بازی‌های Underrated نسل هشتم که به آن‌ها کم‌لطفی شد- گیمفا
بازی‌های Underrated نسل هشتم که به آن‌ها کم‌لطفی شد- گیمفا
بازی‌های Underrated نسل هشتم که به آن‌ها کم‌لطفی شد- گیمفا
بازی‌های Underrated نسل هشتم که به آن‌ها کم‌لطفی شد- گیمفا

بازی‌ هایی که کمتر از حقشان دیده شدند؛ Underrated ترین بازی‌ های نسل هشتم

مهدی رضایی
۱۷:۵۸ ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
بازی‌های Underrated نسل هشتم که به آن‌ها کم‌لطفی شد- گیمفا

کنسول‌های نسل هشتم حدود ۷ سال پیش عرضه شدند و برای بسیاری از افراد جهان خاطره‌های خوبی ساختند. در طی این مدت، سالانه عناوین بسیار زیادی برای PS4 و Xbox One عرضه می‌شد. طبیعتا بیشتر توجه گیمرها به سمت بازی‌های بزرگ یا نهایتا بازی‌های مستقل معروف و عالی است؛ در نتیجه طبیعی است که یکسری از بازی‌های خوب و باکیفیت هم از زیر دست آن‌ها در برود و تبدیل شوند به عناوین خوبی که کم‌تر از لیاقتشان، توجه دریافت کردند.

در این پست می‌خواهم بازی‌هایی را به شما معرفی کنم که به عقیده من از آندرریتدترین بازی‌های نسل هشتم هستند. توجه کنید که وجود عنوانی در این لیست به این منظور نیست که این بازی یک الماس ناشناخته است یا هیچکس آن را نمی‌شناسد! اتفاقا بعضی از عناوین این لیست بازی‌های اسم و رسم‌داری بین همه گیمرها هستند. در این لیست بازی‌هایی وجود دارند که با وجود موقعیت فعلی خود و کیفیتشان، کمتر از آنچه که باید دیده شدند و لایق توجه بیشتری در بین گیمرها و در رسانه‌ها بوده‌اند. (ترتیب بازی‌ها اهمیتی ندارند)

۱۰- A Plague Tale: Innocence

بازی‌های Underrated نسل هشتم که به آن‌ها کم‌لطفی شد- گیمفا
داستان بازی در سال ۱۳۸۴ میلادی در یک فرانسه طاعون‌زده رخ می‌دهد. موش‌ها تقریبا کشور را تسخیر کرده‌اند و بازماندگان باید بسیار مواظب حمله این موجودات وحشی باشند. به جز موش‌ها و طاعون، شما دشمن دیگری به نام Inquistion هم در بازی دارید!

سازنده: Asobo Studios

ناشر: Focus Home Interactive

تاریخ انتشار: ۱۴ می ۲۰۱۹

پلتفرم‌ها: PS4,Xone,PC

داستان بازی در سال ۱۳۸۴ میلادی در یک فرانسه طاعون‌زده رخ می‌دهد. موش‌ها تقریبا کشور را تسخیر کرده‌اند و بازماندگان باید بسیار مواظب حمله این موجودات وحشی باشند. به جز موش‌ها و طاعون، شما دشمن دیگری به نام Inquistion هم در بازی دارید! شما کنترل فردی به نام آمیسیا را بر عهده دارید که باید برادر بیمارتان را درمان کنید و از طاعون و دشمنان در امان نگهش دارید. بازی تاکید زیادی روی مخفی‌کاری دارد و عمده گیم‌پلی بازی به نابودسازی گله موش‌ها، تغییر مکان موش‌ها برای عبور از یک مسیر و مبارزه با نگهبانان خلاصه می‌شود. اگر ده ساعت وقت خالی پیدا کردید، حتما این بازی زیبا را تجربه کنید.

۹- The Surge

بازی‌های Underrated نسل هشتم که به آن‌ها کم‌لطفی شد- گیمفا
نام دارک سولز یا بلادبورن در یک آینده مهلک و نابودشده توسط جاه‌طلبی بشر، به Surge تغییر می‌کند. The Surge یکی از بازی‌]هایی است که با الهام گرفتن از دو بازی عالی و بنیان‌گذار سبک سولزلایک تقریبا می‌تواند تمام گیمرها را راضی کند.

سازنده: Deck 13

ناشر: Focus Home Interactive

تاریخ انتشار: ۱۶ می ۲۰۱۷

پلتفرم: PS4 Xone PC

نام دارک سولز یا بلادبورن در یک آینده مهلک و نابودشده توسط جاه‌طلبی بشر، به Surge تغییر می‌کند. The Surge یکی از بازی‌هایی است که با الهام گرفتن از دو بازی عالی و بنیان‌گذار سبک سولزلایک تقریبا می‌تواند تمام گیمرها را راضی کند. اعضای مکانیکی و رباتیک شدن بیشتر و بیشتر کاراکتر اصلی در گیم‌پلی ریشه داستانی دارد و او تمام تلاشش را می‌کند تا در وهله اول زنده بماند و سپس بتواند راهی برای نابودسازی مهاجمین به منطقه پیدا کند. بشر هر چه بوده و نبوده را تغذیه کرده و زمین خالی از منابع اولیه برای زندگی است. اتمسفر بازی در کنار گیم‌پلی زیبای آن واقعا جای توجه بیشتری داشت و دارد.

۸-Life Is Strange/Life Is Strange 2

بازی‌های Underrated نسل هشتم که به آن‌ها کم‌لطفی شد- گیمفا
شاید تا قبل از سال ۲۰۱۵، همگی داستان‌گویی تعاملی را فقط با Telltale Games و Quantic Dream می‌شناختیم؛ اما در آن سال یک استودیو تازه‌کار یکی از بهترین بازی‌های تعاملی تاریخ را منتشر کرد: Life Is Strange.
  • سازنده: Dontnod Entertainment
  • ناشر: Square Enix, Feral Interactive, Black Wing Foundation
  • پلتفرم: Android, iOS, PC, PS3, PS4, X360, XBO
  • تاریخ انتشار: ۳۰ ژانویه ۲۰۱۵

شاید تا قبل از سال ۲۰۱۵، همگی داستان‌گویی تعاملی را فقط با Telltale Games و Quantic Dream می‌شناختیم؛ اما در آن سال یک استودیو تازه‌کار یکی از بهترین بازی‌های تعاملی تاریخ را منتشر کرد: Life Is Strange. شخصیت‌های دوست‌داشتنی با رفتارهایی نزدیک به واقعیت دنیای یک نوجوان، روایت دلچسب و محشر و گرافیک زیبا در کنار موسیقی کم‌نظیر، این بازی را تبدیل به یکی از بهترین تجربه‌های نسل هشتم هر گیمری می‌کند. عنوانی که متاسفانه آنطور که باید و شاید نه نمرات خوبی کسب کرد و نه از سمت گیمرها آن استقبال درخور لیاقتش را دریافت کرد. داستان بازی در مورد دو دوست به نام مکس و کلوئی است. مکس یک قدرت فرابشری در کنترل زمان دارد و این دو دوست متوجه می‌شوند اتفاقات عجیبی در Arcadia Bay رخ می‌دهد که بر زندگی همه تاثیر خواهد گذاشت.

