پسی که کرده محافظت کنه و این قضیه با افزایش تعداد استودیو و انحصاری برای گیم پس و بالا بردن ارزشش اتفاق میوفته یعنی سرمایه گذاری بیشتر اما خب بازم ۵۰ ۵۰ همه چی ممکنه هم بره سراغ استودیو هایی مثل asobo و io interactive و مون و آوالانچ و …

    • S گفت:

      خرید تیک تو، سگا، وارنر، اسکوئر، کپکام، کونامی، دی سی، دیزنی و…
      درسته؟

    • Black Knight گفت:

      اینکه چیزی نیست سگا و وارنر و کل صنعت گیم رو هم خریدن فقط صداشو در نیاوردن 🤣🤣🤣🤣🤣 طرف برگشته گفته به ایکس باکس اهمیت زیادی میدیم بعد از همین حرف تجزیه تحلیل کردی که قراره ناشر بخره چه قدر شما فن بویا انحصارطلبید که با انحصاری شدن ناشرا انقدر خوشحال میشید تا بقیه نتونن تجربشون کنن یکم بزرگ شید هر چند از تو انتظاری ندارم اینارو بفهمی برای بقیه میگم پلی گراند جان 😉😋😂

    • ☆WKNWS☆ گفت:

      خود ساتیا نادلا بعد خرید زنیمکس گفتش به خرید استودیوها ادامه میدیم‌.

    • AliReza گفت:

      اوخی اکس فن ها تنها امیدشون خریده شدن استودیو هایی که بازی مولتی پلتفرم میساختن هست تا بازی های مولتی پلتفرم انحصاری بشن و باعث افتخارشون بشه 😂😂😂
      مایکروسافت عرضه پرورش استودیو و خلق آیپی جدید رو نداره

      • اینکه مایکروسافت یکی رو خریده چیزیه که قبلا گفته البته بعید میدونم ناشر باشه فکر کنم یه استدیو ایندی باشه
        ولی درباره بند دوم حرفت شما رو به مراسم های اخیر مثل E3 دعوت میکنم تا ببینید چقدر ایپی جدید بوده و اینکه به صحبت های استدیو هایی که رفتن زیر مجموعه مایکروسافت و رشد هایی که میکنن و رضایت بالاشون

      • ShinjiMikami گفت:

        ببین عزیز من جوابتو باید بدم
        نوشتی( خلق ایپی جدید)
        سونی سه تا استدیوی اصیل داره که مال خودشه. سانتا، ناتی، گوریلا. درسته؟ بازیای اصلیشم مال همیناس.
        الان سانتا که ایپی جدید خلق نکرده؟ همون گاده که گاده. میمونه ناتی و گوریلا خب. انچارتد که مثل گاد قدیمیه و جدید نیست و تنها لست و هرایزن جدیدن.
        تنها لست و هرایزن
        .
        الان میگی ما کلیییی بازیم داریم بابا تو کجایی بلادبورن اسپایدی ولورین دث لوپ دث استرندینگ و …
        منم در جواب باید بگم که عزیزم اینا بازیای کوجیما و ارکین و فرام هستن. چرا در این مورد ناراحت نمیشین؟
        چرا وقتی خبر میاد کسلوانیا و سایلنت هیل و ایول ۴ ریمیک و استارفیلد به انحصاری پی اس در میاد ناراحت نمیشین؟ چرا خوشحال میشید؟
        بعدشم اینا شد پرورش نیروی جدید؟😂
        .
        در اخر باید بگم من مخالف این کار سونی نیستما. بلکه مخالف این خریدای مایکرو هم نیستم و بنظر بنده این خرید و انحصاریا کاملا عادیه. این خرید و انحصاریا باعث رقابت و ایجاد ایپی های خفن تر و بهتر هم میشه.
        اگه به فکر تجربه ی همه ی بازیکنان هستید که همه بتونن همه ی بازیارو تجربه کنن به سونی بگید گاد و لست رو بده به پیسی و ایکس باکس دیگه تا همه تجربه کنن.
        ادای ادم خوبا و مهربونارو درنیارید. همین خریدارو سونی میکرد الان میگفتی مایکرو فلان است. سونی بهترین است.

