با ممنوعیت ارز‌های دیجیتال در چین، کارت‌های گرافیک ارزان‌تر می‌شوند 
با ممنوعیت ارز‌های دیجیتال در چین، کارت‌های گرافیک ارزان‌تر می‌شوند 
با ممنوعیت ارز‌های دیجیتال در چین، کارت‌های گرافیک ارزان‌تر می‌شوند 
با ممنوعیت ارز‌های دیجیتال در چین، کارت‌های گرافیک ارزان‌تر می‌شوند 

با ممنوعیت ارز‌های دیجیتال در چین، کارت‌های گرافیک ارزان‌تر می‌شوند

معین سلیمانی
۱۳:۵۰ ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
با ممنوعیت ارز‌های دیجیتال در چین، کارت‌های گرافیک ارزان‌تر می‌شوند 

با وجود این که کشور چین یکی از بزرگ‌ترین بازار‌های ارز‌های دیجیتال بوده است، اما این کشور تمامی فعالیت‌های تجاری مرتبط با این ارز‌ها را غیر قانونی اعلام کرد.

دولت چین همواره در برخورد با ارز‌های دیجیتال به دلیل دشواری در ردیابی و مسائل دیگر محطاتانه عمل کرده است، امسال این دولت از بانک‌های خود درخواست کرد که ارز دیجیتالی بیت کوین (Bitcoin) را در معاملات خود قبول نکنند. این اقدام باعث کاهش ارزش این ارز دیجیتال در دنیا و ضرر بسیاری از افراد که به استخراج این ارز می‌پرداختند شد.

با توجه به مقاله منتشر شده توسط PCGamer، بانک مرکزی چین در بیانیه‌ی خود اظهار داشت:

فعالیت ارز‌های دیجیتال و فعالیت‌های تجاری مربوط به آن به دلیل نقص شدن امنیت اطلاعات شهروندان ما غیرقانونی است.

ممنوع شدن فعالیت‌ ارز‌های دیجیتال در کشور چین تاثیر زیادی بر روی قیمت سخت‌افزار‌های مختلف به خصوص کارت‌های گرافیک خواهد داشت چرا که این ممنوعیت باعث توقف تمام فعالیت‌های استخراج این ارز‌ خواهد شد.

فعالیت ارز‌های دیجیتال تنها فعالیتی نیست که در کشور چین با محدودیت رو به رو می‌شود، دولت چین استفاده از بازی‌های آنلاین را برای گیمر‌های زیر سن قانونی ممنوع کرد. افراد زیر هجده سال در حال حاضر تنها مجاز به سه ساعت بازی کردن در هفته هستند. این قانون توسط دولت چین برای مبارزه با اعتیاد به بازی‌های کامپیوتری وضع شد، دولت چین به همین دلیل پس از صحبت با دو کمپانی Tencent و NetEase انتشار بازی‌های آنلاین جدید در این کشور را متوقف کرد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

با ممنوعیت ارز‌های دیجیتال در چین، کارت‌های گرافیک ارزان‌تر می‌شوند 
با ممنوعیت ارز‌های دیجیتال در چین، کارت‌های گرافیک ارزان‌تر می‌شوند 
با ممنوعیت ارز‌های دیجیتال در چین، کارت‌های گرافیک ارزان‌تر می‌شوند 
با ممنوعیت ارز‌های دیجیتال در چین، کارت‌های گرافیک ارزان‌تر می‌شوند 
با ممنوعیت ارز‌های دیجیتال در چین، کارت‌های گرافیک ارزان‌تر می‌شوند 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • S گفت:

    خوبه که چین جلوی بیشتر شدن بازی های انلاینم میگیره

    • Sina Morgan گفت:

      نصف بازی های آنلاین معروف داخل بازار به خصوص بتل رویال ها تولید تنسنت و نتیسه یا شرکتشون توسط این دو شرکت خریداری شده. از رایت گیمز که شرکت مادرش تنسنته تا بخش اعظم سهام اپیک گیمز که دست تنسنته. از اون طرف کلی بازی بزرگ آنلاین برای موبایل مثل پابجی مال تنسنته و تو ساخت کاد موبایل هم نقش داشت . سوپرسل هم که شرکت مادرش تنسنته. نتیس هم که همین چند وقت پیش ناراکا بلیدپوینت که بتل رویاله رو داد بیرون. بیشتر میخوره چین داره از بازی های آنلاین پول مفت در میاره، تا اینکه جلوشون رو بگیره.