نسخه دوم این بازی نیز با دنیایی بی‌رحم‌تر، اما شبیه به نسخه اول قصد روایت داستان زیبای دیگری را این بار در قالب دو برادر دارد. در این نسخه به لطف نسبت خونی دو شخصیت اصلی و خانواده از هم پاشیده این دو فرزند، شاهد بار احساسی و تراژدی‌های بیشتری هستیم. در این نسخه این برادر کوچکترتان است که صاحب قدرت فرابشری است و همین برای به خطرافتادن جانش توسط شخصیت‌های منفی کافی است. جالب است که این نسخه با استقبال نسبتا خوب منتقدان مواجه شد، اما در جوامع گیمری بسیار منفور است! دلیلش را هنوز نمی‌دانیم. به قطع Life Is Strange از آندرریتدترین بازی‌های نسل هشتم است.

۷-Mad Max

بازی‌های Underrated نسل هشتم که به آن‌ها کم‌لطفی شد- گیمفا
اگر بازی Mad Max را به دلایلی چون جو منفی زمان انتشارش تجربه نکرده‌اید، حتما آن را تجربه کنید. این بازی شاید در حد عناوین AAA نباشد، اما قطعا از دستپخت Avalanche خوشتان خواهد آمد.
  • سازنده: Avalanche Studios
  • ناشر: Warner Bros. Interactive Entertainment
  • پلتفرم: PC, PS4, XBO
  • تاریخ انتشار: ۱ سپتامبر ۲۰۱۵

واقعا بازی Mad Max یکی از نادیده گرفته‌شده‌ترین بازی‌های نسل هشتم است! دلایل زیادی برای این اتفاق وجود دارد که به مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنم. اول آن که بازی همزمان با بازی Metal Gear Solid V: Phantom Pain عرضه شد و دلیل بعد هم ساخته شدن بازی از روی یک فیلم بود. معمولا بازی‌های این‌چنینی کیفیت خوبی ندارند و گیمرها هم استقبال چندانی از بازی نکردند. اما حقیقت این است که در هیچ عنوانی مانند بازی Mad Max نمی‌توانید یک بیابان عظیم را جست و جو کنید و یک اکشن لذت‌بخش و هیجان‌انگیر با انفجارهای زیاد (خیلی زیاد) را در آن تجربه کنید و آدرنالین خون خود را به سقف برسانید. مبارزات بازی بیش‌تر از نوع جنگ‌های ماشینی است و گیم‌پلی بازی سرعت بسیار بالایی دارد.

اگر بازی Mad Max را به دلایلی چون جو منفی زمان انتشارش تجربه نکرده‌اید، حتما آن را تجربه کنید. این بازی شاید در حد عناوین AAA نباشد، اما قطعا از دستپخت Avalanche خوشتان خواهد آمد.

۶-Gravity Rush 2

بازی‌های Underrated نسل هشتم که به آن‌ها کم‌لطفی شد- گیمفا
داستان بازی بعد از پایان نسخه اول آغاز می‌شود. جایی که پرنسس کت، ریون و سید گرفتار یک طوفان جاذبه‌ای می‌شوند و باهم وارد دنیایی با جاذبه‌ای عجیب و غریب و در یک منطقه حفاری می‌شوند.
  • سازنده: SIE Japan Studio
  • ناشر: Sony Interactive Entertainment
  • پلتفرم: PS4
  • تاریخ انتشار: ۲۰ ژانویه ۲۰۱۷

اگر قرار بود لیست آندرریتدترین بازی‌های نسل هشتم را به ترتیب بنویسم، قطعا بازی Gravity Rush 2 جزء سه بازی اول بود! این بازی به قدری دست کم و نادیده گرفته شد که حتی بسیاری از گیمرهای حرفه‌ای و طرفداران سونی هم از وجود این انحصاری باکیفیت و زیبا بی‌خبرند! تقریبا هیچکدام از عناوین لیست دیگر تا این حد نادیده گرفته نشدند که حتی نامشان هم به میان محفل‌های گیمرها نیاید. بازی روی کنسول PS4 از ۹۴ نقد توانسته متای ۸۰ را کسب کند و این یعنی این بازی در میان منتقدان هم آندرریت به حساب می‌آید! چرا که اگر بازی را تجربه کنید به این نتیجه می‌رسید که متای ۸۰ برای این بازی واقعا کم‌لطفی است.

داستان بازی بعد از پایان نسخه اول آغاز می‌شود. جایی که پرنسس کت، ریون و سید گرفتار یک طوفان جاذبه‌ای می‌شوند و باهم وارد دنیایی با جاذبه‌ای عجیب و غریب و در یک منطقه حفاری می‌شوند. نکته جالب این است که شما می‌توانید نسخه اول این بازی را هم با قیمت بسیار مناسب برای PS4 خود خریداری کنید. قبل از عرضه بازی Gravity Rush 2، نسخه اول این بازی در انحصار PS Vita بود که بعد از آن برای PS4 هم عرضه شد.

۵-Soma

بازی‌های Underrated نسل هشتم که به آن‌ها کم‌لطفی شد- گیمفا
داستان بازی در شما را در نقش فردی به نام سیمون جرت قرار می‌دهد. سیمون ماموریت دارد پرده از راز یک مجموعه زیردریایی بزرگ که در آن ربات‌ها و ماشین‌ها از کنترل خارج شده و انسان‌ها را از بین برده‌اند، تحقیق کند.
  • سازنده: Frictional Games
  • ناشر Frictional Games
  • پلتفرم: PC, PS4, XBO
  • تاریخ انتشار: ۲۲ سپتامبر ۲۰۱۵

اگر بخواهم بلندپروازانه‌ترین و متفاوت‌ترین بازی Survival horror نسل هشتم را معرفی کنم، انتخابم Soma خواهد بود. Soma بازی‌ای بود که توانست با خلق یک اتمسفر واقعا ترسناک در کنار روایت یک داستان خوب و ارائه کیفیت بصری بسیار زیبا، یکی از بازی‌های باکیفیت و سطح بالای نسل هشتم شود. در اکثر مراحل بازی باید با مخفی‌کاری پیش بروید؛ چون دشمنان بازی بسیار قدرتمندتر از شما هستند! سازندگان بازی سابقا بازی ترسناک Amnesia را ساخته بودند و به تازگی هم Amnesia Rebirth را منتشر کردند که آن عنوان هم از بازی‌های ترسناک خوب این نسل به شمار می‌رود.

