Dark Souls ده ساله شد؛ حکایت بطلان و تقدم مسیر نسبت به مقصد
Dark Souls ده ساله شد؛ حکایت بطلان و تقدم مسیر نسبت به مقصد
Dark Souls ده ساله شد؛ حکایت بطلان و تقدم مسیر نسبت به مقصد
Dark Souls ده ساله شد؛ حکایت بطلان و تقدم مسیر نسبت به مقصد

Dark Souls ده ساله شد؛ حکایت بطلان و تقدم مسیر نسبت به مقصد

محمد حسین کریمی
۱۶:۴۵ ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
Dark Souls ده ساله شد؛ حکایت بطلان و تقدم مسیر نسبت به مقصد

Dark Souls، بانی بلوغ فرمولی پر از پتانسیل، امروز ده ساله شد. ما در حالی ده سالگی Dark Souls را جشن می‌گیریم که تنها ۴ ماه تا تکامل احتمالی دیگر فاصله داریم.

پنداشته می‌شد جبروتِ عهدِ آتش معدوم نشدنی است، چیزی نگذشت که ظلمات و زبونی در مرتع‌های سرسبز و کاخ‌هایِ تازه تکمیل شده ریشه دواند. محفلِ شهسواران و نجیب‌زادگانی که مسندِ خویش را از گویین تحویل گرفته بودند، در چشم به هم زدنی برچیده شد. آرتوریس و گرگِ دست‌آموزش، سیف، از بهرِ رهایی دادن مردمان اولاسیل، ترکِ وطن کردند. مریدان دیگرِ شاهنشاه گویین نیز هر کدام راهی را در پیش گرفتند، شماری با شاهنشاه همگام شدند و به وقایت از نخستین شعله شتافتند و دیگران نیز جملگی در سرتاسرِ دیار خود متفرق شدند.

Dark Souls به تدریج توانست در صنعت بازی‌های ویدیویی جایگاه مهمی را برای خود دست و پا کند. جدا از تاثیر ساختاری که روی بازی‌های کوچک و مختلف گذاشته است، تعداد بیشماری ویدیو و مقاله در سطح اینترنت وجود دارد که افراد عامل درمان افسردگی خود را Dark Souls می‌دانند. شاید بعضی وقت‌ها بهتر باشد با تاریکی به مقابله با تاریکی برویم. شاید انسان‌ها برخی اوقات نیاز به نمودی از خودشان داشته باشند تا این که با چیزی غیر از جنس خودشان به مداوای آن‌ها بپردازیم.

عنوان Dark Souls زندگی خیلی‌ها را تغییر داد، یک ژانر به وجود آورد و در بازی‌های بزرگ و کوچک مختلفی تاثیر گذاشت. تولد Dark Souls تنها روز ظهور یک بازی به حساب نمی‌آمد، بلکه مقدمه‌ای برای پیدایش دوباره‌ی عناوین هاردکور بود. آثاری که رو به محو شدن می‌رفتند جانی دوباره گرفتند و به میدان دعوت شدند.

dark souls
Darkness comes to an end. The first sparks of fire appear. That glorious day is coming

پیشنهاد می‌دهم به مناسبت دهمین سالگرد Dark Souls مقاله‌ی “آنالیز: روایت غیر مستقیم، مظاهر و فلسفه در Dark Souls؛ اینجا از غذای آماده برای ذهن خبری نیست” را مطالعه کنید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

Dark Souls ده ساله شد؛ حکایت بطلان و تقدم مسیر نسبت به مقصد
Dark Souls ده ساله شد؛ حکایت بطلان و تقدم مسیر نسبت به مقصد
Dark Souls ده ساله شد؛ حکایت بطلان و تقدم مسیر نسبت به مقصد
Dark Souls ده ساله شد؛ حکایت بطلان و تقدم مسیر نسبت به مقصد
Dark Souls ده ساله شد؛ حکایت بطلان و تقدم مسیر نسبت به مقصد

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • SaEiD CeZaR گفت:

    عزیزان در فوق العاده بودن داستان ، موزیک ، گیم پلی و بقیه جوانب این بازی اصلا شکی نیست ، فقط گزینه مورد بحث من و خیل دیگر بازی بازا ، هاردکور بودن و عدم وجود گزینه سختی بازی هستش
    این رو خودم میدونم که راحتی بازی با اصل سری سولز منافات داره ، ولی این بازی سختیش در کاراکتر بازی هست نه در باس فایت ها
    به طور دقیق تر این خون بازیکن هست که کم هستش و با ۴ الی ۵ ضربه میمیره ، در حالی که باید مثلا ۱۰۰ ضربه به باس فایت بزنی تا کشته شه ، باس فایت هایی با حرکات تکراری که بعد چند دور تمام حرکاتشو از متوجه میشی وبازم به سختی میمیره
    ببینید دوستان هاردکور باز ، نه شما ها انسان های فرا باهوشی هستید که میتونید بعد چند ده بار باس های این بازیو بزنید ، نه ما ها خنگ و پلشت که سراغ این جور بازی ها نمیریم . اکثر ماها حوصله کار تکراریو نداریم .
    باس های این بازی سخت نیستن ، این خون کاراکتر هست که کمه و زود میمیره
    حالا کدوم باس فایت سخته ؟
    برای مثال والکری نهایی بازی خدای جنگ با انواع و اقسام حرکات مختلف و ترکیبی تو درجه سختی آخر
    البته که مثال زیاد هستش …

    • sonicer گفت:

      اتفاقا این که “به طور دقیق تر این خون بازیکن هست که کم هستش و با ۴ الی ۵ ضربه میمیره” جالبه و باعث جذابیت شده. اما این جمله به شدت درسته که : نه شما ها انسان های فرا باهوشی هستید که میتونید بعد چند ده بار باس های این بازیو بزنید ، نه ما ها خنگ و پلشت که سراغ این جور بازی ها نمیریم . اکثر ماها حوصله کار تکراریو نداریم .
      بعضی از افراد از این بازی چنان اسطوره ای ساختن که انگار هرکی واقعا گیمره، باید این بازیارو حداقل تموم کرده باشه و حتی این سبک رو دوست داشته باشه. اما نظر همین افراد رو به نظر سنجی زیر جلب میکنم:
      https://gamefaqs.gamespot.com/poll/8588-10-years-later-have-you-ever-played-dark-souls

    • دوست عزیز،این سختی امضای این سری و این کارگردان هست و همچنین کسانی که این بازی ها رو انجام میدهن فقط بخاطر سختی بازی میکنن،قرار نیست همه بازی ها عامه پسند باشند،اگر نمی‌توانید با سری ارتباط برقرار کنید،جواب سازنده به شما این هست که به جای تخریب فقط از کنار این سری رد بشید.

    • ” باس های این بازی سخت نیستن ، این خون کاراکتر هست که کمه و زود میمیره” این جمله رو میتونی به روشی صحیح تر بیان کنی که کل منطق فکریت بهم میریزه و تحلیلت رو کلا سطحی می‌کنه:
      “خط سلامتی گیمر کم نیست، بلکه ضربه‌های باس‌ها قدرتمند هستند، بنابراین بازی باس‌های سرسختی داره”
      اولاََ این همه اغراق از کجا میاد؟ هر بازی از مارپله گرفته تا یک نقش آفرینی پیچیده قوانین خودش رو داره، اگر درست و طبق قواعد بازی کنی، هیچوقت هیچ باسی نیاز به ۱۰۰ ضربه برای شکست دادن نداره و این عدد یک دروغ محضه و حتی به واقعیت نزدیک هم نیست. الگوهای مبارزه هم همیشه متنوع بودن و با تکامل سری متنوع تر هم شدن تا حتی رسیدیم به یه باس پیچیده مثل Slave Knight Gael و باس‌های چند فازی. با این همه دیزاین شاهکار تکراری شدن، بدترین نقدی هستش که میشه به سری سولز کرد.
      نکته دوم طرفدار حقیقی سری سولز هیچوقت عقیده نداره که داره کار بزرگی انجام میده و در حقیقت نوع چالش Dark Souls بر خلاف چالش‌های مصنوعی، جوری طراحی شده که مخاطبین بتونن با حس پیروزی هر باس رو شکست بدن. از دیدگاه چالش، حس پیروزی و نفس عمیق کشیدن بعد از شکست یک باس هستش که احساس خوبی دست میده به آدم و کسی با شکست دادن یک باس احساس نمی‌کنه نابغه هستش.
      و در آخر، بخش غم‌انگیز ماجرا اینه که Dark Souls فراتر از چالش هستش، اما متاسفانه فقط با کلمه‌ی چالش مطرح میشه” کاش این همه نقطه‌ی قوت پشت فقط یک نقطه‌ی قوت به نام “چالش طبیعی” مخفی نمی‌شدن. این سری موسیقی‌هایی داره که به معنای واقعی کلمه شاهکارن، دیزاین‌هایی درش وجود داره که بی‌نقصن، اتصال محیطی مخصوصا در شماره اول مشابهش وجود نداره. نوآوریهایی در زمینه‌ی آنلاین صورت گرفته که مانندش وجود نداشته. وقتشه از چالش بگذریم و بذاریم بحث‌ها حول بخش‌های مهم دیگر هم مطرح بشه. Dark Souls و آثار فرام سافتور هیچوقت صرفاََ حول چالش شکل نگرفتن بلکه یک سری اثر “موضوعی” یا thematic بودن که چالش ابزاری برای رسیدن به هدف ذهنی کارگردان و موضوع اون بازی بوده. موضوعی که یک جا “شکارچی در مقابل هیولاهای قدرتمند و خدایان هستش” یک جا “آندد رنجور و ضعیف در برابر خدایان”.