  • GAMER 1995 گفت:

    و با ممنوعیت ارز‌های دیجیتال در ایران هیچ اتفاقی نمی یفتد قیمت ها بالا هم میرود

  • ShinjiMikami گفت:

    در مورد خود ارز دیجیتال باید بگم همچین خبرایی جلوشو نمیگیره و در اینده شاهد رشد ارز ها خواهیم بود بخصوص کاردانو و ریپل و دوج و پولکادات و اتریوم و …
    اما در مورد سیستم باید بگم تقریبا ۲ ۳ سال قبل بود که دو تا سیستم حریدم یکیش ۹ تومنی یکیش ۱۵ تومنی و جالبه که الان اولی شده ۳۰ و دومیم بالای ۵۰😂 البته رو ۹ تومنی بیشتر رو ارز کار میکنم نه گیم.
    واقعا بیش از حد سیستم های پیسی گرون شده حتی کنسول ها هم گرونن. Ps5 حدااکثر باید ۱۵ میبود.حداکثر میگما😂 وگرنه ما باید با ۵ تومنم صاحب یه ps5 میشدیم. من خودم ۲۱ تومن خریدمش و قبلنم میگفتم که قیمت پایین تر نمیاد عزیز ولی خیلیا میگفتن نه بابا تا ۱۳ هم میاد. فعلا نمیاد عزیز فعلا نمیاد و شاید اصلا قیمت پایین ۲۰ رو نبینیم. شاید اواخر نسل بیاد پایین اونم در حد ۱۹ ۱۸. قبلا هم گفتم و بازم میگم.
    منم الکی تاس نمیندازم چیزی بگم با تحلیل قیمت دلار و … اینارو میگم عزیز. دلار تا اخر سال احتمالا ۳۰ رو هم ببینه.
    کنار اخبار گیم یه مطلب اقتصادیم نوشتیم😂😂😂
    با تشکر

    • در مورد ارز های دیجیتال باهاتون مخالفم. هیچ دولتی (و کلا اقتصادی) حاضر نیست همچین ریسک (نسبتا احمقانه ای) رو بکنه که بیاد با ارزهایی کار کنه که معلوم نیست پشتوانش اصلا چیه (در واقع اصلا پشتوانه ای نداره) و نه معلومه از کجا به کجا میره. اگر در مورد swift یکم سرچ کنید می بینید که نقل و انتقالات پول به این راحتی و آزادی ای که ما فکر می کنیم نیست (وگرنه الان ما تحریم نبودیم).
      الان یواش یواش که مقدار پول توی بازار این ارزها داره زیاد میشه یواش یواش پای دولت ها هم بهش باز میشه و تا جایی که فعلا داریم می بینیم اکثرا چون نمی تونن کنترل خاصی روش داشته باشن ممنوعش می کنن. خلاصه اینکه بعید می دونم تا چند سال آینده اون وعده وعید های فانتزی ارز آزاد و اینا عملی بشه و بر عکس خیلی از این ارزها احتمالا ممنوع میشن. مگر اینکه اون سیستم آزاد رو عوض کنن که اون داستان جدایی داره.

      پ. ن. همه اینا البته به این معنی نیست که این ارزها قراره از دم از بین برن و کسایی که سرمایه گذاری می کنن هم قرار نیست ورشکست شن.