        • ShinjiMikami گفت:

          این استودیو هارو به یاد داشته باش
          پلی گراند
          بتسدا
          اینیشیتیو. جهت خلق استدیو 😂
          ابسیدین
          ماشین گیمز
          ارکین و اید سافت ویر و تانگو (سه تا داداش)
          نینجا تئوری
          شینجی و شایدم کوجیما رفتن سمت مایکرو
          پولای شرکت ها تامین شده
          اینا کابوسن داداش😂 کابوس به تمام معنا
          اندکی صبر کن سال ۲۰۳۰ اگه زنده باشی و باشم میحرفیم.

      • Eternal Man گفت:

        شما برو دی ال سی های ۷۰ دلاریتو بازی کن بدو برو

    • Hasan0930 گفت:

      دقیقا مایکروسافت ۲ تریلون دلاره این یعنی اگه می خوان که ایکس باکس یخش حیاتی این شرکت بشه حداقل ۱۰۰ ملیارد دلار باید ارزش برند باشه… اینا تازه این همه استودیو و بتسدا خریدن شاید ارزش این برند به ۲۰ ملیارد دلار تازه رسیده باشه…

  • اگر ایشون گفته حمایت میکنه ،پس حتما آینده ی روشنی رو برای برند ایکس باکس متصور شده، قبلا مخالف بود و کاملا هم حق داشت ، ولی خداییش حتما یه چیزی دیده که موافق صد در صدی شده …. مطمئنا چیزای دیگه ایی هم اون پشت مشتا هست که من و امثال من بی خبریم

  • سلام و احترام خدمت جناب آقای محمدمهدی روح‌الامینی . امیدوارم روز خوبی داشته باشید .
    مصاحبه ی مدیر عامل و رییس هیأت مدیره ی شرکت مایکروسافت ، Satya Nadella ، با رسانه های خبری جهان بازتاب درخور توجهی داشت که کوچک ترین بخش از مصاحبه ی خبری ایشان مربوط به سیاست های کلان مایکروسافت در حوزه ی بازی های ویدیویی بود .
    علی ایحال چیزی که شاید سیاست مایکروسافت در حوزه ی Gaming را برای بنده جذاب نموده ، رقابت ایشان در چند حوزه و با چندین شرکت است .
    XBOX باید بتواند در حوزه ی سرگرمی های تعاملی خالص با شرکت هایی نظیر سونی و نینتندو رقابت نماید ، علی ایحال از گوی رقابت با شرکت های قدرتمند در زمینه ی خدمات مبتنی بر سرویس نظیر آمازون و گوگل و سایرین عقب نماند .
    معتقدم شرکت بزرگ مایکروسافت به قول معروف ، با یک دست تصمیم داشته تا چند هنداونه بردارد و برای این کار از توان بالای مالی خود و بی پروا بودن برای کسب تجربه های ارزشمند نهایت استفاده را خواهد برد .
    آن ها باید بتوانند در حوزه ی خدمات مبتنی بر سرویس بازی های ویدیویی در آینده به مراتب جلوتر از سایر شرکت های تازه واردی همچون گوگل و آمازون و سایرین قرار بگیرند و راهی جز تقویت این سیستم ها و خرید استودیو/ناشر در آینده نخواهند داشت .
    XBOX به تنهایی و با شرایط کنونی هرگز توان تولید محتوای در خور سرویس اختصاصی خود را نخواهد داشت و این مهم صرفاً یا با بستن قراردادهای تجاری با تعدد بالا میسر خواهد شد و یا با خرید استودیو/ناشرهایی که توان تولید محتوا در انواع و اقسام ژانر ها را داشته باشند ( همچون هلدینگ ZeniMax Media )
    این استودیوها باید بتوانند به تعدادی برسند که در چرخه ی تولید محصولات XBOX برای سرویس هایش به تعداد قابل قبولی در سال ( نه در نسل نهم ) برسند . به بیانی دیگر XBOX باید بتواند در هر سال تعداد بالایی عناوین با ترم های مالی متفاوت تولید و روانه ی سرویس هایش نماید .
    با پیشرفت در این زمینه ، ناخودآگاه خدمات مبتنی بر سرویس و مراکز داده ی مایکروسافت ( که به نوعی بزرگ ترین در سطح جهان هستند ) نیز با پیشرفت روز افزون مواجه خواهند شد و این خود منجر به جذب مشتری های کلان و سرمایه ی بیشتر برای شرکت مادر XBOX یعنی مایکروسافت خواهد بود .
    علی ایحال موارد فوق یک روی سکه است و روی دیگر آن رقابت در میدان بازی های ویدیویی اصیل و جنبه ی خالص سرگرمی های تعاملی ، یعنی سونی و نینتندو می باشد .
    چه این مهم را قبول داشته باشیم یا نه باید پذیرفت عدم داشتن یک سیاست رقابت مستقیم با شرکت هایی نظیر سونی و نینتندو در بازار بازی های ویدیویی همچنان که شخص Phil Spencer بارها عنوان نموده است ، هرگز برند XBOX را از گزند نیش رسانه ها و بازی بازان به دلیل نداشتن محتوای با کیفیت با تعداد بالا ، دور نخواهد کرد و سران XBOX خواه یا ناخواه مجبور به بازی در زمین سونی و نینتندو خواهند شد .
    تقویت پلتفرم بازی های ویدیویی مایکروسافت یعنی XBOX برابر با تقویت سایر بخش های مایکروسافت می باشد و باید این مهم را در نظر داشت که با پیشرفت روز افزون سرویس بازی های ویدیویی XBOX چه به لحاظ کیفی و چه به لحاظ کمی ، سایر بخش ها و حوزه های دیگر شرکت مادر ایشان نیز رونقی دو چندان خواهند گرفت .
    سخن آخر : امیدوارم برای شرکت سونی اتفاقی که در زمینه ی بازار تجاری موسیقی و فیلم و سایر زمینه ها افتاد در زمینه ی بازی های ویدیویی نیفتد و این شرکت کمی از خلق و خوی کلاسیک خود فاصله گرفته تا بتواند با تغییراتی بنیادین به این مهم دست یابد . شخصاً معتقدم بهترین فرد برای وادار کردن سران شرکت مادر سونی ، رییس بخش سرگرمی های تعاملی سونی است .

