ماشین‌گیمز در کنار Indiana Jones بازی دیگری هم می‌سازد
ماشین‌گیمز در کنار Indiana Jones بازی دیگری هم می‌سازد
ماشین‌گیمز در کنار Indiana Jones بازی دیگری هم می‌سازد
ماشین‌گیمز در کنار Indiana Jones بازی دیگری هم می‌سازد
ماشین‌گیمز در کنار Indiana Jones بازی دیگری هم می‌سازد
ماشین‌گیمز در کنار Indiana Jones بازی دیگری هم می‌سازد

ماشین‌گیمز در کنار Indiana Jones بازی دیگری هم می‌سازد

آرش بوالحسنی
۱۶:۲۷ ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
ماشین‌گیمز در کنار Indiana Jones بازی دیگری هم می‌سازد

توسعه‌دهنده‌ی سری مدرن Wolfenstein یعنی استودیوی ماشین‌گیمز (MachineGames)، ظاهرا مشغول کار بر روی یک بازی جدید و ناشناخته‌ی دیگر در کنار بازی Indiana Jones است.

تغییری در حساب کاربری LinkedIn باعث شده تا بسیاری فکر کنند که ماشین‌گیمز در حال کار بر روی یک بازی جدید دیگر در کنار Indiana Jones است. این استودیوی ۱۴۰ نفره، پس از خرید بتسدا (Bethesda) توسط مایکروسافت به خانواده‌ی ایکس‌باکس پیوست. ۱۴۰ نفر برای یک استودیوی AAA رقم چندان بزرگی نیست. اما به نظر می‌رسد که این استودیو قرار است دو بازی بزرگ را به صورت هم‌زمان توسعه دهد. چرا که یکی از اعضای استودیوی ماشین‌گیمز در LinkedIn خود اعلام کرده که طراح ارشد یک پروژه‌ی ناشناخته است.

ماشین‌گیمز طی سالیان گذشته بیشتر با توسعه‌ی سری ریبوت‌شده‌ی Wolfenstein شناخته شده است. سه بازی Wolfenstein: The New Order، Wolfenstein: The New Colossus و Wolfenstein: Youngblood حاصل زحمات این استودیو هستند. هشت ماه پیش هم اعلام شد که آن‌ها در حال توسعه‌ی یک بازی از آی‌پی Indiana Jones هستند.

با این اوصاف هنوز ماهیت این بازی جدید مشخص نیست. با توجه به ناشناخته بودن آن، ممکن است که شاهد Wolfenstein 3 باشیم. اما در عین شاید این استودیو بالاخره به سراغ یک آی‌پی کاملا اریجینال برود. اطلاعی از تاریخ عرضه‌ی بازی جدید ماشین‌گیمز هم نداریم. در حال حاضر یک حساب کاربری LinkedIn تنها سرنخ ما است و حتی معلوم نیست که آیا توسعه‌ی این بازی آغاز شده یا خیر.

با این حال دیدن یک بازی جدید و خارج از سبک شوتر اول-شخص از سوی ماشین‌گیمز قطعا می‌تواند جذاب باشد. با توجه با اینکه با یک آی‌پی کاملا جدید طرف هستیم، ممکن است که این بازی جدید یک انحصاری مایکروسافت هم باشد. ماشین‌گیمز پیش از این سعی کرده بود تا با Wolfenstein: Youngblood دست به تغییر فرمول خود بزند. اما آن بازی با واکنش‌های منفی بسیار زیادی روبه‌رو شد و نتوانست در حد نام Wolfenstein ظاهر شود.

اگر این استودیو از اشتباهات خود با Youngblood درس بگیرد، می‌توانیم شاهد پروژه‌ی هیجان‌انگیزی باشیم. در حال حاضر باید منتظر ماند و دید که ماشین‌گیمز چه برنامه‌هایی در سر دارد.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

ماشین‌گیمز در کنار Indiana Jones بازی دیگری هم می‌سازد
ماشین‌گیمز در کنار Indiana Jones بازی دیگری هم می‌سازد
ماشین‌گیمز در کنار Indiana Jones بازی دیگری هم می‌سازد
ماشین‌گیمز در کنار Indiana Jones بازی دیگری هم می‌سازد
ماشین‌گیمز در کنار Indiana Jones بازی دیگری هم می‌سازد
ماشین‌گیمز در کنار Indiana Jones بازی دیگری هم می‌سازد
ماشین‌گیمز در کنار Indiana Jones بازی دیگری هم می‌سازد
ماشین‌گیمز در کنار Indiana Jones بازی دیگری هم می‌سازد