داستان بازی شما را در نقش فردی به نام سیمون جرت قرار می‌دهد. سیمون ماموریت دارد پرده از راز یک مجموعه زیردریایی بزرگ که در آن ربات‌ها و ماشین‌ها از کنترل خارج شده و انسان‌ها را از بین برده‌اند، تحقیق کند. سطح ترس و استرس در بازی بسیار بالاست و اگر از ناراحتی قلبی یا مشکلاتی از این قبیل رنج می‌برید اصلا سمت این بازی آندرریتد نیایید!

۴-Sunset Overdrive

بازی‌های Underrated نسل هشتم که به آن‌ها کم‌لطفی شد- گیمفا
کمی تعجب برانگیز است که چرا از این بازی آنطور که باید استقبال نشد. ایده بازی تقریبا نو بود و پیاده‌سازی آن هم مشکل چندانی نداشت؛ با این حال این بازی خوش‌ساخت اینسامنیاک چندان مورد پسند گیمرها و منتقدین قرار نگرفت.

سازنده: Insomniac Games

ناشر: Xbox Games

تاریخ انتشار: ۲۸ اکتبر ۲۰۱۴

پلتفرم: Xbox One, PC, PS4

کمی تعجب برانگیز است که چرا از این بازی آنطور که باید استقبال نشد. ایده بازی تقریبا نو بود و پیاده‌سازی آن هم مشکل چندانی نداشت؛ با این حال این بازی خوش‌ساخت اینسامنیاک چندان مورد پسند گیمرها و منتقدین قرار نگرفت. در آن روزها که اینسامنیاک هنوز به یک استودیوی فرست‌پارتی سونی تبدیل نشده بود، بازی‌ای به نام Sunset Overdrive از سوی آن‌ها منتشر شد و واقعا یک بازی باحال و سرگرم‌کننده بود. گیم‌پلی بازی از سرعت بسیار بالایی برخوردار بود و باید مانند عناوینی چون Tony Hawks Pro مدام در حرکت می‌بودید. در واقع سیستم Reward بازی طوری طراحی شده بود که هرچقدر می‌توانستید حین حرکت کارهای جالب بکنید و دشمنان را به طرق مختلف در حال پرش و حرکت بکشید، بونوس‌ و جوایز بیشتری می‌گرفتید و همین مساله شما را تشویق می‌کرد هیچگاه ساکن نباشید.

متاسفانه بازی از مشکلاتی چون تکراری شدن روند بازی از نیمه دوم آن و داستان ضعیف رنج می‌برد و نتوانست تنها با تکیه بر یک گیم‌پلی ناب و موسیقی و گرافیک زیبا، به آن‌چه شایستگی‌اش بود برسد.

۳-Tearaway

بازی‌های Underrated نسل هشتم که به آن‌ها کم‌لطفی شد- گیمفا
هرچند اکثرا مدیا مولکول را با سری Little Big Planet و البته عنوان فوق‌العاده Dreams می‌شناسند، بازی Tearaway یکی دیگر از بازی‌های عالی این استودیو است. یک بازی بسیار خلاقانه که طرفداران پلتفرمر را قطعا راضی می‌کند.

سازنده:Media Molecule

ناشر:Sony Interactive

تاریخ انتشار: ۲۰ نوامبر ۲۰۱۳

پلتفرم: PS4, Vita

هرچند اکثرا مدیا مولکول را با سری Little Big Planet و البته عنوان فوق‌العاده Dreams می‌شناسند، بازی Tearaway یکی دیگر از بازی‌های عالی این استودیو است. یک بازی بسیار خلاقانه که طرفداران پلتفرمر را قطعا راضی می‌کند. بازی در ابتدا به طور انحصاری برای PS Vita عرضه شد و بعد از مدتی برای PS4 ریمستر شد. هسته بازی رفتن به سمت نور و هموار کردن مسیر یک کاغذ به سمت هدفش بود و در نسخه ویتا حتی می‌توانستید شخصیت اصلی را در جاهای مختلف تغییر شکل دهید و از موانع عبورش دهید. بعضی از ویژگی‌های خوب گیم‌پلی بازی در نسخه PS4 حذف شدند و همین هم یکی از دلایل استقبال کمتر منتقدین و گیمرها از این بازی بسیار زیبا و خلاقانه بود. البته این بازی هنوز هم ارزش تجربه دارد و اگر جو منفی زمان انتشارش مبنی بر حذفیات اطرافش نبود، قطعا ماجرا طور دیگری رقم می‌خورد.

۲- Tacoma

بازی‌های Underrated نسل هشتم که به آن‌ها کم‌لطفی شد- گیمفا
متاسفانه بازی Tacoma به دلایلی چون تبلیغات کم و عرضه کم سر و صدا و البته گیم‌پلی کوتاه، نتوانست چندان خودش را در بازار جا بیندازد و با وجود نمرات خوب در دل گیمرها خانه کند.
  • سازنده: Fullbright
  • ناشر: Fullbright
  • پلتفرم: PC, PS4, XBO
  • تاریخ انتشار: August 2, 2017

تاکوما را سازندگان بازی تحسین‌شده Gone Home ساخته‌اند. یک بازی ادونچر تک‌نفره داستان‌محور بسیار خوش‌ساخت با داستان‌گویی ماهرانه و محیطی. بازی در سال ۲۰۸۸ در یک سفینه فضایی اتفاق می‌افتد. جایی که Amy اولین روزش را به عنوان خدمه آن آغاز می‌کند اما متوجه می‌شود هیچکس در سفینه نیست و همه به نوعی گمشده‌اند! حال این وظیفه اوست که بفهمد چه اتفاقی افتاده و چه داستانی در پس این سفینه مرموز است. در گیم‌پلی بازی به جز راه‌رفتن و حل چند معمای فکرشده، می‌توانید از یک وسیله خاص هم برای به هم وصل کردن اتفاقات گذشته و پیداکردن سرنخ‌ها استفاده کنید که جان تازه‌ای به روند بازی می‌بخشد.