      Espresso
      • SaEiD CeZaR گفت:

        دوست عزیز
        بنده اولین حرفم این بود که همه جوانب این بازی فوق العاده هستن و شکی توش نیست ، متوجه نشدم این همه توضیح شما در مورد قسمت های این بازی که بسیار عالی هست ، برای چی بود اصلا
        “خط سلامتی گیمر کم نیست، بلکه ضربه‌های باس‌ها قدرتمند هستند، بنابراین بازی باس‌های سرسختی داره” خوب اگر منظور شما این هست که باس های این بازی بسیار قدرتمند هست و پیشینه بسیاری دارند و …. که باعث عظمت اون ها میشه ، بازم برمیگرده به صحبت اول من که گفتم (( بقیه جوانب )) این بازی فوق العاده هستن. اصلا چرا توضیح می دید ؟؟
        و اینکه من نگفتم ۱۰۰ ضربه ، گفتم ((مثلا)) ۱۰۰ ضربه به منظور اینکه تعداد زیادی ضربه باید زده بشه تا یه باس بمیره
        و اینکه حتی قویترین باس هم ضرباتش تکراری هستش یا از یه فرمول تکراری پیروی میکنه
        اینو نمی تونید منکر بشید

        • وقتی حتی نزدیک ۱۰۰ ضربه هم نیست حالا چه قبل ادعایی که کردین “مثلا” بیارید یا نه. این یه دروغ محضه و همین یک موضوع باعث رد کل کامنتی که منتشر کردید میشه چون توضیحات بعدی حول همین دروغ میچرخن. شما یا ایده‌ای از این بازی‌ها ندارین یا این که با قواعد پیش نرفتی.
          موضوع دوم نه تنها منکر فرمول تکراری میشم بلکه به وضوح میتونم بگم این بدترین توضیح در قبال این آثار هستش و صرفاََ یک سری ادعای پوچ و توخالی هستش. شما میتونی با این بازی‌ها ارتباط برقرار نکنی، اما نمیتونی با یه سری ادعای نامناسب سعی بر تخریب داشته باشی.

          سری سولز مشکلات زیادی داره، مثل هر سری بازی دیگه‌ای و منم چون عاشق این سری هستم دلیل نمیشه همه جوره دفاع کنم. بخش فنی اصلا خوب نبوده هیچوقت و بعدها با ریمستر شدن هم برطرف نشدن یک سری مشکلات. برخی باس‌ها نوآورانه نیستن یا کارایی بدی دارن. به غیر از کیفیت گرافیکی افت فریم وجود داشته همیشه. عدم تعادل در بخش PVP رو دیدیم، اما ایراداتی که شما گرفتین مثل شوخی میمونه.