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Wild Rage گفت:

    صنعت گیم چی شده؟؟؟
    لامصب همه استودیو ها دارن چند تا پروژه رو میگیرن دستشون.
    شاید رشد کردن از لحاظ نیروی انسانی
    اینم صد در صد ولفنشتاین هست

  • وولفنشتاین ۳ رو بساز لامصب شوتر خونمون بشدت پایین اومده

  • ShinjiMikami گفت:

    ولفنشتاین ۲ یک شوتر عالی و بی نقص بود. فقط دوست داشتم باس فایتای زیادی داشته باشه.
    باریکلا به ماشین گیمز و اهدافش👏🏻 شک ندارم ایندیانا جونز یک بازی بسیار موفق با تهیه کنندگی تاد هاوارد خواهد شد. تهیه کننده تاد هاوارد باشه یعنی موفقیت. ماشین گیمز تنها دو تا بازی مایکرو رو میسازه و این عالیه.
    اتفاق خوبی که در مایکرو میفته اینه که همه ی شرکت ها شروع کردن به ساخت بازیای جدید. پلی گراند رفته رو فیبل عشق. بتسدا رفته سراغ استارفیلد و ابسیدین اوود رو میسازه و ماشین گیمز هم دوتا ایپی aaa و از اونطرف هم شاهد پرفکت دارک و ردفال و کانترابند و …
    این اتفاق واقعا عالیه و مایکرو با این کارش میتونه به راحتی به موفقیت برسه.

    • Avowed fan گفت:

      گوتی های سال های اینده :
      ۲۰۲۲: استارفیلد❤
      ۲۰۲۳: اوود جیگر بنده🧡
      ۲۰۲۴: ایندیانا جونز یا هلبلید 💛
      ۲۰۲۵: فیبل جون💙
      ۲۰۲۶: جی تی ای ۶💚
      ۲۰۲۷: پرفکت دارک 💜
      ۲۰۲۸: الدر ۶ کبیر🤎
      و نسل ۹ تمام می شود. حالا استاکر و ولفنشتاین و ردفال و بازی های دیگه بتسدا و مایکرو رو نمیگم بازی های دیگه که هست رو نمیگیم. حالا شاید یکی دو سال دیگه بازی های مولتی بیان گوتی رو ببرن.😍
      هیلو ۲۰۲۱ هم بیاد باز گوتی مال هیلوعه ولی حیف نمیاد. 😍

      • ShinjiMikami گفت:

        لیست مایکرو هم مال شماست😂
        با گوتی بردن استارفیلد و الدر و فیبل و جی تی ای ۶ موافقم ولی بقیه رو خیر. البته اگر بین استارفیلد و الدر یه فاصله ی زیادی نندازن امکان داره یکم الکی گیر بدن.
        اوود و پرفکت دارک و ایندیانا جونز و هلبیلد و … چنان قدرت زیادی برای گوتی شدن ندارن. دلیلشم بد بودن بازی نیست بلکه رقیب هاشونه. مثلا اگر در سال عرضه ی این بازیا یه بازی بزرگ مولتی یا انحصاری نینتندو و سونی بیاد. براشون خیلی سخت میشه.

        • فیبل که نسخه های قبلیش متای بالای ۹۰ نتونستن بگیرن ، چه برسه بخوان گوتی و بیگ وینر بشن. نمیدونم رو چه حسابی انقد به این بازی امیدواری؟!
          .
          جی تی ای ۶ بستگی داره رقیبش چی باشه. ۲۰۱۳ لست۱ با حضور جی تی ای ۵ بیگ‌ وینر شد.
          .
          استارفیلد کار خیلی سختی داره با حضور زلدا و گاد و الدن رینگ. ولی احتمالش هست.
          .
          الدر که شاید به این نسل نرسه ولی اگه بیاد احتمالش زیاده.
          .
          در ضمن بیگ وینر اهمیت بیشتری داره نسبت به گوتی تو یک مراسم.