متاسفانه بازی Tacoma به دلایلی چون تبلیغات کم و عرضه کم سر و صدا و البته گیم‌پلی کوتاه، نتوانست چندان خودش را در بازار جا بیندازد و با وجود نمرات خوب در دل گیمرها خانه کند.

۱- Ghost of Tsushima

بازی‌های Underrated نسل هشتم که به آن‌ها کم‌لطفی شد- گیمفا
بازی Ghost Of Tsushima یک کلاس آموزشی برای ساخت یک بازی سامورایی استاندارد و جذاب است. همه چیز در این بازی سر جای خودش قرار دارد و صدالبته اگر ایرادهای جزئی هوش مصنوعی در آن وجود نداشت، منتقدین هم تا این حد به بازی سخت نمی‌گرفتند.

سازنده: Sucker Punch Productions

ناشر: Sony Interactive Entertainment

پلتفرم: PS4 PS5

تاریخ انتشار:۱۷ ژولای ۲۰۲۰

بالاخره می‌رسیم به آندرریتدترین بازی نسل هشتم از نظر بسیاری از گیمرها و متقدین. البته Ghost Of Tsushima در نزد گیمرها بسیار محبوب است و توانست فروش فوق‌العاده‌ای را هم تجربه کند و استقبال گیمرها از آن بی‌نظیر بود؛ اما از سوی منتقدین کمی داستان فرق می‌کند. عجیب است که یک بازی با چنین کیفیت بالایی، با چنین ایده نابی در نسل هشتم که نظیرش را مدت‌ها بود ندیده بودیم و بعد از آن هم بعید است در عنوانی به جز نسخه دوم خود این بازی ببینیم، باید نمره میانگین ۸۳ را کسب کند و ۱۵ نقد متوسط یا زرد داشته باشد. جالب است بدانید این بازی از معدود بازی‌های نسل هشتم و کلا چند سال اخیر است که هیچ نقد منفی نداشته و هر ۱۲۲ نقد این بازی نقدهای مثبت یا متوسط هستند.

بازی Ghost Of Tsushima یک کلاس آموزشی برای ساخت یک بازی سامورایی استاندارد و جذاب است. همه چیز در این بازی سر جای خودش قرار دارد و صدالبته اگر ایرادهای جزئی هوش مصنوعی در آن وجود نداشت، منتقدین هم تا این حد به بازی سخت نمی‌گرفتند. به عنوان اولین تجربه در ساختن یک بازی ویدئویی در این سبک، ساکرپانچ بسیارخوب عمل کرد و توانست یک داستان حماسی و فوق‌العاده را با مبارزات جذاب ترکیب کند و اثری در حد ساخته‌‌های کوروساوای فقید در حوزه ویدئوگیم ارائه دهد.


در این جا به پایان مقاله آندرریتدترین بازی‌های نسل هشتم می‌رسیم. از نظر شما چه عناوین دیگری می‌توانستند در لیست ما باشند؟

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بازی‌های Underrated نسل هشتم که به آن‌ها کم‌لطفی شد- گیمفا
بازی‌های Underrated نسل هشتم که به آن‌ها کم‌لطفی شد- گیمفا
بازی‌های Underrated نسل هشتم که به آن‌ها کم‌لطفی شد- گیمفا
بازی‌های Underrated نسل هشتم که به آن‌ها کم‌لطفی شد- گیمفا
بازی‌های Underrated نسل هشتم که به آن‌ها کم‌لطفی شد- گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • farshadx گفت:

    Ghost of Tsushima اصلآ موافق نیستم
    دیگه چطوری باید دیده میشد که نشده؟! فقط گوتی رو دیگه نگرفته
    تو این لیست جای بازی بت من ارکام نایت بشددت خالی هست
    به نظر من که Underrated ترین بازی نه فقط نسل هشت هست که اگر نسل هفت هم جزوش بزارید بین ۵ تای اول هست

    jonathan reid (Penitent one)
    • از نظر فروش فراتر از انتظارات بوده ، ولی از نظر متا در حقش نامردی شد (۸۳) که با اومدن نسخه Director’s Cut تا ۸۸ افزایش یافت

    • منم کاملا نظرم مثل نظر شماست ….
      خداییش باید چیکار میکردن دیگه براش … هم کلی جایزه برد و هم کلی عاشق پیدا کرد و البته کلی هم به dlc جدیدش نظرات مثبت بود ….
      خداییش تو جایی که لست ۲ بود ، میخواستین گوست بیاد و جایزه ببره یا میخواستین دو تا گوتی تو سال میدادن تا گوست هم به حقش برسه ….
      دیگه باید بازی چقدر دیده بشه ،
      من با شماره یک مخالفم ….

      به نظر من یک بازی دیگه هم میتونست توی لیست باشه ، بازی
      Remnant حقش بود تو لیست باشه …

      بازی ori حقش بود تو لیست باشه ، بازی که حتی تو مراسم اسمی هم ازش برده نشد …

      گوست دیگه خیلی مسخرست …

      همین خبر آکادمی بازی های ژاپن بازی برتر گوست شد …

      متأثر گشته
  • با لیستت کاملا موافقم اقای مهدی رضایی

  • Ghost of Tsushima از نظر من دقیقا همان چیزی که حقش بود کسب کرد چه از نظر میانگین نمرات و چه از نظر جوایز.
    NioH 1 و Prey و Pyre بازی‌های آندرریتدی بودن داخل نسل هشتم.

    متأثر گشته
    • واقعا گفتید prey اتمسفر و داستان عالی داشت اما یکم گیمپلی بالانس نبود و باگ داشت وگرنه شاهکار بود

    • بنظرم از همه بیشتر پری
      پری یه ایمرسیو سیم کلاسیک بود و تو چیزی که میخواست باشه محشر بود ، نمی‌دونم چرا اینقدر ناشناختست این بازی

    • Pyre بازیش بدرد نمیخور Prey اره تقریبا NioH 1 همینجوریش ۵ میلیون فروش کرد برنده جوایز شد نمیدونم از چه لحاض میگی آندرریتدی اقای محمد حسین کریمی اگه دوشو بگی اره ولی یک نه

      • “تخریب کن” تصمیم گرفتن که Pyre بازی بدرد بخوری نیست، بنابراین بازی بدرد نمیخوره. Nioh 1 و ۲ روی هم ۵ میلیون نسخه فروختن. و به نظرم بیشتر از اینا حق تیم سازنده‌ هستش و از طرفی سیستم مبارزات بازی بیشتر می‌بایست استفاده بشه و بهبود هم پیدا کنه توسط سازندگان بزرگ‌تر.