  • ☆WKNWS☆ گفت:

    من احساس میکنم مایکروسافت برنامه داره تا با بالا رفتن تعداد کاربهای گیم‌پس، این سرویس رو یک سرویس مالتی مدیا کنه که داخلش علاوه بر بازی، نرم‌افزارهای اداری مایکروسافت، فیلم و سریال،کتاب و.. غیره هم عرضه بشه و این سرویس رو چندین نوع بکنن( مثل الان که گیم‌پس معمولی و التیمیت داریم؛ ولی با تنوع بیشتر)؛ در غیر این صورت این حجم از سرمایه گذاری روی گیم‌پس هیچ توجیهی نداره.

  • قطعا همینطوره وگرنه هیچوقت دست به خرید ۷.۵ میلیارد دلاری نمیزد برای ایکس باکس و توی مصاحبه جالبه که گفته شده ایکس باکس قبلا بخشی از مایکروسافت بود و الان یکی از ارکانش حساب میشه پس احتمالا باید منتظر سرمایه گذاری بیشتر و طولانی مدتی از طرف مایکروسافت باشیم.

  • ShinjiMikami گفت:

    همش گفتم و میگم و خواهم گفت که مایکروی نسل ۹ دیگه مایکروی نسل ۸ نیست. کاملا معلومه رو قسمت ساخت گیم حسابی کار میکنن و زحمت میکشن. پلی گراند و ابسیدین و بتسدا در کنار زیرمجموعه هاش، این نسل میترکونن. حال نینجا تئوری و کوالیشن و ۳۴۳ اینداستریز و بقیه ی استدیو ها به کنار.😍
    بنظر من مایکرو نسل ۹ میترکونه.
    شینجی میکامی همچنان در انتظار فیبل، استارفیلد، الدر ۶، اوود😍 قدرت چهارگانه مایکرو در نسل 😂

  • Hasan0930 گفت:

    واقعا خبر خوشحال کننده ای هست که مایکروسافت ده ها ملیارد دلار روی گیمرها سرمایه گذاری کرده… تازه این سرمایه گذاری ها هنوز ادامه داره…

  • ویندوز و ایکس باکس ============اعتبار مایکروسافت

ایکس باکس از بخش‌های مرکزی و مهم مایکروسافت است - گیمفا