          • گوتی اهمیتش بیشتره

            بعد دث استرندینگ مگه متاش بالا۹۰ بیگ وینر شد؟؟

          • ShinjiMikami گفت:

            شما باید دقت کنی که فیبل ۴ مثل فیبل های قدیم نیست گرچه فیبل های قدیم بخصوص قسمت ۲ خاطره ی خیلی خوبیه برای همه ی ما با متای ۸۹.
            فیبل ۴ یک ریبوت برای این ایپی هست و میکوبن و دوباره از اول میسازن. فیبل ۴ دست پلی گرانده عزیز که بار ها بازی ریسینگ متای بالای ۹۰ ساخته.
            ساختن ریسینگ متا بالای ۹۰ کار هر استدیویی نیست. حیف که ریسینگ هست و شانس گوتی گرفتنش کم بود.
            بار ها گفتم و گفتن از سازنده های بتمن و جی تی ای وی و کنترل و سایبر و بردرلندز و … کلی آدم ریختن واسه ساخت فیبل.
            الدر هم میفته واسه نسل ۹. میفته واسه اواخر نسل
            استارفیلد با توجه به سازندش یعنی تاد هاوارد چنان کار سختی رو نداره. گاد شما حتی شانسش از الدن خیلی کمتره مقابل استارفیلد.
            حالا بیگ وینر بشه یا گوتی فرق نداره. من در مورد فیبل و الدر و استارفیلد و جی تی ای هردو رو در نظر دارم. اوود هم ایپی خوبیه اگه خوب ظاهر بشه اینم میتونه از طرف مایکرو قد علم کنه.
            طرف سونیم لست و گاد و انچارتد و هرایزن هستن دیگه. بازی بزرگ خاصی از طرف سونی غیر از اینا نمیبینم. واسه گوتی بردن.
            لست و انچارتد و گاد در مقابل الدر و استارفیلد و فیبل
            حالا هرایزن و اوود به کنار.

          • Play ground گفت:

            الدر با همون سیستم گرافیکی استارفیلد ساخته میشه و نسل ۹ میاد. الکی خیال بافی نکن. منم از ایپی های شما بگم
            گاد که شانسی برای گوتی و بیگ وینر نداره چون کاملا تکراریه.
            لست هم شده انلاین و منتظریم قسمت سومش نسل بعد بیاد
            انچارتد هم هنوز ازش خبری نیست ولی اگه بیاد هم شانس نداره چون قسمت چهارمش تازه گوتی شده. میفته کنار الدر. الدر مثل سال ۲۰۱۱ که انچارتد ۳ رو قورت داد انچارتد ۵ رو هم قورت میده
            هرایزن هم که کنار گادتون ۲۰۲۲ قورت استارفیلد میشن.
            دیگه چی موند؟!!! 😅

      • Play ground گفت:

        داداش اینا گذشتنا بعد ۱۰۰ اینارو باز میگی؟ اون از اینده میگه تو از گذشته🤦🏻‍♂️

      • ۲۰۱۹ دث؟؟؟
        سکیرو : am I a joke to you?
        2013 هم تلو گوتی نگرفت gta v گرفت
        این لیستی که تو برداشتی مال d.i.c.e عه نه گیم آواردز

        • لیست بیگ وینره که اهمیتش به مراتب بیشتر از گوتی تو یک مراسمه. همه سایت های معتبر دنیا هم قبولش دارن. اینم لینکش: https://www.gameawards.net
          سمت چپ سایت رو ببین از ۲۰۰۳ به بعد زده. اون گوتی که شما میگید برا یک مراسمه که کلا ۶ سال سابقه داره. این سایت هر سال ۵۰۰ تا مراسم و نظرسنجی رو از سراسر جهان جمع آوری می کنه و هرکدوم تعداد بیشتری گرفت میشه بیگ وینر همون سال.

