رکورد شکنی فروش پلی استیشن ۵ در بریتانیا 
رکورد شکنی فروش پلی استیشن ۵ در بریتانیا 
رکورد شکنی فروش پلی استیشن ۵ در بریتانیا 
رکورد شکنی فروش پلی استیشن ۵ در بریتانیا 

رکورد شکنی فروش پلی استیشن ۵ در بریتانیا

سید محمد میرهاشمی
۱۵:۳۱ ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
رکورد شکنی فروش پلی استیشن ۵ در بریتانیا 

کنسول پلی استیشن ۵ با پشت سر گذاشتن فروش یک میلیونی در بریتانیا رکورد سریع‌‌ترین فروش کنسول پلی استیشن در این منطقه را به دست آورد.

بر اساس گزارشات، پلی استیشن ۵ در ماه آگوست یعنی ۳۹ هفته پس از روز عرضه به فروش بیش از یک میلیون نسخه در بریتانیا دست یافت. این به این معناست که این کنسول ۳ هفته زود‌تر از پلی استیشن ۴ به فروش بیش از یک میلیون دست یافت و این پلی استیشن ۵ را در بریتانیا تبدیل به پرفروش‌ترین کنسول پلی استیشن در این مدت زمان کرد.

بر‌ اساس داده‌ها، تا ماه جولای روند فروش پلی استیشن ۴ در مدت مشابه نسبت به پلی استیشن ۵ پیشی داشت، اما با عرضه‌ی تعداد بیشتری پلی استیشن ۵ به بازار این برتری به نفع پلی استیشن ۵ تغییر یافت.

به گفته‌ی منابع، پلی استیشن ۵ همچنین رکورد بیشترین فروش در روز عرضه در بریتانیا را در نوامبر گذشته شکست. فروش این کنسول در ژاپن نیز اخیرا از مرز ۱ میلیون نسخه گذشت و این میزان فروش سریع‌تر از میزان فروش پلی استشن ۴ در مدت مشابه بوده است.

بر اساس اطلاعات فروش منتشر شده، پلی استیشن ۵ در مدت ۱۰ ماه به فروش یک میلیونی در ژاپن دست یافت؛ در مقابل، پلی استیشن ۴ در مدت یک‌ سال به این میزان فروش در ژاپن دست یافت در حالی که پلی استیشن ۳ کمی زود‌تر و در مدت ۹ ماه توانست فروش یک میلیون نسخه‌ای را تجربه کند.

در سطح جهان، پلی استیشن ۵ در تاریخ ۲۷ تیر (۱۸ جولای) یعنی ۸ ماه بعد از زمان انتشار به فروش ۱۰ میلیون نسخه‌ای دست یافت و دست‌یابی آن به این میزان از فروش یک ماه سریع‌تر از پلی استیشن ۴ بوده است.

طبق گفته‌های جیم رایان (Jim Rayan)، مدیر بخش سرگرمی سونی، این شرکت امیدوار است که کمبود پلی استیشن ۵ در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۱ کاهش یابد و پلی استیشن ۵ بیشتری به بازار عرضه شود.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

رکورد شکنی فروش پلی استیشن ۵ در بریتانیا 
رکورد شکنی فروش پلی استیشن ۵ در بریتانیا 
رکورد شکنی فروش پلی استیشن ۵ در بریتانیا 
رکورد شکنی فروش پلی استیشن ۵ در بریتانیا 
رکورد شکنی فروش پلی استیشن ۵ در بریتانیا 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • پلی استیشن ۵ داره همه رکوردارو میشکونه👍

    • متاسفانه مشکلات تراشه و کرونا و خط تولید ضربه‌ی بدی به فروش کنسول‌های نسل نهم مخصوصا پی‌اس۵ زد
      اگه این اتفاقات دست به دست هم نمیدادن الان با رقم عجیب غریب تری مواجه میشدیم

    • PS5 need UNC5 گفت:

      دوستا یه پی اس ۵ از امازون خریدم باز شده میگه چند ساعت فقط استفاده شده بنظرتون مشکلی پیش نمیاد؟ مشکل کرش کردن ازین چیزا نداشته باشه! از امازون المان با دو دسته گرفتم ۶۷۰ دلار