          در ضمن دلیل تاکید من بر موارد دیگه این بود که بحث چالش برانگیز بودن آثار فرام سافتور دیگه تکراری شده همیشه یه سری مخاطب بی حوصله و کژوال پیدا میشن که این ایراد رو بگیرن. هزاران بازی برای شما وجود داره تعدادشون بیشتر از آثار هاردکور هستش. از AC و GOD OF WAR گرفته تا کلی بازی بلاک‌باستر جذاب. کاش دست از سر درجه‌ سختی این آثار می‌کشیدین. آثار هنری مخصوصا بازی‌ها یه سری موضوع سابجکتیو هستن و دلیل نداره شما از همه آثار لذت ببری، دلیل نمیشه با وصل کردن یه سری ادعای دروغ مثل “شسکت دادن باس ها با صد ضربه” به تخریب کردن بپردازی. برات یه مثال میزنم که نگی من گفتم “مثلا صد ضربه”. آرتوریاس یه باس نسبتاََ چالش برانگیز و جذاب به حساب میاد. اگر به صورت نرمال پیش بری به آپگرید بپردازی هیچ قسمتی رو جا نندازی و بی حوصله بازی نکنی با ۱۸ تا ۲۸ ضربه این باس از بین میره. خیلی بازی‌ها نیاز به حوصله دارن و از قواعدی تشکیل شدن.
          بعضی وقتا بازی‌ها نیاز به استراتژی و وقت گذاشتن دارن نه اکشن محض.

        • “منظور اینکه تعداد زیادی ضربه باید زده بشه تا یه باس بمیره” این حرفت از ریشه اشتباهه ، شیوه طی کردن مراحل یا مواجه با باس فایت کاملا در اختیار گیمر هست مثلا با استفاده از payromancy تمامی باس ها با حداکثر ۱۲ ضربه شکست می خورند(بجز باس فایت های dlc پایانی dark souls 3) یا مثلا با استفاده از sorcery میشه باس فایت ها حتی با ۵ ضربه مغلوب کرد .
          گیم پلی بازی در بالانس ترین حد ممکن هست و از این نظر بی نقص است اگر قرار از عیب و ایرادی بگیری دنبال موارد قابل هضم تری باش

        • S گفت:

          اشتباه گرفتیا, دوست عزیز نیست نویسنده سایته

    • Arsi گفت:

      اصولا من تو بحث های سایت شرکت نمیکنم ولی این یکی از بدترین چیزایی بود که در مورد این سری شنیدم.نکته اینه که حداقل بنظر من که کل سری و بازی های فرام رو (غیر بلاد) بازی کرده باس بگم که باس های بازی بزرگترین چالش بازی نیستش بلکه مسیر رسیدن به این باس ها خیلی سختتر از خود باس ها هستن.من هیچوقت تعداد دفعاتی که بار اول تا رسیدن به نیتو گم شدم یا بار هایی که تیراندازهای معروف انور لوندو منو زدن رو یادم نمیره.جالبتر اینه که شما به hp کاراکتر اشاره کردین و یک action_adventure رو دارید با یک ARPG مقایسه میکنید وقتی که در بازی وارد میشید با چندین انتخاب در شروع طرف هستید که کلاس های اصلی تفاوت زیادی با هم دارند .بخوام فقط یک مثال بزنم شما در دارک سولز یک میتونید شخصیت بندیت رو انتخاب کنی و هدیه شروع بازی رو black firebomb قرار بدی و اونوقت متوجه میشی که چه تفاوتی در همون باس اول ایجاد میکنه که ایا به اون ۱۰۰ ضربه که میگی نزدیک میشی یا نه.در مورد کار تکراری حرف وقتی جالب میشه که دقت میکنی میبینی بازی rpg هست و اینکه هر بار میتونی با یه شخصیت جدید و یک تاکتیک جدید بازیرو تموم کنید.در نهایت باید بگم فکر میکنم شماهم ازون دست افرادی هستید که با دیدن ۴تا ویدئو جاهای مختلف در مورد یک بازی بدون اطلاع نظر میدی عزیز

      Espresso
    • Artorias گفت:

      خوب لول اپ کنی باس ها زود میمیرن

    • Arsadat27 گفت:

      این حرفه اخرت که مثال زدی غلطه من خودم همه ی والکری هارو کشتم و حرکاته مختلفی داشتن و قوی بودن ولی باس های دارک سولزم همینجورین و حرکاته مختلفی دارن و قوین و در هر دو بازی با جنگیدن با باس ها خب کارکتر با چند ضربه میمیره من خودم سره والکری اخر با اینکه رو سخت ترین حالته هم بازی نمیکردم با سه یا چهار ضربه کریتوس میمرد کاملا مثله کارکترای دارک سولز وقتی با باس میجنگه اونوقت اینجوری که تو راجع به دارک سولز گفتی حتما جونه کریتوسم کمه که با ضرباته خیلی کم میمیره😐

    • Helownem گفت:

      خوب شما یه دور بلادبورن بازی کن تا ببینی حزکت سخت و غیرقابل پیش بینی یعنی چی یک دور خدمت جناب اورفن او کاز برسید حرفتون رو پس میگیرین ایشون چپو نشون میدن راستو میزنن

  • Dante گفت:

    مبارک هواداران این سری از جمله خودم xD و خسته نباشید ب آقای کریمی ک هوای ما سولز فنا رو داره و مقاله هاش همیشه کاری میکنن باهات ک میخوای یبار دیگه سری سولز رو تموم کنی

  • 🤘Mohsenj74 گفت:

    تبریک ویژه به طرفداران وفادار این سبک ، قطعا سولز لایک پایه گذار جریانی جدید در ویدیو گیم شد که باعث شد نه فقط سبک هاردکور بلکه خیلی از سبک ها رو به الگو برداری وا داشت ، ظهور سبک سولز لایک و مخصوصا سه گانه دارک سولز قطعا جزو مهمترین اتفاقات ویدیو گیم طی دهه های گذشتست 💪💀

  • Adler گفت:

    من فقط دارک سولز ۲ رو بازی کردم خیلی سخت بود تا وسط هاش رو رفتم ولی دیگه نتونستم آدامس رو نرفتم از اون موقع به بعد به خودم گفتم دارک سولز بازی نکن بعد مدتی میره رو مخت

    • Truegamer گفت:

      بهترین نسخه دارک سولز همینه
      هر بار که بازی رو از اول شروع میکنی چیزای جدیدی پیدا میکنی…
      سعی کن با استراتژی بازی کنی و خونسرد نقطه ضعف دشمن ها رو پیدا کن و با صبر و حوصله پیشرفت کن …کافیه لذت انجام این بازی رو پیدا کنی محاله دیگه دسته رو بذاری زمین👍

      • دارک سولز ۳ و ۱ مارو دور ننداز ما اونقدرا هم بدرد نخور ع
        آقا از نظر فن ها نسخه ۲ ساده ترین و ضعیف ترین است ( چون میازاکی نساختتش 😐عجیبه اجب دلیلی ) برا من چالش خاصی که داشت ولی راستش باس های بازی اندازه نسخه اول جذاب نبودن

      • Adler گفت:

        آره هر دفعه فرق داره من الان تو همون قصره هستم با یک باس هم جنگیدم خیلی سخت بود ولی حال داد کشتمش دراز بود از چوب هم بود ولی بعدش رو نمی‌دونم باید چکار

      • ShinjiMikami گفت:

        شما ببخشید ببخشید یک بع بع ای رو هم که بیاری واسه مقایسه ی نسخه های دارک سولز نسبت بهم دیگه، اینو متوجه میشه که نسخه ی سوم از همشون بهتر و زیباتره همینطور کامل تر و اتمسفرینگ تر..
        حالا اینکه آقایان سولز فن میگن سولز ۱ بهترینه این دیگه برمیگردع به اینکه فقط (سولز خالص) رو میپذیرن نه یک عنوان سولزبورن رو.، چون از بلادبورن به بعد تمام آثاره میازاکی دیگه حکم سولزبورنو به خودشون اختصاص دادن و بجز بلاد تقریباً همه ی بعدی ها ترکیبی شدن بخصوص سولز ۳. و بنظره من عناوین سولزبورن خیلی با ارزش تر و مهتر از دو عنوان سولز خالص که دیمن سولز و دارک سولز بودند هستن
        چون داریم به وضوح می بینیم که چقدر این پلکان به موفقیت پیوسته. پس دوست عزیز هیچوقت نگو بهترین دارک سولز نسخه اول سری خودشه باید بگی بهترین سولز اونم فقط مقایسه ی بین دیمن سولز و خودش چون فقط اونا سولز محسوب میشن. والسلام ختم کلام

  • ALI_BABA گفت:

    اگر بگم سری سولز بیش ۱۰۰۰ ساعت من رو درگیر کرد واقعا اغراق نکردم سخت ترین باس هم از نظر من در تمام سه سری خواهر فرید بود

  • Aiden pearce گفت:

    منی که ۶ یا ۷ سالم بود اینو یبار روی کنسول دوستم بازیش کردم
    نزدیک بیست سی بار مردم😅
    بیشترین چیزی که نظر منو جلب کرده بود اتمسفرش بود
    اون قلعه ها و سیاه چاله ها رو فراموش نمیکنم
    ولی خود من طرفدارش نبودم
    حوصله میخواست با استراتژی درست