        • Ladon گفت:

          داداش من به این نتیجه رسیدم اینا فقط لیست درست میکنن من فن پی سی ام الان دث لوپ و کدومشون نشستن بازی کردن فقط برای اینکه بشینن با ایکس باکسا دعوا کنن بگن ارکین خفن ترین بازی قرنو ساخته ایکس باکس چی داره بزار تو این دعوای بچگانه شون بکشن همدیگه رو خود کمپانی هیچی م اینا رو حساب نمیکنه بازی و مفت نمیده بعد اینا میان خودشونو پاره میکنن

      • SiRSiNa گفت:

        حالا گوتی و بیگ وینر واسم مهم نیست واقعا…..
        بعد اومدی از رو گذشته آینده رو پیش بینی میکنی؟؟؟😂😂

  • ☆WKNWS☆ گفت:

    به نظرم ۲۰۲۲ یا ۲۰۲۳ یه بازی جدید عرضه میکنن؛ چون بعد از ولفنشتاین ۲ هیچ بازی جدیدی عرضه نکردن( یانگ بلاد یه اسپین اف بود که بیشتر درحد dlc بود).

  • نسخه دوم Wolfenstein واقعا شاهکار بود. به نظرم در کنار Battlefield 1 بهترین شوتر اول شخص نسل هشته. امیدوارم نسخه سوم هم موفق بشه👍
    .
    یه لیستم دارم از بازیای بتسدا در نسل ۸:
    (سال انتشار،متا،استودیوی سازنده)
    .
    1. Wolfenstein The New Order
    2014 – ۷۹ – MachineGames
    .
    2. The Evil Within
    2014 – ۷۵ – Tango Gameworks
    .
    3. Wolfenstein The Old Blood
    2015 – ۷۶ – MachineGames
    .
    4. Fallout 4
    2015 – ۸۷ – Bethesda Game Studios
    .
    5. Doom
    2015 – ۸۵ – id Software
    .
    6. Dishonored 2
    2016 – ۸۸ – Arkane Studios
    .
    7. Prey
    2017 – ۷۹ – Arkane Studios
    .
    8. Dishonored: Death of the Outdider
    2017 – ۸۲ – Arkane Studios
    .
    9. The Evil Within 2
    2017 – ۷۶ – Tango Gameworks
    .
    10. Wolfenstein II : The New Colossus
    2017 – ۸۷ – MachineGames
    .
    11. Fallout 76
    2018 – ۵۳ – Bethesda Game Studios
    .
    12. Rage 2
    2019 – ۶۷ – id Software + Avalanch
    .
    13. Wolfenstein Youngblood
    2019 – ۶۳ – MachineGames
    .
    14. Doom Eternal
    2020 – ۸۷ – id Software
    .
    اگه با سلیقه خودم (که همشونم تجربه کردم) بخوام ۳ تا از بهتریناشونو بگم:
    ۱. The Evil Within 2
    ۲. Wolfenestein 2
    ۳. Doom Eternal

    • farshadx گفت:

      توجه کردم خیلی به لیست علاقه داری
      15. DEATHLOOP
      2021 – ۸۹ – Arkane Studios
      اینم انگار یادت رفته

      • آره کلاً به لیست و آمار علاقه دارم. در ضمن نوشتم “در نسل ۸”. دثلوپ نسل نهمیه.

      • ali_yegane گفت:

        چه جالب بهترین بازی ده سال اخیر استودیوهای بتسدا در انحصار ps5 هستش

        • یه چیز جالب تر، این بازی و بازی گوست وایر توکیو احتمالا آخرین بازی هایی هستن که برای ps عرضه میشن پس هرچه قدر این بازی ها بهتر عمل کنن این طرفدار های ایکس باکس هستن که بیشتر خوشحال میشن اونم به دو دلیل یک: اگر این بازی ها اولین بازی های نسل نهم استودیو های بتسدا هستن، پس بازی های بقشون چه شود دو : بازی های بعدی ای که سازنده های دثلوپ و گوست وایر میسازن چه شوند.