        • عه خوب شد گفتی اره روی هم شدن ۵ میلیون اره ولی گیم پلیش مشکلی نداشت شبیح dark souls بلاد بورن سکیرو اینا بود مشکلی نداشت ولی حالا خیلی ها خوششون نمیاد دلیل نمیشه مشکل داشته باشه مثل همین گیمپلی نوبتی فاینالو اینا سلیقه ای هستن اقا محمد اره بیشتر از اینا حقشون بوود

    • Nietj گفت:

      دقیقا اقای کریمی در حق پری و نیوه واقعا ظلم شد … گرچه برخی ازین بازی ها که داخل لیست هستن واقعا در حقشون ظلم شد در مورد بازی surge موافق نیستم به چیزی که حقش بوده رسیده …
      در مورد بازی soma واقعا ظلم شد یه بازی خیلی خاص بود منکه واقعا ازش لذت بردم
      plauge tale داستان قشنگی داشت اما به نظرم اونقدرام در حقش ظلم نشده چون پتانسیلش بیشتر ازون بود چه در شخصیت پردازی چه در روایت داستان میتونستن واقعا یه بازی شاهکار ازش در بیارن گرچه درنهایت یه بازی عالی بود

      از همه مهمتر mad max بود که بازی به شدت قشنگی بود و واقعا در حقش ظلم کردن خیلی خاطره دارم با اون بازی واقعا عالی طراحیش کرده بودن

    • آرین گفت:

      سلام
      شما خیلی خیلی سخت‌گیری اید!
      البته از دانستن زیاد هست و طبیعی ست.
      گوست‌اف‌سوشیما خیلی بازی جذابی یه، خیلی زود مخاطب رو می‌گیره و خیلی هم عامه‌پسند هست.
      برای همین هم مشکلاتش بهتره بره تو حاشیه و در نظر گرفته‌نشه.

  • darkwarrior گفت:

    tearaway و گراویتی راش بازی هایی هستن ک خیلی خلاقانه ساخته شدن و خیلی خوب تونستن با قابلیت های ویتا مخاطبین رو سرگرم کنن
    گوست ک شاهکاری تکراری نشدنیه از ساکر پانچ ک باعث شد چندین پله پیشرفت کنن
    سرج هم خیییلی خوبه مخصوصا برای طرفدارهای سولزبورن
    توی بازی یه سری مکانیزم هایی نوآورانه گذاشتن ک باعث تمایزش از سولز بورن شد

  • بتمن ارخام نایت هم یک سری ایرادات داشت ولی متاش باید بالای ۹۰ میشد

    متأثر گشته
  • بنظرم soma و گوست ازهمه شاهکار تر بود ن اتمسفر وحشتناک اون هیولاهاش درکل به شاهکار از سازنده های بازی امنیژا بود

  • بازی مورتال شل هم واقعا عالی بود اما خوب
    چندان دیده نشد
    شما بازیش کردید ؟

    • Nietj گفت:

      مورتال شل کمبود زیاد داشت و به نظرم به حقش رسید علاوه بر اینکه با بازی های سولزبورن مقایسه میشد و واقعا هم در کنار گیم هایی مثل بلادبورن و یا دارک سولز حرفی واسه گفتن نداشت اینا به کنار
      از نظر داستانی در حد دارک هم نبود توی همون سبک خودش منظورم هستش یعنی برگرفته از لور و…
      سلاح های خیلی کمی داشت تنوع تو بازی کم بودش ….
      و مهمتر از همه این بودش که بازی به شدت کوتاه بود و از طرفی هم فایت دادن با باس های بازی از نظر من اصلا سختی نداشت من خودم رو واسه یه گیم هاردکور اماده کرده بودم ولی به شدت ناامید شدم حتی یک باس رو به دوبار try هم نرسید واسم چون حرکتشون خیلی کند بود و در نهایت دست بالارو شما همیشه داشتی

  • SOAD2282 گفت:

    با اینکه برای نسل هشتم نیست. ولی به نظرم آندرریتد ترین بازی ای که تا به حال باهاش مواجه شدم. Spec ops the line بود. کلیپ و مقاله های بررسی فلسفه داستانش هم وجود داره برای همین سرتونو درد نمیارم.. ولی خودم به شخصه بعد از اینکه دیدم کلا استودیوی yager که سازنده بازی بود. دیگه نمیتونه بازی ای مربوط به این جهان بسازه خیلی ناراحت شدم

  • آندرریتد ترین بازی های نسل هشت به ترتیب Prey 2017 و Dishonored 2 بودن که حقیقتا gem بودن. مخصوصا Prey که ایمرسیو سیم خالص بود و به حق ش نرسید🥲 هرچقدر از Level design، World building و آزادی توی گیمپلی این Prey تعریف کنم، بازم کمه

    بعد بنظرم Divinity original sin 2 و Disco Elysium و Pillars of eternity 2 بهشون کم لطفی شد که بخاطر ژانر خاص شون mainstream نشدن😑

  • hamidgrio گفت:

    در مورد ghost of tsushima باید بگم که بازی عالی بود ولی مشکلاتی مثله هوش مصنوعی فاجعه تو مخفی کاری تنوع کم دشمنا شخصیت پردازی ضعیف ایرادات داستانی و تعامل کم با محیط و سیستم ابتدایی و ناکارآمد کرفتینگ و لول آپ باعث شد به رستگاری کامل نرسه ولی خب بازم فکر میکنم ۸۳ نمره کمی باشه و لایق کمتر از ۸۵ نیست

  • تا رتبه ی یک همه چیز خوب بود ، ولی جدا گوست
    چطور باید ازش تمجید میشد که نشد؟
    با متای ۸۳ هفتاد تا جایزه گرفت شیش هفت میلیون هم فروخت ، از این بیشتر بهش توجه میشد که دیگه حق تلو و هیدیس هم خورده میشد😐
    البته که جو منفی دور تلو تو توجهی که به این بازی شد بی تاثیر نیست
    نویسنده میاد بجای اینکه از امثال wolf among us و ماریو اودیسه بگه ، از گوست میگه که کم مونده میاد منو بگیره😑

  • T800 گفت:

    Spec Ops the line
    Brothers از استاربریز
    Rage 2011
    Singularity
    Pray

    وقتی مظلوم ترین بازی های دنیا تو لیستتون نیستن لیستتون ارزش نداره 😑

  • Nathan گفت:

    با ghost of Tsushima کاملا مخالفم فقط متا بیشتر حقش بود وگرنه تو برخی از مراسمات هم بهترین بازی سال شد و جدا از اون جایزه هم کم نگرفت