      • ShinjiMikami گفت:

        دنیای رمز ارز ها هیچوقت نابود نمیشه و همیشه کنارمون خواهد بود. حتی کمی به آینده که فکر میکنیم میفهمیم که همه چیز در آینده به صورت دیجیتالی خواهد بود و خبری از پول های کاغذی نخواهد شد. این بطور کلی آینده بشریته.
        همین خبر چین که اومده چنان مهم نیست و چند روز بعد به احتمال زیاد شاهد رشد بیت کویین خواهیم بود. این اتفاقا خیلی زیاد افتاده و میفته و خواهد افتاد. برید ببینید بیت کویین چند سال قبل چند بود قیمتش و با همین حرفا که یه روز ارزا از بین میرن همین امروز به چند رسیده. روزای اول بیت کوین میدونستید چقدر ترس همه رو گرفته بود؟؟!! سال ۲۰۲۵ بیت کویین یه رشد شارپ دیگه ای داره. البته همین ۲۰۲۲ هم همین رشد رو داریم. ارزی به نام ریپل که پاش همش توی دادگاهه و سازمان sec امریکا بر علیه این ارزه، ریپل همچنان با این حالش رشد ۱۰۰ درصدی در این ماه به ما داده.
        احتمال نابود شدن و از بین رفتن به واسطه ی دستاورد بسیار بسیار زیاد و مهمی که برای مردم داره مثل شفافیت و امنیت، عدم تمرکز و رفع فساد و خیلی از چیز های دیگه احتمال از بین رفتنشون خیلی خیلی پایین و نزدیک به صفره. به این دید نگاه کنیم که قراره رمز ارز ها بانکارو کلا بذارن کنار درست نیست.
        شرط نابودی رمز ارز ها اینه که مردم ازش روی گردان بشن، اونوقته که بیت کویین بدرد نمیخوره و اعتبارش رو از دست میده که اینم احتمالش بسیار بسیار پایینه عزیز پس بیت کوین از بین نمیره.
        البته بعضی از ارز ها هستن که اساس و ریشه ی ضعیفی دارن و ممکنه ارز های دیگه ای جایگزینشون بشن ولی این اتفاق برای بیت کوین که مادر ارز هاست خیلی خیلی سخته. مثلا شت کوین ها برای سرمایه گذاری خوب نیستن و از بین هم میرن.
        خلاصه با این دید منفی که شما دارید فقط این موقعیت سود و موفقیت رو از دست میدید. وگرنه من تقریبا ۲ ساله که در این بازار و حتی داخل بورس هم فعالیت دارم و سود ۲۰ درصدی بانک رو در ۲ هفته میتونیم به راحتی بدست بیاریم.

        • لعنت بر ماینرهای گیمرنما که عامل قطعی برق ها و گران شدن و کمبود سخت افزارها و سیلیکون ها هستند امیدوارم بازار رمز ارز ها چنان سقوط بکنه که تمام زندگیتو در یه لحظه مثل قماربازها ببازی

          • ShinjiMikami گفت:

            تو اصلا فرق بین ماینر و تریدر رو میدونی😂 بدو برو حوصلتو ندارم.
            مشکل قطعی برق و گران شدن سخت افزار بخاطر شینجی میکامی نیست بخاطر دیگر چیز هاست. ما قمار نمیکنیم وقتی شما میخوری میخوابی ما تلاش میکنیم بدو برو کوچتون ریپلی هم نکن قمار باز دور بریاته.

            • من نون پول بازومو میخورم مثل تو توی خونه ننشستم کار غیر قانونی کنم و ارز دیجیتال استخراج کنم تابستون صد بار برق مغازه من رفت بخاطر بی عرضه هایی مثل شما که بجای کار شرافتمندانه توی خونتون نشستید کار غیرقانونی میکنید امثال تو باعث گرونی و کمیاب شدن سیلیکون ها و وسیله های دیجیتال و الکترونیکی شدن امثال تو باعث قطعی مکرر برق ها هستند چی رو انکار میکنی ؟ بله تو با کار کثیفت به هموطن های خودت آسیب میرسونی اونوقت به کارت هم افتخار میکنی واقعا شرم آوره

              • ShinjiMikami گفت:

                به شرفم قسم میخواستم بد جواب بدم ولی به احترام سایت و بخاطر خودت هیچی نمیگم.
                ارز دیجیتال جهانیه یادت باشه. در این صورت برق کل دنیا باید بره. سکوت افرادی مثل تو بهتر از حرف زدنشونه. به اندازه دیس هایی که میدی و هیت هایی که از بازیا میکنی به هموطنام کمک کردم.