      • Sina_2081 گفت:

        من از طرفشون عذر میخوام . متاسفانه چندتا کاربر محدود اذیت میکنن . البته در کنار کاربران خیلی خوب زیادش .
        دوستان چیزی نمیدونید واکنش ندید

      • فرق زیادی بین فخر فروشی و سوال پرسیدن است

        • Sina_2081 گفت:

          خوب وقتی خریده چطور باید بیان کنه ؟ اینکه خریدش برای خیلیامون سخته دلیل نمیشه بقیه هم نخرن . قیمت اصلی چیزهایی که ایشون گرفتن ۵۷۰ دلاره و به دلیل مشکلات کمبود ، ۱۰۰ دلار بیشتر گرفتن . دلیلی بر فخرفروشی نیست

      • مبارکه. خرید خیلی خوبی کردین.
        در مورد نگرانیتون، اینجور خریدا از آمازون ( و ebay) یکم ریسکیه.
        بعضی مواقع خود آمازون میاد بعضی چیزای دست دوم رو تایید می کنه (البته بعید می دونم برای کنسول بازی همچین کاری کنن). اینطوری میشه اعتماد کرد.
        به صفحه فروشنده هم با دقت نگاه کنین ببینین شرایط فروش و پس گرفتنشون چطوریه. معمولا صریح میگن که کالا رو پس می گیرن یا نه. اگر پس بگیرن، هزینه ارسال و اینا رو هم ذکر می کنن که به چه صورتیه. اینطوری باز هم میشه اعتماد کرد (پس نگیرن یا بازی در بیارن عمو جف گوششونو می پیچونه😁).
        اگر فروشنده از اون amazon seller ها باشه هم یکم میشه اعتماد کرد. معمولا این افراد کالا های زیادی رو می فروشن و تعداد review هاشون زیاده.
        ولی اگر این موارد نبود. دیگه چاره اعتماد و توکل به خداست. خوشبختانه ps5 خرابی های چندانی نداشته. ایشالا که براتون خوب کار می کنه.

        • PS5 need UNC5 گفت:

          دمت گرم.اره پس میگیره ولی ارسالش دوباره یه هزینه اضافه است که خیلی میشه.خدا کنه مشکلی نداشته باشه منم شک کردم کسی بفروشه شاید عیبی ایرادی داره حالا که گرفتم هرچی شد ۶۷۰ با دو دسته شد که خیلی خوب افتاد برام

  • Adler گفت:

    بچه ها می‌دونم ربطی نداره ولی نظرت تون رو لطفا درباره گیم پس نظرتون رو بگید یعنی به سود صنعت گیمه یا نه
    جدیدا بعضی جاها میبینم میگن بده بعضیا میگن خوبه ممنون میشم راهنمایی ام بکنید

    • Ladon گفت:

      کلا گیم پس برای صنعت گیم خوبه دلیلش حمایت از بازی های مستقل و ایندی که جایی برای عرضه ندارن بدیش اینه کیفیت این بازی ها تست نمیشه و خیلی از بازی ها بدون رد شدن کیفیت لازم رو گیم پس قرار میگیرن اما از همه نظر هم به نفع گیمر و دولوپره شما یه سرویس میگیری گیم پس رو ایکس باکس رو کامپیوتر و رو موبایلت میتونی بازی کنی و بازی های انحصاری مایکرو سافت روز عرضه رو گیم پسه حتی بازی های آنلاین رو گیم پس شما میتونی دانلود کنی و بازی کنی به جای اینکه بازی و پول زیاد بدی به صورت قانونی و راحت تجربه میکنی

    • Sina_2081 گفت:

      (چیزی که میگم صرفا نظر منه و ربطی به درست یا غلط بودن نداره)
      قضاوت سودمند بودنش برای صنعت سخته . از نظر قراردادن بازیهای ایندی و مستقل کوچیک که سازنده نیاز به دیده شدن دارن ، فوق العاده است . از نظر قراردادن بازیهایی که از انتشارشون گذشته و فروششون رو داشتن ، فوق العاده است . تا اینجا تقریبا شبیه ps now هست اما تفاوت اصلی گیمپس ، قراردادن تمامی بازیهای ساخت خود مایکروسافت در روز عرضه است که در ظاهر این هم فوق العاده است اما این موضوع در آینده ای دورتر (که مخاطبین گیمپس به عددهایی مثل ۱۰۰ یا ۲۰۰ میلیون کاربر میرسه) ، به ضرر پیشرفت این صنعته . درحال حاضر مایکروسافت برای تبلیغ گیمپس نیاز به کمیت و کیفیت بالایی داره تا مخاطبین رو جذب کنه ، اما در آینده‌‌ی دوری که گفتم ، همین سازنده ها و مایکروسافت وقتی میبینن که چند صد میلیون نفر دارن ماهیانه پولی رو میدن تا بازیها رو تجربه کنن ، دیگه نیازی برای اون سطح از آخرین کیفیت نمیبینن و خودبخود به سمت بازیهایی کشیده میشن مثل کوآپ یا فصلی که کاربر رو مجاب به خرید مجدد سرویس میکنه . من نمیگم که کلا به سمت این بازیها کشیده میشن اما گسترش سرویسها با گسترش بازیهای داستان محور و سینگل پلیر مشترک نیست . مگه اینکه مایکروسافت به کیفیت بازیها متعهد بشه

    • درسته کامنتت اسپمه ولی حالا نظرمو میگم.
      به گیم پس اگر از دید مصرف کننده نگاه کنیم که خیلی به صرفه است چون با یه پول ناچیز نسبت به قیمت بازی ها می تونی به تعداد زیادی بازی دسترسی داشته باشی و اگر روزی دیدی که این سرویس دیگه چیزی برای ارائه بهت نداره یا یه چند ماهی بازی جذابی براش نمیاد، به راحتی می تونی دیگه اشتراکتو تمدید نکنی و این یعنی مایکروسافت مجبوره برای نگه داشتن تو مدام محتوای جذاب بزاره رو سرویسش.
      اما اگر بخوایم از دید سازنده ها بهش نگاه کنیم جای بحث داره، الان می بینیم که بازی های مایکروسافت از روز اول روی این سرویس قرار می گیرن و با توجه به اینکه گیم پس مال خودشه پس اینکار می تونه به سودش باشه اما شرکت های دیگه در حال حاضر با این تعداد مشترک گیم پس هیچ وقت نمیان بازیشون رو روی گیم پس بزارن چون در مقابل پولی که مایکروسافت بهشون میده ضرر می کنن پس گیم پس کاری به اینها نداره و اتفاقا بعد چند سال که بازیشون حسابی فروخت، به صورت محدود بازیشون رو روی گیم پس میارن تا هم تبلیغ باشه هم یه پول اضافه ای از بازی در بیارن. (توی جملم گفتم که با این تعداد مشترک امکان نداره ولی احتمالش هست اگر تعداد مشترکین گیم پس به تعداد بالایی برسه، هم مایکروسافت بتونه پول بیشتری بهشون بده که بازی رو روز اول بیارن توی گیم پس و هم چشم پوشی کردن از اون تعداد گیمر کار سختی باشه)
      اینم از این قضیه، حالا گیم پس می تونه برای استودیو های مستقل یه گزینه خیلی ایده آل باشه چرا، چونکه این استودیو ها معمولا بازی هاشون یا اولین بازیشون زیاد دیده نمیشه و کسی حاضر نیست برای اون بازی پولی بده اما وقتی روی گیم پس قرار می گیره بالاخره یه تعدادی پیدا میشن و اون بازی ها رو امتحان می کنن و اگر بازی خوبی باشه اونو تبلیغ می کنن و این بهونه ای برای دیده شدن بازیه و همچنین باعث میشه بازی بعدیشون بیشتر دیده بشه و حتی این حمایتی که مایکروسافت از این بازی ها می کنه باعث رشدشون میشه (حمایت مایکروسافت دو طرفه است چون هم گیم پس برای داشتن محتوا به این بازی ها نیاز داره و هم این بازی ها به گیم پس برای دیده شدن نیاز دارن) خلاصه که هر جور نگاه کنی به نفعه اوناست.
      یک مورد دیگه هم که از گیم پس سود می کنن آیپی های مولتی پلیر جدیده که هنوز مخاطبشون رو ندارن و شرکت سازندشون هم آنچنان معروف نیست پس گیم پس براشون بستر مناسبیه که بیان بازیشون رو به گیمر ها نشون بدن و روز های اول عرضه سرور های بازی شلوغ باشه تا گیمر ها اذیت نشن.
      حالا با تمام این تفاصیر خودت نظرت چیه؟ گیم پس به ضرر صنعت گیمه یا به سودش؟
      نظر خودم به سودش چون هرچقدر هم که ایراد داشته باشه بالاخره داره از استودیو های ایندی حمایت میکنه و این حمایت یعنی پرورش استعداد و خلاقیت در صنعت گیم چون ما همیشه که امثال کوجیما و کوری بارلوگ رو نداریم و یکروزی بازنشسته میشن و جانشین هاشون می تونن از دل همین استودیو های ایندی متولد بشن.