  • گوست آف سوشیما یه بازی جادوییه که گیم پلی بشدت جذابی داره بخاطر همین گیم پلی جادوییش اینقدر محبوب شد داستان قشنگیم داره منتها یسری ایرادات اساسی داشت که اگه تو نسخه بعدیش بر طرف بشه با یه بازی بینظیر طرف میشیم یکیش همین هوش مصنوعیه کلا حالت مخفی کاریش با اینکه این بخشم لذت بخشه ولی واقعا نقص هایی داشت که باید برطرف بشه، یکی از مهمترین هاش محتوای کمه بازیه جهان بازی باید خیلی غنی تر از چیزی باشه که تو نسخه اول بود ولی جهان بازی محدود به یسری چیزای مشخصه مثلا میتونن تو نسخه بعدی شمشیر ها و زره و آیتم های جذاب تو جای جای نقشه قرار بدن تا با گشت و گذار تو نقشه پیداشون کنیم خیلی چیزا میشه اضافه کرد تا نقشه بازی غنی بشه و محدود نباشه بیسری چیزایی که اگرم نبود هییچ تاثیری نداشت
    درخت مهارت بازی بشدت جذاب و عالی بود این نقطه قوت دیگه بازی بود
    ماموریت های فرعی بازیو باید غنی تر و جذاب تر کنن هرچند بعضی هاشون خوب بود ولی اکثرشون اونجوری که باید خوب باشن نبودن
    یکی از مهمترین کارهایی که برای نسخه بعدی باید انجام بدن جلوگیری از تکراری شدن مراحل بازیه تو این نسخه مراحلی که به یشکل باید انجام میشد خیلی زیاد بود بطوری که اگه گیم پلی جادویی بازی نبود بازی میتونست بشدت خسته کننده بشه اینم از چیزاییه که باید بهش توجه کنن برای نسخه دوم
    و آخرین موردی که باید بهش توجه کنن تعداد دشمنای بازیه که خیلی کم بودن تعداد دشمنای بازی و کاملا هم حس میشد این مورد و چهره هاشون شبیه به هم بود که اینم خوب نیست، تو نسخه بعدی بنظرم باید توجه ویژه ای به مبارزه بر روی اسب کنن تو این نسخه کمبودش حس میشد، بازی خالی از ایراد نبود اصلا ولی این بازی بخاطر ۱-گیم پلی بشدت جذاب ۲-درخت مهارت عالی ۳-گرافیک و محیط های چشم نوازش مخصوصا زمان حرکت با اسب ۴-داستان زیباش گیمر هارو جذب خودش کرد منتها اون ایراداتی که گفتم از نظر من قابل لمس بودن اگه اونارو درست کنن برای نسخه بعدی دیگه حرفی باقی نمیمونه بشدت منتظر نسخه دوم بازی هستم بنظر من متای بازی حقش ۸۵-۸۶ بود منتها خیلی فرقی با ۸۳ که بهش دادن نداره اونم بخاطر همین ایرادات بازی بوده به هرحال اولین تجربشون بود قطعا تو نسخه دوم پخته تر و بهتر عمل میکنن

  • Faith گفت:

    یکی از کمتر دیده شده ترین بازیای تاریخ از نظر من:
    Dont starve
    دفعه اول که عکسی یا گیمپلی ای میبینی میگی این چه شتیه
    یکم بازی میکنی میبینی عجب چیزی بوده و خبر نداشتی
    دی ال سیاشم کامل ترش میکنن

  • ممنون جناب رضایی . شماره ی ۱۰ لیست که واقعا اندرریتد هست به شدت منتظر نسخه ی دوم هستم .

    Life is Strange یک شاهکار Interactive Drama هست وای خیلی دلم واسه داستان های مکس و کلویی تنگ میشه

  • بازی های لیست همرو تجربه کردم

    به نظر هیچکدوم اندرریت نیستند

    گوست هم خدا رو شکر بهش خوب توجه شده وضعیتش خوبه

  • ShinjiMikami گفت:

    با لیست موافقم ولی میشد ایپی های زیادی نام برد.
    مثلا ایول ویثین هر دو نسخش در حقشون کوتاهی شد. اوت لستم بنظرم خیلی خوب بود و لردز اف فالن. بعد بازیای دیگه ای هم هست که در خاطرم نیست.
    این کوتاهی ها در گوتی برای بازیای ریسینگ از حمله فورزا و بازیای ورزشی و … هم دیده میشه البته. همیشه در دادن متا هم به بازیای ترسناک و یا بازیایی که شرکت سازندشون چنان معروف نیست، کم توجهی میکنن.
    من به همین ایول ویثین ۱ امتیاز ۸۸ میدم البته اگر گرافیکش خوب بود و مشکل فنیم نداشت راحت یه ۹۳ تقدیمش میکنم.

    • آرین گفت:

      سلام
      آره واقعا، تو این بی‌بازی‌ای وجود اویل ویتین خیلی هم غنیمته.
      یه بازی خطی جذاب و زیبا بود.
      مخالفانش همش می‌کوبند و می‌گن مشکل داره و…
      ولی نمی‌گن آقا این مشکلش دقیقا کجاست!
      حالا به گیرایی رزیدنت‌اویل ها نیست ولی برای خودش خیلی هم عالی یه!
      آنتاگونیست‌ها و شخصیت متفی‌هاش که از بهترین‌ها بودند! فقط حیف که زود پرونده‌شان بسته می‌شد.

  • Adler گفت:

    گوست به نظرم باید بالا نود بود حتی به نظرم از لست آف اس هم بهتر بود
    ولی حیف باز این نسخه دایروکت یکم بهتره ولی باید بیشتر میشد نمرش

  • Axel.7 گفت:

    وقتتون بخیر
    بشخصه عناوین داخل لیست(فارغ از موفقیت ها و بازتاب های مثبت و منفی شون ) برای من بسیار خاطره انگیز و لذت بخش بودن و کاملا موافق این نکته هستم که این عناوین علی رغم
    ارزش هاشون متاسفانه دست کم گرفته شدن.
    A Plague Tale: Innocence عنوان مخفی کاری بسیار خلاقانه و زیبایی بود که علاوه بر گیم پلی خلاقانه داستان بسیار زیبایی هم داشت شخصیت پردازی عالی و لول دیزاین خلاقانه از دیگر موارد مثبت این عنوان بود، مطمئنا طرفداران سبک مخفی کاری از تجربه این عنوان لذت خواهند برد.
    عنوان mad max رو متاسفانه تا مدت مدیدی به خاطر بازتاب ها و نقدهای منفی کنار گذاشتم، تا نهایتا نسخه رایگان بازی رو از psnدریافت کردم تجربه من بسیار لذت بخش و متفاوت از آنچه که تا قبل از این در رابطه با mad max شنیده ومی خواندم بود.
    mad max بواسطه کامبت استایل بینظیر، گرافیک فنی چشم نواز امکان ساعت ها گشت گذار را در لوکیشن های متنوع و دیدنی برای کاربران فراهم میکند.به زعم من عنوان mad max از آن دسته عناوینی هست که به خوبی از پس روایت و به تصویر کشیدن فضای پسا اخر زمانی برامده است.
    Gravity Rush 2 عنوان بسیار چشم نواز خوش رنگ و لعاب و خلاقانه ای بود.کارگردانی هنری عنوان gravity rushرو می توان یه شاهکار دانست ، عنوانی که به نسبت نسخه اول در تمامی اِلمان ها پیشرفت چشم گیری داشت ، متاسفانه ادامه پیدا نکردن این فرنچایز دوست داشتنی (باتوجه به پتانسیل بالای این عنوان )اتفاق ناراحت کننده ای بود.
    و اما عنوان the surge 1.2هم تجربه چالشی و فوق العاده ای رو در ژانر نقش آفرینی ارائه میکند و برای طرفداران سری عناوین سولز بورن قطعا این عنوان (بواسطه شباهت هایش به سری عناوین سولز کلن)،میتواند جذاب و لذت بخش باشد شایان ذکر هست که فرنچایز the surge جزو با کیفیت ترین عناوین سولز کلن سالهای اخیر به حساب می اید.
    عنوان sunset overdrive هم در انتقال تجربه ای شاد ، مفرح و سرگرم کننده بسیار خوب و موفق عمل کرد،قطعا کسانیکه از insomniac شناخت دارن میدونن که این استودیو تبحر خاصی در توسعه عناوین ایچنینی دارند.
    و اما وجود ghost of tsushima در این لیست تا حدودی زیادی برای من تعجب آور بود چرا که ghost بعد last 2 و hades بیشترین تعداد جوایز و نامزدی رو در مراسم ها و رسانه های متعدد دریافت کرد .به نظرم days gone یا final fantasy remake گزینه های مناسب تری برای حضور بودن .
    با تشکر

    • ممنون از نظر مفیدتون واقعا خوب توضیح دادین در مورد گوست باید بگم بیشتر نمره متای این بازی مورد توجه واقع شده برای حضور در لیست نه تعداد جوایز

      • Axel.7 گفت:

        ممنون از توجه تون جناب رضایی ، از مقالتون بسیار لذت بردم و مجددا خاطرات زیبایی رو برام تداعی کرد
        در تمام موارد باهاتون اتفاق نظر دارم البته soma.tacoma رو تجربه نکردم ، در رابطه با گوست هم درست می فرمائید به نظرمنم مستحق متای بالاتر بود، و البته فعلا در حال تجربه iki island هستم و بسیار dlcلذت بخشی هست و به نسبت نسخه اصلی ارتقای خوبی در برخی از بخش ها و المان ها داشته گرچه میتونست نقشه بزرگتر و محتوای بیشتری ارائه کنه.
        بازم تشکر از زحماتتون

  • Leon گفت:

    یکی از ضعیف ترین رتبه بندی و مقاله گیمفا
    با بودن گوست در رتبه اول تیر خلاص به مقاله و خواننده زده شد
    اتفاقا گوست اووریتد هم هستش چه برسه آندرریتد !!
    بازی ای که زیادی گنده شده بود طوری که اون زمان یک جوکی میگفتن و مقایسه ش میکردن با شاهکاری مانند لست دو بلاخره یک فرقی باید بین یک بازی خوب و شاهکار باشه. بازی ای که توسط هیترای لست الکی گنده شد

  • Spider-Mah04 گفت:

    خسته نباشید آقای رضایی
    ولی به نظرم جای آرکهام نایت واقعا خالیه, درسته انقلابی نبود اما یه پایان عالی ای بود برای یه سه گانه, نحوه نشون دادن جوکر توی سر بروس جوری که انگار بتمن و جوکر همیشه به هم دیگه متصل هستن و نبود جوکر داشت رو شخصیت خود بروس تاثیر میذاشت, یکی از بتمنی ترین روایت هاییه که شما میتونی تو یک داستان از بتمن روایت کنی , راک استدی یه پایان زیبا برای سه گانه درست کرد به نظرم, دیسانرد ۲ هم به نظرم واقعا آندرریتد بود

  • دستتون درد نکنه آقای رضایی، لیست رتبه بندی خوب گرچه گوست اف سوشیما بنظرم به اندازه کافی (یکم کمتر) دیده شد
    A Plague Tale: Innocence خیلی بازی مظلومی بود داستان شاهکار، شخصیت پردازی عالی، گیمپلی لذت بخش واقعا در حقش ظلم شد بنظرم

  • به محض اینکه عنوانِ مقاله رو دیدم اومدم تا راجب به گراویتی راش کامنت بذارم چونکه این بازی انقدر آندرریتده که من اطمینان داشتم از این لیست هم جا میمونه! ولی خداروشکر بالاخره از این سری بازی صحبت شد. دوستانی که PS4 دارن حتما به هر دو نسخه این بازی یه سر بزنن. گراویتی راش دو آخرین اثر ساخته شده توسط Japan studio هست و این بازی نشون میده که چقدر این استودیو خلاقیت داشت و لیاقتش تعطیل شدن نبود ( آفرین جیم رایان… )
    با وجود مشکلات غیر قابل اِنکاری که هر دو نسخه این سِری دارن ولی در مجموع هر دو بازی فوق‌العاده شاد و سرگرم کننده هستن. داستان جذابه، دنیای بازی زیباست، پرواز کردن در بازی کِیف میده و از همه بهتر ساندترک این بازیه که به معنای واقعی کلمه شاهکاره! موسیقی‌های این بازی فوق العاده شاد و سر زنده هستن و واقعا نمیشه به این موسیقی‌ها بدون لبخند زدن گوش داد‌…
    خلاصه اینکه گراویتی راش رو از دست ندید. هیچ کدوم از دو نسخه این سِری فروش خیلی خوب نداشتن و دلیلش هم فقط سونی بود‌! اگه تصمیم دارید برای یه مدت از بازیهای اکشن و هاردکور فاصله بگیرید این سِری بهترین گزینه است و تجربه‌ این دو عنوان تا ابد به یادتون میمونه.
    پ.ن فک کنم آقای رضایی در یک جهان موازی زندگی میکنن! تو جهانِ من نمیشه تا سر کوچه رفت بدون اینکه یه نفر از گست آو سوشیما حرف بزنه! رو چه حسابی این بازی آندرریتد محسوب میشه؟

  • فیلم ونوم ۲ در دومین روز عرضش ۱۰۳ میلیون دلار فروخت از بودجه ۱۱۰ میلیون دلاری . بازی Marvel spider man 2 صد در صد با این هایپی که فیلم ونوم ۲ هم ایجاد کرده فروش ۲۰ میلیون نسخه در عرض یک سال قطعی است .