              • SiRSiNa گفت:

                در جریان هستی شینجی تو کار استخراج نیست و فقط خرید و فروش میکنه؟؟؟؟؟ که هیچیش هم غیرقانونی نیست…..
                کار اون ربطی هم به قطعی برق نداره….
                یکمم ادبو رعایت کن

                • چرا ربط داره خرید و فروش سبب افزایش تقاضا می شود و برای تامین کردن بازار کاذب رمز ارزها بیشتر استخراج می کنند و چون برق مثلا در امریکا ۳۳ سنت د المان ۱۵ سنت و در ایران یک سنت ، شرکت های این حوزه میریزن تو ایران به دولت ورشکسته ما سهم میدن اونا هم اجازه میدن بیان اینجا ماینر بزنن و از برق ما مصرف کنند همینجا هم کارت گرافیکی میخرن بدون تعرفه و گمرک میخرن قیمت قطعات هم بالا باقی میماند به خاطر کمبود و نایاب بودن و هم برقمون رو از دست میدیم و استقلال اقتصادی خودمونو به واسطه استعمار چین و اروپا از دست میدیم و اثار و زیان زیست محیطی کلان به خودمون وارد می کنیم که شما سود ببرید ، میخوام صد سال سیاه نبرید .

              • درود برشما دقیقا کار رمز ارز یک کار بیکاری است ، که هیچ منفعتی چه به لحاظ خدماتی و چه به لحاظ تولید کالا ندارد و بشدت غیر قابل اطمینان است و پشتوانه ای ندارد اگه پولتون هم از دست بدید هیچ سازمان و نهادی نیست که قابل پیگیری باشد واز طرفی میگن در ازای حل معادله ریاضی به شما کوین جایزه میده که هیچکس نمی داند اون معادله ریاضی چی هست شاید داره کد سرویس امنیتی کشور خودتو میشنکونه و در ازاش به شما جایزه میده که اینکار رو دنبال کنید

        • آخر صحبتم منم گفتم که قرار نیست از بین برن. الان هم اگر مثل خود شما که ارز دیجیتال رو کنار بورس و بازار سهام گذاشتین بهش نگاه کنیم مشکلی نداره. خب ارز دیجیتال هم یه چیزی مثل سهامه. ما هم میریم سرمایه گذاری می کنیم. اصلا منکر اینکه الان ارزهای دیجیتال یه فرصت مناسب برای سرمایه گذاری و کسب درآمدن هم نمیشم.
          منتهی اختلاف نظر من با شما اینجاست:“ احتمال نابود شدن و از بین رفتن به واسطه ی دستاورد بسیار بسیار زیاد و مهمی که برای مردم داره مثل شفافیت و امنیت، عدم تمرکز و رفع فساد و خیلی از چیز های دیگه احتمال از بین رفتنشون خیلی خیلی پایین و نزدیک به صفره“. شما کمی در مورد سوئیفت، ارز دیجیتال فیسبوک (لیبرا) و کلا قوانین نقل و انتقالات پول بیشتر تحقیق کنین می بینین که این ایده از بیخ و بن با سیستم بانکی و مالی موجود در تضاده. نتیجه اینکه ارزهای دیجیتال، رفته رفته که بازارشون بزرگتر میشه باید کمی تغییر ماهیت بدن (مثل لیبرا) که اونوقت دیگه کلا از این حالت در میان و تمام اون فانتزی شفافیت و اینا از بین میره.

          • ShinjiMikami گفت:

            خب شما میگی ارز دیجیتال مخالف بانک هاست عزیز و بخاطر همین میگی ارز دیجیتال نمیتونه پایدار و باقی بمونه.
            منم ریپل رو مثال زدم برید نگاه کنید. به زودی نتیجه دادگاهشم معلوم میشه. نگاه کنید قشنگ
            صبر کنید ببینید تا ۱۰ سال دیگه بیت کویینی که الان رو ۴۲۰۰۰ دلاره به چند میرسه. خیلی از تحلیلگر ها و اقتصاد دان های جهان این نظریات رو دارن نه فقط بنده.
            بنده کامنت اول گفتم این جریان چین جلوی رشد ارزارو نمیگیره خب و اینطوره. شما یه چند هفته صبر کن نتیجه رو ببین. جریان چین واسه همین دیروزه
            چین تاثیرش در رمز ارز ها زیاده ولی این اتفاقی که دیروز افتاد نگران کننده که نیست بلکه خوشحال کنندس بخصوص برای کاردانو و ریپل و دوج و لینک
            داری برو پله ای بخر😂😂😂 کاردانو همین امروز ۵ ۶ درصد سود داد