  • تولدت مبارک سلطان قلب من 🥳🥳🥳🥳🥳

    Espresso
  • ShinjiMikami گفت:

    تاثیر گذارترین و متحول کننده ترین سری از هنر هشتم و برتر..
    تبریک میگم واقعاً🌷🌺 از جناب آقای کریمی عزیز هم تشکر میکنم. مقاله ی زیبایی بود🌷👌❤

  • بسیار سپاسگزارم از استاد میازاکی که در آثارش بهم آموخت شکست مقدمه پیروزیست و با تلاش کافی هیچ غیر ممکنی وجود ندارد. 🗡️💀🔥

  • شاهکاری که فقط میازاکی میتونه مانندش رو بسازه

    اقا واقعا واسه تمام نویسنده های سایت متاسفم که هیچ جنبه انتقادی ندارن

    تو پست عضلات کریتوس سه تا کامنت درباره اینکه چرا بجای این پست سایکونات۲رو نقد نمیکنید و چه لزومی با انتشار این پست بود نوشتم اما هیچکدوم تایید نشد واقعا که نظرات فن بویانه رو واسه افزایش کامنت ها تایید میکنن بعد جرات ندارید به یه کامنت جواب منطقی بدید

    اینم فکر نکنم تایید بشه اما حداقل از اقای کریمی انتظار دارم اینو تایید کنه.

    Espresso
  • CCG گفت:

    سلام کسی میدونه برا فعال کردن رینگ های مثبت ۱ و مثبت ۲ توی دارک سولز باید حتما رینگ اولیشو توی بار اول بگیریم تا توی نیو گیم پلاس ۱ و ۲ فعال شن یا توی نیو گیم پلاس رینگ اولیه رو بگیری همون موقع میتونی مثبت ۱ و ۲ رو هم پیدا کنی.!؟

    • Sniper13 گفت:

      سلام. دارک سولز یک تا جایی که میدونم اصلا رینگ مثبت نداره و رینگ مثبت برای دارک سولز ۲ و ۳ هست. رینگ های مثبت ۱و ۲ و ۳ رو مثل بقیه رینگ ها باید پیداشون بکنی و نیازی به رینگ اولیه نداری اصلا. ممکنه یه رینگو نداشته باشی و مثبت دو اون رو پیدا کنی. بعضی از رینگ ها رو فقط میتونی توی نیوگیم پلاس بدست بیاری. و اینم بدون که همه رینگ ها لزوما مثبت ندارن و اون هاییم که دارن لزوما تا مثبت ۳ ندارن.

  • sasuto گفت:

    Don’t you dare go Hollow
    مرسی Fromsoftware

    Espresso
  • Doondoon گفت:

    بین همه بازی هایی که تموم کردم دارک سولز قطعا جزء سه تای اول هستش. مهمترین دلیلش هم داستان بسیار جذاب و فوق العاده این بازیست به خصوص دارک سولز ۱. در مورد گیم پلی بازی هم باید بگم اصلا سخت نیست. درسته چندتا باس واقعا سخت داره که تعدادشون در کل سری کمتر از انگشتان دسته. ولی بازی اصول و قواعد خاص خودشو داره که اگه بتوتی درست درکش کنی خیلی آسون میشه تمومش کرد.نه باسا بد میزنن نه جونت کمه نه صد ضربه لازمه. فقط قرار نیست با هر لولی هر حریفی رو بکشی. اینکه چطور لول آپ کنی. از چه سلاحی استفاده کنی و نوع زره خیلی تو بازی تاثیر داره.

  • Matin_kh گفت:

    بهترین بازی عمرم = ❤ blood borne ❤

  • Ladon گفت:

    یکی از بهترین بازی های تاریخ از نظر من سبکی که میازاکی آورد تو اون سال شما الان تو بازی های ۲۰۲۱ میبینید کسی که از زمانه خودش جلوتر بود سبک PVP که میازاکی خلاقیت محضش بوده و هست تو زمانه ای که بازی ها آسون شده بودن و همه یادشون رفته بود رو میکرو و سگا دهنمون سرویس میشد بازیو تموم میکردیم و هنوزم برامون شیرین ترین لحظه های گیمه رو دوباره برامون تداعی کرد مرسی میازاکی به امید موفقیت الدن رینگ

Dark Souls ده ساله شد؛ حکایت بطلان و تقدم مسیر نسبت به مقصد