  • آرین گفت:

    سلام
    خسته نباشید، مقاله خواندنی‌ای بود!
    نسل هشتم نسل آندرریتد ها و اورریتد ها بود…

  • Amir Reza گفت:

    ابر شاهکار گوست با یوزر اسکور ۹.۱ و برنده جایزه بهترین بازی سال از دید گیمرا در گیم اواردز و نمره ۵ از ۵ داخل استور پای استیشن به هیچ وجه آندرریتد نیست

  • کاش تایتان فال۲و بتمن ارکام نایت رو هم مینوشتید….

    تمومش کردم و میگم واقعا دست کمی از شاهکار ندارن بتمن که زیر ویچر گم شد و متاشم باید بالاتر میشد

    تایتان فال هم فکرکنم کلا۲میلیون فروش کرد قشنگ با بتلفیلد۱عرضش کردن(با بتلفیلد یک هم حال کردم خیلی خوب بود) و اونم رفت زیر بتلفیلد.

  • Leon گفت:

    این لیست هم شدیدا آندرریتد هستش
    Infamous First Light
    Code Vein
    Assassin’s Creed Syndicate
    Until Dawn
    Rise of the Tomb Raider
    A Plague Tale: Innocence
    Alien isolation
    Darksiders III

  • سفیر عشق و قیام مختار واقعا در حد گاد اف وار بودنو به دلیل عرضه در ایران توجه زیادی بهشون نشد 😂😂

  • AliShadow2003 گفت:

    دوست عزیزی که مقاله رو نوشتی….فک کنم اینو نمیدونی که گوست آو سوشیما سریع ترین فروش تاریخ انحصاری‌های سونی توی روز عرضه بازی بوده که تو سه روز ۲.۴ میلیون نسخه فروخته. این بازی جدای از اینکه عالی و تو ژانر سامورایی رقیب نداره٬ جزو بازی هایی هستش که به خوبی ازش استقبال شده و تا این لحظه کن من این انتقاد رو مینویسم بیش از ۶.۵ میلیون نسخه از بازی فروخته شده. این یعنی با اینکه بازی متای خیلی بالایی نداشته بسیار موفق عمل کرده و قطعا جایی توی لیست این مقاله نداره.

    • دوست عزیز گست او سوشیما آندرریتد نیست ولی این چیزی که شما نوشتید اشتباهه.
      گست آو سوشیما سریعترین فروش تاریخ انحصاری‌های سونی رو نداشته؛ این بازی سریع‌ترین فروش تاریخ انحصاری های سونی به عنوان یک آی پی جدید رو داشته!
      گاد آو وار ۲۰۱۸ با فروش ۳.۱ میلیون نسخه در سه روز اول، مارول اسپایدر من با فروش ۳.۳ میلیون نسخه در سه روز اول، فاینال فانتزی هفت ریمیک با فروش ۳.۵ میلیون نسخه نسخه در سه روز اول و لست آو آس دو با فروش چهار میلیون نسخه در سه روز اول به ترتیب رکورد سریع سریعترین فروش در تاریخ انحصاری‌های سونی رو دارن.

    • Mahdi Sam گفت:

      عزیز تو اسم سکیرو به گوشت خورده هیچ وقت؟ از گوشت خیلی بهتر بود، تنها برتری گوست نسبت به سکیرو این بود که محیطش یه محیط تاریخی واقعی هست نه یه محیط فانتزی

  • Matin_kh گفت:

    ghost of Tsushima
    نباید تو این لیست باشه از نظر من 😑😕

  • Black Knight گفت:

    جای Dreams و Titanfall 2 حسابی خالیه

  • aliboostani گفت:

    به نظرم Dying Light هم میتونست توی لیست باشه
    Desperados 3
    Until Dawn
    Sea of Thieves با پشتیبانی که ازش شد

  • MrHill93 گفت:

    بازی surge نسخه یکش به نظر من اندرریتد نیس
    خیلی وقتا حوصله سر بر میشد طوری که دیگه ادامه ندادم
    به نظرم نسخه دومش از همه لحاظ برتر از نسخه یکش هست و اینکه اون اندرریتد تره

  • sam snake 47 گفت:

    ایول ویزین رو هم مینوشتی. اون بازی خفن بخصوص تسخه اولش خیلی کم لطفی و بی عدالتی شد بهش

  • ERFAN103079 گفت:

    بنده فقط sunset overdrive و soma رو تجربه نکردم تو این لیست به جای گوست او سوشیما بازی دیزگان رو باید میزاشتین گوست که خیلی ازش حمایت کردن چطور آندرریت حساب میشه:/

  • Mahdi Sam گفت:

    Ghost of tsushima به اندازه کافی و حتی بیشتر دیده شده، دلیل مالی نسبتا پایینش هم مقایسه با یه شاهکاری مثل sekiro هست، در ضمن اگر متا بحثه که در اون صورت آندرریتد ترین Halo5 بود که به خاطر وابسته بودن داستان بازی به کمیک/رمان متای بازی شد ۸۴، بازی که به مراتب بهتر از گوست بود

  • Ghost of Tsushima ؟؟؟؟
    با اون سیستم تیر اندازی دشمناش که موقع پرتاب تیر داد میزدن تا بفهمی میخوان با تیر بزننت والا بیشتر به بازی باید گفت اوریتید هست

  • Ryder گفت:

    نظر من رو هر دو نسخه اوریه،با اینکه خوب دیده شدن ولی بازم براشون کافی نبود

  • Amir Reza گفت:

    لست فقط ال جی سامسونگ ساپورتر ها حمایت کردن ازش
    وگرنه از این مسائل نداشت گوست گوتی می‌شد

  • ArminMalekM گفت:

    به نظر من که هر بازی خوب باشه دیر یا زود به حقش میرسه تنها نکته ای که داره اینه که خیلی دیر نشه..

بازی‌های Underrated نسل هشتم که به آن‌ها کم‌لطفی شد- گیمفا