            • بزودی دولت واستون یه مالیات ۲۰ درصدی وضع میکنه جلوی شما تاجران پول های خیالی رو میگیره ، پولی که باید صرف تولید و ایجاد خدمات کشور بشه نباید صرف چیزی شود که نه ملموسه نه منبع و مبداش مشخصه و نه کالاست یا خدمات است تقریبا یک هیچ است که با ایجاد تقاضا با ارزش شده

              • ShinjiMikami گفت:

                باشه با همین خیال خوش باش🤣🤣🤣
                تو برو بدو همین بورس ایران
                هیچ اتفاقی واسه ارز دیجیتال نمیفته. از سال ۲۰۰۹ همین حرفارو میزنید و تا اینده هم بزنید.
                برق رفتن رو فقط در ایران داریم نه جای دیگه هیچ جایی برق رفتن نداریم.

              • ShinjiMikami گفت:

                شما برید اول به بی آبی برسید بعد به بی برقی. بی برقی از چندین سال قبل در ایران بوده. مشکلات رو نندازین گردن حسن و حسین
                شما برید به قیمت دلار و تورم برسید. اگر اقتصاد دانید.😂
                همین مونده دولت مالیات بذاره

          • kia (Bye All) گفت:

            هر چیزی چین میگه بده یعنی خوبه منطق ثابت شده ای هستش لازم به توضح اضافه هم نیست

  • Dr.Ali گفت:

    من دلم یه RTX 3060 میخواد ولی لعنتی قیمتها خیلی بالاست. من همیشه یه کارت High end میخرم که تا چندین سال برام بمونه. مثلا الان کارتم GTX 980 هست که ۶ سال پیش ۲۴۰۰۰۰۰ خریدم و تا الان هم برام کار داده ولی متاسفانه با این قیمتهای نجومی مجبورم به یه کارت گرافیک مید رنج مثل RTX 3060 بسنده کنم.

  • Conor گفت:

    تو ایران چیزی ارزون نمیشه الکی صب نکنید اگ پولشو داربد ی سیستم جمع کنید یا پی اس فایو بگبرید اگ بودجتون زیاد نیس ایکس باکس سری اس. صب کردن برا پایین اومدن قبمت بیخودیه

  • AXEL STONE گفت:

    چین هم عجب سمیه که بمولا… تاثیر گذاره اما نه به اون صورت که بتونیم بریم گرافیک بگیریم.
    گرافیکم شد مثل پیدا کردن یک تیکه الماســـ… خدایی یکی نیست گرافیکو نجات بده؟

  • MahyarMsm گفت:

    ولی متاسفانه هیچ فرقی به حال این روز های ما نمیکنه😐😑

  • blackcity گفت:

    تو این چند ساله ۱۰۰ بار چین گفتش فعالیتشون ممنوعه
    ولی ککار خاصی نکردن چون در اخر به سود خودشونه

  • رمز ارز به دلیل ماهیت غیرقابل کنترل و غیر شفاف خود می تواند ضربه بزرگی به امنیت ملی هر کشوری باشد، من موقعی که اقتصاد می خوندم استادی داشتم می گفت اگر چیزی یه دفعه محبوب بشه بدون ریشه و جایگاه اون در اقتصاد مشخص نباشد بدون شک یا یک بازار کاذبه یا غیرقابل اعتماد

  • kia (Bye All) گفت:

    پول سه تا کارت گرافیک ضرر کردم لعنت به چین

  • dizard گفت:

    ارز دیجیتال به معنای واقعی کلمه سمه از هر لحاظ که فکر کنی وجودش مضره از مصرف برق های بالا بگیر تا کم شدن سخت افزار ها و برای استفاده ها غیر قانونی و…. کاش اصلا به وجود نمیومد

با ممنوعیت ارز‌های دیجیتال در چین، کارت‌های گرافیک ارزان‌تر می‌شوند