      • Sina_2081 گفت:

        برای مصرف کننده یه سرویس فوق العاده و بصرفه است اما در طولانی مدت برای بازیهای بزرگ خوب نیست . یه مثال خیلی ساده ، بازی last of us 2 چهارسال با هزینه ۱۰۰ میلیون دلار ساخته شد . حالا سه تا حالت رو در نظر میگیریم تا ببینیم این بازی چطور پولش رو درمیاره و سود هم میکنه :
        ۱- هیچ سرویسی وجود نداره ——» در این صورت سازنده باید حداکثر کیفیت و توانش رو برای بازی بذاره چون مستقیما توسط گیمر باید خریداری بشه و گیمر باید دلیلی برای خریدش داشته باشه . پس اینجا حداکثر کیفیت ساخت (حالا بگذریم که ناتی داگ با اون داستان چه ریسک بزرگی در این ضمینه انجام داد)
        ۲- سرویسی با مخاطب محدود وجود داره ——-» اینجا صاحب سرویس برای گسترش و جذب مخاطب نیاز به بازی زیاد و با کیفیت داره . اینجاست که بحث خریدها بزرگ و آی‌پی‌های نامدار میاد وسط ، مثل بتسدا که آخرینش هم نخواهد بود . در این وضعیت شرکت از سرویسش سود نمیکنه و در مرحله گسترشه ، پس به بازیهای باکیفیت نیاز داره
        ۳- سرویس با مخاطب و درآمد بالا وجود داره——-» اما مشکل اصلی توی این مرحله است که سرویس دیگه مخاطب خودش رو پیدا کرده و ماهیانه سود زیادی برای شرکت داره . اینجا دیگه کیفیت حرف اول رو نمیزنه چون دیگه قرار نیست مخاطب اون بازی رو بخره ، بلکه قراره سرویسی رو بخره که اون بازی توش قرار داره و به کیفیت ، کمیت اولویت قرار میگیره که با خریدهای بزرگ و زیادی که قبلا انجام شده ، دیگه مشکلی در این زمینه وجود نداره