          • ali_yegane گفت:

            ببینیم بازیهای بعدیش با سیاست های مایکروسافت و زیر نظر اسپنسر چی میشه امیدوارم موفق باشند و مثل همکاری هاشون در نسل هشت زیر نظر اسپنسر با استودیوهای رمدی و پلاتینیوم گیمز و rare و Sumo Digital نشه

            • GAME گفت:

              اره واقعا خیلی ماکروسافت خرابه

              دنیای موازی هستی دیه
              اونی که همیشه فقیره د مشکل مالی داره و همیشه یه بخشش تعطیل میشه شرکت با تجربه سونی هستش نه ماکروسافت ۲تریلون دلار

              برو بگیر بخواب فردا مدرسه ات باز میشه

              • ali_yegane گفت:

                پروفسور مگه همین شرکت تریلون دلاری مایکروسافت نبود که نسل هشت گند زد ؟

              • Black Knight گفت:

                خدارو شکر سونی ژاپن استودیو رو بست وگرنه مونده بودم میخواستید از دکل چی بالا برید !
                حالا خوبه همین الان طبق شایعه ها که احتمال درست بودنش هم کم نیست یه استودیو جدید تو ژاپن تاسیس کرده و کلی آدم با استعداد از اسکوئر انیکس و کپکام و کونامی بهش اضافه کرده !!!
                ته منطقتون از سونی اینه که بهش بگید یه شرکت فقیر با مشکل مالی درحالیکه همین سونی تو سال ۱۹۸۹ به قیمت ۳.۴ میلیارد دلار کلمبیا رو خرید و همین امسال ۱.۵ ملیارد بابت کرانچی رول هزینه کرد !!!
                باز امثال شما میان میگن سونی فقیر و بدبخت !!!
                همین سونی تو چندین بخش مختلف فعالیت داره که ازشون سود زیادی بدست میاره همین الان بخش موسیقی سونی رسما بزرگ ترین پخش کننده موسیقی تو جهانه و بیشترین لایسنس رو اون در اختیار داره بخش انیمه سونی هم که تنه با خرید های چند وقته ای که داشته مثل کرانچی رول حسابی قوی شده و رسما سونی تبدیل شده به یه غول تو انیمه !
                تو بخش لوازم صوتی تصویری هم که همیشه بهترین بوده و از این بخش فروش خیلی خوبی داشته بخصوص از بخش دوربین هاش
                بخش سینماش هم که یه تنه با اسپایدرمن و لایسنس های دیگه ای که داره کلی براش سود داره
                بخش انیمیشنش هم که بعد از دیزنی و پیکسار جزء بهترین شرکت های انیمیشن هستش
                بخش گیمش هم که اصلا نیازی به صحبت نیست
                بعد باز یه سری فن بوی فقط همین جمله مایکروسافت شرکت دو تریلیون دلاری هستش رو بلدن

        • ShinjiMikami گفت:

          پسر تو بیکاری این همه دیس میدی 😂😂
          هرجا هرچی بنویسیم دیس میدی دقت کردم.

          • ali_yegane گفت:

            سطح ت چقدر پایینه که هنوز توی بحث لایک و دیس موندی به لایک و دیس اهمیت نده نظرات منو توی این پست ببین همه دیس دادند اما مثل تو نیستم اهمیتی نمیدم

            • ShinjiMikami گفت:

              شما ها اهمیت نمیدین که میاین شینجی میکامی رو پیدا میکید و دیس میدید بهش؟ اونم بعد چندین ماه بعضیاتون😂
              بحث لایک و دیس لایک مهمه اما نه در بین ملت ما که ندید پدیدن و هی لایک و دیس میدن. درسته خب شما وقتی ۱۰۰ تا لایک و دیس میدید اینا الکیه و چرته. ولی همین لایک و دیس لایک در فرهنگ های بالا تر خیلیم مهمه.
              منم هیچ جایی گیر نکردم. خندم میاد از کارتون😂 چون ۱۰ ۲۰ نفرید باهم هماهنگید. هرکدوم هم دو سه تا اکانت دارید. یکیش برای هیت یکیش برای بحث های منطقی
              .
              کاری کردید که آدم دلش نمیخواد زیر پست سونی چیزی بنویسه چون دیس میدید چشم بسته😂 باید به مایکرو و ایپی هاش توهین کنیم مثل خودتون تا مورد پسند باشیم. درغیر این صورت ممکنه زیر پست سونی ۲۰ نفره جمع شید بگید شینجی خر است هیتر هست فلان هست و حتی خانواده رو هم بکشین وسط.