        • برای فروش بدون سرویس که گفتی ما مثال نقض هم داریم که بازی هایی مثل فیفا یا کالاف دارن هر سال عرضه میشن و تغییر آنچنانی هم نمی کنن ولی بازم فروش و در آمد زیادی دارن، خب الان میگی اینا مولتی پلیرن که می تونیم داستانی هم اساسینس کرید و فارکری رو مثال بزنم که آنچنان تغییر خوفی ندارن و در بهترین حالت میشه اونا رو سرگرم کننده دونست نه شاهکار.
          حالا برای آینده گیم پس که گفتی من پیش بینی دیگه ای دارم من میگم همینطور که مایکروسافت سال های اول خرج زیادی برای بازی های aaa می کرد که بیان روی گیم پس ولی حالا می بینیم که به بازی های خودش متکی شده چون هم مخاطب حداقلیش رو جذب کرده هم تبلیغات لازم رو انجام داده و هم استودیو حداقلی برای تولید محتوا رو داره، همینطور هم وقتی مخاطب مورد نظرش رو جذب کنه میره به سمتی که فقط بازی های باکیفیت رو روی سرویسش قرار بده و متاسفانه دیگه ممکنه خبری از بازی های متوسط ایندی نباشه و اگر از زیر مجموعه های ایکس باکس یه بازی نتونه اون مخاطب لازم رو روی گیم پس جذب کنه، ادامش کنسل بشه (یه چیزی مشابه دیزگان) درسته توی این پیش بینی ممکنه همچی اونقدر خوب نباشه ولی بازم یکی از احتمالاته و بالاتر هم گفتم که ممکنه حرف شما هم درست از آب در بیاد. بنابراین باید منتظر بمونیم ببینیم که قراره این رقابت به چه سر انجامی ختم بشه و تصمیمات و استراتژی های آینده دو کمپانی به چه شکلی خواهد بود.

        • Ladon گفت:

          شما اینو در نظر نمیگیری که اگر کیفیت خوب بازی در گیم پس وجود نباشه به مرور زمان خریداری نمیشه باید کیفیت هم در اون رعایت شه چیزی که شما داری میگی که مثالش مطمئنا منظورتون ایکس باکسه که انحصاری خوب مث سونی نداره اصن ایکس باکس آشغال و انحصاری هاش مگ فقط بازی های اونا توشن وقتی بازی های با کیفیت توشون هست و شما میتونی بخری قانونی مشکلتون چیه باهاش مطمئن باش سونی اگر دخلش به خرجش میخورد گیم پس راه مینداخت وقتی نمیتونه سعی داره با سرویس پی اس نو بهش نزدیک شه اگر سیاست سونی درست باشه اصن نباید اینکارو کنه بره بازی های پرخرج و خفن بسازه و بفروشه بهتره بگی مشکل سونی اینه پلتفرم های دیگه رو ساپورت نمیکنه وگرنه ایکس باکس اصلا تمرکزش رو کنسولش نیست رو گیم پسشه مثلا برای من غیر قابل قبوله که چرا واسه پی سی تو لانچ عرضه نمیشه قیمت یه سیستم باکیفیت تو خارجم حتی گرونه اونا هم میخرن درصد کرکی ها کمه این باعث میشه پول بیاد چون کنسول ارزون تره و مردم میرن کنسول میخرن با توجه به قیمت خیلی از بازی های کرکی که توفکر میکنی نمیفروشن و واسه همه پلتفرم اومدن فروخته سیاستشو باید عوض کنه میتونه یه سرویس عرضه کنه برای پی سی نه مث گیم پس بازی هاشو تو استورش بفروشه سود خالص بهش میگن مطمئن باش بازی های بزرگی مث لست اف آس تو همه چی فروش میره پتانسیل واقعا بزرگ سونی هنوز استفاده هم نشده

        • Omid_Fsh گفت:

          خب این جنبه منفیه قضیس.شما تو احتمالتون یک درصد هم به جنبه مثبت فکر نمیکنید.شما در نظر بگیر بقول خودتون سرویس با مخاطب محدود وجود داره خب برای گسترش و جذب مخاطب نیاز به بازیهای زیاد و باکیفیت داره و الانم کاملا معلومه از خرید ها و سرمایه گذاری های مایکروسافت دقیقا هم به کیفیت هم به کمیت داره توجه ویژه میکنه.خب حالا ما میگیم به مرحله سوم وارد شده خب سرویس مخاطب خودشو پیدا کرده و دقیقا کمیت و کیفیته که باعث شده این مخاطب برای این سرویس هزینه کنه پس این حرف شما
          “مشکل اصلی توی این مرحله است که سرویس دیگه مخاطب خودش رو پیدا کرده و ماهیانه سود زیادی برای شرکت داره . اینجا دیگه کیفیت حرف اول رو نمیزنه چون دیگه قرار نیست مخاطب اون بازی رو بخره ، بلکه قراره سرویسی رو بخره که اون بازی توش قرار داره و به کیفیت ، کمیت اولویت قرار میگیره”
          منطقی نیست چون مخاطب هر زمانی که اراده کنه یا حس کنه سرویس با افت کیفیت مواجه شده خیلی راحت اشتراک رو تمدید نمیکنه.شما مرحله نگه داشتن مخاطبو اصلا در نظر نمیگیری و فرضتون اینطوره که اگه مخاطب بالا رفت و جذب شد دیگه تا ابد تو گیم پسه و اگه افت کمیت و کیفیت اتفاق بیوفته دیگه برای مخاطبا مهم نیست.در صورتی که نگه داشتن کاربرا رابطه مستقیم داره با کمیت و کیفیت بازی ها و وقتی این سرویس موفق شده و به تعداد مخاطب بالا و درآمد بالا رسیده باشه عملا دلیلی نداره مایکروسافت نسبت به رویه قبلی خودش بدتر عمل کنه.آینده قابل پیش بینی نیست ولی نمیشه فقط وجه منفی و بدترین حالت رو در نظر گرفت.

          • Sina_2081 گفت:

            درباره اینکه صرفا جنبه منفی رو دیدم قبول دارم اما درباره اینکه مخاطبین هروقت بخوان خیلی راحت تمدید نمیکنن مخالفم . خود این کار کاملا اختیاریه اما وقتی مخاطب میبینه با مبلغ کمی ۱۰۰ ها بازی داره که درصدی از اونها مثل رویکرد halo infinite با گذر زمان محتوا جدید میگیره ، دیگه مخاطب هم از بحث کیفیت دور میشه و صرفا تجربه گیم براش مهمتر میشه

      • Adler گفت:

        خیلی خیلی عالی توضیح دادید ممنونم که نظرتون رو به من گفتید 🙏

    • Nathan گفت:

      ببین دوست عزیز گیم پس یک بستر فوق‌العاده هستش ولی تنها یک موضوع منو نگران میکنه
      ببینید این صنعتی هستش که باید بهش پول تزریق بشه وگرنه فکر می‌کنی چرا با وجود اینکه رقیب سونی بازی ها رو با قیمت به صرفه تری میده اون ده دلار هم می‌ذاره رو قیمت بازیش تو نسل جدید؟ خب چون نیاز به پول هست تا امثال AAA ها ساخته بشن البته من بعید میدونم مایکروسافت خیلی به مشکل بخوره چون با سرمایه ای که دارن میتونن ریسک بلند مدت تری نسبت به سونی کنند از طرف دیگه در اینجور بستر ها کمیت مهمتره نسبت به کیفیت و باید لیست خالی نباشه که این باعث میشه ( البته حدس میزنم) که مثلاً به جای ۳الی ۴ بازی AAA درسال سالی یکی دوبار شاهدش باشیم
      در هر صورت اگر مشکل کیفت بازی ها به وجود نیاد و تعداد AAA نره پایین و به جاش چپ و راست dlc نیاد فوق العادهس
      این نظریه که تا اینجا بهش رسیدم امیدوارم تهش هرجوری که هست به نفع گیمر باشه
      موفق باشید✋

  • Adler گفت:

    سونی تو فروش اکثرا بهترین عملکرد ها رو داره و انگار این قضیه بسیار درسته

  • تصمیم نهایی رو اتخاذ کردم. با احترام به کنسول‌های شرکت ماکروسافت که با حضور بتسدا و گیم پس رویایی شدن، همچنان میخوام در کنار سونی و پلی استیشن به نسل نهم سفر کنم.
    فقط اگه عزیزان توصیه ای دارن، مخصوصاً در مورد انتخاب بین ps5 دیجیتالی و دیسک خور یا موارد دیگه که به خرید بنده کمک میکنه، خوشحال میشم از تجربیاتتون استفاده کنم. 🙏

    • Ladon گفت:

      اگر رو ps4 ت بازی های دیسکی داری واسش میتوین دیسکی بخری چون دیسکی سریع تر نصب میشه ولی خب دیجیتالی با اینترنت میتونی دانلود کنی فرقش تو پخش فیلم های بلوری ولی میگم اگر دیسک ps4 داری برو سمت دیسکی هاش

    • Adler گفت:

      اگه مثل من پلی استیشن ۴ داری برو به نظرم پلی استیشن ۵ دیجیتالی بخر اکانتی بازی بریز توش من تو پلی استیشن ۴ اکانتی ظرفیت ۲ بازی میریزم کپی هم نیست قانونیه البته باز برو سوال بپرس برای پلی استیشن ۵

    • 🤘Mohsenj74 گفت:

      نوید جان بهترین تصمیم رو گرفتی اصلا ۱٪ شک نکن ، پیشاپیش بهت تبریک میگم ، از نظر من قطعا دیسک خور بخر درسته گرونتره ولی ارزش بالایی داره میتونی دیسک دست ۲ بخری میتونی اجاره کنی که خیلی عالیه این و حتی میتونی دیسک نو خودت رو بفروشی و با اندکی بودجه سراغ بازی بعدی بری ، البته من دوستم دیجیتالش رو خریده اونم خیلی راضیه

    • به نظرم دیجیتال بخر چون تو ایران قیمت دیسک واقعا نجومیه و مطمئن باش ارزون نمیشه. و اینکه ۲ دسته بخر نوبتی استفاده کن چون میگن کنترلر هاش زود خراب میشن. هم دسته هات زود خراب نمیشن ، هم میتونی با رفیقت یا با مهمان بازی کنی.

      • Adler گفت:

        اون جریان کنترلر هاش یک شایعه بود که میگن خراب میشه همون شایعه ای که با سری ایکس کردن رو با دوال سنس هم کردن

        • نه من از چند نفر تا الان شنیدم مشکل دوال سنس رو…. البته مال سری اوله شاید تو سریای بعدی مشکل رو حل کرده باشن.

          • مشکل دوال سنس شانسیه و برای من هم اتفاق افتاد. (اونقدر زود اتفاق افتاد که به عبارتی تجربه‌ی محدودی از بازی‌ها داشتم شاید ۲۰ ۳۰ ساعت که تازه بازی‌هایی بودند که نیاز به آنالوگ دوربین محدود بود درشون و کنترلر هم در شرایط خوبی بود) این مشکل همچنان برطرف نشده و کنترل‌های با رنگ جدید همچنان همان طراحی داخلی عینی رو دارن و فقط رنگ جدیدی به خود گرفتن. احتمال حل این ایراد به شدت پایینه و دوال شاک ۴ هم چنین مشکلی رو دقیقا داشت که برطرف نشد. البته ایکس باکس هم این مشکل رو داره چون همگی قطعات آنالوگ رو از یک شرکت مشخص دریافت می‌کنن و تفاوتی ندارن. چون پلی استیشن فروش بیشتری داشته، گزارش ایراداتش هم بیشتره به نسبت.
            من کنترلرم مشکل دریفت داشت که دادم تعمیر کردند و تا به الآن که اوکی بوده.

      • بله قیمت خیلی تاثیرگذاره و اینکه من همراه کنسول حداقل سه تا دسته میگیرم که طبیعتا اگه کنسول مورد نظر با دسته ی اضافه باشه خوراکمه.
        امیدوارم اینی که میگی نباشه! ولی من بسیار بسیار نوع بازی کردنم با دسته لطیف و راحته، طوری که وقتی ps4 رو فروختم، تمام دسته هام سالم بودن که هیچ، دسته اصلی کنسول آکبند باقی مونده بود چون بهش احتیاج پیدا نکردم.
        بهرحال ممنون بابت دلواپسی و توضیحاتت. 🙏

    • Amir Reza گفت:

      وقتی سال دیگه استارفیلد بیاد و پر افتخارترین بازی تاریخ بشه از این تصمیمت پشیمون خواهی شد
      در حالی که ما روز عرضه با ۱ دلار تجربه میکنیمش همیشه در حسرتش خواهی موند

    • نوید هستم داداش.
      اگه بتونم قیمت مناسب پیدا کنم، حتما دیسک خور میگیریم ولی انصافا اگه تحریم بشیم فاجعه میشه چون احتمالا قیمت نسخه های فیزیکی هم که همینجوری فضایی هست، نجومی تر هم میشه.

      در ضمن با احترام به سلیقه ی باحالت که نسخه‌های فیزیکی رو نگه میداری و احتمالا کالکشن میکنی؛ من اصلا دربند این چیزها نیستم و اولین کاری که همراه فروش ps4 انجام دادم، فروش دیسک های بازیش بود.
      برای من بیشتر خاطراتی که با بازیها دارم برام باقی میمونن…
      و خیلی ممنون، امیدوارم همه بتونن کیف نسل نهم رو ببرن…

    • TekkenGod گفت:

      به نظر من دیسک خور بگیر . با خرید دیسک خور چیزیو از دست ندادی . اگه به خرید بازیها بصورت دیجیتال علاقه داری میتونی رو دستگاه دیسک خور هم این کارو انجام بدی . به اضافه اینکه میتونی از دیسکهای کار کرده ارزون استفاده کنی . یا بازیهای نسل قبلی رو روش اجرا کنی . اگه رفیقت یه بازی خرید ازش بگیری بازی کنی . اگه اینترنت قطع شد یا ارتباط با استور پلی استیشن و تحریم و صد مساله دیگه پیش اومد مشکلی نداشته باشی . اگه یه بازی حجیم نصب کردی بدون اینکه بخوای جای دیگه ذخیره کنی یا دوباره دانلودش کنی راحت حذفش کنی و هر وقت خواستی از رو دیسک نصبش کنی . دوستانی هم که میگن هزینه اضافه باید بگم هزینه اضافه رو باید با درصدش سنجید . در حال حاضر اختلاف قیمت دو دستگاه کمتر از ده درصده . و این ده درصد یا دو میلیون تومن در اون حدی نیست که با نگه داشتنش به چیز خاصی برسی . اگه اختلاف پنج تومن به بالا بود میشد همچین توجیهی کرد . الان فقط قیمت یه دونه بازی جدیده . حتی به نظر من بعدا که بخوای بفروشیش دستگاه دیسک خور مشتری بیشتری داره تا دیجیتال.

      • مرسی، توضیحاتتون کامل بود.
        منم با توجه به نظرات، سعی ام اینه که اگه اختلاف همونطور که میگید کم بود، دیسک خور بگیرم.
        چون بهرحال باهاش میتونم فیلم های بلوری هم ببینم و شاید یسری امکانات مثل انجام بازیهای فیزیکی ps3 و Ps2 و… هم بعدا اضافه بشه که هرچند احتمالش کمه ولی گزینه ی هک کنسول توسط هکرها هم موجوده که ممکنه نیاز به دیسک خور بودن دستگاه باشه مثل مواردی که تو ps3 و ps4 هم شاهد بودیم.

  • Black Knight گفت:

    سونی تو بریتانیا فن بیس خیلی بزرگی داره میشه گفت تا حدی طبیعی بود مخصوصا با لانچ معرکش

  • pegasus گفت:

    همه اینا بخاطر برند پلی استیشنه
    مردم بریتانیا برند زده هستن
    انحصاری اصلا تو‌ موفقیت کنسول نقشی نداره
    اکس خیلی کار هوشمندانه کرد بدون انحصاری کنسول لانچ کرد چون بخاطر بازی لانچ هیچکی کنسول نمیخره
    اونایی که کنسول سونی رو انتخاب میکنن برند زده هستن
    بخشی سخنان گوهر باز استاد eternal man

  • برای ما چه فایده ای داره ، ما که نمیتونیم بخریم 😔😔😔😔😔 .

  • Matin_kh گفت:

    رکورد پشت رکورد 😎 این است قدرت 😌

  • XDAVOODX گفت:

    خو اخه رقیبی نداره که بخواد رقابت کنه خودشه تک💘😍

رکورد شکنی فروش پلی استیشن ۵ در بریتانیا