          • Tang Hao گفت:

            حتی نمی خونه چی داری میگی
            فقط دیس میده و رد میشه 😂😂

          • Avowed fan گفت:

            با اقا علی لیست نویس هم انگار هماهنگن باهم دیس میکنن😂😂😂

        • ali_yegane گفت:

          آره برای شما که اهمیتی نداره بازیها یه سال دیگه روی پلتفرتون بیان یا دو سال دیگه یا n سال دیگه بالاخره به این چیزا عادت دارید یه عمره راکستار و باقی ترد پارتی ها همینکارو باهاتون کردند

    • Aldia گفت:

      احتمالا titanfall 2 رو تجربه نکردی. البته battlefield 1 بخش مولتی پلیر بهتری داشت.

  • مایکرو با خرید زنی مکس صاحب چند تا گنج شد که یکیشون همین ماشین گیمز استودیویی که یکی از بهترین شوتر های اول شخص رو میسازه

    به موفقیت ایندیانا جونز خیلی امید دارم و اگه پروژه دیگشون ولفن اشتاین۳باشه پشم ریزونه.

    • Adler گفت:

      ایندیا جونز انحصاری ایکس باکسه ببینم بازیش سوم شخصه یا اول شخص ؟؟

    • ali_yegane گفت:

      ۷.۵ میلیاردی که مایکروسافت برای خرید زنیمکس هزینه کرد ۶ میلیاردش برای تصاحب آیپی ها و دو تا انجین ش بوده وگرنه که خود کارمنداشو که نخریده هر موقع بخوان میتونند استودیوهاشونو ترک کنند ارزش نیروهای انسانی زنیمکس زیر دو میلیارد دلاره از آنجایی که مایکروسافت خودش آیپی در خور زیادی نداشت و توانایی زیادی هم در ساخت آیپی جدید نداشت ( مایکروسافت ده ساله که نتوستنه حتی یه آیپی AAA جدید موفق خلق کنه ) تصمیم به این خرید گرفت

      • ali_yegane گفت:

        خیلی کلیشه ایی بود ایرانی ها تا عن یه چیزو در نیارن ول کن نیستند اگه جواب منطقی داری بده مایکروسافت توی ده سال اخیر چه آیپی AAA جدید موفق خلق کرده ؟ دو تا آیپی AAA موفق هم که خودش داشت به اسم هیلو و گیرز که زد همونام ترکوند آخرش هم مجبور شد بره نینجاتئوری و آیپی هلبلید که سونی پرورشش داد یا بتسدای بخت برگشته افت کرده که با بحران مالی روبرو بود بخره بلکه طرفداراش به یه چیزی دلخوش کنند

        • ShinjiMikami گفت:

          جناب من جواب تو یکی رو باید میدادم ببین
          اگه کسی بهت پول میده که برو فلانی رو دیس بده و مایکرو رو هیت کن کاری ندارما البته کارتو ادامه بده حقوقتو بگیر😂
          به والله سونی هم چندین ایپی داره که ارکین و فرام سافتور و کوجیما و میکامی روش زحمت کشیده. جناب شما خبر نداری سونی میخواست استارفیلد رو هم اتحصاری کنه یا خیر؟ این رو شنیدی یا خیر ؟ دقیقا بگو بهم
          اون موقع چرا چیزی نمینوشتین؟ کجا بودید؟ مایکرو خریده خوبم کرده خریده پولشو داره جناب. سونی هم بره بخره به تو و من چه. سونی اسپایدر رو از خیلیا گرفت.
          شرکت های بازیسازی مایکرو مثلا پلی گراند، آیپی جدیدی میسازن. الان که فیبل میسازن، یکی مثل شما به عنوان هیتر میاد میگه پلی گراند ریسینگ بلده و فیبل رو خراب میکنه.
          ایپی های مایکرو رو هم من لیست میکنم چون کسی لیستش نمیکنه. برای سونی ۱۰۰ تا لیست کن داریم در این سایت.
          لیست بازی های مایکرو :
          استارفیلد کبیر
          الدر ۶ کبیر
          فیبل
          اوود
          ایندیانا جونز
          ولفنشتاین
          فورزا
          هیلو
          کانترابند
          ردفال
          فلایت سیمیلیتر
          دووم بعدی
          ایول ویثین بعدی
          فال اوت بعدی که میگن در حال ساخته دقیقا
          دیسانرد بعدی
          اوتر ورلدز ۲
          استاکر ۲
          Plague Tale: Requiem
          پرفکت دارک
          هلبلید ۲
          و کلی بازی کوچیک موچیک دیگه که من حوصله ندارم اونارم بنویسم تا لیست تا پایین سایت بیاد.
          هلبلید رو سونی پرورش داده؟ 😂 بچشه؟

        • Nietj گفت:

          عزیزم بهتر نیست اینقدر خودتو حقیر نشون ندی با این سطح از کامنت گذاشتنا !!!!
          هر کامنتی هم که به نفع ایکس باکس باشه یا به ضرر سونی دیس لایک میدی بهش … قشنگ معلومه بیشتر از یه ترول بی منطق چیزی نیستی … چرا اینقدر سعی داری سطح پایینت رو به بقیه نشون بدی یکم غرور داشته باشین بد نیست

          • ali_yegane گفت:

            چه موجود بی عقلی هستی که طرز درست صحبت کردنم بلد نیستی . یاد بگیر بجای توهین مستقیم بخاطر فشارهایی که بهت وارد کردم بیا وارد بحث شو البته اگه چیزی بارت بود که شعور نداشته اشتو به معرض عموم نمیزاشتی با این سطح پایین کلمات و جملات سخیف

        • Hasan0930 گفت:

          هلبلید رو سونی نساخت.. فقط پول داد مدتی انحصاری بمونه…

          مثل این میمونه که بگی دثلوب رو سونی خلق کرد…

          لازم به ذکر نیست که بگم انحصاری های تاپ ایکس باکس ارجینال مثل استار وارز با متای ۹۴ الان ریمیکش انحصار سونیه… یعنی ای پی که ایکس باکس خلق کرده الان تبلیغات پلی استیشن شده

          • ali_yegane گفت:

            خب منم همینو میگم ایکس باکس زمان پیتر مور فقط اون ایکس باکسو قبول دارم خودم اون زمان xbox360 خریدم ده ساله ایکس باکس داره به شما وعده وعید میده هر سالم یه مشت گبمر کم سن و سال گولشو میخورن من دشمنی با مایکروسافت ندارم اتفاقا عاشق ایکس باکس نسل هفت هستم البته اواخر نسل هفت سالهای اخرش افت کرد استودیو نینجاتئوری استودیو سکندپارتی سونی بود و سونی هم حمایت مالی هم حمایت فنی ازشون کرده سونی با همه استودیوهای سکندپارتیش همینکارو میکنه دثلوپ با هلبلید مقایسه نکن همین استودیو نینجاتئوری یه بازی کاملا انحصاری در نسل هفت هم برای سونی ساخت سونی به استودیوهای سکندپارتیش که مستقل هستند کمک فنی میکنه میتونی مصاحبه های هرمن هالست در این موردو بخونی آرکین زیرمجموعه بتسداست استودیو AAA ساز بوده و هست ولی نینجاتئوری با کمک های مالی و فنی سونی به اون سطح رسید که بازیهای خوب بسازه که مایکروسافت با دیدن موفقیتش تصمیم به خریدش گرفت

        • GAME گفت:

          همین که تو این ده سال بدهکاری به بار نیاورده
          همین که بخش های ماکروسافت نبستن
          همین که سهام دار هاش همیشه راضی بودن ازش
          همین کافیه شمام بشین نگرام خرید ناشر بعدی باش علی دوگانه سوز

      • Hasan0930 گفت:

        اری سی اف دیوز و فرتزا هرایزن رو در ده سال گذشته عمم خلق کرد….

  • Shinji is sad گفت:

    بتسدا تکه تک 😍❤
    یاشاسین بتسدا

  • امیدوارم ولفنشتاین ۳ باشه خیلی دوست دارم ادامه داستانو ببینم

  • Black Knight گفت:

    احتمال داره ولفنشتاین ۳ باشه

  • Ladon گفت:

    اقا خیلی برای من جالبه الان رمدی با ایکس باکس یه انحصاری کامل ساخته به اسم crossfireX کسی اصن به اون نگاهم نمیکنه چسبیدین به ایندینا جونزی که هیچی ازش نیومده

ماشین‌گیمز در کنار Indiana Jones بازی دیگری هم می‌سازد